Jump to content
Markony

FAQ-2:Двигателни масла-обсъждане 2, част Втора

Recommended Posts

Маслото на Петро-Канада си е чист хидрокрек и то един от най-добрите.Всички масла от Щатите и Канада са евтини...при нас идват скъпи.Локалният представител на Петро-Канада продава литъра по 22-28 лв/литър. 

За Тотала- не може да сравняваме масла със различни сертификати и бази в ценово отношение. Тотал също имат добра база на един-2 продукта.Конкретно варианта със ILSAC сертификат е 90% минерално масло 2-ра група.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Т.е.- Total quartz 9000 5W40, е 90% минерално?

 

Sent from my TSD Octa A0520P using Tapatalk

 

 

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Във стария MSDS така пише.Но това е стара информация.В момента на сайта на Тотал и новите модeлни линии само едно масло има Ilsac сертификатат и касае японски автомобили.Става въпрос за Total Quartz Future GF 0W-20.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Понеже вчера търсих масло за един приятел, който също кара японски автомобил, но е фен на Total от времето на употреба на едно Пежо, открих следните модели масла на Total QUARTZ 9000, които покриват ILSAC GF-5:

TOTAL QUARTZ 9000 FUTURE  XT  5W - 20

TOTAL QUARTZ 9000 FUTURE  XT  5W - 30

TOTAL QUARTZ 9000 FUTURE  XT  10W - 30

http://catalog.lubricants.total.com/gallery/ORIGINALS/visuels/3500/3999

 

TOTAL QUARTZ 9000 FUTURE GF5 0W - 20

TOTAL QUARTZ 9000 FUTURE GF5 5W - 20

TOTAL QUARTZ 9000 FUTURE GF5 5W - 30

TOTAL QUARTZ 9000 FUTURE GF5 10W - 30

http://catalog.lubricants.total.com/gallery/ORIGINALS/visuels/5500/5799

  • Нагоре 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Уважавам ресърча ти,но забележи отдолу датата.В текущия сайт на Тотал присъства само 0В-20,което има обяснение естествено.Тотал работиха с тясно сътрудничество с Хонда преди 3 години и също знаят за това ,че японците минаха твърдо на 0В-20 във всички съвременни модификации 2006+

Естествено по складове и мазета могат да се намерят всякакви туби-стари формули,ментета и т.н.

 

Тук аз нямам подробна информация за Тотал като марка ,тъй като техния маркет винаги е бил мидстрийма в френско-румънските-нисански модификации.

В съвременното маслопроизводство са малцина фирмите ,които обръщат внимание на Хонда,поради много строгите изисквания и малката целева група.

 

Да са живи и здрави Мобил,Равенол и Амсойл,Петро-Канада,Кастрол,че иначе всички ще караме с Идемицу :)

 

Иначе всички компании имат по едно масло с Ilsac за цвят,но не съм сигурен дали знаят какво има изобщо вътре ,тъй като го купуват наготово от Китай/Тайван и го брандират.

 

Тези ,които четат постоянно форумите знаят ,че "великите масла" по химически анализ постоянно се сравняват с тайвански и китайски пакети 1:1 с естествена допустима разлика от 5-10% в хим .състав.

  • Нагоре 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

 

По спецификация му дават 3000 мили и 100 мото часа.

 

 

Аз откога обяснявам тук, че полусинтетиката трябва да се сменя на 5000 км, но сега дано поне на хората от Хонда повярвате.

 

Това масло в САЩ го сменят точно на 3000 мили.

 

 

Ти имаш много умни и коректни постове от време на време,но колегите ти са ти шибнали етикета спамер,защото си на всяка тенджера мерудия.Трябва да поработиш малко  върху имиджа си....

  • Нагоре 2

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Сори за офф-а.

Japanese Fever - не към "нови потребители", а потребители без филтър на клавиатурата. ;) Напоследък си се ошлайфал, което си личи от постовете ти.

  • Нагоре 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

На мен пък ми е давал съвети, които бяха точно на място :) (Japanese fever)

 

А по темата, няма масло дето да издържи лътеницата, на която си подлагате колите рано сутрин на не загрял двигател.

 

Масовите масла по магазините след 8к км си сменят свойствата драстично. 5в30 карам и сега Валволин, еми пак е така. Като карам бързо и тн. витека си дърпа по малко, колата не пуши и не гори при нормално каране. Интересното, че с Хилберт не го бараше изобщо, което е немско масло и не знам дали има фалшиви по сервизите. Може и такова да си сложа сега другата седмица.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ами дай фийдбек за Валволина. Аз го харесвам пакета на Лубризол заради отработките. Ама липсата на молибден се "чува".

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Валволина не е зле но съм долял литър от както го имам.

Последните 4 хиляди километра(вече е на 12к км. маслото), в които включват трасето Варшава - Несебър (със скорости от 80 до 150) и доста каране из страната не е горила, "тънко е" и светло златно на цвят от щеката. Все пак го купих в Полша, от магазин, чийто собственик има три хонди :) Холандско производство, 45-50 лв са 4 литра и 13-15 лв тубичка литър. Цените там са малко ниски при средната работна заплата от 900лв.

Когато го налях минах 1000 км в Полша, след това в горещете дни Август месец 4500 км Полша- България- Полша със скорост до 130. ( без да го гори).

След това за месец минах около 2000 км, с доста бързо каране до към 180 ( някои хора обичат да закъсняват за работа и трябваше да компенсирам)

и тогава си го дърпаше.

Извод: Valvoline MaxLife 5w30 масло за спокойно каране, което при такова би издържало интервала между смените без горене.

Личното ми мнение, е че трябва да се смени преди прословутите 10к км. Няма как да не е загубило част от свойствата си.

Единственият въпрос е, с какво да го заменя в България?

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
....

Да са живи и здрави Мобил,Равенол и Амсойл,Петро-Канада,Кастрол,че иначе всички ще караме с Идемицу :)

.....

Маркони, кой Мобил и кой Кастрол визираш? Чудя се, защо УК страницата на Кастрол препоръчва EDGE 0W-30 за R20A1/R20A2 което няма ILSAC,

a Mobil препоръчва Fuel Economy 0W-30 което освен това няма и API SN? Иначе имат AFE 0W-20 със сертификати, което не излиза като препоръчано.

То и на равенол второто препоръчано е SSV 0W-30 което ако съм те разбрал правилно не е много препоръчително за катализатора, освен дето ги няма сертификатите :hmmm:

Явно не държат много на тези подробности производителите. Ато24 пък продават СПЕЦИАЛНО хондовско кастролче, и то без сертификати....

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

На Мобил серията AFE 0w-20 за R20 ,както и ESP 0w-30 за N22 моторите.

На Равенол ECS 0W-20 и SFE 5w-20 

На Castrol серията H e точно за Хонда.

 

Но си прав,не държа на сертификата толкова ,колкото на хим.състав.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

 

Извод: Valvoline MaxLife 5w30 масло за спокойно каране, което при такова би издържало интервала между смените без горене.

Личното ми мнение, е че трябва да се смени преди прословутите 10к км. Няма как да не е загубило част от свойствата си.

Единственият въпрос е, с какво да го заменя в България?

Кой ги е прославил тия 10000 км?.Въпросния Валволин държи 5500км,Твоето извънградско е помогнало,но максимум 6500-7000км.

 

Можеш да го замениш с каквото си пожелаеш от общите поръчки.Ако ти е спешно...при мен има всички масла в наличност. Пиши на лични.

За по- претенциозни клиенти мога да забъркам всичко на база Равенол и Тексако с пакет Инфиниум .Само естери нямам още :)

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

В Щатите се намират и други красоти като Pennzoil Ultra/Platinum, Quaker State Ultimate Durability и прочее.

