Jump to content
emod

FAQ-4: Двигателни масла - обсъждане, част Четвърта

Recommended Posts

Хора, помолих за съвет за спецификацията на маслото. 

А вие си говорите за вентилатора в банята...мерси

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
4 hours ago, Pavel_Pavlov said:

Има връзка с климата, да. Има дори във форума цитирани тестове на потребители; които показват немалка разлика лято/зима.

 

Относно спецификациите: пише ги в книжката – един от скрийншотите, които беше пуснал.

 

Колега, как да намеря масло което отговаря на всички изисквания А3/B5 заедно с A5/B5

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Колега, не си много любезен. Беше отговорено още във втория пост. Освен това във форума има тема от четири части за избор на масла и друга такава с конкретни капкови анализи. Не е лошо да се прочетат, за да може човек да си състави собствено мнение и да избере. Иначе - отива в Бултрако, наливат му каквото на всички - и така. Успех!

  • Харесвам 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
2 minutes ago, note said:

Колега, не си много любезен. Беше отговорено още във втория пост. Освен това във форума има тема от четири части за избор на масла и друга такава с конкретни капкови анализи. Не е лошо да се прочетат, за да може човек да си състави собствено мнение и да избере. Иначе - отива в Бултрако, наливат му каквото на всички - и така. Успех!

 

Напротив, изключително любезен съм. 

Спрях се на едно от тези две масла.

Какво ви е мнението?

 

https://www.ato24.de/en/motul-8100-eco-clean-0w-30.html

 

https://www.ato24.de/en/ravenol-ssv-sae-0w-30.html

 

Само знам че са 0W30 нищо не ми говорят останалите спецификации. И едното е одобрено за Волво.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ще направя втори опит :D  https://www.ato24.de/en/ravenol-dxg-sae-5w-30.html  -Насочено е конкретно за бензинови двигатели и е одобрено от Хонда/Акура.

Мотула , който визираш пише, че го препоръчват за дизелови ! 

  • Харесвам 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Отговорено (Редактирано)
33 minutes ago, Fissikela said:

 

Напротив, изключително любезен съм. 

Спрях се на едно от тези две масла.

Какво ви е мнението?

 

https://www.ato24.de/en/motul-8100-eco-clean-0w-30.html

 

https://www.ato24.de/en/ravenol-ssv-sae-0w-30.html

 

Само знам че са 0W30 нищо не ми говорят останалите спецификации. И едното е одобрено за Волво.

Motul посочен от теб  не е за твоя двигател .

RAVENOL-посочен от теб https://www.ato24.de/en/ravenol-ssv-sae-0w-30.html  е  хубав.

Ето един бюджетен вариант за къси смени не по-малко  добър 

https://www.ato24.de/en/shell-helix-ultra-0w-30-a5-b5-1-l.html

Ето имаш и избор на масла оригинални Honad-https://www.ato24.de/en/car/engineoil/honda.html

Редактирано от CARPERA
  • Благодаря 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

От Шела и Равенола предпочитам Равенола.

 

Други варианти за теб са 5W-30, което може да се очаква да е по-стабилно и си поддържа характеристиките по-добре към края на интервала за смяна. За сметка на течливост при много студени температури, които не са много характерни за нашия климат. Добри варианти за 5W-30 от Равенол са FEL и FDS. И с трите Равенола съм карал и съм доволен. Ако бюджетът ти е по-висок, може да погледнеш и Кастрол (имат специално за Хонда) или Амс.

  • Харесвам 1
  • Нагоре 1
  • Благодаря 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Отговорено (Редактирано)
1 hour ago, Pavel_Pavlov said:

От Шела и Равенола предпочитам Равенола.

 

Други варианти за теб са 5W-30, което може да се очаква да е по-стабилно и си поддържа характеристиките по-добре към края на интервала за смяна. За сметка на течливост при много студени температури, които не са много характерни за нашия климат. Добри варианти за 5W-30 от Равенол са FEL и FDS. И с трите Равенола съм карал и съм доволен. Ако бюджетът ти е по-висок, може да погледнеш и Кастрол (имат специално за Хонда) или Амс.

 

Определено с Кастрол не искам да карам.

Не разбирам от масла, НО това определно го знам :)

От всичко до момента разбрах, че 0w30 е по добре за студен старт и Cr-Vто ще е по икономично спрямо 5w30 и 5w40.

Икономията не ме вълнува, по скоро това с студения старт.

Понеже, ми се налага да карам, понякога за по 8-10км и да гася за час- два, за това май е по добре 0W30 ?....но като спецификация A5/B5 достатъчно ли е да се поддържа от маслото?

 

иначе за 5W30има едно Мотулче което според мен ще ми пасне идеално 

https://www.ato24.de/en/motul-8100-x-clean-efe-5w-30.html

Редактирано от Fissikela

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Колега, в първия пост си написал че си звънял в Бултрако София и Бургас. Та къде е това в Бургас ?!?! ;)

Относно маслото: Понеже казваш че караш на къси разстояния, аз бих и сипал Петро 5/30 и смяна на 8К, макс 9.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Отговорено (Редактирано)

Предполагам, че колегата е звънял в Апостолов, който няма нищо общо с Хонда БГ(Бултрако)! Иначе за петрото SS 5/30 един + и от мен! На жената на Сивика 1,6 бензин само такова и сипвам от 3-4 години и двигателя се чувства прекрасно! Но го сменям най много на 5-6К км, че се кара само градско в София главно!

Мотула от по-горния пост също не е лош!

Както писах по-горе, а и много колеги го споделиха също за мен 5-30 е маслото подходящо за нашите ширини! Не знам какъв студен старт те притеснява, в София вече трудно пада под минус 10!

Редактирано от birev
  • Харесвам 2
  • Нагоре 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Преди 5 часа, Pavel_Pavlov написа:

От Шела и Равенола предпочитам Равенола.

 

Други варианти за теб са 5W-30, което може да се очаква да е по-стабилно и си поддържа характеристиките по-добре към края на интервала за смяна. За сметка на течливост при много студени температури, които не са много характерни за нашия климат. Добри варианти за 5W-30 от Равенол са FEL и FDS. И с трите Равенола съм карал и съм доволен. Ако бюджетът ти е по-висок, може да погледнеш и Кастрол (имат специално за Хонда) или Амс.

Към Павлов и Бирев: Искам да пробвам Равенол за мята джазка - 1.2 2005г. Препоръчайте нещо рИвАнолско ! ;) До сега съм все на Петро 5/30 и две смени на Хонда пак 5/30 ?

Предварително благодаря !

 

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Аз съм купил ей това за Сивика на жената:

https://www.ato24.de/en/ravenol-hdx-sae-5w-30.html

отзиви още не мога да дам, предстои да се сменя след 2000км. Принципно отзивите в Германия и Европа са добри! Ама е дабъл на Петрото!

 

 

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Отговорено (Редактирано)
58 minutes ago, ИцоД said:

Към Павлов и Бирев: Искам да пробвам Равенол за мята джазка - 1.2 2005г. Препоръчайте нещо рИвАнолско ! ;) До сега съм все на Петро 5/30 и две смени на Хонда пак 5/30 ?

Предварително благодаря !

 

С каква цел освен да увеличиш км с една смяна ,за да оправдае двоината цена.

Да по добрия пакет добавки повече пази двигателя,е няма да ги караме още 20 год тези коли,те и без това  искат да забраняват ДВГ от 2035

Петро Канада и на Хонда чернатяа туба са супер за къси смени от по 6-7 хил км.

Да не забравяме че с повечето км и масления филтър се задръства и пропуска повече нефилрирано масло.

Мое мнение Petro Kanada илиShell 5w30

филтър MANN и смяно на 6- 7 км и всичко е ок.

Последните три смени са ми с Shell 5w30.

Редактирано от CARPERA
  • Харесвам 3

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

ъъъ Ravenol как ще е на двойна цена на Petro Canada ? 

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Отговорено (Редактирано)

От Равенол най-евтиното 5-30 е FO и то не е лошо. Но FEL и FDS не са скандално по-скъпи, а са по-хубави. FEL е по ACEA C2, а FDS е A5/B5, като също е и USVO – т.е. пълна синтетика. Макар че някои тук в темата са казвали, че това не е най-важното в едно масло, ако ще се кара спокойно и не в екстремни условия. А повече 2ра и 3та група имат предимството, че по-лесно разтварят добавки.

 

Относно интервалът на смяна и увеличаването на цената на маслото – да, интервалът може да е Много голям фактор. Има месеци, в които карам над 3000км и не ми се сменя масло на 2 месеца. Така че бих дал повече пари за по-дълъг интервал, дори отношението лв/км да не е толкова добро.

 

Имайки предвид първоначалният въпрос (и бюджетът, който беше поставен индиректно), а и когато говорим за FEL и FDS, пълна синтетика и пр. не мисля, че Петрото е много добра препоръка. Както се е писало в темата, чудесно масло е за парите си, но конкуренцията в този и близък ценови клас не е голяма. Отстъпва пред някои от изброените масла по вискозитетни характеристики (специфично за K и R двигателите) и други параметри. Освен това препоръчителният му интервал за смяна е доста къс – видимо от капковите проби тук и в други форуми в нета. А и като включим към това и парите за филтър и труд в сервиза, разликата намаля.

 

И последно към колегата с въпроса за избор на масло – студеният старт с 5W масло може да го мислиш, ако караш по планините и палиш при –10, –15° и надолу. 8–10км е обикновено достатъчно, за да загрее маслото. Аз карам по 2.5км в посока от студен старт два пъти дневно едно половината от работните дни (детска градина на дъщеря ми) :). Относно притесненията ти за Кастрол – основателни са, ако купуваш от България. Ако поръчваш от ато24, аз не бих се притеснявал. Но пък там вдигнаха цената с над 50% и вече хубавото масълце стана доста скъпо. По-скъпо и от Амс Ойл.

 

ПП: Като пиша „тази тема“ мислех за маслената тема :D. Някак си мислех, че там е зададен въпроса, извинявам се.

Редактирано от Pavel_Pavlov

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Отговорено (Редактирано)
Quote

. А и като включим към това и парите за филтър и труд в сервиза, разликата намаля.

Това е разход при смяната всички масла скъпи или евтини,така че не е фактор за включване правиш го винаги.

Най-евтиния Равенол FO е 72лв 5 литра,Петро Канада може да го вземеш 5 л 51лв,  от колегата с темата в "Сервизи, магазини, цени"

Фактора филтър и  колкото е по-голям прехода,той повече се задръства и не филтрира,каква е ползата от по скъпото масло  тя намалява.

Който може да си го позволи да изхвърля едни пари в коша ок,както казах няма да караш колата 20 год та да я къташ толкова.

Петро Канада може да не е с точните характеристики на има Shell , Honda  черната туба.

 

За колегата @Fissikela ясно е че избора е Равенол той ще си реши кой вискозитет може да ги пробва и двата.

 

Според мен студения старт  не е само  температури под 0 градуса,сутрин при студен двигател 0w  ще  смаже по-бързо всички части от 5w в предвид течливоста му,визирам Равенола.

Редактирано от CARPERA
  • Харесвам 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Отговорено (Редактирано)

8–10 хил км един добър филтър няма да го задръстят.

 

Относно твърдението, че го правиш винаги – ще опитам да обясня. Да сравним смяна на филтър + труд на 6хил км и на 8 хил км. Да вземем цена 10 + 20лв за филтър и труд в сервиз.

– 30лв на всеки 6000км прави средно по 5лв на 1000км

– 30лв на всеки 8000 прави средно по 3.75лв на 1000км.

 

Тази разлика от 1.25 може да я екстраполираме за живота на маслото и ще получим едни 7–10лв разлика. А избраните цени са сравнително консервативни.

 

Така че за еднакво изминато разстояние разлика очевидно има и тя е пропорционална на интервалът на смяна. А и тук не включваме загубата на време, което за много хора е по-ценно.

Редактирано от Pavel_Pavlov
  • Харесвам 2

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ами изпускате един малък момент, Насочих ИцоД към един човек от Бургас, който внася Ravenol И дава по-добри цени от Ato24. Сега няма да споменавам имена за да не е реклама. 

 

Не твърдя, че Ravenol е някакво Уаау Масло, еле пък аз като карам с 5W40 VST, което онзи ден го видях, че е 116 градуса   :)

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Какво искаш да кажешс това, че е 116 градуса?

Важното в случая е да не се овъглява, окислява и да държи вискозитетните си характеристики при високи температури. А до 150 градуса има още много. :)

  • Харесвам 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Колега , Равенол VST 5-40 е супер масло, особено за лятото и ако натискаш газта ! :))))

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Отговорено (Редактирано)
Преди 1 час, dandilov написа:

Какво искаш да кажешс това, че е 116 градуса?

Важното в случая е да не се овъглява, окислява и да държи вискозитетните си характеристики при високи температури. А до 150 градуса има още много. :)

че му е малко жешко. 3.0 tfsi Мотора работи на по-висока темепература като цяло :) 

Редактирано от Drone

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

VST e ориентирано към турбо сегмента, така че е сметнато да му бъде доста жежко.

А 116 градуса са му като "хладка баня". :)

  • Харесвам 2
  • Нагоре 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ако сложа VST при следващата смяна на Лагуната с турбо ще е по- добре ли от SXR на елф 100% ориг. или Равенола ще има повече живот ,след 8000кмра ?

 

Благодаря

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

SXR на елф e хидрокрек, а VST има оределено количество PAO. Следователно VST е по-термостабилно масло, тоест ще е по-устойчиво на овъгляване и т.н. при високи температури.  За живота на маслото играят роля много фактори, които са индивидуални за всеки двигател. Но в повечето случаи не е добре да се кара над 8 хил. км.

  • Харесвам 1
  • Благодаря 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Отговорено (Редактирано)

Що си мисля, че всичко е по-добре от Elf :D 

 

Е ся долях малко масло, че ми светна ламбата на 5к км. Като преди това беше на средата. Гори около 500гр на 5к

Редактирано от Drone

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Отговорено (Редактирано)

@Drone Не е точно така , специално този елф ,който купувам се бутилира във Франция ,с вс необходимо за идентичност. Далеч съм от мисълта ,че е "премиум" клас масло, но за 3 смени на по 6-7-8000кмра мие перфектно мотора, мн добра работа на двигателя и никакъв проблем с турбината. Просто ми беше инт. ще е голяма ли разликата в работата на мотора с VST или да се придържам към елфа, но сигурно ще сменя с Равенола една смяна.

Редактирано от mysticchannel33

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Отговорено (Редактирано)

CARPERA #614 и #617

Един голям + за коментарите за филтъра

Редактирано от Тъмнозелен самурай G86-P
  • Харесвам 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Тия Yacco масла хубави ли са, някакви мнения и препоръки за масло на марката, може ли?

Кое е точното масло за R20A9 2.0i 155 AWD

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Много са добри на Yacco маслата,и човека който да те насочи най-добре е тук

 

  • Харесвам 3

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Доста четох, но тъй като от скоро съм собственик на Хонда, приемам препоръки за двигално масло 5w-30 за Cr-V 3 i-dtec, 2011 г.  Може и от чужбина, а и от доказан доставчик в страната ни. В момента съм с castrol edge 5w-30 закупено в България. 

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Отговорено (Редактирано)

@valpol

Ето ти едно хубаво масло на много добра цена  от общите поръчки тук в форума

https://www.ato24.de/en/shell-helix-ultra-ect-c3-5w-30.html

Ако искаш да е Кастрол https://www.ato24.de/en/castrol-edge-professional-longlife-iii-5w-30-titanium-fst-1-l.html   оригинален.

 

Според мен твоя двигател е за 0w30

https://www.ato24.de/en/shell-helix-ultra-0w-30-ect-c2-c3.html

Редактирано от CARPERA

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Относно 0w-30 или 5w-30 разисквания и мнения много и се получава дилема. Възрастта /износването/ на двигателя оказва ли влияние, с какъв вискозитет да е маслото. Това, с което съм сега 5w-30 дали може да доведе до негативни последствия. Има твърдения, колкото остарява колата така и маслото трябвало да се променя или е притча това. Дали е така или поради ДПФ при i-dtec задължително трябва да бъде 0w-30. 

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Отговорено (Редактирано)

Според мен ако си отговорим на следните въпроси, ще стигнем до извода дали е притча:

1. Възрастта и износването едно и също нещо ли са? Два двигателя на 300 хил. км., единият обслужван и каран само по магистрала, другият градско необслужван, еднакво ли са износени? Как се измерва износването?

2. Ако няма лесен и директен начин за измерване на износването - липса на видими симптоми, как точно конкретизираме вискозитета на маслото спрямо износването?

3. Да кажем, че двигателят харчи масло и така решаваме, че е износен. Имаме ли наблюдения върху двигателя от нов? Дали причината за разхода на масло не е друга?

4. Ако производителят е предписал 0W-30, а ние слагаме 10W-40 да ни намали харча на масло, удължаваме ли живота на двигателя или се заблуждаваме, че решаваме проблема?

5. Кога точно е остаряла колата? На 200, 300, 500к? На милион км. какво масло трябва да слагаме?

Редактирано от note
  • Нагоре 2

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
47 minutes ago, valpol said:

Относно 0w-30 или 5w-30 разисквания и мнения много и се получава дилема. Възрастта /износването/ на двигателя оказва ли влияние, с какъв вискозитет да е маслото. Това, с което съм сега 5w-30 дали може да доведе до негативни последствия. Има твърдения, колкото остарява колата така и маслото трябвало да се променя или е притча това. Дали е така или поради ДПФ при i-dtec задължително трябва да бъде 0w-30. 

има, има твърдения...като остарее "по-дебело" да е , че "тънкото" много го горял двигателят:D, 5W30 било "по-дебело" от 0W30, тъй ме посъветва един "експерт" в магазин за масла:D

  • Хаха 2

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
4 hours ago, valpol said:

Относно 0w-30 или 5w-30 разисквания и мнения много и се получава дилема. Възрастта /износването/ на двигателя оказва ли влияние, с какъв вискозитет да е маслото. Това, с което съм сега 5w-30 дали може да доведе до негативни последствия. Има твърдения, колкото остарява колата така и маслото трябвало да се променя или е притча това. Дали е така или поради ДПФ при i-dtec задължително трябва да бъде 0w-30. 

Това с което караш сега е много добре,никакви негативни последствия.

Само като слушаш тези умни глави да не набуташ 10w40 след някоя година.

Ако пък толков се притесняваш може да сложиш 5w30 примерно Равенол с по добър пъкет добавки с който е маслото.

 

  • Харесвам 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Е, затова се допитвам тук, а не в магазина. Разбирам, че правилното масло е 0w-30, а компромисния вариант 5w-30. Не съм пазарувал в "ATO", но се насочвам натам и всяка информация за подходящо масло ще е полезна. 

  • Харесвам 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Отговорено (Редактирано)

Може да пробваш и двата вискозитета масла няма компромис при 5w30 когато  е хубаво маслото ,и се сменя на не повече от 10 хил км.

Тук идва и перото бюджет.

Аз използвам бюджетно масло на къси смени.

Тук се включваш за да поръчаш от Ато24

 

Редактирано от CARPERA
  • Харесвам 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване

  • Потребители разглеждащи страницата   1 потребител

  • Предстоящи събития

    No upcoming events found
×
×
  • Създай нов...