Jump to content
Sign in to follow this  
Krasimir_r_s

Гори масло / трака студена :(

Recommended Posts

Здравейте,

 

Тъкмо да се зарадвам на "новата" кола, вече с газ (там друга бира), търся навигация (моята е без) и 1500-2000 км след смяна на масло хоп - светна жълтата масльонка 😰. Бранко прати 1л масло и долях около 300 мл. И взех да си я проверявам и си доливам по 100-тина/150 мл на ... не съм ги мерил точно ама около 300-400 км. 

И след време взе да се чува едно тракане на студен двигател. Като загрее няма проблем, ама като загрее както трябва. 

 

И сега малко се сговнясват нещата. 

И нищо не ми се бара по колата вече. 😭😭

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Обаче трябва да вземеш бързо решение--разкарваш колата ( някой те е изпързалял)  или ще я правиш ( колко ще налееш и имаш ли толкова средства?)... 😟

Успех

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ей, и тя душа има. Дай да разберем какво и е и да се види какво може да се направи.

Те хипотезите са ясни, но някак много изведнъж (за тоя кратък междинен пробег).

А може и някоя дреболия да е - не оставяй така нещата.

  • Upvote 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Така е, не си прави изводи без дадена диагноза от специалист.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Щом си от София - има къде да я закараш. Я при Слави, я в Юби-Ко, може и в Бултрако, а и Фена не ти е далече.

Ще изстине, ще я преслушат и поне диагноза ще има.

Много зависи къде и как трака. Предварителни изводи и песимизъм са потискащи - кола е - прави се.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Като я купувах минах през бултрако - всичко е 6. И смятам да ги заобикалям вече. 

Като дойде сметката ще драсна 2 реда.  

 

И си е вярно де - кола е, прави се. Само тия пусти пари бъркат работата :)):):

Share this post


Link to post
Share on other sites

С какъв вискозитет караш че ми е интересно? 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Банално ама сигурен ли си, че мериш правилно маслото? Още едно банално ама на Сивик 8 с R18 двигател датчика за маслото се сговнясва и почва да свети жълтия аладин чат-пат без причина. Подозирам, че R20 е със същия датчик. Прегледай тези неща.

Share this post


Link to post
Share on other sites

ай, лъч светлина :) 

Другата седмица съм в юбико, да видим. Днес на студено малко трудно запали и пак светна "аладин" :( 

 

Преди да я взема е използвано само 5/40 кастрол магнатек. Това по сервизна книжка, колко е вярно ... 

Аз го смених с 0/20 от Маркони. 

 

Маслото първоначално го мерих на студен двигател на паркинга на работа или в някой магазин/мол. 

После започнах по книжка - топъл двигател, изчаквам около 3 мин и меря. 

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Дръж маслото малко под максимума и гледай дали ще светне жълтата лампа. Ако го прави а маслото е в норми сигурно датчика се е скапал.

  • Upvote 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Toва тракане на студено дали не е от разхлабени клапани, щом спира след като загрее хубаво. 

Според мен е добре да ги провериш и също така едно око и на веригата може да се хвърли, за да си сигурен и да си караш колата спокойно.

Тоя двигател не знам на колко километра е, но ако е не е каран душманската и му е сменавано редовно маслото с качествено би трябвало да нямаш сериозни проблеми с него. 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Бранко му е слагал газова. Няма как да го пусне, без да е видял клапаните, а освен тях оглежда и много други неща.

  • Like 1
  • Upvote 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ако ги е пипал, може да ги е оставил по-хлабави заради газта, все пак прави впечатление, че тракането се е появило след това. 

Аз само не разбрах при кое масло се е появило тракането и харча, ако е при 0в20, то значи колата вече не е за толко тънко масло. 

  • Upvote 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Това ми е втората кола, която карам при Бранко и ме съмнява да е изпунал нещо. Още повече както каза, той поглежда и маса други неща. 

Харча е с 0/20. А тракането го чух осезаемо малко след смяната на маслото. Но и го смених малко пък преди да сложа ГИ ... Та не знам кое е причината :) 

 

Аз лично ще се изненадам да тракат клапани, ама знае ли се. 

 

Колата я взех от бавария ауро (не вносителя на бмв, ауто бавария). Уж е купена от Германия на 5 г и последните 7 е карана в БГ от един лекар във ВМА. Потвърди се и от документацията и ако е вярна са въртени около 20 000 км/година.

Лично с човека не съм се виждал. За сега ... 

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Възможно да е комбинация от двете, тънко масло и по-хлабави клапани. Сложи 5в30 следващия път и нищо не пречи да му звънеш на този, който ти е слагал газта и да обсъдиш проблема с него, щом се е появил след неговата интервенция. 

  • Upvote 2

Share this post


Link to post
Share on other sites

В другата ти тема  си казал че Бранко  и видял и изчистил грешка показваща датчик масло.

Датчика сменен ли е или грешката  е изчистена само.

Датчика ако е сменен оригинален ли е.

И моята газова е слагана при него и клапани регулирани но всичко е Ок. 

Edited by CARPERA

Share this post


Link to post
Share on other sites

Тая кола не е за 0в20 еле пък в бг. 

  • Like 3
  • Upvote 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Слагаи 5w30 или 5w40 и виж няма ли да спре.Пробваи с Мотул

Edited by todor88

Share this post


Link to post
Share on other sites
Преди 9 часа, fenabg написа:

Тая кола не е за 0в20 еле пък в бг. 

Ванка, ако е нова, за R18-ската си й дават точно 0W20.

Но в случая не е нова за съжаление... Нещата намирисват на масени сегменти... А и веригата също ще се обажда, при 0W20, след толкова хил. км.

R18-ската много добре работи с 0W30 и 5W30 по ACEA A5, но в случая не е сигурно, че ще помогне много такова масло.

Не пречи да се пробва все пак...

 

Преди 1 час, todor88 написа:

Слагаи 5w30 или 5w40 и виж няма ли да спре.Пробваи с Мотул

Съжалаявам, но 5W40 - в никакъв случай! Няма нужда да "задръства" мотора.

Ако иска да уплътни - най-много до 5W30 по ACEA A3 или C3.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Дани не случайно  казах Бг, колегата не си я е купил нова а на Х километра. Изключвам 40 освен 0в40, а и не е като да не съм имал дилеми какво да сложа на Р серия. Тоя мотор просто си иска 0/30 5/30. А между другото ми е любим от по новите такива. 

Lube0 го харесват много. 

Edited by fenabg
  • Upvote 1

Share this post


Link to post
Share on other sites
преди 4 минути, fenabg написа:

 

Това се казва изневяра към к_серията. Не ти е за първи път Фен. 😋

Share this post


Link to post
Share on other sites
Преди 8 часа, vespa написа:

Това се казва изневяра към к_серията. Не ти е за първи път Фен. 😋

Не те разбрах какво имаш в предвид и защо намеси ка серия като разисквания сивик в R18. 

Share this post


Link to post
Share on other sites
Преди 14 часа, todor88 написа:

Слагаи 5w30 или 5w40 и виж няма ли да спре.Пробваи с Мотул

 

Аз проблеми с маслата все имах, докато не започнах да използвам Алпин. Това на три коли вече! Мотул, Мобил, Кастрол......ами не стават. Сега караме два дизела с Алпин и всичко е супер. В този форум, май съм първият, който ползва това масло.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Защо се коментира R18 като тук е R20? Не, че има голяма разлика, но все пак...

  • Like 1
  • Upvote 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

В подписа на Krasimir_r_s

е  R18A2...

  • Like 1
  • Upvote 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

То и на K20Z4 в таблицата в този форум пише 0/30 но никой не кара с такъв вискозитет.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Явно колегата пуснал темата трябва да внесе яснота дали е объркал раздела ,и за коя кола пита тук.

Отговора му в тази тема не става въпрос за Сивика 1,8,казал го и в последния пост.

 

Edited by CARPERA

Share this post


Link to post
Share on other sites
На 6.12.2019 г. at 13:19, fenabg написа:

Тая кола не е за 0в20 еле пък в бг. 

@fenabg Привет,

Бих искал да използвам случая и да те помоля за мнение.

Загледал съм се в една Хонда с двигател R20A9 .

Притеснява ме ,че колата е гаранционно е обслужвана до сега в официален Хонда дилър в Германия с масло MOTUL EXPERT S 10w40 technosynthese.

След четене на всички теми за масла във форума и нета оставам с впечатление,че би трябвало да е 0w20 или 5w40 за тоя двигател.

До колко това е проблем според теб?

Благодаря предварително за отговора.

Edited by AzSum

Share this post


Link to post
Share on other sites

Юбико - обтегач за ремък (е записах за кой ремък :|) И от него така тракало. Колата беше загряла обаче и преди да я видят стоя 10-тина мин само. Та почти не се чуваше. А и малко ме претупаха, не съм очарован. 

 

За разхода на масло - всички двигатели горели масло, сипвай и карай, най-много смени с 5/30 или 5/40. При положение че карам предимно с бебето и далеч не спортно, най-обичам такива отговори :) 

 

Освен обтегач комплект, който не разбрах какъв точно комплект трябва да се смени - няколко части, заедно с ремък ..., смени всички масла и маслени филтри, смени свещи ... и 1 400 лв. :tooth:

 

Сега че чакам Слави да я погледне. 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Говори и с Бранко. Знам че ти е далече, но нали познава колата ти в частнос, а и модела като цяло, и достатъчно добре.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Интересно доста хора  ти задават въпроси,моите  са два а ти не отговаряш.

Накря ще ни кажеш ли за кой двигател  и коя кола са тея проблеми.

Сложил си снимка нa CRV в подписа ти друго. 

Сменен ли е датчика на маслото от който свети лампата.

Нищо  лично но се опитваме да помогнем,докато както виждаш другите ще ти сменят полвиния двигател вместо една ролка. 

Ето тук има хубаво  ръководство  с схеми

https://omanual.ru/Honda/

 

Тук по винаги номер  можеш да видиш също схема на ремъци те и какви ролки имаш и цена по ОЕМ номер и заместители.

https://japancars.ru/index.php?route=catalog/honda

 

Сега ще има нова поръчка за ОЕМ части можеш да вземеш оригинална ролка на супер цена и други части.

 

Edited by CARPERA

Share this post


Link to post
Share on other sites

Тука става все по забавно .

  • Like 2
  • Haha 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Пробвах да обновя профила, колата е Хонда ЦРВ 2007, 2.0 бензин. Двигателят е R20A. Датчикът за маслото не е сменян. 

  • Thanks 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

И тъй, шумът се оказа от пистов ремък с обтегач. След смяна е доооста по-добре, изчезна тропане, тракане, сега си мърка. за сега поне :) 

Относно маслото вероятно са маслени сегменти. Проверили са компресия, свещи и още нещо, всичко е нормално (нямам повече детайли, но смятам да се доверя за сега). Смених маслото и ако продължава да гори, смяна на сегменти ама отива към 1000 лв ремонта 😢

 

За първи път съм в сервиза, и пичовете оправиха колата в раммките на деня + комп диагностика, смяна на масло, преглед ходова част, смениха 2 крушки ... та като цяло съм доволен. 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Какво сложи сега  като  марка и вискозитет. 

Смени няколко масла  като не надхвърля 8-9 хил км  пробег. 

Може да се поизчисти мотора и да намериш оптимално  масло.Харча няма да спре  важно е да  го намалиш  ,и сам да прецениш заслужава ли ремонт.

Share this post


Link to post
Share on other sites
преди 38 минути, Krasimir_r_s написа:

И тъй, шумът се оказа от пистов ремък с обтегач.

Браво на теб. Другият път (дано да няма де) ще знаеш че между трополене и тракане има разлика. Тоя обтегач се скапва от 2 неща - лагера, който почва да задържа полекичка при корозия и пружината на обтегача (която товари) и тя омеква от вибрациите. Проверката е лесна: На угасен мотор дърпаш силно ремъка към теб (в колата ти е само 1 и няма нужда да помниш кой е) Обтегача поддава и ремъка се мръдва към теб. Като го пуснеш, обтегача го връща в изходна позиция. Ако не го направи - значи пружината е "пътник" и обтегача ще тропа, танцувайки около белега си (има 1 триъгълниче и маркер на блока). Лагер се сменя, но с пружината почти никой не се занимава, та най-лесно е нов обтегач.

Обтегача няма общо със състоянието на мотора и маслото му (просто е било съвпадение), но зимата и влагата явно са "помогнали" на лагера му.

 

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites
Преди 1 час, Krasimir_r_s написа:

Относно маслото вероятно са маслени сегменти. Проверили са компресия, свещи и още нещо, всичко е нормално (нямам повече детайли, но смятам да се доверя за сега). Смених маслото и ако продължава да гори, смяна на сегменти ама отива към 1000 лв ремонта 😢

 

Няма да се плашиш. 1000 лева за тая кола са нищо. Виж моите теми и ще се успокоиш ;) 

 

Както казва един колега, спестените пари са спестени удоволствия. 

Искай второ, даже трето мнение за горенето на маслото. Истината е някъде там и ще трябва сам да я намериш, не разчитай на чужди мнения.

Моя съвет е да не отлагаш този ремонт ако смяташ да си караш колата.

Edited by Bizzito
  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Restore formatting

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...