Jump to content
Sign in to follow this  
Petargazdov89

Климатик странно поведение

Recommended Posts

Акорд 2.2 140 след пускане на климатроника на 3 4 5 предавка се усеща как се товари мотора  след 100км    в по-високите вече започва да се усеща рева на мотора и трудноста за испреварване.... Без да го включвам си е повече от задоволително :) След въпросното пускане и спиране на климатроника на колата и трябват поне още едно две паления и каране на някакво разстояние за да започне да се ускорявс както трябва....  МИНАЛОТО ЛЯТО НЕ УСЕЩАХ ПРОБЛЕМ С КЛИМАТРОНИКА  ВСЕ ЕДНО НЕ Е ПУСНАТ.... ПОВЕДЕНИЕТО НА КОЛАТА БЕШЕ МНОГО ДОБРЕ :)

Edited by Petargazdov89
Грешка

Share this post


Link to post
Share on other sites

Той компресора си отнема малко мощност и на коли под 100кс може да се усети леко, но на Акорда не би трябвало да се усеща.

От друга страна описваш нещо странно, че след изключване на климата не усещаш веднага облекчение на мотора а след време...

Да не се окаже, че компресора се върти трудно заради лагери примерно( но би трябвало да има и шум), а и съединителя/електромагнита не отлепва веднага след изключване и продължава да го върти известно време.

Накарай някой вътре да го вкл/изключва на пр. ход, а ти гледай/слушай какво става при двигателя, колко падат/вдигат оборотите и т.н.

  • Upvote 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

При мен с пускането на климатика се усеща все едно закачам ремарке. 
При изкачване с пуснат климатик, след 100 се усеща леко насичане на ускорението.
Срам за 190-те коня :blink:

Share this post


Link to post
Share on other sites
преди 5 минути, gmarinov написа:

При мен с пускането на климатика се усеща все едно закачам ремарке. 
При изкачване с пуснат климатик, след 100 се усеща леко насичане на ускорението.
Срам за 190-те коня :blink:

Е не е нормално... На никоя кола не съм го усещал...но неволно спазвам едно неписано правило- включвам го при ниски обороти (какъв удар се получава на съединителя на компресора и на него ако го ускориш от 0 до хиляди обороти за момент)

Share this post


Link to post
Share on other sites

:offtopic: 

 

Не е нужно да го правиш. Когато си в движение, включването и спирането на компресора се случва десетки пъти на час. Нали не натискаш съединител на всеки 100 секунди, за да са ниски оборотите? ;) 

 

Това с включването на климатика на празен ход или на ниски обороти е от типа квартален хумор (или неписано правило, както казваш), който всички са чували, но никой не се замисля защо и как работят нещата. Обаче понеже бай Иван го е казал, а той прави коли от 35 години и сме длъжни да вярваме... Същото е и с прескачането на ремък, ако палиш с бутане и други подобни врели-некипели. 

 

Та принципът на работа е такъв, че ако компресорът или съединителят му се счупят, то няма да е заради това, че си го включил на 2000 или 4000 оборота на двигателя. Като го включваш на 800 оборота, му удължаваш живота с 1-2 % 

  • Upvote 2

Share this post


Link to post
Share on other sites

Включването на климатика на ниски обороти е безспорно по-щадящо от включването му на високи, особено, когато се включва за първи път преди да е развъртял фреона и маслото, проста и неуспорима физика, когато едно тяло се задвижва от покой, скоростта е тази, която определя какво натоварване ще трябва да понесе, колкото по-висока е скоростта, толкова е по-високо натоварването, а натоварването води до амортизация. Това е все едно всеки път да тръгваш на спринт с 4000 оборота и да кажеш нищо няма да й стане на колата.

Share this post


Link to post
Share on other sites
преди 6 минути, Rakeem написа:

Включването на климатика на ниски обороти е безспорно по-щадящо от включването му на високи, особено, когато се включва за първи път преди да е развъртял фреона и маслото, проста и неуспорима физика, когато едно тяло се задвижва от покой, скоростта е тази, която определя какво натоварване ще трябва да понесе, колкото по-висока е скоростта, толкова е по-високо натоварването, а натоварването води до амортизация. Това е все едно всеки път да тръгваш на спринт с 4000 оборота и да кажеш нищо няма да й стане на колата.

Безспорно друг път.Съединителя на компресора е проектиран да работи до 10000 оборота. Все му е тая дали ще тръгне на 800 или 6-7000.

  • Like 1
  • Thanks 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Може да ви е смешно но жената ме гледа лошо като го спирам за някоя минутка и е в недоумение като и казвам че ще ми трябват още 2-30 кончета за малко. :) Усеща се, особено при първо пускане в голяма жега. Вече като поработи (и се аклиматизира с обстановката) на АУТО, регресивното му отражение върху мощността е доста неусетно, но винаги присъства.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Много ми е интересно в какви ситуации ви трябва толкова отнетата мощност, че спирате климатика? :) Аз с моята нафталинка не усещам нужда, камо ли вие с тези 190 коня (минимум, понеже една голяма част от вас сте чипъри).

Edited by smirky
  • Upvote 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Както Маркони каза, 190 коня са във високите обороти. При нормално изпреварване, да кажем 3000 оборота, 190-коньовия мотор прави към 90 коня макс. Ако 25 от тях отиват за компресора на климатика – това са ти 28% от мощността. Турбодизелът има доста по-голям процент от максималната си мощност в по-ниските/средни обороти, съответно може да се усеща по-малко. За сравнение, на 2000 оборота той достига максималния си въртящ момент (340 Нм), което са 95 коня – повече отколкото големият бензинов двигател на 3000 оборота.

 

ПС: Сравнявам 2.4 с 2.2 литровите двигатели на Акорд 7 в случая.

Edited by Pavel_Pavlov
  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Винаги съм си мислел, че отнема не повече от 10% от мощността и 1л гориво приблизително, но кой знае...може би може да се провери на уреда когато мераклиите си чипват колите и да споделят реални резултати при различни обороти.

Изглежда зависи от доста различни фактори, след като някои го усещат значително. Може би замърсяване на радиатора с насекоми, или препълване с фреон/масло, въпреки съвременните методи...

Edited by JapCar

Share this post


Link to post
Share on other sites

Аз лично не съм го усещал, но може и да е защото почти винаги съм на Auto. Но едва ли на Дино стенд ще се види разлика, тъй като при натиснат педал на газта додолу компресорът изключва. Поне така знам аз.

Edited by Pavel_Pavlov

Share this post


Link to post
Share on other sites
Преди 1 час, smirky написа:

Много ми е интересно в какви ситуации ви трябва толкова отнетата мощност, че спирате климатика? :)

Аз съм с автоматик и там ситуацията е различна. Респонса на мотора при скачане върху газта е зависим от включените консуматори (особено АС-то), а от респонса му зависят и реакциите на кутията (в автоматичен режим). Движението в колона със 70-80 (на 5-а) е 14000-1500 об/мин и при скок на газта, тя сваля 1 или 2 предавки. Реагира веднага, а колко ще свали зависи от близостта на педала до ламарината. Ако обаче липсва товара на АС-то сваля на 2-ра, мотора отскача отвъд 5-те хил. об. и изпреварването е по-кратко, но и по-радостно. :) Ако пъпля с 45-50 (кутията е на 4-та) скокът на газта я сваля в нисък старт на 1-ва, моторът отскача директно във В-ТЕК-а иии..., добре че седалките имат подглавници. :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Абе преувеличаваш май малко ама :D да, експериментирах преди малко – с климатик (на по-висока външна темп.) се усеща, че държи по-високи обороти (превключва по-късно или при ускорение сваля предавка по-лесно) за същото натоварване, в което обикновено държи по-ниски (превключва по-рано или не сваля предавка). По всяка вероятност защото съм натиснал повече педала за същия ефект. Пробвах и средно плавно ускорение, през което спрях климатика и се усети лекия прилив на освободената мощност (сигурно около 2500 оборота).

Edited by Pavel_Pavlov

Share this post


Link to post
Share on other sites
Преди 2 часа, ceco_accord написа:

...добре че седалките имат подглавници...

Само пушекът му става по-гъст, шъ знаиш...

  • Haha 1

Share this post


Link to post
Share on other sites
Преди 15 часа, Pavel_Pavlov написа:

Абе преувеличаваш май малко ама ...

Може да е поукрасено, но е напълно достоверно.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Има коли при който на WOT (пълна газ) компресорът изключва. Това на Акорд дали го има ?

Share this post


Link to post
Share on other sites
Преди 14 часа, dimkaraganchev написа:

Само пушекът му става по-гъст, шъ знаиш...

 

 

Off Topic

Да, забелязал съм зиме че нещо излиза отзад. Тук едни майсторчета ми казаха че е конденз - какво ли е това?

Иначе вътрешно в хромираните кюнци може да се огледаш, дали си прилично облечен и гладко избръснат преди да застанеш на старта, та да я видим дали е за пример твоята 11-ка? :)

 

Share this post


Link to post
Share on other sites
Преди 2 часа, isullivan написа:

Има коли при който на WOT (пълна газ) компресорът изключва. Това на Акорд дали го има ?

Не знам как се казва, но в редки случаи като съм я настъпвал е имало случаи да усещам задушливия въздух все едно съм спрял климатика.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Доста съм се чудил дали само при мен толкова осезаемо се усеща загуба на мощност при пуснат климатик. Това беше една от причините от Civic 1.4 да избера Accord-a да е с 2.4, а не 2.0. Ако някой майстор запознат с устройството и допуските на компресора за нашите автомобили, моля да сподели контакти.

Все пак съм готов да се свали и прегледа дали всичко му е наред.

 

Имам навъртяни над 100 000км на тази кола и доколкото съм забелязал компресора се разкача при по-сериозно подаване на газ (предполагам разпознава желанието за ускорение) дори и педала да НЕ е до долу. Но се получава след 1-2 секунди закъснение като "турбо лаг" :)  и мисля само ако е в режим AUTO, в ръчен "A/C on" не съм сигурен.

 

Наскоро дори малко ме разочарова, което рядко се случва. С ясната мисъл, че далеч не е бърза и мощна кола :) 
Автопилот , 120км/ч ~3 000 rpm (т.е. с около 90% от максималните налични Nm-ри) - на 6та , беше около 32-33 градуса навън, пуснат на AUTO климатик, малко багаж, 2ма човека сме + колело на тавана. Изкачване (излизане от Солун посока Кулата) поглеждам графиката с моментния разход (facelift-e колата) и виждам 17чертички .. т.е. 17л/100км, реших да залепя педала на газта до долу и нищо не се случи, вече си беше дала пълната газ :) Нито ускоряваше, нито разделенията се покачиха. Беше си доста жега и не пробвах да спра климатика, за да видя дали и колко ще се повлияе. Нясно съм, че в конкретния случай и колелото на тавана си е казало думата.

 

И въпреки това в 99% от времето съм доволен от избора си :) 

Няма как да е и най-бързата и най-комфортната и всичко най в едно :)
 

Share this post


Link to post
Share on other sites

На всички коли които съм имал с климатик винаги се е усещал и не само при ускорение а и при потегляне. Тежи си му, както и да го увъртаме тежи си.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Не можеш да очакваш чудеса от 2,4 на 6-та и круиз контрол. Виж ако беше автоматик ... Не че върви повече, просто в тоя случай сваля на 3-та и ускорява.

Иначе и аз съм усещал че климата отцепва шайбата на компресора при рязко натискане на газта, но не съм ровил надълбоко из нета за потвърждение, а лаг-ът лекувам с предварително ОФФ.

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites
1 hour ago, D_U_D_E said:

Беше си доста жега и не пробвах да спра климатика, за да видя дали и колко ще се повлияе. Нясно съм, че в конкретния случай и колелото на тавана си е казало думата.

 

Малко излизам от топика на темата, но ми беше интересно какъв ефект има колелото на тавана:

Spoiler

 

Та порових малко за допълнителното съпротивление, оказвано от колело на тавана, и намерих това проучване, в което тестват различни обекти на тавана на кола във въздушен тунел (моделите на колата и обектите в мащаб 25%). Резултатите за колело на тавана показват, че при почти насрещен въздушен поток (с посока 10 градуса различна от централната линия на колата), въздушното съпротивление се увеличава с ок.76%. При 120 км/ч за нашето комби 7ма ген, въздушното съпротивление представлява ок. 70% от цялото съпротивление (включвам въздушно + това от търкалянето на гумите). Тоест може да се допусне, че колело на тавана, в сходни условия (посока на въздушния поток), увеличава съпротивлението (въздушно + rolling resistance) с около 53%. При изцяло насрещен вятър увеличението ще е по-малко заради по-аеродинамичната форма на колелото „отпред“ отколкото под ъгъл.

 

Та с две думи искам да кажа, че колело на тавана явно има доста по-голямо влияние отколкото поне аз очаквах :) .

 

 

Edited by Pavel_Pavlov
  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Извинявам се, но не можах да едитна предния си пост. Може мод да го направи за мен:
 

Spoiler

ПС: заглавието на таблицата с резултатите ме заблуди и не е 76%, а 76 нютона. А 76N, ако се приеме, че е средната стойност за всички тествани скорости (от 60 км/ч до 120 през интервал от 10, както е написано), то увеличението е 26% на въздушното съпротивление, или 18% на цялото съпротивление. Така изглежда по-реалистично.

 

Edited by Pavel_Pavlov

Share this post


Link to post
Share on other sites

Тъкмо мислех да не се съглася със завишените ти сметки, но ти се размина. :)

Иначе наистина при големи скорости съпротивлението се усеща (да не говорим за центъра на тежестта и габаритите по клонаците), а аз като вехт колоездач, точно по тая причина си взех комби, иии - всичко в трюма.

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites
На 25.07.2019 г. at 13:24, D_U_D_E написа:

Наскоро дори малко ме разочарова, което рядко се случва. С ясната мисъл, че далеч не е бърза и мощна кола :) 
Автопилот , 120км/ч ~3 000 rpm (т.е. с около 90% от максималните налични Nm-ри) - на 6та , беше около 32-33 градуса навън, пуснат на AUTO климатик, малко багаж, 2ма човека сме + колело на тавана. Изкачване (излизане от Солун посока Кулата) поглеждам графиката с моментния разход (facelift-e колата) и виждам 17чертички .. т.е. 17л/100км, реших да залепя педала на газта до долу и нищо не се случи, вече си беше дала пълната газ :) Нито ускоряваше, нито разделенията се покачиха. Беше си доста жега и не пробвах да спра климатика, за да видя дали и колко ще се повлияе. Нясно съм, че в конкретния случай и колелото на тавана си е казало думата.

 

Това си е сериозен баир - върни на 5та или дори на 4та за доускорение.  На 3000обм си далеч от 90% макс. въртящ момент. 

 

Минала седмица и с печката(ЦРВ) го минавах и на 6та не беше светкавица. И моментния разход беше 10 и нагоре. Нормално.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Всъщност е там някъде – към 90%. К24А3 прави повечето въртящ момент до около 3000 оборота и от 3000 до 4500 има леко увеличение. Като на 4500 съответно е максималният.

 

Но разбира се, върнеш ли предавка надолу, дори да се задържи въртящият момент на двигателя, кутията ще го усили значително повече докато стигне до колелата.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Колега ще използвам темата ти, за което предварително се извинявам! От около 3 или 4 дни забелязах, че при пуснат климатроник от страната на водачане духа толкова студено колкото от пасажерската. Пробвах всички възможни настрийки но няма резултат. Някакви идей? Отново се извинявам за намесата в темата ти! 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Климатроника е двузонов. Ляво и дясно се  регулира отделно чрез клапи смесващи топъл и студен въздух.Дясната ти клапа е блокирала .Може да е моторчето,може да е механинчия редуктор,а може и вътре да има листо блокирало клапата. Поразглобява се и се пуска тест на климатроника .

  • Upvote 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Благодаря колега! А има ли вероятност това да се получи от намаляло количество фреон. Колата я имам от 20 дни и в началото беше ок? 

Share this post


Link to post
Share on other sites
Преди 1 час, Mitov82 написа:

 А има ли вероятност това да се получи от намаляло количество фреон. Колата я имам от 20 дни и в началото беше ок? 

Вероятността ти е 95%. Дозареди или зареди наново и ще е ОК.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Вероятността ти е 0% .

JapCar , чети какво пише в предния пост и за какво пита човека:).

Share this post


Link to post
Share on other sites
Преди 12 часа, Emicha написа:

Вероятността ти е 0% .

JapCar , чети какво пише в предния пост и за какво пита човека:).

Пита дали е вероятно да е от недостиг на фреон и отговорът ми е 95% вероятност. Знам, че няма логика, но ако се окаже това, ще опитваме да го обясним.

Дано като оправи проблема, пише как го е оправил.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Със сигурност ще пиша. 

Share this post


Link to post
Share on other sites
Преди 15 часа, JapCar написа:

Вероятността ти е 95%. Дозареди или зареди наново и ще е ОК.

 

В подкрепа на това мнение, прилагам тази тема:

 

 

  • Thanks 1

Share this post


Link to post
Share on other sites
Преди 1 час, JapCar написа:

Пита дали е вероятно да е от недостиг на фреон и отговорът ми е 95% вероятност. Знам, че няма логика, но ако се окаже това, ще опитваме да го обясним.

Дано като оправи проблема, пише как го е оправил.

 

Тя една проверка и профилактика на климатика е редно да се направи - никой не го отрича.

Но според мен, каквото и да е количеството на фреона, не би трябвало да е фактор за подаване на различно охладена въздух, в различните зони.

Фактор в случая са: настройката на клапите, настройка  на температурата за съответната зона, или нещо запушено, ограничаващо студения поток.

Има и един момент с усещането, но то е субективно.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Преди 2 часа, Emicha написа:

 

Тя една проверка и профилактика на климатика е редно да се направи - никой не го отрича.

Но според мен, каквото и да е количеството на фреона, не би трябвало да е фактор за подаване на различно охладена въздух, в различните зони.

Фактор в случая са: настройката на клапите, настройка  на температурата за съответната зона, или нещо запушено, ограничаващо студения поток.

Има и един момент с усещането, но то е субективно.

Както казах, най-вероятно това е проблемът, но нямам обяснение физически защо се получава и ако и в този случай е така, ще опитваме да го обясним. Разбира се е по-лесно да се провери вместо да се разглобява таблото първо. Да, логиката е, че е в клапите, но нека не започва от тях.

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Jap Car, първо една конструктивна забележка :

Не си от вчера във форума, затова не цитирай предходното мнение (подразбира се, че се отнася  за последното мнение), става гадно,дълго и излишно,а си е и по-правилатана форума, които си ги приел предполагам машинално, без да ги прочетеш или осмислиш. 

 

Та,всеки нормален човек, първо би започнал от елементарните неща (в случая, като проверка на фреона), вместо да се впусне в разглобяване и да си изгуби времето (няколко дни-според зависи).

Ако колегата постигне нещо с фреона - добре, (а и ще чакам да си го обясняваме), ако не постигне нищо - ще разглобява.

 

И  последно: 

Понеже както ти казах, че го има момента за субективно усещане,  нека колегата преди да прави каквото и да е, да сложи един термометър на отделните духалки, и да провери, дали усещането не го лъже.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Да не ви се бъркам, но миналата пролет (не на DUAL) с изненада установих че на мен ми духа студено, а на пасажера в дясно, топло. Нямаше нужда от термометри - разликата бе осезаема. Дозаредихме около 200мл и всичко се нормализира (без никакви разглобявания). Ще ми е любопитно да науча защо става така. Видно е че и на други се е случвало, а лечението е простичко - остава да го вкараме и в логиката. :)

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Restore formatting

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...