Jump to content
Sign in to follow this  
Markony

Капкови проби на двигателни масла

Recommended Posts

@HondaExplorer

След обработка на бялото се получава това:

Castrol0w30.thumb.jpg.e9e70e7bf6e6661b8de50822d7f7443f.jpgPila_Castrol0w30.thumb.jpg.dbdfb122465e3b5dac0876b0138ca31b.jpg

Не знам колко е вярно изображението, но маслото е погълнало много сажди за 5000 км.

 

Share this post


Link to post
Share on other sites
Преди 5 часа, ceco_accord написа:

Средната ти скорост за този пробег 51.5 км/ч ли е?

тц 47 е :D 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Еми, значи отчита и престой на място. 

Верни са ти мото часовете.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Преди 14 часа, dandilov написа:

@HondaExplorer

След обработка на бялото се получава това:

Castrol0w30.thumb.jpg.e9e70e7bf6e6661b8de50822d7f7443f.jpgPila_Castrol0w30.thumb.jpg.dbdfb122465e3b5dac0876b0138ca31b.jpg

Не знам колко е вярно изображението, но маслото е погълнало много сажди за 5000 км.

 

 

Благодаря отново за отделеното време за анализ, колега! Какви изводи бихме могли да направим ако приемем снимката за достоверна, макар и от телефон?

1. Маслото е с по високи миещи свойства спрямо старото, което пропуснах да отбележа, че е било Total 5w30 и не е слагано от мен.

2. Подходящ ли е режимът на каране откъм обороти, тъй като карам мега икономично и турбината почти не я активирам без значение предавката? Ауспухът ми е доста чист за дизел без DPF.

3. Възможно ли е капацитетът на филтъра да не е добър, визирайки тези Маhle made in China какъвто май имаше в магазина тогава?

4. Друго?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Другото е марката Масло. Кастрола може да е ментакис и толкова да му е ресурса :) 

  • Upvote 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

@HondaExplorer

1. Не смятам, че се дължи на миещите свойства на маслото.

2. Режимът на каране не се нагажда според маслото, а маслото се избира и се сменя според режима на каране.

3. Твоят маслен филтър е тип "вложка" и няма недостатъците на уплътнението, на китайските метални навиващи вилтри. Филтърната хартия си е на Mahle, тоест много добра.

4. Друго - възможни са някои от следните фактори:

    4.1. Двигателят да е много мръсен.

    4.2. Проблем с дюзи или неправилно смесообразуване.

    4.3. Друг проблем с двигателя.

 

Ето как, ориентировъчно, трябва да изглежда твоята капкова проба на 5000 км.

https://forums.hondabg.com/topic/107096-капкови-проби-на-двигателни-масла/?do=findComment&comment=1057524384

 

Share this post


Link to post
Share on other sites
На 28.06.2022 г. at 14:41, Bizzito написа:

Здравейте,

 

Четвърта проба на Ravenol SSV 0w30. За сравнение с историята на предходното масло, на предната страница.

 

Поръчал съм ново масло, ще го сменям скоро. Още от същото :)

 

1) Автомобил – Honda CR-V 2008 N22A2 2.2 i-CTDi;

2) Масло – Ravenol SSV 0w30;

3) Маслен филтър – Mahle;

4) Общ пробег на автомобила - 238 421 км;

5) Пробег на маслото в момента на вземане на пробата - 4155 км;

6) Цикъл (извънградско/градско) – 25/75;

7) Средна скорост - около 20 км/ч;

8 ) Сезон на експлоатация – 29.11.2021 - 27.06.2022;

9) Моточасове – около 195;

10) Изразходвано гориво - около 380 л. Diesel + Cetane booster

11) Пробата е взета от напълно загрял двигател (10 мин след гасене) и се е сушила 24 часа на стайна температура;

12) Обем на налятото чисто масло при смяната - 5.9 л.;

13) Доливане на масло – не е правено.

14) Други – източени само 50-100 грама от картера и леглото на масления филтър, предполагаемо кличество останало старо масло - около 1 литър; предходни четири къси смени на 4000 km, работещ EGR; премахнат DPF.

 

Първа снимка - оригинал 600 dpi на скенер.

Втора снимка - обработена с GIMP по инструкции от oil-club.ru.

Трета снимка - на прозорец.

Четвърта снимка - история.

Ravenol SSV 0w30_28.06.2022.jpgRavenol SSV 0w30_28.06.2022_pila.jpgRavenol SSV 0w30_28.06.2022_staklo.jpgHistory.jpg

 

Няма страшно, аз да напомня за моята история, която вече е в миналото. :)

 

 

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

:) И на теб бях дал същия линк за пример. ;) :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Да, знам, да успокоя човека, че не е само той. :) 

Много са факторите, които влияят. Горивния процес ако не е наред всичко в кофата.

Но стигнах до извода, че не си заслужава да се пипа. По-честа смяна и това е.

  • Like 3

Share this post


Link to post
Share on other sites
На 13.03.2023 г. at 11:59, Drone написа:

Аз имам един въпрос, как ги сметна тези моточасове ? Аз сега си гледам трип-а и на 8500км съм на 165 часа 

Off Topic

Ще ти дам следният пример, живееш в Нови Хан и работиш на летището и до отбивката за него няма светофари и можеш спокойно да караш както по магистралата за 8 месеца колко километра и мото часа ще имаш. Прибавяне и 2000км за 20ч с почивките от България до Италия. Живея в Италия и скоро си пътувал по тукашните четири лентови магистрали. Ако те интересува точно къде живея и работя,пиши ми на лични. 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites
Posted (edited)

Една проба на CRV 4 генерация с пълна сервизна история на реални километри тук в Италия, където всичко се подлага на съмнение от ваша страна. 

1) Honda CRV 2015 R20

2) масло оригинално 0w-20

3) маслен филтър оригинален 

4) общ пробег на двигателя 123480 км.

5) пробег на маслото 12360км

6) цикъл извънградско/градско 70/30%

7) сезон 07.04.2022/13.03.2023

8) мото часове приблизително 250

9) два резервоара бензин и около 1200л газ 

10) обем на налятото чисто масло 4л

11) доливане няма, в момента е на средата между мин и мах.

Пп. Колата от нова е с монтирано АГУ BRC и се обслужва в оторизиран сервиз на Honda. 

Първата снимка е с малко изкуствена светлина. 

Капката е взета на загрял двигател БЕЗ да се изчаква известно време. 

Забравих да спомена предишните 6 смени на маслото само със същото.

Смятам, че е редно това да се публикува в раздела на модела. Така ще отпаднат доста въпроси относно обслужването на двигателя. 

20230314_072627.jpg

20230314_072527.jpg

Edited by vespa
  • Like 1
  • Upvote 2

Share this post


Link to post
Share on other sites

Днес покарах малко 0W-30-ката, та капнах да съхне, понеже не е ясно кога пак, а е на почти хилядарка, ама от 3 извънградски и 30-тина км градско - за 66 дни.

IMG_20230105_165452.jpg

IMG_20230315_150345.jpg

IMG_20230315_150531.jpg

  • Like 1
  • Upvote 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Утре я сканирай и дай да видим как ще изглежда.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Такава е идеятя, а скоро и 5W-40-ката.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Posted (edited)

@vespa

Веско, да взема да ви изпратя, там в Италия, един скенер от 75 лв., че като гледам, май са голям дефицит при вас... :lol:

За тук - О.К. Някои нямат пари (разбираемо), други ги мързи, трети им е изключително сложно да работят с такава техника, четвърти не знаят, че съществуват такива устройства... О.К. Приемам го!

Но за "Fratelli d'Italia, l'Italia s'è desta... Нещо много "заспала работа" се получава... ;) :D

(...надявам се да го приемеш в чисто хумористичния аспект...)

 

Та... с лека корекция на бялото, което мразя да го правя...

1548192941_OEMHonda0W-20.thumb.jpg.258af520a1ed28edd65df1d19d2b48f8.jpg2017517594_Pila_OEMHonda0W-20.thumb.jpg.06af69fe4a19ff267e291d813196de9c.jpg

Маслото е относително чисто, с малко тежки замърсявания. Наситена дифузна зона с леки замърсявания. Типично за 0W-20 няма заформено ясно ядро. Всичко това е и в резултат на чистото гориво (LPG), и доброто състояние на двигателя.

Но! Колко се е окислило маслото за тези 12 хил. км. и в каква степен са дегенерирали мазителните му свойства, не може да се прецени.

А това съвсем не е маловажно!

Затова не бива да се правят "героиства" с интервала на смяна.

Edited by dandilov
  • Like 2
  • Thanks 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Здравейте!

Поздравления за чудесната тема!

Макар и ползвател на друга марка беше много интересно да се запозная с проведените тестове.

 

Моля за анализ на проба, макар и на Хюндай и40.

Наясно съм че информацията не е пълна и липсват история на развитието.

 

1. Hyundai i40 1,7 CRDI 2017

2. Масло 5w-30 / неясна марка/

3. Маслен филтър / неясна марка/. 

4. Общ пробег - 214250 км 

5. Пробег с това масло около 8000 км.

6. Цикъл (извънградско/градско) – 60/40

 

7) Средна скорост - около 25 км/ч;

 

8 ) Сезон на експлоатация – .10.2022- 15.03.2023

 

9) Моточасове – около ?;

 

10) Изразходвано гориво -? Diesel без добавки 

 

11) Пробата е взета от напълно загрял двигател (10 мин след гасене) и се е сушила 24 часа на стайна температура;

 

12) Обем на налятото чисто масло при смяната - 5.3 л.;

 

13) Доливане на масло – не е правено. Състояние на максимум

 

Първата снимка е на просвет, а втората сканирана

IMG_20230315_162846.thumb.jpg.9b7fa527a30ece9750c4ede706cc779c.jpg1613560507_300dpi-image1.thumb.jpg.938bc89f62bc689ed628c2c4a40dc64a.jpg

  • Upvote 3

Share this post


Link to post
Share on other sites
Posted (edited)

Първа кръв с новият ШЕЛ.

 

1)      Автомобил – Honda LEGEND KB1, J35A8, 2007г.;

2)      Масло – SHELL HELIX ULTRA 0W-30 , ACEA A5 / B5 , API SL. Fully synthetic / carbon neutrel / PUREPLUS technology - made from natural gas.

3)      Маслен филтър – NITTO 4HM-113

4)      Общ пробег на автомобила – 346106 км;

5)      Пробег на маслото в момента на вземане на пробата - точно 987,1 км .

6)      Цикъл основно извънградско + 30-тина км градско.

7)      Средна скорост за пробега (според борд компа) 60 км/ч.

8)      Сезон на експлоатация – 66 дни (зима) - 5.01.2023 - 15.03.2023.

9)      Мото часове – около 17 мото часа - според средната скорост. Трип В нулирах с новото масло.

10)    Приблизително изразходвано гориво – около 120л газ + дузина паления от студен мотор до обръщане на бензин и ако мотора влезе във VTEC, но не съм сипвал тази година. Според "борда" 3,3 л. Айде - 5 да са. :)

11)    Пробата е взета в рамките на 10-тина мин. след 40 км извънградско и е сушена 1 денонощие на стайна температура.

12)    Обем на налятото чисто масло при смяната – 4 л.

13)    Доливане на масло - НЕ. Разход на масло за периода около 0,2 литъра, предполагам защото веднъж "гоних самолета" с пълна кола през Петрохан.

14)    Други - Пробата е сканирана на същият скенер като предходните (а не на "розовия"), но не отиват отношенията ни на добре, та слагам и 1 (необработвана) с телефона си. Направил съм си "контролирана среда" и ако бива, следващите ще са така?

16)   Предишно масло Ravenol  DXG 5W-30 dexos1 gen 2, ILSAC GF5, API SN, с което минах 14140 км (10 месеца / 210 мото часа / 85% извънградско) с разход 1.5 литра за целия пробег. Преди сегашния ШЕЛ бе с Ravenol  SSO 0W-30 , ACEA A3/B4, API SN/CF, с пробег 12 354 км и аналогичен (1,2л.) харч.

 

15.03.23.JPG

IMG_20230316_164647.jpg

Edited by ceco_accord
  • Upvote 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ще помоля за помощ @emod да направи анализ на капковата проба на supertorr.

 

Share this post


Link to post
Share on other sites
Posted (edited)

@ceco_accord

Цецо, нещо не можеш да уцелиш нито на скенер, нито на телефон... :lol:

Сканираното на .pdf изглежда преекспонирано и не се получава необходимата визия. Ето:

440260454_SHELLHELIXULTRA0W-30_987km.thumb.jpg.e65f835455ab8f85baa0065c4cc01acd.jpg495267404_Pila_SHELLHELIXULTRA0W-30_987km.thumb.jpg.51461feb6ba415374c1e01591cdfe967.jpg

 

На снимката с телефона пък бялото е сиво и трябваше да го коригирам предварително. Бедата при него е, че никога няма да можеш да уцелиш еднакво сиво, а пък аз никога няма да мога да уцеля същият "репер" за да се получи същото ниво на корекция. Абе става манджа с грозде.. :D

Ето как изглежда, след корекция, снимката от телефона:

IMG_20230316_164647.thumb.jpg.af19878a970c5748988833931dec0d98.jpgPila_IMG_20230316_164647.thumb.jpg.8c66a24baaf8917de56fb1fd0b14c8c3.jpg

 

Чисто масло, обрало мизерията от несливаемия остатък старо. ;)

 

Някаква разлика в работата на мотора?

