Jump to content
Gogo.sokola

Волана дърпа на ляво и дясно

Recommended Posts

Здравейте, почитатели на марката Хонда.

От година и половина съм собственик на Акорд турер 2004, 7-ма генерация, 2.0 бензин с ръчни скорости.

От както имаме колата, та и досега не можахме да разрешим проблема с дърпането на волана вляво и вдясно.

Проблема се състои в следното:

При движение по равен път, без страничен наклон, проблем няма. Проблеми няма при ускорение и при спиране. Никъде не тропа, не чука, луфт във волана няма. Реглаж е правен и всичко е в норми.

При движение по път със страничен наклон, както са в общия случай пътищата, волана започва да дърпа в посока на наклона.

Страничен наклон на дясно - дърпа на дясно, страничен наклон наляво - дърпа наляво. При това дърпане, ако пусна волана, колата си завива и потегля или към канавката или към насрещното движение.

Това е в случай на равни пътища без дупки и неравности. В случай на неравности по пътя волана става трудно удържим :) Получава се моментно дърпане вляво после вдясно до отминаване на бабуните или коловозите.

Проблема е силно осезаем с летните гуми и летите джанти. Със зимните гуми и стоманени джанти, проблема съществува, но е наполовина изразен. Бих казал - със зимния комплект е почти приемливо, но пак съществува някаква неизправност.

Прочетох доста неща и тук и по английски форуми. Определят явлението като tram-lining, което на мен обаче не ми звучи като нещо нормално.

На Сивика такъв проблем няма (в момент асе управлява от тъста ми в България) На всичките немски кошници, които съм карал също няма такова нещо.

След теоритичната подготовка започнах със сервизите. За съжаление, тук в Швейцария, ме гледат с учудване и липса на желание за постигане на каквито и да било резултати. Щом не е за смяна на консумативи (както си е по спецификация на производитела) а става въпрос за трабълшутинг, просто ги няма. Естествено помолих за обстоен преглед на предница, ако има нещо за смяна да се смени и да се направи реглаж и баланс на гуми. Прегладаха, направиха всичко, увериха ме че всичко си е ок и по живо по здраво. Просто не им се занимава с диагностициране и отстраняване на по-различни проблеми.

 

Съжалявам за твърде дългият пост, но ще оценя всякакви идеи за моят проблем.

Също така при вас има ли нещо такова?

 

Благодаря.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Дай качествена снимка на протектора на предните гуми.Завий докрай волана да се вижда хубаво.Снимай и двете гуми.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Да видим състоянието на протектора. При мен ситуацията е същата и той си е в ред. Странно е че го описваш като проблем, понеже повечето производители и юзъри се "борят" да го има. Нарича се информативност на волана. И аз съм карал коли на които кръгчето в ръцете е "мъртвец" и лично мен това не ме устройва.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Здравейте,

Разрових из архивите и открих само една снимка с летните гуми. Утре ще имам повече.

4-те гуми са напълно еднакви, купени нови 2016 година. Не са износени не-равномерно.

 

 

 

За сравнение това са зимните:

 

 

 

 

 

post-36120-0-83539400-1506938017_thumb.jpg

post-36120-0-52278800-1506938018_thumb.jpg

post-36120-0-88716700-1506938018_thumb.jpg

Редактирано от Gogo.sokola

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Дай качествена снимка на протектора на предните гуми.Завий докрай волана да се вижда хубаво.Снимай и двете гуми.

А ако е нарушен протектора каква е диагнозата?Понеже моя е нарушен в двата края на предните гуми а задните нищо им няма.И като че ли имам същите симптоми като на колегата.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

От скоро съм собственик на Акорд 7ма генерация и аз забелязвам същото. Като влезе в някой коловоз на пътя има осезаемо дърпане на волана. Моите гуми са чисто нови, 2 пъти минавах стенд и проверка на окачването, но и честно казано не съм сигурен дали това е проблем. Факт е обаче, че това е първата кола, в която усещам такова нещо, а съм карал и 2 БМВ-та, които също са с доста директни волани и дават добър feedback, но такъв ефект там не съм наблюдавал.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

http://omanual.ru/Honda/Accord/7/R00/HTML/00/SEA3E00B20200000000DART00.HTML

Все пак предното окачване е различно от на споменатите марки и модели. :tooth:

Редактирано от ceco_accord

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

И аз го имам,карам със 225 50 17'

 

Изпратено от моят SM-G388F с помощта на Tapatalk

 

 

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Аз пък го намирам за нормално когато наклона на пътя е надясно - колата да тегли натам и обратното.

  • Нагоре 3

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Особенно с по-широки гуми.

 

Изпратено от моят SM-G388F с помощта на Tapatalk

 

 

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Здравейте отново.

Ето и снимките.

Доколкото разбирам, предположенията клонят към твърди бордове на гумите и че конструктивно си е прдвидено така.

 

post-36120-0-25248400-1506963908.jpg

post-36120-0-62723400-1506963908.jpg

post-36120-0-92789500-1506963908.jpg

post-36120-0-28779100-1506963909.jpg

post-36120-0-62826500-1506963909.gif

post-36120-0-90268700-1506963909.jpg

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

И при мен е същото,явно си е нормално за модела,нищо ти няма на колата колега.И мен ме дразни на моменти ,но се свиква.На равен път е чудно,но има ли неравности и наклони дръж здраво волана.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Общо взето се увлича колата по неравности, но аз съм го забелязвал рядко. Най-много се усеща при меки гуми. Когато са над 2.2-2.5 е доста по-малко. Може би колегите със 17ки не го забелязват дори. Лични наблюдения. За мен до сега не е представлявало проблем.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Предполагам че не е в това проблема но все пак правил ли си тест на амортисьорите.

 

Sent from my A700 using Tapatalk

 

 

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Колкото и да е странно, дърпането наляво или надясно при неравности или страничен наклон на пътя, е допустимо и нормално, но зависи за какво разстояние се получава , след пускането на волана. 

Ако колата не може да задържи права линия минимално около 40/50 метра , след пускането на волана, значи има проблем.

А какъв е той - трябва да се открие.

 

И към колегата с проблема - гумите са ти износени неравномерно, ОСОБЕНО предна дясна.

Отиди на качествен реглаж и проверка на окачването и дано новите монтьори се справят по-добре.

Направи си налягането на гумите еднакво и по предписание, даже е добре да  завъртиш задните отпред, ако са по-равномерно износени.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Сходимоста на задните не е лошо да се проверят иначе и аз потвърждавам че е нормално да дърпа при наклон. Чувал съм при мерцедес който и да пуснеш волана като минаваш през голяма локва колата не мърда но това е екстра която не ми харесва, няма обратна връска

 

edit. като минах от субаро на сивик 7 така яко дърпаше хондата че реших че рейката не в врет но вече и свикнах. Най ми допадаше преди време стария сивик без хидравлика кото изключим въртенето на волана на място

Редактирано от Ioan

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Гога -наистина предна дясна вътрешно е по-износена и си струва да отидеш на преглед. Иначе колкото по-нископрофилни и широки са гумите, толкова по-осезаем е този ефект, но ти казваш че при хоризонтална и равна повърхност, колата си върви направо, а и гумите ти не са нископрофилни? Акордите които съм пробвал и моят са все със 225х45х17 и при теб този ефект трябва да е малко по-слабо осезаем. Намери свободен от коли момент и участък с добър асфалт и пробвай следното:

Когато си изцяло вдясно от осевата линия, трябва колата при пуснат волан да увежда леко вдясно -към банкета. Като я обкрачиш, тоест осевата линия да минава между предните седалки -колата трябва да върви направо, а като минеш изцяло в лявата -насрещна лента, трябва да увежда още в ляво. Това при положение че с "просто око" се вижда че осевата е най-високата част от пътното платно и лентите имат наклон към банкета. Като се загледаш ще видиш че повечето добри федерални шосета са така.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

За мен няма нищо по-нормално, от това, да се случва описаното в първия пост.

 

По-силно изразено е при летните гуми, защото са 7-8-9г по-нови(по-меки, както и конструкцията на гудиъра съм сигирен, че е по-"ЕКО") от стария мишелин, който се кара през зимата и се деформират по-лесно. Ефекта може да се засили и от не достатъчно напомпени гуми, както е споменато в по-горни постове.

Редактирано от Чавдар K

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

И според мен няма проблем.Все пак може да се пробва с друг комплект еднакви летни гуми.Как ми липсва този проблем на ЦРВ-то :)

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Благодаря на всички колеги, за изказаните мнения и препоръки. В крайна сметка излиза, че това не е някаква дефект или неизправност (въпреки моето убеждение, че е :))

Спомням си сега, че дори ходих в началото, до оторизиран дилър на Хонда. За щастие един от консултантите говореше добър английски и още тогава ми каза, че това е нормално явление, разбира се в разумни граници. Запозна ме с цените за пълен преглед и реглаж, след което отидох в друг сервиз за изпълнение на същото, но 3 пъти по-евтино. В интерес на истината, лека полека, се свиква. Скоро ще слагам зимните, там и шума е по-малък и дърпането драстично намалява. Следващото лято ще въртя, увъртам, регулирам, минимизирам ефекта, тествам с други гуми и т.н. :)

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Гога -наистина предна дясна вътрешно е по-износена и си струва да отидеш на преглед.....

 

Цецо, една поправка - износена е външно.

 

Също така, не мога да преценя, дали  е спазена и посоката на търкаляне на гумата при монтажа, защото и за това имам съмнения.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Втори Акорд карам и не съм забелязал такъв ефект, сравнявайки го и с предната ми кола (Авенсис дизел).

Редактирано от dindin

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

 

Гога -наистина предна дясна вътрешно е по-износена и си струва да отидеш на преглед.....

 

Цецо, една поправка - износена е външно.

 

Също така, не мога да преценя, дали  е спазена и посоката на търкаляне на гумата при монтажа, защото и за това имам съмнения.

 

Емо, това не го разбрах. Гледам напречните канали на гумата, който не стигат до крайните надлъжни. На лявата и вътрешните и външните са с правоъгълна завършваща форма, каквито са и външните на дясната, обаче вътрешните са заострени, което значи че там е по-износена. Това е доколкото виждам от малките снимки. Надлъжния канал към който са насочени също ми се струва по-плитък. Дали гумите имат посока или само надпис "outside" ще каже собственика им.

Редактирано от ceco_accord

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Цецо, сравни 3-та и 6-та снимки, (защото са най-ясни) гледайки ги от вън на вътре .

Гледайки гумата виждаш :  външната шарка/грайфер, следва канал за водата и първа надлъжна шарка, канал за водата и втора надлъжна шарка, канал за водата и трета надлъжна шарка, канал за водата и вътрешна шарка/грайфер - сега сравни първата надлъжна шарка на дясната гума (почти липсва шарка/каналчета  по нея) , с първата шарка на лявата гума ( където ясно се виждат каналчетата като S-ове ).

Дано да ме разбереш, защото се опитах по-най елементарния начин да го опиша :) .

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Дясната гума се износва поввче, липсват S-вете, както е казал Емича.Те са много добър показател за износване на протектора.

Редактирано от JHM

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Схванах ви идеята, но това означава че гумата се износва равномерно, понеже въпросната шарка е близо до центъра на протектора, а това е нормално -моторът тежи върху дясната гума и тя ходи по по-абразивна и мръсна повърхност. Аз търсех по-скоро странично износване, което е признак за некоректен ъгъл или наклон на окачването.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

И при моята 7-ма 2.2 i-CTDi седан преди фейса го има това ходене вляво и вдясно, въпреки, че имах ремонт на рейката, след това реглаж и баланс на нови гуми...но все си мисля, че може при мен да е от амортисьорите, защото там отдясно и предния кльопа, а задния блъска. Но това ръката ми постоянно да е в напрежение за да я държа в пътя някак не е приятно.

  • Объркан 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Явно е нормално, тъй като го има и на двата ми акорда 6-та генерация. С чисто нови гуми и регулирани предници. Наистина е неприятна постоянната борба да я държиш в пътя, когато има страничен наклон.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Както казах, при мен на двата Акорда 7 не съм усетил такова нещо, а аз съм критичен към всеки кусур на коя да е моя кола, макар да е "нормален" за модела (една част са склонни да хвалят всичко свое, не само кола :) ). 

Всички тук казват, че са правили реглаж, нови гуми и е неприятно, но нормално, което пък не ми изглежда нормално, макар, че вероятно се свиква.

Има ли някой който е правил реглаж в Хонда и ефекта го има? Имам предвид, да не би данните за реглаж в ръководствата на сервизите да са грешни (различни от тези на Хонда? )

Този ефект теоретично говори за леко отворена предница, което може да не предизвиква очевидно вътрешно износване на предните гуми (особено за не дълъг пробег).

Редактирано от JapCar

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Според мен "проблема" не настройки и реглаж. Просто гумите стоят "леко" на пътя и неравностите променят посоката им и съответно това го усещаме във волана.

Днес точно пак ми се случи при по-сериозно натискане на газта в едни коловози, съответно колата веднага се осети как се увлича в коловоза и се наложи корекция с волана.

В действително карам много често различни автомобили като служебни и този ефект не съм го срещал.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Потвърждавам и аз за тегленето от малки неравности,но при гладък асфалт е "бетон",за повече от 8-9 секунди,което смятам за перфектно.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

предполагам че рейката е електрическа ако е така сигурно е натягана както предполагам при мен. С времето дърпането поизчезна. Като взех да я гресирам вътре имаше нещо лепкаво и черно някога е било грес. сега работи по подобре и по леко. Не е като субарото лек волана но работи нормално и приятно и не скърца вече.

Редактирано от Ioan

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

предполагам че рейката е електрическа ако е така сигурно е натягана както предполагам при мен.

Мислех, че всички са с хидравлична рейка...

2.4 ли са с електрическа?

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

7ма всички са с хидравлична. 8ма са ел.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

7ма всички са с хидравлична. 8ма са ел.

Ами този раздел е за 7ма генерация и мислех, че само тя се коментира...

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ако нещо не е наред, волана може да дърпа наляво или надясно, но не и в двете посоки. Както беше казал един колега, това е в резултат от обратната връзка на пътя към волана и е нормално. Колеги, не търсете дефекти там, където ги няма.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Да, и колкото са по-директни гумите към пъта - толкова по-силно е изразено това. По-нисък профил на гумата (и по-малък луфт в кормилната уредба), прави управлението по-директно и това нещо, за което говорим се усеща повече. 

 

По мои груби сметки, сега около половината (може би повече) от Акорд7 имат ремонтирани маркучи на хидравликата на волана и при тази манипулация може да се загуби доста от удобствата й при заводските стойности

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Същият проблем ме мъчи над две години.

Стендове ,реглажи,биалетки,майстори без брой и пак същото положение.

Оказа се главината на задно дясно колело.

След дази смяна,всичко стана мечта.

 

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ако имаш проблем с главината на задно дясно колело, колата ще дърпа само надясно, а не и в двете посоки, от което се оплаква автора на темата.

  • Нагоре 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

И аз го имам този проблем и като гледам нещата вървят на смяна на цялото окачване отзад, точно това говорих с Младен преди малко по телефона. Колега сериозен ли си главина без никакво виене, тропане и звук. Та още днес щом я качиха на подемника и се вижда задна дясна гума как стои леко крива настрани, неестетично и няма как да не се забележи, лявата е в много по-разумни граници.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване

  • Потребители разглеждащи страницата   0 потребители

    No registered users viewing this page.

  • Предстоящи събития

    No upcoming events found
×
×
  • Създай нов...