dandilov 2831 #1321 Отговорено 5 Декември, 2022 За 1000 км. дълъг преход, с постоянна работна температура на маслото, мисля, че ще се справи. Колкото - толкова. 1 Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
ceco_accord 6017 #1322 Отговорено 5 Декември, 2022 (Редактирано) @CARPERA Филтърът на тая кола е на лесно място и винаги мога да го сменя, но самото масло вече е на 13+ месеца и някак не е редно, дори и да носи още. А на този V6 - милионник, не му дреме какво е - стига да го има. Не че съм му сипвал някакви мазути - уважавам си го. От 3 месеца колата се ползва изключително езвънградско и последните няколко хиляди са 40-тина мото часа в режим 2000-3000 об/мин, което за самото масло е рай. Дет се вика - намерило си е мотора. Но и ти Дани си прав! Ще метна 1 тубе от новото масло в багажника (за всеки случай), че веднъж ми запали "лампата на Аладин", понеже нивото бе стигнало 3мм над минимума по щеката. Редактирано 5 Декември, 2022 от ceco_accord 1 Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
dandilov 2831 #1323 Отговорено 16 Декември, 2022 (Редактирано) Ретроспекция на смес: Shell Helix Ultra 5W30 - 2 литра + Shell Helix Ultra 5W40 - 1,5 литра. Забележка: Последната капка не отразява действителността, поради факта, че е взета от това, което беше останало по щеката... Дълго за разправяне... И така: 1) Автомобил – Honda Civic Fastback MB2 ("англичанка") D14Z4, 1999 г.; 2) Масло – смес: Shell Helix Ultra 5W30 - 2 литра + Shell Helix Ultra 5W40 - 1,5 литра. 3) Маслен филтър – Nitto 4HM-113 (Made by Shanghai Nitto Filter Co Ltd.); 4) Предполагаем общ пробег на автомобила - около 338000 км, а може и повече (по километраж: 237858 км.); 5) Пробег на маслото в момента на вземане на пробата - от 78км. до 8025 км.; 6) Цикъл (извънградско/градско) – около 50 / 50 %. 7) Сезон на експлоатация – 28.01.2022г. - 15.012.2022г.; 8 ) Моточасове – от 1,6 м.ч. до 176 м.ч. по моточасовник; 9) Изразходвано гориво - около 542.5л. А95Н; 10) Kтм = (542.5 / 3,5) ≈ 155 ; 11) Пробите са взети от напълно загрял двигател и са сушени 24 часа на стайна температура; 12) Обем на налятото чисто масло при смяната - 3.5 л.; 13) Доливане на масло - няма. Не е мръднало! 14) Капката е скaнирана с "EPSON Perfection V19" на 600 dpi.; 15) Режим на експлоатация - тежък. Градско (много на брой къси разстояния но и достатъчно на брой дълги) + извънградски пътища + магистрали + чести високи температури на охладителната течност ( 95 - 98 °C ), поради неизвестна причина. Предполага се радиатор. 16) Предишно масло - Petro-Canada Supreme Synthetic 5W-30 - 3 литра + Yacco lube GDI 5W-30 - 0.5 литра. Отново достойно представяне на Shell Helix Ultra, с оглед и на тежкия режим на експлоатация. Следващо масло - Ravenol SSO SAE 0W-30. Първи впечатления: двигателят работи осезаемо по-тихо! Развърта все така добре. Редактирано 16 Декември, 2022 от dandilov 3 1 Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Тъмнозелен самурай G86-P 324 #1324 Отговорено 27 Декември, 2022 (Редактирано) Здравейте, Междупразнично между Коледа и Нова година Втори тест с ново масло – Prista Ultra G 5W30 от Markony’s Garage 1) Автомобил – Honda Accord 6, F18B2, ръчни скорости, 2001г.; 2) Масло – Prista Ultra G 5W30 3) Маслен филтър – MAHLE OC 617, Въздушен – Mahle-Knecht LX1075 ; 4) Общ пробег на автомобила –183 385 км; 5) Пробег на маслото в момента на вземане на пробата - 2165 км; 6) Цикъл (извънградско/градско) – 80/20; 7) Средна скорост - N/A; 8) Сезон на експлоатация – от 18.11.2022; 9) Моточасове – N/A; 10) Изразходвано гориво – LPG около 215 литра Insa Oil; 11) Kтм = (л.215 / 4.3 л.) ≈ 50;(LPG?) 12) Пробата е взета от напълно загрял двигател веднага след гасене и е сушена 24 часа на стайна температура; 13) Обем на налятото чисто масло при смяната – 4,3 л; 14) Доливане на масло – не 15) Други - Предходни масла Castrol 10W40 (немски) на около 10000, но на около 2 г., Liqui Molly 10W40 ACEA A3 ∙ ACEA B4 ∙ API SL на 6850 км. Honda Synthetic Blend 5W-30 – 6350 км, PETRO-CANADA SS 5w30 на 4890 км., MOTUL 8100 Eco-lite 5w30 на 9650 км предимно магистрално каране. Режим - рядко над 4000 об./мин. Пробата е сканирана на скенер Canon TR4600 series 3 in1 с разд. способност 600 dpi. на офисна хартия с леко докосване на капката до офисната хартия (business laser Xerox). Редактирано 27 Декември, 2022 от Тъмнозелен самурай G86-P 2 2 Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
goga 273 #1325 Отговорено 3 Януари, 2023 Тест трети. 1) Масло – Mobil 1ESP LV 0w30, маслен филтър Пурфикс. 2) Автомобил –Honda Accord дизел 2.2 2005г. 3) Общ пробег на автомобила - 206200км. 4) Пробег на маслото в момента на вземане на пробата - 7090км. 5) Цикъл (извънградско/градско) - около 60/40 в полза на извънградското. 6) Средна скорост - незнам. 7) Сезон на експлоатация – от 23.06.2022г. до 02.01.2023г. 8) Моточасове – Нямам представа; 9) Изразходвано гориво - около 420л. 10) Пробата е взета от загрят до работна температура мотор - до 10 мин. след като е изгасен ДВГ 11) Обем на налятото чисто масло при смяната - 5,6л., несливаемия остатък не е източван. 12) Доливане на масло - няма. Качвам снимка на просвет след 24 часа сушене и след това PDF файла. Снимката е на осветление, че стана тъмно докато се прибера, но PDF файла е ОК - цветен и 600dpi. Малко мижава капка стана, но дано да свърши работа. Test Mobil 3.pdf 2 Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
dandilov 2831 #1326 Отговорено 3 Януари, 2023 Не държи ядро така, както SSV, но пък има още живот. 1 1 Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
goga 273 #1327 Отговорено 3 Януари, 2023 Следващото ще е пак Ravenol SSV да видим ще се къдри ли и ще държи ли ядро. Инъче както писах колата работи добре и маслото ми харесва. Дано не е менте само, макар че от същия БГ сайт /търговец/ не поръчвам за първи път и не съм имал проблеми до сега.Жалко, че го няма в Ато24. Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
dandilov 2831 #1328 Отговорено 4 Януари, 2023 "Къдренето" е от GTL-базата. Да не те притеснява. Всички масла с GTL са така. Това от една страна навежда на мисълта, че не е менте. 1 Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
ceco_accord 6017 #1329 Отговорено 6 Януари, 2023 (Редактирано) До "последна капка" - вече е в историята. Капков тест 6. За референция - хронология на капките: Първата е в пост 1218 / втората в пост 1249 / третата в 1291 / четвъртата в 1303, а петата в 1318. 1) Автомобил – Honda LEGEND KB1, J35A8, 2007г.; 2) Масло – Ravenol SSO 0W-30 , ACEA A3/B4, API SN/CF. 3) Маслен филтър – Honda OEM USA. 4) Общ пробег на автомобила – 345120 км; 5) Пробег на маслото в момента на вземане на пробата - точно 12 354 км . 6) Цикъл (извънградско/градско) – приблизително 82% / 18% - 10130км / 2224км . 7) Приблизителна средна скорост - извънградско 85 км/ч / градско 25 км/ч. Стил на шофиране - лежерно (2000-2500 об/мин 100-120км/ч) ако няма трафик и "безпощадно" ако има, а в градското полека. 😎 Сезон на експлоатация – 444 дни (зима / пролет / лято / есен / зима) - 16.10.2021 - 05.01.2023. 9) Мото часове – около 120 извънградско + приблизително 90 градско = 210 мото часа. 10) Приблизително изразходвано гориво – спрях да ги смятам, но промяна в разхода няма - около 11л/100км газ извънградско. 