Jump to content
Sign in to follow this  
slacker

Проблем с оборотите - Акорд 7 2.4 автомат

Recommended Posts

Здравейте, колеги,

 

Отскоро съм собственик на Акорд 7, 2.4 бензин, автоматик, колата е страхотна, но има нещо, което ме притеснява.
При потегляне и последващо пълно отпускане на педала на газта, оборотите падат рязко, след което веднага се стабилизират. Най-осезаемо е в градски условия, при движение в задръстване, когато отпускането на газта е последвано от натискане на спирачка. Обяснявам си, че падането на оборотите се случва когато колата изключи от скорост (поправете ме ако греша и автоматикът не работи по този начин). При извънградско каране проблемът почти не се усеща. Колата си има сила и всичко, само тоя дроп на оборотите ме дразни. Ще се опитам да кача клип, тъй като не съм сигурен, че успявам адекватно да обясня за какво иде реч.

Ходих на диагностика, колата не беше записала никакви грешки, майсторът изчисти дроселовата клапа и я обучи, но почти няма подобрение. Идеи?

 

Поздрави

Share this post


Link to post
Share on other sites

Само когато е загряла колата ли го прави, или и на студен двигстел? Майстора като ти чисти дросела, почисти ли също IACV-то?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Мисля, че на студен двигател не се проявява.
За IACV-то трябва да го питам, но съм почти сигурен, че чисти само дроселовата клапа.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Този проблем го има в част от Акордите и не е решен. Обикновено се получава след почистване на дроселовата клапа. Мнозина го намират за нормално.

Преди четох такава тема в руски форум, която върви от години и е около 400 страници и май няма решение. (четох една седмица :) )

Четох, защото и аз имам един ефект след почистване на дросела , но съм с ръчни ск.

Коментирал съм го тук преди, но мнозина казаха, че е нормално (никой не каза дали го е забелязал). При превключване на скоростите, при натискане на съединителя/отпускане на газта, изглежда реакцията на газта (отпускането) закъснява с части от секундата и оборотите винаги правят отскок преди да започнат да падат, вместо да започнат да падат веднага до новото подаване на газ.В руския форум някои са забелязали този ефект чак след като е споменато там. Това е така, защото при нормални условия никой не гледа оборотомера като превключва...Това го свързват и с падане/качване на оборотите при автоматика.

Един ентусиаст там не жалеше кинти и сменяше едно по едно всички неща с нови за които чуеше/прочетеше някъде. Смени всичко по колата, всеки път казваше, че има подобрение, после го отхвърляше и накрая промяна нямаше. Други писаха до дилърите на Хонда, но естествено отговори нямаше... Имаше и караници/спорове...Темата заглъхна постепенно и резултат няма, но има интересни идеи.

Та който чете руски и има време ето:

http://accord-russia...ead.php?t=57864

Edited by JapCar

Share this post


Link to post
Share on other sites

Благодаря за информацията, колега. Това, че е възможно да е нормално въобще не ме успокоява, тъй като откакто го забелязах погледът ми седи само в оборотомера докато карам   :| 
Намерих 2 клипа в телефона, които са снимани преди да почистим дроселовата клапа, на първия давам газ до около 1700 оборота, отпускам педала напълно, оборотите падат до 800, след което се връщат на 1100.

https://www.youtube.com/watch?v=_qxFqdJhGus

 

На втория клип правя упражнението 3 пъти подред

https://www.youtube.com/watch?v=3U_jYIpM45g

Share this post


Link to post
Share on other sites

Колега и при мен е така. Не го прави всеки път когато отпуснеш газта, само понякога. Аз си го обяснявам че изключва от скорост и включва на възможна най-високата скорост съобразена с км ч. Гледах един клип как работи нашата кутия и там е обяснено много подробно, няма нищо общо с работата на обикновената планетарна ат кутия.

 

Изпратено от моят LG-D855 с помощта на Tapatalk

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Благодаря за информацията, колега. Това, че е възможно да е нормално въобще не ме успокоява, тъй като откакто го забелязах погледът ми седи само в оборотомера докато карам   :|

Ами сигурно има обяснение с начина на работа на авт. ск. кутия, тя има доста сложен алгоритъм. За мен също не е нормално нещо което го има по някога, при други никога, при трети винаги.

Не знам при теб какво ти пречи на карането но в споменатия форум повечето са го забелязали защото е свързано с придърпване и неплавно движение в този режим, което е дразнещо.

Не помня в кой форум четох, че подобни неща никой не е оправил, единствено с ремап на софтуера имало подобрение и ставало едва забележимо, но не изчезва напълно (вероятно твърдение на такива изкарващи кинти с ремап).

Share this post


Link to post
Share on other sites

Придърпване и неплавно движение усещам и аз, както казах, най-ясно изразено е при шофиране в натоварени градски условия, като го усетя започвам да зяпам оборотомера. Ако беше само заради движението на стрелката едва ли щях да го мисля толкова. Четох теми тук за рефлаш, не знам дали е удачно се прави ако целя само изчистване на тоя проблем, без да съм сигурен от какво е точно.

Edited by slacker

Share this post


Link to post
Share on other sites

И при мен съм го забелязал, макар и доста рядко. Усеща се все едно е "загубила тоци". Оборотомера не съм гледал защото като се случи си е осезаемо и е за кратко, та и пак да стане, може да не се сетя веднага да погледна стрелката.

Реално няма общо с работата на автомата. При рязко отнемане на газта той не сваля предавка, просто "инжекцията" рязко изключва подаването на гориво и го възстановява поради други съображения (без да чака достигане до мин обороти), за да е по-комфортно пътуването.

Всъщност основната екстра на автомата не е липсата на боравене с педал и скоростен лост, а именно плавното положително и отрицателно ускорение.

Пробвайте да возите "деликатно" пълна до горе чаша с вода в "къп холдъра" до лоста на Акорд с автоматик и "ръчка". Разликите и това за което говоря веднага ще станат видими (и мокри). :)

Edited by ceco_accord

Share this post


Link to post
Share on other sites

При мен предърпване не усещам, усеща се все едно освобождава от скорост за секунда и тръгва по инерция и след това включва на скорост.

 

Изпратено от моят LG-D855 с помощта на Tapatalk

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

И при мен съм го забелязал, макар и доста рядко. Усеща се все едно е "загубила тоци". Оборотомера не съм гледал защото като се случи си е осезаемо и е за кратко, та и пак да стане, може да не се сетя веднага да погледна стрелката.

Реално няма общо с работата на автомата. При рязко отнемане на газта той не сваля предавка, просто "инжекцията" рязко изключва подаването на гориво и го възстановява поради други съображения (без да чака достигане до мин обороти), за да е по-комфортно пътуването.

Всъщност основната екстра на автомата не е липсата на боравене с педал и скоростен лост, а именно плавното положително и отрицателно ускорение.

Пробвайте да возите "деликатно" пълна до горе чаша с вода в "къп холдъра" до лоста на Акорд с автоматик и "ръчка". Разликите и това за което говоря веднага ще станат видими (и мокри). :)

 

Това е най-правилното което Цецо описа - усещането е точно като че спираш тока на колата, за малко бях тръгнал да сменям потенциометъра на газта - супер рядко ми го прави това нещо, по-често на топло време. Може и да е друго, но си го има колата от както я имам и не е станало по-зле за 3г. 7м. билзо. Обикновено се издразвам адски много на това "забиване" на муцуната за секунда, не повече, при което правя кик-даун и колата става жива отново.

Чистил съм дросел, ИАЦВ клапан (майстора разбира се, не аз), все тая, ник'ъв резултат. На дълъг път никога не ми го е правило, само на градско в задръстване при рязко или много плавно потегляне.

Edited by crown_bg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Аз нищо не правя. Тя сама "си се сеща", а и при мен е едвам доловимо и доста рядко. Дросела е чистен при Апостолов (като я купувах преди 25 месеца) и тогава май го нямаше, а колцата "без газ" и на скорост намаляваше малко по осезаемо. Миналото лято забелязах че на мин. обороти понякога подава газ сама. Установих го наблюдавайки моментният разход при вкл. круиз контрол. Движа се по надолнище със скорост над зададената, а тя в 1 момент решава сама да добави обороти без да е достигнала зададената скорост. Предполагам има някакво разминаване в данните които събира. Прави го рядко (няма логическа зависимост) и имам чувството че понякога върви с повече от зададената газ. Сега ако си махна кракът от газта почва да намалява, после сваля предавка или 2 и стигайки до 3-та и мин. обороти около 800 може да се движи по равно и сама. Принципно е по удобно (особено за градско), но не беше така като я взех. Нещо не е редовна тая работа, но не знам къде и дали да търся "телето под вола"? :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

 Дросела е чистен при Апостолов (като я купувах преди 25 месеца) и тогава май го нямаше, а колцата "без газ" и на скорост намаляваше малко по осезаемо. Миналото лято забелязах че на мин. обороти понякога подава газ сама.-----------------

------------------

Принципно е по удобно (особено за градско), но не беше така като я взех. Нещо не е редовна тая работа, но не знам къде и дали да търся "телето под вола"? :)

Ето за това говоря, което съм чел из форумите- след почистване на дросела, независимо от всякакви обучения и гимнастики, колата не може да се върне в състоянието в което е била преди или като нова.

Мнозина не го отчитат като проблем, а и то не е голям, но не трябва да отричат, че промяна има и то не към по-добро, т.е. нещата не са както се очаква. Допускам, че Хонда знае, но не казва...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Има ли датчик на дросела...( MAP )sensor при тея коли?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Има MAP (Manifold Air Pressure) сензор, това е сензорът при всмукателя, мисля някъде при дросела е. В Американсите форуми на Хонда и Акура съм чел, че правят проблем и дори след почистване със съответния спрей не работи както преди, и единствения вариант е да се смени с чисто нов. проблемът е че дават грешни данни на компа.

Edited by crown_bg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Има MAP (Manifold Air Pressure) сензор, това е сензорът при всмукателя, мисля някъде при дросела е. В Американсите форуми на Хонда и Акура съм чел, че правят проблем и дори след почистване със съответния спрей не работи както преди, и единствения вариант е да се смени с чисто нов. проблемът е че дават грешни данни на компа.

Това съм чувал по принцип (не само за модела) за тези датчици . Много са чувствителни и не трябва да се пръскат мият и т. н. Може би трябва да му се видят стойностите в движение.

Слакер виждам , че имаш D3 режим . Пробвай на него особено в града. На "D" автомата ще разтоварва постоянно мотора и ще сменя предавки по-често.

Share this post


Link to post
Share on other sites

 

Има MAP (Manifold Air Pressure) сензор, това е сензорът при всмукателя, мисля някъде при дросела е. В Американсите форуми на Хонда и Акура съм чел, че правят проблем и дори след почистване със съответния спрей не работи както преди, и единствения вариант е да се смени с чисто нов. проблемът е че дават грешни данни на компа.

Това съм чувал по принцип (не само за модела) за тези датчици . Много са чувствителни и не трябва да се пръскат мият и т. н. Може би трябва да му се видят стойностите в движение.

Слакер виждам , че имаш D3 режим . Пробвай на него особено в града. На "D" автомата ще разтоварва постоянно мотора и ще сменя предавки по-често.

 

 

На ръчен режим никога не ми го е правило това, възможно е да си прав за "D".

Edited by crown_bg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Пробвах Д3 режима за няколко километра градско снощи, не знам дали си въобразявам, но мисля, че е колата се движи по-плавно на него, ще събирам още впечатления. Въпреки това, падането на оборотите от клипчетата, които качих, си го има. Благодаря за предложението.

Edited by slacker

Share this post


Link to post
Share on other sites

Направи ново клипче, но обърни борд компютъра на режим "моментен разход" и следи дали показанието му е синхронизирано с твоето действие върху педала на газта.

Edited by ceco_accord

Share this post


Link to post
Share on other sites

Да възродя темата...
Това моментно падане на оборотите, понякога придружено с усещането за спиране на тока на колата (както колегите @ceco_accord и @crown_bg са писали по-горе), все още се проявява почти 40к навъртяни км по-късно, но забелязах нещо интересно.

Миналата седмица ми светнаха лампите за VSA и ABS, заминал заден ляв датчик, и чудо - проблемът изчезна напълно. Докато сменя датчика лампите светваха и огасваха няколко пъти и съм сигурен, че докато ABS лампата не светеше (демек с работещ ABS), проблемът с оборотите го имаше, a при неработещ ABS, проблемът изчезваше. Смених датчика, лампите изгаснаха трайно, но и трайно се върна проблемът, дори се чудих по едно време дали имам нужда от VSA и ABS :)

Идеи защо колата става по-щастлива като изключи ABS модула, дали е свързано с консумацията му на ток? 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ако имаш бутон за VSA на таблото и го изключиш може да се разбере "евентуално".

  • Upvote 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Има и предпазител за абс-а, който може да се дръпне и да се тества и без абс. 

  • Upvote 1

Share this post


Link to post
Share on other sites
Posted (edited)

Никаде в темата не си писал регулирал ли си клапани или аз не намерих къде ,и не разбрах дали е чистен IACV клапана и кога.

Edited by CARPERA

Share this post


Link to post
Share on other sites

Само с гасене на VSA от бутона не се получава, трябва ABS да се изключи. Това с предпазителя ще го пробвам.

Иначе клапаните са регулирани, дроселът е чистен и адаптиран, газ нямам.

IACV не би трябвало да имам, доколкото знам празният ход се контролира от drive by wire системата посредством самия дросел.

Share this post


Link to post
Share on other sites

И при мен се получи такова нещо след основно почистване на дросела и клапана, при запалване колата работи на 1300об, след 2-3 мин ги вдига за секунада на 1500 и след това започват да спадат със загряването на двигателя.  При почистването не ми беше фиксирано коректно жилото на газта, вече няколко пъти си го пре-регулирам с гайките, но определено колата е по-плавна в момента, преди това реагираше по-нервно при подаване на газ. След тази процедура взе да ми пали чека всяка сутрин на 15-та секунда, съвпадение или не, кой знае...Сега показва грешка P1157 Air / Fuel Ratio Sensor AFS Line High Voltage or Air / Fuel Sensor.... Почетох малко, първа сонда, пред-катализаторната, та сега се чудя възможно ли е точно такова съвпадение да се случи след почистването и какво да предприемам.....Ако на някой в София му се намира такава, работеща, за проба ще бъда благодарен.... DOX-1424 мисля е модела....

Share this post


Link to post
Share on other sites

Откача ли акумулатора преди процедурата с дросела?

Share this post


Link to post
Share on other sites
Posted (edited)

Не знам дали всички откачват акумулаторите, и дали това оказва влияние, но 80% от почистилите дросела (с електрически дросел) имат разни проблеми след това и се налагат разни обучения...

Във форума няколко човека твърдяха, че нямат проблем след почистване, не знам дали с откачване на акумулатора, чистене на място или пълно сваляне на дросела...

Edited by dindin
Предходно мнение не се цитира

Share this post


Link to post
Share on other sites

Относно 80-те%, според мен просто хората с проблеми са по-склонни да отварят тия теми и да пишат. Аз съм чистил дросела и обучавал (в сервиза, заедно с последния реглаж на клапани, не лично) и нямах проблеми. Нито преди, нито след това.

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites
Posted (edited)

Процентите може и да не са точни, но и в руски и английски форуми го има, а може би се отнася за тези които сами си чистят дросела , в сервизите знаят за ефекта и правят обучение след чистенето, та клиента може и да не знае...

Edited by dindin
Предходно мнение не се цитира!

Share this post


Link to post
Share on other sites
Posted (edited)

Ами какво да кажа, в сервиз предимно за японски автомобили бях, акумулатора не е откачан по време на процедурата, дросела не видях да се обучава по  някакъв начин, аз лично запалих колата след поставянето му обратно.....Това мога да кажа по темата, но, мисля, че не е електрически а ми е механичен, нямам идея те дали се обучават.....

Edited by dindin
Предходно мнение не се цитира!

Share this post


Link to post
Share on other sites
Posted (edited)

Твоят няма жило и също така трябва да се обучи. Обаче не знам процедурата. В сервиза на Слави в Овча Купел (Мотобокс се казва, ако търсиш) ми взеха 20лв за чистене и обучение.

 

За жалост това, че сервизът работи предимно с определена марка, не означава гаранция, че са добри.

Edited by Pavel_Pavlov

Share this post


Link to post
Share on other sites
Преди 4 часа, Pavel_Pavlov написа:

Твоят няма жило и също така трябва да се обучи.

Не всички пишат под аватара си освен колата и какъв е двигателя...

Всяка си има жило, но при електронния дросел то управлява APP (сензор за позицията на педала), намира се зад двг, на стената на двг отсег. Този сензор дава информация на ECU-то и то управлява клапата на дросела. На дросела пък има TPS (сензор за положението на клапата) и той дава обратна връзка на ECU-то как се изпълнява неговата команда...

  • Thanks 1
  • Upvote 2

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Restore formatting

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...