Jump to content

Recommended Posts

@HondaExplorer

След обработка на бялото се получава това:

Castrol0w30.thumb.jpg.e9e70e7bf6e6661b8de50822d7f7443f.jpgPila_Castrol0w30.thumb.jpg.dbdfb122465e3b5dac0876b0138ca31b.jpg

Не знам колко е вярно изображението, но маслото е погълнало много сажди за 5000 км.

 

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Преди 5 часа, ceco_accord написа:

Средната ти скорост за този пробег 51.5 км/ч ли е?

тц 47 е :D 

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Еми, значи отчита и престой на място. 

Верни са ти мото часовете.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Преди 14 часа, dandilov написа:

@HondaExplorer

След обработка на бялото се получава това:

Castrol0w30.thumb.jpg.e9e70e7bf6e6661b8de50822d7f7443f.jpgPila_Castrol0w30.thumb.jpg.dbdfb122465e3b5dac0876b0138ca31b.jpg

Не знам колко е вярно изображението, но маслото е погълнало много сажди за 5000 км.

 

 

Благодаря отново за отделеното време за анализ, колега! Какви изводи бихме могли да направим ако приемем снимката за достоверна, макар и от телефон?

1. Маслото е с по високи миещи свойства спрямо старото, което пропуснах да отбележа, че е било Total 5w30 и не е слагано от мен.

2. Подходящ ли е режимът на каране откъм обороти, тъй като карам мега икономично и турбината почти не я активирам без значение предавката? Ауспухът ми е доста чист за дизел без DPF.

3. Възможно ли е капацитетът на филтъра да не е добър, визирайки тези Маhle made in China какъвто май имаше в магазина тогава?

4. Друго?

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Другото е марката Масло. Кастрола може да е ментакис и толкова да му е ресурса :) 

  • Нагоре 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

@HondaExplorer

1. Не смятам, че се дължи на миещите свойства на маслото.

2. Режимът на каране не се нагажда според маслото, а маслото се избира и се сменя според режима на каране.

3. Твоят маслен филтър е тип "вложка" и няма недостатъците на уплътнението, на китайските метални навиващи вилтри. Филтърната хартия си е на Mahle, тоест много добра.

4. Друго - възможни са някои от следните фактори:

    4.1. Двигателят да е много мръсен.

    4.2. Проблем с дюзи или неправилно смесообразуване.

    4.3. Друг проблем с двигателя.

 

Ето как, ориентировъчно, трябва да изглежда твоята капкова проба на 5000 км.

https://forums.hondabg.com/topic/107096-капкови-проби-на-двигателни-масла/?do=findComment&comment=1057524384

 

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
На 28.06.2022 г. at 14:41, Bizzito написа:

Здравейте,

 

Четвърта проба на Ravenol SSV 0w30. За сравнение с историята на предходното масло, на предната страница.

 

Поръчал съм ново масло, ще го сменям скоро. Още от същото :)

 

1) Автомобил – Honda CR-V 2008 N22A2 2.2 i-CTDi;

2) Масло – Ravenol SSV 0w30;

3) Маслен филтър – Mahle;

4) Общ пробег на автомобила - 238 421 км;

5) Пробег на маслото в момента на вземане на пробата - 4155 км;

6) Цикъл (извънградско/градско) – 25/75;

7) Средна скорост - около 20 км/ч;

8 ) Сезон на експлоатация – 29.11.2021 - 27.06.2022;

9) Моточасове – около 195;

10) Изразходвано гориво - около 380 л. Diesel + Cetane booster

11) Пробата е взета от напълно загрял двигател (10 мин след гасене) и се е сушила 24 часа на стайна температура;

12) Обем на налятото чисто масло при смяната - 5.9 л.;

13) Доливане на масло – не е правено.

14) Други – източени само 50-100 грама от картера и леглото на масления филтър, предполагаемо кличество останало старо масло - около 1 литър; предходни четири къси смени на 4000 km, работещ EGR; премахнат DPF.

 

Първа снимка - оригинал 600 dpi на скенер.

Втора снимка - обработена с GIMP по инструкции от oil-club.ru.

Трета снимка - на прозорец.

Четвърта снимка - история.

Ravenol SSV 0w30_28.06.2022.jpgRavenol SSV 0w30_28.06.2022_pila.jpgRavenol SSV 0w30_28.06.2022_staklo.jpgHistory.jpg

 

Няма страшно, аз да напомня за моята история, която вече е в миналото. :)

 

 

  • Харесвам 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

:) И на теб бях дал същия линк за пример. ;) :)

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Да, знам, да успокоя човека, че не е само той. :) 

Много са факторите, които влияят. Горивния процес ако не е наред всичко в кофата.

Но стигнах до извода, че не си заслужава да се пипа. По-честа смяна и това е.

  • Харесвам 4

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
На 13.03.2023 г. at 11:59, Drone написа:

Аз имам един въпрос, как ги сметна тези моточасове ? Аз сега си гледам трип-а и на 8500км съм на 165 часа 

Off Topic

Ще ти дам следният пример, живееш в Нови Хан и работиш на летището и до отбивката за него няма светофари и можеш спокойно да караш както по магистралата за 8 месеца колко километра и мото часа ще имаш. Прибавяне и 2000км за 20ч с почивките от България до Италия. Живея в Италия и скоро си пътувал по тукашните четири лентови магистрали. Ако те интересува точно къде живея и работя,пиши ми на лични. 

 

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Една проба на CRV 4 генерация с пълна сервизна история на реални километри тук в Италия, където всичко се подлага на съмнение от ваша страна. 

1) Honda CRV 2015 R20

2) масло оригинално 0w-20

3) маслен филтър оригинален 

4) общ пробег на двигателя 123480 км.

5) пробег на маслото 12360км

6) цикъл извънградско/градско 70/30%

7) сезон 07.04.2022/13.03.2023

8) мото часове приблизително 250

9) два резервоара бензин и около 1200л газ 

10) обем на налятото чисто масло 4л

11) доливане няма, в момента е на средата между мин и мах.

Пп. Колата от нова е с монтирано АГУ BRC и се обслужва в оторизиран сервиз на Honda. 

Първата снимка е с малко изкуствена светлина. 

Капката е взета на загрял двигател БЕЗ да се изчаква известно време. 

Забравих да спомена предишните 6 смени на маслото само със същото.

Смятам, че е редно това да се публикува в раздела на модела. Така ще отпаднат доста въпроси относно обслужването на двигателя. 

20230314_072627.jpg

20230314_072527.jpg

Редактирано от vespa
  • Харесвам 1
  • Нагоре 2

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Днес покарах малко 0W-30-ката, та капнах да съхне, понеже не е ясно кога пак, а е на почти хилядарка, ама от 3 извънградски и 30-тина км градско - за 66 дни.

IMG_20230105_165452.jpg

IMG_20230315_150345.jpg

IMG_20230315_150531.jpg

  • Харесвам 1
  • Нагоре 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Утре я сканирай и дай да видим как ще изглежда.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Такава е идеятя, а скоро и 5W-40-ката.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

@vespa

Веско, да взема да ви изпратя, там в Италия, един скенер от 75 лв., че като гледам, май са голям дефицит при вас... :lol:

За тук - О.К. Някои нямат пари (разбираемо), други ги мързи, трети им е изключително сложно да работят с такава техника, четвърти не знаят, че съществуват такива устройства... О.К. Приемам го!

Но за "Fratelli d'Italia, l'Italia s'è desta... Нещо много "заспала работа" се получава... ;) :D

(...надявам се да го приемеш в чисто хумористичния аспект...)

 

Та... с лека корекция на бялото, което мразя да го правя...

1548192941_OEMHonda0W-20.thumb.jpg.258af520a1ed28edd65df1d19d2b48f8.jpg2017517594_Pila_OEMHonda0W-20.thumb.jpg.06af69fe4a19ff267e291d813196de9c.jpg

Маслото е относително чисто, с малко тежки замърсявания. Наситена дифузна зона с леки замърсявания. Типично за 0W-20 няма заформено ясно ядро. Всичко това е и в резултат на чистото гориво (LPG), и доброто състояние на двигателя.

Но! Колко се е окислило маслото за тези 12 хил. км. и в каква степен са дегенерирали мазителните му свойства, не може да се прецени.

А това съвсем не е маловажно!

Затова не бива да се правят "героиства" с интервала на смяна.

Редактирано от dandilov
  • Харесвам 2
  • Благодаря 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Здравейте!

Поздравления за чудесната тема!

Макар и ползвател на друга марка беше много интересно да се запозная с проведените тестове.

 

Моля за анализ на проба, макар и на Хюндай и40.

Наясно съм че информацията не е пълна и липсват история на развитието.

 

1. Hyundai i40 1,7 CRDI 2017

2. Масло 5w-30 / неясна марка/

3. Маслен филтър / неясна марка/. 

4. Общ пробег - 214250 км 

5. Пробег с това масло около 8000 км.

6. Цикъл (извънградско/градско) – 60/40

 

7) Средна скорост - около 25 км/ч;

 

8 ) Сезон на експлоатация – .10.2022- 15.03.2023

 

9) Моточасове – около ?;

 

10) Изразходвано гориво -? Diesel без добавки 

 

11) Пробата е взета от напълно загрял двигател (10 мин след гасене) и се е сушила 24 часа на стайна температура;

 

12) Обем на налятото чисто масло при смяната - 5.3 л.;

 

13) Доливане на масло – не е правено. Състояние на максимум

 

Първата снимка е на просвет, а втората сканирана

IMG_20230315_162846.thumb.jpg.9b7fa527a30ece9750c4ede706cc779c.jpg1613560507_300dpi-image1.thumb.jpg.938bc89f62bc689ed628c2c4a40dc64a.jpg

  • Харесвам 1
  • Нагоре 3

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Първа кръв с новият ШЕЛ.

 

1)      Автомобил – Honda LEGEND KB1, J35A8, 2007г.;

2)      Масло – SHELL HELIX ULTRA 0W-30 , ACEA A5 / B5 , API SL. Fully synthetic / carbon neutrel / PUREPLUS technology - made from natural gas.

3)      Маслен филтър – NITTO 4HM-113

4)      Общ пробег на автомобила – 346106 км;

5)      Пробег на маслото в момента на вземане на пробата - точно 987,1 км .

6)      Цикъл основно извънградско + 30-тина км градско.

7)      Средна скорост за пробега (според борд компа) 60 км/ч.

8)      Сезон на експлоатация – 66 дни (зима) - 5.01.2023 - 15.03.2023.

9)      Мото часове – около 17 мото часа - според средната скорост. Трип В нулирах с новото масло.

10)    Приблизително изразходвано гориво – около 120л газ + дузина паления от студен мотор до обръщане на бензин и ако мотора влезе във VTEC, но не съм сипвал тази година. Според "борда" 3,3 л. Айде - 5 да са. :)

11)    Пробата е взета в рамките на 10-тина мин. след 40 км извънградско и е сушена 1 денонощие на стайна температура.

12)    Обем на налятото чисто масло при смяната – 4 л.

13)    Доливане на масло - НЕ. Разход на масло за периода около 0,2 литъра, предполагам защото веднъж "гоних самолета" с пълна кола през Петрохан.

14)    Други - Пробата е сканирана на същият скенер като предходните (а не на "розовия"), но не отиват отношенията ни на добре, та слагам и 1 (необработвана) с телефона си. Направил съм си "контролирана среда" и ако бива, следващите ще са така?

16)   Предишно масло Ravenol  DXG 5W-30 dexos1 gen 2, ILSAC GF5, API SN, с което минах 14140 км (10 месеца / 210 мото часа / 85% извънградско) с разход 1.5 литра за целия пробег. Преди сегашния ШЕЛ бе с Ravenol  SSO 0W-30 , ACEA A3/B4, API SN/CF, с пробег 12 354 км и аналогичен (1,2л.) харч.

 

15.03.23.JPG

IMG_20230316_164647.jpg

Редактирано от ceco_accord
  • Нагоре 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ще помоля за помощ @emod да направи анализ на капковата проба на supertorr.

 

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

@ceco_accord

Цецо, нещо не можеш да уцелиш нито на скенер, нито на телефон... :lol:

Сканираното на .pdf изглежда преекспонирано и не се получава необходимата визия. Ето:

440260454_SHELLHELIXULTRA0W-30_987km.thumb.jpg.e65f835455ab8f85baa0065c4cc01acd.jpg495267404_Pila_SHELLHELIXULTRA0W-30_987km.thumb.jpg.51461feb6ba415374c1e01591cdfe967.jpg

 

На снимката с телефона пък бялото е сиво и трябваше да го коригирам предварително. Бедата при него е, че никога няма да можеш да уцелиш еднакво сиво, а пък аз никога няма да мога да уцеля същият "репер" за да се получи същото ниво на корекция. Абе става манджа с грозде.. :D

Ето как изглежда, след корекция, снимката от телефона:

IMG_20230316_164647.thumb.jpg.af19878a970c5748988833931dec0d98.jpgPila_IMG_20230316_164647.thumb.jpg.8c66a24baaf8917de56fb1fd0b14c8c3.jpg

 

Чисто масло, обрало мизерията от несливаемия остатък старо. ;)

 

Някаква разлика в работата на мотора?

Редактирано от dandilov
  • Харесвам 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Този въпрос ми е най-труден, защото усещането е доста субективно.

Струва ми се по-звънак като глас, но може да е илюзия. При мощност в излишък не мога да кажа нищо за енергоотдаването, а и за паленето, понеже няма студове.

За тоя двигател и откак го ползвам, бих казал че маслата нямат значение, но пък за тях е важно да са здрави и с ресурс, който да не прекрачвам.

Бих капвал още, но "пост продукцията" ми е проблем. Имам и друга снимка, но с ефект избистряне, снимана след горната, в същата среда на обкръжение и светлина. Ако повече ти харесва, поне централно е по-бяла, но характеристиката на този ефект също ще се променя с потъмняването на капката.

IMG_20230316_165441.jpg

А тази е просто до прозореца (непряка слънчева светлина и облачно), след което е кадрирана и само изсветлена.

IMG_20230317_085208.jpg

IMG_20230317_085314.jpg

Инсталирах си и някакъв скенер, та ето и с него какво се получи (пак до прозореца), но и той е през камерата, и там малко изсветлих изображението, но поне е с плъзгач и мога да го повторя.

TapScanner 03-17-2023-09꞉31_20230317_093649_673_76.jpg

Редактирано от ceco_accord

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Здравейте,

 

добавям проба взета от вчера, но пробвах по-добро  /уж /сканиране и снимки на просвет.

 

Ще съм благодарен на отзив и анализ.

 

 

1323985251_SwiftScan2023-03-1715_58_24.thumb.jpg.4cd0a709a356d42946f1eef6eed6ea46.jpg711645394_SwiftScan2023-03-1715_56_16.thumb.jpg.38f49890dbff174b86660fe99c7b2090.jpgscan_03_17_2023_15_55_04_282.thumb.jpg.dc955e15f124e94bfa9fbcdfb9f5ef1a.jpg

Редактирано от supertorr

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

На приблизително 8000, но според сервизния интервал 4500

Редактирано от kvd74
Моля, не цитирайте цяло предходно мнение! По презумпция се предполага, че отговаряте на него.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

@emod Благодаря, за отделеното време!

Прочетох темата изцяло, и ме запалихте. Ще продължа да следя и след смяната на маслото/ явно не необходимо в спешен порядък/ най-вече.

Дадохте ми някаква насока, предвид неяснотите, пред които съм изправен.

 

Редактирано от kvd74
Моля, не цитирайте цяло предходно мнение! По презумпция се предполага, че отговаряте на него. Вече ви е направена забележка по- горе.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ако продължиш с това масло до 9000 км (да речем), направи при същите условия нови капки. Ще бъде интересно.

 

П.С.   НЕ цитирай изцяло предходното мнение. Модераторите/администраторите ще ти направят забележка. Виж Правилата на Форума, т.2.8 :) 

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
На 16.03.2023 г. at 23:55, ceco_accord написа:

Бих капвал още, но "пост продукцията" ми е проблем.

Показал си тук,че си техническо лице,така че един скенер не може да ти се опре:D.

Залагаш и на качествени "смазки"по хонделите ти,така че дерзай:thumbs1:!

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Здравейте,

 

При втората проба отново проблем с капването. Малката капка горе в ляво е първата капка, голяма е след повторно вкарване на щеката. Просто видях, че няма да капне и допрях леко до хартията и при двата случая. Както се вижда на първата капка количеството значително по-малко. Смотана пластмасова щека!

 

1) Автомобил – Honda CR-V 2017 R20A9 2.0 бензин;

2) Масло – Honda 0w20;

3) Маслен филтър – Mahle;

4) Общ пробег на автомобила - 69 177 км;

5) Пробег на маслото в момента на вземане на пробата - 1400 км;

6) Цикъл (извънградско/градско) – 45/55;

7) Средна скорост - около 23 км/ч;

8 ) Сезон на експлоатация – 13.02.2023-21.02.2023;

9) Моточасове – около 60;

10) Изразходвано гориво - около 160 л бензин 95 + добавка;

11) Пробата е взета от напълно загрял двигател (10 мин след гасене) и се е сушила 24 часа на стайна температура;

12) Обем на налятото чисто масло при смяната - 3.7 л;

13) Доливане на масло – не е правено;

14) Други – предходно масло 5w30;

 

Първа снимка - оригинал 600 dpi на скенер.

Втора снимка - обработена с GIMP по инструкции от oil-club.ru.

Трета снимка - на прозорец.

Четвърта снимка - история.

Image 002.jpg

Image 002_pila.jpg

IMG_20230330_091653.jpg

History.jpg

  • Харесвам 1
  • Нагоре 2

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Капков тест 1

1.RAVENOL SSV 0W30 от "ato24"

2.Honda accord-K20Z2 2006г.
3.Общ пробег на автомобила-

225 580км.
4.Пробег на маслото, в момента на вземане на пробата 1450км.
5.Цикъл леко градско/извънградско 30/70
6.Средна скорост,около 45км/ч.
7.Сезон на експлоатация 20.02.2023 до 30.03.2023г.
8.Мото часове около 45
9.Изразходвано гориво 135л.газ и 15л.бензин.
10.Обем на налятото масло при смяната-4,5л.
11.Доливане няма,разход няма.
12.Маслен филтър, Honda OEM (15400-PLM-A02)"honda of America"🙂.
13.Въздушен "jakoparts"
14.Режим на използване лек.
15.Предишно масло-Mobil1 ESP 5W30,Mobil1 ESP 5W30,Amsoil SS 5w30, Petro-Canada SS 5W20,Amsoil ss 5w30,Petro-Canada 5w20, Mobil1 0W20 AFE,Mobil 1 0W30ESP,petro-canada 5w30, Mobil1 0w20 AFE,Honda HG 0W20 Ultimate syntetic,MOBIL ESP0W30,Amsoil 0w20,petro canada 0w30,castrol edge 0w30,motul eco energy 0w30,castrol magnatec 5w40 
16.Пробата е взета от напълно загрял двигател,4 мин. след изгасяне. 
17.Сушена е 24ч.,на стайна температура.
18.Сканирана е на скенер с разд. способност 600dpi,на офисна хартия. 

19.Източено от пробката на загрял двигател и изтеглено старателно, несливаемото количество, чрез помпа от картера и където е възможно да се достигне.

Двигателя работи много добре с това масло,но капките нещо много бързо капнаха върху хартията,за разлика от mobil esp 5w30.

Има и някакви замърсявания в капката,които за такъв пробег не са са били налични с esp-то..?А може да съм наклонил малко листа.

Дали ще се дължи на по късната смяна на възд. филтър(1000км. след смяната на маслото)?

Ravenol-а е с дата 11.11.21г.🤔

20230331_175002.thumb.jpg.231bae57babefdf7afdafb5e04ed135c.jpg145387207_RavenolSSV0W30002.thumb.jpg.76e48589c1cb2c15ebe5387ec89b12fb.jpg

  • Нагоре 3

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Капките е нормално да капват по-бързо от esp 5W-30. Все пак е 0W и има значително по-нисък работен вискозитет. Но също зависи и от базовото масло, и др.

Бързото натрупване на замърсявания:

1. От една страна, това го отдавам на силните диспергиращи свойства. Къде, какво е можело да обере от двигателя, го е сграбчило веднага в ядрото.

Много характерно за това масло е да образува силно ядро и да държи до последно замърсяванията в ядрото на капката, като оставя добре очертана дифузна зона с минимални леки замърсявания и много голяма зона чисто масло в периферията на капката. Поне преди беше така. Очаквам развитието по-нататък, за да видим дали ще се държи по същия начин, или и на него са му "резнали" достойнствата.

2. От друга страна, ако са му променили и на него рецептурата, е възможно въпросните замърсявания да са от слаб компонент в масленият микс, което е малко вероятно, но не и невъзможно. Все пак маслото е от 2021г. и би трябвало да е със старата, добра рецептура. Може да изискаш от Равенол, по имейл, msds.

Въздушният филтър може да даде такава визия на маслото, ако е некачествен, или дефектирал, или неправилно сложен - скъсано или неправилно легнало уплътнение.

А това, че маслото е от 2021г. - нищо му няма! Не е гренясало. ;) :lol:

При такива масла е необходимо да се раздруса тубата преди наливане, защото се разслояват разните компоненти и не са в хомогенна смес, в целия обем.

  • Харесвам 1
  • Нагоре 2

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Врътнах я тубата 3,4 пъти:D,все пак сме от старата генерация:D!

Хондовия филтър е много по плътен и с едно омасляване (фабрично) по хартията,докато този няма.

По скоро бих те подкрепил по довода ти,за силни диспергиращу свойства.Но означава ли това,че ESP-то не е "лъскало канчето" добре.

Единственото налято ESP(есента),на което не съм му правил тук капкови серии.

Между другото,този мобил е със ILSAC GF-5 и е от coxmotorparts.co.uk, за западния пазар.

Редактирано от JHM

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Де да знам колко е лъскал канчето Мобил-а. Нали му орязаха крилата и на него...

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Беше ли много мръсен въздушният?

Това дали пропуска мръсотия се хваща с една мокра кърпичка по въздуховодите след него.

Причина за повече сажди може да е богата горивна смес заради затлачен филтър. 

Друга причина е по-продължителна работа в рециркулация на газовете, казваш, че ти е бил лек режима.

 

  • Харесвам 2

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Да беше доста мръсен и на над 16 000км.

Сега се усеща,че колата диша по добре!

Запазил съм го и изсмуках с прахосмукачка едрите събрани прахоляци.Не бяха нещо фрапиращо като количество,защото му правих веднъж профилактика на 10к.

Ето го и него "Toyo Roky"

20230331_201146.thumb.jpg.d69c7a8e566424a30cde705928fdae10.jpg20230331_200940.thumb.jpg.67e57f180825adcb88417a894ead9e7c.jpg

80% за това черното по филтъра,е от тези чипосаните,дето правят думани зад тях:sick1:  www.de

Редактирано от JHM
  • Харесвам 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Off Topic

Провери гуменото уплътнение, на новия, дали е здраво захванато за корпуса на филтъра, има ли сериозни луфтове и дали не се измества при монтажа.

 

  • Харесвам 1
  • Благодаря 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
На 31.03.2023 г. at 19:34, dandilov написа:

Може да изискаш от Равенол, по имейл, msds.

Готово...:):

Sdb_RAVENOL SSV Fuel Economy SAE 0W-30_1111145_V1.0_de_DE(1).pdf

  • Нагоре 1
  • Благодаря 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Off Topic

Файлът е от 2016г. Дават 30 - 50% PAO. Дано сега да не е по-малко.

 

  • Нагоре 2

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

За да не правя два поста, пускам финална снимка на просвет с кастрола на 6500км. тъй като вече е в канала, макар че според мен имаше още ресурс съдейки по най-външнея ореол. Беше започнал да прави и ядро. Новото масло е :

 

1)      Автомобил – Honda CR-V , N22A2, ръчни скорости, 2005г.; няма и не е имала DPF, EGR си има и подозирам, че цапа маслото ама здраве да е.

2)      Масло – Comma Voltech 0w30, A5/B5, пълна синтетика от старата гвардия. По-долу съм качил спецификациите.

3)      Маслен филтър – Mahle (Made in Austria), Въздушен – HERTH + BUSS ;

4)      Общ пробег на автомобила –156 500 км;

5)      Пробег на маслото в момента на вземане на пробата - 35 км;

6)      Цикъл (извънградско/градско) – 90/10;преобладаващо извънградско

7)      Средна скорост - N/A; вероятно около 100км.ч

8)      Сезон на експлоатация –  от 08.04.2023 до 08.04.23

9)      Моточасове – N/A;

10)    Изразходвано гориво – дизел около 2 литра Shell

11)    Kолата си пали на дизел.

12)    Пробата е взета от напълно загрял двигател 10 минути след гасене и е сушена 24  часа на стайна температура;

13)    Обем на налятото чисто масло при смяната – около 5,5 л, което за втори път ме навежда на мисълта, че остават едни 400мл., понеже е 5,9л по книга.

14)    Доливане на масло – не

15)     Режим - при около 2000 об.мин . Пробата е снимана на просвет с телефон и е капната на принтерна хартия от 1см височина след около  3 секунди от изправяне на щеката !!! Това ми е първата проба, която капва сама! Старото масло явно доста се сгъстява от замърсяванията, та се налага да докосвам капката. Надявам се това old-school масло с висок TBN да си свърши работата.

 

 

Прави впечатление, че още със слагането сякаш започва да формира ядро и си мисля, че има да събира отлагания. Имам опасения, че Тотала 5w30 на поне 15000км с който заварих колата преди да сложа Кастрола си е бил изпял песента отдавна. Следваща проба ще е след 1000км. 

IMG-f3849bb888000e70b152f133da24bf8d-V.jpg

IMG-b28073f15a1e6e71e631f017b507d511-V.jpg

comma spec.jpg

  • Нагоре 2

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Втора следВеликденска капка с Шелчето:

 

1)      Автомобил – Honda LEGEND KB1, J35A8, 2007г.;

2)      Масло – SHELL HELIX ULTRA 0W-30 , ACEA A5 / B5 , API SL. Fully synthetic / carbon neutrel / PUREPLUS technology - made from natural gas.

3)      Маслен филтър – NITTO 4HM-113

4)      Общ пробег на автомобила – 347971 км;

5)      Пробег на маслото в момента на вземане на пробата - точно 2845,3 км .

6)      Цикъл основно извънградско + 185 км (около 7%) градско по дестинациите.

7)      Средна скорост за пробега (според борд компа) 74 км/ч.

8)      Сезон на експлоатация – 104 дни (зима - пролет) - 5.01.2023 - 21.04.2023.

9)      Мото часове – около 38,5 мото часа - според средната скорост. Трип В нулирах с новото масло.

10)    Приблизително изразходвано гориво – около 350 л газ + мъничко А 95 - за дузина паления, и ако мотора влезе за малко във VTEC.

11)    Пробата е взета в рамките на 10-тина мин. след 280 км извънградско и е сушена 1 денонощие на стайна температура.

12)    Обем на налятото чисто масло при смяната – 3.7л.

13)    Доливане на масло в пробата - НЕ. Разход на масло за периода около 0,3 литра, които долях след капката.

14)    Други - Пробата е сканирана на новоподарен ми вехт скенер CanoSkan LiDE35 600dpi - дано сега и с хапаратура е ОК.

16)   Предишно масло Ravenol  DXG 5W-30 dexos1 gen 2, ILSAC GF5, API SN, с което минах 14140 км (10 месеца / 210 мото часа / 85% извънградско) с разход 1.5 литра за целия пробег. Преди сегашния ШЕЛ бе с Ravenol  SSO 0W-30 , ACEA A3/B4, API SN/CF, с пробег 12 354 км и аналогичен (1,2л.) харч.

 

0-30 kapka 2.JPG

IMG_20230422_160016.jpg

IMG_20230422_160129.jpg

Редактирано от ceco_accord
  • Нагоре 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване

×
×
  • Създай нов...