Gogo.sokola 2 #1 Публикувано 2 Октомври, 2017 Здравейте, почитатели на марката Хонда. От година и половина съм собственик на Акорд турер 2004, 7-ма генерация, 2.0 бензин с ръчни скорости. От както имаме колата, та и досега не можахме да разрешим проблема с дърпането на волана вляво и вдясно. Проблема се състои в следното: При движение по равен път, без страничен наклон, проблем няма. Проблеми няма при ускорение и при спиране. Никъде не тропа, не чука, луфт във волана няма. Реглаж е правен и всичко е в норми. При движение по път със страничен наклон, както са в общия случай пътищата, волана започва да дърпа в посока на наклона. Страничен наклон на дясно - дърпа на дясно, страничен наклон наляво - дърпа наляво. При това дърпане, ако пусна волана, колата си завива и потегля или към канавката или към насрещното движение. Това е в случай на равни пътища без дупки и неравности. В случай на неравности по пътя волана става трудно удържим Получава се моментно дърпане вляво после вдясно до отминаване на бабуните или коловозите. Проблема е силно осезаем с летните гуми и летите джанти. Със зимните гуми и стоманени джанти, проблема съществува, но е наполовина изразен. Бих казал - със зимния комплект е почти приемливо, но пак съществува някаква неизправност. Прочетох доста неща и тук и по английски форуми. Определят явлението като tram-lining, което на мен обаче не ми звучи като нещо нормално. На Сивика такъв проблем няма (в момент асе управлява от тъста ми в България) На всичките немски кошници, които съм карал също няма такова нещо. След теоритичната подготовка започнах със сервизите. За съжаление, тук в Швейцария, ме гледат с учудване и липса на желание за постигане на каквито и да било резултати. Щом не е за смяна на консумативи (както си е по спецификация на производитела) а става въпрос за трабълшутинг, просто ги няма. Естествено помолих за обстоен преглед на предница, ако има нещо за смяна да се смени и да се направи реглаж и баланс на гуми. Прегладаха, направиха всичко, увериха ме че всичко си е ок и по живо по здраво. Просто не им се занимава с диагностициране и отстраняване на по-различни проблеми. Съжалявам за твърде дългият пост, но ще оценя всякакви идеи за моят проблем. Също така при вас има ли нещо такова? Благодаря. Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Markony 2244 #2 Отговорено 2 Октомври, 2017 Дай качествена снимка на протектора на предните гуми.Завий докрай волана да се вижда хубаво.Снимай и двете гуми. Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
ceco_accord 6021 #3 Отговорено 2 Октомври, 2017 Да видим състоянието на протектора. При мен ситуацията е същата и той си е в ред. Странно е че го описваш като проблем, понеже повечето производители и юзъри се "борят" да го има. Нарича се информативност на волана. И аз съм карал коли на които кръгчето в ръцете е "мъртвец" и лично мен това не ме устройва. Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Gogo.sokola 2 #4 Отговорено 2 Октомври, 2017 (Редактирано) Здравейте, Разрових из архивите и открих само една снимка с летните гуми. Утре ще имам повече. 4-те гуми са напълно еднакви, купени нови 2016 година. Не са износени не-равномерно. За сравнение това са зимните: Редактирано 2 Октомври, 2017 от Gogo.sokola Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
sredez403 39 #5 Отговорено 2 Октомври, 2017 Дай качествена снимка на протектора на предните гуми.Завий докрай волана да се вижда хубаво.Снимай и двете гуми. А ако е нарушен протектора каква е диагнозата?Понеже моя е нарушен в двата края на предните гуми а задните нищо им няма.И като че ли имам същите симптоми като на колегата. Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Cap_Slow 175 #6 Отговорено 2 Октомври, 2017 От скоро съм собственик на Акорд 7ма генерация и аз забелязвам същото. Като влезе в някой коловоз на пътя има осезаемо дърпане на волана. Моите гуми са чисто нови, 2 пъти минавах стенд и проверка на окачването, но и честно казано не съм сигурен дали това е проблем. Факт е обаче, че това е първата кола, в която усещам такова нещо, а съм карал и 2 БМВ-та, които също са с доста директни волани и дават добър feedback, но такъв ефект там не съм наблюдавал. Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
ceco_accord 6021 #7 Отговорено 2 Октомври, 2017 (Редактирано) http://omanual.ru/Honda/Accord/7/R00/HTML/00/SEA3E00B20200000000DART00.HTML Все пак предното окачване е различно от на споменатите марки и модели. Редактирано 2 Октомври, 2017 от ceco_accord Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
dido0o_ 29 #8 Отговорено 2 Октомври, 2017 И аз го имам,карам със 225 50 17' Изпратено от моят SM-G388F с помощта на Tapatalk Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Tokio 176 #9 Отговорено 2 Октомври, 2017 Аз пък го намирам за нормално когато наклона на пътя е надясно - колата да тегли натам и обратното. 3 Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
dido0o_ 29 #10 Отговорено 2 Октомври, 2017 Особенно с по-широки гуми. Изпратено от моят SM-G388F с помощта на Tapatalk Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Gogo.sokola 2 #11 Отговорено 2 Октомври, 2017 Здравейте отново. Ето и снимките. Доколкото разбирам, предположенията клонят към твърди бордове на гумите и че конструктивно си е прдвидено така. Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Shorty 157 #12 Отговорено 2 Октомври, 2017 И при мен е същото,явно си е нормално за модела,нищо ти няма на колата колега.И мен ме дразни на моменти ,но се свиква.На равен път е чудно,но има ли неравности и наклони дръж здраво волана. Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
h5rov 294 #13 Отговорено 2 Октомври, 2017 Общо взето се увлича колата по неравности, но аз съм го забелязвал рядко. Най-много се усеща при меки гуми. Когато са над 2.2-2.5 е доста по-малко. Може би колегите със 17ки не го забелязват дори. Лични наблюдения. За мен до сега не е представлявало проблем. Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
lelemale13 47 #14 Отговорено 2 Октомври, 2017 Предполагам че не е в това проблема но все пак правил ли си тест на амортисьорите. Sent from my A700 using Tapatalk Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Emicha 1845 #15 Отговорено 2 Октомври, 2017 Колкото и да е странно, дърпането наляво или надясно при неравности или страничен наклон на пътя, е допустимо и нормално, но зависи за какво разстояние се получава , след пускането на волана. Ако колата не може да задържи права линия минимално около 40/50 метра , след пускането на волана, значи има проблем. А какъв е той - трябва да се открие. И към колегата с проблема - гумите са ти износени неравномерно, ОСОБЕНО предна дясна. Отиди на качествен реглаж и проверка на окачването и дано новите монтьори се справят по-добре. Направи си налягането на гумите еднакво и по предписание, даже е добре да завъртиш задните отпред, ако са по-равномерно износени. Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
lelemale13 47 #16 Отговорено 3 Октомври, 2017 (Редактирано) Сходимоста на задните не е лошо да се проверят иначе и аз потвърждавам че е нормално да дърпа при наклон. Чувал съм при мерцедес който и да пуснеш волана като минаваш през голяма локва колата не мърда но това е екстра която не ми харесва, няма обратна връска edit. като минах от субаро на сивик 7 така яко дърпаше хондата че реших че рейката не в врет но вече и свикнах. Най ми допадаше преди време стария сивик без хидравлика кото изключим въртенето на волана на място Редактирано 3 Октомври, 2017 от Ioan Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
ceco_accord 6021 #17 Отговорено 3 Октомври, 2017 Гога -наистина предна дясна вътрешно е по-износена и си струва да отидеш на преглед. Иначе колкото по-нископрофилни и широки са гумите, толкова по-осезаем е този ефект, но ти казваш че при хоризонтална и равна повърхност, колата си върви направо, а и гумите ти не са нископрофилни? Акордите които съм пробвал и моят са все със 225х45х17 и при теб този ефект трябва да е малко по-слабо осезаем. Намери свободен от коли момент и участък с добър асфалт и пробвай следното: Когато си изцяло вдясно от осевата линия, трябва колата при пуснат волан да увежда леко вдясно -към банкета. Като я обкрачиш, тоест осевата линия да минава между предните седалки -колата трябва да върви направо, а като минеш изцяло в лявата -насрещна лента, трябва да увежда още в ляво. Това при положение че с "просто око" се вижда че осевата е най-високата част от пътното платно и лентите имат наклон към банкета. Като се загледаш ще видиш че повечето добри федерални шосета са така. Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
chavdu 734 #18 Отговорено 3 Октомври, 2017 (Редактирано) За мен няма нищо по-нормално, от това, да се случва описаното в първия пост. По-силно изразено е при летните гуми, защото са 7-8-9г по-нови(по-меки, както и конструкцията на гудиъра съм сигирен, че е по-"ЕКО") от стария мишелин, който се кара през зимата и се деформират по-лесно. Ефекта може да се засили и от не достатъчно напомпени гуми, както е споменато в по-горни постове. Редактирано 3 Октомври, 2017 от Чавдар K Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Markony 2244 #19 Отговорено 3 Октомври, 2017 И според мен няма проблем.Все пак може да се пробва с друг комплект еднакви летни гуми.Как ми липсва този проблем на ЦРВ-то Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Gogo.sokola 2 #20 Отговорено 3 Октомври, 2017 Благодаря на всички колеги, за изказаните мнения и препоръки. В крайна сметка излиза, че това не е някаква дефект или неизправност (въпреки моето убеждение, че е ) Спомням си сега, че дори ходих в началото, до оторизиран дилър на Хонда. За щастие един от консултантите говореше добър английски и още тогава ми каза, че това е нормално явление, разбира се в разумни граници. Запозна ме с цените за пълен преглед и реглаж, след което отидох в друг сервиз за изпълнение на същото, но 3 пъти по-евтино. В интерес на истината, лека полека, се свиква. Скоро ще слагам зимните, там и шума е по-малък и дърпането драстично намалява. Следващото лято ще въртя, увъртам, регулирам, минимизирам ефекта, тествам с други гуми и т.н. Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Emicha 1845 #21 Отговорено 3 Октомври, 2017 Гога -наистина предна дясна вътрешно е по-износена и си струва да отидеш на преглед..... Цецо, една поправка - износена е външно. Също така, не мога да преценя, дали е спазена и посоката на търкаляне на гумата при монтажа, защото и за това имам съмнения. Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
JapCar 304 #22 Отговорено 3 Октомври, 2017 (Редактирано) Втори Акорд карам и не съм забелязал такъв ефект, сравнявайки го и с предната ми кола (Авенсис дизел). Редактирано 3 Октомври, 2017 от dindin Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
ceco_accord 6021 #23 Отговорено 3 Октомври, 2017 (Редактирано) Гога -наистина предна дясна вътрешно е по-износена и си струва да отидеш на преглед..... Цецо, една поправка - износена е външно. Също така, не мога да преценя, дали е спазена и посоката на търкаляне на гумата при монтажа, защото и за това имам съмнения. Емо, това не го разбрах. Гледам напречните канали на гумата, който не стигат до крайните надлъжни. На лявата и вътрешните и външните са с правоъгълна завършваща форма, каквито са и външните на дясната, обаче вътрешните са заострени, което значи че там е по-износена. Това е доколкото виждам от малките снимки. Надлъжния канал към който са насочени също ми се струва по-плитък. Дали гумите имат посока или само надпис "outside" ще каже собственика им. Редактирано 3 Октомври, 2017 от ceco_accord Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Emicha 1845 #24 Отговорено 3 Октомври, 2017 Цецо, сравни 3-та и 6-та снимки, (защото са най-ясни) гледайки ги от вън на вътре . Гледайки гумата виждаш : външната шарка/грайфер, следва канал за водата и първа надлъжна шарка, канал за водата и втора надлъжна шарка, канал за водата и трета надлъжна шарка, канал за водата и вътрешна шарка/грайфер - сега сравни първата надлъжна шарка на дясната гума (почти липсва шарка/каналчета по нея) , с първата шарка на лявата гума ( където ясно се виждат каналчетата като S-ове ). Дано да ме разбереш, защото се опитах по-най елементарния начин да го опиша . Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
JHM 1789 #25 Отговорено 4 Октомври, 2017 (Редактирано) Дясната гума се износва поввче, липсват S-вете, както е казал Емича.Те са много добър показател за износване на протектора. Редактирано 4 Октомври, 2017 от JHM Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
ceco_accord 6021 #26 Отговорено 4 Октомври, 2017 Схванах ви идеята, но това означава че гумата се износва равномерно, понеже въпросната шарка е близо до центъра на протектора, а това е нормално -моторът тежи върху дясната гума и тя ходи по по-абразивна и мръсна повърхност. Аз търсех по-скоро странично износване, което е признак за некоректен ъгъл или наклон на окачването. Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
RUSNAKA85 0 #27 Отговорено 5 Октомври, 2017 И при моята 7-ма 2.2 i-CTDi седан преди фейса го има това ходене вляво и вдясно, въпреки, че имах ремонт на рейката, след това реглаж и баланс на нови гуми...но все си мисля, че може при мен да е от амортисьорите, защото там отдясно и предния кльопа, а задния блъска. Но това ръката ми постоянно да е в напрежение за да я държа в пътя някак не е приятно. 1 Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
tonywoolf 100 #28 Отговорено 6 Октомври, 2017 Явно е нормално, тъй като го има и на двата ми акорда 6-та генерация. С чисто нови гуми и регулирани предници. Наистина е неприятна постоянната борба да я държиш в пътя, когато има страничен наклон. Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
JapCar 304 #29 Отговорено 6 Октомври, 2017 (Редактирано) Както казах, при мен на двата Акорда 7 не съм усетил такова нещо, а аз съм критичен към всеки кусур на коя да е моя кола, макар да е "нормален" за модела (една част са склонни да хвалят всичко свое, не само кола ). Всички тук казват, че са правили реглаж, нови гуми и е неприятно, но нормално, което пък не ми изглежда нормално, макар, че вероятно се свиква. Има ли някой който е правил реглаж в Хонда и ефекта го има? Имам предвид, да не би данните за реглаж в ръководствата на сервизите да са грешни (различни от тези на Хонда? ) Този ефект теоретично говори за леко отворена предница, което може да не предизвиква очевидно вътрешно износване на предните гуми (особено за не дълъг пробег). Редактирано 6 Октомври, 2017 от JapCar Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
h5rov 294 #30 Отговорено 6 Октомври, 2017 Според мен "проблема" не настройки и реглаж. Просто гумите стоят "леко" на пътя и неравностите променят посоката им и съответно това го усещаме във волана. Днес точно пак ми се случи при по-сериозно натискане на газта в едни коловози, съответно колата веднага се осети как се увлича в коловоза и се наложи корекция с волана. В действително карам много често различни автомобили като служебни и този ефект не съм го срещал. Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
JHM 1789 #31 Отговорено 6 Октомври, 2017 Потвърждавам и аз за тегленето от малки неравности,но при гладък асфалт е "бетон",за повече от 8-9 секунди,което смятам за перфектно. Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
lelemale13 47 #32 Отговорено 6 Октомври, 2017 (Редактирано) предполагам че рейката е електрическа ако е така сигурно е натягана както предполагам при мен. С времето дърпането поизчезна. Като взех да я гресирам вътре имаше нещо лепкаво и черно някога е било грес. сега работи по подобре и по леко. Не е като субарото лек волана но работи нормално и приятно и не скърца вече. Редактирано 6 Октомври, 2017 от Ioan Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
JapCar 304 #33 Отговорено 6 Октомври, 2017 предполагам че рейката е електрическа ако е така сигурно е натягана както предполагам при мен. Мислех, че всички са с хидравлична рейка... 2.4 ли са с електрическа? Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
h5rov 294 #34 Отговорено 6 Октомври, 2017 7ма всички са с хидравлична. 8ма са ел. Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
JapCar 304 #35 Отговорено 6 Октомври, 2017 7ма всички са с хидравлична. 8ма са ел. Ами този раздел е за 7ма генерация и мислех, че само тя се коментира... Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Tokio 176 #36 Отговорено 6 Октомври, 2017 Ако нещо не е наред, волана може да дърпа наляво или надясно, но не и в двете посоки. Както беше казал един колега, това е в резултат от обратната връзка на пътя към волана и е нормално. Колеги, не търсете дефекти там, където ги няма. Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
ВесКо 139 #37 Отговорено 6 Октомври, 2017 Да, и колкото са по-директни гумите към пъта - толкова по-силно е изразено това. По-нисък профил на гумата (и по-малък луфт в кормилната уредба), прави управлението по-директно и това нещо, за което говорим се усеща повече. По мои груби сметки, сега около половината (може би повече) от Акорд7 имат ремонтирани маркучи на хидравликата на волана и при тази манипулация може да се загуби доста от удобствата й при заводските стойности Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Accordeonist 3 #38 Отговорено 21 Октомври, 2017 Същият проблем ме мъчи над две години. Стендове ,реглажи,биалетки,майстори без брой и пак същото положение. Оказа се главината на задно дясно колело. След дази смяна,всичко стана мечта. Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Tokio 176 #39 Отговорено 21 Октомври, 2017 Ако имаш проблем с главината на задно дясно колело, колата ще дърпа само надясно, а не и в двете посоки, от което се оплаква автора на темата. 1 Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Valkov90 18 #40 Отговорено 23 Октомври, 2017 И аз го имам този проблем и като гледам нещата вървят на смяна на цялото окачване отзад, точно това говорих с Младен преди малко по телефона. Колега сериозен ли си главина без никакво виене, тропане и звук. Та още днес щом я качиха на подемника и се вижда задна дясна гума как стои леко крива настрани, неестетично и няма как да не се забележи, лявата е в много по-разумни граници. Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове