dandilov 2824 #681 Отговорено 3 Юли, 2022 (Редактирано) Off Topic @qwsd Явно не си забелязал, че не се заяждам. И явно няма смисъл да си "чупя" клавиатурата повече. Наливай си каквото си прецениш. Пожелавам ти успех! Редактирано 3 Юли, 2022 от dandilov 2 2 Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
georgi.ivanov1975 121 #682 Отговорено 3 Юли, 2022 По-скоро трябва да се каже, че има няколко подходящи стандарта за двигателя. Първо когато колата е била произведена е важала ACEA 2007, а тя все още не поставя изискване за TBN за ACEA Ax/Bx стандартите упоменати в Honda Owner manual-a. По-горе колегата бе споменал ACEA A1/B1 High SAPS формула, който е отпаднал и се заменя от ACEA C5. Понеже едно ACEA C5 масло може да отговаря само и единствено на SAE 0W-20, нека да не се учудва, че онлайн каталозите по този показател (ACEA A1/B1) ще предложат масло в SAE 0W-20. ACEA A1/B1 съвсем не са минимални изисквания, а равнопоставен стандарт изискван от Honda наред с ACEA A3/B3 и ACEA A5/B5. ACEA C5 и най-новата ACEA C6 са Mid SAPS формули масла. Т.е. по вид формула не се различават от ACEA C3 която автоматично става и тя правилна за двигателя и се вмества с нива на сулфатна пепел <0.8, спрямо 1.6% max упоменати за ACEA A3/B4-07. Последната категория кореспондира най-често на SAE 0W-30 / 5W-30 / 5W-40 масла. Според Honda Owner manual всичко в диапазона SAE 0W-20 до 5W-30 е правилно. И ако за R20A2 масло SAE xW-30 е един от позволените и отлични избори с маx кин.вискозитет при 100С 12.5 cSt според SAE J300, то използваното до сега масло е 12.7 cSt, чудо голямо, току що станало SAE xW-40. Отделно то е и по API SN, американски стандарт за бензинов двигател. До тук става ясно че всички нива на сулфатна папел са позволени, както за ACEA Ax/Bx, така и за ACEA C3/C5/C6. TBN още не се изисква и какъвто има маслото също е правилен, защото на пазара все по-често се явяват комбинирани масла по ACEA C5/C6. И ако за ACEA C3/C5 TBN е мин 6, то за ACEA C6 вече е мин 4. Инцедентно се оказа че вискозитетния клас с малко побутване също е правилен, така че използваното масло е правилно. Мир да има. Поздрави. 4 2 2 Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Pavel_Pavlov 1029 #683 Отговорено 4 Юли, 2022 Spoiler @qwsd, колега, всички тук са учтиви и любезни, без теб. Никой не те е нападнал. Получаваш критика към твърденията си, а това е съвсем различно. Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
georgi.ivanov1975 121 #684 Отговорено 5 Юли, 2022 (Редактирано) Здравейте. По-горе показах метод за избор на масло, наподобяващ вървене по изключително тънък лед. Правилната фраза по-скоро трябваше да бъде “don't try this at home”. В действителност в Honda Owner manual се изписват изискванията (говорим за бензинови двигатели) по ACEA. Но не и по кое издание са. И тук е разковничето, защото всяко издание на ACEA има дата на въвеждане и на приключване. Така например отстъпващата ACEA 2016 изтича на 01.05.2023г. След тази дата, всяко едно произведено масло по оставащите активни категории трябва да отговаря на ACEA 2021... Считано от ACEA 2008, няма как едно ACEA C3 масло да бъде ACEA A3/B4, или едно ACEA C2 да бъде ACEA A5/B5 и за да стане объркването още по-голямо, всяко следващо издание на ACEA има по-строги норми. Затова и Honda просто цитира използването на ACEA като счита, че при избора на масло, трябва да се ползва такова, по активната към момента ACEA Oil Sequences. Любознателните колеги могат да намерят в страницата на ATIEL диагарама, която показва нагледно дали комбинацията между 2 категории е невъзможна, възможна или условно съвместима. И да, вътре няма грешка защото ACEA A1/B1 отпада в ACEA 2012 (за да се кросне с ACEA C5), а чарта е между отиващата си ACEA 2016 и най-новата 2021. Поздрави. Редактирано 5 Юли, 2022 от georgi.ivanov1975 правописна грешка 4 Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
