Jump to content
Sign in to follow this  
atoma

Accord 2.2 vs 2.0 vs 2.4

Recommended Posts

 и ако карах през задръстванията на -10 градуса, ми отнемаше около 40-50 минути да стигна и колата още не беше загряла (стрелката не беше стигнала средата), парното едва започваше да работи след 15тата минута

 

 

И вместо да си смениш термостата си подходил генерално и си сменил колата . :D

Бах тез -10 градуса, дето са се усещали като -50, както казва Емо Чолаков . :lol:  50 минути и колата още не била загряла, ти направо ни взе за деца от детските ясли . :tooth:

 

 

 

При мен веригата леко потракваше от началото и бях приготвил парите за смяна. Но маховика замина след 40 хил. км след покупката. Малко по-късно се спука изпускателния колектор. Колата прогресивно започна да пуши след 50-60 хил. км (намекващо за турбо/дюзи, така и не се случи), хем тогава и ремапнах. Не знам как можеше да предвидя тези неща - Юби-ко гледаха колата, карах я, нищо нямаше как да го подскаже.

Аз например ги избегнах тези неща, като си взех дизел който няма проблем с верига, колектори, дюзи и турбо, и 20 000 км. преди да я взема са и сменили съединителя и маховика, така че начини има .

  • Upvote 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

:D Баш термостатът е първият заподозрян. ВИНАГИ.

В крайна сметка грубо от-до за колко минути ще стане топло в колата при температури около нулата и нормално градско каране?

 

Дизелът нямаше ли някакви подгреви на пътищата на антифриза или на малкия кръг някъде?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Да, винаги е заподозрян, но е лесно да се тества без да се сменя напосоки, за всеки случай. Който знае как/кога работи, може да го повери без да го сваля и вари в тенджера с термометър... :) (не, че на времето не съм правил и това)

1. Ако е заседнал в леко отворено положение. Нормално той започва да отваря след 80гр, за това след 5 мин примерно работа на студен двг, когато още не е стигната тази температура, се пипат дебелите маркучи към радиатора и ако са топли, значи той е малко или много отворен. Моят на дизела беше заседнал 1мм отворен, но не знам дали понякога не е било повече, защото го усетих при другия тест:

2. При загряла кола пускаш дълго надолнище без газ или на изкл. скорост. Ако е отворен, стрелката на термометъра започва да пада малко или много, защото насрещната струя охлажда радиатора, а термостата не може да спре потока през него.

Но и при изправен термостат си загрява бавно, беше казано защо.

За предварителното подгряване бях писал в предният си пост, но отново никой не каза нещо, ако знае...

Edited by vesivanova

Share this post


Link to post
Share on other sites

Водоподгревни свещи нямат, сивика ми имаше.

 

Изпратено от моят SM-G388F с помощта на Tapatalk

Share this post


Link to post
Share on other sites

и ако карах през задръстванията на -10 градуса, ми отнемаше около 40-50 минути да стигна и колата още не беше загряла (стрелката не беше стигнала средата), парното едва започваше да работи след 15тата минута

 

И вместо да си смениш термостата си подходил генерално и си сменил колата . :D

Бах тез -10 градуса, дето са се усещали като -50, както казва Емо Чолаков . :lol: 50 минути и колата още не била загряла, ти направо ни взе за деца от детските ясли . :tooth:

 

При мен веригата леко потракваше от началото и бях приготвил парите за смяна. Но маховика замина след 40 хил. км след покупката. Малко по-късно се спука изпускателния колектор. Колата прогресивно започна да пуши след 50-60 хил. км (намекващо за турбо/дюзи, така и не се случи), хем тогава и ремапнах. Не знам как можеше да предвидя тези неща - Юби-ко гледаха колата, карах я, нищо нямаше как да го подскаже.

 

Аз например ги избегнах тези неща, като си взех дизел който няма проблем с верига, колектори, дюзи и турбо, и 20 000 км. преди да я взема са и сменили съединителя и маховика, така че начини има .

 

 

Браво, имало и реалисти в тоя форум. :D:D:D

 

Изпратено от моят SM-G388F с помощта на Tapatalk

Share this post


Link to post
Share on other sites

И вместо да си смениш термостата си подходил генерално и си сменил колата . :D

Бах тез -10 градуса, дето са се усещали като -50, както казва Емо Чолаков . :lol:  50 минути и колата още не била загряла, ти направо ни взе за деца от детските ясли . :tooth:

Аз например ги избегнах тези неща, като си взех дизел който няма проблем с верига, колектори, дюзи и турбо, и 20 000 км. преди да я взема са и сменили съединителя и маховика, така че начини има .

@mar_tod & dido0o_ - не знам защо смятате, че имам някаква скрита цел да лъжа и мамя хората. Не съм се сетил да сменя термостата, а съм сменил колата? Може би. А може би, както и преди съм писал, докато се чудех защо толкова бавно загрява, съм проверил термостата при Миро в Юби-ко и той потвърди, че не е от него. Както каза, че в студа при пълзене по задръстванията е така - зимата постоянно някой с дизел му мрънкал за термостати, сменят и е същото. Десетките теми в този форум всяка зима "защо не загрява" и "слабо парно на дизел" го потвърждават. При мен не се промени този "развален" термостат от първата до 5тата зима с колата. Но въпросът е, че мислех, че темата е да покажем силните и слабите страни на всеки от двигателите, от към пари за поддръжка, проблемност и прочее. Явно стана на "мойто си е най-хубаво, не ги слушай".

 

Та, mar_tod - след 100 000км каране на такъв автомобил, не се смятам за способен да избера читава бройка. Ако смятате, че някой незапознат с марката ще се справи добре и ще вземе над 10 годишен дизел с малък реален пробег от България - явно живеем в различни светове. Каквото съм имал да кажа съм го казал или в тази тема, или във важната в раздела. Мисля да напусна дискусията и да си ходя в яслата.

Edited by Veseliq
  • Upvote 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Водоподгревни свещи нямат, сивика ми имаше.

 

 

Не беше такова подгряване... не помня какво беше описано, но не беше конкретно, само се споменаваше...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Аз си мисля, че е най-добре колегата да се качи, да покара дизела, ако има възможност да го сравни и с бензиновия модел, и после сам да си реши. Важното в случаят е, че Хонда правят много здрави коли, с много добри екстри, които просто работят. 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Аз нищо не смятам просто си казвам наблюденията за модела,аз съм от варна може би тук атмосверните услояия да са по-добри за загряването на тоя диЗел,но няма значение,има много фактори който може би влиаят.

 

Изпратено от моят SM-G388F с помощта на Tapatalk

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

 

Водоподгревни свещи нямат, сивика ми имаше.

 

 

 

Не беше такова подгряване... не помня какво беше описано, но не беше конкретно, само се споменаваше...

 

 

Неможах да ти схвана идеята :huh::huh:

 

Изпратено от моят SM-G388F с помощта на Tapatalk

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

 

Та, mar_tod - след 100 000км каране на такъв автомобил, не се смятам за способен да избера читава бройка. Ако смятате, че някой незапознат с марката ще се справи добре и ще вземе над 10 годишен дизел с малък реален пробег от България - явно живеем в различни светове. Каквото съм имал да кажа съм го казал или в тази тема, или във важната в раздела. Мисля да напусна дискусията и да си ходя в яслата.

 

А ти къде точно видя да съм писал, че читав екземпляр е този с малък реален пробег ? . :)

Наистина живеем в различни светове, за мен читав екземпляр е или чисто нов, или такъв който е надхвърлил едни 200-250 хиляди и са му сменени вече маховици, вериги, турбини и квот се сетиш там . ;)

За  други читав е 10 годишен, с малък реален пробег . :)

 

А относно яслата и термостатите, ако ти имаш само 100к. пробег с дизел, аз за 25 г. с дизели съм навъртял над милион километри и посмъртно не можеш да ме убедиш, че с читав термостат при -10 градуса ще тръгна от Пловдив за София (това са 50 минути каране) и като пристигна в София колата още няма да е в работна температура. :)

Че загряват малко по бавно дизелите, така е, но чак пък както го описвате ми се струва леееееко преувеличено .

Share this post


Link to post
Share on other sites

Има доста голяма разлика между 50 минути каране на магистрала и 50 минути в сутрешния софийски трафик, където 50% от времето двигателя работи на празен ход. В първия случай на 5-тата минута ще духа топло, а във втория Veseliq вече е описал какво става. Аз мога да потвърдя, и за 7-ма, и за 8-ма дизели.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Истината е много проста. Паркирате дизел и бензин една до друга, ядене, пиене, сън и на сутринта палите едновременно, и ги оставяте да загреят мотор и купето. Чакате докато вентилаторната перка на водния радиатор включи, засичайки време. Ако поне някой ми каже че дизела "ще спечели" -спирам да пиша в тая тема. :)

Edited by ceco_accord

Share this post


Link to post
Share on other sites

 

Водоподгревни свещи нямат, сивика ми имаше.

 

 

 

Не беше такова подгряване... не помня какво беше описано, но не беше конкретно, само се споменаваше...

 

Неможах да ти схвана идеята :huh: :huh:

 

 

Нямам вече книжката на колата за да проверя какво пише за това. 

Сега се замислям, че може да бъркам с Авенсиса D-4D, който имах непосредствено преди Акорда i-CTDi. Но все си мисля, че Тойотата имаше такъв подгрев, но електрически, някъде по пътя на въздуха (не, че съм го усетил, пак си загряваше бавно), а за Хондата беше нещо, което използва горивото или изгорелите газове. Допускам, че може да е било само за скандинавските и английските хонди.

Няма ли никой такава книжка, да каже дали пише нещо.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Може ли мнение за 2,4 мотора 2004г ексклузив е. Обслужване , разход, газифициране? Добър мотор ли е, струва ли си спрямо 2.0 и т.н.?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Газифициране от 1200, че да си ок. Обслужване, пренебрежително като цена. Говоря за масло, филтри, реглаж клапани.

Не мога да сравнявам с 2.0 защото съм пробвал сало една за 30тина мин.

Аз като избирах гледах и двата двигатела. Просто 2.4 намерих първо според изискванията.

Това с вървежа лично на мен ми се вижда прекалено. Все пак 155кс не са малко.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Това изречение за вървежа не го разбрах

Share this post


Link to post
Share on other sites

155hp не са малко да,ако са на сивик или джаз,но за акорд...Сега ще кажете никой няма да се състезава с нея но каква е фаидата да взимаш по-слаба кола която гори колкото по-силната 2.4 сигурно данък мпс.

 

Изпратено от моят SM-G388F с помощта на Tapatalk

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

С какво масло се кара този мотор и коко събира?

 

Изпратено от моят SM-G935F с помощта на Tapatalk

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Като цяло стабилна кола ли е при визоки скорости, аз на магистралата карам 160 180

 

Изпратено от моят SM-G935F с помощта на Tapatalk

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Аз не съм карал 2.0 но ме возиха в 2.0 автомат. Ами цеди я до червено, но все едно бяхме с ремарке отзад. После се качих на моята 2.4 автомат и разликата беше огромна. Ако някой от пловдив иска може да сравним. Никито82 160 180 си ги държи без никакви проблеми, но разхода е 14-15/100 газ.

 

Изпратено от моят LG-D855 с помощта на Tapatalk

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Тя и моята алфс дава 13 14 газ с тая скорост. 2.4 мотора е ръчка който гледам. Бензин колко гори в градс и ба магидтрала с такава скорост?

 

Изпратено от моят SM-G935F с помощта на Tapatalk

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Като цяло стабилна кола ли е при визоки скорости, аз на магистралата карам 160 180 Изпратено от моят SM-G935F с помощта на Tapatalk

Ами, поолеква и задницата. Ако искаш стабилност -вземи си комби (освен ако не ти е грозно) :)

Аеродинамиката не е като на крило и понася чудесно големи скорости. По-тежко е отзад (със 100-тина кила), колесната му база е по-дълга (с 5см), което е добре за курсовата устойчивост и надлъжното клатене, общо е по-дълго от седана (с 8.5см) и задния мост е по-здрав и корав (торсиона е 22мм), което е по-добре за напречните наклони във виражите. Всички тея неща са плюсове за стабилността при всякакви скорости. Дори и да има разлика в ускорението, тя е някакви метри, а по-тежка кола вози по-комфортно и си струва заради стотиците километри относително висока скорост. Отделно назад се паркира по-лесно, понеже долния ръб на задното стъкло е на 2 пръста от края на бронята. Чак на последно място е багажника като обем, макар че трансформацията на задния ред е гениална, а на равния под лягат 2-ма възрастни.

Относно моторите, нито си първият, нито ще си последният който тръгвайки за Акорд ги изрежда по реда в заглавието на тази тема -спирайки се на последния. Виж %-та щастливци с комби и автомат е по-малък, но то си е до личен вкус и приоритети -поне докато човек не опита и не установи лично че там е истината.

Edited by ceco_accord
  • Upvote 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

:D Баш термостатът е първият заподозрян. ВИНАГИ.

В крайна сметка грубо от-до за колко минути ще стане топло в колата при температури около нулата и нормално градско каране?

 

Дизелът нямаше ли някакви подгреви на пътищата на антифриза или на малкия кръг някъде?

 Дани, ако всичко е на ред по колата (вкл. термостата  :) ) след третия километър започва да си духа топло, като след още 1,5 км. стрелката си е достигнала нормалното положение и си духа вече горещо.Това при външна температура до -10 градуса. Ако е по-студено, примерно -20 гр.  истинското топло започва да духа към 6,5-я километър, съответно и стрелката тогава си се заковава на мястото си.

И това са дългогодишни наблюдения (близо 2100 бр. по 7,5 км. в една посока, със задръстване и светофари и също 2100 пъти по 7,5 км. в обратна посока през нощта, без спиране) но при CR-V, като двигателя е същия . 

На който колата не е в горните граници, значи има проблем.

  • Upvote 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Колко масло събира ръчната скоростна кутия на Акорд 2006-2007 К24 двигател.

Edited by wancata

Share this post


Link to post
Share on other sites

Колко масло събира ръчната скоростна кутия на Акорд 2006-2007 К24 двигател.

 

1.9 литра...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Истината е много проста. Паркирате дизел и бензин една до друга, ядене, пиене, сън и на сутринта палите едновременно, и ги оставяте да загреят мотор и купето. Чакате докато вентилаторната перка на водния радиатор включи, засичайки време. Ако поне някой ми каже че дизела "ще спечели" -спирам да пиша в тая тема. :)

То никой не е казвал, че дизела ще загрее по бързо, ама това, че след близо час работа още няма да е загрял са си алабализми . :)

Той не е измислен за да произвежда топлина, а да дава икономия на гориво, за производство на топлина е измислен бензиновия двигател :P  и даже се чудя понякога защо масово викат на дизелите "печки", баш са си печки бензинките, освен да греят друго нищо не вършат .

Емича по долу е описал при какви условия, как му загрява колата, сега остава тези с бензинките да му обяснят, как колата му нещо не е в ред . :D

Share this post


Link to post
Share on other sites

посмъртно не можеш да ме убедиш, че с читав термостат при -10 градуса ще тръгна от Пловдив за София (това са 50 минути каране) и като пристигна в София колата още няма да е в работна температура.  :)

Че загряват малко по бавно дизелите, така е, но чак пък както го описвате ми се струва леееееко преувеличено .

 

 

Но аз никога не съм се опитвал да те обедя, че с читав термостат от Пловдив за София няма да загрее - на 10тата минута ще е жега в колата, а двигателя, ще е на 80 градуса! Специално написах, че ако двигателя е под товар, загрява бързо. Но ако пълзиш в задръствания с пуснато парно (какъвто беше цитирания случай - 50 минути за 9км път в Софийски задръствания), НЕ загрява! Ето го и цитата на поста ми да не търсиш:

 

 

Горното е вярно само и единствено ако двигателя е под товар. Три години работих в северния край на София (Сухата Река) и пътувах от южния й край (Борово) и ако карах през задръстванията на -10 градуса, ми отнемаше около 40-50 минути да стигна и колата още не беше загряла (стрелката не беше стигнала средата), парното едва започваше да работи след 15тата минута (и то без бутона Auto, а ръчен режим, иначе никакво топло) и колата работеше студена от край до край. Заради това в един момент започнах да карам около 3но по-дълъг като разстояние маршрут по околовръстното, през Горубляне, през бул. Брюксел, че като време е почти същото, но поне не умираш от студ. Та, ако висиш в задръствания, това с "жега на 10тата минута" е абсурд. Еле пък ако караш колата на кратки разстояния на 2-3км ...

 

И накрая, Марто - аз имам 100 000км с този дизел, ти имаш 1 000 000км с дизели, а знаем ли автора колко опит с дизели има? Има ли гаранция, че ще избере двигател в добро състояние, със сменени всички консумативи или такъв с малък пробег, където оригиналните консумативи имат остатъчен живот? Ако вземе привидно запазен дизел, пак има рискове. Ако вземе привидно запазен бензин, най-голямата драма (ако съдим по форума) е, че може да гори масло. Но хора с двигатели на по 300-400 хиляди км, просто доливат по литъра-два между смени, но не ги спира да си карат. Пък със "забиващ" маховик или свиреща турбина, не можеш да тръгнеш в чужбина на сляпо, че репатраците са скъпи - трябва да го оправяш бързо.

Edited by Veseliq

Share this post


Link to post
Share on other sites

Вярно че така им викат -защо ли :) Другото вярно е че предимно за тях са измислени печки за допълнително вграждане, но наистина, по-бавно "стоплят", обаче икономията е главния фактор за избора им.

Иначе ние си говорим за ускорение и биене в гърба, но кой пътник возещ се на задната седалка харесва такива тласъци. Мойте примерно не се кефят като при 90 на 5-та скоча на газта и автомата сваля на 2-ра, а кротко лежащата стрелка на оборотомера се изправя вертикално :) Като не съм сам, все по-рядко карам така, понеже е доста егоистично спрямо комфорта на останалите. Предпочитам да изчакам, а не че не мога да резна 3 тира едновременно. Примерно като тръгнем на някъде, моите заспиват и се събуждат като си отспят, а средната ми скорост си е около 90. Примерно "лягат си" в първото село и се будят след 80мин. на грапавия асфалт над Плевен, а до там е селия, баири, неравности и ако е жега им пускам "ладното". 2.4 не е по-бавен в ускорението от 2.2, но е далеч по комфортен. Това естествено си има своята цена + 4-5 лв. на 100км спрямо дизела (нямам газова).  Всичко опира до парите и значението им за конкретния и околните човеци.

Edited by ceco_accord

Share this post


Link to post
Share on other sites

Никакъв опит нямам с дизелови мотори, карал съм 2 - 3 пъти просто за пробата. Никога не съм имал и не съм поддържал дизел.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Аз лично когато карах бензинка и аз като вас бях против дизела,въпреки че много ме изнервяше разходът на две горива,нестабилните обороти от гадна газ влиянието на климатика и пътниците върху динамиката както и баирите....Но с 2.2дизел това е в миналото,винаги върви колкото и да е натоварена най-много се кефя с пет човека на климатик на байр когато и дадеш газта отлита, а за гориво не мисля, преди първата работа на газ беше когато заредя да нулирам километража да видя дали ще изгори по-малко тоя път.Сега на заплата пълня до горе и така до следващата.

 

Изпратено от моят SM-G388F с помощта на Tapatalk

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

В кой сайт мога да проверя хондата по номер на рамата?

 

Изпратено от моят SM-G935F с помощта на Tapatalk

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

В никой. Единственият ти шанс е ако отидете в Бултрако за преглед (или имаш познат, който работи там), от там да ти дадът историята. Но вече не дават история по рама (можеш да пробваш да им се обадиш дали биха го направили срещу заплашване, но като последно преди две години купувах Хонда казаха само на място с текущия собственик и автомобила). В някои държави можеш да провериш онлайн на какви километри е била колата при годишен технически преглед.

Edited by Veseliq

Share this post


Link to post
Share on other sites

Аз я проверих, излиза година модел, кога и къде е произведена и какъв тип оборудване е

 

Изпратено от моят SM-G935F с помощта на Tapatalk

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

2.4 мотора с 2 катализатора ли е?

 

Изпратено от моят SM-G935F с помощта на Tapatalk

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Само с един. 2 сонди има. Една преди и една на катализатора.

Има повече гърнета. 2 задни и 2 средни и катализатора, по спомен...

Edited by h5rov

Share this post


Link to post
Share on other sites

Пич, тотално не си наясно кво търсиш.Хвани прочети малко кво и как.

  • Upvote 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Мен ми отне няколко месеца (почти ежедневно няколкочасово четене) докато мина всички налични теми в тоя форум (и специално раздела Акорд), докато си оформя мнение (благодарско на всички прежде писали). Той може и да не си е дал такъв срок, или пък да му се налага спешно да усвои едни пари, па после ще му мисли.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Това беше писал Никито.

 

Здравейте, спрял съм се на този автомобил http://www.cars.bg/offer/c2048842. Какво мислите като цяло за него и за избора на 2.2 двигател. Не съм имал дизел до сега. Търся Хонда Акорд до 10 000лв. Карам малко по 10 000км на година. Хондата ще е втори автомобил и сигурно ще се кара и под 10К км на година. Благодаря. Очаквам и други предложения от Вас.

  • Upvote 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nikito82, най-добре е ти сам да знаеш какво искаш, не ти препоръчвам да се водиш по мненията на колегите, не защото не са верни, а защото всеки е доволен от своята Хонда, ще ти препоръчват да си вземеш кола с такъв двигател, какъвто е неговия. Всеки един двигател си има своите предимства и недостатъци. Мненията на колегите ще те объркат повече, затова те съветвам да се качиш и да покараш Акорди с трите вида двигатели и да си решиш сам, защото колата ще я караш ти. Няма измислен още такъв двигател, който много да върви и да харчи малко, ако вземеш бензинов, ще трябва да се примириш с разхода на масло и да му сложиш газова уредба, както и за да усетиш цялата му мощност, трябва да го караш във високите обороти, което неминуемо вдига разхода. Дизела има мощност и в ниските обороти, но пък зимата загрява бавно. Избора е твой.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
Sign in to follow this  

  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

  • Upcoming Events

    No upcoming events found
×
×
  • Create New...