Jump to content
emod

FAQ-4: Двигателни масла - обсъждане, част Четвърта

Recommended Posts

Този мотор  VVT-i на Toyota е страшна масльонка и трябва много да го обгрижваш, изпуснеш ли го и му спечеш сегментите и си на литър на 1 000км. Както и да е просто попитах.

  • Благодаря 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ми той за съжаление е вече на 230 хил. км., но да, точно това ми е целта - поне аз да го обгрижвам. Понеже спецификациите му са много широки - явно не е капризен - нямам никаква представа кое масло ще му се отрази най-добре.

  • Харесвам 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Какво се случва с маслата на Petro Canada, защо вече няма да са достъпни? 

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

@note

Имаш голям избор на масла с този двигател. Остава въпросът - скъпо масло ли предпочиташ, или по-бюджетно.

От по-скъпите варианти много добре ще ти пасне Ravenol SSO 0W-30, а от бюджертните, но доказано здрави масла - Shell Helix Ultra 5W-30.

С този работен интервал няма да имаш никакви проблеми.

 

@Rakeem

Ако питаш за наличностите в ato24.de, изчерпани са и се чака доставка в момента. Всяка година става така. Най-късно до края на март ще доставят.

  • Харесвам 1
  • Нагоре 1
  • Благодаря 2

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Преди 6 часа, dandilov написа:

Ако питаш за наличностите в ato24.de, изчерпани са и се чака доставка в момента. Всяка година става така. Най-късно до края на март ще доставят.

Ами не знам за какво питам, да си призная. 

Вече на два пъти срещам тук да се пише, че маслата на Петро вече няма да са достъпни, отделно сайтът на Lubrifilt(официалният представител) е недостъпен. 

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
1 hour ago, Rakeem said:

Ами не знам за какво питам, да си призная. 

Вече на два пъти срещам тук да се пише, че маслата на Петро вече няма да са достъпни, отделно сайтът на Lubrifilt(официалният представител) е недостъпен. 

 Канадците нещо се отказали от тях и в момента  търсели ново представителство...

 

  • Харесвам 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

@Митко Йотов

note говори за 1G, а не за ZZ двигател. 1G не е маслояд!

 

@note

1G e много здрав двигател и надали ще направиш нещо с каквато и да е масло, стига да е двигателно и да го има в картера. Вярно е, че първият вариант от 1990-та е по надежден от твоя (1999-та), но не е болка за умиране. Важното е да си гледаш хлабината на клапаните щом си на газ, горивната смес на пропан-бутан и да си сменяш ангренажния ремък и свещите навреме. Нищо повече.

Все пак по темата. xW/40 А3 си е перфектно. Може и С3, все пак си на пропан-бутан (нали това имаш предвид под газ, а не метан?). xW/30 също става, макар че за лято и по-голямо натоварване, по добре 40 (знам, че в този форум това е вискозитет табу, но все пак, става въпрос за TOYOTA, или Lexus... :D ). Относно числото х – може 0, може 5, може 10, може и повече :D . Тук подводния камък е единствено ремъчното задвижване на маслената помпа, затова, ако се стартира при много ниска температура - 0, или 5. Това е. На лично ще ти пусна марка обикновено масло, без полиолефини, без полиолестери, без полиалкалинглигол и т.н., за да не разпалвам празни дискусии. Иначе почти всичко 0-5/30-40 ще ти свърши работа, особено при смяна на 5000 км.

  • Харесвам 1
  • Благодаря 3

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Благодаря на коментиралите.

Ще взема предвид всички препоръчани варианти. Излиза, че вариантът да си остана на Ravenol VST 5W-40 също не е лош - все пак е вече изпробвано.

Само не разбрах съвместима ли е високопепелната формула с шофирането на LPG? При това колата е с три катализатора.

Редактирано от note

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Здравейте,

 

от съвсем скоро имаме 2ра Хонда в семейството - Джаз, 2007, 1.4 - уж реални 200к км.  Реално състояние все още неясно, колата е от няколко дни при нас. В момента маслото, с което го купихме "музиканта" е бистро, но какво е - един господ знае, както и с какво е карано преди. 

 

Ще се кара основно градско, може би градско / извън градско = 80/20, т.е. тежък режим.

След четене на темите за маслото съм се спрял на следното, за първоначалното обслужване:

 

1. https://www.ato24.de/en/shell-helix-ultra-5w-30.html

 

2.  https://www.ato24.de/en/mobil-1-esp-5w-30.html

 

и евентуално (в зависимост от резултата), за последваща употреба:

 

3. https://www.ato24.de/en/mobil-1-new-life-0w-40.html или някое от горе-посочените 1 или 2.

 

Какво е вашето мнение? Идеята е първоначално да се направят 1 или 2 смени на къс пробег (примерно 2-3к км) докато стане ясно накъде е мотора, след което да се избере най-подходящото масло. Последващите смени ще са на 6-7к км. Колата ще се кара на бензин, поне първоначално. Очаква се нисък разход на бензин, които да не провокира слагането на газ.

 

Поздрави

 

 

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Добре де, след като има толкова много масла на пазара. Много ми се иска да покажа на всички фенове, че Pakelo, с което се занимаме е изключително добър и истински продукт.

 

Кажете ми като разбирачи, какво искате да сравня с другите масла, за да стане интересна презентация.

 

Кои според вас са важните характеристики, по които трябва да се отличи този продукт?

 

Поздрави

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Off Topic

Pakelo са хубави масла , но не са по- джоба на вс, за това и вероятно няма такова търсене 

 

Редактирано от sentinelprime3

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Преди 20 часа, tsonev.autofix написа:

Кои според вас са важните характеристики, по които трябва да се отличи този продукт?

Ако искаш да подходиш сериозно, съответно да получиш сериозно внимание, следва да представиш физико-химичен анализ на промотираното масло, да го сравниш с други подобни масла и така да разберем какво толкова му е изключителното. Пазарът в България е вече достатъчно напреднал и голословни твърдения и суперлативи трудно "хващат дикиш". Виж как го правят в oil-club.ru или .de.

  • Харесвам 4

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
On 1/20/2023 at 4:08 PM, tsonev.autofix said:

Добре де, след като има толкова много масла на пазара. Много ми се иска да покажа на всички фенове, че Pakelo, с което се занимаме е изключително добър и истински продукт.

 

Кажете ми като разбирачи, какво искате да сравня с другите масла, за да стане интересна презентация.

 

Кои според вас са важните характеристики, по които трябва да се отличи този продукт?

 

Поздрави

Анализ ПРЕДИ и СЛЕД определени километри на различни двигатели (в случая Хондовски), ако е наистина здраво трябва да оправдае инвсетицията 

  • Харесвам 1
  • Нагоре 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Колеги,

Honda Jazz 2009 L13Z2, ръчка, на (евентуално) 170к.

В момента е с HONDA 5W-30 HFS-E. Не гори грам. По-често градско, но кратко, извънградско рядко, но разбира се на по-големи разстояния.

Струва ли си да се кара с друго или да си остава на това?

honda-5w-30-4l-back.jpg

honda-5w-30-4l-front.jpg

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Струва си, защото може да си купиш аналогично масло, на по-ниска цена, а пък дори в някои случаи и по-добро от това.

 

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Понеже това хондовското (ако не е менте, което трудно мога да разбера) е към 70-80лв/4л.
Не знам за такива пари дали бих взел друго поне с такова качество.

Sent from my Mi 9T Pro using Tapatalk

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Какво ви е мнението за това масло?

Американците го ползват много за  cr-v Gen.5

Screenshot_20230127-163934_Chrome.jpg

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

@pip

Виж му цената каква е в ato24.de и си направи сам изводите.

 

П.П. В БГ няма по-ниски цени на масла от ато-то, ако говорим за действително истински продукти.

  • Харесвам 3

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Какво трябва да ни говори този клип?

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

 

Малко прясна информация за нискотемературните х-ки на някои масла на пазара от 2022г.

За бързо ориентиране

- прозрачните масла са с PAO повече от 50%;

- полупрозрачните са с някакъв % PAO;

- непрозрачните са хидрокрек.

  • Харесвам 2
  • Нагоре 1
  • Благодаря 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Реванола най-добър според този клип.

:honda:

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
On 2/2/2023 at 8:22 PM, CARPERA said:

Реванола най-добър според този клип.

:honda:

и според часовника на стената;)

 

  • Хаха 2

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Здравейте, търся си масло за R20A9. И по книжа и по каталози му дават 0w20. Всичко, което намирам обаче с този вискозитет е Low Saps, което не ми се нрави особено. Дали тези масла са просто low saps всички, някой има ли наблюдения? Може и алтернатива да предложите с близък вискозитет. Искам да избера най-доброто, както винаги.

 

ПП: Междувременно попаднах на мнение на @Markony че до 80 хил км би слагал само оригинално масло. Колата, за която питам, е на 67 хил. км. и я вземам от официален представител на Хонда в Германия, т.е. би трябвало да е карана до сега с оргинално масло Хонда.

Редактирано от Bizzito

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Това е вискозитетът за R20A9. Въобще не се притеснявай. Само избери качествено масло и го сменяй на всеки 6-7 хил. км.

  • Харесвам 2

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Май се насочвам към оригинално хонда 0w20 към момента. Тъкмо има промоция в Бълтрако на масла и течности. :)

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Преди 10 часа, Bizzito написа:

км. и я вземам от официален представител на Хонда в Германия, т.е. би трябвало да е карана до сега с оргинално масло Хонда.

Тук в последните 15 г. са станали такива ,,циг...." в официалните сервизи, че ИЗОБЩО не си правете илюзии! Лъжат и мамят... Останали са съвсем малко кадърни и коректни търговци!  :bash:

  • Харесвам 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Преди 11 часа, Bizzito написа:

Здравейте, търся си масло за R20A9. И по книжа и по каталози му дават 0w20. Всичко, което намирам обаче с този вискозитет е Low Saps, което не ми се нрави особено. Дали тези масла са просто low saps всички, някой има ли наблюдения? Може и алтернатива да предложите с близък вискозитет. Искам да избера най-доброто, както винаги.

 

ПП: Междувременно попаднах на мнение на @Markony че до 80 хил км би слагал само оригинално масло. Колата, за която питам, е на 67 хил. км. и я вземам от официален представител на Хонда в Германия, т.е. би трябвало да е карана до сега с оргинално масло Хонда.

 

Защо не ти се нрави ниската сулфатна пепел? Някакви Аргументи....

 

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Преди 3 часа, mitaka0007 написа:

Тук в последните 15 г. са станали такива ,,циг...." в официалните сервизи, че ИЗОБЩО не си правете илюзии! Лъжат и мамят... Останали са съвсем малко кадърни и коректни търговци!  :bash:

 

Да, вчера продължих да чета и аз стигнах до този извод. Надявам се да има книжка където ще пише. Довечера ще разбера, евентуално. Дано поне вискозитета са спазвали.

 

Преди 2 часа, Markony написа:

 

Защо не ти се нрави ниската сулфатна пепел? Някакви Аргументи....

 

 

Мисля, че в тази тема сме обсъждали, че маслата с по-високата сулфатна пепел имат по-добри смазочни характеристики, от тези с ниска. Казано по спомен пазят по-добре двигателя. А ниската стойност пък е добра единствено за катализатора и екологията. Дано не греша 🤔

Редактирано от Bizzito

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Благодаря за разяснението :)

Това ще ми е от полза ако не цял живот поне близките 10-15 години.

 

 

  • Нагоре 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Преди 17 часа, Bizzito написа:

Май се насочвам към оригинално хонда 0w20 към момента. Тъкмо има промоция в Бълтрако на масла и течности. :)

По-скоро недей. Щом ще слагаш 0в20 е хубаво маслото да има ПАО и най-вече Естери, които обуславят значително по-високата термична стабилност и устойчивост на масления филм.

Амсойл няма да ти препоръчвам, те са ясни, но примерно Мобил 1 есп х2 0в20 е доста по-добро от хондовското, че и по-евтино.

Пък и да слагаш масло за 40лв. литъра и да го хвърляш на 6-7к. си е безумие. 

  • Харесвам 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

https://youtu.be/46afEwNFHOE

 

Решил съм да пробвам 0w20 Liqui Moly

На 7000км го сменям така че наистина не виждам смисъл да давам по 40лв/л

Редактирано от krumtenev

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Никога не бих си купил оригинално моторно масло от Хонда - тези хора ни се подиграват с цените си. Хайде, диференциално и за скоростна кутия по може - те се сменят доста рядко и да кажем са нещо по-особено.

  • Харесвам 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Защо се визира само и единствено вискозитетен клас, а не и смазочна норма? Това са 2-те страни на "монетата". Само едното не е достатъчно да бъде правилно масло. Поздрави.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Преди 5 часа, inspektora написа:

Никога не бих си купил оригинално моторно масло от Хонда - тези хора ни се подиграват с цените си. Хайде, диференциално и за скоростна кутия по може - те се сменят доста рядко и да кажем са нещо по-особено.

 

Аз също, но като типичен бай ганьо бих се възползвал от промоцията -20% в момента. С нея не е чак толкова зле, в сравнение с Равенола който срува 32 лв. :) 

 

преди 20 минути, georgi.ivanov1975 написа:

Защо се визира само и единствено вискозитетен клас, а не и смазочна норма? Това са 2-те страни на "монетата". Само едното не е достатъчно да бъде правилно масло. Поздрави.

 

Защото от там се започва. 

Какво имаш предвид под смазочна норма, за пръв път май чувам този термин?

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Да, аз по-скоро бих доливал, но се надявам да не се стига до там или да е в нормални граници. За мен нормална граница е 1 л на 10 000 км.

  • Харесвам 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Преди 17 часа, Bizzito написа:

Аз също, но като типичен бай ганьо бих се възползвал от промоцията -20% в момента. С нея не е чак толкова зле, в сравнение с Равенола който срува 32 лв. :)

Що пък като Бай Ганьо? Повярвай ми, германците са много по-стиснати от нас, пък и американци да са, пак ще търсят тънката лайсна :D Дане би ние да сме измислили промоциите? И аз си купих масло за диф-а и ск. кутия с намалението от Бултрако :thumbs1:, обаче познай колко платих за доставката - 22 лв. :shock:, при условие, че стоката беше към 160 лв.

Р.S. Ти да не смени вече колата?

Редактирано от inspektora

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване

  • Потребители разглеждащи страницата   1 потребител

  • Предстоящи събития

    No upcoming events found
×
×
  • Създай нов...