Jump to content
emod

FAQ-4: Двигателни масла - обсъждане, част Четвърта

Recommended Posts

Отговорено (Редактирано)
1 hour ago, heyu said:

Какво е мнението за 5W-30 масло на Тойота (fuel economy). Става дума за L13A1 1.4 на Джаз 2006-та година, която се кара предимно градско (знам, знам, кой пък да глези толкова една обикновена Honda Jazz от 2006 година - но се гледа и глези като дете). За 9000 км "хапнал" е малко над литър масло - Ravenol FDS 5W-30. И съм решил да пробвам друго масло (без значение от марката). Някъде тук бях чел, че ако двигателят гори масло с този AMSOIL Signature може да съсипя катализатора? 

Иначе покриващи ILSAC-GF5 на Ravenol са FO, DXG и SMO. Други варианти (гледайки в ато24 са Motul 8100 ECO-lite и Liqui Moly DX1)

За маслото на Тойота не мога да дам мнение, но съм карал с Motul 8100 ECO-lite и останах много доволен - в раздел "Капкови проби" постове  №№1260 и 1276 за онагледяване

Редактирано от Тъмнозелен самурай G86-P
  • Благодаря 2

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Нали смених Равенола 0w20 DFE с Amsoil 0w30 Signature. От сега да кажа, че не съм доволен.

Тракащият звук, който чувам в купето на обороти и ме дразни сега е по-силен.

Иначе отвън звукът на двигателя си е ок и с двете. Не знам какво е това, което чувам вътре, но с амслойла се чува по-силно.  

Няма да остана на Amsoil.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Започвам да се съмнявам във филтъра, който сложих. Този път се метнах на евтин вариант Champion за 8 лв. Колата работи като трактор. 

Преувеличавам много раюбира се, но този звук който ме дразни се чува адски повече след смяната.

 

https://www.youtube.com/watch?v=mYi640pMjWA

 

Какво мислите?

 

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Какво по-точно те съмнява във филтъра? Как филтърът, според теб, ще кара двигателя да трака като трактор? По каква логика? Питам информативно, за да разбера по-добре какви са ти съмненията.

Искаш да кажеш, с клипчето, че филтърът не пропуска достатъчно масло, може би? Съмнявам се в това... С оглед на конструкцията, която знам на този филтър. Най-малкото ще се отвори байпас клапанът и той ще пропусне маслото директно към двигателя. Но това няма да причини тракане.

Ако се съмняваш във филтъра - смени го. Ще загубиш 200 мл. масло, което трябва да долееш после.

 

 

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Точно така, съмнявам се в пропускливостта на филтъра.

Или маслото наистина е доста зле.

 

Това щях да питам, ако развия филтъра само маслото от филтъра ли ще загубя?

Двигател R20A9.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Off Topic

 

...И малко от маслото в маслените канали, от главата. Не би трябвало да е повече от 200 - 300 мл.

За мен проблемът не е нито от маслото, нито от филтъра. Щом е започнал още от преди!

Закарай колата на кадърен майстор, да установи от какво е.

 

 

  • Харесвам 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Според мен е е от горивото. Сипи от Ромпетрол и сложи добавка.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Отговорено (Редактирано)

Не нищо му няма да двигателя. Пак да кажа, че е малко превземка.

Пък и веднага след смяната забелязах разликата.

Между другото с оригиналното масло го нямаше този звук. Но тя тогава ми беше нова и може да не съм забелязал. Все пак да отбележа и това.

 

преди 54 минути, Митко Йотов написа:

Според мен е е от горивото. Сипи от Ромпетрол и сложи добавка.

Не е от това, карам с едно и също гориво винаги shell v power.

Редактирано от Bizzito

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Отговорено (Редактирано)

Смени маслото, не го бави повече. Кой каквото и да ти говори ти най добре си познаваш автомобила и щом виждаш проблем вероятно има такъв. Сложи 0/40  на Яко.

Редактирано от Митко Йотов
  • Нагоре 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Отговорено (Редактирано)
Преди 16 часа, Bizzito написа:

Започвам да се съмнявам във филтъра, който сложих. Този път се метнах на евтин вариант Champion за 8 лв. Колата работи като трактор.

Човек, не се обиждай, но трябва да си "смениш чипа", а не филтъра. Същите неща ги пишеше и преди за дизела си и непрекъснато се филмираше. Сега и новата бензинка не може да те удовлетвори и отново ти се привиждат и причуват драматични явления.

Просто си карай колата и не я превръщай в религиозен символ.

И една подсказка за източник на вибрации - заключващия механизъм на капака на двигателя. При мен, въпреки, че нищо не е пипано, имаше луфт и понякога създаваше вибрации. Залепих тънки гумички срещу стоковите буфери на капака да уплътнят и навих малко изолирбанд на тази част от ключалката, която е на капака. Всичко заспа :thumbs1:

Редактирано от inspektora
  • Харесвам 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Отговорено (Редактирано)

И ти си прав ама не съм от тези хора, които карат, докато нещо се счупи. Много малко са нещата, с които мога да направя компромис, като например неработещи пръскалки за фаровете :tooth:

Аз не карам кола толкова по необходимост, а за кеф.

Ще проверя дали не е нещо друго, добра идея, но не мисля.

 

ПП @note: Към долния коментар, да не пиша пак. И с това смятам да приключа, по-натаък ще дам информация, когато разбера какво е.

И да, определено знам какво чувам, не е внушение и то се усили точно след смяната на маслото. Според мен качеството или характеристиките на едно масло могат да дават разлика в звука на двигателя. 

Това не ми се случва за пръв път. Малко по-назад в темата писах за един Форд Фокус. Подобен звук се появи веднага след смяна на масло. Тогава заключихме, че това е нормален звук за масло в високо съдържание на PAO. Но все пак само аз съм го чувал на живо. Сега за този форд съм поръчал оригинално масло. Да видим да не се окаже, че купувам прекалено качествно масло, което не е подходящо за него.

Редактирано от Bizzito
  • Харесвам 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
На 11.02.2024 г. at 19:34, Bizzito написа:

Не знам какво е това, което чувам вътре, но с амслойла се чува по-силно.

 

Или си внушаваш, или причината за шума не е свързана с маслото.

 

И малко лирично отклонение - не лично към теб:

Не вярвам в "чуването" на маслото по начина, по който го описват много хора. Дори и да има такава разлика, тя е недоловима в условията, за които говорим. Първо, за да е честно, трябва да сравним две прясно сложени масла с нормални характеристики на технически изправен двигател. Няма смисъл да сравняваме заминало масло с ново. И какво - сипваме масло "А", правим на слух някакви звукови "измервания", запомняме какво сме чули, след една година сипваме масло "Б" и слухтим пак? Да оставим настрана факта, че човешкият слух и памет са страшно ненадеждни. Какво правим с интерференцията от многото други звукови източници при работа на двигателя, резонансите, амбиентния шум.

 

Несериозно е да се сравняват масла по този начин. Това е все едно да вярваме в хомеопатията. Измерване с техника при контролирани условия сигурно ще установи разлика, но това пак не ни казва дали едно "по-шумно" масло е по-лошо за нашия двигател.

 

  • Харесвам 2

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Преди 2 часа, Bizzito написа:

 Според мен качеството или характеристиките на едно масло могат да дават разлика в звука на двигателя. 

 

Това е абсолютно вярно.

  • Харесвам 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Отговорено (Редактирано)
On 2/17/2024 at 8:43 PM, Bizzito said:

Точно така, съмнявам се в пропускливостта на филтъра.

Или маслото наистина е доста зле.

 

Това щях да питам, ако развия филтъра само маслото от филтъра ли ще загубя?

Двигател R20A9.

За да не губиш масло източи го и така смени филтъра,с хубав,после ще го налееш.

Ако си сложил този CHAMPION които е различен от този който разряза @dandilov в темата за филтрите ,го махни.

Наистина може байпас клапана да отваря на високо налягане и да има маслен глад мотора.

Пиши да знаем дали все пак е от него.

20240218_215334.thumb.jpg.4601d8f78772abf95669cbb874c789fe.jpg

Редактирано от CARPERA
  • Харесвам 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Off Topic

Не е.

 

  • Нагоре 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Преди 12 часа, Митко Йотов написа:
Преди 15 часа, Bizzito написа:

 Според мен качеството или характеристиките на едно масло могат да дават разлика в звука на двигателя. 

 

Това е абсолютно вярно.

Е, ако едното е 0W20, а другото 15W50 определено ще има разлика :D

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Отговорено (Редактирано)

Горният пост го приемам като шега и не мисля да го коментирам нО за мотор R20 трябва да се знае, че първата цифра трябва да е 0 с W ......  и завършваме с 20/30/35/40 вече зависи от климата и състоянието на мотора. Аз лично нямам претенции да разбирам от масла и много се радвам на колегата @dandilov, че винаги се отзовава на такива като мен пък и не само.  Нека Bizzito да вдига задното число до като усети какво харесва мотора но аз бих започнал от зад на пред, за мен 40ската е най хубавото и най скъпото но си струва. сега като почнат жегите от 40/45гр. и мога да кажа, че това 0 20 ще е на пикня. 0 20 бих го използвал ако живеех на климат с амплитуди от горна до долна граница не повече от 30гр. но тук в БГ марша е около 70. Всеки си знае и ние всички се учим един от друг и на никой не си налагам мнението

Редактирано от Митко Йотов
  • Благодаря 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ако инженерите от Хонда бяха дали един вискозитет, сега нямаше да има тема:D!

Гледайте само да е на макс на щеката!;)

  • Харесвам 3

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
2 hours ago, Митко Йотов said:

Горният пост го приемам като шега и не мисля да го коментирам нО за мотор R20 трябва да се знае, че първата цифра трябва да е 0 с W ......  и завършваме с 20/30/35/40 вече зависи от климата и състоянието на мотора. Аз лично нямам претенции да разбирам от масла и много се радвам на колегата @dandilov, че винаги се отзовава на такива като мен пък и не само.  Нека Bizzito да вдига задното число до като усети какво харесва мотора но аз бих започнал от зад на пред, за мен 40ската е най хубавото и най скъпото но си струва. сега като почнат жегите от 40/45гр. и мога да кажа, че това 0 20 ще е на пикня. 0 20 бих го използвал ако живеех на климат с амплитуди от горна до долна граница не повече от 30гр. но тук в БГ марша е около 70. Всеки си знае и ние всички се учим един от друг и на никой не си налагам мнението

марж 70 градуса идва малко множко...

  • Харесвам 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Преди 21 часа, Bizzito написа:

И да, определено знам какво чувам, не е внушение и то се усили точно след смяната на маслото.

А мислил ли си върху хипотезата, при смяна на маслото да не сложена правилно някоя кора или нещо друго да не е наместено както трябва? Това ми се струва много по вероятно отколкото да "чуваш маслото". За толкова много смени на масла, които съм правил, ни веднъж не ми се е случило такова чудо. Единствено ако имаш неизправни хидравлични повдигачи на клапаните, може с някои масла да се чуват повече. Но твоя мотор няма, доколкото знам.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Отговорено (Редактирано)
Quote

Единствено ако имаш неизправни хидравлични повдигачи на клапаните, може с някои масла да се чуват повече. Но твоя мотор няма, доколкото знам.

@inspektora

R20A9 e бензинов мотор какви хидравлични повдигачи на клапаните.

Редактирано от CARPERA

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Преди 7 часа, Тъмнозелен самурай G86-P написа:

марж 70 градуса идва малко множко...

Ми в Кнежа на моменти е -28 а в Плевен +43 и повече а сме на двайсетина километра един от друг... те числата са ясни.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
2 hours ago, Митко Йотов said:

Ми в Кнежа на моменти е -28 а в Плевен +43 и повече а сме на двайсетина километра един от друг... те числата са ясни.

И колко дни в годината са тия ясни числа

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
На 19.02.2024 г. at 11:57, Митко Йотов написа:

нО за мотор R20 трябва да се знае, че първата цифра трябва да е 0 с W ......  и завършваме с 20/30/35/40 вече зависи от климата и състоянието на мотора. Аз лично нямам претенции да разбирам от масла и много се радвам на колегата @dandilov, че винаги се отзовава на такива като мен пък и не само.

Много време не бях влизал в темата и реших да опресня информацията си. @Митко Йотов, но аз с моя R20A9 точно @dandilov ми препоръча 5W30 (по-конкретно Ravenol DXG 5W30) ,а не 0W30 (за което съм му благодарен) и съм много доволен от маслото. Нямам задълбочени познания, но вече 4 години с това масло не мърда и грам нивото, оборотите са равномерни и ми изглеждат наред нещата. Карам 60/40% градско/междуградско и сменям на 8-900 км. Не мисля да го сменям с друг визкозитет въпреки, че Бултрако са й ръгали 5W40 от варела докато е била гарнционна.

  • Харесвам 1
  • Благодаря 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

@AzSumПреди 4г. DXG беше с мааалко по-други х-ки. като по-нисък вискозитет, по-голям TBN и др. Щом не го гори, може да продължиш с него, но съкрати малко интервала, с оглед на 60% градското и новата рецептура на маслото. 

  • Харесвам 1
  • Нагоре 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Преди 5 часа, AzSum написа:

а не 0W30 (за което съм му благодарен)

Едва ли точно той,би ти забранил 0W30:).

Колегата "dandilov" (да не забравя и "emod":worthy:)имат тук,доста показни тестове на масла,които никой не би и си помислил,че биха могли да се налеят на автомобил от миналото хилядолетие и с такъв пробег,но уви той го доказа.

Всичко се свежда до състоянието на двигателя,като при мен примерно,Ravenol SSV 0W30 е над Ravenol FDS 5W30,при друг ще е обратно:D!

  • Харесвам 3

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Отговорено (Редактирано)

А при мен е "все тАа" какво има в мотора на Леджо. ;)

 Ravenol  DXG 5W-30 dexos1 gen 2, ILSAC GF5, API SN, с което минах 14140 км (10 месеца / 210 мото часа / 85% извънградско) с разход 1.5 л. за целия пробег. 

Ravenol  SSO 0W-30 , ACEA A3/B4, API SN/CF, с пробег 12 354 км и аналогичен стил, и периметър на каране - харча е 1,2л. за целия му пробег. 

Сега провеждам експеримент, защото подозирам че не е до маслото. Държа го на ниво средата на щеката, защото ако е на МАХ - заминава си.

Кой знае каква турболенция става в картера? Диаметър на цилиндъра и ход на буталото - 89 х 93 мм.

А и картерът е плитък, заради ниската муцуна. По мануал работи с 5 литра масло, обаче при смяна му дават 4,3л (с филтъта), но аз повече от 3,7л не съм наливал - при щека на МАХ. Общо взето, купувам 5л. туба и си я използва цялата - поетапно. ;) Нема лошо - опреснява се.

Редактирано от ceco_accord

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Да разбирам ли, че Ravenol може би с цел по-висока печалба са понижили качеството на DXG напоследък?

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
3 hours ago, AzSum said:

Да разбирам ли, че Ravenol може би с цел по-висока печалба са понижили качеството на DXG напоследък?

Точно, и не само DXG, и заедно с всички други производители....

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Мнение за Motorex CONCEPT TS-X SAE 5W/30 и по специално дали е подходящо за k24z3? От скоро съм в играта с мотокроса и в тези среди продуктите на Motorex  са на особена почит. Та се замислих дали да не "унифицирам" марката масла в личния автопарк.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Motorex CONCEPT TS-X SAE 5W/30

TDS: https://motorex.com/Pdf/TI/Motorex/4T-Motorenoel/CONCEPT-TS-X-SAE-5W30/CONCEPT-TS-X-SAE-5W30_1014735_EN_20240106-132850.pdf

MSDS: https://motorex.com/Shared/Documents/MSDS_MOTOREX/CAR LINE/MSDS_CONCEPT_TS-X_SAE_5W30_EN_GB.pdf

Среден клас масло - смес от хидрокрекинг III-та група масла, с добавка на до максимум 2,5% минерално.

Много високо TBN (алкално) число 12,3 mg KOH/g.  Ще има дълъг ресурс откъм способности да неутрализира киселините, в следствие на горенето.

Сравнително висока изпаряемост NOAK за съвременно масло - 12.50%. Не е добър показател за температурната му стабилност. Говори за голям % полимерни подобрители на вискозитета, които имат свойството да се разпадат и да оставят отлагания. А това пък води до ограничен полезен ресурс на маслото (язък за TBN-а).

Като спецификация (A5/B5) е подходящо за технически изправен K24Z3. Но състоянието на двигателя си го знаеш само ти и преценката си е твоя!

Като технически х-ки има по-добри масла. А в същия клас, RAVENOL FO SAE 5W-30 е по-добро.

 

  • Харесвам 2
  • Нагоре 2

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Благодаря за експресния, експертен анализ. Яно ще продължа да си карам с HONDA SYNTHETIC BLEND 5W-30 или от време на  време за разнообразие SHELL HELIX ULTRA 0W-30 A5/B5(тук не съм много сигурен, просто  като гледам е в същия ценови диапазон и е по  A5/B5 :) )

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

dandilov  ...А те имат определени изисквания и ограничения за разни параметри...  зелените талибани не са довели до нищо добро нито при маслата, нито при  двигателите...наскоро видях бутало от Сивик 2012 с маслен сегмент 1,8 мм:(

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Off Topic

 

Не са виновни "зелените талибани". Екологията си е важна!

Тук въпросът опира до съвсем друго. Понеже краят на стандартните ДВГ е близо, всички авто производители са го ударили на принципа: "Купи - хвърли - купи"! Всеки се надпреварва, кой колко повече продукция ще продаде на година, понеже не останаха още много години. Затова всичко се минимизира, изпилява до миниму разходи и максимум печалба. Важното е да си изкара 5-те години гаранция и после да не може да се ползва, та да си купиш ново.

... а налаганите еко норми са им добре дошли в този случай...

 

 

  • Харесвам 2
  • Нагоре 1
  • Благодаря 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Здравейте Колеги,

 

Отне ми два дена да изчета целия форум тук. Имам Хонда Сивик 8-ма Ген, 2006 с R18A- на 138К км, карам я вече 3г. В началото с Енеос Hyper 5-30, харчеше, не много 100мл. на 8-9К. От тогава карам с Мобил ЕСП 5-30 С2/С3 харчи същото, почти нищо, но сменям на 5-6К км. Само градско 12К км на година. Поради факта че сега мога да купя Равенол FO 5-30 на по-ниска цена от Мобила, ще опитам. А5/В5. Благодарение на Вас ми стана ясно че за този мотор го дават да се кара с А3/В3, но и А5/В5. Вглабил съм се в този Ilsac GF-5 за по-добро масло, точно това е Равенола FO. Не се знае до кога ще издържи катализатора, а без него вече не може, освен ако возилото не е на 30г. Не са хич евтини тези катализатори. За мен Мобила ЕСП е ОК да пази катализатора и да сменям маслото на 5К км. Хората в САЩ хвърлят 10г. Нисани на буклука като се развалят катализаторите и не могат да минат инспекцията, че там са два катализатора за 5К долара. Блг. Мнение:

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Според мен добре си се ориентирал, само мисля, че не трябва да мислиш катализатора щом не гори масло. Те вече всички са с достатъчно ниска сулфатна пепел за този двигател.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

@сенан

RAVENOL FO SAE 5W-30 няма спецификация ILSAC GF-5.

Има спецификации ACEA A5/B5, API CF, API SL.

Става за R18, особено, ако караш на бензин и предимно градско.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване

  • Потребители разглеждащи страницата   1 потребител

  • Предстоящи събития

    No upcoming events found
×
×
  • Създай нов...