Jump to content
mollovmd

CR-V III - За десен волан или против ?

Recommended Posts

Преди години имаше умуване по тая тема от "държавниците", но нищо не се свърши. В новия закон който "готвят", щяло да е само за над 3,5 тона.

Сложно е да забраниш някому нещо - нарушавайки човешките му права, както е сложно (за администрацията) и да съблюдава правата на останалите. Каквито и да са законите, все ще се намерят "вратички" в тях и единствено икономическият фактор е реален регулатор. Ще видим след брекзит, дали нещо ще се промени.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Далеч съм от мисълта да критикувам или да "забранявам" на колеги да карат с десен волан. Изтъквам неудобствата, които ще им причини това. В Англия би ми било по - лесно да карам ляв волан, отколкото тук - обратното. Просто така сме научени

Sent from my TSD Octa A0520P using Tapatalk

  • Нагоре 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Пак се правим на по католици от папата.Както в Англия има с ляв волан и се карат,тук къв е проблема с десен.Или в България първи трябва да забраним дясната дирекция в Европа.Лично от Германия преди години баща ми докара бус с немска регистрация и дясна дирекция.Та щом там не е забранено значи и тук е редно да е така,и избора да е на хората които ще ги управляват.И мен много неща не ми харесват в държавата но немога да искам да се забранят само щото мен не ме кефи и според мойте разбирания е грешно,щото от отсрешната страна има хора които се възползват.На калпав шофьор волана му виновен.Които кара разумно и внимателно и без волан ще кара.Които са му наврени в г.за и 2 волана да има все тая като неможе да ги ползва.Аз например като нямам видимост карам и не изпреварвам.А има батки с ляв те вижда че идваш и тръгва срещу тебе.Тва е едиствената разлика в десния волан.Всичко си е като обикновенна кола и няма нужда от У автомобил,щото веднъж научен да владееш автомобил няма значетие каде си седнал.И да криво е и изпитваш напрежение ,но след 1 седмица забравяш че има разлика.А точно това напрежение те кара да си внимателен.

Редактирано от todor88
  • Нагоре 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

^ Абсолютно си прав!

 

Преди 1 час, Georgiev crv написа:

... В Англия би ми било по - лесно да карам ляв волан, ...

 Убеден съм, че си наясно, защо е така.

Така е, не защото сме научени да караме коли с ляв волан. По-скоро е до културата на всички участници в движението и до това, че на никой не му пука, къде си седнал. Достатъчно е да спазваш закона, както всички останали.

 

Англия е пълна с коли и камиони с ляв волан. На М25 (околовръстана магистрала на Лондон) понякога се случва камионите с ляв волан от цяла Европа да са повече от колите с десен волан.

 

В този ред на мисли се сетих нещо друго.

Сетих се за Българите, живеещи в Англия и каращи коли с българска регистрация, както с ляв, така и с десен волан.

Да не мислите, че карат коли с ляв волан, защото така са научени.

Ооооо не, карат коли с ляв (и десен) волан, и българска регистрация, защото:

 

Българската застраховка е по-евтина от английската.

Българската винетка е по-евтина от английската.

Българското ГТП е по-евтино от английското и може да се мине с някой лев, без значение, какъв таралясник караш.

 

Е, има си и неудобства. През определен период трябва да ходиш до Франция, за да може утре, ако те спрат полицаи, да кажеш, че вчера си влязал в Англия и напълно законно си караш колата с българска регистрация.

Добрата новина е, че от супера в Кале можеш да натовариш един багажник с цигари и хубаво, евтино френско вино.

 

Е те това са тарикати. Тарикати с главно Т.

 

Да, ама същите тези тарикати, карайки по английските пътища са по-ниски от тревата, защото:

 

Английският полицай, когато те хване в нарушение не пита "И ко праим ся?".

Английският полицай е почти невидим, работата му се върши от камери.

Английският полицай кара специални, немаркирани полицейски коли.

Английският полицай кара специални, немаркирани полицейски камиони.

Английският полицай в момента, в който те спре за проверка вече знае, кой си, какъв си, къде живееш, какво работиш, .......... кога за последно си срал ...................................................

 

Чекай, че малко се отплеснАх.

Темата, т.е. офтопика в темата, май беше за шибаняците, каращи коли с десен волан в България с една единствена цел - да нарушават прекрасната, райска идилия по пътищата на България.

  • Харесвам 1
  • Нагоре 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

По природа съм много толерантен и винаги съм готов да помогна и с риск да се разсърдят някои колеги не мога да кажа на бялото черно.

Тази тема става все по цинична.Все едно слушам наркоман как се опитва да ме обиди,че тревата е безвредна и тя не е виновна за постъпките на някой който не може да си сдържа нервите.

Не визирам никой колега,да не се огледа някой.

Редактирано от Митко Йотов
  • Харесвам 2

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Като спориш с идиот, е важно да се опомняш от време на време и да проверяваш дали и той не прави същото. :)

Важното е че тук няма такива, а раздумките са просто щото си нямаме друга работа. :)

Имам комшия който преди няколко месеца се обзаведе с една А 3-ка (зле боядисана от едната страна), но явно се справя - още не я е ужулил лично. Като знам предният му голф на какво приличаше, това си е скок в бъдещето - е малко закъснял, но е напредък.

Имам и френд, който 5 години бачкаше по няколко месеца в Шотландия, но не си купи кола от там, а си прецени и взе Меган с ляв волан от тук.

Никой от двамата не съм питал - ти що така бе? Всеки си знае хала. Комшията си кара само из околията (то па едни пътища), а френда пресича европата няколко пъти в годината и в БГ също е активен. Всеки си преценява, а ние няма какво да морализаторстваме.

Ясно е кое бива и кое не бива, но кое може и кое не е друг въпрос, а пък кой може и кой не, е още по-оплетено.

  • Нагоре 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Незнам защо се разтегнаха толкова локуми и чудеса!?

Нещата са толкова елементарни...

В Англия са с ляво движение, затова МПС-тата им са с десен волан. Целта е единствено за безопасност на движението по пътищата и нищо друго!

В Европа сме с дясно движение и МПС-тата са с ляв волан, поради същото - безопасност на движението по пътищата!

Ето го разковничето : "Безопасност на движението по пътищата".