Edited by dandilov
  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites
Posted (edited)

Този въпрос ми е най-труден, защото усещането е доста субективно.

Струва ми се по-звънак като глас, но може да е илюзия. При мощност в излишък не мога да кажа нищо за енергоотдаването, а и за паленето, понеже няма студове.

За тоя двигател и откак го ползвам, бих казал че маслата нямат значение, но пък за тях е важно да са здрави и с ресурс, който да не прекрачвам.

Бих капвал още, но "пост продукцията" ми е проблем. Имам и друга снимка, но с ефект избистряне, снимана след горната, в същата среда на обкръжение и светлина. Ако повече ти харесва, поне централно е по-бяла, но характеристиката на този ефект също ще се променя с потъмняването на капката.

IMG_20230316_165441.jpg

А тази е просто до прозореца (непряка слънчева светлина и облачно), след което е кадрирана и само изсветлена.

IMG_20230317_085208.jpg

IMG_20230317_085314.jpg

Инсталирах си и някакъв скенер, та ето и с него какво се получи (пак до прозореца), но и той е през камерата, и там малко изсветлих изображението, но поне е с плъзгач и мога да го повторя.

TapScanner 03-17-2023-09꞉31_20230317_093649_673_76.jpg

Edited by ceco_accord

Share this post


Link to post
Share on other sites
Posted (edited)

Здравейте,

 

добавям проба взета от вчера, но пробвах по-добро  /уж /сканиране и снимки на просвет.

 

Ще съм благодарен на отзив и анализ.

 

 

1323985251_SwiftScan2023-03-1715_58_24.thumb.jpg.4cd0a709a356d42946f1eef6eed6ea46.jpg711645394_SwiftScan2023-03-1715_56_16.thumb.jpg.38f49890dbff174b86660fe99c7b2090.jpgscan_03_17_2023_15_55_04_282.thumb.jpg.dc955e15f124e94bfa9fbcdfb9f5ef1a.jpg

Edited by supertorr

Share this post


Link to post
Share on other sites
Off Topic

На колко кмра е това масло?

 

Share this post


Link to post
Share on other sites
Posted (edited)

На приблизително 8000, но според сервизния интервал 4500

Edited by kvd74
Моля, не цитирайте цяло предходно мнение! По презумпция се предполага, че отговаряте на него.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Posted (edited)

@supertorr Здравей!

Ако си чел внимателно темата, сигурно си забелязал, че по една капка, особено при дизел, няма как да се направи обективен анализ за състоянието на маслото. Също така, много неизвестни има в твоя казус :) Ако трябва да "стрелям в тъмното" и предвид долната картинка (сложил съм там твоите капки; тези отгоре), бих казал, че маслото е в състояние 6В. Т.е. има замърсяване (но все още не е много тежко), дисперсията е добра (но може би не за дълго), а обводняването не е голямо. Ресурс за още употреба е наличен. Колко голям - не мога да кажа. Дали да продължиш, ще трябва сам да решиш :) Не забравяй, че ресурсът на едно масло не се определя само от натрупването на замърсявания в него, а и от промяната на химията му ( в т.ч. от водата и наличното в него гориво).

hu1.jpg

 

 

Edited by emod
  • Like 2
  • Upvote 2

Share this post


Link to post
Share on other sites
Posted (edited)

@emod Благодаря, за отделеното време!

Прочетох темата изцяло, и ме запалихте. Ще продължа да следя и след смяната на маслото/ явно не необходимо в спешен порядък/ най-вече.

Дадохте ми някаква насока, предвид неяснотите, пред които съм изправен.

 

Edited by kvd74
Моля, не цитирайте цяло предходно мнение! По презумпция се предполага, че отговаряте на него. Вече ви е направена забележка по- горе.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ако продължиш с това масло до 9000 км (да речем), направи при същите условия нови капки. Ще бъде интересно.

 

П.С.   НЕ цитирай изцяло предходното мнение. Модераторите/администраторите ще ти направят забележка. Виж Правилата на Форума, т.2.8 :) 

Share this post


Link to post
Share on other sites
На 16.03.2023 г. at 23:55, ceco_accord написа:

Бих капвал още, но "пост продукцията" ми е проблем.

Показал си тук,че си техническо лице,така че един скенер не може да ти се опре:D.

Залагаш и на качествени "смазки"по хонделите ти,така че дерзай:thumbs1:!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
Sign in to follow this  

  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

  • Upcoming Events

    No upcoming events found
×
×
  • Create New...