Cyreon 204 #1 Публикувано 1 Юни, 2018 (Редактирано) Днес понастъпих Акорда и май направих някаква беля по двигателя. Карах малко магистрално, малко по-агресивно и в малко по-горещо време (32 С). Направи ми впечатление, че като спрях, на празен ход двигателя беше по-шумен от обикновено, шумът беше като потракване и бълбукане все едно гореща вода бълбука. Карал съм между 4000 - 5000 оборота някъде около 7-8 минути и след това си карах нормално до вкъщи. Не е прегрявала. Чува се един тъп звук, горе долу с честота всяка секунда, като натисна газта и се вдигнат оборотите се учестява. Трака като дизел, много гадно. Аз си познавам колата и принципно на празен ход няма никакви странични шумове, много е тиха. Прикачил съм видео, след 8-мата секунда се чува на заден план по-отчетливо тракането. Някакви идеи какво може да е? Редактирано 1 Юни, 2018 от Cyreon Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
BlueDream4 86 #2 Отговорено 1 Юни, 2018 Какъв е този шум на 2-рата секунда, това ли трябва да е?? На 8-смата секунда, няма нищо съмнително.. Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Cyreon 204 #3 Отговорено 1 Юни, 2018 преди 4 минути, Yellowstone написа: Какъв е този шум на 2-рата секунда, това ли трябва да е?? На 8-смата секунда, няма нищо съмнително.. Чува се туп-тап-туп-тап малко глухо на заден фон, ако се заслушаш внимателно. Горе-долу на всяка секунда има по два звука. Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Митко Йотов 1259 #4 Отговорено 2 Юни, 2018 Погледнете веригата и зъбните колелета.Много неща може да са,но ако това ми се случи бих започнал от там. Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Cyreon 204 #5 Отговорено 2 Юни, 2018 Значи тази сутрин я запалих и пак го има същия шум - неравномерен само на празен ход. И няма значение дали е на студен или топъл двигател, все едно и също е. Иначе я покарах и в движение не намирам никаква разлика - ускорява си нормално, нямам загуба на мощност, маслото сутринта си беше на нормалното ниво, антифризът е добре, не прегрява, в движение си е ок. Обаче спра ли се чува този шум. Като че ли идва от дясно, там където са ремъците, но не мога да кажа точно дали е от двигател или друго нещо. Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
BlueDream4 86 #6 Отговорено 2 Юни, 2018 Напънал си я ти по тази магистрала .....и на някой от ремъците му е дошло "по нанагорнище", силно ме съмнява да е нещо вътре по двигателя, не се притеснявай..Единствено бъди предпазлив с тези ремъци да не е тръгнал някои да заминава...Закарай я на сервиз да е погледнат 1 Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Setfan 38 #7 Отговорено 2 Юни, 2018 (Редактирано) Ако маслото е на повече км, и такива здрави карания го загряват повече и по-бързо си губи качествата. Примерно ако е на 7-8 хиляди, бих го сменил. За другия шум, както е казал колегата сиг. е нещо външно. Редактирано 2 Юни, 2018 от Setfan 1 Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Cyreon 204 #8 Отговорено 2 Юни, 2018 Преди 2 часа, Yellowstone написа: Напънал си я ти по тази магистрала .....и на някой от ремъците му е дошло "по нанагорнище", силно ме съмнява да е нещо вътре по двигателя, не се притеснявай..Единствено бъди предпазлив с тези ремъци да не е тръгнал някои да заминава...Закарай я на сервиз да е погледнат A, дано да се окаже това или нещо не по двигателя. Преди 1 час, Setfan написа: Ако маслото е на повече км, и такива здрави карания го загряват повече и по-бързо си губи качествата. Примерно ако е на 7-8 хиляди, бих го сменил. За другия шум, както е казал колегата сиг. е нещо външно. Маслото го смених преди 10 дни. ОК е. Обадих се на Бултрако и в понеделник ще я карам в сервиз. Питаха ме дали искам пълна диагностика, казах им първо по шума да се опитат да разберат какво е. Дано само не назначат серия от излишни тестове, колкото да вземат пари. Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Cyreon 204 #9 Отговорено 2 Юни, 2018 Един приятел ми каза, че за моя проблем задължително трябвало да се мине диагностика. Мислите ли, че наистина има нужда от това в случая? Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
policeman 1073 #10 Отговорено 3 Юни, 2018 И какво ще ти покаже на диагностиката?Не спичай,тези двигатели са здрави и са направени дуракоустойчиви. Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Cyreon 204 #11 Отговорено 3 Юни, 2018 Преди 3 часа, policeman написа: И какво ще ти покаже на диагностиката?Не спичай,тези двигатели са здрави и са направени дуракоустойчиви. Toчно това и аз се питам - диагностиката показва електронни/сензорни проблеми предимно, а това може да е нещо чисто механично, откачено, разхлабено, развинтено, което няма как да се улови от диагностика. Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Митко Йотов 1259 #12 Отговорено 3 Юни, 2018 Ако нищо не свети по таблото значи грешки няма,но ще видят доста неща като свещи,бобини всичко що е електронно как работи и да ли е в норма.Аз бих минал първо през диагностика задължително. Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
DAN_DAN 396 #13 Отговорено 3 Юни, 2018 А защо не свалиш ремъка и да запалиш за няколко секунди. Така ще покаже дали звука идва от двигателя или е от периферията. Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Cyreon 204 #14 Отговорено 4 Юни, 2018 Oказа се компресор на климатика. Просто е заминал, дошло му е времето. И от там се появява хлабина и тракането. Майсторът ми каза, че не е от високи обороти или горещо време. Каза, че на Хондите и като цяло на японските коли компресорите били слабото място, защото ги правили да работят на макс, а на европейските коли имали някакъв регулатор, който поддържал температурата и не се товарел толкова много и следователно по-дълго изкарвал. Отидоха едни 500-600 лв за нов, защото ми каза на старо да не слагам. 1 Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Митко Йотов 1259 #15 Отговорено 4 Юни, 2018 Преди 3 часа, Cyreon написа: Отидоха едни 500-600 лв за нов, защото ми каза на старо да не слагам. 500/600 лв. за нов? Ако е и с труда ти си уцелил кьоравото. Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Cyreon 204 #16 Отговорено 4 Юни, 2018 Аз разгледах, горе-долу толкова вървят. Има ли начин да се ремонтира това нещо? Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
DAN_DAN 396 #17 Отговорено 4 Юни, 2018 Най вероятно му се е поразбил лагера. Има много голяма вероятност да минеш само с един лагер. Но така и така ще го сваляте хубаво е да се погледнат уплътнението на вала и съединителя на какъв хал са. Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
crown_bg 446 #18 Отговорено 4 Юни, 2018 (Редактирано) @Cyreon Ако съединителя е извън границите на поправка, компресора е за боклука, нов съединител е малко над половината от цената на оригиналния компресор. Нов афтърмаркет може да е 500-600лв., но оригинален не. Колегата Йотов затова е така изненадан, понеже не си отбелязал този детайл. Не знам причината, но на новите Хонди (изобщо, от около 2005-2006г.) има много оплаквания от кратък живот на АЦ компресора, но пък никой не дава инфо за начина на експлоатация, а тази информация е важна. Редактирано 4 Юни, 2018 от crown_bg 2 Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Cyreon 204 #19 Отговорено 4 Юни, 2018 Говорим за рециклиран компресор, аз ги огледах по 400-500 лв. са. За качество не мога да кажа, като марка също нямам представа - компетентните нека да кажат. На мен майстора ми каза, че нищо не съм можел да направя - просто им идва по-бързо края на компресорите, защото работели постоянно на макс, докато на европейските коли имало регулатор и той не натоварвал така компресора. Другите японски - Мазди, Тойоти и т.н. го имали същия проблем, масово било. Дори ми вика: "Преди ти да дойдеш една хонда преди теб със абсолютно същия проблем ремонтирах." И казва още: "Абе хубави машинки са хондите, ама много слабо място са им компресорите." Според него всичко това се прави съвсем целенасочено и нарочно. Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Veseliq 1556 #20 Отговорено 4 Юни, 2018 Преди 1 час, Cyreon написа: И казва още: "Абе хубави машинки са хондите, ама много слабо място са им компресорите." Според него всичко това се прави съвсем целенасочено и нарочно. И каква е конспирацията, че съвсем "целенасочено и нарочно" на 10 годишни коли се случва (но не винаги) да им се повреди точно компресор? 1 Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
policeman 1073 #21 Отговорено 5 Юни, 2018 Това с "прецакването" на компресорите на японските коли за сефте го чувам Предният лаф при "баш майсторите" беше,че "на японците са им много скъпи частите".То на европейските коли нищо не им се сменя,всичко е до живот 1 2 Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Cyreon 204 #22 Отговорено 5 Юни, 2018 Преди 8 часа, Veseliq написа: И каква е конспирацията, че съвсем "целенасочено и нарочно" на 10 годишни коли се случва (но не винаги) да им се повреди точно компресор? Конспирацията е същата каквато е с колите произведени преди 2000 г. и такива след - може да се провери статистически кои имат по-голям рейт на повреди. Конспирацията е да влезеш в дилършипа на Хонда в САЩ примерно, и ако не го направиш точно там, а другаде ти пада гаранцията. Компресорите са само част от картинката - един колега по-горе писал, че на новите хонди 2005-2006 години АС е масов проблем. Човекът обяснява, че на всички японски коли това е проблем, за него се знае, има друга алтернатива, но нещата си остават така. Това е конспирацията. А не че се е повредило конкретно на моята, която е 9 годишна и е нормално едно по едно нещата да почнат да се обаждат. Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Veseliq 1556 #23 Отговорено 5 Юни, 2018 Преди 4 часа, Cyreon написа: Конспирацията е същата каквато е с колите произведени преди 2000 г. и такива след - може да се провери статистически кои имат по-голям рейт на повреди. Дай да ги видим тия статистики Преди 4 часа, Cyreon написа: Конспирацията е да влезеш в дилършипа на Хонда в САЩ примерно, и ако не го направиш точно там, а другаде ти пада гаранцията. Ти и прахосмукачка да си купиш, ако не си я оправиш в официален сервиз ти пада гаранцията. Но като е гаранционна колата и нещо се повреди, нищо не плащаш - оставяш на дилъра и ти го оправя, какво те притеснява? Преди 4 часа, Cyreon написа: Човекът обяснява, че на всички японски коли това е проблем, за него се знае, има друга алтернатива, но нещата си остават така. Това е конспирацията. А не че се е повредило конкретно на моята, която е 9 годишна и е нормално едно по едно нещата да почнат да се обаждат. Това ми е проблемът с тези генерализации - кои са тези "всички японски коли"? В семейството има 3 японски коли и никоя не е имала проблем с AC. От 8ма генерация - това е коже би първата тема за проблемен компресор. Има ли смисъл да пишем такива безмислени неща като че "съвсем целенасочено и нарочно компресорите на всички японски коли се прецакват", когато определено това не би отишло на топ място сред "проблеми, които е вероятно да срещнете с вашата хонда" Отделно, че горе беше изложена теорията, че на японските коли им се прецаква климатроника, защото нямало регулатор колко да работи и работел постоянно - което ми е трудно да повярвам, защото отчетливо го чувам как се включва и изключва. Пък то май излезе, че се е прецакала ролката, която се върти независимо дали климатроника е пуснат, тоест все тая дали има регулатор... 1 Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
romborak 165 #24 Отговорено 5 Юни, 2018 Преди 18 часа, Cyreon написа: Аз разгледах, горе-долу толкова вървят. Има ли начин да се ремонтира това нещо? @Cyreon, при мен преди две години климатикът спря да работи и, след като закарах да го погледнат, се оказа, че е изгоряла бобината. Смениха ми я за 150лв. и от тогава не съм имал никакви проблеми. Този шум, за който говориш, си мисля, че и при мен има подобен още от както взех колата. Чудех се от какво е и ходих и при Слави да погледне. Той го хвана със стетоскопа. Каза да карам така. Било лагер и нямало смисъл да се сменява докато не сдаде багажа окончателно. Т.Е. може да се смени и няма нужда от нов компресор. Така че не бързай да купуваш нов преди да е ясно точно какъв е проблемът. Може пък и да се реши по-лесно. 1 Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Cyreon 204 #25 Отговорено 5 Юни, 2018 Преди 3 часа, Veseliq написа: Дай да ги видим тия статистики Ти и прахосмукачка да си купиш, ако не си я оправиш в официален сервиз ти пада гаранцията. Но като е гаранционна колата и нещо се повреди, нищо не плащаш - оставяш на дилъра и ти го оправя, какво те притеснява? Това ми е проблемът с тези генерализации - кои са тези "всички японски коли"? В семейството има 3 японски коли и никоя не е имала проблем с AC. От 8ма генерация - това е коже би първата тема за проблемен компресор. Има ли смисъл да пишем такива безмислени неща като че "съвсем целенасочено и нарочно компресорите на всички японски коли се прецакват", когато определено това не би отишло на топ място сред "проблеми, които е вероятно да срещнете с вашата хонда" Отделно, че горе беше изложена теорията, че на японските коли им се прецаква климатроника, защото нямало регулатор колко да работи и работел постоянно - което ми е трудно да повярвам, защото отчетливо го чувам как се включва и изключва. Пък то май излезе, че се е прецакала ролката, която се върти независимо дали климатроника е пуснат, тоест все тая дали има регулатор... Aми веднага ти давам на ТUV статистиката. Можем да сравняваме както по-нови коли 2-3 годишни, така и 6-7 годишни, така и 10-11 годишни. Примерно от Аuto reporta за 2016 година (6-7 годишни коли), т.е. произвдени през 2009-2010: Porsche 911 /най-надеждната в класацията/ - fault rate 8.9% 2004 година репорта пак 6-7 годишни, демек произведени през 1997-1998 Тоyota Starlet /първата в класацията/ - fault rate 4.9% http://www.anusedcar.com/index.php/tuv-report-year-age/2004-6-7/514 Разгледай ги. За другите години като десетилетия и възраст на автомобила нещата са сходни. И то си е съвсем логично това - навремето по-малко електроника, по малко сензори и датчици - по-малко вероятност нещо да се повреди. А относно това, че имаш 3 японски коли и досега не си имал проблеми с компресора на климатика с никоя от тях - поздравления. Но това, че на теб не ти се е случило не значи, че го няма този проблем. Щом като човека, който само с това се занимава ми го казва (а той оправя стотици климатици месечно), и че японските преобладават като съотношение и процент спрямо другите - значи го има проблема. Преди време тук се писа, за това че Акордите (мисля 7-ма и 8-ма генерация) имат проблеми с рейката. Аз слава богу нямам досега такива проблеми, но щом като е common problem и толкова народ е изпищял - значи има си проблем. Това че на мен не ми се е случил още такъв проблем не значи, че той не съществува. А дали е целенасочено и конспиративно както го писа. Ами виж: автомобилният бизнес супер се е комерсиализирал като всичко наоколо. Те изкуството и спорта комерсиализират, пък какво остава за материалното. Сега просто не се прави с идеята да я караш една кола 20-30 години, а купуваш, караш 5-10-15 години, продаваш я и купуваш новия модел. Всичко е бизнес за пари. За какво да ти я правят тая кола надеждна да изкара 500 000 км като ще излезе новия модел и пак искаме да те видим наш клиент. Дали ще го наричаш бизнес, конспирация, маркетинг, стратегия, комерсиализъм - все едно и също нещо е с различни имена. Преди 2 часа, romborak написа: @Cyreon, при мен преди две години климатикът спря да работи и, след като закарах да го погледнат, се оказа, че е изгоряла бобината. Смениха ми я за 150лв. и от тогава не съм имал никакви проблеми. Този шум, за който говориш, си мисля, че и при мен има подобен още от както взех колата. Чудех се от какво е и ходих и при Слави да погледне. Той го хвана със стетоскопа. Каза да карам така. Било лагер и нямало смисъл да се сменява докато не сдаде багажа окончателно. Т.Е. може да се смени и няма нужда от нов компресор. Така че не бързай да купуваш нов преди да е ясно точно какъв е проблемът. Може пък и да се реши по-лесно. Колега, аз вчера чак се усетих, че климатика изобщо не духа студено, т.е. няма как да се мине без нов компресор. А за лагер ми каза колегата DAN_DAN, че пак било препоръчително да се смени. Обаче сега дилемата е дали 1100 лв. за оригинален или 500-600 лв. за нов (немарков), който обаче май се оказва, че само го рекламират като нов, а всъщност е рециклиран. Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Tokio 177 #26 Отговорено 5 Юни, 2018 Преди 1 час, Cyreon написа: А относно това, че имаш 3 японски коли и досега не си имал проблеми с компресора на климатика с никоя от тях - поздравления. Но това, че на теб не ти се е случило не значи, че го няма този проблем. Щом като човека, който само с това се занимава ми го казва (а той оправя стотици климатици месечно), и че японските преобладават като съотношение и процент спрямо другите - значи го има проблема. Преди време тук се писа, за това че Акордите (мисля 7-ма и 8-ма генерация) имат проблеми с рейката. Аз слава богу нямам досега такива проблеми, но щом като е common problem и толкова народ е изпищял - значи има си проблем. Това че на мен не ми се е случил още такъв проблем не значи, че той не съществува. Колега, нека да правим разлика между японски и "японски" коли. Първите са произведени в Япония, а вторите в Европа. Готов съм да се обзаложа, че първите са много по-надеждни от вторите. Против съм да слагаме двете под един знаменатал, както прави твоя майстор. Колкото до проблема с рейката, на седма генерация го няма, има оплаквания само от осмата серия и то само с бензиновия двулитров двигател. Колега, аз вчера чак се усетих, че климатика изобщо не духа студено, т.е. няма как да се мине без нов компресор. А за лагер ми каза колегата DAN_DAN, че пак било препоръчително да се смени. Обаче сега дилемата е дали 1100 лв. за оригинален или 500-600 лв. за нов (немарков), който обаче май се оказва, че само го рекламират като нов, а всъщност е рециклиран. Компресора не издава багажа изведнъж, ако при теб е станало така, вероятно проблема е софтуерен или от бобината. Съвсем наскоро на моя съсед осмицата беше спряла да студи и му я оправиха за 30 лв само софтуерно, пък ти ако искаш сменяй компресора. Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Emicha 1856 #27 Отговорено 6 Юни, 2018 Преди 13 часа, Cyreon написа: ..... Щом като човека, който само с това се занимава ми го казва (а той оправя стотици климатици месечно),.... Нищо лично, а и се надявам да оправиш проблема най-безболезно за теб, но кой е този "Рамбо" на климатиците? Този човек-работохолик не спи, а оправя денонощно "стотиците" дефектирали климатици! П.П. Много колеги, сблъскали се с един или друг проблем, бързат да го обявяват за генерален (или хроничен) такъв за дадена марка и модел, но това е "капка в морето" на фона на произведените бройки. А това, че точно при теб се е случило,просто е малшанс. А и за жалост, няма нищо вечно - все някога се случва нещо да издаде багажа ! 2 1 Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Veseliq 1556 #28 Отговорено 6 Юни, 2018 На 6/5/2018 at 15:14, Cyreon написа: Разгледай ги. За другите години като десетилетия и възраст на автомобила нещата са сходни. .. А относно това, че имаш 3 японски коли и досега не си имал проблеми с компресора на климатика с никоя от тях - поздравления. Но това, че на теб не ти се е случило не значи, че го няма този проблем. Виж, не твърдя, че новите коли са по-здрави от старите. Нито отричам съществуването на проблеми. Но никъде не твърдя, че "целенасочено и нарочно" нещо се прави чупливо. Още повече част, която при теб е изкарала 2 пъти удължената гаранция на автомобила... Ето статистики от въпросният TUV, който сам си цитирал. За мен са показателни, че качеството май не се е сринало толкова брутално, колкото всеки втори по форумите го описва. Цитат The report of the year 2004 for vehicles of the age 6-7 years In the chart is 85 models and the average fault rate is 16.7%. The report of the year 2017 for vehicles of the age 6-7 years In the chart is 117 models and the average fault rate is 15.2%. "Ехеее едно време какви бяха колите", пък си спомням как около 2000та на 10 годишният ни Опел Вектра 1.6i му хвърляхме найлон отгоре да не се пълни с вода багажника като завали 1 Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Cyreon 204 #29 Отговорено 6 Юни, 2018 Преди 13 часа, Emicha написа: Нищо лично, а и се надявам да оправиш проблема най-безболезно за теб, но кой е този "Рамбо" на климатиците? Този човек-работохолик не спи, а оправя денонощно "стотиците" дефектирали климатици! П.П. Много колеги, сблъскали се с един или друг проблем, бързат да го обявяват за генерален (или хроничен) такъв за дадена марка и модел, но това е "капка в морето" на фона на произведените бройки. А това, че точно при теб се е случило,просто е малшанс. А и за жалост, няма нищо вечно - все някога се случва нещо да издаде багажа ! Имена няма да споменавам, защото не е коректно за човек, който не е тук и няма как да се защити да се дават положителни или отрицателни оценки, които са изцяло субективни. Въпросът е принципен. Факт е, че е търсен майстор, от него има и доволни и недоволни, както е във всеки бранш. И не знам кога се обявява един проблем за генерален или хроничен. Определен брой хора трябва да се оплачат или официално компанията производител да обяви акция по подмяна на въпросната част например както беше с еърбаговете на Таката. Аз просто споделих мнението на човек, който се занимава с това и щом той така казва, нямам причина да се съмнявам. Изобщо преливаме от пусто в празно с тая полемика. преди 11 минути, Veseliq написа: Виж, не твърдя, че новите коли са по-здрави от старите. Нито отричам съществуването на проблеми. Но никъде не твърдя, че "целенасочено и нарочно" нещо се прави чупливо. Още повече част, която при теб е изкарала 2 пъти удължената гаранция на автомобила... Ето статистики от въпросният TUV, който сам си цитирал. За мен са показателни, че качеството май не се е сринало толкова брутално, колкото всеки втори по форумите го описва. "Ехеее едно време какви бяха колите", пък си спомням как около 2000та на 10 годишният ни Опел Вектра 1.6i му хвърляхме найлон отгоре да не се пълни с вода багажника като завали Целенасочено и нарочно е относно политиката и комерсиализма, за които писах по-горе, а не че конкретна част се прави нарочно по-некачествена, за да се чупи по-бързо. Купуваш, караш известен брой години, продаваш и пак идваш при нас да си купиш новия модел - това е идеята. Бизнес. А не че господин "Сандан" от Йокохама специално ми е направил компресора да се скапе по-рано, че да му върви бизнеса с чарковете - не казвам това. Оспамихме темата със странични неща. По същество: Реших да изчакам няколко дни, да реша какво да правя с компресора, ще потърся и второ мнение от други, които се занимават с климатици, тук се изказаха мнения че е възможно проблема да е софтуерен или от бобината. Наистина благодаря за мненията на всички, тук пишем с идеята всеки да помогне с каквото може. Ще пиша след няколко дни какво е развитието по въпроса. Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Emicha 1856 #30 Отговорено 6 Юни, 2018 Преди 2 часа, Cyreon написа: ......И не знам кога се обявява един проблем за генерален или хроничен. Определен брой хора трябва да се оплачат или официално компанията производител да обяви акция по подмяна на въпросната част например както беше с еърбаговете на Таката...... Ами да, генерален е точно такъв - както проблема с ербеците на Таката. А хроничен, би трябвало да е такъв, при който, така наречените "умишлено направени технологични слабости", се проявяват във времето ( почти веднага, след изтичане на гаранцията), в почти всички произведени коли. Няма значение, важното е да оправиш колата по-евтино и да нямаш проблеми за напред. 2 Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Tokio 177 #31 Отговорено 7 Юни, 2018 На 5.06.2018 г. at 19:13, Japanese fever написа: Знам, че е трудно да се повярва, но и в САЩ на много 7-ми генерации компресорите на климатика заминават, особено ако са над 160 000 км (100К мили). Аз лично имам двама приятели, които смениха компресор на климатик на 7-ма ген (2002, 2003 год.) след като колата подмина 160 000 км. Просто някои части не са направени да изкарват вечно, както е при двигателите и трамсмисиите, да речем. Та аз бих казал - Да, компресорът на климатика е слабо място на Хонди след 2001-ва. Колега, ти май пак се обърка, 2002 г Акорд 7-ма генерация? Възможно е в САЩ седмата генерация да са я направили една година по-рано, но техните коли не са с японски части и не са произведени в Япония. Повечето агрегати нямат нищо общо с японските им събратя. Ако имат проблем с компресорите, би трябвало да кажем, че проблема е на американските Акорди, тези, които ние караме са японски и не мога да се съглася, че имат посочения от теб проблем. П.П. Аз съм запознат детайлно със седма и осма генерация на Акорд и донякъде с трета на CR-V. Влизам само в съответните раздели и не си позволявам да давам мнения и съвети за модели, които не познавам. Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
ВесКо 139 #32 Отговорено 9 Юни, 2018 На 5/6/2018 at 14:14, Cyreon написа: За какво да ти я правят тая кола надеждна да изкара 500 000 км като ще излезе новия модел и пак искаме да те видим наш клиент Защото това е Хонда, произведена в Япония! Наистина малко хора го знаят, затова силно препоръчвам да се информираш, както ти, така и други колеги, що за човек е японеца и що за нация е тази. А за колите, на които частите се изчисляват да не бъдат по-издръжливи от 5 години ... на такива казвам евробангии 1 Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Cyreon 204 #33 Отговорено 14 Юни, 2018 Здравейте. Проблемът с компресора на климатика и шума е оправен. Оказа се, че не е нужна смяна на целия компресор, а се наложи смяна на лагер и ремонт на шайба + ел.магнит. Общо ми излезе всичко 120 лв. (35 лв. лагер, 30 лв смяна на лагер, 55 лв, ремонт на шайба + ел.магнит). Не знам това как е като цена, но е в пъти по-малко, отколкото ако се сменяше целия компресор. Правих го при друг майстор, защото на моя (а и на повечето) явно не им се занимава да ремонтират, а им е по-лесно да сменят. Тракането от преди изчезна, колата си работи нормално както си работеше преди. Климатикът си охлажда чудесно. Не знам точно какво причини тоя проблем, а и едва ли има кой да ми каже. Благодарности към колегите, които се включиха по темата със съвети, опит и предположения. Много ми беше полезно, за да се ориентирам какво да правя. Специални благодарности към колегата DAN_DAN от Варна, който дойде вкъщи, прегледа я, преслуша я и много точно я диагностицира. Данчо, имаш специална почерпка от мен. 3 2 Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
h5rov 294 #34 Отговорено 14 Юни, 2018 Супер колега, най-добрия вариант. И какво се оказа сега... на тия Хонди компресорите си се развалят, хронично е. Няма нужда да се чудим, направо да ги сменяме с нови. На който "майстор" както му е по-изгодно. 1 Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
e4omir 49 #35 Отговорено 14 Юни, 2018 Тъпото е, че подсъзнателно някой такъв "майстор" разбирач като почне да ти пълни главата с глупости и някакси му се доверяваш и се мяташ на ремонт/услуга която той ти препоръча. Аз още нямам кръв в главата как оня ден един такъв "разбирач" му платих 180 лв за пълнене на климатика на Тойотата на баща ми + някакво изплакване на системата (flushing). Още не мога да повярвам как сам му платих дори добре, че колегата е отложил смяната е и помислил на трезво, а не като мен. Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Mys7Ic 14 #36 Отговорено 1 Април (Редактирано) Ако може да използвам темата на колегата. При мен като зацепи компресора на климатика има потракване и отделно вибрации на волана . Когато натисна педала на съединителя на трансмисията изчезва този шум. По принцип аксиалния лагер ми има леко шум. Да не би този резонанс да е от омекнали пружини на феродовия диск защото като я карам колата го няма това нещо, а като е на свободна няма товар. Иначе си охлажда добре макар, че често се пуска компресора. Първо ще го проверя за достатъчно фреон. Някой друг имал ли е такъв проблем? Редактирано 1 Април от Mys7Ic Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове