Jump to content
emod

FAQ-4: Двигателни масла - обсъждане, част Четвърта

Recommended Posts

19 hours ago, dandilov said:

Едно прилично масло няма нужда от никакви добавки!

 

Да,  и Хонда казва така,  но ако тази добавка е на база Молибден, ще навреди ли с нещо? В оил клуб, както гледам тестовете молибдена е по 50 -  80 мг,  докато в едно истинско състезателно масло като Redline е 680 мг. Защо да не си изгладя едно хубаво двигателя отвътре с тази добавка?

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Забрави за тази добавка, съдържа МоS2, който не е ок, в маслата се ползва органичен молибден. 

http://synlubepros.com/blog/posts/tips/moly-in-engine-oil

Още една статия, която описва какво се случва с подобен тип добавка и вредата от нея: 

https://bg.mirarh.ru/molibden-za-dvigatelya-polza-ili-vreda/

Редактирано от Rakeem
  • Нагоре 3

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Amsoil Signature Series 5W-30 vs Petro Canada Supreme Synthetic 5W-30?

Дали ресурсът на amsoil е по-голям?

 

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Двойно по-голям е. Това е едно от най-добрите масла на пазара.

  • Харесвам 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

@Rakeem А тази добавка на Bardahl която ползваш на каква основа е? Постоянно или еднократно трябва да се поставя?

Редактирано от Legend91

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

https://www.bardahl.bg/bg/product/a/4285 

Това е добавката, на база фюлерин и полар плюс. 

Аз ползвам Sumolub в момента тъй като като я купувах нямаха от нея, Sumolub-a мисля, че беше само полар плюс, имам още за една смяна и ще си взема горната. 

Достатъчна е за две смени и може да се слага на всяка смяна, дори е препоръчително. 

  • Харесвам 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Едно глупаво питане. :) Последния път сложих Ravenol DXG 5w30. В инфото за него пише - HONDA/ACURA HTO-06. В "oil finder" като си въведа инфото за колата, това масло не се появява като препоръчано. Значи ли, че е за Хонда, но не и за моя модел конкретно?

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ок е маслото и като вискозитет, и като спецификации. 

Въобще не ги гледай тези калкулатори, понякога препоръчват тотално грешни масла. 

 

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

@koszabg

HONDA/ACURA HTO-06 e спецификация за дизеловите двигатели на Хонда с турбо.

Но, Ravenol DXG 5w30 има API SP и ILSAC GF-6A, които са си за бензинови двигатели. Така, че напълно си отговаря на изискванията за R18-ската.

А пък маслата, в Oil Guide на Равенол, особено  SSV и SSO, са доказано добри за R18. Но те са по европейската АСЕА и с друг пакет присадки.

Всичко опира до проба, с кое конкретният двигател (в зависимост от състоянието му) ще се чувства най-добре.

Най-новата и съвремена спецификация, обаче е ILSAC GF-6A.

 

 

  • Харесвам 2
  • Нагоре 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
преди 13 минути, dandilov написа:

HONDA/ACURA HTO-06 e спецификация за дизеловите двигатели на Хонда с турбо.

 

Това е спецификация за турбинираните бензинови двигатели на Хонда, където работната температура е по-висока. 

Amsoil signature за бензинови двигатели също я покрива. 

  • Благодаря 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Времето си върви километрите също. Есента налях на k24z3 cw2 RAVENOL SSV SAE 0W-30 и имах разни терзания дали е подходящо за мен, но след като обсъдихме тук подробно драмата ми и по съвет от по-компететни от мен хора в тази тема, останах с него, с нагласата да го сменя на 7000км. Е километрите се врътнаха. Към този момент нямам разход(поне по щека),  карам в органиченията винаги, на магистрала макс 120км/ч, над тая скорост не ми е комфортно. През студените дни(до -15 ) стартирането на двигателя беше лесно.
Та сега съм решил стриктно да се придържам към 0w20 и дилемата е следната: honda-full-synthetic-0w-20 и по-евтиния вариант: Petro-Canada SUPREME Synthetic 0w20 - това май ще се взима от лубрифит. 
Базите им са различни, добавките също, на пръв прочит петрото печели, но черната тубичка дали няма да е по балансирана от към добавки гарантиращи добро смазване, запазване на веригата ... гумените уплътнения(този показател май не е обсъждан в темата), какво влияние оказва пълната синтетика върху тези елемнти.

  • Нагоре 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Off Topic

@Rakeem

Е я кво казАх...?

Все пак тенкс!

 

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

@didipov

Що си не караш с хубавото масло и не се вкаваш в терзания (през лятото) с 0W20 ?

 

  • Харесвам 2
  • Благодаря 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Сулфатна пепел, катализатори не е предназначено само за бензинки а универсално, т.е. нямало да си върши работата добре при експлоатация на бензин. Такива ми ти неща. Съмнения породени след препрочитане на темата.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Хонда препоръчва за своите бензинови двигатели с катализатори масла с А/В спецификации, при които няма ограничения за сулфатната пепел. 

Какво точно те притеснява? 

  • Харесвам 1
  • Нагоре 1
  • Благодаря 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Колкото по-вече четеш толкова по-вече се объркваш. В конкретния случай е 1,2. При гореизброените е под 0,8, поне до колкото успях да намеря инфо. Има едип период от темата, през който се набляга на тази зависимост:пепел/катализатор. От там идва и драмата :).

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

1.2 e oк, до преди години повечето А/В масла бяха с такива стойности, а твоят двигател не е от вчера. 

Намаляването на сулфатната пепел е винаги за сметка на противоизносните присадки. 

 

  • Харесвам 1
  • Благодаря 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Преди 2 часа, didipov написа:

Колкото по-вече четеш толкова по-вече се объркваш. В конкретния случай е 1,2. При гореизброените е под 0,8, поне до колкото успях да намеря инфо. Има едип период от темата, през който се набляга на тази зависимост:пепел/катализатор. От там идва и драмата :).

 

Може би си чел моите писания, но би трябвало да съм завършил (да съм обявил) извода до който стигнах, че лично мен повече не ме притеснява влиянието на сулфатната пепел върху катализатора. Четох, мислих, трипътни, петпътни катализатори. На някои A/B  масла си пише изрично, че са съвместими с трипътни катализатори, каквито са масово в по-новите коли. От тогава реших повече да не го мисля. Аз карам дизел с премахнат ДПФ, ако беше бензин или фабрично без ДПФ изобщо нямаше и да го мисля и да си карам с A/B масла. Не знам ти защо го мислиш изобщо. Аз ако имах такъв двигател нямаше да му сложа C масло. те са направени да пазат само ДПФ. Освен това катализаторите са евтини и лесно се сменят. 

Редактирано от Bizzito
  • Харесвам 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
On 2/21/2021 at 5:23 PM, Bizzito said:

Освен това катализаторите са евтини и лесно се сменят. 

 

Къде има евтини катализатори,  кажи? Ако е в Щатите,  доставката ще бъде на двойна,  ако не и тройна цена.

 

Работата с АСЕА С маслата си мисля аз, а и някъде май го бях чел това,  е че новите малолитражни подобия на коли с цилиндри по-малко на брой дори от една моторетка 😷

 е че още от чисто нови горят масло.  И за да не идват за гаранционна смяна на катализатор за еднодневките се препоръчва масло с намалено съдържание на противоизносни добавки.  А когато гаранцията мине,  още по-добре,  целия двигател,  барбар с водата в него -  на боклука!

Редактирано от Legend91

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Spoiler

Има и катализатори в ибей (и английския, и немския) за двойно по-малко пари.

 

  • Харесвам 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Преди 1 час, Legend91 написа:

 е че още от чисто нови горят масло.  И за да не идват за гаранционна смяна на катализатор за еднодневките се препоръчва масло с намалено съдържание на противоизносни добавки.  А когато гаранцията мине,  още по-добре,  целия двигател,  барбар с водата в него -  на боклука!

Новите горят масло, защото въобще не се разработват, от конвейра директно на пътя, дори в книжката е посочено, че може да се очаква завишен разход и се препоръчва проверка на маслото на всеки резервоар. 

С времето трябва да спрат, а като мине повечко време да се върнат към началото, но това вече зависи от облслужването. 

Разбира се има и велики инженерни творения на коли с вековна история, които си горят през цялото време, но Хонда не е от тях.  

  • Нагоре 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Здравейте, колеги, от няколко дни съм горд собственик на Honda Accord 2.0, с двигател K20A6, 2005 г., с монтирана газова уредба Romano през 2019 г. и по километраж е на близо 270 хил. км., може и на повече да е, но е доста запазена. От почти 3 месеца чета форума и се интересувах за марката, избирайки си модел. Пиша в темата за маслата, за да ви попитам няколко въпроса.
1. Моля за съвет, дали да продължа с Petro-Canada 0W-30, предишният собственик е карал 4-5 смени с него, като го е сменял на 8-9 хил. км. Въпросът ми е продиктуван от това, че колата е на газ, кара се главно в София през събота-неделя + някое спорадично излизане през делник вечерта на кратко разстояние. Надявам се да имаме възможност за повече почивки, но реално не мисля, че ще изминавам повече от 10 к на година. Видях, че в ATO вече не се предлага 0w30, а има само 5w20/30 на Petro. Да продължа ли същия вискозитет или ще препоръчате друго + друга марка?
 

Spoiler

2. Моля да ми споделите сайт, където мога да видя, колко точно течност да сложа за - масло, трансмисия, хидравлика, съединител, спирачна течност и антифриз. В https://omanual.ru/Honda видях, на колко километра да сменям тези консумативи, но не намерих количеството течност.
3. На колко километра се сменя пистовия ремък + ролката?
4. Има ли смисъл да сменям горивния филтър, когато колата вече е на газ?
6. Някъде четох, че скоростната кутия има филтър, но не съм сигурен, моля да уточните и да споделите на колко км се сменя.
5. Имам проблема, който е болежка за Accord-а - щракането на съединителя. Прочетох съответната тема от 3 стр., но въпросът ми е от къде мога да си закупя пастата SMAR TF - silikon+teflon?


Извинявам се, че задавам и други въпроси в темата за маслата, ако решите може да изтриете коментара или да го преместите.
Благодаря ви предварително и изказвам респект към вас за това, което правите, помагайки на хората и форума.

Редактирано от Pavel_Pavlov
Скриване на офф-топик
  • Харесвам 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Здравей, колега. Да, моля въпросите несвързани с масла, да ги отправиш в друга тема и моля тук да не се коментират :). Все пак съм ги оставил скрити.

 

Относно въпросът ти за маслото – вероятно ще получиш различни съвети, но в случай, че решиш да останеш на Petro Canada, по-добре смени с 5w-30. В ато продават и 0w, но за нашия климат не е нужно, а ресурсът му е като цяло по-малък от 5w-то.

 

Иначе моята препоръка (ако се придържаме към този ценови диапазон) е Ravenol FO SAE 5W-30.

  • Харесвам 3

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Здравей @dandilov видях, че си си поръчал масълце за трансмисията, тъй като и аз съм си го набелязал като опция, но не мога да му намеря анализа, да го видя какво и колко съдържа, дали ти си успял? 

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Отговорено (Редактирано)

Не съм търсил анализ. Просто реших да го пробвам. 

Провери в oil-cub.de дали има нещо.

Редактирано от dandilov
  • Харесвам 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Намерих в немския, бях забравил за тях: https://oil-club.de/index.php?thread/3505-ravenol-mtf-2-sae-75w-80/

Много малко цинк има, отпада за мен, но вискозитета му е добър и няма да има проблеми в студовете. 

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

На трансмисионното масло не му трябва толкова цинк, както при двигателното. При трансмисионното има много фосфор и сяра като противоизносни присадки. Там нещата стоят по друг начин...

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Цинка си има своите предимства, особено лятото в жегите, а и за лагерите е полезен. 

Аз не бих го пренебрегнал в трансмисионно масло. 

МТФ-а на Хонда е с почти равни пропорции цинк-фосфор.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Каква е разликата между двете масла и кой е производителя им?

И двете са пълна синтетика (дано...🙂).

Screenshot_20210308-180059_Chrome.thumb.jpg.6ec3a471072b7ca740b468aa7c22371c.jpg

 

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Отговорено (Редактирано)

Черното е с OEM Part Number 08798-9063, т.е. това което е препоръчано в сервизния бюлетин ...

В този ценови диапазон ми се струва, че RAVENOL ECS EcoSynth SAE 0W-20 е по-добра покупка.

Редактирано от didipov
  • Харесвам 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

След Мобил за Хонда маслата ги прави и разлива Коноко Филипс ( засега, ако вече не са сключили друг договор)

 

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Това е ясно, горното също. 

Въпросът е каква е разликата между двете масла. :)

Опаковката? 

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Страхотно разнообразие (все амерички пазар), явно различна опаковка,НО интересното е това от дебрите на рунета:

 

Описание HONDA 08798-9063 / 08798-9163 Масло моторное полусинтетическое  "Synthetic Blend 0W-20", 1л

HONDA 08798-9063 Масло моторное полусинтетическое  "Synthetic Blend 0W-20", 1л

08798-9036  / 08798-9163

Все масла оригинального производства HONDA. 

 

та ADVANCED/ ULTIMATE и тн. Fully Synthetic....

81FNB5LlLAL._AC_SY679_.jpg

download (1).jpg

b722d298a8bb7378659d8ddc90cf3cea.jpg

03.jpg

02.jpg

  • Благодаря 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Отговорено (Редактирано)

Здравейте колеги,

 

дайте акъл какво масло да сипя на следния мотор, който отбелязвам ще се ползва ежедневно /до работа и обратно/, като до момента е ползван само за драг и подобни мероприятия на писта.

В18С4, коне около 190 на мотор, ще се газифицира, като до момента е каран с Yacco 10W60 + добавка на бардал Full Metal, отбелязвам само летния сезон, зимата колата не се пали.

 

Със сигурност за ежедневно каране се обесмисля това рейсингово масло, но какво да му сложа, че да е добре и за студените зимни стартове, пък и да е ОК ако реша да го натисна лятото на някой светофар, мисля си за нещо 5-40 или 5-50, а защо не и 0-40, ама чуденката е голяма и реших да се допитам до Вас, също се чудя дали има смисъл да се продължава с добавката на бардал ??

 

Поздрави.

Редактирано от didich

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Има богат избор. Oсвен Mobil FS, може да се ползват и други. Всичко опира до избор на масло, с определени за целта, свойства.

За "ръчкане" от време на време:

YACCO GALAXIE RS 0W40 - добра алтернатива на Mobil FS 0W40.

YACCO GALAXIE 5W-30 - Ако няма да се излиза на писта!

RAVENOL VST SAE 5W-40 - много добри всесезонни характеристики!

... и др. :thumbs1:

  • Харесвам 1
  • Нагоре 2

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Благодаря за мненията, 

 

да питам нещо конкретно, това ще ми свърши ли работа за зимата и лятото https://www.ato24.de/en/fuchs-titan-supersyn-5w-50.html

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Отговорено (Редактирано)

Защо ти е W50? Нали няма да ходиш на писта?

Излишно е според мен.

Например: YACCO GALAXIE 5W-30 - има HTHS = 3.7! Колкото на 0W40. Предостатъчен за "ръчкане" от време на време... А пък и с 30-ката, двигателят ще има доста по-добра динамика.

За "нервна" евридейка и всесезонна употреба се е утепало!

Редактирано от dandilov

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Хубаво наддаване сте спретнали а с какви хлабини е мотора ? Та да му се препоръча масло.

  • Харесвам 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване

  • Потребители разглеждащи страницата   0 потребители

    No registered users viewing this page.

  • Предстоящи събития

    No upcoming events found
×
×
  • Създай нов...