Щом нещата са подредени по тоя начин, повярвайте, това не е случайно, не е "лудо хрумване на някой", не е нечия прищявка и съвсем не е маловажо!

 

Според мен всички лакардии дотук бяха абсолютно безсмислени...

 

@Krasi-mir

Колега, би ли споделил:

1. Може ли да в UK да се регистрира лек автомобил с ляв волан.

2. Кой може да си регистрира такъв автомобил и при какви условия?

3. Ако аз отида с моята кола ( с ляв волан) в UK, колко време мога да я карам там с българската регистрация? А при какви условия? А колко ще ми бъде застраховката, сравнена със същата английска кола (с десен волан)?

  • Нагоре 2
  • Благодаря 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Темата беше за и против десния волан?  Аз съм против, и това е официално в България се кара в дясната лента и шофьора седи на лявата седалка отпред. Както и езика официално е Български. Това че на някой му се кара по-тъча да кара ама на негова отговорност, не да ме убеждава колко е яко да си с обратен волан и че трябва да се регистрира в кат тая аномалия. Хем искаме да има правила и да се спазват ама някаси другите да ги спазават а ние да минеме тънко ама тънкото се къса и после ни управляват те такива където крадът и минават тънко. А и също не приемам моята Хонда да е направена в Англия с некачествени материали приемам го като неуважение.

Редактирано от krasimir_01
доуточнение
  • Харесвам 2

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
преди 18 минути, krasimir_01 написа:

А и също не приемам моята Хонда да е направена в Англия с некачествени материали приемам го като неуважение.

Off Topic

 

А-а-а! Моля, моля!

В Англия материалите си бяха качествени!

Но завода в Суиндън го закриха вече и сега преместиха производството в Турция.

Е тук е за притеснение качеството...

 

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Off Topic

 

Сравнявах материалите на Сивика направен в Япония и CR-V-то направено в Англия.  За извращението Хонда направена в Турция даже не ми се и мисли . Аз тая гавра не бих си я купил .

Off Topic

 

 

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Дани (ако правилно съм запомнил името),

Кратък отговор има само на въпрос #1 - да, може (и камион може).

Първата част на въпрос #2 също има кратък отговор - всеки.

Втората част на въпрос #2 (условия) и целия въпрос #3 имат една камара възможни отговори, зависещи от конкретния човек и конкретния автомобил. Не мога да ти дам кратък отговор. Не мога да ти дам и точен отговор, защото имам някаква представа,  но не съм запознат в детайли със всички точки и запетайки на закона. 

 

  • Благодаря 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Да разведря обстановката с една къде шега, къде истина за десния волан в България.

Та да попитам хората с десен волан как си вземат билетчета на паркинга на Лидъл?! :)

 

P.S. макар гледайки обелените буфери си мисля,че на много хора дори левия волан хич не им е предимство в този случай :)

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Off Topic

Или не влизат, понеже им е скъпо, а и не е престижно да пазаруват там. :)

 

  • Хаха 2

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Във връзка с нарастващия брой коли с десен волан, вкарани в България, министерския съвет във БГ обмисля възможностите за обръщане на движението в страната....😎

Редактирано от zmiata29

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Off Topic

Може - ако станем британска колония. Тъкмо ще обединим нацията в борбата за независимост от нея. :)

Иначе управниците отдавна са си "обърнали движението", бидейки видни дупедавци.

 

  • Харесвам 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

По-голямо значение има не къде е волана, а кой седи зад него!

Иначе акъл лесно се дава...

82802950_10157366364097499_4853971505916149760_n.jpg

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

На мен лично ми е по удобно за карам кола с десен волан ... От 3 години карам в БГ и 7 год опит в Лондон .... не са ви виновни воланите, а хората които ги въртят ! Също кола с ляв волан може да се регистрира в Англия , но "тарикатите" си ги регистрират в БГ и си карат в Англия защото застраховките са в пъти по скъпи там !

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

В Япония Хондите са с десен волан , щом искате хонда карайте десняци :D

  • Благодаря 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
On 1/21/2020 at 8:55 AM, AzSum said:

Да разведря обстановката с една къде шега, къде истина за десния волан в България.

Та да попитам хората с десен волан как си вземат билетчета на паркинга на Лидъл?! :)

 

P.S. макар гледайки обелените буфери си мисля,че на много хора дори левия волан хич не им е предимство в този случай :)

Носим си по една Litter pick и така е прекрасно и почти без пари  :D

5c51cb55c7ac890d4c630629.jpg

Редактирано от g3orgi
  • Благодаря 1
  • Хаха 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
На 19.01.2020 г. at 3:38, Emicha написа:

П.п. Героя ще се познае, но дано поне сега, не се направи на терикат, защото още не знае защо са скъсани неговия приятел на изпита, на кръстовището при 3-та градска. 

Лека на всички. 

 

Щом така любезно ме каниш, ще използвам правото си на отговор.

 

Правиш се на интересен ли, не мога да разбера? Защо дрънкаш глупости на хората? Май само ти в целия форум не разбра защо е бил скъсан човекът, въпреки че го написах ясно и на български език:

 

  

На 23.08.2018 г. at 11:05, ogi28b написа:

 

 

А по повод спорът за предимство между завиващ надясно и намиращия се отдясно на кръстовището, който прави обратен завой, прилагам ето този линк:

 

ЛИНК

 

На това кръстовище, сигнализирано с пътни знаци и с промяна на направлението на пътя с предимство, преди 3 седмици беше скъсан мой приятел, защото не е дал предимство на намиращия се отдясно автомобил, който е правил обратния завой.

 

 

Ако не си разбрал, пак ще го напиша: човекът беше скъсан, защото е нарушил разпоредбите на чл. 48 от закона за движение - длъжен е да пропусне приближаващия се отдясно на кръстовище, на което и дамата са на пътя с предимство. После на допълнителното кормуване го накараха още 100 пъти да мине от там, както и да научи до най-малката подробност кой и кога е с предимство в такава ситуация. 

 

А ти си живей и карай по правилата отпреди 50 години и си мисли, че животът е спрял и всичко си е както тогава. Ако можеш да ме разбереш какво ти говоря, ще имаш голяма полза. Ако имаш нужда, мога да ти обясня бавно и внимателно какво пише в тези правила, щом очевидно не ги разбираш? ТИ си чудесен пример за това, че трябва подновяването на книжка да става само с проверочен изпит върху новите неща. Поне научи ли какво значи знакът "STOP" и кой на кого трябва да дава предимство?

 

А тия другите глупости, дето си ги написал по-горе - "пикльо" и "жълто" и тем подобни - с тях ставаш не просто смешен, а направо жалък! Тук проличава и тенденциозното отношение към "старите" и "познатите" членове на форума, спрямо "новите" - в нито един уважаващ себе си форум няма да бъде допуснато подобно подигравателно отношение към друг член на форума, било то член на 2 дена или на 20 години.  

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Точно в твоята тема за културата на всички вас, имаш няколко смешни тенденциозни коментара на които никой от нас не ти отговори. Явно културата ти е на по ниско ниво, пък била и култура на движението. 

  • Благодаря 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Преди 1 час, ogi28b написа:

 

.........Щом така любезно ме каниш, ще използвам правото си на отговор.......Аааа ,не съм имал това намерение, но щом те влече ...

 

........Правиш се на интересен ли, не мога да разбера? Защо дрънкаш глупости на хората? :Май само ти в целия форум не разбра защо е бил скъсан човекът, въпреки че го написах ясно и на български език:.... - НЕ само ти не разбра ЗАЩО, а и продължаваш да ръсиш глупости и  да объркваш останалите ! 

 

.........Ако не си разбрал, пак ще го напиша: човекът беше скъсан, защото е нарушил разпоредбите на чл. 48 от закона за движение - длъжен е да пропусне приближаващия се отдясно на кръстовище, на което и дамата са на пътя с предимство..... Тук е момента, пак да те подсетя да си върнеш книжката и да си вземеш агнето !

 

Сега по същество - връщам те във въпросната тема, да ти обясня това което не разбираш (естествено ако вече не си го разбрал - от това с удебеленото в черно и червено:

 

- Колега ти задава въпрос :

Цитат

......Какъв дясно стоящ,нали пътя е регулиран с пътни знаци? По пътя с предимство ли се е движел твоя приятел?

 

- Ти като много компетентен му отговаряш:

Цитат

.....По-точно - кръстовището, но да, с пътни знаци е регулирано. Да, по пътя с предимство се е движел......

Та хайде сега да обясниш на всички - твоя приятел по пътя с предимства ли се е движел ? (на мен няма нужда да ми обясняваш)

 

- Затова и ти казах:

Цитат

......Извинявай, ама ти си тотално объркан човек.

По казуса от линка ти - правилно е скъсан, но ти, така и не можеш да разбереш и вникнеш във въпросната ситуация, за да разбереш реално защо е скъсан.

А и сега съм на същото мнение !

 

- След което , ти продължаваш да не разбираш казуса и да пишеш глупости, които само ти си ги разбираш:

Цитат

.....Скъсан е затова, че като завиващ надясно не е спрял и не е пропуснал автомобила, който прави обратен завой и се намира от дясната му страна. По-точно и ясно от това не мога да го кажа. Ако се гледа картинката от горния линк - учебният автомобил е бил на мястото на червения автомобил, а правещият обратен завой е на мястото на черния (или тъмно-син). Ъгълът, под който е показана картинката, има за цел да покаже само как изглежда и къде се намира кръстовището, а не показва гледната точка на учебния автомобил, който е скъсан. Това го казвам в случай, че някой си мисли, че тази гледна точка, която е от пътя без предимство, е била същата като на учебния. Не е така. Учебният е бил отсреща, по пътя с предимство. Правейки десен завой, не е спрял и е отнел предимството на дясностоящия автомобил, който също се е движел по пътя с предимство, идващ по ул. Божурище и правещ обратен завой......

 

- А това , потвърждава това което съм ти написал и твърдя:

Цитат

 А е скъсан, защото прави десен завой и не пропуска този с обратния завой, като и двамата са на път с предимство, но този с обратният е дясностоящ. Дали пък да не си изясниш точно какво искаш да кажеш, че така ту едното, ту другото. После на мен казваш, че съм объркан? Аз не съм си променил мнението от миналата година. Нещо цитат трябва ли ти, ако не помниш какво говореше? 

 

Малко повече станаха цитатите и удебелените неща, но дано най-накрая вденеш !

  • Харесвам 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ох, колко мъка има по тоя свят... Ставаш много смешен вече. Говориш си някакви отвеяни неща, пишеш цитати, които никой друг няма да разбере, защото са извадени от основната тема... Ти май 2 години не си спал, щом в някаква случайна тема за нещо съвсем друго изведнъж се връщаш към това? Ако ти е кофти, че чета редовно закона и се информирам за промените, а ти си буташ с наученото през 1972 - кажи си. Няма проблеми, ще си говорим, ама за 2 години нищо ли не научи по темата за предимството? Ти имаш ли въобще бегла представа как се излагаш с незнанието си? Опитваш се да се правиш, че не си разбрал и ми изопачаваш думите, вадейки точно определени цитати от текста, обявявайки ги за много сложни и трудни, а ако можеш да четеш и да разбираш написаното - ще разбереш много лесно, ама нали не можеш да застанеш мъжката и да кажеш "Да, сбъркал съм, признавам" (някои го направиха, за което само уважение!), ами измисляш какви ли не глупости, само и само да завоалираш думите си, за да се изкараш прав. Не разбра ли, че това, което ти е в главата - е грешка и е само в нея и дори ти показах отговор от официален орган по прилагането на закона и правилата, а ти даже имаш наглостта да спориш и с това. Много е нелепо, разбираш ли? Да спориш със закон! Имам чувството, че не говоря с трезвен и мислещ човек, а с дете със специални образователни потребности (СОП). 

 

Отне ми време да си подготвя отговора и картинките, но явно така трябва да ти се отговаря, особено като казваш на черното бяло и ме изкарваш някакъв балък, понеже знам законите и ги спазвам като се движа по пътищата, за да осигуря безопасност за мен и за околните. Пак ще ти обясня, дано да разбереш къде бъркаш. И аз да те върна на ситуацията, ама по малко по-прост и лесен начин, щом онова ти е било сложно, пък дано ти влезе нещо в главата. Само че ако пак се аргументираш с "Така е, защото аз така казвам и защото е така", наистина всичко губи смисъл. 

 

Разкази в картинки, помагат при СОП:

 

Какво сега не ти е ясно в първия цитат, дето си дал? Много точно е написано - пътят, по който се е движел изпитваният, е път с предимство. Пътят, по който се е движел другият - също е път с предимство. Двамата са на път с предимство. Ето го кръстовището:

Capture.thumb.PNG.9de984dab8b7c3c7045abada911bc5dd.PNG

 

Пътят с предимство идва от юг в едната посока и от изток - в другата. И двете коли се движат и приближават по път с предимство, какво не е ясно? Разбираш ли го това поне, за да продължим? Ако да - продължи да четеш, ако не - залягай над учебниците и правилата, за да разбереш кое е път с предимство и кое е път без предимство. Ако вече знаеш кое е път с предимство, сега си отвори раздел "Преминаване през кръстовище", където може да прочетеш как се преминава през кръстовище, на което има такъв път. Тук е моментът да ти напомня, че съм питал и лицензирана авто-школа (която обяви за некомпетентна!). Пътна полиция ти го казаха същото - в тази ситуация се прилагат разпоредбите на раздел 11 - преминаване през кръстовище. Да ти го припомня ли? Ама ти и срещу тях спореше...

 

Във връзка с постъпило писмо с вх. № Я - 33836/26.07.2017 г. по описа на ОПП-СДВР, относно изпратено от Вас запитване, Ви уведомяваме, че Вашият казус попада в Раздел V – „Маневри” и Раздел XI – “Преминаване през кръстовище” от Закона за движението по пътищата.

 

 

Да го показвам ли пак? Понеже навремето се "хвана" да ми развиваш теория, как първо бил посочен раздел 5 - Маневри, като че ли в него пише нещо конкретно по въпроса за обратния завой. Посочен е първо, защото в реда на числата 5 е преди 11 и е логично като изброяваш нещо, първо да посочиш най-малкото число. Понеже заблуждаваш хората, като пишеш някакви неща, които УЖ ги пишело в този раздел, да го припомним на всички, най-общо:

 

РАЗДЕЛ V - МАНЕВРИ: Чл. 25. (1) (Доп. - ДВ, бр. 101 от 2016 г., в сила от 21.01.2017 г.) Водач на пътно превозно средство, който ще предприеме каквато и да е маневра....., преди да започне маневрата, трябва да се убеди, че няма да създаде опасност за участниците в движението, които се движат след него, преди него или минават покрай него, и да извърши маневрата, като се съобразява с тяхното положение, посока и скорост на движение.



 

Чл. 26. Преди да завие или да започне каквато и да е маневра, свързана с отклонение встрани, водачът е длъжен своевременно да подаде ясен и достатъчен за възприемане сигнал.

 

Чл. 27. .....

 

Чл. 27 засяга преминаване покрай "остров" и няма смисъл да го коментираме. И край, това е всичко в раздел 5. Накратко: 1. да се убедиш, че няма да създадеш опасност за другите и 2. да подадеш сигнал за маневрата. Никъде не се коментира кой накъде завива, еле пък обратен завой. Завиването в обратна посока е разгледано в раздел 8. В отговора пише, че при тази ситуация се прилагат разпоредбите на раздел 11 - преминаване през кръстовище, а не тези на раздел 8 - завиване в обратна посока. Точка по въпроса. От това по-ясно кой искаш да ти го каже? Министърът? Президентът? Папата може би? Това, че ти не знаеш как трябва да се премине през кръстовище и искаш да е по твой начин - това е изключително твой проблем, а не наш. Понеже всеки иска да е по негов начин, затова има закон, който важи еднакво за всички - както за мен така и за теб. Помниш ли или си забравил какво ти отговори държавният орган? Ааа, чакай, сетих се! След като го прочете - заяви, че в конкретната ситуация не било важно раздел 11. Не е така, както казват, а е твоето:

 

На 7.08.2017 г. at 14:01, Emicha написа:

Обаче не случайно, са споменали първо раздел V-Маневри, от който трябва да се ръководиме и който го споменах в предишно мнение,обаче "знаещия" не се опита да го прочете и разбере,а ми цитира Чл.50 и Чл.48.

Те също са важни и са споменати в раздел XI, но в конкретната ситуация не са водещи.

 

   

После изтърси нещо от сорта на: "Автомобилът не извършвал маневра...." Ходи кажи на някой - полицай, инструктор, който и да е - че завиващите автомобили не извършват маневра, понеже са на път с предимство. Представяш ли си от това да зависи дали ще вземеш книжка или не? Ти НИКОГА няма да вземеш. 

 

Законът е категоричен: когато пътят с предимство изменя направлението си в кръстовището, важат правилата на РАЗДЕЛ 11 - преминаване през кръстовище с изменение на направлението, както повелява чл. 50 с препратка към чл. 48:

 

Чл. 50 (2) Когато на кръстовище е указано, че пътят с предимство променя направлението си, водачите, които се намират на този път, се ръководят помежду си от правилата на чл. 48. (Пояснявам - от правилата на чл. 48 се ръководят само водачите, които са на пътя с предимство - б. а.)

В нашия случай и двамата водачи се намират на този път. 

 

И съответният текст на чл. 48: 

На кръстовище на равнозначни пътища водачът на пътно превозно средство е длъжен да пропусне пътните превозни средства, които се намират или приближават от дясната му страна

 

Така и са отговорили. Още веднъж, за да го запомниш:

 

Във връзка с постъпило писмо с вх. № Я - 33836/26.07.2017 г. по описа на ОПП-СДВР, относно изпратено от Вас запитване, Ви уведомяваме, че Вашият казус попада в Раздел V – „Маневри” и Раздел XI – “Преминаване през кръстовище” от Закона за движението по пътищата.

 

Да ти приложа ли снимката с "казуса"? 

 

Обаче няма как да не призная: направо шапка ти свалям за начина, по който си беше пробутал теориите в оная тема и беше успял да убедиш хората в тези глупости! Чак имаше хора, които първо са били на едно мнение, но така красиво си го разказал, че си ги убедил да си сменят мнението, та и те да се излагат. Браво, наистина! Разказвач си. Ама законът си остава закон, както и да го разказваш. 

 

Сега изясни ли ти се какво значи ДЯСНОСТОЯЩ на такова РЕГУЛИРАНО кръстовище, на което и двамата са на път с предимство или пак ще се направиш на луд и няма да разбереш? Сигурно, нали трябва вода да се носи от 10 кладенеца, че няма... Това е по първия, втория и третия цитат, по които си решил, че нещо не ти е ясно. Накратко - има път с предимство, който си изменя направлението, като и двата автомобила са на пътя с предимство. Ега вече ти е ясно. Само че това, че ТИ не разбираш - не го прехвърляй на другите. 

 

По следващите цитати, които си извадил и си се опитал да измислиш някоя глупост - изглежда и тук не си разбрал, въпреки че е написано, ама трябва да се чете. Хайде пак да повтаряме за неразбралия: написал съм много ясно и точно къде се е намирал учебният автомобил и че съм дал гледна точка от отсрещната му страна. Пояснил съм, че показаната гледна точка НЕ Е мястото на учебния. Учебният се е намирал на позиция 1, а е показана гледна точка от позиция 2. Ама нали трябваше да се направиш на неразбрал... Ето кой къде е бил и къде е гледната точка, която бях показал там: 

 

Capture_1.thumb.png.50f4557ab5f649056d572da021373800.png

 

Да се правиш, че не си разбрал онзи текст - вече буди сериозни съмнения у мен за способностите ти да разбираш написан текст. Нарича се "функционална неграмотност". От нея страда предимно младото поколение, но има изключения. Получава се от бедна езикова култура и неспособност да свързваш смислено прочетените думи. Учебният автомобил от позиция 1 е направил десен завой. Какво не ти е ясно тук, не знам. Ето къде е бил учебният автомобил, ето къде е бил и другият автомобил, а стрелките показват накъде е продължил всеки. Първо е преминал учебният автомобил, показан като син правоъгълник на долната снимка.  

 

Capture_2.thumb.png.8985402108a3dba5c7ce44ff1bbfa0ec.png

 

Дотук ако си разбрал изобщо нещо от ситуацията, може да продължиш да четеш нататък:

 

Вече писах по-нагоре как се изменя направлението на пътя с предимство, но съм сигурен, че ще има поне един неразбрал, който пак ще започне да бръщолеви, затова ето по-ясно да се вижда: 

 

Capture_3.thumb.png.7ab6dbea5bb966ccd4d6a519ef6ff946.png

 

СЕГА ясно ли ти е, чичо, кой път е с предимство на това кръстовище? Ясно ли ти е къде е била учебната кола? Ясно ли ти е накъде е завила? Ясно ли ти е къде е бил другият (случаен автомобил)? Ясно ли ти е накъде е завил? Ясно ли ти е кой на кого е бил дясностоящ и кой пред кого е с предимство?!?  Разбираш ли сега как ЕДНОВРЕМЕННО и двата автомобила се движат по път с предимство и заради това се прилагат разпоредбите на член 48 от Закона за движение, според който трябва да приложат същите правила, като при пресичане на равнозначни пътища, а именно:

 

Чл. 48. На кръстовище на равнозначни пътища водачът на пътно превозно средство е длъжен да пропусне пътните превозни средства, които се намират или приближават от дясната му страна

 

Учебният автомобил е бил скъсан, защото не е спазил разпоредбите на чл. 48, който се прилага във връзка с чл. 50 и за пореден път ще го напиша: И двата автомобила приближават кръстовището по път с предимство. Тъй като той изменя направлението си, следва да се приложи правилото на дясностоящия. Така другият автомобил е с предимство пред учебния. Учебният обаче не го е пропуснал, минал е преди него и е създал предпоставка за ПТП, затова е бил скъсан и му е обяснено къде и какво е сгрешил. След това на допълнителните часове го караха момчето всеки ден да минава от там по 10 пъти. В кръгче го въртяха, за да научи, че на това кръстовище като има два автомобила на пътя с предимство, с предимство е дясностоящият.   

 

Не те видях някъде да кажеш според теб защо е скъсан, а само повтаряш, че е скъсан правилно? Представям си каква феноменална теория ще развиеш. Разбира се, че е правилно скъсан, нали е отнел предимство и затова са му писали двойка! Ама сигурно тактично ще забравиш да ми отговориш на този въпрос. 

 

Хайде сега преди да ми отговориш, ако изобщо имаш нещо да кажеш - да се опиташ да разбереш какво пише и дано да вденеш какво значи "правило на дясностоящия". Това фундаментално правило важи:

 

- на нерегулирани кръстовища

- на регулирани кръстовища, при които пътят с предимство изменя направлението си, като го прилагат помежду си САМО  тези на пътя с предимство, от една страна, и САМО тези на пътя без предимство, от друга страна. 

- важи също при престрояване от съседни ленти - пак дясностоящият е с предимство 

- на нерегулирано кръгово - пак дясностоящият е с предимство

- на нерегулирано Т-образно, при 3 приближаващи автомобила, пак е с предимство този, който е отдясно, пред този отдолу и този отляво. Дори и да прави ляв завой. 

 

Я кажи, научи ли какво ТОЧНО значи знакът "STOP" и как се прилага по отношение на пътя с предимство и на пътя без предимство? Че и по тоя въпрос беше забил в една 9-та глуха, и така и не каза "Ей, да бе, сбъркал съм, променили са правилата и не ги знаех...". 

 

Книжката ми, колега (малко е обидно за мен да те наричам "колега", защото колеги са ми само добрите шофьори, а не тия, дето нищо не знаят и се пъчат!), съм я защитил без грешки и без нарушения. Описаните по-горе ситуации - всичките можеш да ги видиш като изпитни въпроси. Показвам я с гордост. Може да се правиш на интересен, като се изказваш подигравателно  "за други "рицари" от Форума, които са се взели много на сериозно, относно ЗДП и правилника му по прилагане,цитирайки и тълкувайки някакви закончета и алинеи, както им е удобно - и оповаваики се на някакви измислени, сайтове и други", но другите рицари, за разлика от теб, знаят как да се движат по пътищата. Когато не знам - не ме е срам да си призная и да потърся как е правилно, след което да кажа - да, бях в грешка и не знаех, потърсих за да се науча. Ако някой трябва да си върне книжката, определено не съм аз, защото съм научен като хората, по актуални правила в този век, а не в миналия. А щом официален държавен орган за теб е "някакъв измислен сайт", тежко на всички шофьори, когато си на пътя.

 

Не знам дали казах, но и да съм - ще повторя - такива като теб - изкарали книжки преди 40-50 години и каращи по правилата от тогава, без да са наясно с промените, са чудесен пример, че при подновяване задължително трябва да се ходи на проверочен изпит. С лопата да ги ринеш! Съжалявам, че някои от по-възрастните колеги ще го приемат лично, но това е истината. Добре е, че има и такива от по-възрастните, които въпреки отдавна положените изпити - редовно се информират за промените в правилата и не се излагат в елементарни ситуации на пътя. А когато видят, че са в грешка за нещо, което е било по един начин някога, но вече е по друг - сядат да го прочетат и да го запомнят, за да не стават опасни за себе си и за околните. Поздравления за такива колеги. Ето това са истински колеги, а не такива като теб, които си позволяват да дават квалифации на напълно непознати: "пикльо", "жълто по устата" и прочее тъпотии. Тия си ги викай там в кръчмата на село или пред блока с пияниците. 

 

Силно се съмнявам да разбереш нещо и най-вероятно пак ще започнеш да си повтаряш глупостите, подмятайки неясни цитати, с текст между тях как си противореча. Ама щом толкова ти е капацитетът... Искрено се надявам и ти пожелавам това да си остане единственото, което не знаеш. А, то пък ти не знаеш и СТОП-а какво значи... и ти имаш книжка... представяш ли си!? 

 

Извинявам се на всички за това, ама някакъв, дето нито ме е виждал, нито ме познава - да ми говори такива тъпотии и да си мисли, че е над нещата - минава ми над границата на търпимост и нямаше как да не му отговоря аргументирано, с точните картинки и цитати. 

 

 

  • Харесвам 1
  • Нагоре 1
  • Благодаря 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Към " компетентния разбирач" - сега вече разбрах,  защо всичко в държавата ни е в такова положение.

Лафа за "чипа"  се отнася в пълна сила за теб и за  тези който успя да заблудиш с "компетенцията си".

 

Само за информация - не ти четох изцяло глупостите които си сътворил, но за последен път ти пиша умерено уважително.

 

- Относно първия казус, по който писа до КАТ и на някакви измислен сайт :

 КАТ ти отговориха точно това което и прогнозирах - нищо конкретно , но те оставиха ти да си го изтълкуваш, обаче подведен от пишман разбирачите от сайта, ти го направи по грешния начин, който и до днес смяташ за правилен.

За това толкова - излишно е да споря с невежи и неспособни да вникнат в нещата.

 

- Относно ситуацията с твоя приятел:

Започвам да се чудя - ти бавно развиващ ли си , или състоянието ти е постоянно такова?

Написах ти го с червено, удебелих ти го , подсказвайки ти какво да видиш за да престанеш да се излагаш, обаче ти отново търкаш клавиатурата пишейки куп глупости и качвайки измислени снимки.

 

Обяснявам ти за последен път - на въпросното кръстовище , твоя приятел  НЕ СЕ  ДВИЖИ ПО ПЪТ С ПРЕДИМСТВО  и  НЯМА такова предимство пред другия участник в движението , който си се движи по въпросния път с предимство.

 

Тази снимка и Линка който си качил в другата тема, са едно към едно:

Capture_2.png.ed6e1e192553d9c74a7e011e311529b5.thumb.png.24576571fd79b2a0d1599d883ad6d6e8.png

 

По пътя , по който се движи въпросния учебен автомобил, ЗА НЕГО НЯМА НИКАКВИ ЗНАЦИ . Там на въпросното кръстовище, за него важи, само и единствено, правилото на дясно стоящия - разбери го най-накрая това .

Ако не вярваш - виж си Линка, ако и на него не вярваш - отиди на място и провери.

Само за информация - почти всеки ден минавам от там и много добре знам, какви знаци има сега и какви е имало преди.

 

Разбирам, че си разбрал къде си се у@@@л,  но вместо да си признаеш (както нагло ме съветваш), пишеш куп глупости, рисуваш разни картинки и некоректно, на следващите картинки си рисуваш разни знаци, които там ги няма - не изопачавай ситуацията бе пиле , не на мен тези неща. 

 

п.п. Все още чакам да ме поканиш на някое кръстовище, на което ти ще си ми дясно стоящ имайки знак СТОП, пък аз ще съм ти от ляво по път без предимство, за ми се "врежеш във вратите" (нали това искаше) , за да проверим дали аз ще съм виновен.

 

 

 

 

  • Харесвам 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Spoiler

Емич, не искам да влизам в спора, който и без друго стана грозен, но пътищата са два вида: със и без предимство. Знак „обърнат триъгълник“ за без предимство и знак Стоп обозначават път без предимство. Разликата е само в това, че Стоп-ът изисква да спреш преди да навлезеш в кръстовището. Ако ти си на път без предимство и пътят отдясно на теб е със знак стоп, сте на равнозначни пътища и трябва да пропуснеш колите на Стопа. Естествено, ако няма светофари. По това не мисля, че има какво да се спори.

 

Мисля, че можеше да не се стига до тук, просто трябваше да си заявиш по-ясно позицията от самото начало – че липсата на знак на пътя на учебния е фактор.

 

Редактирано от Pavel_Pavlov

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Шапка свалям на Оги, за подготовката по казуса - "подковал" се е законово, макар че казусът е сложен, а отговорът от "органите" е аморфен.

Не одобрявам обаче тонът на повествованието му! Едно е "да си показваш магариите", друго е "да не си оставяш магарето в калта" и трето е "да се запънеш като магаре на мост". :) Много магарета, бре - метафорично - сега да не се обиди. :(

Аз съм от "вехтите" водачи и може нещо да съм пропуснал, но оцелял съм 34 години по нашите и "чужбинските" пътища и кръстовища.

Прочетох внимателно постът му (без да се чувствам засегнат), но вникването в тълкуванието на закона в някои моменти леко ме приближи до "функционалната неграмотност". :)

 

Не познавам кръстовището, нито знам знаците по него и няма да споря, но възникват у мен въпросчета:

1. Ясно е че "случайният" е дясностоящ спрямо синия и на теория има предимство при описаните законови факти, но това е докато направи 90 градусовият завой. За следващите 90 градуса от маневрата си, се явява насрещно движещ се и  предимството му до момента се изпарява, понеже прави нова маневра (още веднъж на ляво). Ако е без мигач - лошо, а го споменавам, понеже изправянето на волана гаси мигача. Според мен, тук той вече е насрещно движещ се и е длъжен да пропусне синият, понеже завива наляво и навлиза в лентата му, макар и двамата да са равнопоставени, и движейки се по път с предимство.

2. Законите се пишат от хора и обслужват логично болшинството от случаите, но специално тук, "с прискърбие" смятам че ако бях на мястото на синият (и по така формулираният отговор от институцията) бих бил скъсан и аз.

3. Понеже вече имам книжка и съм видял доста, бих бил по-внимателен и не би се стигнало до ПТП, макар че не бих го пропуснал, а дори не би ми хрумнало, ако не е почти спрял и с ляв мигач. Тогава няма как да знам че ще прави още 1 маневра.

4. Ако стане ПТП и ако "случайният" знае описаното от Оги тълкувание на закона и смята че е приложимо в конкретното кръстовище, Господ да ми е на помощ, защото КАТ явно няма да може.

5. Ако съм на мястото на "случайният" и завивам наляво, навлизайки в лентата на синият (която за мен се явява насрещна), 1000% бих изчакал той да премине. Къде бих застанал изчаквайки го (плътно в ляво, или плътно вдясно на късичката отсечка), зависи от това дали на него ще му хрумне да даде десен мигач, или ще реши че се движи по път с предимство.

 

Та така. Законите се пишат от хора, за да въдворяват ред при липса на толерантна логика, но тя е базова. Друг е въпросът че има сложни изключения.

 

 

  • Харесвам 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Spoiler

Цецо, предимството се определя преди да навлезнеш в кръстовището и не се променя според маневрите ти вътре. Така че по точка 1 – не, няма да се промени предимството с прогресирането на обратния завой. Иначе то е ясно – и да знаем отлично всяка алинея от закона, ако има съмнения, че ситуацията не е очевидно ясна за всички водачи в движението, най-добре да сме внимателни и да даваме предимство вместо да си го „търсим“.

 

  • Харесвам 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Off Topic

Павле, просто споделих и то само на база "птичият поглед". На теория си прав, а и аз още се уча, и по презумпция винаги внимавам.

 

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Точно това е въпроса, това едно кръстовище ли е или две. Съгласно пар.6 т.8 от допълнителните разпоредби на ЗЗДП -  "кръстовище е място, където два или повече пътя се пресичат, разделят се или се събират на едно ниво". Аз виждам две кръстовища - червеният автомобил завива на ляво - едно кръстовище; червеният автомобил завива втори път на ляво /щото може да продължи и направо/ - второ кръстовище. Това е валидно ако ул. Божурище се води два пътя, пак по смисъла на закона - пар.6, т. 1,2 и 3.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Едно е - с по 2 ленти в посока на ул Божурище. Ако 2-те бяха двупосочни, тогава въпросът ти е резонен.

https://www.google.com/maps/place/Контрол+Уотър+ЕООД/@42.7081713,23.2844064,53m/data=!3m1!1e3!4m5!3m4!1s0x0:0x41925d3deaeaf51b!8m2!3d42.7086335!4d23.2847783

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Преди 3 часа, ceco_accord написа:

Шапка свалям на Оги, за подготовката по казуса - "подковал" се е законово, макар че казусът е сложен, а отговорът от "органите" е аморфен......

 

Цецо, не съм съгласен с първите 5 думи и 3 срички :),  с останалата част от цитата съм съгласен.

За да разбереш поне ти, в което съм сигурен , ти обяснявам набързо двата случая.

 

Въпросното момченце, повлияно от споровете по първия казус , се обърка с втория, като мислено си сложи знак за предимство и по пътя на учебния автомобил.

Да ама и на линка който е дал , а и там на място да отидеш на въпросното кръстовище, такъв знак няма. Написа куп обяснения от сорта на ама това, ама онова, изписа сума ти редове, вместо само да обърне картата от линка и да проследи пътя на учебния автомобил, за да види че по неговия път, няма никакви знаци.  Това многократно се опитах да му подскажа, за да не рипа като "теле пред майка си" , ама то рупа ли рупа - гледа да се обяснява продължавайки да ръси глупости и цитира разни закони - които така и не може да изтълкува правилно.

 

Относно първия казус , от който тръгна всичко и по който обърка много колеги ( подготви ги за потенциални камикадзета) , от КАТ както си видял, са му отговорили цитирайки му няколко члена, като първо са му написали  членове от раздел за МАНЕВРИ, после за Преминаване през кръстовище.

И тогава и сега казвам ,че водещо е по членовете от раздел МАНЕВРИ  и там ясно и категорично е казано че  МАНЕВРА е  всяко изменение на положението на МПС -то, спрямо пътя и останалите участници в движението.

Тук няма да продължавам да ви цитирам останалите членове от този раздел ( който иска да се ограмоти да ги види в ПЗДП) за да разбере същността на казуса - или в ситуацията от първия казус , дали МПС-то правейки обратен завой , прави маневра, на къде завива, трябва ли да подаде някакъв светлинен сигнал, трябва ли да изчака и кой и така нататък.

От тук нататък, вече може да се разглеждат и членовете от раздела за преминаване  през кръстовище. Жалко е че и тук всеки си го тълкува различно, търсейки "под вола теле", но истината е, че когато имаме  кръстовище, в което пътя с предимство променя направлението си , за движещите се по него МПС-та важи също правилото за дясно стоящия. Когато някое от тях предприеме някаква маневра,  по напускане на въпросния път, се ръководи именно от правилото на дясно стоящия.

Та по първия въпросен казус - МПС-то което иска да направи обратен завой на кръстовището:

- Прави ли МАНЕВРА ?- Прави !

- Променя ли посоката на движение ?- Променя я !

- Напуска ли неговата лента - Напуска я !

- Трябва ли да подаде някакъв сигнал ?  -Трябва !

- Ляв мигач ли е този сигнал ? - Ляв !

И накрая защото мога да продължавам до утре :

- Трябва ли да даде предимство, на насрещно движещото се МПС по пътя с предимство, въпреки че пътя променя посоката си ? ТРЯБВА !

 

И както един колега преди му беше написал:

Цитат

.....И винаги очаквайте, както си карате по главен път без да го напускате, изведнъж да ви се появи рЕзко някой дясностоящ с предимство . ......

Ама и това не го вдена момченцето.

 

Пазете се колеги стари шофьори, че младите "учени и подготвени" ще ни изтрепят :D!

 

  • Нагоре 3

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Колкото по-малко знае човек, толкова по-сигурен е че знае всичко. Лесно е да реши че е прав, особено ако не взема под внимание всички фактори, а само известните нему. Но да се не делим на млади и стари, сите сме ора и грешници.

Може и аз да сбърках, че се вра между 2-ма дето си мерят "писалките", но казаното от мен си остава, и все още ми звучи логично, а гледам се припокрива и с твоето. Нагледал съм се на закони които трябва да се спазват, а са вредни, да не говорим за тълкуването им, което понявгиш ги опорочава.

Но законът си е закон и трябва да се спазва, защото създава ред. Друг е въпросът че на това конкретно кръстовище не е много логично организацията на предимството да е точно такава. Вероятно обаче трафикът и инфраструктурата го налагат. Обаче точно заради това ми се струва нелогична трактовката - завиващите надясно от смешния булевард по двулентова в посока уличка, да дават предимство на пресичащият траекторията им инцидентен (спрямо трафика) автомобил. Това обаче е казус не на закона, а на общината или който там го е мислил! Според мен, в края на ул. Божурище (на въпросното кръстовище), трябва да има знак забраняващ обратния завой. Така или иначе, преди това (срещу ул. Т. Икономов), пак има възможност за такъв и там вече е ясно че той е в графата "маневра" и няма сложност.

 

  • Нагоре 2

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
1 hour ago, Emicha said:

[...] но истината е, че когато имаме  кръстовище, в което пътя с предимство променя направлението си , за движещите се по него МПС-та важи също правилото за дясно стоящия.

Да, точно това пише и в закона.

 

Quote

Когато някое от тях предприеме някаква маневра,  по напускане на въпросния път, се ръководи именно от правилото на дясно стоящия.

Не, това не е вярно. Влизайки в кръстовище от път с предимство няма значение, че след това можеш да излезеш от кръстовището по път без предимство. Както си написал в първия ми цитат, помежду си МПС-тата на равносилни пътища (и двете на път с предимство или и двете на път без предимство) се ръководят по правилото на дясностоящия. Това се определя по пътя, на който се намира МПС-то преди навлизането в кръстовището.

 

При тази ситуация червеният автомобил е с предимство точно защото влиза от път с предимство:

image.thumb.png.7201c0225378657904cab1764b50443a.png

 

ПС: Извинявай, ако съм те разбрал неправилно.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Off Topic
преди 45 минути, Pavel_Pavlov написа:

.......При тази ситуация червеният автомобил е с предимство точно защото влиза от път с предимство:

image.thumb.png.7201c0225378657904cab1764b50443a.png

 

ПС: Извинявай, ако съм те разбрал неправилно.

 

Сигурно си ме разбрал неправилно, затова:

 

- От схемата която си дал, червения автомобил ще прави МАНЕВРА  на въпросното кръстовище - демек ще напусне пътя с предимство по който се движи .

Съответно щом ще напуска въпросния път, за него също се отнася правилото за дясно стоящия и ще има предимство, първо  евентуално пред друго МПС , ако такова има на пътя с предимство, което му идва отляво по въпросния път и на кръстовището иска да излезе от него правейки МАНЕВРА , като продължи пътя си направо.

Също ще има предимство и  пред други МПС-та ако има такива, по  другите пътища без предимство .

И накрая другите МПС-та от пътищата без предимство, след като дадат предимство на всички движещи се по пътя с предимство, преминават през въпросното кръстовище, отново спазвайки правилото за дясно стоящ  помежду си .

 

Сега се надявам да си ме разбрал.

 

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Spoiler

Да, явно казваме едно и също нещо в случая с различни думи.

 

За мен просто е объркващо, че разделяш на три случаите, при които важи правилото за дясностоящия:

 

1. Караш си по пътя с предимство, съответно с другите по пътя с предимство се ръководите от правилото за дясностоящия

 

2. Отклоняваш се от пътя с предимство, съответно отново с другите от пътя с предимство се ръководите от правилото.

 

3. Намираш се на път без предимство, съответно с другите от пътищата без предимство се ръководите от правилото.

 

Просто 1 и 2 за мен няма нужда да се разделят на различни ситуации, след като няма значение дали и кой се отклонява от пътя с предимство – предимство между тях има дясностоящия. :)

 

Но щом говорим за едно и също, всичко е супер.

 

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Off Topic
преди 12 минути, Pavel_Pavlov написа:
  Скрий съдържанието

.....За мен просто е объркващо, че разделяш на три случаите, при които важи правилото за дясностоящия:

 

......Просто 1 и 2 за мен няма нужда да се разделят на различни ситуации, след като няма значение дали и кой се отклонява от пътя с предимство – предимство между тях има дясностоящия. :)........

.......Но щом говорим за едно и също, всичко е супер.

 

 

Разделят се ако трябва и на пет случаите, защото в едно кръстовище може да се пресичат повече от два пътя примерно пет - и ще има пет последователно преминаващи коли , по определен ред.

 

 

Редактирано от Emicha

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Spoiler

За мен е ненужно, щом с едно правило покриваш няколко случая. То може и 170 да са случаите, ако вземем предвид всяка възможна посока на завиване и различна ситуация. Но хайде, и без това прелива от офтопик тук.

 

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Guest
Темата е заключена и Вие нямате право да коментирате в нея.

  • Потребители разглеждащи страницата   0 потребители

    No registered users viewing this page.

  • Предстоящи събития

    No upcoming events found
×
×
  • Създай нов...