dandilov 2529 #1081 Posted March 4 Да, пепелта е малко надолу, за да покрият изискванията за 0.8, че беше малко над. Също и TBN е станал 7.8 , а беше над 8 по спомен. Работният вискозитет е повишен до 11.1, а беше 10 и нещо... HTHS вече е 3.25, а беше 3.1 по спомен. Flashpoint по спомен беше над 250, а сега е 244. 1 Share this post Link to post Share on other sites
Rakeem 678 #1082 Posted March 5 Ако и NOACK e нагоре, спрямо предходното, със сигурност ще са намалили ПАО-то. Share this post Link to post Share on other sites
dandilov 2529 #1083 Posted March 5 (edited) NOAK е същият! Пепелта беше 0,93 по едно време, после 0,77, а сега са я закотвили на 0,8 Ето двта tds за сравнение: Източници: https://oil-club.de/wcf/index.php?attachment/33354-pasted-from-clipboard-png/ https://www.ravenol.de/de/produkt/motorenoel/pkw-motorenoel/ravenol-dxg-sae-5w-30 Edited March 5 by dandilov 1 Share this post Link to post Share on other sites
Rakeem 678 #1084 Posted March 5 (edited) Дори и да са намалили ПАО-то, ще го бъде. Според официалния сайт има молибден, че и Естери. Спецификациите, които покрива също са на ниво. А бе добро е маслото, дори промоцийка има в момента, 4+1, за добри пари. С пепелта ще трябва да се свиква, вече всичко е с директно впръскване и никой няма да ни бръсне. Edited March 5 by Rakeem Share this post Link to post Share on other sites
dandilov 2529 #1085 Posted March 6 Ха! Даже в ato24 го дават, че е още от старото (GM dexos1™ Gen 2). Явно изчистват склада... Сега е моментът! Интересно ми е новото зареждане на какви цени ще е? Share this post Link to post Share on other sites
Drone 786 #1086 Posted March 6 Аз отдавна се отказах от общите поръчки Вече 3-та или четвърта смяна правя с Ravenol закупен от проверен човек, купувал съм и дооста части от него, та му имам пълна вяра. Между другото за сега на CR-V-то с Равенола се държи добре Share this post Link to post Share on other sites
Rakeem 678 #1087 Posted March 6 Ето го новият SDS на Ravenol DXG 5w30. По-постничък ми се струва и ПАО-то е надолу(на хартия), но реално колко е само те си знаят с тези интервали, които посочват. Sdb_RAVENOL DXG SAE 5W-30_1111124_de_ALL.pdf 1 Share this post Link to post Share on other sites
dandilov 2529 #1088 Posted March 6 Малко е надолу, не е фрапиращо. В сравнение с други производители си е направо много добре! Share this post Link to post Share on other sites
Rakeem 678 #1089 Posted March 12 Вчера го налях Равенола, дойде по-старата рецепта Dexos gen2, с дата 11/2022. https://oilgroupbg.com/pdf/ravenol/ravenol-dxg-5w30.pdf С 4+1 промоцията, явно чистят старите количества. 1 Share this post Link to post Share on other sites
Тъмнозелен самурай G86-P 242 #1090 Posted March 18 мдаммммм....дълбокото подстригване откъм челото продължава... All indicated data are approximate values and are subject to the commercial fluctuations. Share this post Link to post Share on other sites
dandilov 2529 #1092 Posted March 26 Който иска Mobil с GTL, може да потърси новото MOBIL 1 ESP FORMULA P 5W-30. 1 - 5% PAO, + 30 - 40% GTL, + хидрокрек + друго, което не се упоменава какво е. Има наличие на алкилировани нафталини - до 1% и естери - до 1%. Изглежда като леко "окастрена" версия на старите ESP FORMULA и ESP 5W-30. Цената му е сравнително ниска за сега... EU-XX-Mobil-1-ESP-Formula-P-5W-30.pdf MSDS_1042921.pdf https://www.mein-motoroelshop.de/motoroel/nach-hersteller/mobil/6699/mobil-1-esp-formula-p-5w-30 2 1 Share this post Link to post Share on other sites
Rakeem 678 #1093 Posted March 26 Аз да кажа две думи за Равенола: след 400км. съм приятно изненадан от това масло, двг работи много леко и разходът на гориво не се е повишил, а преди него бях с 0W20 на Петро. Определно наличието на около 50% ПАО + Естери си казват думата, въпреки по-високия вискозитет. За цената си е ТОП и го препоръчвам на всеки, ако може все още да се намери от старата партида по Илсак ген 2. 1 Share this post Link to post Share on other sites
kongsklide 22 #1094 Posted March 29 Някой ползвал ли е това масло Share this post Link to post Share on other sites
emod 1633 #1095 Posted March 29 (edited) Привет на Групата Почти година по-късно реших да споделя няколко думи за микса от този мой пост – КЛИК. По стечение на обстоятелствата D15-ката изкара с него почти година. Моторът си работеше през цялото време безпроблемно, но и температурите тази зима бяха относително високи. Не съм забелязал каквито и да било визуални промени в микса през зимата. Остана си течлив и не създаваше ядове при температури около нулата. Също така, лятото другата ми Хонда с R18A2 мотор бе на микс 2:1 (Mobil 1 ESP x2 0w-20 : Motul 300V Ester Core 10w-40). И там нямах проблем с представянето на микса. Сега се готвя да го повторя за лятото В момента преведох D15-ката (D15z8) на Pakelo Helium FXT 5w-30 с помощта на колегата @tsonev.autofix На хартия маслото изглежда чудесно откъм кинематичен вискозитет (KV), HTHS и вискозитетен индекс (VI). Noack-ът също е достоен. За мен лично е ОК да съм на хидрокрек , особено предвид характеристиките на това масло. Първите впечатления са отлични - лека и тиха работа на мотора. Ще видя как ще се представи в рамките на следващата 1 година – такъв период планирам за смяна. Поздрави! Edited March 29 by emod 3 2 1 Share this post Link to post Share on other sites
Rakeem 678 #1096 Posted March 29 Интересна манджа си забъркал. Какво се получава като вискозитет в даденото съотношение - 5в30ка? Share this post Link to post Share on other sites
emod 1633 #1097 Posted March 29 (edited) Кинематичен вискозитет около 9.4 cSt при 100 С. Теоретично на границата между 20-ка и 30-ка. Какво точно става с 0W-то и дали става 5w- не мога да кажа Мога само да потвърдя, че не съм имал проблем през тази зима... и толкова. Не ми беше целта да го карам зимата. Просто така се случи. Миксът е с летно предназначение. Edited March 29 by emod 1 Share this post Link to post Share on other sites
vespa 293 #1098 Posted March 29 През последната година си доста тих, за какъв пробег става дума и все така предимно градско ли я караш? 1 Share this post Link to post Share on other sites
emod 1633 #1099 Posted March 29 Пробегът на D15-ката не е голям - около 3000 км макс. Понякога я карам аз, понякога я давам под наем Режимът е с превес извънградско + понякога много къси пътувания + Софийско градско (в центъра). "Същият" микс (2:1), но на R18-ката, отнесе към 7000 км. (60/40; извънградско/градско, но леко) Тя ми основна кола в момента. 1 1 Share this post Link to post Share on other sites
ceco_accord 5021 #1100 Posted March 30 Че моторът утихва с наливането на почти всяко прясно масло е факт, но Стефан твърди че клиентите му са доволни от първоначалният ефект. Последващо инфо обаче няма, та споделяй за Пакелото. 2 Share this post Link to post Share on other sites
emod 1633 #1101 Posted March 30 (edited) Всеки хвали своето масло В този ред на мисли, High Performance Lubricants (HPL) са направили по желание на член на BITOG серия масла БЕЗ подобрители на вискозитета (VI improvers). Дето се вика, мечтата на всеки маслен маниак . Маслата са наречени High Performance Lubricants No VII series engine oils и са със специално подбрана за целта комбинация от базови масла (в т.ч. PAO и естери) и пакети добавки. Има ги в Euro вариант (подходящ за заместване на VW 502 00/505 00, Porsche A40, ACEA A3/B4, API SL, Daimler MB 229.3/229.5, Renault RN0700/0710, Volvo 95200356) и PCMO вариант (подходящ за заместване на API SP, dexos1 TM Gen3, ILSAC GF-6A, Chrysler MS6395, Ford WSS-M2C945-B1, Ford WSS-M2C946-B1). Вече са на пазара в САЩ. За това става въпрос: А това са им характеристиките: Ако някои се интересува, това линк към темата в BITOG - КЛИК И, да, цената - КЛИК Edited March 30 by emod 4 1 Share this post Link to post Share on other sites
OKCAH 3 #1102 Posted April 3 Колеги, помагайте че се омотах от информация. Колата е ЦРВ бензин 2013 само на предно, 155к.с. Досега е карана само с масло от Хонда 5w40 каквото слагат от Бултрако( знам, знам...) Та, сега съм се насочил към някое друго,например реванол или мотул и понеже сервиза отсеща /"6+"/ работят с мотул ми се ще да си спестя ходенето до Бултрако отново. Та накратко - какво е правилното масло Мотул за този двигател и на какви спецификации трябва да отговаря по ACEA, API и т.н. ? Share this post Link to post Share on other sites
dandilov 2529 #1103 Posted April 7 (edited) https://oilguide.ravenol.de/?lang=en&selectedType=fc8360ad508c214276bf6bb1b96da560 https://www.motul.com/cz/en/lubricants/recommendations/fc8360ad508c214276bf6bb1b96da560?category_id=1null&model_id=bc0f819e0b044a71&type_name=CR-V+2.0i-VTEC+2WD+(2011-2015) За теб масла по ILSAC GF-6A, API SP Edited April 7 by dandilov 2 1 Share this post Link to post Share on other sites
gmarinov 34 #1104 Posted May 1 Подходящо ли е за К24А3 за летният сезон с оглед високите температури 5w40 - VSI SAE 5W-40 спрямо FDS SAE 5W-30? И кое е най-подходящото масло за този двигател и пробег над 200хил.км., газ, catless, 30/70 градско/извънградско каране, понякога вкарване във високи обороти за кратко време. Share this post Link to post Share on other sites
dandilov 2529 #1105 Posted May 1 На съвременното добро синтетично масло не му влияят летните температури. Ravenol VSI - не е за тоя двигател. Ако двигателят ти не харчи масло и е в добра кондиция (независимо от 200 хил. км.) - виж какво препоръчват Ravenol: https://oilguide.ravenol.de/?lang=en&selectedType=29454d01a4b9e10a555303fdca65ea3b На мен най ми харесват SSV и FDS. А също и Ravenol DXG. Ако двигателят ти гори масло, тогава изразът "най-подходящото масло за този двигател" губи смисъл. Каквото и масло да му сложиш няма да му хареса. 2 Share this post Link to post Share on other sites
JHM 1730 #1106 Posted May 1 Преди 2 часа, dandilov написа: На мен най ми харесват SSV и FDS. А също и Ravenol DXG. Да,с много добри впечаталения съм и аз от SSV 0W30.Тиха работа,добре "развърта" мотора,няма разход за сега 4к.Да кажа,че за пръв път наливам SSV,и като цяло Равенол. Така че колегата може да избере,което си поиска от горе изложената селекция от търсачката на равенол,но не и крайности от сорта на 5W40;10W40 Ако аз трябваше да избирам за този мотор,бих избрал едно 5W20, от върховите синтетики на равенол или амсойл. Има и мобил,но не се намира по нашите ширини или само едно,което събира вниманието ми за в бъдеще: https://www.oil-club.ru/forum/topic/33174-mobil-1-esp-lv-0w-30-c2-a5b5-api-sn-stjlr-035007-bmw-ll-12fe-mb-22961-volvo-95200377-ford-wss-m2c920a/page/15/ 2 Share this post Link to post Share on other sites
gmarinov 34 #1107 Posted May 3 Едно видео и за масление филтри, повечето от тях се предлагат и на нашият пазар. Share this post Link to post Share on other sites
heyu 0 #1108 Posted May 18 (edited) Здравейте, отскоро притежавам Jazz 2006 година, L13A1 двигател. В ръководството освен табличката с вискозитет, препоръчват масла API SL. Предишният собственик (колата е внесена от Швейцария) е използвало масло на Toyota 5W-30. Въпросът ми е бих ли могъл да използвам Ravenol DXG 5W-30? Или трябва да гледам други версии на Ravenol? Edited May 18 by heyu Share this post Link to post Share on other sites
dandilov 2529 #1109 Posted May 18 Можеш да използваш всичко от 0W-20 до 5W-30, но си зависи най-вече от текущото състояние на двигаеля и режима на експлоатация! (гори ли масло, трака ли веригата, повече градско и др.) DXG 5W-30 е много добър избор за 30-ка. Share this post Link to post Share on other sites
ИцоД 158 #1110 Posted May 19 Някакво мнение относно : https://ato24.de/en/honda-synthetic-blend-5w-30-0-946-l.html - с това съм в момента и вече 4-5 смени или : https://ato24.de/en/honda-ltd-sn-5w-30-4-l.html Не са ли еднакви ? Мога ли да поръчам второто ? п.п. Карал съм хонделката (Джаз 1.2 2005 с BRC газ) само с Петро (не знам защо няма вече ?!) и първото. Share this post Link to post Share on other sites
Тъмнозелен самурай G86-P 242 #1111 Posted May 19 Едното е САЩ, другото Япония, иначе разтуриха представителството на РС у нас Share this post Link to post Share on other sites
ИцоД 158 #1112 Posted May 19 Е, нали поръчвахме Петрото от АТО24 ? Аз не съм купувал от тук. Питам, защото Петро няма отдавна и при немците Share this post Link to post Share on other sites
Тъмнозелен самурай G86-P 242 #1113 Posted May 19 (edited) 9 minutes ago, ИцоД said: Е, нали поръчвахме Петрото от АТО24 ? Аз не съм купувал от тук. Питам, защото Петро няма отдавна и при немците А в АТО24 няма от бая време трябва да напомним на Наско да ги пита Edited May 19 by Тъмнозелен самурай G86-P Share this post Link to post Share on other sites
ИцоД 158 #1114 Posted May 19 Наско ги пита и каза че не са му отговорили или просто няма...нещо такова. Аз питах за качеството - дали има разлика, а то е ясно че едното е щатско, другото-джап. 1 Share this post Link to post Share on other sites
dandilov 2529 #1115 Posted May 19 Honda Synthetic Blend - като видите "Synthetic Blend" винаги да имате едно на ум, че това е смес от различни хидрокрек групи масла ! А на това масло има анализ в oil-club.ru и msds също. Не ми се занимава сега да ровя. Който има интерес може да го намери там. По спомен, ако не ме лъже паметта, беше смес от хидрокрек 3-та + хидрокрек 2-ра групи и някакво количество минерално. Ресурс 3 до 5 хил. мили макс., в зависимост от режима на каране. LTD - не съм попадал скоро на анализ, за да видя новото SP как е "сглобено", но и там си имайте едно на ум. Като са ОЕМ на Honda, не си мислете, че са най-добрите масла. И не ги прави Honda, а определен производител на масла, избран от Honda, по спецификации на Honda, покриващи минималните изисквания за гаранционна поддръжка. Маркетинг... За тая цена спокойно можете да си купите доказано по-добри масла. Едно Shell Helix Ultra, например. Но чистата Ultra, без други абревиатури като ECT, AVL и т.н. Кеф ти 5W-30, кеф ти 0W-30 A5/B5. А пък, ако искате нещо още по-добро - избирайте от Ravenol USVO. 2 3 3 Share this post Link to post Share on other sites
Тъмнозелен самурай G86-P 242 #1116 Posted May 20 Ей тук една сводна таблица за сравнение 1 Share this post Link to post Share on other sites
ivan_gorski@abv.bg 7 #1117 Posted May 29 Колеги за хонда акорд 8 генерация 2.4 type s, подходящо ли е AMSOIL Signature Series 0W-30 Synthetic Motor Oil? Колата е на 100000 евентулно. Кара се на газ и предимно късо градско. Няма ревизия на двигател. Минах 1000 км и не засичам да харчи масло. Закупих я скоро. Share this post Link to post Share on other sites
dandilov 2529 #1118 Posted May 31 По принцип е подходящо, но AMSOIL Signature Series 5W-30 по ми харесва! Tа дори и AMSOIL Signature Series 10W-30. При това "късо" градско, успява ли да мине на газ? И колко от времето работи на бензин? Ако работи повече на бензин, при такова късо градско ще трябва да сменяш маслото на 5-6 хил. км. И държиш ли на Амсойл? Понеже има и по-добри според мен масла. Като Ravenol DXG 5W-30, например. А и Ravenol SSV или FDS, също. 2 1 Share this post Link to post Share on other sites
ceco_accord 5021 #1119 Posted June 1 (edited) @ivan_gorski@abv.bg Преди време карах с Ravenol DXG 5W-30 dexos1 gen 2, ILSAC GF5, API SN, с което минах 14140 км - 210 мото часа (85% извънградско) и бях доволен, та вероятно пак на него ще се върна. Градските преходи, макар и в лек оборотен режим на мотора изпиват ресурса на маслата, поради много ниската средна скорост и бързото натрупване на мото часове. Чисто градско тези 210 м/ч са дори под 5000 км ресурс със средна скорост около 20 км/ч. Извънградската средна е минимум 80 км/ч. Но пък моето V6 обръща на газ много бързо, заради високото топлоотдаване на мотора. Сутринта пак го наблюдавах. Паля, вадя колата от гаража, затварям го и тръгвам. След 300 метра обръща на газ и следващите 2,2 км минавам 3 светофара + 1 ЖП прелез, 1 кръгово и 1 Т-образно нерегулирано кръстовище, на което завивам наляво - тоест дебна пролука и от 2-те посоки. Та общо за 10-тина мин. (поне половината на място) стигам дестинацията, ако хвана зеленото и няма влак. Това ми е най-бавният градски маршрут 15 км/ч средна скорост. Ако това е ежедневие и без извънградско, ресурсът на добро масло среден клас е 3000 км. Та, засечи си дневния маршрут като км и минути, за да имаш груба представа. Иначе, да, газта държи маслото чистичко, но времето си тече и работи против него. Edited June 1 by ceco_accord 1 Share this post Link to post Share on other sites
Simeto 1 #1120 Posted June 4 Някой дали е пробвал Равенол FDS 5-30, търсих във форума, но не намирам никакво инфо. Гледам, че е пълна систетика, ACEA A5/B5, ACEA A7/B7,API CF, API SL, Чудя се дали е подходящо за Сивик 8, 1,8 Share this post Link to post Share on other sites