Тъмнозелен самурай G86-P 325 #1441 Отговорено 22 Юли, 2023 Здравейте, Втори тест с масло – Amsoil XL 5W30 1) Автомобил – Honda Accord 6, F18B2, ръчни скорости, 2001г.; 2) Масло – Amsoil XL 5W30 3) Маслен филтър – Amsoil EA 15K12, Въздушен – Mahle-Knecht LX1075 ; 4) Общ пробег на автомобила –192 070 км; 5) Пробег на маслото в момента на вземане на пробата - 6022 км; 6) Цикъл (извънградско/градско) – 95/5; 7) Средна скорост – 78 ; 8) Сезон на експлоатация – от 31. 05. 2023; 9) Моточасове – 77 ; 10) Изразходвано гориво – LPG около 620 литра DS Oil, Shell (България)б Knez Petrol (Сърбия), MaxiLine, EDO, M1 Petrol (Унгария), AVIA, AGIP, TOTAL (Германия),Carrefour, Auchan,TOTAL (Франция); 11) Kтм = (л.620 / 4.3 л.) ≈ 144;(LPG?) 12) Пробата е взета от напълно загрял двигател след магистрално каране 5 минути след гасене и е сушена 24 часа на стайна температура (даже малко отгоре J); 13) Обем на налятото чисто масло при смяната – 4,3 л; 14) Доливане на масло – не 15) Други - източени около 300 мл (6 спринцовки от 50 мл) от картера след оттичане Предходни масла Castrol 10W40 (немски) на около 10000, но на около 2 г., Liqui Molly 10W40 ACEA A3 ∙ ACEA B4 ∙ API SL на 6850 км. Honda Synthetic Blend 5W-30 – 6350 км, PETRO-CANADA SS 5w30 на 4890 км., MOTUL 8100 Eco-lite 5w30 на 9650 км - предимно магистрално каране, Prista Ultra G 5W30 от Markony’s Garage – 4771 км. Режим - рядко над 4000 об./мин., в Германия, където е разрешено и повечко, като мисля, че имам лек спад 1-2 мм на маслото по щека. Пробата е сканирана на скенер Canon TR4600 series 3 in1 с разд. способност 600 dpi. на офисна хартия с леко докосване на щеката до хартията (business laser Xerox). Тестъте е около 5600 км. след първия. 2 2 Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
goga 273 #1442 Отговорено 24 Юли, 2023 Тест първи за др. кола. Е тука ми е интересно. 1) Масло – Fuchs Titan GT1 5w40, маслен филтър - не знам какъв е сложил майстор. 2) Автомобил – VW Polo V 2010г., 1,4 бензин, 85к.с. 3) Общ пробег на автомобила - по километраж 143690км., реален - по две. 4) Пробег на маслото в момента на вземане на пробата - 1290км. 5) Цикъл (извънградско/градско) - около 200км. извънградското, останалото градско. 6) Средна скорост - незнам. 7) Сезон на експлоатация – от 21.04.2023г. до 23.07.2023г. 8) Моточасове – Нямам представа; 9) Изразходвано гориво - около 130л. 10) Пробата е взета от загрят до работна температура мотор - до 10 мин. след като е изгасен ДВГ 11) Обем на налятото чисто масло при смяната - 3,4л., несливаемия остатък не е източван. 12) Доливане на масло - няма. 13) Последните 1000км. са без катализатор. Качвам снимкa и ПДФ цветен, 600dpi. Снимката не много добре, но ПДФ е ОК. Test Fuchs 1 2 Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
ceco_accord 6023 #1443 Отговорено 25 Юли, 2023 (Редактирано) Времето лети, Сивика временно бе по майстори, та след 3 месеца капнах пак след нови само 1400 км - половината градски. 1) Автомобил – Honda CIVIC 6 / префейс / хеч / ръчка – 5 ск. , D14A3, 1997г. 2) Масло – SHELL HELIX ULTRA 5W-40 , API SN/CF; ACEA A3/B3, A3/B4. Fully synthetic / carbon neutrel / PUREPLUS technology - made from natural gas. 3) Маслен филтър – MANN FILTER W610/6 4) Общ пробег на автомобила – 413384 км. 5) Пробег на маслото в момента на вземане на пробата - точно 3644,6 км . Долният трип е нулиран с наливането на маслото и си превърта хилядарките без да се пипа. 6) Цикъл извънградско 2550км / градско 1096км – приблизително 70% / 30% 7) Средна скорост за пробега около 75км/ч извънградско и около 25 км/ч. градско. 8) Сезон на експлоатация – 197 дни (зима - пролет - лято) - 5.01.2023 - 23.07.2023. 9) Мото часове – около 80 мото часа. 10) Приблизително изразходвано гориво – около 300л. газ и 30л А95. Колата пали на бензин и до минутка минава на газ, като в движение няма довпръскване. 11) Пробата е взета в рамките на 10-тина мин. след 20-тина км извънградско и е сушена 1 денонощие на стайна температура. 12) Обем на налятото чисто масло при смяната – 3 л. След първата капка долях свежи 0,4л. - да е на макс за лятото. 13) Разход на масло за периода 0,0 литра, както и да се юрка моторчето. 14) Други - Пробата е сканирана на скенер CanoSkan LiDE35 с 600dpi. 16) Предишно масло – специалната апокрифна формула на Фена за разработване (1000 км с разход 0.1л.), а преди това е карана с наливен SHELL 10W-40 и разход 0,5л за 1000 км. Редактирано 27 Юли, 2023 от ceco_accord 4 2 Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
MotoMK5 37 #1444 Отговорено 25 Юли, 2023 Здравейте. 1) Автомобил – Honda Accord 8,R20A3,2.-Ivte,ръчни скорости, 2012г. 2) Масло – Ravena Oil 0w20 ECS 3) Маслен филтър –Mann W-610/6 Въздушен –HERTH+BUSS; 4) Общ пробег на автомобила –122989 км; 5) Пробег на маслото в момента на вземане на пробата -7403 км; 6) Цикъл (извънградско/градско) – 85/15; 7) Средна скорост – Незнам 8) Сезон на експлоатация – от 06.12.2022 9) Моточасове – Незнам 10) Изразходвано гориво – LPG около 680 литра и Бензин А95 около 30 литра. 11) Пробата е взета от напълно загрял двигател след 2 км. каране в градски условия(Бях карал около 160 км. Магитрално ,после спрях до магазина и след това се прибрах и взех пробата след 10 мин. изгасяне 12) Обем на налятото чисто масло при смяната – 3,7 л. 13) Доливане на масло – Около 300 мл. 15) Режим на използване:Нормален и от време на време повечко газ.Като цяло колата се кара повече за дълги преходи по Магистрали. 16) Предишно масло Ravena Oil 5w30 DXG 17) Пробата е сушена 31 часа на стайна температура(Нямаше как по рано да я сканирам) 18) . Сканирана е на скенер с разд. способност 600dpi. на офисна хартия,като капката едвам успях да я капна без да докосна(много тръсках и се надявам да е станала добра капка.Другите Капки са с докосване на Хартията) 19) Други. Още ще карам има няма 2000 км. Маслото и слагам новото което е същото и е вече във вкъщи.Предходното масло ми харесваше(нече разбирам нещо) ,но по пепоръки на форума смених маслото.Дано да е станала добра проба,че ми е много интересно как се държи маслото. 2 Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
JHM 1789 #1445 Отговорено 27 Юли, 2023 (Редактирано) Капков тест 4 1.RAVENOL SSV 0W30 от "ato24" 2.Honda accord-K20Z2 2006г. 3.Общ пробег на автомобила- 234100км. 4.Пробег на маслото, в момента на вземане на пробата 10000км. 5.Цикъл извънградско/градско 70/30 6.Средна скорост,около 55 км/ч. 7.Сезон на експлоатация 20.02.2023 до 26.07.2023г. 8.Мото часове около 185 9.Изразходвано гориво 900л.газ и 130л.бензин. 10.Обем на налятото масло при смяната-4,5л. 11.Доливане няма,разход няма,или минимален около 2-3мм от макс на щеката. 12.Маслен филтър, Honda OEM (15400-PLM-A02)"honda of America"🙂. 13.Въздушен "jakoparts" 14.Режим на използване лек. 15.Предишно масло-Mobil1 ESP 5W30,Mobil1 ESP 5W30,Amsoil SS 5w30, Petro-Canada SS 5W20,Amsoil ss 5w30,Petro-Canada 5w20, Mobil1 0W20 AFE,Mobil 1 0W30ESP,petro-canada 5w30, Mobil1 0w20 AFE,Honda HG 0W20 Ultimate syntetic,MOBIL ESP0W30,Amsoil 0w20,petro canada 0w30,castrol edge 0w30,motul eco energy 0w30,castrol magnatec 5w40 16.Пробата е взета от напълно загрял двигател,2 мин. след изгасяне. 17.Сушена е 24ч.,на стайна температура. 18.Сканирана е на скенер с разд. способност 600dpi,на офисна хартия. 19.Източено от пробката на загрял двигател и изтеглено старателно, несливаемото количество, чрез помпа от картера и където е възможно да се достигне. Двигателя работи много добре с това масло. Изглежда добре,но листа явно се е наклонили и капките са тръгнали в единия край. Следва смяна близките дни. Редактирано 27 Юли, 2023 от JHM 3 2 Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Rakeem 779 #1446 Отговорено 27 Юли, 2023 Ядрото на горната капка, изглежда като сърце, очевадно му харесва масълцето. От колко км колата е при теб? 1 Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
JHM 1789 #1447 Отговорено 27 Юли, 2023 Купих я на 89 000 км.и 8 год. 1 Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Rakeem 779 #1448 Отговорено 28 Юли, 2023 Ами какво да кажа, капките ти са показно как навременните грижи и качественото масло влият на един двигател. Несъмнено има ресурс за още толкова, само не знам дали да ти го пожелавам 1 Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
dandilov 2832 #1449 Отговорено 28 Юли, 2023 (Редактирано) @Тъмнозелен самурай G86-P Много добре се представя този хидрокрек на Amsoil. Изненадан съм. Но и дългите преходи си оказват положителното влияние. @goga На VW всяко масло с HTHS ≥ 3,5 работи добре. Само,че при гориво бензин това C3 не го карай повече от 6 хил. км. @ceco_accord Супер се развива маслото. Тепърва започва да заформя ядро. Все още не е започнало да става интересно. @MotoMK5 0W-20 маслата, поради ниският си вискозитет, не дават стандартна картина при капковите проби. Няма отчетливо заформени ядро и дифузна зона, както при по-високите вискозитети. Тук може да се следи предимно замърсяването на маслото и от него да се правят изводи. Виждам, че е понатрупало замърсявания и не бих го карал повече от 10 хил. км. Даже се позамисли за смяна преди това. @JHM Намерил си си точното масло. Карай до 14 хил. км. и да видим как ще е тогава. Има запас от TBN, понеже си на LPG, чисто е все още, с PAO е в състава си, има силен ZDDP. Още не е за смяна. После може да пробваш и FDS 5W-30 за сравнение. Вече има ACEA A7/B7. Редактирано 28 Юли, 2023 от dandilov 1 2 2 Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
JHM 1789 #1450 Отговорено 29 Юли, 2023 (Редактирано) Преди 3 часа, dandilov написа: Карай до 14 хил. км. и да видим как ще е тогава. Има запас от TBN, понеже си на LPG, чисто е все още, с PAO е в състава си, има силен ZDDP. Още не е за смяна. Благодаря за коментара!Да видно е,че маслото е в доста добро състояние. По скоро ме притеснява, че карането на повече извънградско и магистрали,предполага и по големи високи обороти,за по дълго време.Обичам да я карам и над 4500 об.,но никога рязко и също далеч от червената зона на скалата. Преди 3 часа, dandilov написа: После може да пробваш и FDS 5W-30 за сравнение. Вече има ACEA A7/B7. Да,него съм купил и мислех преди жегите,но пустото "SSV",излезе желязно! Дано поне има добри миещи свойства и не трупа отлагания. Поздрави! Редактирано 29 Юли, 2023 от JHM 1 Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Тъмнозелен самурай G86-P 325 #1451 Отговорено 29 Юли, 2023 (Редактирано) dandilov Инженер Много добре се представя този хидрокрек на Amsoil. Изненадан съм. Но и дългите преходи си оказват положителното влияние. И аз се изненандах, доста чисто е, ако стане и една Анталия ще му заформя с още 2500 да видим, ако не ще следим на всеки 1000. Филтърът не е сменян. Спадна с около 1-2 мм, но според мен бива, тук-таме по Германия я понатисках Редактирано 29 Юли, 2023 от Тъмнозелен самурай G86-P 1 Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
MotoMK5 37 #1452 Отговорено 29 Юли, 2023 Здравейте. Трудно значи се прави проба на по ниско визкозитетните масла. Не искам да го карам повече от 10000км. На 9000 км го сменям винаги. Сега ще направи малко повечко. Като цяло не исках да минавам на това Масло в смисъл визкозитетът ,но така стана. Като навъртя пак с новото масло брой километри ще пусна проба. Благодаря отново! 1 Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
dandilov 2832 #1453 Отговорено 30 Юли, 2023 @MotoMK5 Използвай си сега закупеното, а после се ориентирай към това, което препоръчват от "Oil finder"-a на Ravenol. Пробвай RAVENOL FDS 5W-30 или SSV 0W-30. И само от общите поръчки, за да не попаднеш на менте. 1 Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Jivetz 14 #1454 Отговорено 31 Юли, 2023 (Редактирано) Малко офф, от темата, ако може. Маслото е на 2100 км, беше до горе пълно до втората пъпка, карам с 5в30 c2/c3.. Та въпроса ми е нормално ли е да се е свлякало до това ниво,или мотора похарчва масло.. Карам предимно градско на къси разстояния, мотора не може да загрее оптимално.. Благодаря предварително колеги! Редактирано 31 Юли, 2023 от jivetz Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Jivetz 14 #1455 Отговорено 31 Юли, 2023 (Редактирано) Spoiler ПП колата е акорд 2006 фейслифт, 2,2 дизел, без дпф. на 250 км Редактирано 31 Юли, 2023 от jivetz Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
kalintry 195 #1456 Отговорено 6 Август, 2023 (Редактирано) 1-вия ми тест! 1. 5-30 масла: 1,25 l RAVENOL VMP USVO; 1,0 l Petro-Canada SS; 0,5 l Yacco Lube GDI и 0.75 l Longlife lll HCSYNTHESE, ACEA C3, API SN, VW 504/507 oт Кауфланд!! 2. Hondaта от профила. 3. Общ пробег на автомобила: 356 190 км пише на километража!? За 220к грантирам! Но мотора е на 16 700 км, след основен ремонт от ФЕНА!!! 4. Пробег на маслото, в момента на вземане на пробата: 200км. 5. Цикъл извънградско/градско: 0/100 6. Средна скорост... 7. Сезон на експлоатация: 31.07.2023 до 04.08.2023. 8. Мото часове... 9. Изразходвано гориво ... газ. 10. Обем на налятото масло при смяната: 3,5 l. 11. Доливане: няма. 12. Маслен филтър: MANN W610/3 13. Въздушен: ... 14. Режим на използване: градско, софийско, макар и августовско!... т. е. тежък. 15. Предишни масла след ремонта: 1. смес за разработване от ФЕНА; 2. 5-40 Yacco VX600 от ФЕНА; 3. 5-30 Yacco Lube GDI от Боби - HPP Garage. 16. Пробата е взета от напълно загрял двигател над 15 мин. след изгасяне с ДОПИР на щеката до хартията. 17. Сушена е 24 ч на стайна!? температура. 18. Снимка с телефон!? 19. Източено от пробката на загрял двигател БЕЗ несливаемото количество. p. s. Наложи се спешна смяна на масло, заради дълго пътуване, което пък отпадна. Сложих коктейл от масла, останали от предишни смени на СR-V то и Фабия 1,4; 2002; AUB мотор. Любопитно ми е /вероятно не само на мен/, как ще се държи тази смес и се надявам да разберем без скенер! Редактирано 6 Август, 2023 от kalintry 1 1 Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
dandilov 2832 #1457 Отговорено 7 Август, 2023 Както много пъти съм казвал - от съществено значение е, снимката да е направена качествено и с правилния баланс на бялото. Ако бялото не е бяло при първичното изображение - тогава не може да стане и правилната обработка накрая. Тук се опитах да "избеля" синьото, но дори и така не се получава нищо. Ето защо е важно пробата да е сканирана на скенер, за да няма нюанси на бялото, светлосенки и др., които да попречат на последващата обработка. 1 1 Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
JHM 1789 #1458 Отговорено 13 Август, 2023 (Редактирано) Капков тест 5 1.RAVENOL SSV 0W30 от "ato24" 2.Honda accord-K20Z2 2006г. 3.Общ пробег на автомобила- 236130км. 4.Пробег на маслото, в момента на вземане на пробата 12000км. 5.Цикъл извънградско/градско 70/30 6.Средна скорост,около 55 км/ч. 7.Сезон на експлоатация 20.02.2023 до 12.08.2023г. 8.Мото часове около 225 9.Изразходвано гориво 1100л.газ и 155л.бензин. 10.Обем на налятото масло при смяната-4,5л. 11.Доливане няма,разход няма,или минимален около 3 мм от макс на щеката(при студен двиг.). 12.Маслен филтър, Honda OEM (15400-PLM-A02)"honda of America"🙂. 13.Въздушен "jakoparts" 14.Режим на използване лек. 15.Предишно масло-Mobil1 ESP 5W30,Mobil1 ESP 5W30,Amsoil SS 5w30, Petro-Canada SS 5W20,Amsoil ss 5w30,Petro-Canada 5w20, Mobil1 0W20 AFE,Mobil 1 0W30ESP,petro-canada 5w30, Mobil1 0w20 AFE,Honda HG 0W20 Ultimate syntetic,MOBIL ESP0W30,Amsoil 0w20,petro canada 0w30,castrol edge 0w30,motul eco energy 0w30,castrol magnatec 5w40 16.Пробата е взета от напълно загрял двигател,2 мин. след изгасяне (докоснах щеката до листа). 17.Сушена е 24ч.,на стайна температура. 18.Сканирана е на скенер с разд. способност 600dpi,на офисна хартия. 19.Източено от пробката на загрял двигател и изтеглено старателно, несливаемото количество, чрез помпа от картера и където е възможно да се достигне. Двигателя работи много добре с това масло. Не се заформя май ясно откроено ядро...? Редактирано 13 Август, 2023 от JHM 4 Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
dandilov 2832 #1459 Отговорено 13 Август, 2023 Напротив, заформя се. Но няма тежки замърсявания с оглед на горивото LPG, добрата работа на двигателя, и доброто мазане на маслото. Допълнително и двете капки си ги поразлял малко, докато си пренасял хартията и от там идва малко размазаната визия на заформящото се ядро. В крайна сметка маслото е все още сравнително чисто. С оглед визията на капките, не е потъмняло много, което говори за слабо овъгляване и в допълнение високият пъроначален TBN, който не може да се неутрализира лесно от горивото LPG, маслото има още ресурс. Карай нататък до 14к. 2 1 Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
JHM 1789 #1460 Отговорено 14 Август, 2023 Преди 9 часа, dandilov написа: Допълнително и двете капки си ги поразлял малко, Да..,това изглежда се получи от леката гънка,която имаше листа. Аа..,и гледам вместо 0W30, съм драснал 5W30(жега..,жегаа...!) Благодаря! Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
ceco_accord 6023 #1461 Отговорено 21 Август, 2023 (Редактирано) Дани, сори но изтървах капката и вече е на 30 часа съхнене, та няма да я сканирам. Просто за протокола - отпускарски 1240км със Сивика, а петното е след връщането - извънградски 280км - реших, та капнах, да видя как е. Еми, няма разлика в цвят и ниво, а и още е далеч от фокусирано ядро. Ще гледам да му уцеля 5000 пробег. Редактирано 21 Август, 2023 от ceco_accord 1 Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
repo_ssv 4 #1462 Отговорено 22 Август, 2023 Spoiler Лек спам: Има ли желаещ за капка от "новото масло пакело". Тая агресивна реклама която се шири ис фейс-а "от уста на уста" за качествата на това масло прибилижаващо цените на топ/доказали се производители, накрая стигна и до мен. Та дали си "струва" парите? 3 Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
dandilov 2832 #1463 Отговорено 22 Август, 2023 @ceco_accord Има малка разлика. Започва да заформя дифузната зона с леки замърсявания. Все още няма ясно обособено ядро, поради недостатъчно количество тежки замърсявания. Карай нататък и се замисли за смяна към 6000 км. Не заради друго, а понеже ти е първото по-продължително използвано масло след ремонта. Да изхвърлиш с него каквото е обрало. Иначе маслото изглежда о.к. 1 1 Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
dandilov 2832 #1464 Отговорено 22 Август, 2023 @repo_ssv Капвай, сканирай и поствай тук в темата, според инструкциите и шаблона. Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
repo_ssv 4 #1465 Отговорено 23 Август, 2023 dandilov, за да капна трябва да имам от това масло, ама моята американка я "научих" да си върви с SHELL HELIX ULTRA 0W-30 A5/B5, още по-вече след като видях и анализа ти за това масло, нямам намерение да го сменям. Просто този продукт се рекламира активно във всички канали и за това ми стана интересно дали някой от форума си е купувал, да капне капка и да видиме анализ на това извънземно масло. Ако се окаже супер качествен продукт примерно от ранга на равенол, шел но с по-ниска цена, би било оферта за в бъдеще. Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
dandilov 2832 #1466 Отговорено 23 Август, 2023 Off Topic Една корекция: Анализът ми е на Shell Helix Ultra 5W-30. 1 Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
JHM 1789 #1467 Отговорено 27 Август, 2023 (Редактирано) Капков тест 1 1.RAVENOL FO 5W30 от "ato24" 2.Honda accord-K24Z3 2009г автомат. 3.Общ пробег на автомобила- 360 000км. 4.Пробег на маслото, в момента на вземане на пробата 7000км. 5.Цикъл извънградско/градско 60/40. 6.Средна скорост,около 35 км/ч. 7.Сезон на експлоатация 6 месеца. 8.Мото часове около 200. 9.Изразходвано гориво 850л.газ и 150л.бензин. 10.Обем на налятото масло при смяната-4,2л. 11.Доливане няма,разход няма,или минимален около 3 мм от макс на щеката(при студен двиг.).Преди ремонта за този пробег,разхода беше над 3л. 12.Маслен филтър,"MAHLE OC 617"(made in china). 13.Въздушен "jakoparts". 14.Режим на използване лек.,с лежерно каране без високи обороти. 15.Предишно масло-Mobil1 super 5W30 A5 B5. 16.Пробата е взета от напълно загрял двигател,2 мин. след изгасяне (докоснах щеката до листа). 17.Сушена е 24ч.,на стайна температура. 18.Сканирана е на скенер с разд. способност 600dpi,на офисна хартия. п.п. Колата е на второ масло(първото хвърлено на 3000км) след смяна на сегменти,разпред. вал и верига.Цялостно разглобен и измит мотор! (Качествен ремонт от "Rifto Garage" ) Изглежда перфектно,но май ще е добре подмяна? Подготвено е Ravenol FDS 5W30. Редактирано 27 Август, 2023 от JHM 1 2 Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
dandilov 2832 #1468 Отговорено 29 Август, 2023 Може да се кара още маслото. 2 Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
niko75 66 #1469 Отговорено 29 Август, 2023 На 27.08.2023 г. at 11:04, JHM написа: Капков тест 1 1.RAVENOL FO 5W30 от "ato24" 2.Honda accord-K24Z3 2009г автомат. 3.Общ пробег на автомобила- 360 000км. 4.Пробег на маслото, в момента на вземане на пробата 7000км. 5.Цикъл извънградско/градско 60/40. 6.Средна скорост,около 35 км/ч. 7.Сезон на експлоатация 6 месеца. 8.Мото часове около 200. 9.Изразходвано гориво 850л.газ и 150л.бензин. 10.Обем на налятото масло при смяната-4,2л. 11.Доливане няма,разход няма,или минимален около 3 мм от макс на щеката(при студен двиг.).Преди ремонта за този пробег,разхода беше над 3л. 12.Маслен филтър,"MAHLE OC 617"(made in china). 13.Въздушен "jakoparts". 14.Режим на използване лек.,с лежерно каране без високи обороти. 15.Предишно масло-Mobil1 super 5W30 A5 B5. 16.Пробата е взета от напълно загрял двигател,2 мин. след изгасяне (докоснах щеката до листа). 17.Сушена е 24ч.,на стайна температура. 18.Сканирана е на скенер с разд. способност 600dpi,на офисна хартия. п.п. Колата е на второ масло(първото хвърлено на 3000км) след смяна на сегменти,разпред. вал и верига.Цялостно разглобен и измит мотор! (Качествен ремонт от "Rifto Garage" ) Изглежда перфектно,но май ще е добре подмяна? Подготвено е Ravenol FDS 5W30. защо си сменял сегменти и вериги,даде ли синтоми някакви? Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
JHM 1789 #1470 Отговорено 30 Август, 2023 Off Topic Преди 7 часа, niko75 написа: защо си сменял сегменти и вериги,даде ли синтоми някакви? Колата е на приятел,който реши да извърши нужния ремонт,за да спре огромния разход на масло(литър,литър и половина на 1000км.)Купена на скоро от човек,който типично по български, даваше гаранция за изправността и. За радост нямаше поражения по цилиндрите и самите бутала.Двигателя,беше разглобен и ИЗМИТ до последното болтче от хора на "ТИ" с материята.Изпускателния вал,също е проблемен за този двигател.Не са виновни масла и интервали,а по скоро му е заложено "генетично",като при К20 на 7-ма. След ремонта,колата е с буквално нов двигател и се кара всеки ден.Разход сега няма или е в нормални стойности (200-300мл.,на 7000км). Въпреки излезлите разходи по ремонта,сега човека й се радва още повече,заслужава си! Honda Accord 8 Type S edition 201к.с. 2 Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
niko75 66 #1471 Отговорено 30 Август, 2023 Преди 9 часа, JHM написа: Скрий съдържанието Колата е на приятел,който реши да извърши нужния ремонт,за да спре огромния разход на масло(литър,литър и половина на 1000км.)Купена на скоро от човек,който типично по български, даваше гаранция за изправността и. За радост нямаше поражения по цилиндрите и самите бутала.Двигателя,беше разглобен и ИЗМИТ до последното болтче от хора на "ТИ" с материята.Изпускателния вал,също е проблемен за този двигател.Не са виновни масла и интервали,а по скоро му е заложено "генетично",като при К20 на 7-ма. След ремонта,колата е с буквално нов двигател и се кара всеки ден.Разход сега няма или е в нормални стойности (200-300мл.,на 7000км). Въпреки излезлите разходи по ремонта,сега човека й се радва още повече,заслужава си! Honda Accord 8 Type S edition 201к.с. Мислех да вземам и аз бензинова 8-ца ,ама като чета тук там май ще се откажа.Ще си карам 7-ма дизела докато умре при мен,щом е изкарала 380 000, ще изкара поне още 200 К. То не вервам да случа на такъв здрав и все още актуален автомобил. Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
kalintry 195 #1472 Отговорено 31 Август, 2023 (Редактирано) Втори тест! Първи на #1456 1. 5-30 масла: 1,25 l RAVENOL VMP USVO; 1,0 l Petro-Canada SS; 0,5 l Yacco Lube GDI и 0.75 l Longlife lll HCSYNTHESE, ACEA C3, API SN, VW 504/507 oт Кауфланд!! 2. Hondaта от профила. 3. Общ пробег на автомобила: 356 190 км пише на километража!? За 220к грантирам! Но мотора е на 16 700 км, след основен ремонт от ФЕНА!!! 4. Пробег на маслото, в момента на вземане на пробата: 1630 км. 5. Цикъл извънградско/градско: Около 1100 км. Сф-Лом-Сф, през Петрохан и Сф-Бургас-Сф, през Бачково и в двете посоки. Каране на Wаze с ограничнията (често над!) . По АМ "Тракия" с трафика в лява лента, с над 4200-300 об/мин (140-150 км/ч) и разход на LPG около 15 л/100 км!! Цялото извънградско с климатик (без Петрохан). / Около 500 км. 6. Средна скорост ... 7. Сезон на експлоатация: 31.07.2023 до 30.08.2023. 8. Мото часове ... 9. Изразходвано гориво ... газ и за 18 км по Тракия бензин, че обърках нещо разчета! 10. Обем на налятото масло при смяната: 3,5 l. 11. Доливане: няма; няма разход. 12. Маслен филтър: MANN W610/3 13. Въздушен: ... 14. Режим на използване: тежък!? 15. Предишни масла след ремонта: 1. смес за разработване от ФЕНА; 2. 5-40 Yacco VX600 от ФЕНА; 3. 5-30 Yacco Lube GDI от Боби - HPP Garage. 16. Пробата е взета от напълно загрял двигател над 10 мин. след изгасяне с ДОПИР на щеката до хартията. 17. Сушена е 24 ч на стайна!? температура. 18. Снимка с телефон, според допълнителни инструкции ;-) Първата снимка е на директна, а втората на индиректна слънчева светлина. Дано този път са ок. 19. Източено от пробката на загрял двигател БЕЗ несливаемото количество. p. s. Наложи се спешна смяна на масло, заради дълго пътуване, което пък отпадна. Сложих коктейл от масла, останали от предишни смени на СR-V то и Фабия 1,4; 2002; AUB мотор. Любопитно ми е /вероятно не само на мен/, как ще се държи тази смес и се надявам да разберем! Редактирано 31 Август, 2023 от kalintry 1 Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
dandilov 2832 #1473 Отговорено 31 Август, 2023 Здравей, Ravenol VMP ще играе ролята на "стабилизатор" в тая смес. За съжаление не ти се получават снимките. Телефонът ти не може да предаде бялото като бяло, а от това не може да се направи правилната обработка по-нататък. Опитах се да направя изкуствена корекция на бялото, но образът след това става недействителен. все пак се получи това: За сега сместта е обрала някакви остатъчни замърсявания, но все още не се забелязва натрупване на нещо друго. Карай нататък и следващата проба се опитай да я сканираш някъде, вместо снимка с телефона. Тогава ще се видят по-ясно нещата. 1 1 Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
JHM 1789 #1474 Отговорено 1 Септември, 2023 (Редактирано) Капков тест 6 1.RAVENOL SSV 0W30 от "ato24" 2.Honda accord-K20Z2 2006г. 3.Общ пробег на автомобила- 237130км. 4.Пробег на маслото, в момента на вземане на пробата 13000км. 5.Цикъл извънградско/градско 70/30 6.Средна скорост,около 50 км/ч. 7.Сезон на експлоатация 20.02.2023 до 31.08.2023г. 8.Мото часове около 260 9.Изразходвано гориво 1190л.газ и 169л.бензин. 10.Обем на налятото масло при смяната-4,5л. 11.Доливане няма,разход няма,или минимален около 5 мм от макс на щеката(при студен двиг.). 12.Маслен филтър, Honda OEM (15400-PLM-A02)"honda of America"🙂. 13.Въздушен "jakoparts" 14.Режим на използване лек. 15.Предишно масло-Mobil1 ESP 5W30,Mobil1 ESP 5W30,Amsoil SS 5w30, Petro-Canada SS 5W20,Amsoil ss 5w30,Petro-Canada 5w20, Mobil1 0W20 AFE,Mobil 1 0W30ESP,petro-canada 5w30, Mobil1 0w20 AFE,Honda HG 0W20 Ultimate syntetic,MOBIL ESP0W30,Amsoil 0w20,petro canada 0w30,castrol edge 0w30,motul eco energy 0w30,castrol magnatec 5w40 16.Пробата е взета от напълно загрял двигател,2 мин. след изгасяне (докоснах щеката до листа). 17.Сушена е 24ч.,на стайна температура. 18.Сканирана е на скенер с разд. способност 600dpi,на офисна хартия Хубаво ядро и палитра от цветове! Единия вариант е смяна, а другия източване на литър и половина с помпа и наливане на свежо равенолче (имам останал ,плюс ESP на мобил)!Повече клоня към първото,защото този двигател,не е каран толкова км.с едно масло. Редактирано 1 Септември, 2023 от JHM 2 Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
dandilov 2832 #1475 Отговорено 1 Септември, 2023 SSV е звяр! А пък и този път си направил много добра проба, без да разлееш капката. Маслото все още има доста ресурс. Тепърва е заформило краевата зона и започва да насища ядрото. Дифузната зона и тя все още е малка. Може да му направиш едно опресняване, но само с остатъка от Равенол-а. ESP-то не го слагай, че ще рзвалиш хубавата рецептура. При този вариант няма да разберем кога най-накрая (на колко хил. км.) ще насити ядрото. Ако си го прежалил вече, тогава - смяна. 2 2 Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Тъмнозелен самурай G86-P 325 #1476 Отговорено 4 Септември, 2023 Здравейте, Трети тест с масло – Amsoil XL 5W30 1) Автомобил – Honda Accord 6, F18B2, ръчни скорости, 2001г.; 2) Масло – Amsoil XL 5W30 3) Маслен филтър – Amsoil EA 15K12, Въздушен – Mahle-Knecht LX1075 ; 4) Общ пробег на автомобила –193 437 км; 5) Пробег на маслото в момента на вземане на пробата - 7389 км; 6) Цикъл (извънградско/градско) – 89/10; 7) Средна скорост 75 ; 8) Сезон на експлоатация – от 31. 05. 2023; 9) Моточасове – 98 ; 10) Изразходвано гориво – LPG около 770 литра DS Oil, Shell (България), Knez Petrol (Сърбия), MaxiLine, EDO, M1 Petrol (Унгария), AVIA, AGIP, TOTAL (Германия),Carrefour, Auchan,TOTAL (Франция), Lukoil (BG), EkoPetrol (BG); 11) Kтм = (л.770 / 4.3 л.) ≈ 179;(LPG?) 12) Пробата е взета от напълно загрял двигател след магистрално каране 10 минути след гасене и е сушена 24 часа на стайна температура; 13) Обем на налятото чисто масло при смяната – 4,3 л; 14) Доливане на масло – не 15) Други - източени около 300 мл (6 спринцовки от 50 мл) от картера след оттичане Предходни масла Castrol 10W40 (немски) на около 10000, но на около 2 г., Liqui Molly 10W40 ACEA A3 ∙ ACEA B4 ∙ API SL на 6850 км. Honda Synthetic Blend 5W-30 – 6350 км, PETRO-CANADA SS 5w30 на 4890 км., MOTUL 8100 Eco-lite 5w30 на 9650 км - предимно магистрално каране, Prista Ultra G 5W30 от Markony’s Garage – 4771 км. Режим - рядко над 4000 об./мин., в Германия, където е разрешено и повечко, като мисля, че имам лек спад 1-2 мм на маслото по щека. Пробата е сканирана на скенер Canon TR4600 series 3 in1 с разд. способност 600 dpi. на офисна хартия с леко докосване на щеката до хартията (business laser Xerox). P.S. Явно при реални моточасове Ктм не е много съвпадащ. Вероятно тябва да се прави и корекция при гориво LPG с около 20% и даже тогава пак не е много показателен. Предполагам това е от предимно магистралното каране с голяма средна скорост. Гурутата да се изкажат по този въпрос по възможност. 3 Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
dandilov 2832 #1477 Отговорено 4 Септември, 2023 Маслото от пробата изглежда като "ново". За това имат заслуги горивото LPG и големият процент извънградско. КТМ не го мисли. При LPG няма конкретна препоръка. Притеснителното в случая е намаляването на нивото по щеката. Ако се убедиш, че двигателят е започнал да го гори - сменяй. Тръгнало е значи. Колкото и добре да изглежда на хартията. Какво си намислил за следващо? 1 2 Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
JHM 1789 #1478 Отговорено 4 Септември, 2023 Off Topic преди 39 минути, dandilov написа: Притеснителното в случая е намаляването на нивото по щеката. Ако се убедиш, че двигателят е започнал да го гори - сменяй. Тръгнало е значи. Колкото и добре да изглежда на хартията. Нещо такова май става и при мен,но с почти двоен пробег от колегата.Отдавам го на честите извънградски високи обороти (до 5к.)Стила ми на каране,е леко до умерено динамичен,но винаги с РАЗУМ! 1 Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
dandilov 2832 #1479 Отговорено 4 Септември, 2023 Off Topic @JHM Ти си с VTEC, който обича да похапва по малко масълце при високи обороти, а колегата няма VTEC и е карал Акорд-а доста спокойно (рядко над 4000 об./мин.). Та за това при него е по-осезаемо кога започва да деградира маслото. Ти също може да си направиш преценка, според темпа на намаляване на нивото. Но също така, SSV е с по-стабилна база и по-богат ZDDP от XL на Amsoil. 1 1 Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Тъмнозелен самурай G86-P 325 #1480 Отговорено 5 Септември, 2023 (Редактирано) 14 hours ago, dandilov said: Маслото от пробата изглежда като "ново". За това имат заслуги горивото LPG и големият процент извънградско. КТМ не го мисли. При LPG няма конкретна препоръка. Притеснителното в случая е намаляването на нивото по щеката. Ако се убедиш, че двигателят е започнал да го гори - сменяй. Тръгнало е значи. Колкото и добре да изглежда на хартията. Какво си намислил за следващо? Мерси за коментара, Дани! Не съм много сигурен дали маслото спада стабилно, пък и не е много равно пред нас, но съм привърженик на японците за смяна на маслата, така че ще го сменя така или иначе. Имам един Мобил 1 ESP 5W30 от Германия го взех миналата година, уж е по старата рецептура, мисля него да сложа. Имам и една Areca от Франция от тази година, ама тя по-късно. Редактирано 5 Септември, 2023 от Тъмнозелен самурай G86-P Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове