Jump to content
bbozhanov

Обезпаразитяване на климатичната система (лоша миризма от климатика)

Recommended Posts

Браво за усилието и снимките така се прави.Но филтъра не  е ли точно преди питата на климатика ти свали ли то и как напръска питата ако той е там.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Не мога да си редактирам мнението, но искам да добавя:

шлауха (маркучето) пълних с едно PVC шише от 500мл и пробита капачка колкото да влезе малка част от въпросното маркуче. Не подлизва; върши идеална работа. Може да се пълни и с пулвелизатора като се махне дифузаторът.

 

Филтърът на купето е над вентилатора. Не би следвало да е задължително да се маха. Иначе аз махнах него, цялата жабка и още една пластмаса, която е вляво на пасажера на краката. Всичко може да се види в ОРИГИНАЛНИТЕ СНИМКИ ТУК (не съм ги подреждал и са правени от камерите на 2 телефона, малко на късен етап се сетих да снимам, но помагат да се придобие по-добра представа).

  • Нагоре 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Да благодаря колега при 1ген  филтъра е след вентилатора преди питата,затова питах.

Явно от Хонда са намерили по добрия вариант. 

Намери ли къде е дренажната тръба която отвежда влагата навън , понякога и тя е запушен. 

И аз пръсках и чистих системата но със спрей.

20190321_155811.thumb.jpg.f0e06c8ec8d79c320fb6e879df37fed8.jpg

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Със спрей е по-удобно заради пяната, която образува. Не знам доколко е ефикасно обаче.

Иначе е хубаво, че споделяш някаква марка. Има ли ефект при теб? 

 

Дренажната тръба би трябвало да е непосредствено под изпарителя. След манипулацията протече под автомобила (не съм снимал), така че при мен няма такъв проблем, но е хубаво четящите тук да имат предвид.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ефект има но пак иска разглобяване а при мен е доста  сложно. Допълнително е и ароматизиран спрея ,чистих преди топлите  месеци така че не мога да кажа  тепърва го използвам за сега няма миризма в края ня лятото миналата година имаше.При моята генерация можеш да пръскаш директно върху питата.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

За миризма се тества така: кара се на климатик, напр. 30 минути. Изгася се колата без преди това да е спиран климатикът.

Оставя се на слънце и след някакво време се пуска да духа само вентилаторът (не AC) на лицето. Ще усетите влагата във въздуха за кратко време. Ако няма лоша миризма, значи няма бактерии и ще си карате така докато не се навъдят отново, когато да трябва да повторите процедурата. Това зависи пряко от употребата на климатика. Може да трае от една до няколко години.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Aко не се спазва правилото за изключване на климатика 5-10мин. преди края на пътуването след определено време пак ще трябва да се мине през същата процедура, за това, това което си посочил не отменя превенцията, а е просто сложен процес за решение на възникналия проблем. По-добре да си изключвам климатика, отколкото да си разглабям колата всеки месец.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Това е доста добро решение. Аз смятам да пробвам с разтвор на ония антимухъл добавки, които се продават в строителните магазини :)
Още нямам миризми, но ако се стига лесно до кондензатора значи ще го направя. При Авенсиса трябва да се свали купето на колата на една страна, и тогава може да се чисти . Затова там оправям нещата със спрей, който отпушва дори запушената дренажна тръба.

Sent from my TSD Octa A0520P using Tapatalk

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

@Rakeem аз съм го описал това:

На 31.05.2019 г. at 12:58, bbozhanov написа:

Ако няма лоша миризма, значи няма бактерии и ще си карате така докато не се навъдят отново, когато да трябва да повторите процедурата. Това зависи пряко от употребата на климатика. Може да трае от една до няколко години.

Всеки месец няма да е, но всяка година може да е. 3 щипки и 3 болта не са много на фона на робуването, което съм му правил миналите години. Смятам, че колата трябва да ми служи на мен, а не аз на нея. Затова и съм написал решението по-горе.

 

@Georgiev crv 

Преди 13 часа, Georgiev crv написа:

Аз смятам да пробвам с разтвор на ония антимухъл добавки, които се продават в строителните магазини :)

За такова дадох 7-8 лева от една железария да се боря с мухъл. Като го напръсках ми замириса на хлор. Като се зачетох, то е на базата на натриев хипохлорит (белина). Така ме хвана яд, че не прочетох малко преди това... после си купих концентрат на белина (5л за 7-8 лева с тубата) и постигнах много по-добър ефект с много по-малко средства.

Обаче не си прави експерименти. Ще започне да мирише и ще дишаш неприятна миризма. Съветвам те да последваш това горе, което съм написал. Евтино е и има отличен ефект. Откакто съм направил манипулацията започнах да съжалявам как по-рано не ми е дошъл акълът... :)

  • Харесвам 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

15-тина лева е спрея на мотип,пъхаш шлауха в дренажния маркуч и изпръскваш пяната за 2 минути върху питата,кви перхидроли,електроди и разглобяванки.Ако е до химични познания,ще ти кажа по-добър дезинфектант-Формалин,продава се в туби и не е скъп ама пръснеш ли от него да не си по-близо от 10 метра,камо ли в колата.Ако е за икономия,там ме няма,нагледал съм се на цигании за 5лв. и отношение не взимам.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Отговорено (Редактирано)

@zograff Ако мнението ти искаш да има максимална полза за четящите, тогава е добре да се опише точно какво си ползвал (и/или снимка да се добави). Вярвам е: image.thumb.png.898ef6ea75e976e351676bb00e0bda2b.png

 

И аз го загледах, но не му се доверих и реших по друг начин да се справя с проблема. Идеята на темата е да даде максимално информация на всеки четящ и тя/той да си прецени как да си излекува проблема. 

Редактирано от bbozhanov

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Отговорено (Редактирано)

Решението на проблема си го написал в първия ред,5 минути преди да гасиш спираш компресора и това е-няма проблем не ти трябва решение.Това е НАЙ–СИГУРНИЯ начин другото е временно решение.Нищо против нямам домашните рецепти не го приемай навътре,но хората са го измислили отдавна и цената въобще не е фрапираща.

Редактирано от zograffa

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Само искам да вметна, че добавките на Mellerud НЕ съдържат хипохлорит new9gag_wink.png. Нямат миризма, но въпреки това предпочитам да изпръскам един спрей за климатици, който има и приятна миризма. Mellerud може да се пръсне превантивно после - гаранция, че няма да завъдиш плесени много дълго време.

 

Sent from my TSD Octa A0520P using Tapatalk

 

 

 

 

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Преди 5 часа, zograffa написа:

15-тина лева е спрея на мотип,пъхаш шлауха в дренажния маркуч и изпръскваш пяната за 2 минути върху питата,кви перхидроли,електроди и разглобяванки.Ако е до химични познания,ще ти кажа по-добър дезинфектант-Формалин,продава се в туби и не е скъп ама пръснеш ли от него да не си по-близо от 10 метра,камо ли в колата.Ако е за икономия,там ме няма,нагледал съм се на цигании за 5лв. и отношение не взимам.

 

Я пак?

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Формалинът е воден разтвор, съдържащ 37—40 % формалдехид и 6—15 % метилов спирт като стабилизатор.

Формалдехид е класифицирана като вероятен канцероген за човека от Американската агенция за опазване на околната среда. Международната агенция за изследване на рака (IARC) е установил, че има „достатъчно доказателства“, че използването на формалдехид води до рак при хората.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
преди 5 минути, birev написа:

Формалинът е воден разтвор, съдържащ 37—40 % формалдехид и 6—15 % метилов спирт като стабилизатор.

Формалдехид е класифицирана като вероятен канцероген за човека от Американската агенция за опазване на околната среда. Международната агенция за изследване на рака (IARC) е установил, че има „достатъчно доказателства“, че използването на формалдехид води до рак при хората.

 

Ама,че разбира се.

Този препарат се използва само в моргата да се мажат труповете,да не се разлагат.Много труден за намиране и доставка.

Да не се излъже някой колега да го търси с връзки и не-дай си боже да си напръска колата вътре и да пусне детенце.

Моля някои колеги да бъдат по внимателни в препоръките си.Не е молба.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Дадох го за пример понеже стана въпрос за химия и дезинфектанти.Писал съм и,че е недопустимо да се използва в кола.При него активната съставка е формалдехида-газ,който е разтворен в метанол.При употреба газа се изпарява и унищожава всички бактерии до ,които има достъп.Това е съпроводено със силна задушлива миризма и НЕ трябва да се използва от хора без нужните познания.За съжаление е лесно достъпен,аз дори не повярвах ,но ми изпратиха 5л.туба по Еконт,ползва се за съвсем други цели.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Отговорено (Редактирано)

https://forums.hondabg.com/topic/75561-ето-как-да-премахнете-неприятната-миризма/?tab=comments#comment-1057289642

 

Ползвам този метод от преди доста години. При всяка смяна, напръсквам хубаво филтъра на купето. В началото пръсках и питата на климатика. От две години нея не съм пръскал, но нямам миризми при никакви условия! ;)

Редактирано от dandilov

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Преди 8 часа, zograffa написа:

Дадох го за пример понеже стана въпрос за химия и дезинфектанти.Писал съм и,че е недопустимо да се използва в кола.При него активната съставка е формалдехида-газ,който е разтворен в метанол.При употреба газа се изпарява и унищожава всички бактерии до ,които има достъп.Това е съпроводено със силна задушлива миризма и НЕ трябва да се използва от хора без нужните познания.За съжаление е лесно достъпен,аз дори не повярвах ,но ми изпратиха 5л.туба по Еконт,ползва се за съвсем други цели.

 

Това вече е друго.Така по бива.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Здравейте, взех въпросният спрей на motip. Обаче не мога да разбера къде да го изпръскам. Махам филтъра но не се вижда изпарител, махнах пластмасите под чистачки те вижда се филтъра. Къде да го изпръскам? Ако пръска там където е филтъра всичко ще отиде на вентилатора

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

На флакона няма ли упътване със снимки.Би трябвало.На повечето които съм гледал имат.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Доколкото разбрах, най-добрия начин е да са пръска през дренажния отвор за конденза от климатика. Това при положение че не се разглобява за да се стигне до питата и да се третира тя. 

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Отговорено (Редактирано)

Използвах същия спрей през въздуховодите с маркучето то влиза почти цялото в тях /цетралните/, пръскаш докато се покаже пяната във въздуховоди и изчакваш около 30-40 минути кодензата изтича от долу под колата и така няколко пъти докато свърши флакона...резултата е добър в момента нямам миризма...незнам до кога ще е чисто.😀...след последния път изчаках повече от час да изтече всичко и тогава запалих и пробвах...

Редактирано от dindin
  • Харесвам 1
  • Нагоре 2

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Отговорено (Редактирано)

Точно. Повечето са така,пък и това е най лесният начин да се стигне до мястото без да се ръчка по колата.Даже на някои флакони производителите са си го написали с прикачени снимки.

Редактирано от dindin
  • Харесвам 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Нямам миризми от климатика, но вчера видях един спрей за тези цел, купих го и реших да му направя някакво освежаване - просто ей така за идеята.

Спрея е от тези където се пръска в купето,  марка Holts , за около 12 лв. ако има значение.

Направих процедурата и в момента в купето е по-свежо, но то и на спрея си пише,  освен че убивал бактерии някакви, е и ароматизатор.

Колко и как ще действа нямам идея, обаче искам да ви кажа, че минали години имах лека неприятна миризма при първоначалното пускане ,особено когато използвам парното.

Да де, обаче тогава използвах обикновени филтри, а от няколко смени използвам такива с активен въглен и вече не усещам тези неприятни миризми.

Разликата в цената на филтрите не е голяма и ако искайте пробвайте. 

  • Нагоре 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

За мен филтър с активен въглен е задължителен. 

Ако имате възможност за компресор с пистолет и въздух под налягане, този филтър си го продухвайте на месец-два. Много боклуци се събират, а като е почистен почти не пропуска прахови частици в купето.

Иначе аз съм изключително доволен от процедурата по обезпаразитяване. Най-важното е, че не се чувствам роб всеки път да мисля кога ще стигна някъде за да спра климатичната система минути преди това. Минали години е било така и се радвам, че знам какво и как да направя бързо и лесно когато се достигне пак до този момент.

Няма миризма, а съм сигурен, че методът през дренажната тръба ще е доста по-лесен и бърз. Ако има някой да направи снимки и да ги пусне тук мисля, че темата ще придобие един завършен вид.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Здравейте,

Искам да пробвам лесния, за мен, вариянт с пяна в дренажната тръба, но къде се намира точно? 

Оглеждах колата 2-3 пъти от долу ама доста набързо и хичне се сетих да потърся. 

 

Във връзка със салициловия спирт (който ще пробвам или по-късно или ако методът с пяна не даде резултат), като сменях вилтър купе, под него има нещо като ... гръгъл вентилатор. Май го имаше на някоя от снимките. Той се вади и се пръска в неговата кутия? Или е друго :)

 

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
На 18.06.2019 г. at 20:06, zograffa написа:

 

Ако питаш за CR V 3ген. маркуча се намира точно по средата,пада се някъде под педала за газта.Черен маркуч с външен диаметър около 15мм. на око,сочи право надолу,има две чупки и е хубаво на вкараш сламката на спрея по-навътре.

Салициловия спирт е да си мажат пуберите пъпките с него,като изсъхне на мястото остава гаден бял прах,който вентилатора набива после в купето.Ако целта ти е да минеш най-тънко,горе има описани методи,иначе скоро си купих  спрей на цена 6,50лв.за климатиците в къщи и за колата,по-евтино от това не знам.

  • Нагоре 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Да, за CR V 3ген. питам. Ще хвърля едно око, благодаря. 

 

За колата се сетих, ама за в къщи ... хич не ми дойде на ум ;) Но и там ще го пробвам. 

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

От бързане взех Motip Airco Cleaner, който пък се впръсква в ... от там, дето влиза въздуха в купето. А не през дренажната тръба ... 

Ети видео, ама на някъв друг модрел: https://www.youtube.com/watch?v=myktSWWjp88 . (Малко не по темата, ама в друга тема от форума един колега е изрязал филтър от абсорбатор и го е сложил на това място ... ) 

Ето и инструкции от сайта:

  • Before treatment, switch off the engine and the electrical installations.
  • Apply the foam to the condenser of the air conditioning by means of the enclosed adapter.
  • Insert the adapter about 30 centimetres into the air inlet of the air conditioning and completely empty the can.
  • The location of the air inlet differs per brand, consult your dealer.
  • After applying, do not switch on the engine or the electrical installations for at least half an hour.
  • In this half hour the foam will break and leave the system through the condensed water outlet as a fluid.

Та, след встъпителни думи, къде се намира това на ЦРВ (2007)? 

 

Гледах упътването, ама нещо не го намирам :(

 

 

IMG_7338.JPG

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Колеги и аз го играх този филм днеска поради лоша миризма. Със спрея от пост 12 директно в дренажната тръба на климатика. Хубаво е да си махнете мотора на парното преди това , че колко пяна излиза от там, всичко ще влезне в него ако не е демонтиран. Аз го махнах, като не очаквах пяна да стигне до него ама за всеки случай си казах по-добре да го махна. Легнах под колата и изпръсках 3/4 от спрея, викам си "дай да метна едно око в купето пък после ще го доизпръскам", леле като видях какво е станало направо се хванах за главата, толкова много пяна в краката на пасажера не бях виждал никога 😁. Хубаво е ако го правите през дренажната тръба да има човек вътре, който да гледа и да сигнализира, когато пяната започне да излиза, може да се сложи и някакъв съд, в който да изтече пяната вътре в купето.. Ефекта иначе е много добър, няма никаква миризма в момента, ще видим колко време ще изкара. Използвах и момента, че моторът на парното е свален та го изчистих и смазах профилактично, може да видите от видеото отдолу как става. В случая е за crv 2, но и за crv 3 е същото.

 

 

Редактирано от diezz
  • Нагоре 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Колеги, нека ви споделя малко опит и да се надявам да ви спестя малко неволи. НЕ пръскайте неща за дезинфекция във въздуховдите. Аз така реших да направя, уж за по-хубаво, и няколко дни по-късно се наложи да сменям ЕКУ-то на акорда. На акорд 7ма ген компа се намира зад централната конзола, точно под въздуховодите. И като пяната, дето съм пръскал, се е изтичала във вид на вода го е поизкъпала. Дали защото дренажа не е насмогнал, или пяната е излязла отнякъде…

 

Та ползвайте най-добре спрейчетата, дето се пръскат във въздуха в купето, или просто на филтъра на купето.

Редактирано от Pavel_Pavlov
  • Нагоре 3
  • Благодаря 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Аз май не го направих както трябва ама нали чета инструкциите, че и видео гледах. 

Та спреят се изпръсква в, не знам точно как се казва, дупката под предното стъкло, от където влиза въздух. Разбира се махнах филтъра. 

Напълни се с пяна до горе но и в купено имаше малко. 

А ефектът беше краткотраен, макар и по-слабо но си има миризма. 

На пролет смятам да я закарм в сервиз да почистят. Въпреки снимкивия материял и обяснението не ми се захваща да си призная. 

Без да правя реклама ще е нещо такова:

https://autoclimabg.com/профилактика-и-премахване-на-миризми/

http://www.dunevmotorsport-r21.com/proverka-zarezhdane-remont-i-obsluzhvane-na-avto-klimatik/

 

  • Нагоре 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Откакто съм го направил това, по цяло лято климатикът не се изключва и никаква миризма няма.

Между другото, продухвам си със сгъстен въздух филтъра на купето почти всеки месец. С активен въглен е и върши добра работа за дизелите с премахнат DPF пред мен.

  • Харесвам 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Направих процедурата Юни по някое време и като цяло съм доволен - в купето вече си мирише на чисто, нямам никаква миризма от климатика при включване и изключване и като цяло стана доста свежо в колата. Върви със смяна на филтър купе. 

 

Догодина ще пробвам направи си сам начина. 

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване

  • Потребители разглеждащи страницата   0 потребители

    No registered users viewing this page.

  • Предстоящи събития

    No upcoming events found
×
×
  • Създай нов...