Jump to content
JHM

Акумулатор

Recommended Posts

31 minutes ago, ogi28b said:

На някои хора много им бърка някъде това зарядно и не пропускат възможност да го оплюят и да кажат какъв боклук е, без дори да са го виждали наживо, а камо ли да са го пробвали. Защо така, колеги? Несериозно е да се прави извод за възможностите на зарядното от размерите му. Който се съмнява - да си погледне зарядните на телефона и лаптопа, да види каква им е мощността спрямо размерите и да направи сравнение. Все пак са инвертори, а не трансформатори вътре. Не сме 20-ти век, в който имаше само трансформаторни, като щайги големи. Включиш го и лампите примигват. 

 

Честно и ти сравняваш една оловно-киселинна акумулаторна батерия ,с такава на телефон и лаптоп.

Батерия която е измислена през 18 век,и наистина иска зареждане с здрав траф,да се зареди с микроскопично такова.

Батериите на  лаптопите и телефоните са съвремени,и задрядните им са такива.

Една оловно-киселинна акумулаторна батерия,не се зарежда с чипове и микро трафчета,тук размера наистина има значение.

Да измислени са вече нови но са мега скъпи никой нама да даде  две шапки пари за една батерия,затова караме с такова измислени през 18 век.

 

Лидълското и такова на CTEK MXS примерно за 170лв, разликата им е в частите вложени вътре,представи си какви са за 30 лв в Лидълското.

Лидълското зарядно дава доста фира,и се връщат доста прецакали се ,но ще кажеш за тези пари толкова и един път да зареди е Ок.

 

Всеки сам преценява какво да купи,темата предоставя информацията нужна му за това.

Има хора за 30лв има хора и за 170 лв.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

@ogi28b

Колега, всякакъв спор, относно това, какво представлява заряд на акумулатори, видове акумулатори, начини на заряд и съответно видове зарядни, схеми, функции, режими и способности на зарядните, и т.н. е безсмислен, когато някои от спорещите не са чели напълно достатъчно и не са се занимавали напълно достатъчно с тази материя...

А аз не съм от тия!

  • Харесвам 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Значи примерът ти е точно като да започнем да насочваме корабите по звездите, вместо да използваме GPS-система. Корабите са измислени преди хиляди години, за добра навигация се иска един хубав, здрав секстант, а не екранчета и радиосигналчета. Предполагам разбираш колко несериозно е това.

 

Батериите, независимо дали са оловни, литиеви или не знам си какви - си искат заряден ток, който протича заради разликата между вътрешното и зарядното напрежение. Батериите изобщо не ги интересува дали този ток и напрежение са генерирани от инвертор или от трансформатор. 

 

Иначе няма как да не се съглася, че в темата има достатъчно информация и всеки може да направи информиран избор, според това което е разбрал. Но нека не определяме човека по това дали е направил избор за 30 или за 130 лв? 

 

Ред.: 

@dandilov, колега, той спорът отдавна е изгубил смисъл, но изведнъж някои от спорещите го подклаждат, като съчиняват числа и достигат до изводи, без никога да са виждали "нещото", камо ли ползвали, само и само да изтъкнат колко е скапано. Ама ако сте си купили нещо от 400 лева и искате да се самоубедите колко по-полезно и по-хубаво е спрямо това от 30 лева, което се оказва, че върши същата работа на практика - няма проблеми, то плацебото е чудесно лекарство. Ама ей го, на - хората са си купили евтино и практично нещо, което ще им свърши точно тази работа, заради която са го купили. 

 

Забравих да допиша: определяте нещо не по функцията и начина му на работа, а по размерите му, това само по себе си е нелепо! Сигурно и цветът му не е подходящ за сериозно зарядно? 

 

Редактирано от ogi28b
  • Нагоре 3

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Off Topic

 

@ogi28b

Подавам ръка.

Ако си мераклия, може да побеседваме по тая тема, на по биричка... ;)

 

 

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Моля ви се, спрете с тия "скрито съдържание", ясно е, че всеки ще натисне за да го види. 

 

Няма смисъл да беседваме, защото ще бъде така "Червеното или синьото е по-зелено от жълтото?". Иначе подавам и аз ръка и да оставим хората да правят информиран избор. 

  • Нагоре 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Хм, от 2014г имам  малко зарядно модел ULGD 3.8 A1, този с дисплея, купувано от Лидл за 40 лв. Смея да твърдя, че си върши работата отлично. Не знам за какво въобще спорите. Едно време и аз си правих собственоръчно зарядните, но сега едва ли бих направил.

  • Надолу 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Днес реших да пробвам голямото зарядно, но ми изписа 100%батерията 15 след като изгасих колата го сложих, и не ми дава да зарежда сега. 

  • Объркан 2

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Преди 17 часа, dimkaraganchev написа:

Хм, от 2014г имам  малко зарядно модел ULGD 3.8 A1, този с дисплея, купувано от Лидл за 40 лв. Смея да твърдя, че си върши работата отлично. Не знам за какво въобще спорите. Едно време и аз си правих собственоръчно зарядните, но сега едва ли бих направил.

И аз не знам за какво да споря. То акумулатора е както жената, всеки да си ги коландри както му уйдисва.

Какво, как и защо трбва да се прави при тези батерии идва от професионалното обслужване на акумулаторите и се внедрва във битовите.

Един електрокар има две батерии по 40 V, и на моменти са последователно, и всеки работен ден се движи само на батерии, 3-4 клетки ако са аут и хиляди лева са на боклука, като се затрудни едно прозводзво знаете ли какво става. И не искам да чета че видиш ли между тяговата и стартерната батерии има голяма разлика. Вече има много видове техника на батерии, бизнеса си прави добре сметка на парите, гаранцита е минмум 2 години. Приемете за даденост фактите които се опитваме да споделим и от това ще имате само полза.

 

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
На 13.02.2020 г. at 21:21, CARPERA написа:

Лидълското и такова на CTEK MXS примерно за 170лв, разликата им е в частите вложени вътре,представи си какви са за 30 лв в Лидълското.

Лидълското зарядно дава доста фира,и се връщат доста прецакали се ,но ще кажеш за тези пари толкова и един път да зареди е Ок.

 

Всеки сам преценява какво да купи,темата предоставя информацията нужна му за това.

Има хора за 30лв има хора и за 170 лв.

Разликата в производствените разходи на двете е не повече от 1€. Реално платката и компонентите монтирани на нея са с цена между 5€ и 10€. Още някой друг цент за кутия и за залепеното фолио отгоре.

Прехвалените CTEK също дават дефекти. Затова в мрежата са достъпни и техните електрически схеми.

CTEK XS 3600: https://docs.google.com/viewer?url=http%3A%2F%2Fwww.mikrocontroller.net%2Fattachment%2F162655%2Fctek_xs_3600.pdf

И малко по-модерния CTEK MXS 5.0:

Power_Board.jpg

Масовите компоненти са с цена от 0,01€ до 0,50€. Само два-три са с цена около 1€.

Платката е изключително евтина, двуслойна с OSP(най-евтиното) покритие.

8D4D8FBD-5673-4098-8ED2-26BE561E06E6.jpeD09DE4FE-B628-4FF2-8011-EB7FDB6B593F.jpe6E5DBEC8-E7AE-47EE-B692-31F5AFDD80EE.jpe448FBB6D-9D93-4DD3-8E6B-BDBEF97E3F31.jpe

Използваните технологии на асемблиране са познати още от миналия век.

 

Ако не трябваше да купя зарядно по спешност, може би никога не бих дал около 70€ (толкова някъде платих за моя CTEK), а бих взел възможно най-евтиното с опция за AGM акумулатор.

  • Нагоре 1
  • Благодаря 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Преди 23 часа, Nikito82 написа:

Днес реших да пробвам голямото зарядно, но ми изписа 100%батерията 15 след като изгасих колата го сложих, и не ми дава да зарежда сега. 

Е, нормално.  Нима си очаквал нещо по-различно?! Още в момента, в който написа, че ще купуваш голямото, ме сърбяха пръстите да ти напиша, че това ще са само пари на вятъра, ако имаш по-различни очаквания за зареждането, но не исках за пореден път да подклаждам спора дали устройството е добро или не, защото назад има достатъчно информация за това. 

 

За не знам кой път ще напиша, че всички зарядни от този тип използват една и съща утвърдена схема на зареждане - CC-CV: постояннен ток по време на основното зареждане и постоянно напрежение по време на дозареждането. Ако обаче е приложен достатъчно добър маркетинг, може да изглежда така, че някое е много, много по-добро от друго, защото са напудрили текста с хубави думички и са описали циклите по по-интересен начин. За процеса на зареждане - накрая, като спадне токът до 0.5 А или 1.0 А - приемат зареждането за пълноценно и изключват. Допълнителният заряд, който могат да набутат, без да се превишава зарядно напрежение от 14.4 и с ток под 1.0 е толкова малък, че не е целесъобразно да се чака и на практика не носи допълнителна полза. 

 

Купуването на голямото има смисъл за човек, който няма никакво и евентуално му се налага от време на време да пали коли с паднали акумулатори - да използва функцията за директно палене. Според мен това е единственото интересно в голямото зарядно, което си заслужава да се пробва. Аз бих го пробвал на стартера на "печката", че ми е интересно дали може да изплюе 2 киловата мощност. Лошото е, че на практика човек почти няма възможност да си закара ~220 волта до колата и да я пали с такъв инвертор. (Признавам, че само предполагам, че работи така - не с натрупване на заряд за палене, а с директно моментно преобразуване на 220 -> 12 В)

 

Но да имаш купено малкото и да купиш голямото, само защото някакъв търговец в някакъв магазин е рекъл, че с малкото не може да заредиш 100 %, базирайки се за възможностите му на информацията за цена, размер и магазина на закупуване - нека ти е обица на ухото за неразумна покупка. Сега по същия начин ако някой ти каже, че "Ето, тия зарядни са боклуци и какво очакваш от тях, вместо да пробваш с някое за 200-250 лева, да видиш колко по-добре ще ти заредят акумулатора", пак ли ще отидеш до магазина да купиш поредното зарядно? Силно се надявам, че не. 

 

Да напомня: 99.9 % от живота на акумулатора минава в колата, където стои в състояние на около 90 % заряд. Полезно е както прави @Митко Йотов - веднъж или 2 пъти годишно да му се прави пълен регенеративен цикъл с разреждане и зареждане, а не само дозареждане. Но е илюзия да се мисли, че ако просто се дозареди на зарядно до положение 98 % заряд, ще е по-различно, отколкото да се е дозаредил до 94% или 96 %. В момента в който го качите на колата и завъртите стартера 3 пъти - зарядът му пада на 90 % и колата си го поддържа така занапред. Регулаторът поддържа 14 волта с малки вариации (13.8 - 14.2). Това напрежение е недостатъчно за да зареди до повече от 90 %. В един момент собственото напрежение на акумулатора също достига 14 волта и вече няма разлика, която да предизвика протичане на заряден ток. Трябва да се промени напрежението на регулатора, за да може да се зареди още.

  • Нагоре 4

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ами продадох го голямото лидълско. По-натам ще си взема българското зарядно. 

  • Харесвам 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Здравейте колеги, изчетох темата. Виждам, че темата с лидълското зарядно е изчерпана, както и че има доста компетентни хора.

Какво мислите за това зарядно. Пробвал съм го само един път на умрял акумулатор и не можа много много да го съживи, но успя да зареди толкова че да запаля. Българско е.

 

http://steinberger.bg/product/2621/zaryadno-za-avtomobilen-akumulator-5a-chr12.html

 

Видях, че е добре нов акумулатор да се зареди и се чудя с това зарядно добре ли е изобщо.

И втори въпрос, по стечение на обстоятелствата нямах възможност да го заредя преди да го монтирам и карам вече една седмица с него. Има ли смисъл да го свалям да го зареждам сега?

 

 

IMG_20200707_192821.jpg

IMG_20200707_181246.jpg

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Отговорено (Редактирано)

То няма как да съживи умрял акумулатор.

Чесно  за това даде 50лв.

Акумулатора колко е 75 или 80 Ah с това зарядно за детско камионче едва ли ще направиш нещо. Да и аз имам такова зареждам колата на 3годишната си дъщеря .

Чесно имаш дизелова  кола с голям акумулатори  и да купиш това зарядно. От темата лидълското голямото ще ти свърши чудесна работа, и да ще съживи тръгнал акумулатор.

За това говоря

80227177_599809214118798_8654966813542580224_n.jpg.620c5f14dbb3297cdf416cee534b97fe.thumb.jpg.b119d3fa1d25b5969c2437835da57e36.jpg

Редактирано от CARPERA

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Отговорено (Редактирано)

74 Ah е акумулатора, но съм го купувал, когато бях с 45 :) 

Питах, казаха ми вземи си това върши работа и го взех. Скоро го пробвах за пръв път.

 

А иначе какво му е всъщност? Като гледам чаркалаците са същите като на лидлското малкото. Пуска 14.5 волта и 4.7 А. Има защити и индикации.

Редактирано от Bizzito

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

За да е ефективно зарядното трябва 

зарядния ток да е 1/10 от капацитета на батерията. 

Изчисли за твоя акумулатор и сам ще получиш отговора. 

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Отговорено (Редактирано)
преди 37 минути, CARPERA написа:

За да е ефективно зарядното трябва 

зарядния ток да е 1/10 от капацитета на батерията. 

Изчисли за твоя акумулатор и сам ще получиш отговора. 

 

На lidl малкото колко е, гледах, но не можах да видя?

Това ще го продам не е проблем. 30 лв ще му взема.

 

За пълен разряд и съживяване ли говорим 1/10, защото например на повечето зарядни им дват подобни характеристики?

Както на това му дават за акумулатори до 100 Ah.

Редактирано от Bizzito

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Мисля ,че иска да каже ,че акумулатор трябва да се зарежда с 10% от капацитета си , пример 100 AH , с около 10 ампера , което за мен е множко.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Отговорено (Редактирано)

Да аз това го разбрах, но разгледах доста зарядни и даже на Bosch C7, което се препоръчва тук, зарядният ток е 7А, а му дават до 230 Ah да задежда.

Редактирано от emod
2.8. Не цитирайте човека, който е непосредствено преди вас в списъка с мнения.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Отговорено (Редактирано)
Spoiler

Отговорих ти в по преден пост.

Това взимаш и приключваш

80227177_599809214118798_8654966813542580224_n.jpg.620c5f14dbb3297cdf416cee534b97fe.thumb.jpg.36e535c551c1c23c2455dde5811e2ddd.jpg

 В темите  никъде не е ставало въпрос за точен акумулатор  и кола.

Както виждаш в повечето пише става,ама за какво. 

 

 

Редактирано от CARPERA

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

И това го разбрах, но аз стария го върнах на вторични вече.

Всъщност въпросите бяха мога ли спокойно да го ползвам за новия си акумулатор и има ли смилъл след като е каран една седмица след покупката да го зареждам на зарядно? :)

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Spoiler

🤯:confused:....

 

 

 

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ами мисля, че точно това питах още в първия ми пост в тази тема. Ако не съм се изразил правилно това е.

Както и това зарядно става ли за чеп, но не като конкретно зададен въпрос.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Отговорено (Редактирано)

Поне според мен би било излишно нов акумулатор на една седмица да се зарежда , ако е преди зимата малко да го освежиш ОК. Иначе нищо няма да му стане, най много ако го зареждаш с тези "умните зарядни" след 1-2 часа да изпише ,че е зареден.... А за зарядното на бош мисля ,че е ок за домашни условия... 

Редактирано от jungles

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Отговорено (Редактирано)

Както е писано в темата нов акумулатор се зарежда защото има голям складов престой,и губи до 30% и повече от заряда си.

Познай дали магазинера ще ти даде този  който е получил вчера.

Когато ти продават акумулатора никой не ти разчита топлия печат за да не разбереш за застоялата му стока,никой не ти го замерва пред тебе.

Гаранционно ти попълва на колко зарежда алтернатора.

Това черното малкото   зарядно колега Bizzito го продай,за никакъв чеп не ти върши работа за 75Ah Varta.

Посочил съм какво да вземеш.

Нищо няма да му стане на новия да го дозаредиш но с новото зарядно.

Редактирано от CARPERA
  • Нагоре 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Благодаря ти за информацията!

 

Сега разчетох датата на производство на новия е юни 2019, точно една година преди да го закупя.

Това не е разнищвано в тази тема. Какво ще кажете по въпроса? Аз нямам идея дали това е нормален престой след производство.

Иначе аз си го следя от една седмица всеки ден. След изгасяне на автомобила показва 12.9 V, а на следващата сутрин преди да запаля е 12.55-12.6 V. Според таблицата е на около 85% заряд. Както казах, купих го и тръгнах, защото стария беше - "ма той умрял ма" 😁

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Отговорено (Редактирано)

За тази една година зависи къде е бил е трябвало да се следи напрежението и да се дозарежда,ако падне според  таблицата.

Доста е складовия престой.

Всичко това е изискване за поддръжка при складов престой,сигурен съм че никой него прави.

Точно затова като се купува и ако ти е приятел  магазинера се замерва , този показал над 12.80v или толкова го взимаш.

Но се продават масово 12.30 -12.40V.

Искаш разискване но да него заболи някой глава.

Все пак трябва да се продавят батерии,а това става като други такива сдават багажа.

Никой не иска да ти продае безсмъртна батерия.

 

Редактирано от CARPERA
  • Харесвам 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

В това топло време съм сигурен ,че за ден-два ще го напомпа до тези "100%" В повечето случай при автоматичните зарядни показанията за заредено състояние са на база волтаж, а не гъстота на електролита , но това са подробности . 80% от продаваните акумулаторите са поне с 4-5месеца от дата на проиводство, ако не и на повече. Трябва да има голям недостиг на определен модел по мрежата ,че след производство да го вземеш на 1-2 месеца.  Ако искаш" истинско зарядно" за приемлива цена виж максимал разград , около 440 лева е , и е регулиране на ампеража до 20АН. 

  • Харесвам 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

От няколко години си ползвам лидълско зарядно за 77 A\h акумулатори (2 коли имам с такива, 1 с 64 A\h и 1 с 45 A\h). Зарежда ги без грешка. Не знам какво не му харесвате и защо трябва да набивате толкава излишни пари за глупости.

  • Харесвам 2
  • Надолу 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Преди час го закачих пак,към зарядното.Преди да му задам режима,на зареждане от копчето на зарядното,дисплея показа това 12.2V(колата не е палена два дни и е в гараж)  :20201112_160638.thumb.jpg.c1c3a65c18f3d6480f90610071495771.jpg20201112_160832.thumb.jpg.bc19d4914799e2dd03159dd0bbc8013a.jpg

След включване на режим "зима" изписа на дисплея две черти,като за 40мин.вдигаше и сваляше и достигна 13.8V.

20201112_163822.thumb.jpg.7b725f3d82ca4be15d81713d0aa0049f.jpg

До там го наблюдавах и го оставих.

Ще видя утре,какво ще е поддържащото напрежение.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

След 4ч.на зарядното:20201112_195508.thumb.jpg.03c7283717127351a7de5879a9de81db.jpg

  • Харесвам 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

След 18ч.си стои така,без да мигат индикаторите,4-те черти.

20201113_101023.thumb.jpg.fec39ffcade51d262381845e6e65ec1e.jpg

Значи,това ли е поддържащото напрежение?

Редактирано от JHM

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Не. Направо е спряло всякакъв заряд!

12.8V е напрежението на празен ход на акумулатора.

  • Благодаря 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Готов е слагай го и газ.

325970084_viberimage5464646.jpg.85c1d030619a2118b494f06b198ea692.thumb.jpg.64c9e76a0346abd5e0ff87bc2a12f62a.jpg

п.п. ти май не си го свалял.

🥳

Редактирано от CARPERA
  • Благодаря 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Преди 3 часа, dandilov написа:

Не. Направо е спряло всякакъв заряд!

12.8V е напрежението на празен ход на акумулатора.

Тъй като,колата няма да се кара още няколко дни,мога ли да я оставя включена така към зарядното?

Стои вече 24 часа,като за късмет току що,записах видео с промени в стойностите на заряд.

Ето:

 

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Явно пуска от време на време по малко заряд. Може да го оставиш така, само ако имаш доверие на зарядното, че самото то няма да се повреди. Поради фабричен дефект например и т.н.

  • Нагоре 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Влязло е в режим поддръжка. 

Този режим е направен да си оставиш колата за месец в гаража,и като се върнеш ключа  и караш.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
На 13.12.2019 г. at 18:42, CARPERA написа:

Ок добре но 15 мин на фарове си е товар.

45 ah батерия  няма голям капацитет   ако забравиши  някой консуматор, зависи от батерията ,лично мнение и от марката.

Аз моя то смених  от 45 Аh сложих 52Ah Yuasa. 

С предния 45 Ah бях забравил  плафона едно денонощие и на сутринта не запали .Сега този наскоро пак забравих плафона,сутринта  запали без никакъв проблем. 

 

А плафона колко вата е ? Явно акумулатора вече е бил доста зле .....

Хонда с 45 Ah и нисък стартов ток е измислена много хитро с тези японски редуктори. Ане да дърпат по 600 А стартов ток за 2.0 двигател :)

 

Относно зареждането:

Зарядния ток не трябва да е повече от 1/10 от капацитета на акумулатора! Да речем масово зарядните са 3.0 -3.5 ампера което е идеялно. 

Ако акумуатора е старичък и е вдигнал съпротивлението то с мощно зарядно с 20 A заряден ток само ще го унищожите моментално ;)

 

Волтажа на акумулатора не е показателен колко е зареден :)

Най-добре да се измери с натоварваща вилка само че за 45ah и 400А стартов ток вилки нема ....та трябва да се внимава с вилката.

Най- добре да се измери плътността на електролита!

 

На полеви условия  с мултицет се върти на стартер и се гледа на колко волта ще падне ....колкото по се доближава до 12 волта толкова по здрав и зареден е :) ако падне под 8-9 волта, акумулатора хич не е ОК.

 

Повечето акумулатори излизат сухи от заводите днешно време и се зареждат преди продажба задължително. Ако седи повече от 1 месец на рафта пак трябва да се дозареди!!!

 

Акумулатор да стои на зарядно 1-2 дена е опасно особенно ако не е автоматично. Не знам как ще го напомпа :) при положение че пне 3.0 А минават минимум 24 часа по 3 ампера....си е кофти за 45 Ah батерия.

 

Имах една оригинална батерия на стария сивик изкара 8 години но беше купуван от Германската Хонда :)

Редактирано от iso_eu
  • Харесвам 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Зарядното е автоматично,влязло е в режим на поддръжка.

Оригиналните на Хонда не са си нисък стартов ток.Нашите тук за европейския пазар са с смешно нисък стартов ток започващ от 330ССА

1610843897_.thumb.png.26b564ab78488c977b6d872a15fc2e57.png

 

Товарната вилка е хубаво нещо,но примерно може да съкрати или направо приключи живота на тръгнал акумулатор който може да изкара още 6 месеца,не всеки я има.

Има съвременни уреди показващи състоянието на батерията.

Това за плътността на електролита е хубав тест не всеки може да го направи.

Има една малка подробност казвал съм я.

Японските акумулатори се изпитват по стандарт С5 това е стандарт за тягова батерия.

Европейските акумулатори за вграждане в леки автомобили не изискват този стандарт,или по просто казано японски 45ah няма нищо общо с такъв за европейския пазар.

На въпроса за доливането с дестилирана вода на акумулаторите е хубаво нещо,да въпреки че са затворени и необслужваеми те пак изпаряват електролит.

Но все пак никой не иска да направи батерия която да издържи 15 години.

 

 

  • Хаха 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Мдаа доста повече капацитет имат оригиналните :) само че са по 100 ерва бройката ...но според мен си струват.

 

 

48 Ah за 420 А стартов ток :) по ССN /ЕN стандарта. Купуван от Европа.

535610F9-8CA8-4EB5-BB5D-19D9A195ADE6.jpeg

 

И оригинален за първично вграждане от USA Хонда 2016 година 

51 Ah 410 стартов по ССN/ EN 

FBEC27EF-755D-4131-8192-63BD6E656BB9.png


Сега е ОК още

78A3D3B5-B5BA-43F8-9C1E-EF28DB72CAFF.png
 

Тестват  се на 200 А с натоварваща вилка! 
 

Ментаците по 330 А от БГ също се тестват на 200А макс! Независимо от марката ;)

Редактирано от iso_eu

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

DCCA125C-519B-4890-80B5-40477B08B92B.png

51 Аh и 410 А първоначално през  2016 сега има 305 А;)

 

Или тестване с тестер микропроцесорен.

Американския тетван през лятото на 2020 проиизведен 2016 , обслужване 2 пъти само - зареждан след пристигане на кораба 2018 и през 2020 :) и тест.

0526009D-A410-4CB8-9704-3F526E707444.png
 

Реално ще изкара и тази зима :)

Редактирано от iso_eu

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване

  • Потребители разглеждащи страницата   0 потребители

    No registered users viewing this page.

  • Предстоящи събития

    No upcoming events found
×
×
  • Създай нов...