Legend91 31 #241 Posted February 18 19 hours ago, dandilov said: Едно прилично масло няма нужда от никакви добавки! Да, и Хонда казва така, но ако тази добавка е на база Молибден, ще навреди ли с нещо? В оил клуб, както гледам тестовете молибдена е по 50 - 80 мг, докато в едно истинско състезателно масло като Redline е 680 мг. Защо да не си изгладя едно хубаво двигателя отвътре с тази добавка? Quote Share this post Link to post Share on other sites
Rakeem 492 #242 Posted February 18 (edited) Забрави за тази добавка, съдържа МоS2, който не е ок, в маслата се ползва органичен молибден. http://synlubepros.com/blog/posts/tips/moly-in-engine-oil Още една статия, която описва какво се случва с подобен тип добавка и вредата от нея: https://bg.mirarh.ru/molibden-za-dvigatelya-polza-ili-vreda/ Edited February 18 by Rakeem 3 Quote Share this post Link to post Share on other sites
stojkovskimarjan 3 #243 Posted February 18 Amsoil Signature Series 5W-30 vs Petro Canada Supreme Synthetic 5W-30?Дали ресурсът на amsoil е по-голям? Quote Share this post Link to post Share on other sites
Rakeem 492 #244 Posted February 18 Двойно по-голям е. Това е едно от най-добрите масла на пазара. 1 Quote Share this post Link to post Share on other sites
Pavel_Pavlov 728 #245 Posted February 18 Със сигурност 😆 Quote Share this post Link to post Share on other sites
Legend91 31 #246 Posted February 18 (edited) @Rakeem А тази добавка на Bardahl която ползваш на каква основа е? Постоянно или еднократно трябва да се поставя? Edited February 18 by Legend91 Quote Share this post Link to post Share on other sites
Rakeem 492 #247 Posted February 18 https://www.bardahl.bg/bg/product/a/4285 Това е добавката, на база фюлерин и полар плюс. Аз ползвам Sumolub в момента тъй като като я купувах нямаха от нея, Sumolub-a мисля, че беше само полар плюс, имам още за една смяна и ще си взема горната. Достатъчна е за две смени и може да се слага на всяка смяна, дори е препоръчително. 1 Quote Share this post Link to post Share on other sites
koszabg 13 #248 Posted February 19 Едно глупаво питане. Последния път сложих Ravenol DXG 5w30. В инфото за него пише - HONDA/ACURA HTO-06. В "oil finder" като си въведа инфото за колата, това масло не се появява като препоръчано. Значи ли, че е за Хонда, но не и за моя модел конкретно? Quote Share this post Link to post Share on other sites
Rakeem 492 #249 Posted February 19 Ок е маслото и като вискозитет, и като спецификации. Въобще не ги гледай тези калкулатори, понякога препоръчват тотално грешни масла. Quote Share this post Link to post Share on other sites
dandilov 1297 #250 Posted February 19 @koszabg HONDA/ACURA HTO-06 e спецификация за дизеловите двигатели на Хонда с турбо. Но, Ravenol DXG 5w30 има API SP и ILSAC GF-6A, които са си за бензинови двигатели. Така, че напълно си отговаря на изискванията за R18-ската. А пък маслата, в Oil Guide на Равенол, особено SSV и SSO, са доказано добри за R18. Но те са по европейската АСЕА и с друг пакет присадки. Всичко опира до проба, с кое конкретният двигател (в зависимост от състоянието му) ще се чувства най-добре. Най-новата и съвремена спецификация, обаче е ILSAC GF-6A. 1 1 Quote Share this post Link to post Share on other sites
Rakeem 492 #251 Posted February 19 преди 13 минути, dandilov написа: HONDA/ACURA HTO-06 e спецификация за дизеловите двигатели на Хонда с турбо. Това е спецификация за турбинираните бензинови двигатели на Хонда, където работната температура е по-висока. Amsoil signature за бензинови двигатели също я покрива. 1 Quote Share this post Link to post Share on other sites
