Kissman 4 #1 Публикувано 4 Януари, 2019 Колеги,забелязах,че зад помпата и под нея е омаслено и май има и върху алтернатора , който е точно под нея.Какво следва сега?Може ли да се кара така,какво да гледам за да следя състоянието и-нивото на хидравличната течност в казанчето ли?Ремонтират ли ги тия помпи и за какви пари или трябва нова?Нова на каква цена е? Казаха ми,че ги ремонтират и се сменя О пръстен,затова е почнала да тече . Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
JapCar 304 #2 Отговорено 5 Януари, 2019 Подсуши навсякъде и проследи от къде тече. Ако пропуска О пръстена на всмукателния маркуч (този с гайката ), то би вкарвало въздух в системата (защото там няма налягане а смуче от казанчето) и да е шумно, но се сменя лесно. Ако е от друго място, разглобявай и сменяй, навсякъде са О пръстени с различен размер. Ако правиш пълно разглобяване, снимай/бележи кое как е било, защото има възможност за обръщане на едно нещо и после не работи. Също има дребна пластмасова пластинка (10/2/1мм), забележи къде е и да не я изгубиш, пак няма да работи... Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
h5rov 294 #3 Отговорено 5 Януари, 2019 Миналата година минах от "там". Смяна на лагер и всички уплътнения на хидравлична помпа с труд около 60лв. Хубаво е преди това да имаш всичките гумички оем. Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
CARPERA 1541 #4 Отговорено 5 Януари, 2019 Наскоро след освобождаване на двата болта извадих маркуча показан на снимката в ляво. В основата има О пръстен влиза доста плътно при издърпването потича от помпата,предвиди това имай хидравлична течност или изпразни малко системата.Не си визирал точно кой маркуч е омаслен,и не мога да видя по снимката,но с смяна на О пръстените и уплътненията проблема ще се реши.Колегата е споменал колко е обслужването. Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Kissman 4 #5 Отговорено 5 Януари, 2019 Маркуч нямам омаслен...просто отзад помпата виждам омасляването.Ок,благодаря,ще я наблюдавам как се държи. Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
JHM 1789 #6 Отговорено 5 Януари, 2019 Провери всички конектори,към нея.Абсурдното при мен, е че имах и омасляване на болта от горе на помпата.Поставеното "О"пръстенче беше наранено от резбата,явно при навиване (развиване),след рециклажа,през който и аз съм минал.Сега за двата щуцера,свързващи помпата,съм си купил от "бултрако" гумени пръстенчета,че да са ми под ръка,заедно със шише хидр. течност. Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
CARPERA 1541 #7 Отговорено 6 Януари, 2019 Провери в какво състояние е хидравличното масло ,няма нищо по-добро за поддръжка на гумените уплътнения и добра работа на цялата система от ново масло.Ако не ти се занимава с цялостно смяна, просто свали казанчето като запушиш маркучите да не влезе в системата въздух, измий го с обезмаслител и сложи ново масло.От общите поръчки тук в форума има малки разфасофки на Honda PSF за такова опресняване. Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
CARPERA 1541 #8 Отговорено 6 Януари, 2019 Ето за това говоря Honda PSF 0,354 L https://www.ato24.de/en/honda-psf-0-354-l.html ако не е правено никога хубаво е да го направиш два пъти пре определени километри.Не ходи в Бултрако те за тази Honda PSF 0,354 L не са и чували,а за смяна на маслото и опресняване никога не се правело според тях,маслото е вечно за тях,чак когато ти протече рейката и ти вземат маса пари тогава.Защо е хубаво да се свали казанчето и измиие добра някъде в долната му част има финна мрежичка за цедка винаги е много затлачена. 1 Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Kissman 4 #9 Отговорено 6 Януари, 2019 Да колега,знам го това масло,ползвал съм го и имам от него 2 шишенца нови,купих ги от колегата Markony от Русе,понеже ми останаха при смяната наскоро на нов маркуч за хидравликата.Наистина в Бултрако не бяха чували за такива разфасовки,показах им го като ходих при тях по друг повод и видях реакцията им :-) Сега обаче явно дойде ред на помпата....После и на рейката сигурно... Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Nike2 1 #10 Отговорено 9 Януари, 2019 И при мен започна да тече помпата. В момента всичко около нея е в масло. Есента си смених цялата течност с Honda PSF и явно сега следва рециклиране на помпата. Някакви предложения къде да я дам или място от където мога да си купя всички уплътнения и пръстени? Мислех да я карам в Бултрако да я отремонтират, но нещо ме отказахте. Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Kissman 4 #11 Отговорено 9 Януари, 2019 Преди 2 часа, Nike2 написа: И при мен започна да тече помпата. В момента всичко около нея е в масло. Есента си смених цялата течност с Honda PSF и явно сега следва рециклиране на помпата. Някакви предложения къде да я дам или място от където мога да си купя всички уплътнения и пръстени? Мислех да я карам в Бултрако да я отремонтират, но нещо ме отказахте. Аз съм готов,днес оправиха моята.Моя майстор ми обясни,че предпочита и прави ремонт на помпата като ползва готов работен комплект и сменя всичко вътре за да е сигурен,че няма да има бъдещи проблеми.Обясни ми,че от студа уплътненията вътре стават на кокал и почва да тече.Всичко ми струваше 90 лв. Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
JapCar 304 #12 Отговорено 9 Януари, 2019 преди 19 минути, Kissman написа: Аз съм готов,днес оправиха моята.Моя майстор ми обясни,че предпочита и прави ремонт на помпата като ползва готов работен комплект и сменя всичко вътре за да е сигурен,че няма да има бъдещи проблеми.Обясни ми,че от студа уплътненията вътре стават на кокал и почва да тече.Всичко ми струваше 90 лв. Това за студа може и да е вярно, ако се случва предимно зимно време, но щом се радвате на 90лв за 5 "О" пръстена и 1 час труд... Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Kissman 4 #13 Отговорено 10 Януари, 2019 Преди 6 часа, JapCar написа: Това за студа може и да е вярно, ако се случва предимно зимно време, но щом се радвате на 90лв за 5 "О" пръстена и 1 час труд... 1. Една хидравлична помпа не се състои само от О пръстени.Писах ремонтен комплект,а това включва всички части вътре,които също са подменени. 2. Цялата процедура не трае 1 час,а повече.Да не говорим,че повечето места където ремонтират помпи искат да им я занесеш свалена.А тази дейност едва ли е по силите на всеки и то пред блока . 3. Предпочитам колата ми да няма никакви течове и да съм спокоен, отколкото да загубя време и нерви докато намеря сервиз където ще ми е с 5 лв.по-евтино . 1 Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
JHM 1789 #14 Отговорено 10 Януари, 2019 Абсолютно,важен е крайния резултат. В Бултрако цената тези гумички,лагери и труд е по две ,но когато си на зор ги даваш и забравяш. 1 Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
JapCar 304 #15 Отговорено 10 Януари, 2019 (Редактирано) Преди 3 часа, Kissman написа: 1. Една хидравлична помпа не се състои само от О пръстени.Писах ремонтен комплект,а това включва всички части вътре,които също са подменени. 2. Цялата процедура не трае 1 час,а повече.Да не говорим,че повечето места където ремонтират помпи искат да им я занесеш свалена.А тази дейност едва ли е по силите на всеки и то пред блока . 3. Предпочитам колата ми да няма никакви течове и да съм спокоен, отколкото да загубя време и нерви докато намеря сервиз където ще ми е с 5 лв.по-евтино . Е, добре, понеже съм я свалял на улицата (не зимата) и разглобявал в къщи (смених лагер без нужда, шумът си остана и не беше от помпата), знам, че едва ли са сменени всички части (и не е необходимо), тогава цената щеше да е мн. повече. Е, на другият ден повторих упражнението и я сглобих правилно, защото както казах, едно нещо може да се сглоби обратно(бях писал за това), знаех го още при първото сглобяване, но съм улучил грешния вариант. Ако се наложи пак, ще го бележа... Таа, за сменено всичко, вероятно значи 2 лагера и О пръстени. Лагера купих от eBay за £2-3. Ако знаеш, кажи от какво се състои ремонтния комплект, предното е мое предположение. Имам всякакви инструменти и сръчност, но не казвам, че всеки трябва да го прави сам, ако не е уверен... А майстор, който цял живот се занимава с това, би трябвало да го прави бързо и лесно. Редактирано 10 Януари, 2019 от JapCar Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
goga 273 #16 Отговорено 10 Януари, 2019 Това е ремонтния комлект за дизела от подписа ми. Цената е от магазин за авточасти, но мисля, че е ОЕМ комлекта за хидравличната помпа. 91345PAAA01 - 6,06ЛВ -10% 91249PNC003 - 10,11ЛВ -10% 91347PAAA01 - 6,06ЛВ -10% 91347PLA003 - 3,62ЛВ -10% 91346PLA003 - 5,20ЛВ -10% 91348P2A003 - 5,09ЛВ -10% 91349RAAA01 - 9,94ЛВ -10% 91349PNCJ01 - 9,17ЛВ -10% 91343PNC003 - 5,03ЛВ -10% 91344PNC003 - 4,60ЛВ -10% 91048P2A003 - ЛАГЕР - 57,60ЛВ -10% 56141PNC003 - ВАЛ - 128,95ЛВ -10% Има и още един о-ринг, кой го няма в горните - този за тръбата отгоре на помпата. 2 Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Ivan_Ch 315 #17 Отговорено 14 Февруари, 2019 (Редактирано) Колеги, днес и аз се нагърбих с трудоемката задача да отстраня теча от хидравличната помпа. След проверка на цени в Бултрако и обяснението им, че трябва да чакам доставка от 10 дни си купих литър хидр. масло и реших да се пробвам сам. При мен се появи омасляване по периферията на капака и при имбусния болт, като за месец смъкна нивото от Max на Min. По схема от нета прецених, че ще сменя 5 уплътнения. Маркуча за високото налягане и пластмасовия щуцер не съм ги свалял. Лагерът също си остана старият и ако не започне да шуми мисля да не го пипам. След дълго ровене в нета и поради липса на инфо за размера на големият и елипсовидният о-пръстен се принудих с капака да отида до магазина където с една мила дама с шублер и напасване избрахме оптималният НЕ ОЕМ вариант са размерите. Общо взето ремонтът ми излезе 43 лв. 40 лв масло и 3 кинта гумички. Ако до няколко седмици не се появи теч ще си подменя хидр течност понеже от литъра който купих съм ползвал под 200мл. Та липсващите размери на схемата на хидр помпа съм сложил 64.00х2.5 и 16.36х2.2. От мен това. Ако на някой му се занимава не е чак толкова сложно. Ако се разглобява цялата в туба руснацте са качвали клипове. Успех Редактирано 14 Февруари, 2019 от Ivan_Ch 1 1 Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Боря 0 #18 Отговорено 18 Декември, 2020 (Редактирано) Колеги, здравейте, извинявам се, че пиша в чуджа тема, но не виждам смисъл да пускам нова. Проблемът е, че хидравлична та ми помпа изпуска масло, не е мн, хидравликата течност не е намаляла , но искам да отстраня проблема на време, смятам, че е така от студеното време, тъй като лятото нямаше нищо, мисля че оплътненията са заминали. Та въпросът ми е можете ли да ми препоръчате майстор в София, който може да оправи проблема на норм цени, моля не предлагайте Бултрако, звънях там и цената е над 200 лв. Благодаря Ви предварително. Търся майстор преди Коледа, тъй като ме чака пътуване. Още веднъж благодаря предварително! Прилагам снимка Редактирано 18 Декември, 2020 от Боря Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
CARPERA 1541 #19 Отговорено 18 Декември, 2020 (Редактирано) Фена ще та свърши работа ,сваляш пращаш обслужва я, и слагаш. Мой приятел градски направи това и е супер доволен. Пробвай първо сам да смениш О пръстена на горния маркуч, сякаш от там е. Сменяш миеш там участъка и гледаш дали ще прокапе. Или сега я измий за да локализераш теча,обезмаслител Меглио и топла вода. Редактирано 18 Декември, 2020 от CARPERA Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Боря 0 #20 Отговорено 18 Декември, 2020 (Редактирано) Благодаря за бързия отговор колега, може ли някакви координати на Фена. Преди малко се чух със сервиз за рециклиране и ми обявиха цена от 300 лв.... Казаха, че мняма смисъл от смяна на о пръстени, тъй като щом тече има друг проблем. Още днес ще потърся о пръстен, за да го сменя, гледам, че се взима от бултрако. Ако наистина е там проблемът, ще е супер, тъй като тия цени, които обявяват преди Коледа са непосилни. Интересното е, че и горе на големия винт има мокро. Мен ме притеснява, че и надолу има мокро на най-ниската точка, но като там е най-ниската част може наистина да е от о пръстена на горния маркуч и да си се оттича. Прилагам и втора снимка. Благодаря ти отново. Сега като гледам снимката, като че ли наистина може течът да е горния маркуч, там има досто мокро петно. Още един въпрос изниква, колко време мога да я карам така докато намяря о пръстените? Редактирано 18 Декември, 2020 от Боря Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Боря 0 #21 Отговорено 18 Декември, 2020 Току-що се свързах с бултрако, казах че пръстените ги нямат и само с поръчка, ще търся заместители. Заявиха, че също така това нямало да реши проблема отново питах за цена, материали 130 лв, труд 190 лв. WTF Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
sashua 116 #22 Отговорено 18 Декември, 2020 (Редактирано) Нищо страшно и няма, кошница на 15 години, нормално, 95% от колите на тия години, без изключение, омасляват от някъде, карай и прави когато можеш, няма да те остави със сигурност. Редактирано 18 Декември, 2020 от sashua 1 Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Боря 0 #23 Отговорено 18 Декември, 2020 Надавям да не ме предава 😄 Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
CARPERA 1541 #24 Отговорено 18 Декември, 2020 Направи каквото ти казах напръскваш обилно с После с топла вода измиваш и ще видиш теча. Ако е от горния О пръстен мисля че Фена ще ти помогне с резервни части. Говори с него и за рециклиране което е по добрия вариант. Кординати 1 Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
simo vtecman 151 #25 Отговорено 18 Декември, 2020 Преди 5 часа, Боря написа: Току-що се свързах с бултрако, казах че пръстените ги нямат и само с поръчка, ще търся заместители. Заявиха, че също така това нямало да реши проблема отново питах за цена, материали 130 лв, труд 190 лв. WTF Колега, това което са ти казали от Бултрако са пълни глупости. Аз смених уплътненията на един акорд Cl9 и спря да тече. 2 Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
JHM 1789 #26 Отговорено 18 Декември, 2020 Какво смени,как,от къде,колко...? Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
jungles 78 #27 Отговорено 18 Декември, 2020 В най добрия случай сменяш големия и елипсовидния пръстен и ако спре ,спре. Имаше и един малък мисля ?! Ако не ,при Фена пълно рециклиране , мисля 100+ лв.. 1 Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Боря 0 #28 Отговорено 19 Декември, 2020 Преди 20 часа, Боря написа: Надавям да не ме предава 😄 Преди 20 часа, CARPERA написа: Направи каквото ти казах напръскваш обилно с После с топла вода измиваш и ще видиш теча. Ако е от горния О пръстен мисля че Фена ще ти помогне с резервни части. Говори с него и за рециклиране което е по добрия вариант. Кординати Много благодаря колега още днес ще го пробвам, пък дда видим Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
simo vtecman 151 #29 Отговорено 19 Декември, 2020 Преди 18 часа, JHM написа: Какво смени,как,от къде,колко...? 91249-PNC-003 7,14€ 91345-PAA-A01 4,16€ 91346-PLA-003 3,55€ 91347-PAA-A01 4,16€ 91347-PLA-003 2,47€ 91348-P2A-003 3,48€ 91349-PNC-J01 6,47€ 91349-RAA-A01 7,02€ Това са рефернцийте на уплътненията,поръчах си ги от - www.repuestos-honda.es Лагера не го поръчах от този сайт, защото излизаше 45€. Вече половин година и около 10к км , помпата не е протекла , работи без никакви проблеми. Дано да съм бил полезен. Весели празници на всички ! 4 1 Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Horn 10 #30 Отговорено 9 Февруари, 2021 Вчера и аз си направих самостоятелен ремонт на помпата,понеже сменях маркуча за високото налягане,който протече, и реших да обновя и нея.Целия комплект О-пръстени,заедно с лагера,ги поръчах от Amayama.Излязоха ми $35 с доставката, и пристигнаха за 2 седмици от Япония. На схемата долу,е помпата на фейслифтовите Акорди след 2006г.При нея има един допълнителен О-пръстен No.12 - 91345-RJL-003 , оградил съм го с червено.На Акордите преди фейса този О-пръстен го няма,и не е нужно да се поръчва.Всичко останало е еднакво. 3 2 1 Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
JOJOBIX 1 #31 Отговорено 24 Ноември, 2021 здравейте,на мойта американка купе 2,4 автомат 2004г. започна след рециклиране на рейката да втвърдява при студено време волана до загряване на двигателя,смених червеното масло което бяха сложили с оригинално в бултрако надявайки се че е от него,но проблема остана.Сега ще поръчам комплект уплътнения и ще я закарам в някой сервиз хидравлика за смяна да видим.Някакви идеи за проблема и препоръки за такъв в София? Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Kalin S 133 #32 Отговорено 30 Юни, 2022 Преди дни също направих пълна подмяна на всички уплътнения, семеринг и лагер на помпата, както и пълна смяна на хидравличната течност поради потъмняване на старата и незнайни километри. Помпата се разглобява и сглобява лесно, важното е да се работи внимателно и да се знае кое как е свалено и извадено от нея, за да се върне обратно както си е било. При мен някой явно е правил помпата и преди, защото свалих от нея лагер made in china. А на всичкото отгоре някой умен тип беше сложил лепило за резби на гайката, която държи ролката задвижвана от ремъка. Както и да е ползвах оригинален лагер KOYO made in japan, всички уплътнения оригинални и семеринг оригинален NOK, както и масло HONDA PSF-S. Болта с шестограма 10мм под който е клапана се нагрява и тогава се развива, защото ако се напъне студен и не иска да се развие се пука корпуса на помпата и филма приключва. След сглобяване всичко се затяга с динамометричен ключ според сервизните изисквания и защото цялата помпа е алуминиева и шанса от пренатягане и проблем е голям. ВАЖНО: При слагане на новите уплътнения се мажат само с новото масло HONDA PSF-S Това е схамата за фейслифт 2006г. на която, както колегата Horn е споменал има допълнително уплътнение с номер 12. Друго важно е ако си поръчвате нещата сами да не забравите от първата схема с маркучите уплътнение номер 23, защото това и долното уплътнение от където се храни помпата свалят ли се веднъж задължително се подменят иначе смуче въздух и шума от помпата е много неприятен. Ако забравите номер 23 не се притеснявайте в Бултрако имат налични постоянно 100 - тина броя на грозната цена от 6лв/бр. И това е то цялата работа с помпата след което всичко е топ и течове вече няма. 4 1 Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
svemar 58 #33 Отговорено 26 Февруари Добре, че преди повече от година поръчах превантивно частите за рециклиране на хидравличната помпа, та преди месец като почна да омаслява и дойде времето да я почвам :). За да си улесня ориентирането сред многото уплътнения си намерих готова снимка с добавените кодове плюс схемата на нютонметрите за затягане на болтовете. Благодаря на колегите във форума за всичките съвети! 2 Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
svemar 58 #34 Отговорено 28 Февруари Проверих дали имам всичко. Частите са ми били пристигнали на 11ти Октомври 2022. Доста превантивно съм действал :). Остана в Петък да получа маслото от Стефан и на 4ти мятам помпата. Ще пробвам с неговото аналог масло П... ло и ще споделя впечатления. Доверявал му съм се 2 пъти и съм доволен. Да видим и сега как ще е?!?! Иначе ще му пиля на главата за нов хидравличен маркуч с ГОЛЯМА отстъпка :) Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Г.Писаров 157 #35 Отговорено 28 Февруари Знам, че с Равенол няма да имаш проблем. Защо и с друга марка покриваща изискванията да не са наред нещата 1 Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
svemar 58 #36 Отговорено 2 Март Като четох упътването за смяна на хидравличното масло и малко се озадачих?!?!? В страницата на Фена също писах въпроса си и чакам дали ще отговори. По упътване го дават да се изкара входящия маркуч от масления резервоар, да се снади (удължи) маркуча към съда за източване на старото масло и тука идва момента който ме притеснява... да се запали двигателя и да се завърти волана няколко пъти от крайно до крайно положение докато хидравличната помпа спре да изхвърля старото масло...?!?!?? Разбира се ще вдигна предницата за да няма усилие при завъртане на волана, но това да не прецака нещо по системата? Чак след това мисля да подновя помпата и да налея новото масло. Удачна ли е тази последователност? Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
CCord 236 #37 Отговорено 3 Март (Редактирано) С ремонта на помпата трябва да извадиш и измиеш казанчето че вътре на дъното е ужас, след това си монтираш всичко, закачаш ремъка и започва процедурата по смяна на маслото. Както е изваден входящия/връщащ (който стои по-високо) маркуч от казанчето го удължаваш и насочваш в празно шише, най-добре 2 литра. след това запушваш добре горния отвор на казанчето където е бил въпросния връщащ маркуч, за да можеш да напълниш казанчето с ново масло почти до горе но не и до ръба на капачката а един пръст по-долу. Палиш мотора и веднага въртиш вляво и дясно като това става на празен ход и следиш да не се изпразни казанчето, като тръгне да свършва гасиш мотора и пак доливаш казанчето с масло до горе. И така докато ти изхвърли малко чисто масло във шишето което събира старото масло. Започне ли да излиза чисто масло спираш процедурата и възстановяваш маркуча където трябва да е на казанчето след което доливаш масло до оказаното ниво на MAX. За цялата процедура трябва около 1 - 1,1 литър масло. Това е всичко, успех. Редактирано 3 Март от CCord 2 1 Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Vancho 73 #38 Отговорено 5 Март За по-сигурно не палиш мотора. Предните колела във въздуха за да въртиш лесно кормилото Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
NOVIQ 39 #39 Отговорено 17 Март Не е голяма драма. Днес и аз си я отремонтирах с ремонтен комплект от Aliexpres(12-15 лв. всичко). В моя случай ''О" пръстените бяха изпечени и направо се разпаднаха. Цялата процедура бе около 2ч.(пред блока). Откача се ремъка свалят се двата маркуча( затапват се да не тече масло) сваля се помпата и се разглобява като се внимава да не се пръснат лопатките на помпата, почиства де всичко и се монтират новите пръстени. Долял съм около 50мл. масло- това което изтече от помпата 1 1 Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове