Jump to content
Markony

FAQ-3:Двигателни масла-обсъждане 3, част Трета

Recommended Posts

преди 45 минути, BlueDream4 написа:

Донесох си оттам 2 туби по 5 л. Valvoline Max Life 5w30 ACEA A3/B4

Ако става въпрос за това масло - КЛИК, то за мотора от подписа ти (и не само) то е един изключително добър избор (според мен), базиран на хидрокрег III гр., Mg-Ca пакет, повишено количество Мо (молибден) = 188, ниски нива на пепел = 0,86, средно ниво на сяра = 0,306 (дължащо се на богатия пакет) и чудесен Noack - 8.7 :thumbs1:. И аз бих искал една 5л. туба (оригинално) от това масълце :devil:

  • Харесвам 2
  • Нагоре 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
5 minutes ago, emod said:

Ако става въпрос за това масло - КЛИК

1:1 :P

  • Харесвам 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Преди 4 часа, BlueDream4 написа:

 

Valvoline Max Life 5w30 ACEA A3/B4, маслото е напълно автентично

 

 

Aз карах 8 години нон-стоп с такова, само че моето не беше А3/В4, а API SN, ILSAG GF-5 полусинтетика (само тук май го има). Сменях го на 5000 км и съм много доволен. След Мобил следващата марка, на която бих се доверил са Валволин.

  • Нагоре 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Да, знам за отзивите ти на Валволина и за това се бях сетил :) П.с. - да гледаш мача довечера, ако имаш такава възможност..Поздрави

Редактирано от dindin
Предходно мнение не се цитира!
  • Благодаря 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Валволина е страхотно масло,но пак със аналогични проблеми като половината производители.Бутилирано за България.... и купено от тук няма нищо общо с правено за Германия и купено от там.

  • Нагоре 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Сигурен ли си в това , което казваш???????????????????????????????????????

Аз съм на същото мнение, но в един съседен форум, който и да спомене, че има разлика в качеството от това за Бг и Европа и скачат няколко човека "разбирачи" с доводите, че в завода производител на авточасти например нямало няколко поточни линии - едната за Източния блок ,другата за Европа..........................

По мое мнение дори омекотителя за пране е с различно качество от този  на Запад, нали правих аизследване и за основните стоки в една голяма верига тук и в Европа и се оказа, че марка един и същ шоколад имат разлики, какви обаче така и не се разбра.

P.S. Сори за Офф-а.

Редактирано от dindin
Предходно мнение не се цитира!

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Чисто хипотетично (не конкретно за маслата): Не е изключено да има различни заводи за различните пазари. Една поточна линия може да се ускори за сметка на качество/толеранси и пр. Може да се ползва различна суровина. Може проверката на качеството да е по-рехава и оттам – повече производство. Това с двете поточни линии не знам дали е твърде силен аргумент. А относно различното качество на стоки за нашия пазар – само съм чувал, нямам лични наблюдения. Освен с разни бири, но там е ясно :D

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ако питате българските търговци за менте или нискокачествени масла, такова животно не са виждали и въобще не съществува! 

Иначе реално като вземем предвид, че при храните има двоен стандарт, то какво остава при маслата. 

За това е най-сигурно да се купуват вносни масла, на които няма една българска думичка, а баркода започва с цифричката на страната, от където произхожда марката! 

Редактирано от Rakeem
  • Нагоре 2

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Маслата в БГ е дълга тема,разисквана многократно.Другите форуми малко ни интересуват.Мои клиенти работещи в ПО си купуват масло от мен.Това е достатъчно..За праховете и омекотителите важи същото.Добре ,че тук акостират моряци всяка седмица и се радва жената на немски продукти.

  • Нагоре 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Не по темата, но това може да е интересно на някой. Първите 5 мин обяснява за видовете добавки, а в останалите 15 – за тестовете, с които Мобил тестват твърденията за маслото преди да ги обявят публично.

 

 

  • Нагоре 1
  • Благодаря 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
На 20.02.2019 г. at 7:16, Takumi Fujiwara написа:

Не е чувствителна на масло, просто сипвай такова масло, каквото ти пише на капаюката на маслото или в книжката. Не поставай под съмнение инжЕнерната мисъл на японеца, т.е. не се прави на по-знаещ от него!

 

М/у другото току-що видях, че Мобил имат нова гама масла наречена Truck & SUV (0W20, 5W20, 5W30) разбира се е насочена само за САЩ пазара. Това според мен са вече съществуващи масла (като им гледам спецификациите) просто са им лепнали нов етикет - стар маркетингов трик на капиталистите. :D

 

https://mobiloil.com/en/motor-oils/mobil-1/mobil-1-truck-and-suv

 

m1-tsuv-1qt-front-cleanlabel-222x400.jpg

Аз пък това не мога да еазбера, каквото пише японеца в книжката. Ами в книжката японеца има от 0в40 до 10в40. И кое е правилното тогава

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Преди 1 час, Nikito82 написа:

 

Аз пък това не мога да еазбера, каквото пише японеца в книжката. Ами в книжката японеца има от 0в40 до 10в40. И кое е правилното тогава.

 

 

Здравей колега!

За какъв двигател говорим и на какъв климат се кара колата?

Ако говорм за колата от подписа ти ('04 Акорд 2.4л) - карай я с 0W20, 5W20 или 5W30, в зависиомост oт температурите в твоя район и начина/стила ти на шофиране. Ако не падат много темп. (под -10°С) през зимата и/или обичаш да караш често над 4000 оборота - карай с 5W30. Ако темп. падат под -10°С в твоя район и/или си по-спокоен водач, ориентиран към икономия на гориво - карай с 0W20 или 5W20. Говорим за пълна синтетика масла с гарантиран произход.

Редактирано от Takumi Fujiwara
  • Нагоре 3
  • Объркан 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

То къде не падат под - 10 ако има зима, въпроса е в това че това за писанията в книжката е много подвеждащо, след като там са даден почти всички вискозитети. Аз не я карам често като рейсър, ама на магистрала я държа на 3500-4000об. Отделно понякога искам да я изредя 1,2,3. Както и да е карах я с 5в20,сега 5в30 Равенол , разхода на масло за мене е голям. Ще пробвам сега препоръка на колега от форума за смени на масло на по 5к км- 2-3смени с амисол да видим. Аз така или инъче всяка година го сменям и то е на към 8к км. 

Редактирано от Nikito82
  • Харесвам 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Оо, чакай малко.

Мислиш 2-3 смени на по 5000км с Амсойл? С кой Амсойл точно?

Какъв ти е разходът?

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
преди 21 минути, dindin написа:

Оо, чакай малко.

Мислиш 2-3 смени на по 5000км с Амсойл? С кой Амсойл точно?

Какъв ти е разходът?

Залагам на това което е писал около 3.5 литра от смяна до смяна . С това каране с 0в20 ще е повече от бензина.

  • Нагоре 1
  • Хаха 2

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Преди 3 часа, Nikito82 написа:

Аз пък това не мога да еазбера, каквото пише японеца в книжката. Ами в книжката японеца има от 0в40 до 10в40. И кое е правилното тогава

0/20 и 0/25 го нямаш в книжката. Вземи средните препоръки 5/30 или 5/40 ако го гори минава на 0/40 любимото масло на Фена. 

  • Нагоре 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

0в20  го препоръчват за щатските версии . В англия по форумите ревът като цигулка на мечкар от ка серийте и масово карат с вискозитети  ..W40 .
A  досега на кои и да съм дал 0в40 се е похвалил ,че или е спряла да го гори или е драстично намалял разхода.  Маслото е и пао и доста стабилно . 

Редактирано от fenabg
  • Харесвам 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
преди 12 минути, vespa написа:

или 5/40 ако го гори минава на 0/40 любимото масло на Фена. 

Ами ако ги гори и тях,на кое да минава..?:plane::)

  • Хаха 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
На 20.02.2019 г. at 0:59, Pavel_Pavlov написа:

 

 Като само за 10-40 и 15-40 има указани граници на темп на външния въздух, под които не трябва да се кара. Даже за 10W-40 не съм сигурен дали имаше или беше „годно за всякакви температури“.

 

 

Темп. граници са указани само на тези всикозитети масло, защото предполагам всичките други покриват целия диапазон. 10W40 не е годно за всякакви темп.! Първо - не го препоръчвам като вискозитет - нестабилен вискозитет и гъсто масло като цяло. Няма японски двигател от последните 20-30 години, който да изисква специално такова масло. Второ - не е хубаво да се кара с този вискозитет, ако темп. в твоя район падне под -7°С. Същото важи и за всички масла, които започват с 10W. За 15W40 сигурно и 0°С е вече пределна температура. Това са вискозитети, които вече не се ползват за леки коли, а само за камиони и тежкотоварни машини. Има рейсинг масла с вискозитет - 5W30, 10W30, 0W40, 5W40, 5W50, които вършат перфектна работа, много по-добре от 10W40 и 15W40.

Редактирано от Takumi Fujiwara

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Принципно съм съгласен. Но ако например маслото ще се ползва само лятото, то има логика да се ползва високо първо число, пък дори и 15W. Иначе да – съгласен.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
преди 4 минути, Pavel_Pavlov написа:

Принципно съм съгласен. Но ако например маслото ще се ползва само лятото, то има логика да се ползва високо първо число, пък дори и 15W. Иначе да – съгласен.

Къде е логиката? 

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
преди 13 минути, JHM написа:

Ами ако ги гори и тях,на кое да минава..?:plane::)

На ремонт на милионника. 

  • Харесвам 1
  • Нагоре 2
  • Хаха 3

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
преди 3 минути, Takumi Fujiwara написа:

Това са вискозитети, които вече не се ползват за леки коли, а само за камиони и тежкотоварни машини.

15w40 наливах някога на Вентото ми 92-ри набор и въртеше зимата в студовете "на бургия":).Имал съм множество проблеми по потдръжката му,но никога с двиг. и валове вследствие на лошо мазане.При мен беше до 350 000 и продължава да катери на горе с близо 30-годишен стаж.:punk:

Няма ги вече...,нямааа...!:(

  • Нагоре 2

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Цитат

 

Принципно съм съгласен. Но ако например маслото ще се ползва само лятото, то има логика да се ползва високо първо число, пък дори и 15W. 

 

 

Еми не е само това!

Както са споменавали emod, Markony, dandilov - вискозитетът на маслото се определя и от хлабините м/у частите в самия двигател. Ако двигателят е проектиран с малки хлабини, защото ще се кара основно на ниски и средни обороти (металите в него не се разширяват толкова, защото не достигат високи темп.), тогава нисковискозитетното масло е по-добро, защото преминава по-бързо през малките процепи и охлажда по-добре двигателя. Ако двиагтелят е рейсинг и е прокетиран с по-големи толеранси м/у частите си, вкл. лагерите на колянов вал, биели и т.н. - тогава по-гъстото масло е за предпочитане, защото при екстремни темп. (по време на съсезание) ще предпазва по-добре двигателя.

Това е накратко цялата философия за маслата - т.е. не е само външната температура, а и техническия дизайн на самия двигател. За това говорим за вид двигател И температура на околната среда, а не само за едно от двете. :)

Редактирано от Takumi Fujiwara
  • Харесвам 2
  • Нагоре 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
15 minutes ago, Takumi Fujiwara said:

 

Еми не е само това!

Както са споменавали emod, Markony, dandilov - вискозитетът на маслото се определя и от хлабините м/у частите в самия двигател. Ако двигателят е проектиран с малки хлабини, защото ще се кара основно на ниски и средни обороти (металите в него не се разширяват толкова, защото не достигат високи темп.), тогава нисковискозитетното масло е по-добро, защото преминава по-бързо през малките процепи и охлажда по-добре двигателя. Ако двиагтелят е рейсинг и е прокетиран с по-големи толеранси м/у частите си, вкл. лагерите на колянов вал, биели и т.н. - тогава по-гъстото масло е за предпочитане, защото при екстремни темп. (по време на съсезание) ще предпазва по-добре двигателя.

Това е накратко цялата философия за маслата - т.е. не е само външната температура, а и техническия дизайн на самия двигател. За това говорим за вид двигател И температура на околната среда, а не само за едно от двете. :)

 

20 minutes ago, fenabg said:

Къде е логиката? 

 

Генерално логиката ми е, че по-малка разлика между първото и второто число би означавало масло с по-малко подобрители на вискозитета и следвателно по-стабилен вискозитет през живота му. А дори 15W-то през най-студените летни дни си представям, че пак би било достатъчно „течливо“, за да се изпомпи прилично бързо и да смазва достатъчно със стартирането на двигателя (не съм сравнявал вискозитетите, така че не съм сигурен). Ако греша, ще се радвам да ме поправите.

Редактирано от Pavel_Pavlov

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
преди 13 минути, Takumi Fujiwara написа:

 

Еми не е само това!

Както са споменавали emod, Markony, dandilov - вискозитетът на маслото се определя и от хлабините м/у частите в самия двигател. Ако двигателят е проектиран с малки хлабини, защото ще се кара основно на ниски и средни обороти (металите в него не се разширяват толкова, защото не достигат високи темп.), тогава нисковискозитетното масло е по-добро, защото преминава по-бързо през малките процепи 

Ка бре как ми обясни? 

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
преди 35 минути, fenabg написа:

 

Ка бре как ми обясни? 

 

 

Защото на ниски и средни обороти двигателят не достига такива температура, както на високи, от там. От там за, например, за К20A3 (и другите К20 и К24 Акордови двигатели)се препоръчва 0W20 масло,  a за K20A2, К20Z3 и другите Type R двигатели се препоръчва 5W30, поне в САЩ. Пише си го на капачката на двигателя и в книжката, но последните два двигателя въртят до 8000 оборота, а  Акордовите двигатели имат доста по-нисък red line. Даже се чудя защо ти го пиша това.

  • Хаха 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Може би е за регион но не на всички пише препоръчителен вискозитет на капачката:
509384541_Oilcap.thumb.jpg.4ed1dec4bf08931cb0c7cde825bb0fa6.jpg
 

Редактирано от Mkilla
  • Нагоре 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Преди 11 часа, dindin написа:

Оо, чакай малко.

Мислиш 2-3 смени на по 5000км с Амсойл? С кой Амсойл точно?

Какъв ти е разходът?

https://www.ato24.de/en/amsoil-signature-series-0w-20-synthetic-motor-oil.html, може би това или същото, но 5в20. За 5к км 1.5л съм долял. 

На моята кола дъщо не пише вискозитет на капачката. 

По книжка и лепенки в колата, гледам че е карана с 0в40.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
преди 24 минути, Mkilla написа:

Може би е за регион но не на всички пише препоръчителен вискозитет на капачката:
509384541_Oilcap.thumb.jpg.4ed1dec4bf08931cb0c7cde825bb0fa6.jpg
 

Поради тази причина Джапанезе не трябва да коментира в тази тема защото 5/30 за Америка е много близко до 10в40 за Европа като качество. 

  • Хаха 3

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

В моето ръководство след изброените масла пише да се придържаме към най високия вискозитет, значи w40. 

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Преди 1 час, vespa написа:

В моето ръководство след изброените масла пише да се придържаме към най високия вискозитет, значи w40. 

Може ли да снимаш страниците с въпросните препоръки, че ми стана интересно?

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

С времето и изминатите км-ри, наистина се обедих, че по- ниският вискозитет, по- тънкото масло, допринася много повече плюсове на мотора, по-хубаво развъртане, по- голямо охлаждане, по-нисък разход на гориво и като цяло по-добра работа на мотора...Това с климатичните условия, специално за Б-Я не мисля че е чак от такова ОГРОМНО значение..Нито живеем в Русия, където достига зимата -58 градуса, нито сме в пустинята на +60...А сме в един нормален температурен диапзон и ако машината ни е на 99% в изправност, и караме нормално не келешлъжката, то ние никога няма да имаме проблем. Другото което е 0В50, 0в40, 5в50, 10в60 нито карате на Льо Ман, Нюрбургринг или Имола, нито тези "шосейни, семейни" автомобили ще имат полза от такива масла...Аз лично съм карал с 0в40, да скъпарско масло, миещо, с маса добавки, естери, но дотам, не съм с Макларъна, Нсх-а или Гтр-а с 600+ магарета за да ми прави впечатление...Ако даден автомобил има разход на масло, в ненормално количество, тогава се прибягва до ремонт, било то малък или голям, не се сипват гъсти масла, добавки, наденици и тем подобни, квартални приказки..Гледате спецификацийте, дали отговарят за вашия автмобил, маслото да е оригинално, по-възможност повече "витамини"в него, сменяте на малко км-ри, че с тези разходки до работа и пазар с жената и детето по 5-10км градско е харакиди..Купувайте си качествена синтетика от 0 до 5 преден индекс, мах 30 заден, със здраве  :) 

Редактирано от BlueDream4
  • Нагоре 3
  • Благодаря 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Абе, това с книжките е всеобща заблуда. Повечето ни мотори са разработвани твърде отдавна, за да е удачно написаното на хартиените носители. Екологичните и икономичните нормите се променят и са все по-рестриктивни, а и старите масла вече ги няма.

Стотици пъти е повтаряно, че за нормална употреба - малката граница в индексите е истината!

  • Нагоре 2

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

@dandilov изключително ме заинтригува новата японска диаграма в поста ти. За твоя мотор конкретно ли се отнася? Искам да си изясня дали може да се счита за осъвременяване на старото инфо от ръководството ти.

  • Благодаря 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Преди 6 часа, vespa написа:

 

Поради тази причина Джапанезе не трябва да коментира в тази тема защото 5/30 за Америка е много близко до 10в40 за Европа като качество. 

 

 

Колега, приемам го като шега. Нямат нищо общо двете масла, ама нищо!

Ако, обаче, някой си помисли, че си сериозен ще си пре**е К двигателя (а дори и Д двигателя) с най-скапания вискозитет, който някога е съществувал. :)

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Акорда купих с прясно налято 10W40 и го карах около 7000 км. (поради моя непросветеност). След 5-те хиляди почна да намалява.

После измих мотора и от тогава карам с 5W20 (вече няколко смени) - без разход.

  • Харесвам 2
  • Нагоре 2

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
преди 48 минути, emod написа:

изключително ме заинтригува новата японска диаграма в поста ти. За твоя мотор конкретно ли се отнася? Искам да си изясня дали може да се счита за осъвременяване на старото инфо от ръководството ти.

Попаднах случайно, като търсех снимки на диаграми в гугъл. За тази знам само, че е от 2016г. Нищо друго.

Просто я дадох за пример относно съвременните масла.

Предполагам, че визира само "пълна синтетика".

Преди време бях виждал подобна диаграма, с оцветено ("маркирано") полето на 0W20 и забележка, че се препоръчва само за икономия на гориво.

Тази много ме навежда на подобни мисли.

  • Благодаря 2

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Преди 1 час, ceco_accord написа:

Акорда купих с прясно налято 10W40 и го карах около 7000 км. (поради моя непросветеност). След 5-те хиляди почна да намалява.

После измих мотора и от тогава карам с 5W20 (вече няколко смени) - без разход.

Цецо хубаво е да споменаваш, че си автомат, колата често не я караш и я вижда над 2500 об, я не. 

  • Хаха 1
  • Объркан 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Guest
Темата е заключена и Вие нямате право да коментирате в нея.

  • Потребители разглеждащи страницата   0 потребители

    No registered users viewing this page.

  • Предстоящи събития

    No upcoming events found
×
×
  • Създай нов...