Jump to content
emod

FAQ-4: Двигателни масла - обсъждане, част Четвърта

Recommended Posts

Не знам как така едно масло, дето трябва да се сменя на пробег, дето ще го покрие и най-евтината минералка, било толкова хубаво. Ха, че то е и на подобна цена...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Според руснаците петрото трябва да се сменя на около 7к. при тежки експлоатационни условия, та не знам откъде се е появило това схващане, че маслото не държи. Има достатъчно информация в нета за маслото и аз лично лоша дума не съм прочел. Относно цената, в американските форуми дори го определят като скъпо. 

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Само си мислите, че другите карат повече. При мен и най-хубавите заминават на 5000 😂 Зависи как се кара колата.

  • Upvote 2

Share this post


Link to post
Share on other sites
Posted (edited)
11 hours ago, dimkaraganchev said:

Не знам как така едно масло, дето трябва да се сменя на пробег, дето ще го покрие и най-евтината минералка, било толкова хубаво. Ха, че то е и на подобна цена...

Дай покажи тази минералка  най-евтината направи и капкови проби да я видим, че тук липсват такива проби на евтини минералки .

@Bizzito ако не направиш нещо по тоя мотор  никое масло няма и да издържи .

 

11 hours ago, Mkilla said:

Сигурно сте правили много тестове и има много изписано но под 40лв за 4 литра с доставката, литър среден клас царевично олио за салатата е по-скъпо, да не говорим за среден клас зехтин. Какво е това масло?! Това е явно и цена в сайта, не вярвам да го "подаряват". И накрая 1 литър идва по 5 лева?!?

Това и цената  му на промоция, нормалната  и 68лв за 4л.

Възползвайте се, ако пък не искате  дайте 68лв,никой няма да ви спре.

Edited by CARPERA

Share this post


Link to post
Share on other sites

Петро-то спокойно си държи километри при нормални експлоатационни условия.

Колко съм изкарвал с него ме е срам да кажа обаче. :D

Съотношението цена-качество е екстра. 

  • Like 2

Share this post


Link to post
Share on other sites
Posted (edited)
Преди 1 час, Bizzito написа:

Само си мислите, че другите карат повече. При мен и най-хубавите заминават на 5000 😂 Зависи как се кара колата.

Едно доказателство:

Има ги и тук,в раздел капкови проби!

Edited by JHM
  • Like 1
  • Upvote 1

Share this post


Link to post
Share on other sites
Преди 1 час, CARPERA написа:

 

@Bizzito ако не направиш нещо по тоя мотор  никое масло няма и да издържи .

 

Ако знам какво да му правя веднага, ама той върви на гръм 😂

Ще сменям на 5000 и това е. С тая пандемия тъкмо за една година ще ги правя като гледам.

  • Haha 1

Share this post


Link to post
Share on other sites
Преди 14 часа, CARPERA написа:

Дай покажи тази минералка  най-евтината направи и капкови проби да я видим, че тук липсват такива проби на евтини минералки .

@Bizzito ако не направиш нещо по тоя мотор  никое масло няма и да издържи .

 

Това и цената  му на промоция, нормалната  и 68лв за 4л.

Възползвайте се, ако пък не искате  дайте 68лв,никой няма да ви спре.

Ще се възползвам от общите поръчки. Даже си и поръчах вече.

Share this post


Link to post
Share on other sites

33лв. без доставката, всички туби са с фолио и пръстен. 

20201010_132259.jpg

  • Like 1
  • Thanks 3

Share this post


Link to post
Share on other sites

Здравейте, предстои ми смяна на масло и в един от уж добре реномираните сайтове има изгодна оферта, но се чудя дали е подходящо, понеже са ми казвали, че спецификацията е добре да бъде B1 или B5. Държа да е на Castrol 0w30 задължително.

Пращам снимка от обявата:

 

Първите снимки са за цена 1 литър, а вторите за 5л.

 

Screenshot_20201102-092025.thumb.jpg.a0cb52384a53d443bf118871e1fda84e.jpgScreenshot_20201102-092041.thumb.jpg.19531dbb5090c413bfa36c7bf9e38c40.jpg

 

Screenshot_20201102-092253.thumb.jpg.ed894d071fefdf5a69dece3640a3a71b.jpgScreenshot_20201102-092257.thumb.jpg.f8aceaf3de5b6c6189ab501f9f9a03f1.jpg

 

На практика няма разлика в описанието, но самите туби изглеждат по по различен начин, та се чудя кое е по-подходящо. 

 

Колата е Акорд 7 фейслифт, дизел, ръчка.

 

Благодаря

 

Edited by Rmchm

Share this post


Link to post
Share on other sites

Щом ще е кастрол, да е това от сигурен доставчик, чрез общите поръчки тук във форума!

  • Like 1
  • Haha 1

Share this post


Link to post
Share on other sites
Off Topic

Колегата с хилещето човече горе,да не е объркал емотиконката или някой го гъделичка....🤔:D!

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

#JHM

Спомних си за лафа от казармата: ,,По-добре дъщеря к*рва, отколкото син ефрейтор!" .Та така, и за кастрола... Те са един от главният виновник за десетките хиляди счупени TSI-мотори на VW( има направено научно разследване за причините, даже..)... И най-фалшифицироното масло в BG...! Аз за нищо на света,  не бих си налял това в колата, след всичко научено за тази марка...🙈🤓😄☺✌

  • Like 1
  • Upvote 1
  • Thanks 1
  • Haha 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Сигурно има нещо,но гледам сериозно се налага в coxmotor,като замести предлагания Мобил1 в исновните им китове за обслужване.

Всичко си е един маркетинг!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Здравейте уважаеми Хонда фенове.

Аз не съм от Вашата "партия", но виждам, че тук има доста хора на висока ниво, разбиращи от моторни масла.

И така, ровейки и четейки из нета, случайно попаднах на една компания (няма да правим реклама), която използва 30- 40% PAO по MSDS за определени (две) масла от своята продукция при един и същи вискозитет SAE ?W??.

Това което ме изуми е, че въпреки, че и двете масла имат ACEA C? (еднакво) и както знаем според  ACEA не трябва да има разделяне на маслата за бензинови или дизелови двигатели, то тази компания дава като информация следното:

 

Първото масло за съвременни бензинови двигатели, където за PAO, използват:

Dec-1-ene, homopolymer, hydrogenated CAS:68037-01-4 EC:500-183-1

https://www.chemsrc.com/en/Spectral/68037-01-4_88847.html

 

Второто масло за съвременни дизелови двигатели, където за PAO, използват:

Pentadecane, 7-methylene mixed with 1- tetradecene, dimers and trimer, hydrogenated CAS: 1000172-11-1 EC:700-184-9

https://www.chemsrc.com/en/Spectral/1000172-11-1_1189185.html

Такъв вид PAO май не съм срещал в MSDS на други масла, от който и да е производител или блендер.

 

На нашият пазар горе долу второто масло е с 3-4 лв. по- скъпо от първото за 1л.

 

И така, дали според Вас в действителност Pentadecane, 7-methylene mixed with 1- tetradecene, dimers and trimer, hydrogenated CAS: 1000172-11-1 EC:700-184-9 има някакво предимство при използването му в дизелови двигатели?

  • Like 2

Share this post


Link to post
Share on other sites

Благодаря на @CARPERA, разговарях с човека който предлага Petro Canada. Поръчах си и аз за 1-ва година 5/30 Supreme, пък да видим. Филтри не предлагат за леки коли а само за тежка техника. 

Share this post


Link to post
Share on other sites
Spoiler

Моля ,да филтри нямат за леки  коли.

Филтъра по твой избор  аз ползвам само на MANN

Ще ти хареса маклото важно е да не мислиш да го караш над 10хил.

 

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

@emod Добре заварили.

Благодаря за инфото.

Не знаех, че Castrol използват тази база. Никога не съм гледал и избирал масло от т.н. "известни" и "масово използвани" марки в Бг и ЕУ, поради милата родна картинка. Винаги си избирам масла от да кажем марка, за която в Бг и не само малко хора са чували и използват. Това донякъде е проблем, защото пък трудно се намира инфо за тези масла, още по- малко пък анализи или обсъждания. 

 

10 hours ago, emod said:

Важна е единствено цялостната композиция на маслото (бази+пакет добавки+ноу хау). Базата не е решаваща. Без пакета добавки тя (базата, пък било и най-добрата) е нищо. От изключително/основно/най-важо значение е съжителството на всички компоненти на завършения краен продукт. Не бива и не може да се правят изводи, базирани само на един или няколко от тях.

Това ми е пределно ясно, но опирайки се на някакви мой виждания, възприети от мен норми за базовите показатели на дадени масла и липсата на достатъчно инфо за тях ми се налага от време на време да чета и ровя повечко.

Мой приятели (повече от 20 години), при които си поддържам колите , занимаващи се само със съответната марка/и автомобили и взаимно си помагаме за доста неща, постоянно се шегуват с мен и маслата, които си избирам, защото пък те са фенове на една марка масла, която аз смятам за супер надценена.

Да кажем, че това масло, което ползвах дълго време на притежаваните от мен коли (едната даже я смених с по- нова преди около 1г.) му прибавиха етикет New formula и му махнаха MSDS от сайта, което за мен е червена лампа.

 

Както и да е, ако не съм много нагъл, ако може линк или инфо за стандарта FIAT 9.55535-DS1.

Предварително благодаря.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Fiat 9.55535-DS1. Базирано на ACEA C2 във вискозитетен клас SAE 0W-30, Mid-SAPS двигателно масло за последно поколение дизелови двигатели (Euro 6) от Fiat Group (Fiat, Alfa-Romeo, Lancia). В средите на Honda също е подходящо, не заради стандарта по Fiat, а заради това, че често последния и ACEA C2 вървят ръка за ръка. Поздрави.

  • Upvote 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Благодаря, но това го пише навсякъде.

Може би да уточня малко. Повече техническа информация за FIAT 9.55535-DS1, примерно нещо като паяжината на Lubrizol или таблица със съответните изисквания на стандарта.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Информацията, която търсиш, обикновено не изтича в интернет :).

Вярвам, че знаеш, че 9.55535-DS1 -> по SAE 0W-30 ACEA C2, заменя 9.55535-S1. Най-близкият заменящ 9.55535-DS1 допуск е PSA B71 2312, но и за него инфо няма. Най-пълното инфо за стандарти, което бе достъпно онлайн, беше Afton Specification Handbook. Мисля, че Afton спря издаването му, но не съм 100% сигурен.

Това е последната версия, с която разполгам: Afton-Chemical-Spec-Handbook-September-2019.pdf

  • Like 1
  • Upvote 1
  • Thanks 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ами, разсъждавайки на глас, май става дума за това.

Durasyn 164 = Dec-1-ene, homopolymer, hydrogenated CAS:68037-01-4 EC:500-183-1:

Durasyn 164X = Pentadecane, 7-methylene mixed with 1- tetradecene, dimers and trimer, hydrogenated CAS: 1000172-11-1 EC:700-184-9

 

Durasyn PAO QS.pdf

 

Durasyn PAO Typical Properties.pdf

 

Общо взето не врат, ами шия.

  • Thanks 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Стабилно и здраво завъртяна капачка,за разлика от 4 литровката.Тряваше ми резец,за да прережа пръстенчето отдолу.

20201107_102103.thumb.jpg.7141d72330dc4d23e08dbc3335d8cf1c.jpg

 

  • Like 3

Share this post


Link to post
Share on other sites

 

Нещо интересно за колегите.

 

 

Edited by Митко Йотов

Share this post


Link to post
Share on other sites

Привет,

Четох но не се ориентирах  за 

0w20 кое ще е правилнто масло при 1.5 turbo 2016 година Euro 6

 

Това:

RAVENOL ECS ECOSYNTH SAE 0W-20 има молибден :)

СпецификацииACEA A1 / B1, ACEA C5, API SM, API SN, ILSAC GF-5

Одобрения

Препоръки:
Chrysler MS-6395, Ford WSS-M2C947-A, GM 6094 M, Honda / Acura HTO-6, Mazda

 

Или това

CASTROL EDGE PROFESSIONAL HONDA 0W-20

API SN, ILSAC GF-5

 

Благодаря

Edited by iso_eu

Share this post


Link to post
Share on other sites

Двигателят с PF ли е, или без?

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Бензинка е :) директна инжекция с турбо.

Сега е с Honda 2.0 type 0w20 масло.

L15 B е двигателя 

 

ПП

Че да не се изложа после с капковите проби :)

 

 

ПП2

Ама какъв филтър ? За сажди ли ил за горивото странния?

Гледах  и там на първо место е 0w16 :)

Edited by iso_eu

Share this post


Link to post
Share on other sites

Абе то е ясно, че е бензинка, но едните 1.5 имат филтър, а другите нямат.

Я виж Ravenol какво препоръчват:

https://www.ravenol.de/en/oil-guide.html

 

Edited by dandilov
  • Confused 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Че в  последната смяна в Хонда са ми налели уж 3.9 литра . :(

 А  предходната 3.5 литра 😀

Edited by iso_eu

Share this post


Link to post
Share on other sites

"Capacity 3,5 litre (Service fill)"

"Capacity 4 litre (Dry fill)"

Т.е. ако не се изтегли "несливаемия" остатък, ще събере 3,5л.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Е то добре ама защо всеки път различно количество наливат в един и същ сервиз ...И аз четох за сервизно пълнене и колко събира филтъра .....

Затова сега на 5000 км ще го изсмуча да видим колко ще събера :)

 Къде е този филтър ? Предполагам говориш за GPF - моята е произведена за USA.

Гледах в Равенол дават даже 0w16 на първо место.

Edited by iso_eu

Share this post


Link to post
Share on other sites
Преди 2 часа, dandilov написа:

"Capacity 3,5 litre (Service fill)"

"Capacity 4 litre (Dry fill)"

Т.е. ако не се изтегли "несливаемия" остатък, ще събере 3,5л.

Това е по-скоро при сух двигател, т.е. нов или след ремонт. Това, с "несливаемия" остатък, е голЕм смях.

  • Haha 2

Share this post


Link to post
Share on other sites

Абе реално при 0w 20 което тече точно като вода .... и при 5w30 остатъка ше е доста различен :) ама гледам всеки пише ....преразказва Смело.. да видим до къде ше я докараме  с тези новопоявилите се специалисти по “Образна“ диагностика ;) при маслата ......

 

Но има малък напредък Хонда Б-Я спазват поне вискозитета на завода производител ;) от скоро ;)

 

ПП

Хептен Сух двигател си е пьк друга бира .....и други  количества според моя скромен опит ;)

 

 

Edited by iso_eu

Share this post


Link to post
Share on other sites
Преди 7 часа, dimkaraganchev написа:

Това, с "несливаемия" остатък, е голЕм смях.

 

Преди 6 часа, iso_eu написа:

Абе реално при 0w 20 което тече точно като вода .... и при 5w30 остатъка ше е доста различен

 

На това му викам съревнование, кой ще напише по-голяма глупост...

  • Like 4

Share this post


Link to post
Share on other sites

 

:) Прав си донякъде ;)

Едно време се слагаше вретенно масло .... сега рядко някой промива .... а промоването става и с най- евтиното масло минерално поради факта че нема присадки и някой читав флюш ако се добави но да не е с разтворители....Работата ще е супер.

 Сега масово ползват всякакви помпи .... че и на автоматика искаха да ми го надуват- категорично не разреших. По лесно е да го флашна с още 2-3 литра след 1000 км. :)

 

ПП

Ще направя експеримент да видим :)

Edited by iso_eu

Share this post


Link to post
Share on other sites

И така, избрах си масло и го смених, без промивки и други действия премахващи несливаемия остатък от старото.

След 500 км. мога да кажа, че ДВГ- то работи по- меко и безшумно, но това е нормално за ново масло. Ще видим как ще е след да кажем 5 ккм.

Обаче с това масло гадината загрява по- бавно. Нямам показание за температурата на маслото, но по показанията на таблото на термометъра на охлаждащата течност (доколкото може да му се вярва) нещата се случват доста по- бавно и след почти двойно повече изминати км, естествено по един и същи маршрут. 

Не знам да се радвам ли или да си почесвам ряпата?

  • Confused 1

Share this post


Link to post
Share on other sites
Преди 12 часа, dandilov написа:

На това му викам съревнование, кой ще напише по-голяма глупост...

Е, а за мен е голяма глупост да бъркаш в картера със спринцовки, ама...аз съм толерантен човек, по принцип...

  • Like 1
  • Upvote 1
  • Haha 3

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Restore formatting

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

  • Upcoming Events

    No upcoming events found
×
×
  • Create New...