mysticchannel33 93 #685 Отговорено 5 Юли, 2022 (Редактирано) Аз започвам да си мисля ,че ако една кола е 300-400коня нагоре ,говоря фабрично , от онези за по 6 цифри, а не някой гаражен варел, то тогава би имало само смисъл, толкова да се "издребнява" с тези масла, какво да сипем защото какво появилите му пука на едно МПС на 15-20год +какво олио ще му сипеш, стига нали да е масло не Фанта мисълта ми е при правилен вискозитет и норми основа, каквото и да сипеш , то пише автомобилно масло и да не ни пука че го наливаме в колите си. Дали ще е от 8лв литъра или 30 ,няма да се отрази толкова зле на двигателите. П.с. Ако карах Ферари, със сигурност нямаше да си купя масло в първия магазин за авточасти,или на промоция в супермаркета, но за нашите возила, чак толкова да си напрягаме мозъците. . Важното е да има маслен филм и да не търка на сухо 😁😁 Редактирано 5 Юли, 2022 от mysticchannel33 2 Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Richard 41 #686 Отговорено 6 Юли, 2022 Евала mysticchannel33, абсолютно съм съгласен. Като я чета тази тема , особено някои от по- дългите мнения, получавам комплекс за малоценност, щото половината използвани термини хабер нямам какво значат. Да се чуди човек как толкова коли се движат по улиците и не се разпадат в движение, защото им се сипва масло от "кварталната масларница" дето вискозитета му бил на "мазут", както обича да се изразява едно видно форумно величие. 2 Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Тъмнозелен самурай G86-P 322 #687 Отговорено 6 Юли, 2022 (Редактирано) колега @qwsd точно "ние да си наливаме 0W20 щото така били написали от време оно" хич не е от време оно, щото по време оно на старите двигатели никой не е бил чувал за 0w20 и да, ако си мислиш, че TBN като критерий няма значение за пробега на маслото не си на правилниата пътека mysticchannel33..."Аз започвам да си мисля ,че ако една кола е 300-400коня нагоре"...абсолютно подкрепям...не напразно SAE 0W20 (който го знае де) от форума на Oil club.ru разделяше двигателите по мощност, по точно по Nm, като определяше подходящите масла Редактирано 6 Юли, 2022 от Тъмнозелен самурай G86-P Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
ceco_accord 6013 #688 Отговорено 6 Юли, 2022 Човек сам определя нивото си на компетентност по определен въпрос, според доколко му е приоритет. Корифеите по темата уважавам и са ми били полезни, но няма да ги настигна. Не смятам колата си за стара и мощна (макар цифровите изражения да го потвърждават), но имам добро отношение към нея и околната среда. Не съм маниак - "да не пипа грам" (1л / 10 000км), а просто гледам за добър гард - "to serve and protect", защото така е редно и приятно. А темата е дълга, защото по нея винаги излиза нещо ново, а старите ни коли са здрави, та няма какво друго да се обсъжда със страници. 1 2 1 Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
qwsd 10 #689 Отговорено 6 Юли, 2022 (Редактирано) Преди 2 часа, Тъмнозелен самурай G86-P написа: колега @qwsd точно "ние да си наливаме 0W20 щото така били написали от време оно" хич не е от време оно, щото по време оно на старите двигатели никой не е бил чувал за 0w20 и да, ако си мислиш, че TBN като критерий няма значение за пробега на маслото не си на правилниата пътека Не мисля, че TBN няма значение, но тъйкато сменям масло два пъти в годината /на около 6 - 7к км./не ми е чак такъв проблем, че да го мисля толково. А за това с вискозитети до колкото разбрах от това което прочетох моят R20A е просто уголемена версия на R18A. И си помислих колко пък да е по различен. Колко е разликата в сечението на маслените магистрали /във форума за сега още не прочетох някой да опоменава размери/ между двата мотора, че когато е излезнал първия да пише че може да му сипиш 5w30, и после на другия брат пък да трябва да е 0w20. Тоест опитвам се да разбера до колко твърденията за недостатъчно добра цирколация на маслото имат резон, при условие че когато са ги измислили тия двигатели разните супердупер стандарти още не са били толкова строги, и все пак двигателите са фунционирали добре. Ако всичко е само от екосъображения любезно им тегля една майна на новите стандарти. /Електронен инженер съм, и от опита ми до сега нищо ново и ЕКО не води до нищо свястно и със същата производителност както старото такова. Пример старата прахосмукачка, която ти вдига килима и новата която е много тиха и няма да събуди съседите, но пък ще остави почти толкова мръсно както преди да започнеш чистененто./ Единствено във руски форум, прочетох нещо в подкрепа на по-тънкото масло /без да обясняват точно защо/ - ,, ако сте с ангренажен ремък, може да експериментирате с по-гъсти масла, но ако сте с верига по-добре е да се придържате към препоръчаните вискозитети". От там се зачудих, защо пък като е можело преди 5W30, а сега държат на 0W20 не може ли компромис да е 0W40. Редактирано 6 Юли, 2022 от qwsd 1 Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Pavel_Pavlov 1029 #690 Отговорено 6 Юли, 2022 (Редактирано) Идеята е, че по-тънкото масло ще успее по-добре да достигне вътре в звената на веригата и да я омасли. Така се намалява триенето и съответно износването / разтягането. Другият не-еко фактор за по-тънките масла е, че са по-течливи преди да е загрял моторът, а е добре установено, че при нормална (не екстремна употреба) най-голямото износване на двигателя се случва преди да е достигнал работна температура. Редактирано 6 Юли, 2022 от Pavel_Pavlov 1 1 Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Drone 790 #691 Отговорено 6 Юли, 2022 Преди 18 часа, mysticchannel33 написа: Аз започвам да си мисля ,че ако една кола е 300-400коня нагоре ,говоря фабрично , от онези за по 6 цифри, а не някой гаражен варел, то тогава би имало само смисъл, толкова да се "издребнява" с тези масла, какво да сипем защото какво появилите му пука на едно МПС на 15-20год +какво олио ще му сипеш, стига нали да е масло не Фанта мисълта ми е при правилен вискозитет и норми основа, каквото и да сипеш , то пише автомобилно масло и да не ни пука че го наливаме в колите си. Дали ще е от 8лв литъра или 30 ,няма да се отрази толкова зле на двигателите. П.с. Ако карах Ферари, със сигурност нямаше да си купя масло в първия магазин за авточасти,или на промоция в супермаркета, но за нашите возила, чак толкова да си напрягаме мозъците. . Важното е да има маслен филм и да не търка на сухо 😁😁 Аз пък си купих моето през Фейсбук Ама е от доверен човек, от него си взех и свещите Иначе малко офф, при 30-35 градуса жега маслото държеше температура 96 градуса. И ако ходите към кавала минавайте през Илинден, няма никой Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
qwsd 10 #692 Отговорено 6 Юли, 2022 (Редактирано) Преди 2 часа, Pavel_Pavlov написа: Идеята е, че по-тънкото масло ще успее по-добре да достигне вътре в звената на веригата и да я омасли. Така се намалява триенето и съответно износването / разтягането. Другият не-еко фактор за по-тънките масла е, че са по-течливи преди да е загрял моторът, а е добре установено, че при нормална (не екстремна употреба) най-голямото износване на двигателя се случва преди да е достигнал работна температура. ... да това го разбирам, а да ли 0W40 може да е добър избор, защото x W20, в маздата ми например на 5000-6000 оборота е чиста вряла пикня / изпробвано, от тогава съм само с 5W40, мотора е на 390 000 реални, и работи доста по-кротко с него/. Както и да ги гледам 0W40 e с по-добри параметри от 0W20 / освен че това е GF-6A манна небесна за всички хондажии , за съжаление няма подробни данни за присадки, ашладисваници и подобни, както бях срещнал по накои постове по-рано/. VX 1000 LL 0W40.pdf LUBE HY - SAE 0W20.pdf Редактирано 6 Юли, 2022 от qwsd Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
qwsd 10 #693 Отговорено 6 Юли, 2022 (Редактирано) А за тия маслени магистрали да ли са по-тесни от кой модел мотор/година нататък започват да ги правят такива /ако изобщо започват/, никой нищо не казва явно ще да е голяма Мистерия, никой не е имал шублер под ръка като е резглобявал . Ще си умра в заблуда докато продължавам да наливам 5W40 за лятото и обмисляйки 0W40 за зимата. За по-доброто смазване на звената на веригата с 0W20 при студения старт съм съгласен, за дебита на маслото ми беше интересно. Редактирано 6 Юли, 2022 от qwsd Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
dandilov 2824 #694 Отговорено 6 Юли, 2022 Хайде още едни 5 стинки от мен. Проблемът не са толкова маслените магистрали, колкото дренажните отвори на буталата. От лявата страна на снимката е бутало от двигателя D14. Вдясно е бутало от двигателя K20. Каналът на масления пръстен на D14 е с ширина 2,8 mm. Каналът на масления пръстен K20 е с ширина 2,1 mm. Дренажните отвори на буталото, на R18 и R20 са подобни на тези от K20 и имат по-малък диаметър от тези на D14. Дори няма достатъчно място в канала за тях! За това са разпробити и в основата на канала за маслосъбирателните сегменти. В това разстояние от 2,1 мм има два маслени пръстена и пружина между тях! Представяте ли си за каква мимимализация иде реч? Това е новата концепция на всички производители на двигатели! Не само Хонда. В този случай се налага използването на нисковискозитетни масла. За да могат да преминават безпрепятствено през тесните отвори и да имат по-голям поток. По-високият вискозитет ще преминава по-трудно. Респективно ще е с по-слаб поток. А точно там, в буталните пръстени, маслото е подложено на най-високите температури (250°C - 300°C). Като не включвам турбото, разбира се, но и в момента обсъждаме двигател без турбо. Та там колкото по-бавно преминава маслото, толкова по-дълго е изложено на екстремна температура. Следователно по-голям риск от овъгляване и разлагане. А това пък води до съответните отлагания и коксуване (запичане) на сегментите. Резултатът всички го знаем - горене на масло! От друга страна - по нисковискозните масла, поради по-големия поток и по-ниския вискозитет, имат по-добри характеристики на топлоотнемане и топлоотдаване. Тоест охлаждат по-добре. А това е и допълнителната задача на едно масло в двигателя! Това е главната от причина за изискване да се използват нисковискозитетни масла - конструктивните особености на съвременните двигатели! Не само от еколигични причини и икономия на гориво... За повечето нови двг, за хибридните автомобили се използват масла 0W-8. Как ви се струва? ...конструктивно "изпилване" на всички възли и детайли... 3 6 2 Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
qwsd 10 #695 Отговорено 6 Юли, 2022 Добра информация, и все пак 0W40 не е ли добър вариант, хем да се запази добра течливост в началото и да не е на вода като загрее. Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
dandilov 2824 #696 Отговорено 6 Юли, 2022 (Редактирано) Маслата с грейд 0W-40 по принцип са много добри масла, но имат един главен недостатък. Съдържат повече VIIs ( полимерни подобрители на вискозитета), които не са толкова термостабилни и се разграждат при високи температури. Това води, от една страна до допълнително снижаване на вискозитета, а от друга - до повече високотемпературни отлагания в двигателя. Е, в последно време се разработват и нов вид VIIs, които са значително по-термостабилни, но се срещат, за момента, само в определени масла на определени производители. Кои по-точно не мога да кажа сега, но не са масови, все още. Като цяло 0W-40 имат вискозитетни х-ки по средата между W30 и W40, но съвсем не може да се каже, че са от нисковискозитетния клас. 40-ската не го позволява. По-горе в мненията от темата бях споменал, че твоето Galaxie 5W-40, учудващо не е отбелязано, че съдържа PAO (полиалфаолефини), за разлика от Galaxie 5W30. Поради това, а и поради другите особености, аз бих се насочил към Galaxie 5W30 от ресинговата серия на Yacco. Макар, че за R20, (според мен) най-подходящо би било една хубава термостабилна PAO синтетика по ACEA A5 със силен ZDDP пакет, за да пази и веригата, или на PAO база по ILSAC GF-6A. Макар, че и една добра, термостабилна, PAO синтетика 0W-20 не вярвам да навреди по какъвто и да е начин на нормално експлоатиран мотор! Тук летните температури в България не могат да окажат влияние. Редактирано 6 Юли, 2022 от dandilov 1 4 Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
JHM 1787 #697 Отговорено 6 Юли, 2022 (Редактирано) На 3.07.2022 г. at 23:12, qwsd написа: хайде покажи сега на всички колко много си чел и всичко останало както си му е реда в български форум, то не случайно е измислен вица, който всички знаем за разликата между американския, руския и българския форум. Само с два поста,мисля че ти показа! Друг е въпроса,че само в тази страница от темата,има толкова ценни мнения,та незнам кой друг форум ги има?Поне аз не съм срещал. П.П. -С добри чувства...🙂! Редактирано 6 Юли, 2022 от JHM 2 3 Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
qwsd 10 #698 Отговорено 6 Юли, 2022 (Редактирано) Благодаря, за информацията dandilov, съжалявам ако съм звучал груб по-горе, не е било лично. Вероятно ще взема това за целогодишно ползване. Спрял съм се на марката защото мога да го взема от вносител на много добра цена, знам че има и други разбира се. Все пак ако някой предложи друго по-добро 5w30 от същата марка, нямам напротив. Galaxie 5W30_BG.pdf Редактирано 6 Юли, 2022 от qwsd 2 Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Pavel_Pavlov 1029 #699 Отговорено 6 Юли, 2022 Един необсъждан фактор е рискът от кавитация, който при ниски обороти е значително по-висок при по-гъсти масла в сравнение с по-тънки. Образуваните локални разрушения са също и предпоставка за закоксуване и съответно разход на масло. Та ако караш повече градско, това е още една причина да не вдигаш много „топлия“ вискозитет. 2 Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
emod 1671 #700 Отговорено 7 Юли, 2022 (Редактирано) Най-новите технологии - бази, подобрители на вискозитете, IL (ionic liquids) и т.н., се внедряват в масла 0w-20, 0w-16 и 0w-8. Като качество на изработка тези масла в момента са лидери на пазара. Индустрията вече не влага (серизони) ресурси за развитие на останалите вискозитети (от 0w-30 нагоре) - те просто са изчезващ вид в областта на леките автомобили. Горното следва да се разглежда през призмата на избор на масло за нормална, ежедневна експлоатация на автомобила. Не визирам бутикови масла и "състезателен режим" на експлоатация . Дали 20-ката е по-лоша от 40-ката при опазването на мотора е спор, които не може да се реши "теоретично". Проблемът не се свежда просто до вискозитета, а е много, много по-комплексен. Хубавото е, че всеки има право на избор... или може да си забърка нещо сам, ей тъй, да вдигне вискозитета, за всеки случай . Редактирано 7 Юли, 2022 от emod 4 1 Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Тъмнозелен самурай G86-P 322 #701 Отговорено 7 Юли, 2022 dandilov Маслата с грейд 0W-40 по принцип са много добри масла........по ILSAC GF-6A.....ей туй чаках аз да прочета за една Хонда 1 Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
dandilov 2824 #702 Отговорено 7 Юли, 2022 Не разбирам тая "сглобка" отделни фрази, извадени от контекста... Какво имаш предвид? Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
mysticchannel33 93 #703 Отговорено 7 Юли, 2022 (Редактирано) Fuchs Titan Supersyn Longlife 5W-40 или Addinol Super Light 0540 5W-40 ..За двигател F4R800 Турбо, предстои ми смяна. Кое масло е по- доброто в случая. Редактирано 7 Юли, 2022 от mysticchannel33 Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
mitaka0007 204 #704 Отговорено 7 Юли, 2022 Единственият път, когато трябваше да доливам масло на моя кола беше след 5000 км с Addinol...!!! 🙈🙈🙈😏 Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
mysticchannel33 93 #705 Отговорено 7 Юли, 2022 А уш го дават по- плътно и за турбината ще е добре, но не съм се сблъсквал с тези две марки до сега. Елфа след 8000, както предполагах, стана мн течливо, явно си изкара ресурса. Нямам загуба на масло, но ми се ще ,една идея да сложа по- силното масло. градско/ извънградско -20/80% Ще изчакам да се изкажат повече хора. И двете масла са внос, с доказан произход. Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Тъмнозелен самурай G86-P 322 #706 Отговорено 7 Юли, 2022 1 hour ago, dandilov said: Не разбирам тая "сглобка" отделни фрази, извадени от контекста... Какво имаш предвид? че за японските коли е важен ILSAC Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
ceco_accord 6013 #707 Отговорено 7 Юли, 2022 Ето ви и моите 5 стинки: Това материалче ще ви отговори на поне няколко "ЗАЩО", относно новите тенденции на "изпиляване" и сравнителният им ефект спрямо класиката. Това има пряка връзка с "по-тънките" масла и тесните маслени канали са просто следствие, а не причина. Няма смисъл от 30-ки и 40-ки. А за още 5 стинки - 2 картинки от буталата на моя ДВГ. И с просто око се вижда дебелината на сегментите и моторът загрява до работна температура дори зиме за 1 минута, а ако отворите капака, ще ви лъхне неочаквана жега. Милионниците са преоразмерени и неефективни мотори в този век. 2 Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Plamen-CRV 604 #708 Отговорено 7 Юли, 2022 На моя J35z2 на капачката си пише 0W20 и мисля да се придържам към тази препоръка. Затова за първа смяна съм му приготвил HONDA FULL SYNTHETIC 0W-20 ADVANCED PROTECTION и филтър MOTORCRAFT FL816. Ще помоля по-разбиращите от мен да направят сравнение с HONDA 0W-20 TYPE 2.0 за да знам колко ресурс да очаквам при 50/50 градско/извънградско. Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
ceco_accord 6013 #709 Отговорено 7 Юли, 2022 Щом е API SP, ILSAC GF-6, няма да сбъркаш. Моята 35-ца е по-стара версия, но интересното е че дори за нея в щатската Acura RL препоръчват (а и на капачката пише) 5W-20 (2005-2008: 5W-20 (S/UFS) , ама още ме е страх. За сега слязох от 5 на 0, но отзаде съм на 30-ката. Ravenol SSO 0W-30 ,ACEA A3/B4, API SN/CF. Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
dandilov 2824 #710 Отговорено 7 Юли, 2022 (Редактирано) Преди 6 часа, mysticchannel33 написа: Fuchs Titan Supersyn Longlife 5W-40 или Addinol Super Light 0540 5W-40 В ляво Fuchs Titan Supersyn Longlife 5W-40 (отработка на 10хил.км.), в дясно Addinol Super Light 0540 5W-40 (свежо). И двете масла са на хидрокрек база (group III) и имат осъвременен противоизносен пакет присадки. Addinol е с малко по-висок работен вискозитет. Основната разлика между двете е пакетът присадки. Addinol е с повече молибден и много магнезий, по-малко калций и без бор. Има и малко повече сулфатна пепел. Fuchs ми изглежда с по-балансиран противоизносен пакет присадки и е с по-малко сулфатна пепел. Това не значи, че е по-лошо масло! Отработката на Fuchs показва много добри резултати за 10 хил.км. пробег. За съжаление не можах да намеря отработка на съвременната рецептура на Addinol, за сравнение. Моля и @emod да си каже мнението. Преди 5 часа, Тъмнозелен самурай G86-P написа: че за японските коли е важен ILSAC Не може да ги "връзваме" само с ILSAC. В Европа са "вързани" с ACEA. Може да избираме и по двете спецификации. Преди 3 часа, Plamen-CRV написа: за да знам колко ресурс да очаквам при 50/50 градско/извънградско. ILSAC, 50/50 - градско/извънгр., и с оглед на не голямото количество масло, което събира тоя двигател, ресурс 150 - 175 моточаса или около 6 - 7хил. км. Редактирано 7 Юли, 2022 от dandilov 2 1 Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
georgi.ivanov1975 121 #711 Отговорено 7 Юли, 2022 Преди 7 часа, Тъмнозелен самурай G86-P написа: Маслата с грейд 0W-40 по принцип са много добри масла........по ILSAC GF-6A.....ей туй чаках аз да прочета за една Хонда Ако се загатва че е възможна такава комбинация, уви, не е. ILSAC GF-6A = API SP-RC (Resource Conserving) и това се отнася за ниските вискозитетни класове като SAE 0W-20, 5W-20, 0W-30, 5W-30, 10W-30. SAE xW-40 изобщо не е предвиден да бъде по ILSAC GF-5/6A. Все пак като стандарт може да достигне API SP, който по същество също е най-съвременият, но без така желаната класификация (в Honda средите, но и не само) за Resource Conserving качества. Поздрави. 2 Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
dandilov 2824 #712 Отговорено 7 Юли, 2022 Off Topic Не. Колегата не е имал това предвид. Грешно се е изразил. 1 Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
emod 1671 #713 Отговорено 7 Юли, 2022 Off Topic Преди 4 часа, dandilov написа: Преди 10 часа, mysticchannel33 написа: Fuchs Titan Supersyn Longlife 5W-40 или Addinol Super Light 0540 5W-40 Моля и @emod да си каже мнението. Съжалявам, Дани, но не мога да изкажа позиция. От много време не се занимавам с подбор на масло, още повече на 5w-40 Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
mysticchannel33 93 #714 Отговорено 7 Юли, 2022 (Редактирано) Off Topic Значи което и да взема няма да сгреша. Стават значи, ще сменям пак на тези кмри, просто искам една идея по "силно" масло. П.с. Нагоре предполагам е Redline ,но както бях писал по- нагоре не си заслужава чак толкова. Благодаря Редактирано 7 Юли, 2022 от mysticchannel33 Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Тъмнозелен самурай G86-P 322 #715 Отговорено 8 Юли, 2022 Аз да внеса уточнение за написаното по-горе от мен...(по Маркони) "...Това е пазарна политика след 1996 година и всички сме свидетели на това в една или друга сфера.Общо взето най-трудния пазар е японския и американския. Европа е разграден двор и законовите норми и изисквания се спазват само в определени държави,които са над политическите интереси. От тук идва и голямата бъркотия със стандартите ACEA, API и ILSAC. По подразбиране Honda е японска марка е нужно да съблюдаваме японския сертификат ILSAC..." "...Кой сертификат/одобрение изисква Honda? Honda е част от консорциум на японските автомобилостроители и одобрява стандарта ILSAC..." Та това съм имал предвид. Сега, не е казано, че не трябва да се съобразяват и други стандарти, но специално за "разградения двор" много пъти го е писал и форумчанинът SAE20 от Oilclub.ru 1 Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
JHM 1787 #716 Отговорено 8 Юли, 2022 Off Topic На 7.07.2022 г. at 15:24, ceco_accord написа: А за още 5 стинки - 2 картинки от буталата на моя ДВГ. Кога го обезкости бе човек..? Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
ceco_accord 6013 #717 Отговорено 8 Юли, 2022 преди 45 минути, JHM написа: Скрий съдържанието Кога го обезкости бе човек..? Off Topic Не бе. Просто от нета - за онагледяване. Нямам какво да ровя в моя. 1 Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
mysticchannel33 93 #718 Отговорено 9 Юли, 2022 (Редактирано) Използвам само MANN ,но до сега винаги са ми изпращали филтър Made in Germany.... Понеже бързах и не отворих да погледна и в нас установих че на този пише Made in BA ( Босна и Херцеговина) ,което ме очуди. Възможно ли е да е някакво менте или да не се притеснявам, защото ми се случва за първи път. Филтъра е с възвратен клапан. Поздрави Редактирано 9 Юли, 2022 от mysticchannel33 Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
dandilov 2824 #719 Отговорено 9 Юли, 2022 (Редактирано) Off Topic Щом е Made in BA, не се притеснявай. Притеснително щеше да е Made in China! Понеже напоследък масово се предлагат такива в БГ. Редактирано 9 Юли, 2022 от dandilov 1 Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Mkilla 983 #720 Отговорено 13 Юли, 2022 (Редактирано) Имам малка дилема за маслата. Разполагам с 5/30 Petro Canada и liqui moly 5w40 synthoil high tech. Кое да сложа в D14-ската и кое в R-a? Бях решил да сложа немското масло в R-a принципно, въпреки, че е 5/40? До сега там съм карал предимно с 5/30 вискозитети в K20-ската но пък немското поне на хартия "уж" е по-висок клас Редактирано 13 Юли, 2022 от Mkilla Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове