Jump to content

Recommended Posts

SHU_0W-30_A5B5_kapka2.thumb.JPG.ed649f5ffedde0b1a32847cdbd359d8a.JPGPila_SHU_0W-30_A5B5_kapka2.thumb.JPG.fc3516dff39f69d13bca1d80f1403dc8.JPG

 

Перфектно е! :thumbs1:

  • Харесвам 1
  • Благодаря 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Скенера как е?

То на маслото кво да му е - 40 мото часа при 2000-2500 об/мин. :)

Редактирано от ceco_accord

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Off Topic

И двете.

 

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Off Topic

Най-сетне докАрааме пост продукцията.

Вече мога да се "окапвам" когат си искам. :)

Другата седмица Шелчето от Сивика, че утре ще превали 2000 км.

 

Редактирано от ceco_accord
  • Харесвам 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Първата капка с другото Шелче.

IMG_20230426_100633.jpg

 

1)      Автомобил – Honda CIVIC 6 / префейс / хеч / ръчка – 5 ск. , D14A3, 1997г.

2)      Масло – SHELL HELIX ULTRA 5W-40 , API SN/CF; ACEA A3/B3, A3/B4. Fully synthetic / carbon neutrel / PUREPLUS technology - made from natural gas.

3)      Маслен филтър – MANN FILTER W610/6

4)      Общ пробег на автомобила – 411984 км;

5)      Пробег на маслото в момента на вземане на пробата - точно 2244,3 км . Долният трип е нулиран с наливането на маслото и си превърта хилядарките без да се пипа.

6)      Цикъл извънградско / градско – приблизително 80% / 20%

7)      Средна скорост за пробега около 70км/ч извънградско и около 20 км/ч. градско.

8)      Сезон на експлоатация – 108 дни (зима - пролет) - 5.01.2023 - 25.04.2023.

9)      Мото часове – около 50 мото часа.

10)    Приблизително изразходвано гориво – божа работа. Кара се от мен и синковеца и никой не води статистика, но съм правил няколко засичания. Извънградско при него харчи газ около 6л/100км, при мен +1л. Бутилката е малка – зарежда се често, но на око това са около 160л газ за периода. Сипаните 20л А95 преди коледа изхарчи миналия месец, та сипах 10 нови и ламбата пак премигва. Колата пали на бензин и до 2 мин минава в ЕКО режим, като в движение няма довпръскване.

11)    Пробата е взета в рамките на 10-тина мин. след 10-тина км градско и е сушена 1 денонощие на стайна температура.

12)    Обем на налятото чисто масло при смяната – 3 л. Канех се да долея, но си викам, айде студ е, колата спи навън, ще сгрява по-бързо маслото. Сега мисля да долея за жегите.

13)    Доливане на масло в пробата - НЕ. Разход на масло за периода 0,0 литра, за което разбира се благодарности на Фена (за основния ремонт на моторчето), както и на колегата Дандилов, който ме нави и бе в течение на предремонтният разход от 1 л на 2000км

14)    Други - Пробата е сканирана на скенер CanoSkan LiDE35 с 600dpi.

16)   Предишно масло – специалната апокрифна формула на Фена за разработване (1000 км с разход 0.1л.), а преди това е карана с наливен SHELL 10W-40 и разход 0,5л за 1000 км. Така я карах около 3000км и си викам – ще доливам, но ми стана съвестно, та – „под ножа“. Взех Сивушко за синчето (да трупа опит), но нали ще му е студентска кола, рекох да я постегна, а и да не мисли за доливане - поне на масло. 😊

5-40 kapka - 1.JPG

IMG_20230426_100538.jpg

IMG_20230425_191256.jpg

Редактирано от ceco_accord
  • Харесвам 2
  • Нагоре 2

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Shell_5-40kapka-1.thumb.JPG.a9e78495072ae551dbb1a35d346f3706.JPGPila_Shell_5-40kapka-1.thumb.JPG.9caa7b3716b9ca40c2cbef4546c5bcdf.JPG

 

Явно е измило доста мърсотии, за да натрупа толкова бързо замърсявания и то при гориво LPG.

Това масло има TBN около 12, така, че има запас от диспергиращи свойства. Карайте напред, то ще си покаже кога е за смяна.

Редактирано от dandilov
  • Харесвам 2

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Благодарско Дани!

Зацапа се доста бързо, въпреки че Ванката е лъснал мотора до където е имал достъп. Картера и главата светеха като неползвани, но преди този Шел има 1000 км с неговото масло за разработване, ама не обажда какво е. :)

Тук няма харч, но дали да вдигна нивото до макс, като долея от Шела 0W-30 за Ледженда (имам 1л.), а в неговото V6 да доливам останалите 2 литровки 5W-40 (от снимката) - ей тъй - поради летните жеги?

Нали и ти караш с такъв микс?

 

Редактирано от ceco_accord

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Off Topic

Зацапало се е не от маслото на Ванката. Не е там проблемът, а от експлоатацията на предишния собственик (собственици).

Долей си 5W-40 до мах на "сивушко", а нулевката си я остави за Легендата. Нищо му няма за летните жеги. Тъкмо ще се проследи реално развитието му, без да се смесва. Няма да навреди, че е 0W, не се притеснявай. Има си по-богат противоизносен пакет, пък и не е толкова много по-нисък визкозитет от DXG-то.

А на сивичето пускай капки през 1000 км и ще видим кога да го смениш, за да измие и да си го карате после на чисто. :thumbs1:

 

Редактирано от dandilov
  • Харесвам 1
  • Нагоре 1
  • Благодаря 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Втора проба с новото масло след 1000км.

 

1)      Автомобил – Honda CR-V , N22A2, ръчни скорости, 2005г.; няма и не е имала DPF, EGR си има и подозирам, че цапа маслото ама здраве да е.

2)      Масло – Comma Voltech 0w30, A5/B5, пълна синтетика.

3)      Маслен филтър – Mahle (Made in Austria), Въздушен – HERTH + BUSS ;

4)      Общ пробег на автомобила –157500 км;

5)      Пробег на маслото в момента на вземане на пробата - 1000км;

6)      Цикъл (извънградско/градско) – 90/10;преобладаващо извънградско

7)      Средна скорост - N/A; вероятно около 100км.ч, максимална 170км/ч за 1-2 минути.

8)      Сезон на експлоатация –  от 08.04.2023 до 30.04.23

9)      Моточасове – N/A;

10)    Изразходвано гориво – дизел около 60 литра Shell

11)    Kолата си пали на дизел( това ще спра да го пиша)

12)    Пробата е взета от напълно загрял двигател 10 минути след гасене и е сушена 24  часа на стайна температура;

13)    Обем на налятото чисто масло при смяната – около 5,5 л, което за втори път ме навежда на мисълта, че остават едни 400мл., понеже е 5,9л по книга.

14)    Доливане на масло – не

15)     Режим - при около 2000 об.мин . Пробата е снимана на просвет с телефон и е капната на принтерна хартия от 1см височина след около  3 секунди от изправяне на щеката.

Малкото петънце горе вляво в капката да се игнорира, тъй като е втора пръска, миникапка.

 

Кръстя се колегата Дани @dandilov да каже, че за сега се движим добре. :worthy:

IMG-5045ab9e03195f6c3bbe27e1fa761653-V.jpg

  • Харесвам 1
  • Нагоре 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

:D:D:D

Точно така трябва да изглежда капкова проба от дизелов двигател на Honda!

Всичко е перфектно за сега. Заформени ядро, дифузна зона и много голяма зона от чисто масло. Поздравления! :thumbs1:

Редактирано от dandilov
  • Харесвам 1
  • Нагоре 1
  • Благодаря 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Здравейте,

 

Маслото съвсем леко започва да потъмнява. Вижда се и в историята как лека полека се появяват някакви петна.

 

1) Автомобил – Honda CR-V 2017 R20A9 2.0 бензин;

2) Масло – Honda 0w20;

3) Маслен филтър – Mahle;

4) Общ пробег на автомобила - 70 460 км;

5) Пробег на маслото в момента на вземане на пробата - 2700 км;

6) Цикъл (извънградско/градско) – 45/55;

7) Средна скорост - около 23 км/ч;

8 ) Сезон на експлоатация – 13.02.2023-21.02.2023;

9) Моточасове – около 115;

10) Изразходвано гориво - около 305 л бензин 95 + добавка;

11) Пробата е взета от напълно загрял двигател (10 мин след гасене) и се е сушила 24 часа на стайна температура;

12) Обем на налятото чисто масло при смяната - 3.7 л;

13) Доливане на масло – не е правено;

14) Други – предходно масло 5w30;

 

Първа снимка - оригинал 600 dpi на скенер.

Втора снимка - обработена с GIMP по инструкции от oil-club.ru.

Трета снимка - на прозорец.

Четвърта снимка - история.

Image 003.jpg

Image 003_pila.jpg

viber_image_2023-05-17_20-08-28-073.jpg

History.jpg

  • Нагоре 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Нищо му няма. Тепърва започва да натрупва замърсявания. Карай нататък спокойно.

  • Харесвам 2

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Отговорено (Редактирано)

Трета капка от Леджо.

Попътувах уикенда и понеже колата се кара изключително извънградско и не се знае кога пак, та ...

 

1)      Автомобил – Honda LEGEND KB1, J35A8, 2007г.;

2)      Масло – SHELL HELIX ULTRA 0W-30 , ACEA A5 / B5 , API SL. Fully synthetic / carbon neutrel / PUREPLUS technology - made from natural gas.

3)      Маслен филтър – NITTO 4HM-113

4)      Общ пробег на автомобила – 348875 км;

5)      Пробег на маслото в момента на вземане на пробата - точно 3756,1 км .

6)      Цикъл основно извънградско 94% + 6% градско по дестинациите.

7)      Средна скорост за пробега (според борд компа) 79 км/ч.

8)      Сезон на експлоатация – 141 дни (зима - пролет) - 5.01.2023 - 28.05.2023.

9)      Мото часове – около 50 мото часа - според средната скорост. Трип В нулирах с новото масло.

10)    Приблизително изразходвано гориво – около 460 л газ + нещичко А 95 - за дузина паления, и ако мотора влезе за малко във VTEC.

11)    Пробата е взета в рамките на 10-тина мин. след 280 км извънградско и е сушена 1 денонощие на стайна температура.

12)    Обем на налятото чисто масло при смяната – 3.7л.

13)    Доливане на масло в пробата - ДА. Разход на масло за периода около 0,3 литра, които долях след предната капка.

14)    Други - Пробата, както предната е сканирана на CanoSkan LiDE35 600dpi .

16)   Предишно масло Ravenol  DXG 5W-30 dexos1 gen 2, ILSAC GF5, API SN, с което минах 14140 км (10 месеца / 210 мото часа / 85% извънградско) с разход 1.5 литра за целия пробег. Преди сегашния ШЕЛ бе с Ravenol  SSO 0W-30 , ACEA A3/B4, API SN/CF, с пробег 12 354 км и аналогичен (1,2л.) харч.

 

0-30 kapka - 28.05.23 10001 (2).JPG

IMG_20230529_162843.jpg

IMG_20230529_104344.jpg

Редактирано от ceco_accord
  • Нагоре 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Отговорено (Редактирано)

_0-30kapka-28_05_23.thumb.JPG.bc3781e28b6a8a0dc7bb35b666a08c86.JPGPila_0-30kapka-28_05_23.thumb.JPG.4cf1e9e3795b0c7224d0102b691578b0.JPG

 

Тепърва започва да заформя ядро. "Продължаваме напред..." :plane:

 

Редактирано от dandilov
  • Нагоре 1
  • Благодаря 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Off Topic

@ceco_accord И вземи долей до максимума на щеката най-накрая!  :slap:

 

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Off Topic

Полезно ще е - и за ресурса на маслото, и за температурата му. Между другото, мотора някак по-шумен ми се струва на отворен капак и мин. обороти.

Дали е от маслото не знам, но ще го карам докато имам за доливане и докато носи де.

 

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Кратко интересно видео според мен. Щеше да е готино и ние да имаме лесен и евтин достъп до лаборатории. В клипа казва, че изследванеот му струва 30 долара.

 

https://www.youtube.com/watch?v=z1ZJJyfph4M

 

 

  • Харесвам 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Отговорено (Редактирано)

Здравейте,

 

Пети (и последен за съжаление) тест с масло – Prista Ultra G 5W30 от Markony’s Garage

 

1)      Автомобил – Honda Accord 6, F18B2, ръчни скорости, 2001г.;

2)      Масло – Prista Ultra G 5W30

3)      Маслен филтър – MANN-FILTER W 610/6, Въздушен – Mahle-Knecht LX1075 ;

4)      Общ пробег на автомобила –186 048 км;

5)      Пробег на маслото в момента на вземане на пробата - 4771 км;

6)      Цикъл (извънградско/градско) – 60/40;

7)      Средна скорост – 48,5;

8)      Сезон на експлоатация –  от 18.11.2022;

9)      Моточасове – 114;

10)    Изразходвано гориво – LPG около 485 литра Insa Oil, Shell, Еко;

11)    Kтм = (л.485 / 4.3 л.) ≈ 113;(LPG?)

12)    Пробата е взета от напълно загрял двигател след магистрално каране веднага след гасене и е сушена 24  часа на стайна температура;

13)    Обем на налятото чисто масло при смяната – 4,3 л;

14)    Доливане на масло – ДА – около 300 мл след смяна на стария филтър на 3100 км.

15)    Други - Предходни масла Castrol 10W40 (немски) на около 10000, но на около 2 г., Liqui Molly 10W40 ACEA A3 ∙ ACEA B4 ∙ API SL на 6850 км. Honda Synthetic Blend 5W-30 – 6350 км, PETRO-CANADA SS 5w30 на 4890 км., MOTUL 8100 Eco-lite 5w30 на 9650 км - предимно магистрално каране.  Режим - рядко над 4000 об./мин. Пробата е сканирана на скенер Canon TR4600 series 3 in1 с разд. способност 600 dpi. на офисна хартия тоя път имах търпението да изчакам без да допирам щеката да капне на хартията (business laser Xerox). Сменя се понеже предстои дълго пътуване из няколко страни и ако остане ще прехвърли нормалния срок за смяна, иначе може още да се поексплоатира. Следващото ще има само начални и крайни капки.

MergeResult_2023_06_01_04_39_09.jpg

Редактирано от Тъмнозелен самурай G86-P
  • Нагоре 2

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Според мен би било добре да го оставиш за дългия преход. С оглед на горивото LPG и предстоящото предимно извънградско каране на големи разстояния, не би трябвало да му се отрази зле. Тъкмо и ще имаме по-добра представа за качествата на маслото след този пробег.

Сега е на 114 м.ч. Още 114 м.ч. не би трябвало да го съборят при този режим.

  • Харесвам 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Отговорено (Редактирано)
1 hour ago, dandilov said:

Според мен би било добре да го оставиш за дългия преход. С оглед на горивото LPG и предстоящото предимно извънградско каране на големи разстояния, не би трябвало да му се отрази зле. Тъкмо и ще имаме по-добра представа за качествата на маслото след този пробег.

Сега е на 114 м.ч. Още 114 м.ч. не би трябвало да го съборят при този режим.

ами то това добре, ама съмнявам се, че ще са още само толкова, че то едно се планира но все се удължава, миналата година уж бяха около 4800 км планирани пък станаха над 9000 та затова се застраховам...по-долу новото

Редактирано от Тъмнозелен самурай G86-P

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Здравейте,

 

Първи тест с масло – Amsoil XL 5W30

 

1)      Автомобил – Honda Accord 6, F18B2, ръчни скорости, 2001г.;

2)      Масло – Amsoil XL 5W30

3)      Маслен филтър – Amsoil EA 15K12, Въздушен – Mahle-Knecht LX1075 ;

4)      Общ пробег на автомобила –186 488 км;

5)      Пробег на маслото в момента на вземане на пробата - 440 км;

6)      Цикъл (извънградско/градско) – 90/10;

7)      Средна скорост – 62,8;

8)      Сезон на експлоатация –  от 31. 05. 2023;

9)      Моточасове – 7;

10)    Изразходвано гориво – LPG около 42 литра DS Oil;

11)    Kтм = (л.42 / 4.3 л.) ≈ 9,7;(LPG?)

12)    Пробата е взета от напълно загрял двигател след магистрално каране веднага след гасене и е сушена 24  часа на стайна температура;

13)    Обем на налятото чисто масло при смяната – 4,3 л;

14)    Доливане на масло – не

15)    Други - източени около 300 мл  (6 спринцовки от 50 мл) от картера след оттичане Предходни масла Castrol 10W40 (немски) на около 10000, но на около 2 г., Liqui Molly 10W40 ACEA A3 ∙ ACEA B4 ∙ API SL на 6850 км. Honda Synthetic Blend 5W-30 – 6350 км, PETRO-CANADA SS 5w30 на 4890 км., MOTUL 8100 Eco-lite 5w30 на 9650 км - предимно магистрално каране, Prista Ultra G 5W30 от Markony’s Garage – 4771 км.  Режим - рядко над 4000 об./мин. Пробата е сканирана на скенер Canon TR4600 series 3 in1 с разд. способност 600 dpi. на офисна хартия с леко докосване на щеката до хартията (business laser Xerox). За съжаление не можах да замеря шума  на двигателя след смяната - дадох шумомера уж за малко на един познат, ама малкото стана много:D. Както писах в последния тест на предходното масло следващият тест ще бъде след много километри

1685619477173.jpg

Amsoil XL 5W30.jpg

  • Нагоре 2

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Това XL 5W30 е едно към едно с Petro-Canada Supreme Synthetic 5W-30. Хидрокрек III-та група и малко други работи.

Не очаквай чудеса от него.

Лек път и весело изкарване! :thumbs1:

  • Нагоре 2
  • Благодаря 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Отговорено (Редактирано)

Капков тест 2

1.RAVENOL SSV 0W30 от "ato24"

2.Honda accord-K20Z2 2006г.
3.Общ пробег на автомобила-

230880км.
4.Пробег на маслото, в момента на вземане на пробата 15300км.
5.Цикъл леко градско/извънградско 30/70
6.Средна скорост,около 45км/ч.
7.Сезон на експлоатация 20.02.2023 до 01.06.2023г.
8.Мото часове около 145
9.Изразходвано гориво 450л.газ и 45л.бензин.
10.Обем на налятото масло при смяната-4,5л.
11.Доливане няма,разход няма.
12.Маслен филтър, Honda OEM (15400-PLM-A02)"honda of America"🙂.
13.Въздушен "jakoparts"
14.Режим на използване лек.
15.Предишно масло-Mobil1 ESP 5W30,Mobil1 ESP 5W30,Amsoil SS 5w30, Petro-Canada SS 5W20,Amsoil ss 5w30,Petro-Canada 5w20, Mobil1 0W20 AFE,Mobil 1 0W30ESP,petro-canada 5w30, Mobil1 0w20 AFE,Honda HG 0W20 Ultimate syntetic,MOBIL ESP0W30,Amsoil 0w20,petro canada 0w30,castrol edge 0w30,motul eco energy 0w30,castrol magnatec 5w40 
16.Пробата е взета от напълно загрял двигател,4 мин. след изгасяне. 
17.Сушена е 24ч.,на стайна температура.
18.Сканирана е на скенер с разд. способност 600dpi,на офисна хартия. 

19.Източено от пробката на загрял двигател и изтеглено старателно, несливаемото количество, чрез помпа от картера и където е възможно да се достигне.

Двигателя работи много добре с това масло. Пет за късмет😁!

49900916_RavenolSSV0W305300km001.thumb.jpg.88878e2ca1aad1f1cc7dbddeaf8320c2.jpg545663865_RavenolSSV0W305300km002.thumb.jpg.6ebf474e3893bba86fd7dd2ae3a04791.jpg

Редактирано от JHM
  • Харесвам 1
  • Нагоре 2

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Нещо пробега не ми се връзва с капката колега. Иначе има още доста ресурс в това масло. 

  • Благодаря 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

5300км.:thumbs1:

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Преди 1 час, JHM написа:


4.Пробег на маслото, в момента на вземане на пробата 15300км

 

 

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Преди 2 часа, JHM написа:

.
4.Пробег на маслото, в момента на вземане на пробата 15300км.

5300км:thumbs1:

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Отговорено (Редактирано)

И аз да се включа отдавна се каня да правя тоя тест,да видим какво ще кажете за масълцето.Не ми излиза като на колегите може би не правя нещо както трябва

 

Escáner_20230618 (3).png

Escáner_20230618 (2).png

Редактирано от niko75

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Само си се окапал.

А пояснително текстовата част?

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Пояснителната после,че ще ме разпънете на кръст,на доста километри е 
Motul 0w30 eco energy

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Това масло е убито отдавна. Натрупванията от сажди са колосални - поне така изглежда. Жал ми е за двигателя!

Коко време съхнаха капките? Изглеждат като още мокри...

На колко хил. км. е маслото? Може би 30 000?

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Отговорено (Редактирано)
Off Topic

Ако това не е дизел и капките не са мокри ...

 

IMG_20230618_172230.png

Редактирано от ceco_accord
  • Хаха 3

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Еми изчистило е ,свършило си е работата,на 20 часа съхнене е

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

прилагам и тази 
 

Escáner_20230618.png

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Перфектно изглежда. Тепърва заформя дифузна зона. Направи му 200 моточаса пък тогава мисли за смяна.

  • Харесвам 1
  • Нагоре 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Отговорено (Редактирано)

Здравейте,

 

Маслото продължава да потъмнява. Съответно и на пилата се вижда как трупа замърсявания. Обмислям към 6000 км да го сменя, заради моточасовете. Какво ви е мнението?

 

Интересно, че при мен не се образува ясно изразено ядро, а замърсяването е равномерно в капката. Това може да се дължи на начина на вземане на пробата. От тази щека просто не иска да капва капката и се наага да допирам до хартията. Може да измисля някакво приспособление да я закачам, но предполагам ще трябва да чакам много време. 

 

1) Автомобил – Honda CR-V 2017 R20A9 2.0 бензин;

2) Масло – Honda 0w20;

3) Маслен филтър – Mahle;

4) Общ пробег на автомобила - 73 040 км;

5) Пробег на маслото в момента на вземане на пробата - 5280 км;

6) Цикъл (извънградско/градско) – 55/45%;

7) Средна скорост - около 27 км/ч;

8 ) Сезон на експлоатация – 13.02.2023-05.07.2023;

9) Моточасове – около 200;

10) Изразходвано гориво - около 530 л бензин 95 + добавка;

11) Пробата е взета от напълно загрял двигател (10 мин след гасене) и се е сушила 24 часа на стайна температура;

12) Обем на налятото чисто масло при смяната - 3.7 л;

13) Доливане на масло – 150 мл;

14) Други – предходно масло 5w30;

 

Първа снимка - оригинал 600 dpi на скенер.

Втора снимка - обработена с GIMP по инструкции от oil-club.ru.

Трета снимка - на прозорец.

Четвърта снимка - история.

Image 004.jpgImage 004_pila.jpgIMG_20230706_113546.jpgHistory.jpg

Редактирано от Bizzito
  • Харесвам 1
  • Нагоре 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Тест първи.

1)  Масло – Ravenol SSV 0w30, маслен филтър Пурфикс.

  2)  Автомобил –Honda Accord дизел 2.2 2005г.

  3)  Общ пробег на автомобила - 213650км.

  4)  Пробег на маслото в момента на вземане на пробата - 52300км.

  5)  Цикъл (извънградско/градско) - около 70/30 в полза на извънградското.

  6)  Средна скорост - незнам.

  7)  Сезон на експлоатация – от 23.03.2023г. до 09.07.2023г.

  8)  Моточасове – Нямам представа;

  9)  Изразходвано гориво - около 350л.

10)  Пробата е взета от загрят до работна температура мотор - до 10 мин. след като е изгасен ДВГ

11)  Обем на налятото чисто масло при смяната -  5,6л., несливаемия остатък не е източван.

12)  Доливане на масло - няма.

Качвам снимкa и ПДФ цветен, 600dpi.

 

IMG_20230710_181231.jpg

Test SSV.pdf

  • Харесвам 1
  • Нагоре 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Отговорено (Редактирано)

1733706513_TestSSV.thumb.jpg.7ae215c3ac3d251c5f11e477d95f6eaa.jpg530742152_Pila_TestSSV.thumb.jpg.0a1f4dcf318b652392f2023f6eddfaad.jpg

 

"4)  Пробег на маслото в момента на вземане на пробата - 52300км." - последната нула е излишна. :)

 

... нещо много се е зацапало за 5 хил. км., или така ми се струва? Явно остатъкът от Мобил-а оказва влияние. Мобил се дънят напоследък здраво. PAO -то са го намалили до минимум и го заместват с хидрокрек. Пък и леката къдравост - също е от него - GTL базата.

Несливаемият остатък в системата не е малко - маслоохладител, маслопроводите до него, кутията на масления филтър и т.н.

Редактирано от dandilov
  • Нагоре 3

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Да, да 5230км. е пробега на маслото. Ще му врътна аз още 2000км., които ще са извънградско основно и после следващата проба и смяна вероятно.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване

  • Потребители разглеждащи страницата   0 потребители

    No registered users viewing this page.

  • Предстоящи събития

    No upcoming events found
×
×
  • Създай нов...