Jump to content
Bizzito

Диагностика с Delphi на CR-V III 2.2 i-CTDi

Recommended Posts

Здравейте, днес я закачихме с диагностика на Delphi и се качихме на магистралата. Целите на занятието бяха:

1. С образователна и профилактична цел.

2. Да видя корекциите на дюзите след 8 месеца експлоатация.

3. Ако може да разбера при ремапа при премахването на ДПФ дали е пипано нещо друго. Тук ще ми трябва вашата помощ.

 

1 точка - изпълнена. Няма грешки, всичко изглежда в норми.

2 точка - Като я купувах преди 8 месеца корекциите бяха +0.7 -0.7 -0.7 +0.7 (трябва да видя в разпечатката това в каквадименсия е), а сега показва +1мг -1мг -1мг +2мг. За съжаление разделителната способност, която успяхме да изкараме е 1 мг.

3 точка - Изглежда, че не е пипано нищо друго (т.е. не е надута мощността), защото колкото "търси" компютъра, толкова показват стойностите на различните агрегати. Например турбото при настъпване държи 2.38 бара или надува с около 1.36 bar. Толкова очаква и компютъра да надуе. Същото важи и за останалите сензори.

 

Бих се раздвал ако някой е правил подобен експеримент и сподели неговите стойности, ето най-важните:

 

Налягане турбо 2.38 bar.

Температура масло 70 градуса.

Налагане на горивото в рейла 1500 bar.

 

Интересуват ме най-вече стойностите на турбото и на дюзите.

  • Нагоре 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Барана е. Няма смисъл иначе да махаш DPF-а и да не я барнеш малко. Сток мисля, че беше на 0,93 бара.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Това пише и в уикипедия за двигателя 

-Max boost: 13.5 psi (0.93 bar)

 

От друга страна круйз контрола и ЕГР работят. Обикновено круйза не бачка след ремап, а ЕГР също се премахва. Явно културно е направена щото все пак е ремапвана най-малкото заради ДПФ. Ще пиша по тунинг форумите да видим дали ще разбера нещо повече, но и според моя човек с диагностиката, щом търсените стойности от компютъра отговарят на реалните не би трябвало да е надувана.

 

Корекция на първия пост относно дюзите:

 

Май 2019 -0.7мг +0.7мг +0.7мг -0.6мг

Февруари 2020 -1 мг +1 мг +1 мг -2мг

 

 

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Да де, с чЕп тунинга ти модифицираш софтуера на компютъра да търси, каквото Ти искаш, или да не търси, както е в случая с ДПФ-а. Когато е направено кадърно, всичко си работи.

  • Нагоре 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Да, май до тоя извод се стига, то иначе ще набива грешки. Моя човек от една седмица има диагностиката, още даже не знае кака да настрои резолюцията на показанията на дюзите. Затова са такива закръглени. За съжаление и аз не мога да разбера дали са мръднали много, но на 4 цилиндър дюзата определено е тръгнала на някъде. :)

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Стойностите на дюзите, са променливи ( зависи дали колата е студена, топла, как я настъпваш и т.н.),.

Затова си отговаря компа - като ги коригира.

Обикновено  идеалния вариант е около  + 0.0   ,но за нормално се приема отклонение, до към +1.2  ,или мах. до +1.5  ,след което е желателно да се проверят и евентуално ремонтират.

 

  • Нагоре 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Тръгнали сте по изцяло грешен път.

Относно корекцията на дюзите единственото което показват е ,че не работят добре и това няма нищо общо с ремапа.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
преди 27 минути, mccoy написа:

Тръгнали сте по изцяло грешен път.

Относно корекцията на дюзите единственото което показват е ,че не работят добре и това няма нищо общо с ремапа.

 

Да, ако прочетеш първия ми пост с целите това е отделна задача. Исках да ги видя нa какво дередже са и това няма нищо общо с ремапа.

За ремапа се гледат абсолютни стойности на горивото, което подава, но не успяхме да ги видим.

 

Единственото, което би помогнало в случая относно ремапа е налягането на турбото. Все още не намирам еднозначен отговор никъде, колко е стоково и колко е след ремап. 

Редактирано от Bizzito

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Пробвай я и с HDS. С такава разделителна способност наистина не се разбира дюзите как са. Аз мисля, че са ОК.

Sent from my TSD Octa A0520P using Tapatalk

  • Харесвам 2

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Идеалната компенсация е  +- 0

В рамките на допустимото е до +- 1.5 (някъде казват до +-2 )

Мери се на загрял мотор.

Имах 2 дюзи на 1,5 - след слагане на добавка за почистване станаха +- 0.1.

Тази добавка:   images?q=tbn:ANd9GcS8S-EUHSozQNC4r7n06X2

и скъпата нафта на лук ойл

 

  • Нагоре 1
  • Хаха 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Преди 2 часа, Georgiev crv написа:

Пробвай я и с HDS. С такава разделителна способност наистина не се разбира дюзите как са. Аз мисля, че са ОК.

Sent from my TSD Octa A0520P using Tapatalk
 

 

Сега проучвам вариантите как да се сдобия с HDS. Някой от Варна да може да помогне? :)

 

Преди 2 часа, Митко Йотов написа:

И аз съм на мнение,че са ОК.

 

Като цяло нямам проблеми, но все пак си е по-добре превантивно да се мисли, ако си ентусиаст разбира се.

 

@mccoy тъкмо си писал като бях в магазина да я купувам :) Ще видим по-нататък какво ще покаже.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Преди 22 часа, Bizzito написа:

@mccoy тъкмо си писал като бях в магазина да я купувам :) Ще видим по-нататък какво ще покаже.

 

При мен помогна ,вече 8 месеца си стоят на +- 0.1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Пичове, таа добавка никаква работа не свърши. Коефициентите не са мръднали :(

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Отговорено (Редактирано)
преди 12 минути, Bizzito написа:

Пичове, таа добавка никаква работа не свърши. Коефициентите не са мръднали :(

Преди време слагах такава на Джетата и коефициентите/девиацията на дюзите също не мръднаха. После, след 15-тина хиляди с BDC, зимна пропорция, двете дюзи, които бяха на 0,8, паднаха на 0,4

Редактирано от inspektora

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Отговорено (Редактирано)

Аз до скоро зареждах само на Бенита, където уж слагат BDC. Това е 6 месеца поне. Зимната пропорция по-концентрирана ли е? Сега търся къде да я закачим на HDS, че това Делфи с резолюция 1 нищо не говори май.

Редактирано от Bizzito

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Зимната е х2.

  • Нагоре 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Отговорено (Редактирано)
преди 8 минути, Bizzito написа:

Аз до скоро зареждах само на Бенита, където уж слагат BDC.

Изглежда наистина слагат, защото съм виждал зад бензиностанцията им на Галата варели от BDC. И аз оттам зареждам основно, но си добавям до зимната пропорция, даже и отгоре.

П.С. Те слагат в лятна пропорция. Питал съм ги.

Редактирано от inspektora
  • Харесвам 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Аз сега съм тръгнал да тествам скъпите нафти, тия по 2.60-70. Те нали също имат добавки. Може да поизчистят малко като се кара повече време. Крайната ми цел след това е Ромпетрол (те слагат keropur) + нещо за вдигане на цетана или Liquimoly speed tec, да бяга😂

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Предпочитам стандартен дизел + BDC. В зимна норма излиза 7 ст. макс. на литър гориво и ефекта е по-осезаем от премиум нафтата.

  • Нагоре 2

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
На 6.02.2020 г. at 10:47, mccoy написа:

Идеалната компенсация е  +- 0

В рамките на допустимото е до +- 1.5 (някъде казват до +-2 )

Мери се на загрял мотор.

Имах 2 дюзи на 1,5 - след слагане на добавка за почистване станаха +- 0.1.

Тази добавка:   images?q=tbn:ANd9GcS8S-EUHSozQNC4r7n06X2

и скъпата нафта на лук ойл

 

Те тая комбинация е убийствена ако оцелеят дюзите значи са били супер. На лукоИл е най-лошата нафта и ще задръсти всички цедки и горивни филтри а тоя бардал го слагах и колата става шумна и мудна на какво се дължи не знам.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Преди 10 часа, krasimir_01 написа:

На лукоИл е най-лошата нафта и ще задръсти всички цедки и горивни филтри а тоя бардал го слагах и колата става шумна и мудна на какво се дължи не знам.

Значи проблема е в твоята кола. Имам опит и поглед върху няколко коли, със стотици хиляди км. навъртяни с лукойлски дизел и никакъв проблем. Смятам, че лукойлския дизел си е много добър за нашите стандарти. Доколкото добавката - точно обратното на което казваш. Като се сложи и колата литва. Така че търси проблема при теб.

  • Нагоре 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Аз 2 пъти съм зареждал на лукоил в Радомир ми заредиха 19л газ в 18л бутика пълен обем (Сивик 5 генерация д13) и на люлинската заредих само че дизел и колата(ЦР-В 3ген) започна да трака все едно е запушена след няколко промивки и зареждания от еко колата се опави. Явно зареждаме на различни бензиностанции лукоил. След последните ми патила не мисля да експериментирам повече при тия мошеници поне в нашия район. В момента съм без никакви добавки и колата си върви доста прилично за кола 184коня на какво се дължи не знам но не харесва добавки, поне бардал де други не съм пробвал май няма и да пробвам докато върви така.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
На 5.03.2020 г. at 22:11, krasimir_01 написа:

............ тоя бардал го слагах и колата става шумна и мудна ........

Мудна  😂    ако имаше възможност щеше да се изправи на задни гуми.

Дори на 3та пищяха гумите.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Според мен е важно да се зарежда на големи бензиностанции, там където има голям пътникопоток, защото след застояване нафтата цъфти (и този цъфтеж запушва дюзите). Доколкото съм чел близо 90% от горивата на нашия пазар излизат от нефтохима в Бургас. А от него излиза един вид дизел - няма премиум дизел т.е. всяка верига си слага някаква добавка за да го направи премиум. Та аз предпочитам да си слагам обикновенната нафта и сам да си слагам бардалчето. До сега не съм имал проблем нито зима нито лято. 

Карал съм и половин година само със скъпа нафта, разлика не намирам в разход и динамика.

От около година зареждам предимно от човека с аптеките + задължителното бардалче и разлика с останалите също няма (лично мнение не ангажирам никого). 

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

В разход и динамика няма разлика, все пак не е бензин, но определено забелявам по-чиста работа на мотора и по-плавно потегляне. С обикновената нафта има по-големи вибрации при потегляне при мен. Това са ми отзивите от авиодизела на ЕКО. Следва ШЕЛ V-power, там уж била още по-добра и бъкана с добавки.

Един въпрос:

 

Къде във Варна могат да ме закачат на диагностика на хонда HDS, там ще се видят ли коефициентите на дюзите с по-добра резолюция? 

С делфи явно няма много смисъл. Точност единица не върши работа.

  • Нагоре 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Не робувайте на фирми. Две различни бензиностанции на една фирма, може да имат съвсем различни по качество горива. Аз слагам само авио дизел, защото сметнах, че във времето, ще ми се изплати и мисля, че във всички бензиностанции на Еко, е с добро качество. За година, разликата в пари ще ми е около 200лв. То едно чистене на дпф е повече, да не говорим, ако се скапе дюза. BDC  си слагам винаги.

  • Харесвам 2

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

@niksi Какво имаш на предвид с това: 

На 7.03.2020 г. at 19:15, niksi написа:

след застояване нафтата цъфти (и този цъфтеж запушва дюзите).

До колкото ми е известно при нафтата няма проблем да стои дълго време в резервоара или някакъв друг съд. За разлика от бензина който е много летлив и се изпарява. Дори съм чувал от хора които си набавят горивото по "алтернативни" канали. Че колкото по-дълго престои дизела в някакъв съд преди да го изсипят в резервоара, толкова е по-чист, защото боклуците са се отаили на дъното на съда. Аз зареждам само от бензиностанцията и то само от скъпата нафта, но е имало периоди в които не съм карал колата около 3 месеца. Та ми стана интересно за този цъфтеж. Ако може да обясниш или да дадеш линк, ще съм ти благодарен.

  • Нагоре 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Според мен и от Марешки да сипвате на 1,57лв/л дизел няма да е лоша нафтата.

Аз вече започнах там да зареждам, защото разликата е голяма.

  • Харесвам 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

На темата за DELPHI можели някои ослужи временно и инсталационен диск за програмата ,моят го скрих от себеси а сега ми иска актуализация? 

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

@Bizzito - намери отнякъде интерфейс (Obd 2) mini vci с чип J2534. Програмата се сваля бързо, ако нямаш вариант ще ти я изпратя. Този J2534 чете и Тойота, така че това разширява доста кръга от възможности да намериш.

Sent from my TSD Octa A0520P using Tapatalk

  • Харесвам 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
преди 20 минути, Georgiev crv написа:

@Bizzito - намери отнякъде интерфейс (Obd 2) mini vci с чип J2534. Програмата се сваля бързо, ако нямаш вариант ще ти я изпратя. Този J2534 чете и Тойота, така че това разширява доста кръга от възможности да намериш.

Sent from my TSD Octa A0520P using Tapatalk
 

 

Това за да се вържа с HDS ли? Ще питам един колега има няколко видя кабели.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ето такова имам и без проблем се разпознава от ECU - то на Toyota и Honda със съответните програми ( Techstream и HDS съответно). Ако компютъра ти е с 64 битов Windows има някои особености при инсталацията, но не е нещо изключително трудно) #Aliexpress € 4,97 23%OFF | V14.20.019 Latest MINI VCI Interface FOR TOYOTA TIS Techstream MINI-VCI scanner FT232RL Chip J2534 OBD2 Diagnostic Cable
https://a.aliexpress.com/_dZYeRJm

Sent from my TSD Octa A0520P using Tapatalk

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
На 9.04.2020 г. at 19:30, DAN_DAN написа:

@niksi Какво имаш на предвид с това: 

До колкото ми е известно при нафтата няма проблем да стои дълго време в резервоара или някакъв друг съд. ......Та ми стана интересно за този цъфтеж. Ако може да обясниш или да дадеш линк, ще съм ти благодарен.

Под цъфтеж имам в предвид образуване на бактерии плесени и гъби, които оцветяват горивото.

Ето един линк: цък

Тук е описано, че дизеловото гориво започва видим процес на разлагане, след около 30 дни след производството. Което е следствие на химични и биохимични процеси. 

  • Нагоре 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Значи според писаното държавния резерв примерно,трябва да се подменя на всеки 30 дни.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Омазахме темата!

Но разбира се, че не е небходимо да се подменя държавния или който и да било друг резерв, стига горивото да се съхранява правилно. В точка 2.2 в първия абзац е писано по въпроса. 

Просто според мен е по-добре да си зареждам колата, там където има по-голямо текучество на гориво. Разбира се има добавки, които трепят бактерии.

Сега е важно да преборим невидимия враг ВИРУСА!😜

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване

  • Потребители разглеждащи страницата   0 потребители

    No registered users viewing this page.

  • Предстоящи събития

    No upcoming events found
×
×
  • Създай нов...