dimkaraganchev 60 #41 Отговорено 8 Октомври, 2020 Не знам как така едно масло, дето трябва да се сменя на пробег, дето ще го покрие и най-евтината минералка, било толкова хубаво. Ха, че то е и на подобна цена... Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Rakeem 800 #42 Отговорено 8 Октомври, 2020 Според руснаците петрото трябва да се сменя на около 7к. при тежки експлоатационни условия, та не знам откъде се е появило това схващане, че маслото не държи. Има достатъчно информация в нета за маслото и аз лично лоша дума не съм прочел. Относно цената, в американските форуми дори го определят като скъпо. 1 Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Bizzito 497 #43 Отговорено 8 Октомври, 2020 Само си мислите, че другите карат повече. При мен и най-хубавите заминават на 5000 😂 Зависи как се кара колата. 2 Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
CARPERA 1550 #44 Отговорено 8 Октомври, 2020 (Редактирано) 11 hours ago, dimkaraganchev said: Не знам как така едно масло, дето трябва да се сменя на пробег, дето ще го покрие и най-евтината минералка, било толкова хубаво. Ха, че то е и на подобна цена... Дай покажи тази минералка най-евтината направи и капкови проби да я видим, че тук липсват такива проби на евтини минералки . @Bizzito ако не направиш нещо по тоя мотор никое масло няма и да издържи . 11 hours ago, Mkilla said: Сигурно сте правили много тестове и има много изписано но под 40лв за 4 литра с доставката, литър среден клас царевично олио за салатата е по-скъпо, да не говорим за среден клас зехтин. Какво е това масло?! Това е явно и цена в сайта, не вярвам да го "подаряват". И накрая 1 литър идва по 5 лева?!? Това и цената му на промоция, нормалната и 68лв за 4л. Възползвайте се, ако пък не искате дайте 68лв,никой няма да ви спре. Редактирано 8 Октомври, 2020 от CARPERA Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
dindin 1257 #45 Отговорено 8 Октомври, 2020 Петро-то спокойно си държи километри при нормални експлоатационни условия. Колко съм изкарвал с него ме е срам да кажа обаче. Съотношението цена-качество е екстра. 2 Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
JHM 1796 #46 Отговорено 8 Октомври, 2020 (Редактирано) Преди 1 час, Bizzito написа: Само си мислите, че другите карат повече. При мен и най-хубавите заминават на 5000 😂 Зависи как се кара колата. Едно доказателство: Има ги и тук,в раздел капкови проби! Редактирано 8 Октомври, 2020 от JHM 1 1 Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Bizzito 497 #47 Отговорено 8 Октомври, 2020 Преди 1 час, CARPERA написа: @Bizzito ако не направиш нещо по тоя мотор никое масло няма и да издържи . Ако знам какво да му правя веднага, ама той върви на гръм 😂 Ще сменям на 5000 и това е. С тая пандемия тъкмо за една година ще ги правя като гледам. 1 Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
dimkaraganchev 60 #48 Отговорено 9 Октомври, 2020 Преди 14 часа, CARPERA написа: Дай покажи тази минералка най-евтината направи и капкови проби да я видим, че тук липсват такива проби на евтини минералки . @Bizzito ако не направиш нещо по тоя мотор никое масло няма и да издържи . Това и цената му на промоция, нормалната и 68лв за 4л. Възползвайте се, ако пък не искате дайте 68лв,никой няма да ви спре. Ще се възползвам от общите поръчки. Даже си и поръчах вече. Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Rakeem 800 #49 Отговорено 10 Октомври, 2020 33лв. без доставката, всички туби са с фолио и пръстен. 1 3 Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Rmchm 0 #50 Отговорено 2 Ноември, 2020 (Редактирано) Здравейте, предстои ми смяна на масло и в един от уж добре реномираните сайтове има изгодна оферта, но се чудя дали е подходящо, понеже са ми казвали, че спецификацията е добре да бъде B1 или B5. Държа да е на Castrol 0w30 задължително. Пращам снимка от обявата: Първите снимки са за цена 1 литър, а вторите за 5л. На практика няма разлика в описанието, но самите туби изглеждат по по различен начин, та се чудя кое е по-подходящо. Колата е Акорд 7 фейслифт, дизел, ръчка. Благодаря Редактирано 2 Ноември, 2020 от Rmchm Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
JHM 1796 #51 Отговорено 3 Ноември, 2020 Щом ще е кастрол, да е това от сигурен доставчик, чрез общите поръчки тук във форума! 1 1 Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
JHM 1796 #52 Отговорено 3 Ноември, 2020 Off Topic Колегата с хилещето човече горе,да не е объркал емотиконката или някой го гъделичка....🤔! Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
mitaka0007 212 #53 Отговорено 3 Ноември, 2020 #JHM Спомних си за лафа от казармата: ,,По-добре дъщеря к*рва, отколкото син ефрейтор!" .Та така, и за кастрола... Те са един от главният виновник за десетките хиляди счупени TSI-мотори на VW( има направено научно разследване за причините, даже..)... И най-фалшифицироното масло в BG...! Аз за нищо на света, не бих си налял това в колата, след всичко научено за тази марка...🙈🤓😄☺✌ 1 1 1 1 Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
JHM 1796 #54 Отговорено 3 Ноември, 2020 Сигурно има нещо,но гледам сериозно се налага в coxmotor,като замести предлагания Мобил1 в исновните им китове за обслужване. Всичко си е един маркетинг! Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
кърпел 3 #55 Отговорено 4 Ноември, 2020 Здравейте уважаеми Хонда фенове. Аз не съм от Вашата "партия", но виждам, че тук има доста хора на висока ниво, разбиращи от моторни масла. И така, ровейки и четейки из нета, случайно попаднах на една компания (няма да правим реклама), която използва 30- 40% PAO по MSDS за определени (две) масла от своята продукция при един и същи вискозитет SAE ?W??. Това което ме изуми е, че въпреки, че и двете масла имат ACEA C? (еднакво) и както знаем според ACEA не трябва да има разделяне на маслата за бензинови или дизелови двигатели, то тази компания дава като информация следното: Първото масло за съвременни бензинови двигатели, където за PAO, използват: Dec-1-ene, homopolymer, hydrogenated CAS:68037-01-4 EC:500-183-1 https://www.chemsrc.com/en/Spectral/68037-01-4_88847.html Второто масло за съвременни дизелови двигатели, където за PAO, използват: Pentadecane, 7-methylene mixed with 1- tetradecene, dimers and trimer, hydrogenated CAS: 1000172-11-1 EC:700-184-9 https://www.chemsrc.com/en/Spectral/1000172-11-1_1189185.html Такъв вид PAO май не съм срещал в MSDS на други масла, от който и да е производител или блендер. На нашият пазар горе долу второто масло е с 3-4 лв. по- скъпо от първото за 1л. И така, дали според Вас в действителност Pentadecane, 7-methylene mixed with 1- tetradecene, dimers and trimer, hydrogenated CAS: 1000172-11-1 EC:700-184-9 има някакво предимство при използването му в дизелови двигатели? 2 Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Mkilla 1008 #56 Отговорено 4 Ноември, 2020 Благодаря на @CARPERA, разговарях с човека който предлага Petro Canada. Поръчах си и аз за 1-ва година 5/30 Supreme, пък да видим. Филтри не предлагат за леки коли а само за тежка техника. Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
CARPERA 1550 #57 Отговорено 4 Ноември, 2020 Spoiler Моля ,да филтри нямат за леки коли. Филтъра по твой избор аз ползвам само на MANN Ще ти хареса маклото важно е да не мислиш да го караш над 10хил. 1 Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
fenabg 2981 #58 Отговорено 4 Ноември, 2020 Вярно малко е по-скъпо от литър зехтин, но съм сигурен , че на някой ще му е интересно. 2 3 Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
emod 1674 #59 Отговорено 4 Ноември, 2020 Преди 11 часа, кърпел написа: И така, дали според Вас в действителност Pentadecane, 7-methylene mixed with 1- tetradecene, dimers and trimer, hydrogenated CAS: 1000172-11-1 EC:700-184-9 има някакво предимство при използването му в дизелови двигатели? Здравей и Добре дошъл @кърпел, Соченият от теб Pentadecane, 7-methylene... се използва като база основно от Castrol. Аз лично нямам представа дали и какви точно предимства би могъл да има (като база). В случай, че все пак представлява интерес за теб, най-доброто описание, на което съм попадал е това: Цитат "It is an alkane (saturated CnH2n+2) and alkene (unsaturated CnH2n) combination of higher carbon chain penta-decANE (C15H32) and tetra-decENE (C14H28). They are monomers derived from ethylene, which is the feedstock used to produce PAO. Usually you see decene/ane and dodecene/ane as the PAO molecule, which is C10 and C12, respectively. Penta and Tetra are just longer carbon chain (which I think means higher viscosity?) derivations". Източник: BITOG Съдейки по горния цитат и газовата му хроматограма в дадения от теб линк, би следвало Pentadecane, 7-methylene.... да е "по-високо вискозна база" от Dec-1-ene, homopolymer-а (C10H20), поради по-дългата му верига (C15H32). Като цяло, тези данни с нищо не ти помагат, за да можеш да направиш заключение дали използването на Pentadecane, 7-methylene... дава някакво преимущество на "незнайното" дизелово масло, на което е база. Важна е единствено цялостната композиция на маслото (бази+пакет добавки+ноу хау). Базата не е решаваща. Без пакета добавки тя (базата, пък било и най-добрата) е нищо. От изключително/основно/най-важо значение е съжителството на всички компоненти на завършения краен продукт. Не бива и не може да се правят изводи, базирани само на един или няколко от тях. Поздрави! 3 5 Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
кърпел 3 #60 Отговорено 5 Ноември, 2020 @emod Добре заварили. Благодаря за инфото. Не знаех, че Castrol използват тази база. Никога не съм гледал и избирал масло от т.н. "известни" и "масово използвани" марки в Бг и ЕУ, поради милата родна картинка. Винаги си избирам масла от да кажем марка, за която в Бг и не само малко хора са чували и използват. Това донякъде е проблем, защото пък трудно се намира инфо за тези масла, още по- малко пък анализи или обсъждания. 10 hours ago, emod said: Важна е единствено цялостната композиция на маслото (бази+пакет добавки+ноу хау). Базата не е решаваща. Без пакета добавки тя (базата, пък било и най-добрата) е нищо. От изключително/основно/най-важо значение е съжителството на всички компоненти на завършения краен продукт. Не бива и не може да се правят изводи, базирани само на един или няколко от тях. Това ми е пределно ясно, но опирайки се на някакви мой виждания, възприети от мен норми за базовите показатели на дадени масла и липсата на достатъчно инфо за тях ми се налага от време на време да чета и ровя повечко. Мой приятели (повече от 20 години), при които си поддържам колите , занимаващи се само със съответната марка/и автомобили и взаимно си помагаме за доста неща, постоянно се шегуват с мен и маслата, които си избирам, защото пък те са фенове на една марка масла, която аз смятам за супер надценена. Да кажем, че това масло, което ползвах дълго време на притежаваните от мен коли (едната даже я смених с по- нова преди около 1г.) му прибавиха етикет New formula и му махнаха MSDS от сайта, което за мен е червена лампа. Както и да е, ако не съм много нагъл, ако може линк или инфо за стандарта FIAT 9.55535-DS1. Предварително благодаря. Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
georgi.ivanov1975 124 #61 Отговорено 5 Ноември, 2020 Fiat 9.55535-DS1. Базирано на ACEA C2 във вискозитетен клас SAE 0W-30, Mid-SAPS двигателно масло за последно поколение дизелови двигатели (Euro 6) от Fiat Group (Fiat, Alfa-Romeo, Lancia). В средите на Honda също е подходящо, не заради стандарта по Fiat, а заради това, че често последния и ACEA C2 вървят ръка за ръка. Поздрави. 1 Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
кърпел 3 #62 Отговорено 5 Ноември, 2020 Благодаря, но това го пише навсякъде. Може би да уточня малко. Повече техническа информация за FIAT 9.55535-DS1, примерно нещо като паяжината на Lubrizol или таблица със съответните изисквания на стандарта. Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
emod 1674 #63 Отговорено 5 Ноември, 2020 Информацията, която търсиш, обикновено не изтича в интернет . Вярвам, че знаеш, че 9.55535-DS1 -> по SAE 0W-30 ACEA C2, заменя 9.55535-S1. Най-близкият заменящ 9.55535-DS1 допуск е PSA B71 2312, но и за него инфо няма. Най-пълното инфо за стандарти, което бе достъпно онлайн, беше Afton Specification Handbook. Мисля, че Afton спря издаването му, но не съм 100% сигурен. Това е последната версия, с която разполгам: Afton-Chemical-Spec-Handbook-September-2019.pdf 1 1 1 Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
кърпел 3 #64 Отговорено 5 Ноември, 2020 Ами, разсъждавайки на глас, май става дума за това. Durasyn 164 = Dec-1-ene, homopolymer, hydrogenated CAS:68037-01-4 EC:500-183-1: Durasyn 164X = Pentadecane, 7-methylene mixed with 1- tetradecene, dimers and trimer, hydrogenated CAS: 1000172-11-1 EC:700-184-9 Durasyn PAO QS.pdf Durasyn PAO Typical Properties.pdf Общо взето не врат, ами шия. 1 Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
JHM 1796 #65 Отговорено 6 Ноември, 2020 Ето я и новата 5л.туба Petro-Canada 5W20, със сертификат ILSAC GF-6 dexos1 gen2: За първа"капка"от него....по коледа! 3 3 2 Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
JHM 1796 #66 Отговорено 7 Ноември, 2020 Стабилно и здраво завъртяна капачка,за разлика от 4 литровката.Тряваше ми резец,за да прережа пръстенчето отдолу. 3 Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Митко Йотов 1262 #67 Отговорено 8 Ноември, 2020 (Редактирано) Нещо интересно за колегите. Редактирано 8 Ноември, 2020 от Митко Йотов Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
iso_eu 29 #68 Отговорено 11 Ноември, 2020 (Редактирано) Привет, Четох но не се ориентирах за 0w20 кое ще е правилнто масло при 1.5 turbo 2016 година Euro 6 Това: RAVENOL ECS ECOSYNTH SAE 0W-20 има молибден СпецификацииACEA A1 / B1, ACEA C5, API SM, API SN, ILSAC GF-5 Одобрения Препоръки: Chrysler MS-6395, Ford WSS-M2C947-A, GM 6094 M, Honda / Acura HTO-6, Mazda Или това : CASTROL EDGE PROFESSIONAL HONDA 0W-20 API SN, ILSAC GF-5 Благодаря Редактирано 11 Ноември, 2020 от iso_eu Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
dandilov 2858 #69 Отговорено 11 Ноември, 2020 Двигателят с PF ли е, или без? 1 Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
iso_eu 29 #70 Отговорено 11 Ноември, 2020 (Редактирано) Бензинка е директна инжекция с турбо. Сега е с Honda 2.0 type 0w20 масло. L15 B е двигателя ПП Че да не се изложа после с капковите проби ПП2 Ама какъв филтър ? За сажди ли ил за горивото странния? Гледах и там на първо место е 0w16 Редактирано 11 Ноември, 2020 от iso_eu Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
dandilov 2858 #71 Отговорено 11 Ноември, 2020 (Редактирано) Абе то е ясно, че е бензинка, но едните 1.5 имат филтър, а другите нямат. Я виж Ravenol какво препоръчват: https://www.ravenol.de/en/oil-guide.html Редактирано 11 Ноември, 2020 от dandilov 1 Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
iso_eu 29 #72 Отговорено 11 Ноември, 2020 (Редактирано) Че в последната смяна в Хонда са ми налели уж 3.9 литра . А предходната 3.5 литра 😀 Редактирано 11 Ноември, 2020 от iso_eu Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
dandilov 2858 #73 Отговорено 11 Ноември, 2020 "Capacity 3,5 litre (Service fill)" "Capacity 4 litre (Dry fill)" Т.е. ако не се изтегли "несливаемия" остатък, ще събере 3,5л. Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
iso_eu 29 #74 Отговорено 11 Ноември, 2020 (Редактирано) Е то добре ама защо всеки път различно количество наливат в един и същ сервиз ...И аз четох за сервизно пълнене и колко събира филтъра ..... Затова сега на 5000 км ще го изсмуча да видим колко ще събера Къде е този филтър ? Предполагам говориш за GPF - моята е произведена за USA. Гледах в Равенол дават даже 0w16 на първо место. Редактирано 11 Ноември, 2020 от iso_eu Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
dimkaraganchev 60 #75 Отговорено 11 Ноември, 2020 Преди 2 часа, dandilov написа: "Capacity 3,5 litre (Service fill)" "Capacity 4 litre (Dry fill)" Т.е. ако не се изтегли "несливаемия" остатък, ще събере 3,5л. Това е по-скоро при сух двигател, т.е. нов или след ремонт. Това, с "несливаемия" остатък, е голЕм смях. 2 Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
iso_eu 29 #76 Отговорено 11 Ноември, 2020 (Редактирано) Абе реално при 0w 20 което тече точно като вода .... и при 5w30 остатъка ше е доста различен ама гледам всеки пише ....преразказва Смело.. да видим до къде ше я докараме с тези новопоявилите се специалисти по “Образна“ диагностика при маслата ...... Но има малък напредък Хонда Б-Я спазват поне вискозитета на завода производител от скоро ПП Хептен Сух двигател си е пьк друга бира .....и други количества според моя скромен опит Редактирано 11 Ноември, 2020 от iso_eu Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
dandilov 2858 #77 Отговорено 12 Ноември, 2020 Преди 7 часа, dimkaraganchev написа: Това, с "несливаемия" остатък, е голЕм смях. Преди 6 часа, iso_eu написа: Абе реално при 0w 20 което тече точно като вода .... и при 5w30 остатъка ше е доста различен На това му викам съревнование, кой ще напише по-голяма глупост... 4 Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
iso_eu 29 #78 Отговорено 12 Ноември, 2020 (Редактирано) Прав си донякъде Едно време се слагаше вретенно масло .... сега рядко някой промива .... а промоването става и с най- евтиното масло минерално поради факта че нема присадки и някой читав флюш ако се добави но да не е с разтворители....Работата ще е супер. Сега масово ползват всякакви помпи .... че и на автоматика искаха да ми го надуват- категорично не разреших. По лесно е да го флашна с още 2-3 литра след 1000 км. ПП Ще направя експеримент да видим Редактирано 12 Ноември, 2020 от iso_eu Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
кърпел 3 #79 Отговорено 12 Ноември, 2020 И така, избрах си масло и го смених, без промивки и други действия премахващи несливаемия остатък от старото. След 500 км. мога да кажа, че ДВГ- то работи по- меко и безшумно, но това е нормално за ново масло. Ще видим как ще е след да кажем 5 ккм. Обаче с това масло гадината загрява по- бавно. Нямам показание за температурата на маслото, но по показанията на таблото на термометъра на охлаждащата течност (доколкото може да му се вярва) нещата се случват доста по- бавно и след почти двойно повече изминати км, естествено по един и същи маршрут. Не знам да се радвам ли или да си почесвам ряпата? 1 Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
dimkaraganchev 60 #80 Отговорено 12 Ноември, 2020 Преди 12 часа, dandilov написа: На това му викам съревнование, кой ще напише по-голяма глупост... Е, а за мен е голяма глупост да бъркаш в картера със спринцовки, ама...аз съм толерантен човек, по принцип... 1 1 3 Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове