Jump to content
Markony

FAQ-3:Двигателни масла-обсъждане 3, част Трета

Recommended Posts

И какво като е автомат? Ти натискал ли си педала до ламарината на автомат, да видиш какво се случва?

Отделно Хонда много добре знае кога почва червеното на двигателите, за които препоръчва 0W20 и 5W20, и никъде не упоменава да не караш на високи обороти.

 

За американските модели :

Honda-Oil-Chart3.jpg

 

В Чикаго зимата темп. пада до -30°С, а във Флорида лятото е 40°С - маслото е все едно и също. Да не почне някой да ми говори за климата в България и колко специален бил той. :tooth:

 

Всички таблици за масло на Хонда, за които може да се сетиш:

https://www.google.com/search?q=honda+oil+recommendation&source=lnms&tbm=isch&sa=X&ved=0ahUKEwj7kfGp5c_gAhUq44MKHahiBicQ_AUIDygC&biw=1920&bih=977#imgrc=GCbaGjEEn5BtqM:

Редактирано от Takumi Fujiwara
  • Нагоре 2

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
преди 31 минути, Takumi Fujiwara написа:

Да не почне някой да ми говори за климата в България и колко специален бил той. :tooth:

Оо...,отиди в Бултрако и ще те почнат!:D

  • Хаха 3

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Преди 23 часа, Nikito82 написа:

Аз не я карам често като рейсър, ама на магистрала я държа на 3500-4000об.

 

Това 3500 са си напълно нормални обороти и хич не ми се вярва да имат сериозно отношение към чезнещото масло.

 

Преди 9 часа, Nikito82 написа:

https://www.ato24.de/en/amsoil-signature-series-0w-20-synthetic-motor-oil.html, може би това или същото, но 5в20. За 5к км 1.5л съм долял

 

Ти си чисто луд ако мислиш да правиш "профилактика" къс пробег - смяна с това скъпо масло! :D

Вземи си Petro Canada SS 5W20 като искаш, смени го 2 пъти и после наливай Амсойла.

Ама тоя разход хич не ми се вярва да е от кофти масло, освен ако не е бетер грешно или ментак.

 

А това с какво пишело на капачката или в ръководството преди 10 и повече години няма кво да го коментирам изобщо ...

  • Нагоре 3

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
преди 8 минути, dindin написа:

 

...

 

Това е правилния линк за Амсойл-а (онзи горе има една запетайка на края и не се отваря):

https://www.ato24.de/en/amsoil-signature-series-0w-20-synthetic-motor-oil.html

 

Иначе двигателите на Хонда като цяло горят масло и това не изкл. К серията, особено пък двигателите на Si и Type R. Не знам на какво се дължи това, но един двигателл не може да не гори масло, ако се кара на високи обороти, дето се вика то маслото се ползва за смазване и охлаждане. Но разходът на масло, специлано на двигателите в БГ, се вдига допълнително, защото хората масово не знаят с какво масло да карат или, дори да знаят - попадат на ментета.

Но като цяло не знаят с какъв вискозитет и марка масло да карат и масово карат 10 000 км с 10W40 полусинтетика, която след 5000 км е вече на боза - това е основният проблем и точно за това е създадена тази тема, в която си чешем пръстите всеки ден.

 

 

  • Харесвам 2

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
преди 34 минути, dindin написа:

Ти си чисто луд ако мислиш да правиш "профилактика" къс пробег - смяна с това скъпо масло! :D

Вземи си Petro Canada SS 5W20 като искаш, смени го 2 пъти и после наливай Амсойла.

Ама тоя разход хич не ми се вярва да е от кофти масло, освен ако не е бетер грешно или ментак.

Тоя разход по презумция е от:

1. Износени сегменти и "хонинг". Тогава - ремонт.

2. От запечени сегменти, поради използване на кофти масло и/или дълги интервали на смяна. Тогава е препоръката за Амсойл, защото е с най-висок TBN. И 2-3 къси смени, за да разпече сегментие, ако може...

Коментирали сме го това!

Моята препоръка е за AMSOIL Signature Series 5W-30.

А пък и цената на Амсойл вече е като на Равенол. Така, че... ;):)

 

П.П. Между другото, това за къси смени е идеално от към цена: https://www.ato24.de/en/ravenol-hypersynth-hps-sae-5w-30.html

Нищо, че е полусинтетика! За къси интервали на по 4 хил. км. няма да мръдне!

Има си и ILSAC GF-5! TBN 11.0

 

Редактирано от dandilov
  • Нагоре 2
  • Благодаря 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Преди 10 часа, Nikito82 написа:

 

https://www.ato24.de/en/amsoil-signature-series-0w-20-synthetic-motor-oil.html може би това или същото, но 5в20. За 5к км 1.5л съм долял. 

 

 

Колега, пробвай това масло на Амсойл - двойно по-евтино е от това, което си показал 0W20:

https://www.ato24.de/en/amsoil-oe-0w-20-synthetisches-motoroel-0-946-l.html 

 

...или това 5W20:

https://www.ato24.de/en/petro-canada-supreme-synthetic-5w-20.html (не карай повече от 5000-6000 км с това)

 

 

Ако го гори пак може да доливаш или да минеш на 5W30:

https://www.ato24.de/en/amsoil-xl-5w-30-synthetic-motor-oil.html 

 

http://www.yacco-bulgaria.com/production/catalog/product/view/5/454.html

 

https://www.ato24.de/en/petro-canada-supreme-synthetic-5w-30.html (не карай повече от 5000-6000 км с това)

 

 

Ако пак го гори мини на тези 5W30 масла - по-гъсти са:

https://www.ato24.de/en/mobil-1-esp-formula-5w-30-1-l.html

 

http://www.yacco-bulgaria.com/productioduct/view/5/215.htmlon/catalog/pr

 

https://www.ato24.de/en/amsoil-european-car-formula-5w-30-synthetic-motor-oil.html

 

 

 

 

Редактирано от Takumi Fujiwara

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Веско, тук целим максимално висок TBN в случая! И не чак толкова нисък вискозитет, за да уплътнява докато мие.

Редактирано от dandilov
  • Нагоре 2

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Преди 1 час, Takumi Fujiwara написа:

И какво като е автомат? Ти натискал ли си педала до ламарината на автомат, да видиш какво се случва?

Отделно Хонда много добре знае кога почва червеното на двигателите, за които препоръчва 0W20 и 5W20, и никъде не упоменава да не караш на високи обороти.

 

За американските модели :

Honda-Oil-Chart3.jpg

 

В Чикаго зимата темп. пада до -30°С, а във Флорида лятото е 40°С - маслото е все едно и също. Да не почне някой да ми говори за климата в България и колко специален бил той. :tooth:

 

Всички таблици за масло на Хонда, за които може да се сетиш:

https://www.google.com/search?q=honda+oil+recommendation&source=lnms&tbm=isch&sa=X&ved=0ahUKEwj7kfGp5c_gAhUq44MKHahiBicQ_AUIDygC&biw=1920&bih=977#imgrc=GCbaGjEEn5BtqM:

Това че е автомат означава дълги скорости и при едни и същи км в ч ще сме с различни обороти. 

И да натискал съм автомат. И кво точно се случва пък на хонда акорд комби, който в иделно състояние, с кутия измислена преди 20години, която на дино тест едва ли ще покаже повече от 150к.с.? И втек, който цели икономия, а не пауър? 

Кой знаей какво се случва с куое тон и половина и 190 може би коня? Тва да не ти е някоя съвременна кутия и кола над 300коня, че да казваш кво се случвало. 

Просто съм писал с Цецо и по негови думи си кара айляшката. Ако я държи на магистрала с 4000об силно се съмнявам че маслото ще е все там

преди 50 минути, dindin написа:

 

Това 3500 са си напълно нормални обороти и хич не ми се вярва да имат сериозно отношение към чезнещото масло.

 

Ти си чисто луд ако мислиш да правиш "профилактика" къс пробег - смяна с това скъпо масло! :D

Вземи си Petro Canada SS 5W20 като искаш, смени го 2 пъти и после наливай Амсойла.

Ама тоя разход хич не ми се вярва да е от кофти масло, освен ако не е бетер грешно или ментак.

 

А това с какво пишело на капачката или в ръководството преди 10 и повече години няма кво да го коментирам изобщо ...

Айде да не се обиждаме. Аз карам в момента с масло Ravenol DXG, което май беше към 11евро литъра. Не си спомням. Та колко е скъпо амсойла? А и тия ги сменям на към 8к км. 

Редактирано от Nikito82

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

А и де да знам ментак ли е или не. Поръчвам от общите поръчки. Ти знаеш ли кое е истинско и кое не е? Щото аз не знам. Поръчвал  съм 5г масла от бг сайт за друга кола и проблеми нямам. Тва че е от Германия, едва ли свежда риска да е фалш до 0.

Редактирано от Nikito82

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Образно говорех, но както и да е.

Приемам препоръката на dandilov, з високия TBN, в този случай Амсойлът е с наистина висок - 12.5 по спомен. :)

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
преди 4 минути, dindin написа:

Образно говорех, но както и да е.

Приемам препоръката на dandilov, з високия TBN, в този случай Амсойлът е с наистина висок - 12.5 по спомен. :)

Няма проблем, просто малко се афектирах от коментарите на куп :)

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
преди 26 минути, Nikito82 написа:

А и де да знам ментак ли е или не. Поръчвам от общите поръчки. Ти знаеш ли кое е истинско и кое не е? Щото аз не знам. Поръчвал  съм 5г масла от бг сайт за друга кола и проблеми нямам. Тва че е от Германия, едва ли свежда риска да е фалш до 0.

Не става въпрос за маслото което ти си наливал, а за това, което са наливали преди теб и дали са го сменяли, и колко често.  ;):D

  • Нагоре 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Не колегата спомена дали маслото е оригинално, затова го  написах. 

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Преди 5 часа, Nikito82 написа:

Цецо хубаво е да споменаваш, че си автомат, колата често не я караш и я вижда над 2500 об, я не. 

Едва ли в тоя форум някой е пропуснал да забележи че карам автомати, но съм го написал. А "стари хондови автомати" карам съвсем умишлено. Това че пазят мотора е световно известен факт, а че част от табуна остава на паша в трансмисията е чудесна новина - за конете. :) Аз съм окей с това, а галопиращите по асфалта са ми достатъчни, освен когато ме "уапе кучето", но като гледам тея с големите мотори как безчинстват, а понякога се пренасят и на "по-добро място", го укротявам (като се нарадвам), че да ми е мирна главата.

Принципно си прав. Става ли за колело и не се ли налага да обгрижвам фемилито, комбито кротко си нанка в гаража и му спестявам градското.

2000 оборота са 100км/ч, а 4000 са към 180км/ч (къде и колко да караш с такава скорост)? Средната ми извънградска скорост е около 95км/ч и 10-тина по-малко ако съм с фемилито. При трафик и селия не става с 2000 оборота (вервай ми) - требе си газ, така че вижда и "червеното", макар и рядко продължително и предимно в режим доускорение. Грехота е да не се радвам на това 2.4 великолепие!

По повод маслата ще добавя следното:

При 5W20 не ми е светвала "лейката" и при +40 гр. Дреме му на мотора за външната температура - той добавя към нея поне още 100 градуса.

При 10W40 обаче по-често зареждах акумулатора. Реших че трябва да карам с по-тънко масло поради 1 обикновена случка:

Беше "кучи студ" при едно планинско гости и колата спа отвън на -25гр. На другата сутрин слънцето не помогна и мотора запали с неохота, но ме порази фактът колко трудно се върти волана. Освен това се налагаше да го връщам в нулево положение сам и пътуването към дома бе много неприятно. И всичко това само заради сгъстеното хидравлично масло. Тогава "усетих с ръцете си" какво причинявам на мотора с 10W във всеките първи няколко минути студен старт. Прибрахме се, колата пренощува в гаража и на другата сутрин всичко си беше ОК (и никъде не беше протекло), но аз взех решението за себе си, относно цифрата преди W .

  • Нагоре 3

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Цецо при теб са 180км, но при мене мисля бяха 160+ 6 да речем но не съм сигурен, ще видя другият път. Скоростта е на магистралата. И от нас като пътувам за Стара Загора или София често на темпомата задавам тая скорост и карам почти до края така. А Ямбол София е 300 км

Редактирано от Nikito82

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

4000 оборта за минута, при червена зона на 7200, са далеч от границата на работния диапазон(а са си направо в средата му), за тези мотори.

Отделно вие с 2.4 (дори и ръчна кутия) ги глезите вашите мотори с дългите си кутии. На 2.0 4000 rpm няма и 140км/ч.

И двамата с @dindin караме с хW-20 масло, често над и около 4000 rpm, защото са ни къси кутиите и разхода на масло е в рамките на половин литър на 10к км.

Така, че разхода в случая ми е трудно да си представя, че е резултат от комбинацията на вискозитет и обороти.

 

Преди 12 часа, Nikito82 написа:

Тва че е от Германия, едва ли свежда риска да е фалш до 0.

Специално за Ravenol-а, ако е менте, значи ти го сипват ментето в завода - преполагам си разбрал вече за кода за проверка на маслото, който е напечатан на всяка туба Ravenol. 

В смисъл, Ravenol-a и от България да го купиш, пак можеш да си сигурен, че е оригинален, като го провериш на сайта им.

Редактирано от Чавдар K
  • Нагоре 4

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
преди 18 минути, Чавдар K написа:

В смисъл, Ravenol-a и от България да го купиш, пак можеш да си сигурен, че е оригинален, като го провериш на сайта им.

Това не е съвсем точно така. Ако някой купи една туба с масло, види кода и после направи например още 1000 такива туби и ги продаде, то едва втория потребител, който вкара кода в сайта ще види, че този код е вече въвеждан. Но първия теоретично също е бил с менте масло и няма да разбере за това.

Също има много потребители, като мен, които не си проверяват кода, защото аз съм сигурен на 100% в произхода на маслото.

Сигурните, за мен, източници на Равенол са www.ravenol-shop.de и www.ato24.de. И двете фирми са дъщерни на производителя. Управителя на ravenol-shop дори е активен участник в oil-club.de и предоставя изключително много информация за маслата.

  • Нагоре 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
преди 2 минути, DTEC написа:

Това не е съвсем точно така. Ако някой купи една туба с масло, види кода и после направи например още 1000 такива туби и ги продаде, то едва втория потребител, който вкара кода в сайта ще види, че този код е вече въвеждан. Но първия теоретично също е бил с менте масло и няма да разбере за това.

Също има много потребители, като мен, които не си проверяват кода, защото аз съм сигурен на 100% в произхода на маслото.

Сигурните, за мен, източници на Равенол са www.ravenol-shop.de и www.ato24.de. И двете фирми са дъщерни на производителя. Управителя на ravenol-shop дори е активен участник в oil-club.de и предоставя изключително много информация за маслата.

Така е, прав си. 

Но ако правиш и продаваш ментета, защо да си правиш труда, да развиваш цялата тази схема, рискувайки да бъдеш изобличен, вмето да си подправяш кастрола (примерно), без този риск.

Отделно, Ravenol, аз лично не го бях чувал до преди 2г, предполагам (без да съм правил рисърч, може да не съм прав) пазарният им дял е под 10% от тези на Мобил, Кастрол и т.н.

Та мисълта ми е, че това, което казваш е напълно възможно, но силно невероятно.

Редактирано от Чавдар K

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Горното мое словоизлияние е превод на казаното от ravenol-shop.

В един немски сайт към момента се продава масло Равенол с цена по-ниска от тази, на която я получават официалните немски търговци. Понеже не е възможно това да се случва, има предположения че маслото е менте.

 

Друг случай - потребител си купува масло от официален дистрибутор в Германия. Поръчва си количества за 6 смени (3 автомобила х 2 смени). Изпраща проба на прясно масло от една еднолитрова опаковка и съгласно резултата става ясно, че маслото не отговаря на показателите от информационния лист (TDS). Праща втора проба от 5-литрова тубичка и там всичко е ОК. Свързва се с дистрибутора и става ясно, че някак си два евро-палета с еднолитрови тубички са при официалния дилър, но не са с оригинално масло.

 

Точно заради подобни случаи, съм се запасил с масло за две години напред от проверени партиди (наличие на анализ на прясно масло) и гледам да купувам масло от производителя или директно свързан с него търговец, без да се налага да минавам през един или няколко дистрибутора. За щастие тези търговци правят намаления поне веднъж в годината и по-този начин мога да получа маслото на почти онлайн цени.

  • Нагоре 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Здравейте колеги,

 

тъй като гледам в ато24 някой е питал в сектора за коментари за Петро Канада SS 5w30 дали е новата формула или не, но официален отговор от сайта там не виждам. Да не би случайно този човек да е някой от нашия форум и да е получил отговор на ЛС или като цяло някой знае ли отговора на този въпрос :D

 

ПП: Тъй като имам останало към 700мл от предишна поръчка, а това масло ако се окаже с новата формула проблем ли е да ги смеся?

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Преди 1 час, DTEC написа:

Свързва се с дистрибутора и става ясно, че някак си два евро-палета с еднолитрови тубички са при официалния дилър, но не са с оригинално масло.

 

Менте масло при официалния дистрибутор, което никой, не знае как е попаднало?!

Как при тези условия, можеш да си сигурен в "проверените партиди"?

Ако това, което пишеш е вярно, само анализ, преди да го налееш, може да ти каже какво точно има вътре.

 

Не искам да влизам в конспиративни теории, но очевадно, че Ravenol-shop и Ato24 са се разбрали за цените на Ravenol-a. Едната такава "история" е много странна, със сигурност и странно някак им помага. 

 

Много се отклонихме от темата ... извинявам се за което :) 

Редактирано от Чавдар K

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
преди 45 минути, Cap_Slow написа:

Здравейте колеги,

 

тъй като гледам в ато24 някой е питал в сектора за коментари за Петро Канада SS 5w30 дали е новата формула или не, но официален отговор от сайта там не виждам. Да не би случайно този човек да е някой от нашия форум и да е получил отговор на ЛС или като цяло някой знае ли отговора на този въпрос :D

 

ПП: Тъй като имам останало към 700мл от предишна поръчка, а това масло ако се окаже с новата формула проблем ли е да ги смеся?

Ако под "новата формула" визираш "dexos1 gen2", маслото от доста време е точно такова .. преди беше само "dexos 1".

Дали може да се смесват, не съм компетентен :)

Редактирано от Чавдар K
  • Благодаря 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Толкова съм и гледал значи. Явно вече съм ги смесвал :D Мерси. 

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Преди 1 час, Чавдар K написа:

Менте масло при официалния дистрибутор, което никой, не знае как е попаднало?!

Аз не съм си купувал такова масло. Става дума за масло различно от Равенол.

 

Преди 1 час, Чавдар K написа:

Как при тези условия, можеш да си сигурен в "проверените партиди"?

Проверените партиди са след въвеждането на USVO. ravenol-shop осигури пробата от партида масло, което беше вече налично в достатъчни количества. И след като излязоха резултатите, които съм публикувал някъде назад в темата, си купих веднъж от промоцията "4+1" и веднъж от "20% отстъпка".

 

Редактирано от DTEC
Коригиране на правописна грешка

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
На 22.02.2019 г. at 10:52, dandilov написа:

Може ли да снимаш страниците с въпросните препоръки, че ми стана интересно?

Това е за к20 и к24. АРI Sj Sl е за икономия на гориво. 

15509221004571512180371.jpg

  • Нагоре 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Преди 3 часа, Cap_Slow написа:

Да не би случайно този човек да е някой от нашия форум и да е получил отговор на ЛС или като цяло някой знае ли отговора на този въпрос

Аз съм. :)

Питах ги миналата година. Отговориха ми, че е новата спецификация Dexos1 Gen2.

Относно смесването - могат да се смесват, но губиш свойствата на Gen2 !

 

Преди 1 час, vespa написа:

Това е за к20 и к24. АРI Sj Sl е за икономия на гориво.

Превод с гугъл: "Винаги използвайте масло, на чийто етикет е изписано " API SJ илиSL. Това масло е формулирано за постигане на по-голяма икономия на гориво."

API SJ е толкова стара спецификация, че вече ня я виждам никъде! 

API SL съществува и сега. Повечето масла с тази спецификация са и АСЕА А5/B5. Това са ниско-вискозитетни "Full SAPS" масла 0W30 и 5W30. Пазят по-добре двигателя и по-малко катализатора.

Днес за още по-голяма икономия се използват API SN, ILSAC GF-5, 0W20 и 5W20,  "Low SAPS" или "Mid SAPS" пазят по-добре катализатора. А двигателя - не знам... :rolleyes: :D

Редактирано от dandilov
  • Нагоре 2

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Маслата преди API SL (или преди API SJ) са имали  ZDDP (цинкова добавка за по-добро мазане) в тях, за това не са полезни за катализатора и околната сред, но пък смазват много по-добре от сегашните и издържат на по-голям пробег, особено от API SN, например. 

 

Така че по-стара спецификация масло по API стандарта, не винаги значи по-нисък клас масло, а точно обратното - масло, което смазва по-добре, но не покрива сегашните екологични стандарти. В днешно време ZDDP има само в рейсинг маслата и това е една от причините да не се препоръчват за ежедневно каране, т.e. не са street legal.

 

Ако ви попадне 10W40 или 20W50 масло за 4-тактови мотоциклети, вижте на задния етикет, че тези масла отговарят на API SJ и дори API SH. Това е защото в тях има ZDDP и разни други friction modifiers, защото мотоциклетите въртят до над 10 000 оборота, а това масло се ползва за смазване и на трансмисията на мотоциклета.

 

Ето мотоциклетни масла, които покриват API GL, SG, SH, SJ (има само няколко, които покриват API SM, SN):

 

https://www.ato24.de/en/motorbike-scooter-oil/4-stroke-10w-40.html

 

Така че ако искате да карате с 10W40 си вземете мотоциклетно масло, вместо такова за коли, но пренебрегвате катализатора си и замърсявате повече околната среда не само докато ползвате маслото, но и след като го изхвърлите.

Редактирано от Takumi Fujiwara

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

10W40 e масло за спортни 4-тактови мотори (1, 2 или 4-цил.), а 20W50 е за крюзъри, чопъри с двигатели с въздушно охлаждане от рода на V-twin на Harley Davidson. Всички тези масла покриват старите спецификазии по API - GL, SG, SH, SJ и дори по-стари:

 

https://www.ato24.de/en/motorbike-scooter-oil/4-stroke-20w-50.html

Редактирано от Takumi Fujiwara

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

ZDDP е абревиатура за пакет противоизносни присадки към маслото, на основата на цинк и фосфор. Използват се и във всички двигателни масла,  дори и в най-съвремените!

Разликата е в количеството. От там маслата се делят на "Full SAPS", "Mid SAPS" и "Low SAPS".

Спецификацията по API не определя конкретно количеството на ZDDP, а съвкупност от много фактори, взети заедно.

Например:

RAVENOL SSV SAE 0W-30 е "Full SAPS" най-съвременно напълно синтетично масло на PAO-база, но е API SL (сравнително стара спецификация).

RAVENOL SVT SAE 10W-40 е "Full SAPS" най-съвременно масло от т.н. "полусинтетика" и е с API SN ( сравнително нова спецификация), нищо, че е полусинтетика.

 

Накратко,

По ZDDP , маслата се делят само на "Full SAPS", "Mid SAPS" и "Low SAPS".

По API маслата се делят на различни спецификации, в зависимост от симбиозата на много неща в тях.

Редактирано от dandilov
  • Нагоре 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
преди 5 минути, dandilov написа:

RAVENOL SSV SAE 0W-30 е "Full SAPS" най-съвременно напълно синтетично масло на PAO-база, но е API SL (сравнително стара спецификация).

Тук стандарта по VOLVO VCC 95200377 навярно дава "спирачка".

  • Нагоре 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Здравейте на всички нов съм във форума изчетох почти цялата тема и съвсем се обърках!Колата е FR-V 2.0 150 коня уж на реални 168 000 км.Кажете ми кое е най доброто масло което мога да сложа,също така да сменя ли маслото на скоростната кутия и с какво?Благодаря предварително!

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Преди 1 час, emod написа:

Предвид горното -> стойността (количеството) на SAPS-а в маслото се определя от наличието на всички метали в него, а именно Ca, Mg, Zn (преходен метал), Na, B (бор; металоид), др. (от тук идва сулфатната пепел; основно от детергентите), + P (фосфор) + S (сяра) (от ZDDP-то, остатъчна в маслото; др. източници).

Много добре и подробно описано!

Благодаря за което! :thumbs1:

  • Харесвам 1
  • Благодаря 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
2 hours ago, taverna said:

Здравейте на всички нов съм във форума изчетох почти цялата тема и съвсем се обърках!Колата е FR-V 2.0 150 коня уж на реални 168 000 км.Кажете ми кое е най доброто масло което мога да сложа,също така да сменя ли маслото на скоростната кутия и с какво?Благодаря предварително!

 

Двигател K20A9, най-добре 0в20, като преди това източваш старото много много хубаво, за скоростната кутия, ако не знаеш дали е сменяно го поднови, ЗАДЪЛЖИТЕЛНО С ОРИГИНАЛНО такова...Може да го направиш от общите поръчки за масла( Това важи и за двигателя, ако не си сигурен за достоверността на масла от Б-Я) Поздрави ЦЪК

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

В този сайт го дават 

Синтетично 5w30

Без име.jpg

Редактирано от dindin
Предходно мнение не се цитира

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Не се уповавай на тези сайтове!! Мислиш ли че тази информация е напълно автентична? Виж какво изисква производителя за твоята хонда. Най-добрия вискозитет за твоят мотор е 0в20..Наблегни на марките масла като например Мобил, Равенол, Валволин, Шел, Петро..

  • Харесвам 1
  • Нагоре 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ок Благодаря 0W20 ще бъде маслото на възможно най добрата марка по нашия пазар!А как и къде да търся оригинално за скоростната кутия и колко горе долу побира?

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Маслото за кутията е: https://www.ato24.de/de/honda-manual-transmission-fluid-0-946-l.html 

Провери си в книжката на колата, трябва да пише колко масло побира кутията( не може да го източиш цялото, подновява се частично), ако не пише, нека някои по в час да каже...

  • Харесвам 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
преди 2 минути, BlueDream4 написа:

Маслото за кутията е: https://www.ato24.de/de/honda-manual-transmission-fluid-0-946-l.html 

Провери си в книжката на колата, трябва да пише колко масло побира кутията( не може да го източиш цялото, подновява се частично), ако не пише, нека някои по в час да каже...

Благодаря 

открих това скоростната кутия 30 лв за литър!

product_1029.jpg

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Както и моторно масло Хонда 0W20 

41 лв за литър на мен ще ми трябват 5 литра.

Малко скъпичко излиза но мисля да се прежаля,какво мислите?струва ли си?

0w20 res-500x500.jpg

  • Объркан 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Guest
Темата е заключена и Вие нямате право да коментирате в нея.

  • Потребители разглеждащи страницата   0 потребители

    No registered users viewing this page.

  • Предстоящи събития

    No upcoming events found
×
×
  • Създай нов...