Jump to content
emod

FAQ-4: Двигателни масла - обсъждане, част Четвърта

Recommended Posts

19 hours ago, dandilov said:

Едно прилично масло няма нужда от никакви добавки!

 

Да,  и Хонда казва така,  но ако тази добавка е на база Молибден, ще навреди ли с нещо? В оил клуб, както гледам тестовете молибдена е по 50 -  80 мг,  докато в едно истинско състезателно масло като Redline е 680 мг. Защо да не си изгладя едно хубаво двигателя отвътре с тази добавка?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Забрави за тази добавка, съдържа МоS2, който не е ок, в маслата се ползва органичен молибден. 

http://synlubepros.com/blog/posts/tips/moly-in-engine-oil

Още една статия, която описва какво се случва с подобен тип добавка и вредата от нея: 

https://bg.mirarh.ru/molibden-za-dvigatelya-polza-ili-vreda/

Edited by Rakeem
  • Upvote 3

Share this post


Link to post
Share on other sites

Amsoil Signature Series 5W-30 vs Petro Canada Supreme Synthetic 5W-30?

Дали ресурсът на amsoil е по-голям?

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Двойно по-голям е. Това е едно от най-добрите масла на пазара.

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

@Rakeem А тази добавка на Bardahl която ползваш на каква основа е? Постоянно или еднократно трябва да се поставя?

Edited by Legend91

Share this post


Link to post
Share on other sites

https://www.bardahl.bg/bg/product/a/4285 

Това е добавката, на база фюлерин и полар плюс. 

Аз ползвам Sumolub в момента тъй като като я купувах нямаха от нея, Sumolub-a мисля, че беше само полар плюс, имам още за една смяна и ще си взема горната. 

Достатъчна е за две смени и може да се слага на всяка смяна, дори е препоръчително. 

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Едно глупаво питане. :) Последния път сложих Ravenol DXG 5w30. В инфото за него пише - HONDA/ACURA HTO-06. В "oil finder" като си въведа инфото за колата, това масло не се появява като препоръчано. Значи ли, че е за Хонда, но не и за моя модел конкретно?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ок е маслото и като вискозитет, и като спецификации. 

Въобще не ги гледай тези калкулатори, понякога препоръчват тотално грешни масла. 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

@koszabg

HONDA/ACURA HTO-06 e спецификация за дизеловите двигатели на Хонда с турбо.

Но, Ravenol DXG 5w30 има API SP и ILSAC GF-6A, които са си за бензинови двигатели. Така, че напълно си отговаря на изискванията за R18-ската.

А пък маслата, в Oil Guide на Равенол, особено  SSV и SSO, са доказано добри за R18. Но те са по европейската АСЕА и с друг пакет присадки.

Всичко опира до проба, с кое конкретният двигател (в зависимост от състоянието му) ще се чувства най-добре.

Най-новата и съвремена спецификация, обаче е ILSAC GF-6A.

 

 

  • Like 1
  • Upvote 1

Share this post


Link to post
Share on other sites
преди 13 минути, dandilov написа:

HONDA/ACURA HTO-06 e спецификация за дизеловите двигатели на Хонда с турбо.

 

Това е спецификация за турбинираните бензинови двигатели на Хонда, където работната температура е по-висока. 

Amsoil signature за бензинови двигатели също я покрива. 

  • Thanks 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Времето си върви километрите също. Есента налях на k24z3 cw2 RAVENOL SSV SAE 0W-30 и имах разни терзания дали е подходящо за мен, но след като обсъдихме тук подробно драмата ми и по съвет от по-компететни от мен хора в тази тема, останах с него, с нагласата да го сменя на 7000км. Е километрите се врътнаха. Към този момент нямам разход(поне по щека),  карам в органиченията винаги, на магистрала макс 120км/ч, над тая скорост не ми е комфортно. През студените дни(до -15 ) стартирането на двигателя беше лесно.
Та сега съм решил стриктно да се придържам към 0w20 и дилемата е следната: honda-full-synthetic-0w-20 и по-евтиния вариант: Petro-Canada SUPREME Synthetic 0w20 - това май ще се взима от лубрифит. 
Базите им са различни, добавките също, на пръв прочит петрото печели, но черната тубичка дали няма да е по балансирана от към добавки гарантиращи добро смазване, запазване на веригата ... гумените уплътнения(този показател май не е обсъждан в темата), какво влияние оказва пълната синтетика върху тези елемнти.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Off Topic

@Rakeem

Е я кво казАх...?

Все пак тенкс!

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

@didipov

Що си не караш с хубавото масло и не се вкаваш в терзания (през лятото) с 0W20 ?

 

  • Like 2
  • Thanks 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Сулфатна пепел, катализатори не е предназначено само за бензинки а универсално, т.е. нямало да си върши работата добре при експлоатация на бензин. Такива ми ти неща. Съмнения породени след препрочитане на темата.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Хонда препоръчва за своите бензинови двигатели с катализатори масла с А/В спецификации, при които няма ограничения за сулфатната пепел. 

Какво точно те притеснява? 

  • Like 1
  • Upvote 1
  • Thanks 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Колкото по-вече четеш толкова по-вече се объркваш. В конкретния случай е 1,2. При гореизброените е под 0,8, поне до колкото успях да намеря инфо. Има едип период от темата, през който се набляга на тази зависимост:пепел/катализатор. От там идва и драмата :).

Share this post


Link to post
Share on other sites

1.2 e oк, до преди години повечето А/В масла бяха с такива стойности, а твоят двигател не е от вчера. 

Намаляването на сулфатната пепел е винаги за сметка на противоизносните присадки. 

 

  • Like 1
  • Thanks 1

Share this post


Link to post
Share on other sites
Преди 2 часа, didipov написа:

Колкото по-вече четеш толкова по-вече се объркваш. В конкретния случай е 1,2. При гореизброените е под 0,8, поне до колкото успях да намеря инфо. Има едип период от темата, през който се набляга на тази зависимост:пепел/катализатор. От там идва и драмата :).

 

Може би си чел моите писания, но би трябвало да съм завършил (да съм обявил) извода до който стигнах, че лично мен повече не ме притеснява влиянието на сулфатната пепел върху катализатора. Четох, мислих, трипътни, петпътни катализатори. На някои A/B  масла си пише изрично, че са съвместими с трипътни катализатори, каквито са масово в по-новите коли. От тогава реших повече да не го мисля. Аз карам дизел с премахнат ДПФ, ако беше бензин или фабрично без ДПФ изобщо нямаше и да го мисля и да си карам с A/B масла. Не знам ти защо го мислиш изобщо. Аз ако имах такъв двигател нямаше да му сложа C масло. те са направени да пазат само ДПФ. Освен това катализаторите са евтини и лесно се сменят. 

Edited by Bizzito
  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites
On 2/21/2021 at 5:23 PM, Bizzito said:

Освен това катализаторите са евтини и лесно се сменят. 

 

Къде има евтини катализатори,  кажи? Ако е в Щатите,  доставката ще бъде на двойна,  ако не и тройна цена.

 

Работата с АСЕА С маслата си мисля аз, а и някъде май го бях чел това,  е че новите малолитражни подобия на коли с цилиндри по-малко на брой дори от една моторетка 😷

 е че още от чисто нови горят масло.  И за да не идват за гаранционна смяна на катализатор за еднодневките се препоръчва масло с намалено съдържание на противоизносни добавки.  А когато гаранцията мине,  още по-добре,  целия двигател,  барбар с водата в него -  на боклука!

Edited by Legend91

Share this post


Link to post
Share on other sites
Spoiler

Има и катализатори в ибей (и английския, и немския) за двойно по-малко пари.

 

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites
Преди 1 час, Legend91 написа:

 е че още от чисто нови горят масло.  И за да не идват за гаранционна смяна на катализатор за еднодневките се препоръчва масло с намалено съдържание на противоизносни добавки.  А когато гаранцията мине,  още по-добре,  целия двигател,  барбар с водата в него -  на боклука!

Новите горят масло, защото въобще не се разработват, от конвейра директно на пътя, дори в книжката е посочено, че може да се очаква завишен разход и се препоръчва проверка на маслото на всеки резервоар. 

С времето трябва да спрат, а като мине повечко време да се върнат към началото, но това вече зависи от облслужването. 

Разбира се има и велики инженерни творения на коли с вековна история, които си горят през цялото време, но Хонда не е от тях.  

  • Upvote 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Restore formatting

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

  • Upcoming Events

    No upcoming events found
×
×
  • Create New...