Jump to content
Markony

FAQ-2:Двигателни масла-обсъждане 2, част Втора

Recommended Posts

Моят съвет е да наливаш препоръчаният вискозитет(0W20;5W20),със спецификация SN ILSAC GF-5.

  • Нагоре 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

@iem, като препоръка в случая бих се присъединил към казаното от romborak (няколко поста по-нагоре). RAVENOL ECS 0W-20 е масло базирано на ПАО + добра доза противоизносни добавки + молибден. Markony наистина е направил чудесно ревю (надявам се си го видял). Тук можеш да придобиеш представа за състава на маслото - КЛИК Това масло е и с активен ILSAC сертификат - КЛИК

  • Нагоре 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
преди 23 минути, emod написа:

@iem, като препоръка в случая бих се присъединил към казаното от romborak (няколко поста по-нагоре). RAVENOL ECS 0W-20 е масло базирано на ПАО + добра доза противоизносни добавки + молибден. Markony наистина е направил чудесно ревю (надявам се си го видял). Тук можеш да придобиеш представа за състава на маслото - КЛИК Това масло е и с активен ILSAC сертификат - КЛИК

Благодаря Ви колеги, основното което ме притесняваше беше дали този вискозитет и миещи добавки няма да запушат катализатора. Ще го пробвам маслото. Поздрави,

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ако двигателят гори масло, каквото и да сложиш ще запушва катализатора!

При изправен двигател, маслото играе роля със съдържанието си на сяра и фосфор. Т.е. масло с по-високо съдържание на параметъра " Sulphated ash " (например >1,00) ще бъде малко по-агресивно за катализатора. Ще ускори малко повече стареенето му. 

 

  • Нагоре 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

1. Хонда Сивик 2010 година i vtec 1.4

2. Двигател l13z1

3. Мисля че побира 3,6 литра , след смяната не съм доливал. В момента е на средата на показателя на щеката

4. Бензин - 95 при палена , след това пропанбутан

5. 60% извънградско , 40% градско

6. Около 6 месеца , през които минавам към 10 000км

7. Има катализатор , поне така мисля

8. Това пише в книжката http://prikachi.com/images.php?images/348/9256348l.jpg ,

 9. Рядко вдигам повече от 100-110 извънградско , не съм състезател . Сега имам налято 5w-40 и за 10000 км е паднало нивото по средата на показателя, без да е доливано.

Благодаря предварително за съвета

Редактирано от chorbaka

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Бих налял Мобил ЕСП 0В-30,но се намира трудно иначе може да караш с 0W-20,5W-20,0W-30,5W-30. макс 8000 км.

Всъщност пробега ще си го хванеш самичък.Ще почне да бута маслото някъде към 5500 км ,което значи ,че доливаш макс 500 грама и караш още 500 км до смяна.Пробега на маслото зависи от средната скорост или моточасовете,не от пробега на маслото.

  • Нагоре 4

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Преди 1 час, chorbaka написа:

8. Това пише в книжката http://prikachi.com/images.php?images/348/9256348l.jpg ,

Колега, това да не е страницата за дизеловите двигатели? Щото с тоя DPF...

Виж дали има същата диаграма и на друга страница...

Редактирано от dandilov
  • Нагоре 2

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
преди 8 минути, dandilov написа:

Колега, това да не е страницата за дизеловите двигатели? Щото с тоя DPF...

Виж дали има същата диаграма и на друга страница...

Защо не гледам какво снимам ?!? ето я правилната страница http://prikachi.com/images.php?images/450/9256450P.jpg

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Какво ще кажете за това масло https://www.ato24.de/de/ravenol-dxg-sae-5w-30.html

Мисля да взема от него за к24а3 двигател. 

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

5 поста по-нагоре питат за К24. Като мислиш ....поне сподели мислите си да разберем защо искаш да наливаш 5w-30,на мотор на който на капачката за наливане на маслото пише 5w-20?

  • Харесвам 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Преди 4 часа, Markony написа:

5 поста по-нагоре питат за К24. Като мислиш ....поне сподели мислите си да разберем защо искаш да наливаш 5w-30,на мотор на който на капачката за наливане на маслото пише 5w-20?

Ето я моята капачка. Гледам в книжката и по лепенки в колата пише, че е карана с 0w40

20180131_072952-2268x3024.jpg

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Това масло подходящо ли е за двигател L12B1Хонда Джаз 2009 г. на 94000км.?https://www.ato24.de/de/amsoil-signature-series-5w-30-synthetisches-motoroel.htmlКара се 80% градско и 20% извънградско предимно магистрала..

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Да. Подходящо е.

При твоя режим 80% градско и 20% извънградско - сменяй го на максимум 7000 км или 1 година, което настъпи първо.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Преди 4 часа, Nikito82 написа:

Ето я моята капачка. Гледам в книжката и по лепенки в колата пише, че е карана с 0w40

 

Ок,това е довод.Не съм виждал масло 0W-40.То е доста странно по ред причини.Такъв широк температурен диапазон,може да ти се наложи да ползваш само в страна с много ниски и много високи температури...примерно южна Швейцария или  северна Италия.Този вискозитет е препоръчан от човек ,който разбира от масла и който познава състоянието на двигателя и стила на собственика.Масло със много къс живот и висока цена.

От друга страна човек купува К24 ,когато иска да има най-доброто от определен целеви сегмент на Хонда и не го притесняват парите за поддръжка.

Та ако живееш в Милано и ходиш всеки ден на работа в Цюрих...0W-40 e твоето масло!

Ако вършееше в северна България бих ти препоръчал 0W-20,но за района ,който обикаляш-Ямбол,Сливен,Стралджа,София,Стара Загора. 5W-20 e правилния вискозитет.

  • Харесвам 1
  • Нагоре 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Тъй като имах дълга дискусия с Nikito82 на лични, искам само да отбележа следното:

Препоръчаното масло с най-нисък вискозитет за К24 мотора съгласно японския owners manual е 5w-30,. Вижда се също така, че се допуска и 5w-40. Подобни са и предписанията на официалните дилъри за Русия – 5w-30. Японците запазват препоръката на 5w-30 за този мотор през годините след 2004 г. В японските owners manual за Accord 5w-20 не фигурира, доколкото съм успял да ги прегледам на официалния им сайт за отделните години, където може да се види K24 мотор. От друга страна препоръките из нета за К24а3 варират в много широк диапазон (вкл. се препоръчва и 0w-20, което в японския owners manual не препоръчват; текстът, ограден в жълто на снимката).

Accord_OIL_JP.thumb.jpg.9e5015547da6951c71aa528c4c572f7a.jpg

Факт е, че колата е карана с 0w-40 и към момента гори около или малко над 1л. 5w-20 масло на 5000км, като горенето е хванато още към 3000 км., т.е. при ново масло на малък пробег. Предвид горното считам, че 5w-30 е удачния вискозитет в случая, включително по препоръка на производителя. Могат да се намерят и множество подобни препоръки (за 5w-30) в oil-club.ru. От големия брой дискусии в нета се вижда, че здравето на К-серията зависи изключително много от навременната смяна на маслото – в диапазона 4000-6000 км, в зависимост от условията на експлоатация. Вискозитетът отива на „второ“ място.

  • Нагоре 3

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Преди 1 час, Markony написа:

Ок,това е довод.Не съм виждал масло 0W-40.То е доста странно по ред причини.Такъв широк температурен диапазон,може да ти се наложи да ползваш само в страна с много ниски и много високи температури...примерно южна Швейцария. 

Да от Швейцария е внесена колата. 

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

... аз да се включа с тъп въпрос.

Каква е температурата на маслото на загрял мотор, през лятото, когато навън е 35С и през зимата, когато на вън е -5С.

Нали охладителната система е проектирана да държи еднаква температура независимо от условията на вън. Дори и да вдига малко по-висока температура през лятото, сравнено със зимата, колко е тя? 5С ,10С ?

Разбирам защо трябва да карама 0W, когато паля на -15С, но не разбирам защо, не мога да си карам хW-20 маслото през лятото, колко ще е по-горещо маслото спрямо зимата?

Каква е логиката да има голяма разлика в темепературата зима/лято, когато си достигнал работна темепература на мотора?

Редактирано от Чавдар K
  • Харесвам 2
  • Нагоре 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Цитат

Предвид горното считам, че 5w-30 е удачния вискозитет в случая, включително по препоръка на производителя. Могат да се намерят и множество подобни препоръки (за 5w-30) в oil-club.ru. От големия брой дискусии в нета се вижда, че здравето на К-серията зависи изключително много от навременната смяна на маслото – в диапазона 4000-6000 км, в зависимост от условията на експлоатация. Вискозитетът отива на „второ“ място.

Ми то ако ще кара с 5W30 и ще сменя на 5000 км. - Най добре да ползва или https://www.ato24.de/en/ravenol-fo-sae-5w-30.html 

или https://www.ato24.de/en/petro-canada-supreme-synthetic-5w-30.html

- Хем най-добрата хидрокрек база;

- Хем много добър пакет противоизносни присадки;

- Хем ILSAC GF-5;

- Хем най-ниска цена;

- Хем винаги ще кара с работоспособно масло, а не убито от прекалена експлоатация;

- Хем няма да има отлагания в двигателя, поради честата смяна.

Това е оптималният вариант в случая.

Редактирано от dandilov
  • Нагоре 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Аз за сега съм доволен от хондовото 5W20, но ако е вредно -казвайте ги тея неща овреме, че вече втора смяна карам с него (по 5000км) и не доливам. :) 

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
преди 3 минути, Japanese fever написа:

А при 0W30 и 0W40 имаш най-доброто от двата свята.

Ами... И да, и не... Пак зависи от двигателя...

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Преди 5 часа, Чавдар K написа:

... аз да се включа с тъп въпрос.

Каква е температурата на маслото на загрял мотор, през лятото, когато навън е 35С и през зимата, когато на вън е -5С.

Нали охладителната система е проектирана да държи еднаква температура независимо от условията на вън. Дори и да вдига малко по-висока температура през лятото, сравнено със зимата, колко е тя? 5С ,10С ?

Разбирам защо трябва да карама 0W, когато паля на -15С, но не разбирам защо, не мога да си карам хW-20 маслото през лятото, колко ще е по-горещо маслото спрямо зимата?

Каква е логиката да има голяма разлика в темепературата зима/лято, когато си достигнал работна темепература на мотора?

На загрял мотор, температурата трябва да е еднаква. Може да има и малка разлика...

В този контекст, ако маслото за твоя двигател е хW20, не би трябвало да имаш притеснения за лятото...

  • Нагоре 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ето препоръчани масла от Равенол за BMW M3 2015 година.

  RAVENOL ALS SAE 0W-30  
  : RAVENOL SSO SAE 0W-30  
  : RAVENOL SSL SAE 0W-40  
  : RAVENOL VMP SAE 5W-30  
  : RAVENOL HLS SAE 5W-30  
 

 

 

RAVENOL HCL SAE 5W-30

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Да споделя моя опит с ravenol sfe super fuel economy 5w-20 в k24z3.
По предписания на Markony за което много му благодаря.
5000км карам вече с него, основно магистрално се кара колата.
Забелязвам икономия на гориво и по тиха работа на двигателя (сръвнение  с на хонда оригиналното 5w40) като цяло колата го харсва и не го бара изобщо. Доволен съм и мисля ,че това е правилния вискозитет на този двигател.Дано съм бил полезен.
 Поздрави :)

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

На М5 БМВ Е39 и равенол си му дават 10-60, новите мотори явно минават на друг вискозитет и там е ясно, че всеки гони ниски емисии и икономия, в днешно време кой гледа дали ще му изкара мотора 400-500 000км, идеята е на 100 000км да си хвърлиш колата и да си купиш нова.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Преди 7 часа, Чавдар K написа:

... аз да се включа с тъп въпрос.

Каква е температурата на маслото на загрял мотор, през лятото, когато навън е 35С и през зимата, когато на вън е -5С.

Нали охладителната система е проектирана да държи еднаква температура независимо от условията на вън. Дори и да вдига малко по-висока температура през лятото, сравнено със зимата, колко е тя? 5С ,10С ?

Разбирам защо трябва да карама 0W, когато паля на -15С, но не разбирам защо, не мога да си карам хW-20 маслото през лятото, колко ще е по-горещо маслото спрямо зимата?

Каква е логиката да има голяма разлика в темепературата зима/лято, когато си достигнал работна темепература на мотора?

Температурата на маслото понякога няма нищо общо с температурата на охладителната течност.

  • Нагоре 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Мисълта ми беше, че БМВ препоръчваха 10w60 едно време за е46/е39/е92 и е60(М моторите), защото това беше единственото масло на Кастрол(тогава Кастрол беше ОЕМ за БМВ), което да издържи в тези двигатели, а не защото този вискозитет е най-подходящ като цяло. В Калифорния тунерите на тези коли преди време са слагали точно на тези М-ки RedLine 5w30 и 0w40 и са се държали много по-добре от 10w60, след което следва допитване до БМВ и от тогава в официалните представителства  на БМВ в Калифорния се слагат по-леки масла(5w30, 0w40 и др.) на М моторите. 
Тази информация съм я чел в друг автомобилен форум и не знам колко има общо с истината.
Та промяната на вискозитета може и да не е свързана само с екологията, както казват някои колеги.

Според мен проблема с маслата, заради еко нормите идва от това, че се слагат доста по-малко ZDDP, а и други присадки с които не съм наясно. До колкото знам Фосфора е проблемния за катализаторите.
 

Редактирано от kurtov
  • Нагоре 2

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
преди 53 минути, Двигателист написа:

Температурата на маслото понякога няма нищо общо с температурата на охладителната течност.

аз за това питам, какво обуславя температурата на маслото и по каква логика тя се влияе от външната темепература. 

 

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

... това не значи ли, че и зимата тези темеператури "150°С (а и повече)" са съвсем възможни? Защо тогава :

Преди 11 часа, Markony написа:

...ако живееш в Милано и ходиш всеки ден на работа в Цюрих...0W-40 e твоето масло!

  • Нагоре 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Благодаря ти Емо, за подробната информация. 

Ако правилно съм разпрал стила на шофиране е, това което ще определи в най-голяма степен температурата на маслото, много по-важен от околната темепература.

Това според мен значи, че трябва да си избираме вискозитета при работна температура, не на база климата, а на база стила на шофиране, което за мен е нещо съвсем ново и се извинявам, ако вече е дискутирано, а аз съм го пропуснал.

 

 

  • Нагоре 2

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Чудесна таблица си направил Емо. Но направи нещо подобно за Превала,Шипка или друг проход с 40 - 50 км/ч ..Ще останеш изненадан..

 

Преди 13 часа, Japanese fever написа:

Нищо фатално не става с двигателя като се налее 5W30, даже е по-добре защитен. Разбира се, ако се кара като баба до 3000 об. сигурно и масло 0W0 ще ти свърши работа.

Една камара разпределителни валове не биха са съгласили с теб.Едва ли си забелязал,но К-сериите са с лагери на кобилиците....блокиращи на студено "по препоръка на Бултрако"

  • Нагоре 2

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
преди 16 минути, Markony написа:

Но направи нещо подобно за Превала,Шипка или друг проход с 40 - 50 км/ч ..Ще останеш изненадан..

Без съмнение :)

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
На 31.01.2018 г. at 20:38, Markony написа:

4,Никога масла,предназначени за българския пазар,никога масло от ОЕМ представител.

Това звучи доста стряскащо,макар че и аз съм на същото мнение. А човек като теб,видно с доста опит по въпроса, ми го потвърждава.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Преди 22 часа, Japanese fever написа:

Колега, Red Line е за пистови автомобили. Не съм го гледал, но не мусля, че покрива API SN, ILSAG 5-GF и т.н. Вероятно има солидно количество ZDDP в него. Така че не е уместно да се сравнява с масла шир потреба.

Red Line e чудесно масло ако нямаш катализатор. 

За съжаление много ZDDP>голям ТБН>много фосфор и сяра>лошо за катализатора.Правя аналогия с Амсойла ,но тук базата е група 5.Би трябвало да е върха на сладоледа с 2-3 уговорки.Няма пълно щастие.Все пак ако ми пратиш 4 литра 0W-20 ,няма да пропусна да го пробвам лично :) 

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Здравейте, колеги, масло Revanol SFE 5w20, сменено юли 2017. Долято общо 800мл, последно преди 1000км 

Автомобил – Honda Accord '04 К24а3, ръчка
Общ пробег на автомобила – 167 000км

Масло – Ravenol SFE 5w20
Маслен филтър  – Honda
Обем на налятото масло при смяната – 4.2
Предишно масло  –  0W/40

Период на експлоатация  – 7.2017–1.2.2018
Пробег на маслото, в момента на вземане на пробата  – 4980км
Цикъл(извънградско/градско) – 2000/3000
Средна скорост  – не знам
Моточасове – не знам
Изразходвано гориво – не знам, 10-12 в града, 7.8-8.5 извън

Пробата е взета от напълно загрял двигател,15 мин. след гасене
Сушена е 24ч. на стайна температура
Режим на използване – студен старт сутрин, после 5км, студен старт вечер и отново 5км
Снимано с телефон.

 

20180202_154859.jpg

20180202_154846.jpg

20180202_154834.jpg

20180202_154808.jpg

  • Нагоре 2

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Поздравления за мерака!

Хартията, обаче не е подходяща за капковите проби! Много шуплеста е... И не дава ясна представа за състоянието на маслото. Отделните зони се разливат една в друга. Периферията силно се накъдря и т.н.

Вземи една качествена офисна хартия. Да не е от рециклирана хартия. Да бъде снежно-бяла на цвят и гладка, а не така пореста като тая.

Сега, като гледам първата, втората и третата снимки, ще кажа, че маслото е свършило курса. Ядрото се е разрушило. Мърсотията е преминала изцяло в зоната на дифузия, т.е. маслото е загубило диспергиращите си свойства. Допълнително - силно къдравата периферия е признак за сериозно обводняване на маслото от конденз. Често срещан проблем зимата, при ежедневен кратък пробег.

Ако гледам последната капка обаче, мнението ми ще е коренно различно! Имайки предвид лошата хартия, която обуславя къдравата периферия, мога да кажа, че кондензът не е чак толкова много. Забелязвам началото на разпада на ядрото, но маслото все още е живо. Мърсотията в зоната на дифузия не е много. Има и не малко количество чисто масло в периферията. Според мен маслото може да кара още най-малко 1000км.

Ето защо е важно капковата проба да се вземе внимателно и на качествена хартия, за да се направи и вярната преценка на маслото.

 

 

Редактирано от dandilov
  • Нагоре 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Мисля, че това беше първата капка, като леко се опря щеката, ама не искаше да капне. 

20180202_174728.jpg

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
На 31.01.2018 г. at 20:38, Markony написа:

Темата стана доста голяма и не всички са я чели от самото начало.Преди двете теми има FAQ относно маслата и таблица с препоръките. Всичко е в шапката. 

Препоръките ми винаги са били свързани с конкретното състояние и употреба на мотора.Когато нямам лични впечетления ,препоръчвам това ,което предлага производителя съпоставено с личния ми опит.

Като опорни точки за високомощните двигатели се ръководя от елементарни ,доказали се принципи:

1.Винаги предпочитам тясно-температурните масла пред широко-температурните масла.За лаиците-5W-20 е най-добрия вискозитет.10W-60 e най-лошия вискозитет.Логиката е в модификаторите на вискозитет,които в 5W-20 липсват.

2.Винаги ще предпочитам евтино масло -къс пробег,срещу скъпо масло-голям пробег.Естествено този,който може да си го позволи...най-добре е скъпо масло-къс пробег.

3.Винаги ще предпочита масло от производител на бази, срещу миксер на масла.За лаиците Mobil,Shell, Petro e по-добре от Motul,Amsoil,Castrol,Titan,Bhardal...

4,Никога масла,предназначени за българския пазар,никога масло от ОЕМ представител.

Моля не ме вкарвайте в лични драми и спорове. Japanese ,това важи и за теб. Всички К24-ки от щатите ми влизат с капачки на които пише 5W-20 .Просто отвори капака на някой приятел и провери. Щатите са най-големия пазар с наш климатичен пояс.Това е достатъчно за тези,които могат да съберат 2+2. Имам над 20 К24-ки на които сменям или продавам масла и досега нямам един проблем или недоволен клиент,макар че повечето са с 0W-20,но това е с цел икономия на гориво.

Лично моята D16-ka ,няма нищо общо със стоковите D-серии и мога спокойно да я карам с от 0W-20 до 0W-30.

:worthy::worthy::worthy:

Има ли начин, след подходяща редакция, да се сложи някъде като ВАЖНО, примерно в началото на темата, защото ще се загуби в морето от мнения! А казва толкова много, и не само лоши неща:cool:

  • Нагоре 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

honda_mild_sn_10w30_4l.jpg

Уважаеми маслари , някой да е срещал техн. данни за Honda Ultra Mild Motor Oil SN 10W-30 ?!  

 

  • Нагоре 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Guest
Темата е заключена и Вие нямате право да коментирате в нея.

  • Потребители разглеждащи страницата   0 потребители

    No registered users viewing this page.

  • Предстоящи събития

    No upcoming events found
×
×
  • Създай нов...