Jump to content

Recommended Posts

Здравейте,

 

Имах едно не много супер-пупер масло, но отворено, та реших да го извъртя есента преди Мобила да не престоява. Та:

 

Първи  тест с масло RAVENOL SVE Standard Viscosity Ester Oil SAE 5W-30 High Mileage

 

1)      Автомобил – Honda Accord 6, F18B2, ръчни скорости, 2001г.;

2)      Масло – RAVENOL SVE Standard Viscosity Ester Oil SAE 5W-30 High Mileage

3)      Маслен филтър – NITTO 4HM113 - FILTER OIL, Въздушен – Mahle-Knecht LX1075 ;

4)      Общ пробег на автомобила –194 204  км;

5)      Пробег на маслото в момента на вземане на пробата - 452 км;

6)      Цикъл (извънградско/градско) – 50/50;

7)      Средна скорост NA ;

8)      Сезон на експлоатация –  от 11. 09. 2023;

9)      Моточасове – NA ;

10)    Изразходвано гориво – LPG около 43 литра Shell (България), EkoPetrol (BG);

11)    Kтм = (л. / 4.3 л.) ≈ 10;(LPG?)

12)    Пробата е взета от напълно загрял двигател след градско каране 5 минути след гасене и е сушена 24  часа на стайна температура;

13)    Обем на налятото чисто масло при смяната – 4,3 л;

14)    Доливане на масло – не

15)    Други - източени около 330 мл  от картера след оттичане Предходни масла Castrol 10W40 (немски) на около 10000, но на около 2 г., Liqui Molly 10W40 ACEA A3 ∙ ACEA B4 ∙ API SL на 6850 км. Honda Synthetic Blend 5W-30 – 6350 км, PETRO-CANADA SS 5w30 на 4890 км., MOTUL 8100 Eco-lite 5w30 на 9650 км - предимно магистрално каране, Prista Ultra G 5W30 от Markony’s Garage – 4771 км., Amsoil XL 5W30 -7389 км.  Режим - рядко над 4000 об./мин. Пробата е сканирана на скенер Canon TR4600 series 3 in1 с разд. способност 600 dpi. на офисна хартия с леко докосване на щеката до хартията (business laser Xerox).

RAVENOL 5W30 SVE.jpg

  • Харесвам 1
  • Нагоре 2

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Опааа... Тая капка няма общо с визията на предходната. Липсват замърсяванията в зоната на ядрото. Да не си го опреснявал? Или пък начинът, или условията на вземане на пробата е бил по-различен?

Както и да е... Маслото се представи отлично за този пробег! :thumbs1:

Чакаме развитието и отзиви от FDS.

  • Нагоре 3

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Да,така е.Щеката я докоснах към листа,но количеството беше малко на щеката.Дръпнах я, непосредствено след загасяне на мотора.Аз за това друг път, капя 5 за късмет:D!

Благодаря,за отзивчивостта и коментарите:thumbs1:!

Следва FDS 5W30 4L+500ml SSV 0W30 (останало от предното).

След това,незнам има време;).

  • Харесвам 1
  • Благодаря 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Капков тест 1

1.RAVENOL FDS 5W30 от "ato24"

2.Honda accord-K20Z2 2006г.

3.Общ пробег на автомобила-237930км.

4.Пробег на маслото, в момента на вземане на пробата 300км.

5.Цикъл извънградско/градско 70/30

6.Средна скорост,около 50 км/ч.

7.Сезон на експлоатация 17.09.2023 до 23.09.2023г.

8.Мото часове-----

9.Изразходвано гориво-----

10.Обем на налятото масло при смяната-4,5л.

От ляво е капната,а от дясно е с докосване на щеката.

1460629368_RavenolFDS5W30300km001.thumb.jpg.80621831dbc69ce63c67a80f725e7021.jpg407148516_RavenolFDS5W30300km002.thumb.jpg.3acb0f50aa357324daec8f34514df74c.jpg

Започваме на чисто:thumbs1:!

  • Нагоре 3

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Има ли някаква разлика в работата на двигателя спрямо SSV?

  • Благодаря 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

+1 за 0w30 SSV-то.

Усещах двигателя,че развърташе по добре с него.

Но пък има и факта,че подмених свещите NGK LPG6 Iridium platinum( на 130к.), с обикновенни NGK ZFR6K11 и надпис Хонда.

Редактирано от JHM
  • Харесвам 1
  • Нагоре 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Off Topic

 

Не би трябвало да има съществена разлика в динамиката на двигателя, понеже и двете масла са с близки работни вискозитети (9,7 и 10,2). Но може пък и други фактори да оказват влияние.

 


 

 

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Вчера дружно се окапвахме. :)

Така или иначе 2-те масла бяха налети на 5-и януари.

 

окапване_n.jpg

 

1)      Автомобил – Honda LEGEND KB1, J35A8, 2007г.;

2)      Масло – SHELL HELIX ULTRA 0W-30 , ACEA A5 / B5 , API SL. Fully synthetic / carbon neutrel / PUREPLUS technology - made from natural gas.

3)      Маслен филтър – NITTO 4HM-113

4)      Общ пробег на автомобила – 350934 км;

5)      Пробег на маслото в момента на вземане на пробата - точно 5816,1 км .

6)      Цикъл основно извънградско 90% + 10% градско по дестинациите.

7)      Средна скорост за пробега (според борд компа) 75 км/ч.

8)      Сезон на експлоатация –  5.01.2023 - 24.09.2023.

9)      Мото часове – около 80 мото часа.

10)    Приблизително изразходвано гориво – около 750 л газ + нещичко А 95 - за дузина паления, и ако мотора влезе за малко във VTEC.

11)    Пробата е взета в рамките на 10-тина мин. след 200 км извънградско и е сушена 1 денонощие на стайна температура.

12)    Обем на налятото чисто масло при смяната – 3.7л.

13)    Доливане на масло в пробата - ДА. Разход на масло за периода около 0,6 литра,  след предната капка доливах на 3 пъти по 0,3л.

14)    Други - Пробата, както предната е сканирана на CanoSkan LiDE35 600dpi .

16)   Предишно масло Ravenol  DXG 5W-30 dexos1 gen 2, ILSAC GF5, API SN, с което минах 14140 км (10 месеца / 210 мото часа / 85% извънградско) с разход 1.5 литра за целия пробег. Преди сегашния ШЕЛ бе с Ravenol  SSO 0W-30 , ACEA A3/B4, API SN/CF, с пробег 12 354 км и аналогичен (1,2л.) харч.

 

1)      Автомобил – Honda CIVIC 6 / префейс / хеч / ръчка – 5 ск. , D14A3, 1997г.

2)      Масло – SHELL HELIX ULTRA 5W-40 , API SN/CF; ACEA A3/B3, A3/B4. Fully synthetic / carbon neutrel / PUREPLUS technology - made from natural gas.

3)      Маслен филтър – MANN FILTER W610/6

4)      Общ пробег на автомобила – 415648 км.

5)      Пробег на маслото в момента на вземане на пробата - точно 5908,8 км . Долният трип е нулиран с наливането на маслото и си превърта хилядарките без да се пипа.

6)      Цикъл извънградско  / градско – приблизително 70% / 30%

7)      Средна скорост за пробега около 75км/ч извънградско и около 25 км/ч. градско.

8)      Сезон на експлоатация  - 5.01.2023 - 24.09.2023.

9)      Мото часове – около 100 мото часа.

10)    Приблизително изразходвано гориво – около 480л. газ и около 50л А-95. Колата пали на бензин и до минутка минава на газ, като в движение няма довпръскване.

11)    Пробата е взета в рамките на 10-тина мин. след 2 км градско и е сушена 1 денонощие на стайна температура.

12)    Обем на налятото чисто масло при смяната – 3 л. След първата капка долях свежи 0,4л. - да е на макс за лятото.

13)    Разход на масло за периода 0,0 литра, както и да се юрка моторчето.

14)    Други - Пробата е сканирана на скенер CanoSkan LiDE35 с 600dpi.

16)   Предишно масло – специалната апокрифна формула на Фена за разработване (1000 км с разход 0.1л.), а преди това е карана с наливен SHELL 10W-40 и разход 0,5л за 1000 км.

 

 

384073499_6568193509883087_1594249467433416641_n.jpg

384137640_218656034300850_2041414988726489740_n.jpg

383396240_340524658370154_3833337143017601083_n.jpg

383731971_6432774306833595_6463787217237380316_n.jpg

5-40 i 0-30 kapki 24.09.23.JPG

Редактирано от ceco_accord
  • Нагоре 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Чудесно взети капкови проби и супер тест за анализи, и размишления! Браво! :thumbs1:

Тук се забелязва интересно развитие и отчетлива разлика между двете проби.

392535370_5-40i0-30kapki24_09_23.thumb.JPG.af489ee28349f2d9cbe9a14710cb6f3c.JPG

Pilla_392535370_5-40i0-30kapki24_09_23.thumb.JPG.311723aed57d8df362c2895ef2135c44.JPG

И двете масла са на GTL база и сходен пробег на гориво LPG.

Разликите са:

1. Различните двигатели.

2. Сивикът е след скорошен основен ремонт, но без измиване на маслената система. От тук мисля, че маслото е разтворило стари отлагания.

3. Различни маслени филтри: японски NITTO 4HM-113 за Леджънд-а и MANN W610/6 за Сивик-а. От темата за маслените филтри ( https://forums.hondabg.com/topic/113109-маслени-филтри/?do=findComment&comment=1057625896 ) може да се види, че филтриращата способност на NITTO е по-добра от тази на MANN, поради по-добрата филтърна хартия. От тук, предполагам, е и по-голямото замърсяване при маслото на Сивик-а. Масленият филтър не е уловил достатъчно от замърсяванията.

4. Обемът на използваното масло. При Леджънд-а маслото е допълнително опреснявано с доливане на общо около 1 литър през периода на експлоатация. При Сивик-а не е доливано, понеже няма разход.

 

Прави впечатление светлият ореол в периферията и на двете капки. Това може да е бензин от студените стартове, или етанол (10% съдържание в бензина по новите еко норми), който не се е изпарил.

Бих препоръчал, маслото на Сивик-а да се смени, за да бъдат изхвърлени с него и евентуалните разтворени замърсявания. След това да се използва и по-качествен маслен филтър.

 

 

  • Нагоре 1
  • Благодаря 2

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Определено разликата е драматична и маслото + филтъра на Сивика ще се изтекат в историята скоро.

Може и експлоатационните режими да са допринесли. Леджо се кара извънградско и на 2000 об/мин, а Сивушко е поне на 3000 об/мин при 100 км/ч, а ако требе да се изпреварва, или катери баир, оборотите отиват двойно с това малко маторче. Той вече е в ръцете на синковеца, а он си го гали, за разлика от мен, дето го натисках доста през тоя период.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Тест втори и последен.

1)  Масло – Ravenol SSV 0w30, маслен филтър Пурфикс.

  2)  Автомобил –Honda Accord дизел 2.2 2005г.

  3)  Общ пробег на автомобила - 216040км.

  4)  Пробег на маслото в момента на вземане на пробата - 7620км.

  5)  Цикъл (извънградско/градско) - около 80/20 в полза на извънградското.

  6)  Средна скорост - незнам.

  7)  Сезон на експлоатация – от 23.03.2023г. до 01.10.2023г.

  8)  Моточасове – Нямам представа;

  9)  Изразходвано гориво - около 500л.

10)  Пробата е взета от загрят до работна температура мотор - до 10 мин. след като е изгасен ДВГ

11)  Обем на налятото чисто масло при смяната -  5,6л., несливаемия остатък не е източван.

12)  Доливане на масло - няма.

Качвам снимкa и ПДФ цветен, 600dpi. На снимката датата е сгрешена - 01.10.2023г. е вярната.

IMG_20231002_172539.jpg

Ravenol 22.09.2023.pdf

Редактирано от goga
  • Нагоре 2

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

322245510_Ravenol01_10_2023.thumb.jpg.baf2f34518b677ae00c9dff0daa02366.jpg633424301_Pila_Ravenol01_10_2023.thumb.jpg.07ddda728139a3f4a963af694de029a3.jpg

 

Защо ще е последен тест? Маслото все още не е за смяна. Все пак е дизелов двигател. Има да натрупва още сажди...

  • Харесвам 2
  • Нагоре 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ами не знам. Може да му врътна още 1000км. Още предната проба беше доста зацапана и за това.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Off Topic

Подбирай къде да зареждаш нафта! Горивото е от съществено значение за натрупването на сажди в маслото. Имам случай с бензин на една и съща верига бензиностанции, но в различни обекти, качеството е фрапиращо различно и то с тенденция във времето!

 

  • Харесвам 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Здравейте,

 

Втори  тест с масло RAVENOL SVE Standard Viscosity Ester Oil SAE 5W-30

 

1)      Автомобил – Honda Accord 6, F18B2, ръчни скорости, 2001г.;

2)      Масло – RAVENOL SVE Standard Viscosity Ester Oil SAE 5W-30

3)      Маслен филтър – NITTO 4HM113 - FILTER OIL, Въздушен – Mahle-Knecht LX1075 ;

4)      Общ пробег на автомобила –194 913  км;

5)      Пробег на маслото в момента на вземане на пробата - 1161 км;

6)      Цикъл (извънградско/градско) – 60/40;

7)      Средна скорост NA ;

8)      Сезон на експлоатация –  от 11. 09. 2023;

9)      Моточасове – NA ;

10)    Изразходвано гориво – LPG около 100 литра Shell (България), EkoPetrol (BG); DS Oil

11)    Kтм = (100л. / 4.3 л.) ≈ 23;(LPG?)

12)    Пробата е взета от напълно загрял двигател след магистрално каране около 7 минути след гасене и е сушена 24  часа на стайна температура;

13)    Обем на налятото чисто масло при смяната – 4,3 л;

14)    Доливане на масло – не

15)    Други - източени около 330 мл  от картера след оттичане Предходни масла Castrol 10W40 (немски) на около 10000, но на около 2 г., Liqui Molly 10W40 ACEA A3 ∙ ACEA B4 ∙ API SL на 6850 км. Honda Synthetic Blend 5W-30 – 6350 км, PETRO-CANADA SS 5w30 на 4890 км., MOTUL 8100 Eco-lite 5w30 на 9650 км - предимно магистрално каране, Prista Ultra G 5W30 от Markony’s Garage – 4771 км., Amsoil XL 5W30 -7389 км.  Режим - рядко над 4000 об./мин. Пробата е сканирана на скенер Canon TR4600 series 3 in1 с разд. способност 600 dpi. на офисна хартия с докосване на щеката до хартията (business laser Xerox).

1161.jpg

  • Харесвам 1
  • Нагоре 2

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Не мога да преценя от снимките, колко е потъмняло маслото. Иначе пробите са о.к.

  • Харесвам 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
13 hours ago, dandilov said:

Не мога да преценя от снимките, колко е потъмняло маслото. Иначе пробите са о.к.

Ами потъмнява леко, постарах се да направя по прегледно сравнение с увеличен и обединен вид

int.jpg

  • Нагоре 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
35 minutes ago, georeto said:

Здравейте колеги, ето и моят тест:


1)      Автомобил – Honda CR-V, K20A4, 2002 г.;

2)      Гориво - LPG/А95 - 90/10;

3)      Масло – Ravenol DXG 5w30;

4)      Маслен филтър – MANN;

5)      Общ пробег на автомобила - около 370 000 (не се знае точно, може и да е на повече);

6)      Пробег на маслото в момента на вземане на пробата - 2451 км;

7)      Цикъл (извънградско/градско) – 80/20;

8)      Сезон на експлоатация – 16.08.2023 -13.10.2023;

9)  Пробата е взета от напълно загрял двигател (10 мин след гасене) и се е сушила 24 часа на стайна температура;

10)  Обем на налятото чисто масло при смяната - 4,7л. (около 300 мл. несливаем остатък съм изтеглил от картера, както и на предишните смени) ;

11)  Доливане на масло – не е правено. 

12)  Предходни масла;  https://docs.google.com/spreadsheets/d/1UfAy_sdswf68oNI0t3YtSYJ4Yy47VDgCPtCQX5Or0Jw/edit?usp=sharing

 

 

DSC_8049.jpg

DSC_8052.jpg

 
 
 
 

 

Редактирано от georeto

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Притесненията ми бяха, че влиза бензин в маслото, защото миришеше доста, но нито се вдига нивото на маслото, нито има димене. Колата работи тихо, когато е на бензин. По какво се познава при теста, ако има повече гориво?

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

В периферията на капката се образува светъл ореол. Колкото е по-широк този ореол, толкова повече е разтвореното гориво в маслото.

Например:

1227650265_FuelintheOil.thumb.jpg.b930fc8e159df9342037eb2f216dd058.jpg

Такъв ореол може да се образува и от най-леките фракции на маслото, без да има гориво в него. Особено при нисковискозитетните масла и съдържание на естери. Така, че не винаги може категорично да се каже дали е гориво, или не е.

При твоята проба също не може да се прецени, понеже си дал снимка с телефон и трябваше да обработя баланса на бялото, а това води до известно изкривяване на изображението в последствие. За правилен анализ трябва сканирано изображение.

Карай спокойно и не го мисли за сега.

Редактирано от dandilov
  • Харесвам 2

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Старото масло на Сивика се "утече" в историята.

 

1)      Автомобил – Honda CIVIC 6 / префейс / хеч / ръчка – 5 ск. , D14A3, 1997г.

2)      Масло – SHELL HELIX ULTRA 5W-40 , API SN/CF; ACEA A3/B3, A3/B4. Fully synthetic / carbon neutrel / PUREPLUS technology - made from natural gas.

3)      Маслен филтър – MANN FILTER W610/6

4)      Общ пробег на автомобила – 416250 км.

5)      Пробег на маслото в момента на вземане на пробата - точно 6510 км . Долният трип е нулиран с наливането на маслото и си превърта хилядарките без да се пипа.

6)      Цикъл извънградско  / градско – приблизително 70% / 30%

7)      Средна скорост за пробега около 75км/ч извънградско и около 25 км/ч. градско.

8)      Сезон на експлоатация  - 5.01.2023 - 14.10.2023.

9)      Мото часове – около 110 мото часа.

10)    Приблизително изразходвано гориво – около 530л. газ и около 50л А-95. Колата пали на бензин и до минутка минава на газ, като в движение няма довпръскване.

11)    Пробата е взета в рамките на 10-тина мин. след 270 км извънградско и е сушена 1 денонощие на стайна температура.

12)    Обем на налятото чисто масло при смяната – 3 л. След първата капка долях свежи 0,4л. - да е на макс за лятото.

13)    Разход на масло за периода 0,0 литра, както и да се юрка моторчето.

14)    Други - Пробата е сканирана на скенер CanoSkan LiDE35 с 600dpi.

16)   Предишно масло – специалната апокрифна формула на Фена за разработване (1000 км с разход 0.1л.), а преди това е карана с наливен SHELL 10W-40 и разход 0,5л за 1000 км.

 

Опитах да източа каквото мога от несливаемия остатък при клапаните, а колата бе наклонена наляво и се надявам от пробката да е изтекло всичко, но едва ли.

393251970_244397148612441_2316957843479693600_n.jpg

Реших да отворя масления филтър.

Видя ми се доста черно маслото там (а и имах магнити по него), обаче и с това не сполучих, но поне капнах и от вътрешността му.

5-40  kapka filter 15 10.23.JPG393366680_1361216661141192_7037394734271595164_n.jpg393441775_1380924539505185_9115752543361266609_n.jpg

 

Тук са старото масло - 6510 км и новото - 0км - след палене на място.

Капките са през 10 мин - сушени заедно денонощие на стайна температура и надлежно сканирани.

5-40 old i 5-30 new kapki 14 10.23.JPG

 

На другият ден започна историята на новото олио.

393321163_333256139193752_777709027905029627_n.jpg

Това е първата капка, след еднодневен трип 250 км до столицата + 20км из града на следващия ден.

new 5-30 3L i 5-40 0.3L kapka 15 10.23.JPG

 

1)      Автомобил – Honda CIVIC 6 / префейс / хеч / ръчка – 5 ск. , D14A3, 1997г.

2)      Масло – микс от 3 литра SHELL HELIX ULTRA 5W-30 + 0,4 литра SHELL HELIX ULTRA 5W-40 , останало от предишното.

3)      Маслен филтър – CHAMPION COF100208S

4)      Общ пробег на автомобила – 416526 км.

5)      Пробег на маслото в момента на вземане на пробата - 270 км . Долният трип е нулиран с наливането на маслото и си превърта хилядарките без да се пипа.

6)      Цикъл извънградско  / градско – приблизително 85% / 15%

7)      Средна скорост за пробега около 70км/ч извънградско и около 20 км/ч. градско.

8)      Сезон на експлоатация  - 14.10.2023 - 15.10.2023

9)      Мото часове – около 4 мото часа.

10)    Приблизително изразходвано гориво – 19.1л. газ (според пълно-пълно) и около 3л. А-95 - на отиване качвах Петрохан (30 км) на бензин, понеже бързахме. :)

11)    Пробата е взета в рамките на 10-тина мин. след 20 км градско и е сушена 1 денонощие на стайна температура.

12)    Обем на налятото чисто масло при смяната – 3,3 л. с доливане 0,1л. до макс, на следващия ден.

13)    Разход на масло за периода 0,0 литра.

14)    Други - Пробата е сканирана на скенер CanoSkan LiDE35 с 600dpi.

16)   Предишно масло SHELL HELIX ULTRA 5W-40, преди него тайната формулата на Фена за разработване след ремонта (1000 км с разход 0.1л.), а преди това е карана с наливен SHELL 10W-40 и разход 0,5л за 1000 км.

 

393500010_698172075541699_6864556765314118244_n.jpg393437646_343587368237627_1689169819346627158_n.jpg

 

Мисля че има лееека разлика между новото масло на 0км и 270 км, но падна юркане на отиване. На обратно не бързахме, а и синковеца спуска Петрохан. :)

Любопитен е въпросът защо и 2-те капки имат светъл ореол? При мен не мирише на бензин, а и първата е била в мотора няколко минутки.

Редактирано от ceco_accord
  • Нагоре 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

380879230_Pila_NewandOld.thumb.JPG.f218af32c910be82a47fe5e3c9b93bbb.JPG Новото и старото. Разлял си капката на старото и е станало мазало.

 

396107365_Pila_SHELLHELIXULTRA5W-40_Oil_Filter.thumb.JPG.ad3d7dc6793198d84e9826d523f57723.JPG Като цяло не е различна визията на пробата от филтъра. Не изглежда по-мръсно от това в картера.

 

1902624866_SHELLHELIXULTRA5W-30_270km.thumb.JPG.a63a2f72465c6f4c963ec8530d894ffb.JPG1132798331_Pila_SHELLHELIXULTRA5W-30_270km.thumb.JPG.da2cea986933f57b9ab1db0e22e6a2bd.JPG

 

Относно ореолът. Вижда се, че е разтворено някакво количество старо масло, останало в системата. То прави по-тъмна основната зона на капката, а  GTL-базата разделя фракциите нещо... Като в периферията остава най-леката и чиста фракция от сместа на маслото. Това ми идва на ума, щом няма рзтворено гориво и др.

За сравнение прилагам моя капка, където се вижда колко по-малко е първоначалното замърсяване на маслото, след изтегляне на почти всичките остатъци от старо масло, преди смяната.

795421583_White_ShellHelixUltra5W30ShellHelixUltra5W40_78km.thumb.jpg.b082046a6f2fe4d21051031dccc6ab2d.jpg

  • Харесвам 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Амии, по късна доба и "на тъгъдък", това е положението.

Понякога нещата не се получават, въпреки мерака.

Някакъв % от стария катран в кацата с нов мед. :(

Съсипах това масло по рождение, но ще изкара някоя хилядарка.

 

Редактирано от ceco_accord

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Нищо не си съсипал! Ще го смениш 7-8 хил. и готово. Споко!

  • Харесвам 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Off Topic

И хубавото и лошото са все временни - се ля ви.

 

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
4 hours ago, ceco_accord said:

Амии, по късна доба и "на тъгъдък", това е положението.

Понякога нещата не се получават, въпреки мерака.

Някакъв % от стария катран в кацата с нов мед. :(

Съсипах това масло по рождение, но ще изкара някоя хилядарка.

 

аз пък все не мога ей тъй да нацеля моята щека с маслото,  ъгълът док който пада  светлината да е еднакъв, та да се вижда промяната на цвета

Редактирано от Тъмнозелен самурай G86-P

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Това е течност, а и щеката е лъскава.

Тоест, важна е не само светлината, а и отражението на околните обекти.

Дай си време, експериментирай и ще намериш подходящ ракурс.

  • Нагоре 1
  • Благодаря 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Здравейте,

 

За над 1000 км ми е малко странно да няма никакви следи от замърсяване. А моточасовете не са малко, само от градско каране. Дано да е защото съм свикнал само на мазньочи и чернилки вече няколко години.

 

1) Автомобил – Honda CR-V 2017 R20A9 2.0 бензин;

2) Масло – Ravenol 0w20 DFE;

3) Маслен филтър – Mahle;

4) Общ пробег на автомобила - 74 858 км;

5) Пробег на маслото в момента на вземане на пробата - 1154 км;

6) Цикъл (извънградско/градско) – 0/100;

7) Средна скорост - около 14 км/ч;

8 ) Сезон на експлоатация – 05.08.2023-18.10.2023 г.;

9) Моточасове – около 84;

10) Изразходвано гориво - около 162 л бензин 95 + добавки;

11) Пробата е взета от напълно загрял двигател (10 мин след гасене) и се е сушила 24 часа на стайна температура;

12) Обем на налятото чисто масло при смяната - 3.7 л;

13) Доливане на масло – не е правено;

14) Други – предходно масло Honda 0w20 сменено на 6000 км;

 

Първа снимка - оригинал 600 dpi на скенер.

Втора снимка - обработена с GIMP по инструкции от oil-club.ru.

Трета снимка - на прозорец.

Четвърта снимка - история.

Image 002.pngImage 002_pila.pngIMG_20231019_095436.jpgRavenol 0w20 DFE History.jpg

Редактирано от Bizzito
  • Нагоре 2

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Супер е маслото, не се притеснявай! А и W20 трудно образуват ядро. Така, че не го чакай скоро. Всичко се разпространява по обема на капката. Вижда се замърсяването в целия обем.

В случая на друго трябва да се обърне внимание. А имено на това, че се кара предимно градско, на кратки интервали и стоене по светофари. Чести студени стартове и т.н. Това води до бензин в маслото и разреждането му. Да се има предвид за по-кратка смяна на маслото в бъдеще, за да не стане с вискозитет 0W10, например... :D

Може да пробваш Ravenol SSV по-нататък, ако ще продължаваш да караш предимно градско.

Редактирано от dandilov
  • Харесвам 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Намерих една проба, която взех на около 200 км, но прецених, че нищо не се вижда, а и нямах много време да пиша. Сега обаче виждам разликата.

Image 007_pila.jpg

  • Нагоре 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

 Здравейте,

 

 Ето го маслото след няколко хиляди:

 

1)      Автомобил – Honda CR-V, K20A4, 2002 г.;

2)      Гориво - LPG/А95 - 90/10;

3)      Масло – Ravenol DXG 5w30;

4)      Маслен филтър – MANN;

5)      Общ пробег на автомобила - около 370 000 (не се знае точно, може и да е на повече);

6)      Пробег на маслото в момента на вземане на пробата - 5276 км;

7)      Цикъл (извънградско/градско) – 80/20;

8)      Сезон на експлоатация – 16.08.2023 -16.11.2023;

9)  Пробата е взета от напълно загрял двигател (10 мин след гасене) и се е сушила 24 часа на стайна температура;

10)  Обем на налятото чисто масло при смяната - 4,7л. (около 300 мл. несливаем остатък съм изтеглил от картера, както и на предишните смени) ;

11)  Доливане на масло – около 200-300 мл. 

12)  Предходни масла;  https://docs.google.com/spreadsheets/d/1UfAy_sdswf68oNI0t3YtSYJ4Yy47VDgCPtCQX5Or0Jw/edit?usp=sharing

dxgB.jpg

LAB.jpg

  • Харесвам 2
  • Нагоре 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Това добре ли е ? Карам със същото масло и филтър. 

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Добре е маслото. То и на газ няма натрупани замърсявания все още.

  • Харесвам 3

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Една такава пълна синтетика като DXG и с режим на каране 90% извън града на газ - горе-долу, колко километра може да издържи? Знам, че, така по вид на капката, не може да се види TBN-а, колко е паднал, и вискозитета - къде е отишъл, но все пак.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

По спомен я карах 14 000 + км.

Нейде назад по страниците са ми капките от това масло.

Редактирано от ceco_accord
  • Харесвам 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
On 11/19/2023 at 8:05 PM, georeto said:

Една такава пълна синтетика като DXG и с режим на каране 90% извън града на газ - горе-долу, колко километра може да издържи? Знам, че, така по вид на капката, не може да се види TBN-а, колко е паднал, и вискозитета - къде е отишъл, но все пак.

пълна, празна синтетика - сменяй на 8-9 к. да ти е мирна главата и здрава колата ( мотора де)

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Здравейте,

 

Трети  тест с масло RAVENOL SVE Standard Viscosity Ester Oil SAE 5W-30

 

1)      Автомобил – Honda Accord 6, F18B2, ръчни скорости, 2001г.;

2)      Масло – RAVENOL SVE Standard Viscosity Ester Oil SAE 5W-30

3)      Маслен филтър – NITTO 4HM113 - FILTER OIL, Въздушен – Mahle-Knecht LX1075 ;

4)      Общ пробег на автомобила –196 408  км;

5)      Пробег на маслото в момента на вземане на пробата - 2656 км;

6)      Цикъл (извънградско/градско) – 70/30;

7)      Средна скорост NA ;

8)      Сезон на експлоатация –  от 11. 09. 2023;

9)      Моточасове – NA ;

10)    Изразходвано гориво – LPG около 170 литра + бензин Shell V – Power 95 50 литра -  Shell (България), EkoPetrol (BG); DS Oil ; EKO (BG)

11)    Kтм = (220л. / 4.3 л.) ≈ 51

12)    Пробата е взета от напълно загрял двигател след гасене и е сушена 24  часа на стайна температура;

13)    Обем на налятото чисто масло при смяната – 4,3 л;

14)    Доливане на масло – не

15)    Други - източени около 330 мл  от картера след оттичане Предходни масла Castrol 10W40 (немски) на около 10000, но на около 2 г., Liqui Molly 10W40 ACEA A3 ∙ ACEA B4 ∙ API SL на 6850 км. Honda Synthetic Blend 5W-30 – 6350 км, PETRO-CANADA SS 5w30 на 4890 км., MOTUL 8100 Eco-lite 5w30 на 9650 км - предимно магистрално каране, Prista Ultra G 5W30 от Markony’s Garage – 4771 км., Amsoil XL 5W30 - 7389 км.  Режим - рядко над 4000 об./мин. Пробата е сканирана на сканер Canon TR4600 series 3 in1 с разд. способност 600 dpi. на офисна хартия с докосване на щеката до хартията (business laser Xerox).

2656.jpg

  • Нагоре 2

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване

  • Потребители разглеждащи страницата   0 потребители

    No registered users viewing this page.

  • Предстоящи събития

    No upcoming events found
×
×
  • Създай нов...