didipov 99 #252 Posted February 20 Времето си върви километрите също. Есента налях на k24z3 cw2 RAVENOL SSV SAE 0W-30 и имах разни терзания дали е подходящо за мен, но след като обсъдихме тук подробно драмата ми и по съвет от по-компететни от мен хора в тази тема, останах с него, с нагласата да го сменя на 7000км. Е километрите се врътнаха. Към този момент нямам разход(поне по щека), карам в органиченията винаги, на магистрала макс 120км/ч, над тая скорост не ми е комфортно. През студените дни(до -15 ) стартирането на двигателя беше лесно. Та сега съм решил стриктно да се придържам към 0w20 и дилемата е следната: honda-full-synthetic-0w-20 и по-евтиния вариант: Petro-Canada SUPREME Synthetic 0w20 - това май ще се взима от лубрифит. Базите им са различни, добавките също, на пръв прочит петрото печели, но черната тубичка дали няма да е по балансирана от към добавки гарантиращи добро смазване, запазване на веригата ... гумените уплътнения(този показател май не е обсъждан в темата), какво влияние оказва пълната синтетика върху тези елемнти. 1 Quote Share this post Link to post Share on other sites
dandilov 1297 #253 Posted February 20 Off Topic @Rakeem Е я кво казАх...? Все пак тенкс! Quote Share this post Link to post Share on other sites
dandilov 1297 #254 Posted February 20 @didipov Що си не караш с хубавото масло и не се вкаваш в терзания (през лятото) с 0W20 ? 2 1 Quote Share this post Link to post Share on other sites
didipov 99 #255 Posted February 21 Сулфатна пепел, катализатори не е предназначено само за бензинки а универсално, т.е. нямало да си върши работата добре при експлоатация на бензин. Такива ми ти неща. Съмнения породени след препрочитане на темата. Quote Share this post Link to post Share on other sites
Rakeem 492 #256 Posted February 21 Хонда препоръчва за своите бензинови двигатели с катализатори масла с А/В спецификации, при които няма ограничения за сулфатната пепел. Какво точно те притеснява? 1 1 1 Quote Share this post Link to post Share on other sites
didipov 99 #257 Posted February 21 Колкото по-вече четеш толкова по-вече се объркваш. В конкретния случай е 1,2. При гореизброените е под 0,8, поне до колкото успях да намеря инфо. Има едип период от темата, през който се набляга на тази зависимост:пепел/катализатор. От там идва и драмата :). Quote Share this post Link to post Share on other sites
Rakeem 492 #258 Posted February 21 1.2 e oк, до преди години повечето А/В масла бяха с такива стойности, а твоят двигател не е от вчера. Намаляването на сулфатната пепел е винаги за сметка на противоизносните присадки. 1 1 Quote Share this post Link to post Share on other sites
Bizzito 209 #259 Posted February 21 (edited) Преди 2 часа, didipov написа: Колкото по-вече четеш толкова по-вече се объркваш. В конкретния случай е 1,2. При гореизброените е под 0,8, поне до колкото успях да намеря инфо. Има едип период от темата, през който се набляга на тази зависимост:пепел/катализатор. От там идва и драмата :). Може би си чел моите писания, но би трябвало да съм завършил (да съм обявил) извода до който стигнах, че лично мен повече не ме притеснява влиянието на сулфатната пепел върху катализатора. Четох, мислих, трипътни, петпътни катализатори. На някои A/B масла си пише изрично, че са съвместими с трипътни катализатори, каквито са масово в по-новите коли. От тогава реших повече да не го мисля. Аз карам дизел с премахнат ДПФ, ако беше бензин или фабрично без ДПФ изобщо нямаше и да го мисля и да си карам с A/B масла. Не знам ти защо го мислиш изобщо. Аз ако имах такъв двигател нямаше да му сложа C масло. те са направени да пазат само ДПФ. Освен това катализаторите са евтини и лесно се сменят. Edited February 21 by Bizzito 1 Quote Share this post Link to post Share on other sites
Legend91 31 #260 Posted Tuesday at 04:25 PM (edited) On 2/21/2021 at 5:23 PM, Bizzito said: Освен това катализаторите са евтини и лесно се сменят. Къде има евтини катализатори, кажи? Ако е в Щатите, доставката ще бъде на двойна, ако не и тройна цена. Работата с АСЕА С маслата си мисля аз, а и някъде май го бях чел това, е че новите малолитражни подобия на коли с цилиндри по-малко на брой дори от една моторетка 😷 е че още от чисто нови горят масло. И за да не идват за гаранционна смяна на катализатор за еднодневките се препоръчва масло с намалено съдържание на противоизносни добавки. А когато гаранцията мине, още по-добре, целия двигател, барбар с водата в него - на боклука! Edited Tuesday at 04:34 PM by Legend91 Quote Share this post Link to post Share on other sites
Pavel_Pavlov 728 #261 Posted Tuesday at 05:27 PM Spoiler Има и катализатори в ибей (и английския, и немския) за двойно по-малко пари. 1 Quote Share this post Link to post Share on other sites
Rakeem 492 #262 Posted Tuesday at 05:42 PM Преди 1 час, Legend91 написа: е че още от чисто нови горят масло. И за да не идват за гаранционна смяна на катализатор за еднодневките се препоръчва масло с намалено съдържание на противоизносни добавки. А когато гаранцията мине, още по-добре, целия двигател, барбар с водата в него - на боклука! Новите горят масло, защото въобще не се разработват, от конвейра директно на пътя, дори в книжката е посочено, че може да се очаква завишен разход и се препоръчва проверка на маслото на всеки резервоар. С времето трябва да спрат, а като мине повечко време да се върнат към началото, но това вече зависи от облслужването. Разбира се има и велики инженерни творения на коли с вековна история, които си горят през цялото време, но Хонда не е от тях. 1 Quote Share this post Link to post Share on other sites
Thierry Henry 1 #263 Posted Thursday at 08:03 AM (edited) Здравейте, колеги, от няколко дни съм горд собственик на Honda Accord 2.0, с двигател K20A6, 2005 г., с монтирана газова уредба Romano през 2019 г. и по километраж е на близо 270 хил. км., може и на повече да е, но е доста запазена. От почти 3 месеца чета форума и се интересувах за марката, избирайки си модел. Пиша в темата за маслата, за да ви попитам няколко въпроса. 1. Моля за съвет, дали да продължа с Petro-Canada 0W-30, предишният собственик е карал 4-5 смени с него, като го е сменял на 8-9 хил. км. Въпросът ми е продиктуван от това, че колата е на газ, кара се главно в София през събота-неделя + някое спорадично излизане през делник вечерта на кратко разстояние. Надявам се да имаме възможност за повече почивки, но реално не мисля, че ще изминавам повече от 10 к на година. Видях, че в ATO вече не се предлага 0w30, а има само 5w20/30 на Petro. Да продължа ли същия вискозитет или ще препоръчате друго + друга марка? Spoiler 2. Моля да ми споделите сайт, където мога да видя, колко точно течност да сложа за - масло, трансмисия, хидравлика, съединител, спирачна течност и антифриз. В https://omanual.ru/Honda видях, на колко километра да сменям тези консумативи, но не намерих количеството течност. 3. На колко километра се сменя пистовия ремък + ролката? 4. Има ли смисъл да сменям горивния филтър, когато колата вече е на газ? 6. Някъде четох, че скоростната кутия има филтър, но не съм сигурен, моля да уточните и да споделите на колко км се сменя. 5. Имам проблема, който е болежка за Accord-а - щракането на съединителя. Прочетох съответната тема от 3 стр., но въпросът ми е от къде мога да си закупя пастата SMAR TF - silikon+teflon? Извинявам се, че задавам и други въпроси в темата за маслата, ако решите може да изтриете коментара или да го преместите. Благодаря ви предварително и изказвам респект към вас за това, което правите, помагайки на хората и форума. Edited Thursday at 08:29 AM by Pavel_Pavlov Скриване на офф-топик 1 Quote Share this post Link to post Share on other sites
Pavel_Pavlov 728 #264 Posted Thursday at 08:32 AM Здравей, колега. Да, моля въпросите несвързани с масла, да ги отправиш в друга тема и моля тук да не се коментират . Все пак съм ги оставил скрити. Относно въпросът ти за маслото – вероятно ще получиш различни съвети, но в случай, че решиш да останеш на Petro Canada, по-добре смени с 5w-30. В ато продават и 0w, но за нашия климат не е нужно, а ресурсът му е като цяло по-малък от 5w-то. Иначе моята препоръка (ако се придържаме към този ценови диапазон) е Ravenol FO SAE 5W-30. 3 Quote Share this post Link to post Share on other sites