Като знам, че и от Walmart си ги купувате на 20-тина долара галона и завиждам благородно. :D

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ами като отвориш капачката на двигателя за наливане на маслото и погледнеш вътре ще кажеш,как се държи. Отработките от валволина са доста добри до 5500км. За вискозитета също си прав.Случвало се и лампа да свети,като се поразреди :)

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

0W-8 ILSAC GF-7 чакаме към 04.2019....

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Valvoline MaxLife не е ли пилусинтетика разработено за двигатели над 120 000 км пробег?

 

Поне аз карам с такова (MaxLife 5W30) последните 5-6 години. Добро масло ми изглежда сменям го на 5000 км, най-много 6000-6500 км съм си позволявал. След 5000 км почва да го гори по-бързичко. То реално става 5W20 след около 5000 км.

Пълна синтетика. При теб може да има полусинтетични.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Japanese ,каква ти е средната скорост?

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

И двата модела се предоставят много добре,единия е А3 ,а другия C3.Имат малко молибден и доста калций и цинк.Двигателя трябва да е чист.50-60 средна скорост е доста голямо число.Спокойно си караш 300 моточаса.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Markony, това означава ли че ще мога да изминавам по 20 000 км с Valvoline Maxlife C3 5W-30. Последните ми три резервоара показват, че при нормалната ми употреба на колата постигам 71-72км/ч средна скорост на резервоар. С един резервоар (42-44л) изминавам 1040-1100км за под 15часа. Ако маслото държи 300 моточаса, то аз мога да изгоря 20 резервоара с него.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Грубо 1 час работа на двигателя (без да се втелясваме за студени стартове и др. неща). :)

Ако караш с 50 км/ч средна скорост 300 моточаса са 15 000 км. пробег.

Затова вечно натъртваме, че пробегът е относителен.

 

Който има газова, може да си гледа и занулява часовете работа от там. :) Е, не всеки де. :D

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

В менюто имам брояч, който брои колко часа е работил двигателя. Утре ще направя снимки и ще постна. Моята Хонда ми показва средна скорост, изминато разстояние, време за изминатото разстояние, средна скорост и среден разход. Показано е в темата за Сивик 9-та генерация.

  • Нагоре 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Не мога да си допълня горното мнение, затова качвам една снимка от телефона, когато съм зареждал след изминати 1020км и се вижда средна скорост от 70км/ч. Тази скорост е изчислена за това разстояние.

post-36963-0-27518400-1510249274_thumb.jpg

  • Нагоре 2

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

...

Значи според теб, пробега е по-добър критерий?

Казваш много по-логично е, да смяташ, че тази седмица в 10те часа, които си изкарал в задръстване, мотора не е работил.

Редактирано от Чавдар K

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Тук няма спор кое е по-точно. И пробег и мото часове са ориентировъчни понятия и на всеки е ясно че шосейните 100 мото часа са с 3-4 пъти по-голям пробег от градските 100 м.ч.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

малко сложно стана с тези моточасове и километри за обикновенния потребител, едно време Маркони беше казалби напълно го подкрепям, стане ли маслото черно, почне ли колата да го гори повече отколкото по принцип значи е станало време за смяна.

Редактирано от malak
  • Нагоре 2

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Един майстор навремето ми каза: Ако маслото е черно като кафето което пиеш, трябва веднага да се смени. 

 

На Сивика на жената, 7-ма, бензин, DV16V1, PC SS 5W30 го смених на 4600 км. , до 3500 км. не го пипаше след това почна по малко. Не съм доливал, а направо го смених. От тях 3800 км. са магистрала, средна скорост 120 км.ч - 30 м.ч.(колата е твърдо около 4 000 оборота). Останалите 800 км. са градско в София. 17 км.ч е средната скорост на движение в София, значи 47 м.ч. Слагам и да е работила малко на място значи общо е изкарало 80-85 м.ч. Това е първа смяна с това масло, ще видим с втората как ще е сега през зимата.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

По правилно е на моточесове но например на коли които редовно се карат на максимума съм чувал че препоръчват 2-3000км. А на коли с газова на малко повече, дали с газова маслото би издържало 10000км например с масло като мобил 1 мотул 5w20 5w30 0w40 при основно градско?

 

Sent from my A700 using Tapatalk

 

 

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

hdhu3s9c.jpg

Това е менюто на колата.

Настроил съм показание А да ми се нулира при заплаване на двигателя, а показание В - при зареждане. По този начин си виждам разхода, времето за  пътуване и средна скорост за единични пътувания(А) и за цял резервоар (В).

 

Препоръката на Хонда за смяна на масло на 1.6 i-DTEC е 12 месеца или 20 000км при "нормална употреба" или 12 месеца или 10 000км при тежки условия.

Под тежки условия се разбира:

Шофирания до 8км (5 мили) при студено време или до 16км (10 мили) при нормлни температури.

Шофиране в изключително горещо време - над 35°C (95°F)

Продължителен престой на празен ход или често stop-and-go шофиране.

При теглене на ремарке, с пълен багажник за таван или при шофиране в планински район.

Шофиране при кални, прашни и/или опесъчени пътища.

 

Ясно е, че много голяма част (да не кажа всички) от автомобилите в БГ попадат в категорията употреба при тежки условия. Затова при използване на масла от Група 2/3 е препоръчителна смяна на маслото след пробег от 5500-6000км. Може би при използване на масла от Група 3+/4/5 е възможно да се достигне и предписания интервал от 10 000км.

 

В руския форум за масла голяма част (да не кажа всички) анализи на масла са направени на автомобили, които постигат средна скорост от 30-40км/ч за пробега на маслото и се препоръчва време за употреба от порядъка на 200-250 моточаса.

 

Като взема всички тези факти впредвид и знайки начина на употреба на моя автомобил - без студени стартове благодарение на печката, шофиране в извънградски условия по 70км в посока, неизползване/изолиране на старт-стоп системата, максимална скорост от 100км/ч (1780 оборота на двигателя) - през 95% от работата на двигателя, то въпросът ми беше дали мога да използвам маслото за 20 000км/300 моточаса, което при мен е около 6 месеца.

Тъй като ми наближава времето за смяна на маслото и няколко оторизирани Хонда дилъри само ми предложиха да си занеса маслото (стига да е 0W-30/5W-30 C2/C3), то остава да си изясня дали при моята употреба на автомобила мога да сменям масло 2 пъти в годината на 20 000км или трябва да го правя 3 пъти в година (на около 13-14 000км).

Когато сам си нося маслото, това би ми струвало 100€ - 50 за масло и 50 за филтър, медна шайба (дихтунг) на пробката и работа.

Ако оставя избора на масло на дилъра, то ще получа Тотал или Q8 5W-30 и ще заплатя 200€.

При наличие на 2г гаранция съм "задължен" да извършвам тези дейности при дилър.

 

След това, ако автомобила бъде все още в мое притежание, ще си ходя при доверения "квартален" майстор и ще си нося 3л добро 0W-30 + 2л AMSOIL European Car Formula 5W-30 и масления филтър. Така или иначе сменям въздушен филтър сам на всеки 15 000км.

 

Автомобила се използва при температури от -5°C до 25°C в равнинна северна Германия (25м до 35м надморска височина). Само за няколо дни през зимата температурата пада до -10°C, но както написах по-горе - използвам печка Eberspächer при температури под 5°C и реално като запаля двигателя, показаната температура на таблото е като на загрял мотор. И това през дните, в които ме мързи да си прибера колата в гаража. През 2017 имаше само 3 дни с температури над 25°C.

 

П.П.: Всичко това са си мои разсъждения, но понякога на човек му убягват детайлите. За това предпочитам да чуя и други мнения и препоръки, които биха ми показали дали греша някъде в моите съждения или има логика в гореописаното.

Редактирано от DTEC
  • Нагоре 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

При средна скорост 60 км/ч правилното е да го сменяте на максимално 250 моточаса (15 000 км) с 0W30 C2. В случая 3 пъти годишно.

  • Нагоре 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

A при 70км/ч средна скорост?

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

За смяна на 20 000 км или 1 год. на маслото средната скорост на движение трябва да е 80 и над км/ч. Според мен трябва да го сменяте трикратно в годината през интервалите които сте дали. Това е най-доброто за колата.

  • Нагоре 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

A при 70км/ч средна скорост?

Нямаме такъв опит.Няма такава средна скорост тук,че да отговоря със сигурност.Средната скорост в БГ е 35-45 в добрия случай.Теоретично ,ако нямаш често подгряване на мотора,заради печката можеш да караш 10-12000км,но в никакъв случай 20000км. Бих заложил здравето на двигателя си на Мобил ЕСП 0W-30.

Дилърското масло е Кастрол Х...10000км и след това Мобил още 10000 км.Ето ти ги 20000 безпроблемни километра.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Изчетох доста от темата ,но така и не стигнах до заключението,кое масло е подходящо за моята к24а3.Без катализатор съм,ако има значение и понеже работя в склад за авточасти,мога да взема почти всяко масло ,което се предлага в България.Въпросът ми е,кое е най-оптималното в случая.За момента обмислям варианти за Мотул,Мобил или Тотал.Като вискозитета ще е 5w30,понеже предното масло много го ядеше,бях си взел наливно Yacco 5w40 от представителя,но тотално се разочаровах от това масло.След това съм доливал с Тотал 5w40 и като че ли разхода на масло рязко намаля.Сега понеже вече е пълен бъркоч маслото в двигателя съм взел една добавка на Bardal за промивка и почистване на маслените махистрали.Плюс,че смятам да направя прогилактика на Vtec и Vtc клапаните(сваляне,почистване,обезмасляване и нови гарнитури с цетки).Искам да сложа фубаво масло което да отговаря на изисква ията на мотора и да е качествено.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Прочетох с интерес дискусията за маслата и реших все пак да попитам какво масло ще ми препоръчате за хонда джаз L12B .В момента Е С РЕПСОЛ 5w40 и наближава време за смяна.

Колата се кара предимно градско.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Изчетох доста от темата ,но така и не стигнах до заключението,кое масло е подходящо за моята к24а3.Без катализатор съм,ако има значение и понеже работя в склад за авточасти,мога да взема почти всяко масло ,което се предлага в България.Въпросът ми е,кое е най-оптималното в случая.За момента обмислям варианти за Мотул,Мобил или Тотал.Като вискозитета ще е 5w30,понеже предното масло много го ядеше...

 

Вискозитетът на маслото сам по себе си не определя дали ще го "яде" двигателя. Mobil1 и Amsoil Signature според различни тестове правят най-здрав маслен филм. Не бих наливал добавки.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ясно ми е за вискозитета,въпроса ми беше кое масло с този вискозитет,което се предлага в България отговаря на изискванията на моя мотор,според производителя.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Таблицата е в началото на темата.

 

https://docs.google.com/spreadsheets/d/18IV4V8vpBlpLht78IJwiptLA0RPjpcSvzF97TGIp8cU/edit#gid=599448475

 

Всяко масло със сертификат ILSAC GF-4/5 става за Хонда.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Здравейте,

На какъв пробег/време е редно да се смени маслото при свръхтежък (според мен) режим на работа на двигателя?

Колата се кара ежедневно по 4-5км градско/лек офроуд, и до два пъти седмично градско/извънградско по 40-50км.

В момента съм налял Amsoil SS 0W-20 и дотук съм навъртял 1000-1500км.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Около 7000-7500 км.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Guest
Темата е заключена и Вие нямате право да коментирате в нея.

  • Потребители разглеждащи страницата   0 потребители

    No registered users viewing this page.

  • Предстоящи събития

    No upcoming events found
×
×
  • Създай нов...