11) Kолата си пали на бензин и на втората минута обръща на газ. А-95 харчи само при първо палене и ако мотора влезе във VTEC. 12) Пробата е взета в рамките на 10-тина мин. след 3 км градско, от напълно загрял двигател и е сушена 1 денонощие на стайна температура. 13) Обем на налятото чисто масло при смяната – 3,7 л. Събира по мануал 4,3л, но другото няма как да се източи, а и не наливам на макс. 14) Доливане на масло - 3 пъти по 0,4 л. Разход на масло за целия период - около 1,2 литър. Сега е на средата и нямам за доливане. 15) Други - Пробата е сканирана на същият скенер като предходната. 16) Предишно масло Ravenol DXG 5W-30 dexos1 gen 2, ILSAC GF5, API SN, с което минах 14140 км (10 месеца / 210 мото часа / 85% извънградско) с разход 1.5 литра за целия пробег. Разходът и с това масло си е около 100 м/л на 1000 км, но вече нямам, а и е на 13+ месеца, та дори и да има кинетичен и химичен ресурс - кофата. Виждам разлика спрямо предишната капка, но вероятно е заради това че тази я взех от още не загрял на 100% мотор. Спрямо предишната, тук са +354 км, 270 от които извънградско за 1 ден. Редактирано 6 Януари, 2023 от ceco_accord 1 2 Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
ceco_accord 6017 #1330 Отговорено 6 Януари, 2023 (Редактирано) Вчера бе "маслен" ден, та още няколко капки - извън темата, но по молба на Дани. Сканирани на същия "розов" скенер и съхнали по процедурата. Горе в ляво е капката от източеното масло в мотора на Сивика - след основен ремонт при Ванката. Разход за тея 1000 км 0 мл, а преди ремонта 1 литър на 2000 км - без да дими от кюнеца. Нови маслообирачи / сегменти / биелни лагери и почистване до където стигне + "челосване" на главата. Моторът не е свалян - цилиндрите са в допуска. Колата е на четвърт век и почти 410 000 км, но ще живее втори живот, в по-добри ръце. Масло за разработката 10W-40 (тайна рецепта) на 999.4 км. 20 дена / около 20 мото часа - около 800 извънградско с до 4000 об/мин. Първите 500 км разработката бе 100% на бензин, а останалите на газ. Ако в капката няма очакваните стружки, то е защото сложих магнити на масления филтър, като почнах да я карам на газ.. Горе в дясно капката е от старото масло в кутията, понеже не знаех какво е и от кога. Долните капки (които за съжаление се разляха) са от новите Шел и Хондовият MTF. Новото "олио" е вече в мотора и почвам неговата история. Редактирано 6 Януари, 2023 от ceco_accord 3 Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
dandilov 2831 #1331 Отговорено 6 Януари, 2023 Абе нещо ме гъбаркаш с това масло... Няма никаква обща визия с останалите проби. Все едно е съвсем друго масло. Да не си долял литър преди вземането на пробата? Или нещо не е взета правилно самата проба? Много розовее този път скенерът! Не мога да си обясня на какво се дължи. След обработка на бялото се получава това: Не е съвсем достоверно! Но дава някаква представа за замърсяванията. Когато се капнат две или повече капки на един лист, тогава при обработка на изображението, едната капка влияе на изображението на другата. За достоверност на резултата трябва нормално изображение от скенера и по една капка на лист! 2 1 Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
ceco_accord 6017 #1332 Отговорено 6 Януари, 2023 (Редактирано) Сори но в препирнята не съм прецизен и се оля работата. Старото масло ДВГ е от щеката, но бе в процес на точене и на връхчета и имаше малко, та я топнах повторно в кофата, която преди това бе измина и подсушена. Дефакто маслото е еднакво с разлика в капките около минута маслото бе от загрял мотор. Относно това на Ледженда - няма разлика освен описаната, но предните винаги са били от напълно загрял мотор, работил на газ. Тази бе на 200 метра от моя гараж и моторът още не бе загрял и обърнал от бензин на газ. Иначе не съм доливал - то 5 л. тубата свърши отдавна. Гледам е чисто, но ядрото се разпада. Все пак е над година, а и е загубило тренинг. Колата не се караше заради Сивика. Редактирано 6 Януари, 2023 от ceco_accord Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
dandilov 2831 #1333 Отговорено 6 Януари, 2023 За Ледженда явно маслото още е било утаено на дъното на картера и не се е разбъркало за тия 200 метра, когато си взел пробата. Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
ceco_accord 6017 #1334 Отговорено 6 Януари, 2023 (Редактирано) Вероятно да. Докато затворя гаража и ида та я вкарам в другия са около 2 мин. Там я угасих и чак тогава ми хрумна да капна за последно - импулсивно решение, малко извън протокола. Редактирано 6 Януари, 2023 от ceco_accord Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
goga 273 #1335 Отговорено 30 Януари, 2023 Тест четвърти. 1) Масло – Mobil 1ESP LV 0w30, маслен филтър Пурфикс. 2) Автомобил –Honda Accord дизел 2.2 2005г. 3) Общ пробег на автомобила - 207300км. 4) Пробег на маслото в момента на вземане на пробата - 8190км. 5) Цикъл (извънградско/градско) - около 60/40 в полза на извънградското. 6) Средна скорост - незнам. 7) Сезон на експлоатация – от 23.06.2022г. до 29.01.2023г. 8) Моточасове – Нямам представа; 9) Изразходвано гориво - около 490л. 10) Пробата е взета от загрят до работна температура мотор - до 10 мин. след като е изгасен ДВГ 11) Обем на налятото чисто масло при смяната - 5,6л., несливаемия остатък не е източван. 12) Доливане на масло преди 1000км. - 400мл., от малко над средата на макс. го напълних. Качвам снимка на просвет след 24 часа сушене и след това PDF файла. Този път загрях хубаво колата - градско и малко извънградско. Test 4 Mobil.pdf 1 Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
dandilov 2831 #1336 Отговорено 2 Февруари, 2023 От снимката на просвет изглежда, че има още доста ресурс. Сканираната снимка също показва, че има зона с "чисто" масло (жълто - оранжевата периферия) поне за още 4000 км., най-малко. 2 Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
goga 273 #1337 Отговорено 2 Февруари, 2023 Както е тръгнало до края на седмицата ще му врътна още 800-1000км. Може би щото долях 400мл., или понеже карах по-вече колата след като е зягряла, но тази капка мисля изглежда по-добре от предната. Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
HondaExplorer 250 #1338 Отговорено 16 Февруари, 2023 Да се запиша и аз в тая тема с едно "екстравагантно" масло: 1) Автомобил – Honda Accord 6, F20B6, автоматични скорости, 2000г.; 2) Масло – My Project 5W30 от Кауфланд ( ШОК И УЖАС ) Само че по форма на туба маслото е едно към едно с масло Alpine и май те го правят. 3) Маслен филтър – FILTRON, Въздушен – HERTH + BUSS ; 4) Общ пробег на автомобила –260 000 км; 5) Пробег на маслото в момента на вземане на пробата - 2000 км; 6) Цикъл (извънградско/градско) – 10/90; масово градско със студени стартове, 10ката слагам заради околовръстните пътища. 7) Средна скорост - N/A; вероятно около и под 50км.ч 8) Сезон на експлоатация – от 20.10.2022 до 16.02.23 9) Моточасове – N/A; 10) Изразходвано гориво – LPG около 240 литра Shell 11) Kолата си пали на бензин и на 5 минута обръща на газ. А-95 харчи само при първо палене. 12) Пробата е взета от напълно загрял двигател 5 минути след гасене и е сушена 24 часа на стайна температура; 13) Обем на налятото чисто масло при смяната – 4,3 л; 14) Доливане на масло – не 15) Режим - рядко над 4000 об./мин. Пробата е снимана с телефон поради липса на удобен скенер и е капната два пъти на принтерна хартия с леко докосване на капката до хартията. 2 Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
dandilov 2831 #1339 Отговорено 16 Февруари, 2023 Без корекция на бялото: След частична, изкуствена, корекция на бялото: С по-дълбока, изкуствена, корекция на бялото: Както виждате, при снимка от телефон, не може да се добие действителна картина за капковата проба! В някои случаи това може да даде много грешна представа за състоянието на маслото! Но тук веднага се набива на очи нещо... Като цяло, това масло не се представя добре при теб. Още на 2000 км. е оформило "ядро", при това на гориво LPG! А би трябвало едвам да се забелязват бледи наченки на формирането му. Ако двигателят е изправен и не гори масло, има нормална компресия и е в пълна кондиция, тогава причините са следните: 1. Едната вероятност е, маслото да е с по-нискокачествена база и да е започнало да се овъглява. 2. Другата вероятност е, че това скоротечно замърсяване може да се дължи и на несливаемия остсък, ако не е изтеглен при смяната на маслото. 3. А моето мнение е, че това се дължи на съвкупност от двете причини по-горе. Ако беше качествено масло, за 2000км. на LPG нямаше да е натрупало толкова замърсявания. Пак да кажа - при изправен двигател! Бих те посъветвал да го покараш още малко, до към 3 - 4 хил. км например (тъкмо е поизмило двигателя), и да го смениш с качествено масло. Едно Shell Helix Ultra 5W-30 от общите поръчки ще му дойде добре ( https://ato24.de/en/shell-helix-ultra-5w-30.html ) 3 1 1 Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
HondaExplorer 250 #1340 Отговорено 16 Февруари, 2023 Мерси за отговора! Като цяло не съм очаквал чудеса от това бюджетно масло. Беше ми интересно, а и е първото с такъв вискозитет, което наливам. Пропуснах да пиша че предходното беше Mobil 10w40 и със сигурност е пооцапало новото, отделно това градско каране в двойни обороти спрямо извънградското мога спокойно да приема че все едно съм навъртял 4000км. Двигателят иначе е в перфектно здраве, работи тихо и отзад ауспухът е бял. 3 Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Bizzito 475 #1341 Отговорено 21 Февруари, 2023 Здравейте отново, Започваме след паузата с новата кола и новия двигател. Без да се замисля минах на бензин. От сервизната история видях, че до сега са направени 4 смени на масло чинно на 1 една година на около 15 хил км всяка. Аз очаквах да са направили макс 2 смени Сипвали са 5w30, явно това е практика не само в България. Не се вижда много на снимките, малко на прозореца, обаче има стабилен ореол от бензин и маслото мирише на бензин. Дано да е защото карам градско само на ECON режим. А предполагам знаете за голямата издънка 1.5 турбо на следващия модел, който вкарва яко бензин в маслото особено когато се кара на този режим. Дано и тук не е така, ще го следя на различните режими как е. ПП: Това е третата проба, която вземам, първите две ги изтървах и не можах да ги сканирам. Та проблемът е, че маслото просто не капва от смотаната пластмасова щека. Чакам чакам и накрая допирам леко капката. Това проблем ли е? 1) Автомобил – Honda CR-V 2017 R20A9 2.0 бензин; 2) Масло – Honda 0w20; 3) Маслен филтър – Mahle; 4) Общ пробег на автомобила - 68 177 км; 5) Пробег на маслото в момента на вземане на пробата - 400 км; 6) Цикъл (извънградско/градско) – 85/15; 7) Средна скорост - около 57 км/ч; 8 ) Сезон на експлоатация – 13.02.2023-21.02.2023; 9) Моточасове – около 7; 10) Изразходвано гориво - около 43 л бензин 95 + добавка; 11) Пробата е взета от напълно загрял двигател (10 мин след гасене) и се е сушила 24 часа на стайна температура; 12) Обем на налятото чисто масло при смяната - 3.7 л; 13) Доливане на масло – не е правено; 14) Други – предходно масло 5w30; Първа снимка - оригинал 600 dpi на скенер. Втора снимка - обработена с GIMP по инструкции от oil-club.ru. Трета снимка - на прозорец. 2 2 Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
dandilov 2831 #1342 Отговорено 22 Февруари, 2023 0W-20 по-скоро не образуват здраво очертано ядро като по-високите вискозитети. При тях нещата по-скоро се размиват. Твърде възможно е, това, което виждаш като ореол да е все още напълно чисто масло. Може и да е смес с малко бензин все пак... но е още рано да се каже. И не се шашкай. На всеки бензинов двигател (който кара само на бензин) маслото мирише на бензин. Следи му състоянието на всеки 1000 км. и ще се види какво ще излезе по нататък. Щом не иска да капне от щеката, значи още не е разредено. 4 Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
ceco_accord 6017 #1343 Отговорено 22 Февруари, 2023 Off Topic Моите капки от Легена винаги са били с опиране на щеката. Явно малко вади от мотора и няма сочно количество, или нямам търпение да го чакам минута да се стече. 1 Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
goga 273 #1344 Отговорено 27 Февруари, 2023 Тест пети и последен - тази седмица ще сменя маслото. 1) Масло – Mobil 1ESP LV 0w30, маслен филтър Пурфикс. 2) Автомобил –Honda Accord дизел 2.2 2005г. 3) Общ пробег на автомобила - 208350км. 4) Пробег на маслото в момента на вземане на пробата - 9240км. 5) Цикъл (извънградско/градско) - около 60/40 в полза на извънградското. 6) Средна скорост - незнам. 7) Сезон на експлоатация – от 23.06.2022г. до 26.02.2023г. 8) Моточасове – Нямам представа; 9) Изразходвано гориво - около 560л. 10) Пробата е взета от загрят до работна температура мотор - до 10 мин. след като е изгасен ДВГ 11) Обем на налятото чисто масло при смяната - 5,6л., несливаемия остатък не е източван. 12) Доливане на масло преди 2050км. - 400мл., от малко над средата на макс. го напълних. Качвам снимка на просвет след 24 часа сушене и след това PDF файла. Test 5 Mobil.pdf 2 Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
dandilov 2831 #1345 Отговорено 27 Февруари, 2023 (Редактирано) Натрупването на замърсявания има известен прогрес, макар и не много отчетливо забележим. Давай нататък. Какво ще е следващото масло? Редактирано 27 Февруари, 2023 от dandilov 1 1 Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
goga 273 #1346 Отговорено 27 Февруари, 2023 Следващото ще е познатото и изпитано Ravenol SSV 0w30. Искам да видя, ще има разлика в предишните проби с него в предстоящите. Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
CCord 236 #1347 Отговорено 27 Февруари, 2023 (Редактирано) Леко офтопик но все пак в темата с въпрос към колегите! Как източвате несливаемия остатък на К24А3 и какво количество е той? При последната смяна на моето се опитах да източа с една спринцовка през пробката (бях чел някъде тук че от там е най-добре) но не можах повече от 50мл. и се чудя ако е само толкова дали си заслужава упражнението. Редактирано 27 Февруари, 2023 от CCord Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Тъмнозелен самурай G86-P 324 #1348 Отговорено 28 Февруари, 2023 12 hours ago, CCord said: Леко офтопик но все пак в темата с въпрос към колегите! Как източвате несливаемия остатък на К24А3 и какво количество е той? При последната смяна на моето се опитах да източа с една спринцовка през пробката (бях чел някъде тук че от там е най-добре) но не можах повече от 50мл. и се чудя ако е само толкова дали си заслужава упражнението. с такова, но си иска и малко смяна на положенията, бавно и без много бързане се тегли, на F18B2излизат от 5 до 7 спринцовки от картера 1 Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
vespa 311 #1349 Отговорено 5 Март, 2023 (Редактирано) Тест последен 1) Honda Accord 2004 k20 2) масло Ravenol DXG 5w-30 dexos1 gen2,ILSAC GF5,API SN. 3) маслен филтър Hengst 4) общ пробег на двигателя приблизително 270000км. 5) пробег на маслото точно 13285км. 6) цикъл извънградско/градско 90/10% 7) сезон 28.06.2022 /03.03.2023 8) мото часове не повече от 200 9) половин резервоар бензин и около 1500л газ 10) обем на налятото чисто масло 4.6 повече няма как да се източи 11) доливане около 1.2л сега е на средата. 0.8л е масло Yacco GDI 5w-30 12) разхода е приблизително 100м/л на 1000км. Редактирано 5 Март, 2023 от vespa 1 1 1 Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
dandilov 2831 #1350 Отговорено 5 Март, 2023 (Редактирано) Няма ясно ядро, защото няма много и тежки замърсявания, с оглед на горивото LPG и предимно дългите преходи. Нормален режим на работа. Все пак забелязвам нещо! Ореолът в периферията на капката. Предполагам, ако не е обводняване, ще е някаква много лека фракция. Трябва да се има предвид, че маслото съдържа и малко естери, които са силно хигроскопични и поемат жадно влага и конденз. Това предразполага пък към корозия, когато прехвърлиш периода за смяна... Но каквото и да е, мисля, че е време за смяна на това масло. Колкото и да е "желязно", не е вечно! И с оглед здравето на двигателя, ако си доволен, поръчай от същото една туба. Вече е от новата партида API SP, ILSAC GF-6A, Dexos1 Gen3, да видиш има ли разлика. Редактирано 5 Март, 2023 от dandilov 3 1 2 Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Тъмнозелен самурай G86-P 324 #1351 Отговорено 7 Март, 2023 Здравейте, Трети тест с масло – Prista Ultra G 5W30 от Markony’s Garage 1) Автомобил – Honda Accord 6, F18B2, ръчни скорости, 2001г.; 2) Масло – Prista Ultra G 5W30 3) Маслен филтър – MAHLE OC 617, Въздушен – Mahle-Knecht LX1075 ; 4) Общ пробег на автомобила –184 263 км; 5) Пробег на маслото в момента на вземане на пробата - 3036 км; 6) Цикъл (извънградско/градско) – 25/75; 7) Средна скорост - N/A; 8) Сезон на експлоатация – от 18.11.2022; 9) Моточасове –70; 10) Изразходвано гориво – LPG около 300 литра Insa Oil, Shell; 11) Kтм = (л.300 / 4.3 л.) ≈ 70;(LPG?) 12) Пробата е взета от напълно загрял двигател веднага след гасене и е сушена 24 часа на стайна температура; 13) Обем на налятото чисто масло при смяната – 4,3 л; 14) Доливане на масло – не 15) Други - Предходни масла Castrol 10W40 (немски) на около 10000, но на около 2 г., Liqui Molly 10W40 ACEA A3 ∙ ACEA B4 ∙ API SL на 6850 км. Honda Synthetic Blend 5W-30 – 6350 км, PETRO-CANADA SS 5w30 на 4890 км., MOTUL 8100 Eco-lite 5w30 на 9650 км предимно магистрално каране. Режим - рядко над 4000 об./мин. Пробата е сканирана на скенер Canon TR4600 series 3 in1 с разд. способност 600 dpi. на офисна хартия с леко докосване на капката до офисната хартия (business laser Xerox). 2 Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
dandilov 2831 #1352 Отговорено 7 Март, 2023 Защо последната проба е толкова бяла? Какво си я правил? Губят се детайли при цветовото изображение и се нарушава визията на поредицата, пък и на самото последно изображение. Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Тъмнозелен самурай G86-P 324 #1353 Отговорено 7 Март, 2023 (Редактирано) Всичко е едно и също - хартия време на сушене, място, сканер и т.н. Единствено смених програмата с по- нова версия може и от това да дава нюанси в бялото. Иначе файловете пила и синусоида са си същите. Ето още нещо , което явно не тябва да се прави при едно и също масло - да се сменя програмата за обработка. Редактирано 9 Март, 2023 от kvd74 Моля, не цитирайте цяло предходно мнение! По презумпция се предполага, че отговаряте на него. Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
dandilov 2831 #1354 Отговорено 7 Март, 2023 Коригирай настройките на скенера и windows-а да са на Photo. Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Тъмнозелен самурай G86-P 324 #1355 Отговорено 7 Март, 2023 (Редактирано) Там всичко си е така, както по-рано...според мен разликата е от обработката Редактирано 9 Март, 2023 от kvd74 Моля, не цитирайте цяло предходно мнение! По презумпция се предполага, че отговаряте на него. Вече ви е направена забележка по- горе. Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
kongsklide 23 #1356 Отговорено 9 Март, 2023 Здравейте. И тук да задам моя въпрос Защо според вас при смяна на маслото на cvt кутията остава толкова много в картера? По този начин при смяна става смесване на старо с ново масло. Има логично обяснение предполагам Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
ceco_accord 6017 #1357 Отговорено 9 Март, 2023 Точно от картера излиза свободното - както е при автоматика. Другото е в магистралите и клапаните, както и в "тавите" на хидротрансформатора. И от ДВГ не може да се източи 100%. За това трансмисията се обслужва периодично с опресняване на 3 литра. 1 1 Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
HondaExplorer 250 #1358 Отговорено 13 Март, 2023 (Редактирано) Гледам, че има и проби от масла на дизел та да добавя и аз, макар че там омазването е бързо и яко : 1) Автомобил – Honda CR-V , N22A2, автоматични скорости, 2005г.; няма и не е имала DPF 2) Масло – Castrol EDGE 0w30 3) Маслен филтър – Mahle, Въздушен – HERTH + BUSS ; 4) Общ пробег на автомобила –155 000 км; 5) Пробег на маслото в момента на вземане на пробата - 5000 км; 6) Цикъл (извънградско/градско) – 90/10;преобладаващо извънградско 7) Средна скорост - N/A; вероятно около 100км.ч 8) Сезон на експлоатация – от 15.04.2022 до 12.03.23 9) Моточасове – N/A; 10) Изразходвано гориво – дизел около 275 литра Shell 11) Kолата си пали на дизел и за съжаление не обръща на газ 12) Пробата е взета от напълно загрял двигател веднага след гасене и е сушена 24 часа на стайна температура; 13) Обем на налятото чисто масло при смяната –нямам точен спомен около 5,5 л; 14) Доливане на масло – не 15) Режим - при около 2000 об.мин . Пробата е снимана с телефон и е капната на принтерна хартия с леко докосване на капката до хартията. Втората снимка е с осветление на лед крушка отзад. Редактирано 13 Март, 2023 от HondaExplorer 2 1 Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Drone 790 #1359 Отговорено 13 Март, 2023 На 5.03.2023 г. at 20:26, vespa написа: Тест последен 1) Honda Accord 2004 k20 2) масло Ravenol DXG 5w-30 dexos1 gen2,ILSAC GF5,API SN. 3) маслен филтър Hengst 4) общ пробег на двигателя приблизително 270000км. 5) пробег на маслото точно 13285км. 6) цикъл извънградско/градско 90/10% 7) сезон 28.06.2022 /03.03.2023 8) мото часове не повече от 200 9) половин резервоар бензин и около 1500л газ 10) обем на налятото чисто масло 4.6 повече няма как да се източи 11) доливане около 1.2л сега е на средата. 0.8л е масло Yacco GDI 5w-30 12) разхода е приблизително 100м/л на 1000км. Аз имам един въпрос, как ги сметна тези моточасове ? Аз сега си гледам трип-а и на 8500км съм на 165 часа Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
ceco_accord 6017 #1360 Отговорено 13 Март, 2023 Средната ти скорост за този пробег 51.5 км/ч ли е? Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове