Jump to content
5 GTT

Мнение за летни гуми

Recommended Posts

Карам с летни Premium Contact 6, никакви оплаквания, висок клас гуми.

Според мен и с останалите от списъка няма да имаш грижи, с изключение на Пирели. Както вече писах, моите бяха Scorpion Zero - вярно, по-различна шарка, но на втората година започнаха да бучат, а в жегите да свирят ужасно.

Редактирано от note
  • Благодаря 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Сеага загледах  Hankook K127A Ventus S1 evo3 SUV. Скоростния индекс W предполага малко по-прецизна изработка.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Преди 8 часа, goga написа:

И аз карах с Дънлоп и летни и зимни. Миналото лято сложих Goodyear 205/55 R16 91V Effigrip Perf. Колата е много по стабилна с тях, особенно при дълги и плавни завои позволяващи по голяма скорост. По шумни са от Дънлопа. Ще видим колко бързо ще се износят.

Това мнение беше важно за мен защото до сега не бях карал с Goodyear. Преди доста време сложих 4 Goodyear на колата но останаха само 24ч. на сутринта колата беше на дисковете си на земята ни гуми ни джанти (случката се разиграва в Лом, човек трябва да внимава къде замръква) та нямам мое си мнение за марката.

Иначе за износването съм напълно на ясно, че от няколко години от както EU накара всички производители да влагат в новите си продукти рециклирани материали каквато и марка да избера едва ли качеството ще е като на старите, ще видим да сме живи и здрави това все пак са едни гуми само.

Редактирано от Митко Йотов

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Имай 1 на ум за ЕфиГрипа! Точно те ми "размазваха" дътата на комбито в завой на горещ асфалт. Държат добре, но рязко се "изпускат" и предницата отваря траекторията.

  • Благодаря 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Цецо те тези гуми са за Зафирчо който съм го направил служебен, с него ходя и за риба и на село та скорости не се гонят важно е да стигне от точка А до точка Б. Малтретирам го брутално реципрочно и гумите го отнасят та за това ми се искаше да са пак нещо от рода на контито или поне сходни като качество.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Качествени са.

Не съм имал проблеми с баланс. Износват се умерено и равномерно.

Моите бяха 225 45 17 - нископрофилни с борд и имах само 1 башик, който подлепих отвътре и я сложих отзад, та изкара още.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Вече съм си избрал гуми, Континенталки ще са. Обаче сега докато чакам да пуснат повече размери на Contact Premium 7, друг казус ми дойде. Дали да не променя Aspect Ratio на гумата с цел по-точно показване на скоростомера. Когато я засичам с GPS, слагам я точно на 100 км/ч на километраж, а показва реално 95 км/ч. В момента съм с 205/60/16, oбаче си мисля дали да не мина на 205/65/16 с цел по-точно показване. Има един сайт: https://www.tacomaworld.com/tirecalc?tires=205-60r16-205-65r16 тук като се въведат моментния и бъдещия размер се вижда разликата. Има и друго - при засичане на разстояние, на 100 км дистанция ми дава 500 м отклонение, т.е. реално са 100 км, а на километраж са 100.5 км. Не знам при преминаване на aspect ratio 65 дали това отклонение от 3% в таблицата, няма да повлияе по-лошо на моментното, което е 0,5%. Ако някой е променял размер на гуми (най-вече aspect ratio) и е засичал километраж и скоростомер преди и след промяната, нека да сподели.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Аз съм засичал хондата с обществен радар на пътя (където показва скоростта с която се движиш в момента в населеното място) винаги когато съм си правил експеримент когато съм с нея е показвала 5км по малко, карам с60 по километраж а радара свети, че съм с 55, пробвал съм и с 80 показвал е 75, пробвал съм го и с 100 показвал е 95 и това съм го тествал на три различни радара, на същите радари със същата скорост но със зафирчо съм правил същият експеримент с неговият си заводски размер който го дават и там каквото показва километража това показва и радара тоест 60 на 60, 80 на 80 и 100 на 100 по радар. Хондата е с гуми 225/50/17 та мисълта ми е, че не е сигурно това с гумите което мислиш да направиш.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Не знам и аз. Теорията едно показва, но на практика дали е така, нямам представа. Заводския размер е точно 205/60/16 на моя Акорд, но много пъти съм замервал скоростомера и винаги дава 5 км/ч отклонение на 100 км/ч. Другото е километража. 500 м може и да не звучи много 100 км, но това води до някои неточности при пресмятане на разстояния, разход на гориво и т.н. Има и опция за калибриране на километража според размера на гумите, но и там съм чувал, че нещата не са много изчистени. 

Редактирано от Cyreon

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

За мен тези 5 км в + което дава километража си е Ок защото винаги карам на границата на позволената скорост и даже малко отгоре, та тази разлика ме е спасявала доста пъти.

Аз не съм сигурен, че на твоята кола и дават само 205/60/16 тъй като караме еднакви коли да има разлика в гумите не е логично. На мен на вратата е тази снимка...

326469597_8555194624554940_3421601437260162839_n.thumb.jpg.41e29db35e1e0185e877a9913f6a494a.jpg

Редактирано от Митко Йотов

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Само 205/60/16 дават. Дори налягането на моите е по-различно. И не е да кажеш, че примерно гумата е 7 годишна и щото е изтъркана от каране и затова прави повече ротации и от там да идва разликата. Винаги е било така, дори когато бяха чисто нови. Не че е огромен проблем, ама не стоплям защо го правят това. В крайна сметка аз искам като погледна скоростомера да ми показва точно, а не да ме "предпазват" с 5 км/ч отгоре срещу глоби и подобни щуротии.

IMG_20230129_205317.jpg

  • Благодаря 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Може би защото съм комби а ти не си, знам ли.

По принцип комбитата ги подсилват (презумпцията на комбито е, че ще се товари и на пътя ще е по тежко) та нищо чудно спирачните дискове да са ни различни и от там да идва тази разлика, но все тая нали виждаш, че и размера да смениш ефекта ще е нула. А това, че можеш да калибрираш километража както си искаш от къде го знаеш и ако може прати нещо черно на бяло да го видя.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Не, за размера е друго. На теория вдигайки aspect ratio-то при запазване на другите показатели (ширина на гумата в милиметри и цолаж в инчове) се увеличава показваната скорост. Няма да е 205/60/16 както го пише на вратата, а ще е евентуално 205/65/16. И пак на теория 100 км/ч няма да са както досега 95 реални, а ще са приблизително 98,5 км/ч, демек по-близо до това, което показва стрелката. Има и друго, че променяйки aspect ratio, малко се влошава стабилността в завоите, но хайде да кажем, че в моя случай ще е минимално. Затова попитах дали някой е правил подобно нещо, за да знам дали теорията се реализира практически. А за калибрираното има много писано, ето тук например: https://fourwheeltrends.com/how-do-you-fix-a-speedometer-after-bigger-tires/

  • Благодаря 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Забелязал съм, че когато си пусна "алармата" за скорост и тя реагира точно въпреки,че стрелката показва с 5км повече. Настроил съм ги на 55 и 95км/ч (тъй де, на ръба на аванса на радарите) и ми изписукват когато стрелката е на 60 и съответно 100. GPS-а си показва точно като алармата. Гумите ми са препоръчаните заводски 205/55/16. Предполагам, че само стрелката е настроена да показва малко повече, а борд компютъра отчита правилно.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Колега това което си забелязал е много възможно, аз лично не съм обърнал внимание и ако е така ще коригирам.

Редактирано от Митко Йотов

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Преди 10 часа, Cyreon написа:

... дали някой е правил подобно нещо, за да знам дали теорията се реализира практически.

Виж тази стара тема (пост 19) - може да ти е полезно.

Мисля че със стандартните (за Европа)  размер гуми на Ледженда 235 50 17 радар табелите са по-верни със стрелката на скоростомера. На пролет ще проверя пак как е с опционалните 245 45 18. Трябва да погледна и според Waze-то има ли и какви са разликите.

Редактирано от ceco_accord

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Прегледах темата, но не видях конкретно нещо относно това, което ме интересува. Може би наистина трябва да се калибрира скоростомера спрямо заводския размера на гумите, а не обратното. 

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Стига с алабализмите.

Има Европейска регулация по въпроса:

https://eur-lex.europa.eu/LexUriServ/LexUriServ.do?uri=OJ:L:2010:120:0040:0048:EN:PDF
"Regulation No 39 of the Economic Commission for Europe of the United Nations (UN/ECE) — Uniform provisions concerning the approval of vehicles with regard to the speedometer equipment including its installation",
в която се определят като съответстващи спидометрите на колите от категория М (т.е. с 4 колела и за пътници), само ако отговарят на следната зависимост:

0  ≤ (V1– V2)  ≤ 0,1 V2 + 4 km/h; където V1 е скоростта по табло, а V2 е реалната.

Ако не отговаря - колата (или модела) не получава одобрение.   
Обърнете внимание, че V1 трябва да е винаги по-голяма от V2, за да се изпълни неравенството. т.е спидометъра винаги трябва да показва повече.

Поздрави и успех с размера на гумите!

 

  • Харесвам 1
  • Нагоре 3

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Хубаво, че е регулирано. Ясно е, че така ги произвеждат и така получават одобрение. Но това не променя ситуацията с несъответствието в скоростите. Тук не обсъждаме дали е регулирано с евро директива или не, а какво може да се направи, за да показва скоростомера реалната скорст. Която разлика междудругото, при по-високи скорости е още по-осезаема, т.е. не е константна. Ще пиша когато проуча по-сериозно въпроса и взема решение какво да правя - дали гумите ще натъмявам към скоростомера или евентуално ще го калибрирам.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Преди 5 часа, Cyreon написа:

 Която разлика между другото, при по-високи скорости е още по-осезаема, т.е. не е константна.

Не мисля така иначе как ще се обясни еднаквата разлика от 5 км при различната скорост (60/80/100). Явно екуто определя какво да показва дисплея на таблото знаейки много добре с каква скорост се движи в момента колата.

Да не ме разбереш погрешно Cyreon, не съм опозиция просто следим фактите както и това което го пиша не мога да го докажа а го предполагам.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

При мен не 5 км/ч разликата при всички скорости. Примерно като карам с 50 км/ч, GPS показва 47, после като кача на 140-150 е към 6-7 км/ч. 

  • Нагоре 1
  • Благодаря 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Преди 10 часа, JHM написа:

 

Крайна цена с монтаж, баланс и  нови вентили 157лв. на гума и с уверението на търговеца,че няма такава цена,за тази гума от Германия до наши земи (проверено..)!

 

Цената ти е наистина изключително ниска, сподели кой е този търговец, за да му правим на него бизнес, като предлага толкова добри цени.

Редактирано от chavdu

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ебаси, много добра цена :) 

 

Аз другата седмица ще си слагам Bridgestone от който съм си доволен, предполагам,, че ще изкара още 2 лета

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Преди 10 часа, JHM написа:

Очаквах да са доста шумни впредвид,че това съпътстваше предшественика им 6.

Странно е че стойностите им за шум / дъжд / икономичност са като на 6-тата версия, но шарката на протектора е съвсем различна, както вероятно и каучука.

Но че са по-тихи (субективно) е нормално, с тези отворени напречни ламели, както и с вариращото разстояние помежду им. Това заглушава бученето в арките на калниците.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Преди 1 час, chavdu написа:

Цената ти е наистина изключително ниска, сподели кой е този търговец, за да му правим на него бизнес, като предлага толкова добри цени.

Най вероятно е плот на договорката,която имах посредством кореспонденцията с търговеца и не изключвам,да е била индивидуална.

20230412_103912.thumb.jpg.e2be5f6d5bb94510838ecdff7d603b71.jpg

АВТОЦЕНТЪР КОНТИНЕНТАЛ
088 860 0796

https://g.co/kgs/ooNAkw

Няма ги вече,последно ги имаше на 170лв. с монтажа,а в моя случай се предлагаха на 160 лв. с монтажа.

Та, иска търсене ...;)

Редактирано от JHM
  • Благодаря 2

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

По темата за летни гуми - някой има ли преки наблюдения от Sailun?

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Не си купувайте евтини гуми!

Последно с Туранза 6, сменяйки Туранза Т005!

Потенца Спорт ги изтрих за две лета, около 30 000км.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

E аз съм с потенца Спорт ама за сега не са се изтъркали, тия дни като ги слагам ще видя как им е грайфера :) 

Не бих казал, че са евтини, защото ги платих по 310-20лв гумата :D 

Редактирано от Drone

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Здравейте, търся летни гуми да закупя, понеже тази година махнах смотаната Nexen Fera 2, която карах 5 години и около 30 40 к км, ама постояно все шими тресе, сложих едни китайски от колата на жената понеже не ги ползва, видимо нови са, отидох до морето и след седмица се връщам колата бяха яко в дясно, няма каране, сега ходих на сервиз и гледам гумите скачат яко, та заминават в казана. Сложих зимните в момента firestone winterhawk 4 проблема изчезна. И сега се чудя какви да взема или да слагам зимните и вече догодина. Но за е момента гледам тия CONTINENTAL PremiumContact 7 и BRIDGESTONE TURANZA 6 Enliten XL БОРД DOT23. 

На година минавам около 10к км общо, със зимни и летни гуми

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Като смених последно летните гуми/Акорд 7 и Акорд 8/ ги гледам  доста грайфер имат, а годините им 5!

Така че не сменям марката Бриджстоун!

Туранза Т005, сега вече Туранза 6 енлитен!

 

 

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване

  • Потребители разглеждащи страницата   0 потребители

    No registered users viewing this page.

  • Предстоящи събития

    No upcoming events found
×
×
  • Създай нов...