Jump to content
atoma

Accord 2.2 vs 2.0 vs 2.4

Recommended Posts

 

Аз не мога да разбера какво ги говорите толкова тия демпфери и вериги,като повечето акорди са си направили годините и километрите и са сменени.защо не говорите колко пари се дава за газово,свещи кабели ланди сонди за разход на масло и евентуална смяна на сегменти и вложки на по-караните акорди. Изпратено от моят SM-G388F с помощта на Tapatalk

Аз уважавам мнението на всички за това веднага си признавам:

1. Газово нямам - 0 лв

2. Свещи смених, защото исках иридиеви и приятел ми го донесе от USA - 50 лв

3. Кабели не съм сменял - 0 лв

4. ЛаНда (ламбда) сонда си е ок - 0 лв

5. Маслото го слагам 0W30 - за 10000 км не ми се налага да доливам

6. Сегменти и вложки (чукам на дърво сега) са си ок - 0 лв

Това е за 3 години и 40000 км навъртяни от мен (сигурно ако бях минал 100000 разходите щяха да са други).

Колеги, върти ми се в главата една тема, която мисля ще е нова за форума, но моля в нея да пишат само хора, които са напълно откровени и честни, иначе няма да има смисъл от нея. Ще се казва "Колко пари давам по любимата си - кола  :)" 

 

 

Идеята за тема за разходите е добра, но аз и сега си записвам до стотинка всеки разход и може да се види в carspending.

Проблемът на такава тема според мен ще бъде, че няма да има прегледност когато се натрупат много записи и ще е трудно да се отнесат по направления (ремонти, обслужване и т,н.).

Иначе съм "за". Аз освен в carspending си водя стриктно и екселско файлче с всички разходи и цени и мога веднага да го постна.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Отговорено (Редактирано)

Водете си бележки че когато ги продавате ще ви ги платят☺☺☺☺с тия тънки сметки сме готови за коли на ток.....

То след тази тема колегите ще намалеят, всеки пише някви цени някви разходи на бензин газ...нафта...дали са реални само тои си знае...

Изпратено от моят SM-G388F с помощта на Tapatalk

 

Редактирано от dido0o_

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Отговорено (Редактирано)

Аз не мога да разбера какво ги говорите толкова тия демпфери и вериги,като повечето акорди са си направили годините и километрите и са сменени.защо не говорите колко пари се дава за газово,свещи кабели ланди сонди за разход на масло и евентуална смяна на сегменти и вложки на по-караните акорди. Изпратено от моят SM-G388F с помощта на Tapatalk

Какво има за говорене? Извадих ти ги едно до друго - събитани данни в продължение на 5 години при дизела и 4 години при бензина. 

 

Отделно инфото ти за газовите е от преди 10г. Не зная кога си го карал тоя Акорд 1.8 на газ, но реалностите за АГУ в момента са други. 

Бих си мълчал, както гледам повечето пъти да го правя, и да ви оставя да си халюцинирате, но вече взе да ми писва, да ме окадяват някакви ремапнати/неизправни дизели ... щото разбираш ли .. кефа цена нямал.

 

 

Водете си бележки че когато ги продавате ще ви ги платят☺☺☺☺с тия тънки сметки сме готови за коли на ток..... То след тази тема колегите ще намалеят, всеки пише някви цени някви разходи на бензин газ...нафта...дали са реални само тои си знае... 

 
...как не се сетих, че ти си анти автомобилите на електричество. 
 
Много ясно, че не е реално. Имам профил в карспендинга с хубави числа, само за да мога да го поствам в подобни теми - изобличи ме :(

 

Редактирано от Чавдар K
  • Нагоре 2

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Колега тази ми е 8мата хонда 6-на бензин газ 2-дизел незнам кой халюцинира но тая тема отиде далече.Говорих ме за кола която върви и гори малко това е дизела,вие почнахте ама тя моита с газ-маз еми аз ако сложа газ 3кила на долу......☺☺☺

 

Изпратено от моят SM-G388F с помощта на Tapatalk

 

 

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Отговорено (Редактирано)

За година от както я карам вчера ми протече радиатора на Nissens взех 220 лв. Взех я и със изпуснал амортисьор преден ляв, комплекта  360 лева с монтажа. Консумативите даже няма и смисъл да ги коментирам. Спортна генерация(гърнета) от меката връзка, спортен филтър и в момента я карам с 18 ки. Карането ми е 60 % градско 40 % извънградско и с пълен резервоар минавам средно 630-660 км и като долея събира 55-58 литра. С 16 ките разхода е литър надоло като смея да твърдя, че крачето доста често ми пропада, забравих да ти кажа че и катализатора го няма. Но както всички знаем колата за тези години няма такъв аналог, всеки друг аналогов автомобил с около 200 кончета колкото нашите гори доста повече, било то нафта камоли и бензин. Най оптималният вариант за 7 ма генерация вече е к24 нищо лично към другите колеги. 

Редактирано от Valkov90

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Отговорено (Редактирано)

Хах, Чавдаре. Ако очакваш гражданите да мислят по такива въпроси и да взимат решения вместо институциите ... :)

Ти колко човека си видял върнати за емисии?

 

За Дидко да кажа, че има и други варианти за гъзареене, ма нафтичка с турбинка е най-бюджетният. :)

И що ли нафта 90 коня тряя плаща в пъти по-малко данък от бензин с газ 110 коня примерно?

Ма тва е друга тема.

Заеби...

Редактирано от dindin

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Нее гъзарене, всеки иска колата му да върви и да не му бърка в джоба.Но не всеки ноже да го постигне.

 

Изпратено от моят SM-G388F с помощта на Tapatalk

 

 

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Отговорено (Редактирано)

Аз ще я пусна темата, пък каквото стане. И Дидо горе дето казва, че всеки ще пише каквито цифри си поиска е прав, за това моля да пишат само честните колеги, другите нека само четат. :)

Редактирано от vesivanova

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Отговорено (Редактирано)

Нее гъзарене, всеки иска колата му да върви и да не му бърка в джоба.Но не всеки ноже да го постигне. Изпратено от моят SM-G388F с помощта на Tapatalk

Благодарим значи, че ни открехна за турбо дизелите... :)

Ето и аз като теб .. 8-ма Хонда карам, но не мога да нацеля ваксата :)

Редактирано от Чавдар K

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

От месец и половина пътувам само извънградско, скорости между 100-160, 2-ма или 3-ма човека в колата (аз и 2 жени) с 2-3 куфара и някоя и друга раница. Гуми 225/45/17 с леки джанти Rota Boost, на 2.3 атмосфери. Крака ми почти винаги тежи, разхода извън града почти винаги ми е 9,5-10,5л/100км по колата не е барано нищо, катила си е там, няма спорЕн филтър. Ааа колата е комби Type S 2.4 мотор, ръчка. В града не падам под 13л/100км, зимата е около 15л/100км. Такова съм си избрал, такова си карам, за ся не ми е върнала бензин, явно не съм икономичен.

 

Призовавам отново да се спазва добрия тон :)

 

ps: за протокола: сменил съм до ся, съединител -350лв + работа, амортисьори предни мисля бяха по 150-ина лв бройката + работа, компресор климатик който на тия коли си е консуматив... - 250лв + работа + 100лв зареждане и вакуум, тампони големи на долните носачи, някой и друг шарнир и туй то.

 

ps2: 2 пъти машинка на задна ел. врата :D

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

 

Нее гъзарене, всеки иска колата му да върви и да не му бърка в джоба.Но не всеки ноже да го постигне. Изпратено от моят SM-G388F с помощта на Tapatalk

 

 

Благодарим значи, че ни открехна за турбо дизелите... :)

Ето и аз като теб .. 8-ма Хонда карам, но не мога да нацеля ваксата :)

 

 

 

 

 

Еми пожелавам ти късмет........

 

Изпратено от моят SM-G388F с помощта на Tapatalk

 

 

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

:offtopic:

Доказано е че до седмица след покупката, човек оправдава избора си. Това е психосоматичен ефект и е понятен. Изключенията от болшинството или не приемат ситуацията и бидейки честни -признават разочарованието си, или правят следващи стъпки в промяната и, като разпродават или тунинговат. Всичко е нормално, разбираемо и простимо, стига да не се изопачават фактите и да не се израждат в нелицеприятни дрязги. Такива неща не ми се четат, колкото и компетентни да са авторите им. Писаното от мен е добронамерено (поради манталитет) и вярно (поради непосредствен опит).

  • Нагоре 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Отговорено (Редактирано)

Евала Цецо, много на място го написа! Но съгласи се, че и на търпеливите хора понякога им избиват чивиите като четат и гледат другите какви ги ръсят. Единствено обективни и неща през които съм минал се старая да пиша и аз. За това имам само 100-тина поста във форума J

Редактирано от e4omir

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ще споделя и една 100% истина по темата. Преди 2 г. -като се чудех каква да е следващата ми Хонда, зададох въпроса си на Миро от Юби-Ко. Човека е там от миналия век и достатъчно се е главоблъскал и ръкотрошил по марката (и не само). Та той ми рече:

 

-Акорд, 2.4, АТ, комби.

Питам го -последното защо?

-Заради багажника и най-вече заради това което е под него.

Така и направих.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Българина обича да чува това което иска да чуе,съжалявам ако съм обидил някого но когато съм сигурен в нещо обичам да стигам до край.Защото с тая кола съм се занимавал доста и доста съм прочел и научил за нея,от хора не от нета където е пълно с небивалици от рода "1700лв са веригите к/т".Защо всеки когато чуе за повече мощност и си мисли за джигити и гонки....

 

Изпратено от моят SM-G388F с помощта на Tapatalk

 

 

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

И в крайна сметка си влязохте в спор и никой нищо не ми помогна, напротив още по-объркан съм.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Отговорено (Редактирано)

Тъй като аз съм човекът с въпросния Акорд 7, който обичах и карах над 100 000км с голям кеф, ми се струва уместно да кажа, че стария дизел субективно икономически излиза по-скъпо дори само от бензин, без да включвам LPG в сметката. Как така? Ами дали 50л бензин или 50л нафта, все са едни пари. Бензина зареждаш по-често... ама не го смяташ в бюджета - категория "общи семейни разходи". Обаче като дойдат 1500лв за маховик и съединител, или 1100лв за верига или 1000лв за турбо... трябва да . Другото е, че в един момент нафтовата машина започна да пуши, след ремапа още повече - това не ми беше на сърцето. Покрай това пък се притеснявах турбина ли предстои, дюзи ли, или просто катализатора е заминал. Мога ли спокойно да тръгна из европа с колата или не?

 

Но за автомобил на над 200 000км, притесненията покрай възможните проблеми не си струват по-ниския разход. Ако някой смята, че на вече дъртите дизели са им сменени веригите, маховиците и няма какво да им се повреди - може да види постовете на "Whererabbit" и "JapCar", които са описали колко още неща могат да се повредят. Ако днес отида за нова Хонда в Бултрако или имам гаранция, че ползван автомобил е с малък пробег, ще взема дизел. Обичам дългия пробег на едно зареждане и високия въртящ момент. Но за 6 години каране на дизелова Хонда, не се чувствах уверен, че мога да подбера достатъчно запазена и потенциално безпроблемна бройка, за това и взех бензин, без намерения за газ за сега и съм доволен  :)

Редактирано от Veseliq
  • Нагоре 3

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Отговорено (Редактирано)

И що ли нафта 90 коня тряя плаща в пъти по-малко данък от бензин с газ 110 коня примерно?

Ма тва е друга тема.

Заеби...

Може ли да ти отговоря аз .

По същата причина, поради която и този с дизела трябва да плаща същата цена като за литър бензин, въпреки че и малките деца знаят, че нафтата е отпадъчен продукт от производството на бензин и това което се плаща за нея изобщо не е реалната и цена .

Та  точната причина е тъпотията на управляващите .

 

 

 

:offtopic:

Доказано е че до седмица след покупката, човек оправдава избора си. Това е психосоматичен ефект и е понятен. Изключенията от болшинството или не приемат ситуацията и бидейки честни -признават разочарованието си, или правят следващи стъпки в промяната и, като разпродават или тунинговат. Всичко е нормално, разбираемо и простимо, стига да не се изопачават фактите и да не се израждат в нелицеприятни дрязги. Такива неща не ми се четат, колкото и компетентни да са авторите им. Писаното от мен е добронамерено (поради манталитет) и вярно (поради непосредствен опит).

То изопачаването на фактите си е запазена марка на любителите на бензина . Няма тема, не само в този форум, да се появи някой който е тръгнал да си купува дизелова кола и да не го налазят бензинджиите и да му обясняват колко е скъпа поддръжката на дизела и колко по хубаво и икономично е бензинка на газ .

Е аз за 27 г. откак дойде демокрацията, само веднъж преди 6-7 г. си взех бензинка на газ, така и не оправдах избора си не след седмица, ами цели 2 години, когато направих следващата стъпка, отново дизел, който като разход на гориво ми дава абсолютно същата сума на 100 км. изминати през повечето време на годината и с 1.5-2 лв. по малко през зимата .

И за тези 25 г. през които съм търкалял дизели, как пък веднъж не я усетих тая скъпа поддръжка за която постоянно се говори, явно съм някой супер-мега- хипер късметлия . :D

 

П.П. Ей на, докато пиша и се е появил още един със скъпите консумативи  :)  маховик, турбо и вериги, които човек може да избегне, ако си отваря очите при покупката .

Редактирано от mar_tod

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Отговорено (Редактирано)

Колега аз заради това не ти дадох съвет, а само посочих фактите за моята кола, а пък ти да можеш сам да си прецениш кое е най-удачно за теб.

Ако мога да си позволя съвет - вземи тази, която е най-запазена и гледана.

 

Аз за себе си избрах:

  1. Бензин - попрочетох и поразпитах за цени за поддръжка и прецених, че е по-изгодно. Също така за да сложа газ и да се возя по-евтино. Каквото и да ти говорят - на газ ВИНАГИ е по-евтино.
  2. Автомат - защото в града (а и извън) е изключтелно удобен.
  3. Комби - за да мога да превозвам повече багаж.
  4. Хонда - защото е надежден и икономичен и, не на последно място - красив.
Редактирано от romborak
  • Нагоре 2

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Отговорено (Редактирано)

И в крайна сметка си влязохте в спор и никой нищо не ми помогна, напротив още по-объркан съм.

Напротив. Сега знаеш колко не си знаел и усещаш че периметърът се разширява. Това е добро начало, а процесът на осъзнат избор винаги има латентен период. Нали усещаш че (с извинение) пишещите тук се закрастихме по принцип, макар твоята питанка да беше поводът. Подобни теми и преди са се изкривявали. Истината е някъде там, а личната ти и малко в мъглата, но "ще изгрее слънце и на твоята улица" -важното е да не е спорадично, а преобладаващо. Дори и аз съм имал "облачни дни" :) И при мен мина време докато се убедя в избора си, макар да беше по-конкретизиран.

Редактирано от ceco_accord

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Искам да попитам на тия дизелови хонди може ли да е видат реалните километри?

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Отговорено (Редактирано)

Пише ги само на едно място. Веднъж пренаписани няма как да се видят реалните...

Редактирано от vesivanova

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

И това уж нова кола, сравнение с Алфа. На Алфа диьел могат да ти ги видят.

 

Изпратено от моят SM-G935F с помощта на Tapatalk

 

 

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Така някакви мнения за конкретния автомобил, който съм постнал. Днес много валя и не отидох, но утре ще отида да я гледам.

 

Изпратено от моят SM-G935F с помощта на Tapatalk

 

 

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Отговорено (Редактирано)

И в крайна сметка си влязохте в спор и никой нищо не ми помогна, напротив още по-объркан съм.

Колега и на това ако казваш, че не е помощ..., по скоро можеше да се включваш с някакви конкретни питанки, относно ти към какво клониш и защо, според твоите нужди от автомобила. Писал си, че ще я караш малко, за което също получи отговор.Точно от такива постове,аз бих извлякал ценната информация и бих казал едно голямо БЛАГОДАРЯ! А относно обявата, въпросите и отговорите,са вече за тази тема :http://forums.hondabg.com/index.php?showtopic=101162&page=11&do=findComment&comment=1057493284 Редактирано от JHM

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Взимай нещо, че стана много горещо в този форум.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Отговорено (Редактирано)

Малко, малко, ще я карам 1 месечно извън града, ако е дизел.

 

Изпратено от моят SM-G935F с помощта на Tapatalk

Редактирано от vesivanova

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ползвай този сайт за приблизителни километри - https://www.vindecoderz.com/ . На Акорда който карам й дават приблизителни 192 000км, които са близко до реалноста, а те са 220 000км ;) Моите си ги знам, защото колата е купувана на 3 години от дилъра в България на реални( дълбоко се съмнявам, че ги превъртат ) 30 000км. 
Може да съдиш и по запазеността на интериора, седалката да не е протрита, волана, лоста на скоростите, корите и копчетата по вратите. Акорда ми който е на 220 000км има малко места по волана, които са се матирали, главно по изпъкналите ръбове, лоста на скоростите не е мръднал ( не е показателно, защото на някои мъже потта им е изключително киселинна и разяжда дори и неръждаема стомана ), около копчетата на волана може да е протрито също и напукано. В общи линии ако колата е минала 200-250 000км може да се радваш, защото евентуални смени на верига и съединител най-вероятно са настъпили вече и е нужно просто каране с правилния вискозитет и смяна на правилните интервали. 

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Но за автомобил на над 200 000км, притесненията покрай възможните проблеми не си струват по-ниския разход. Ако някой смята, че на вече дъртите дизели са им сменени веригите, маховиците и няма какво да им се повреди - може да види постовете на "Whererabbit" и "JapCar", които са описали колко още неща могат да се повредят. Ако днес отида за нова Хонда в Бултрако или имам гаранция, че ползван автомобил е с малък пробег, ще взема дизел.

Няколко пъти съм споменавал защо смених дизеловия с бензинов Акорд, ще кажа пак- След като смених веригите и стегнах ходовата част, разбрах, че реалните километри са около 400хил (била е такси), а я купих на 3 пъти по-малко. В Англия има сайтове в които може да провериш историята на колата си (£5-10) и други където безплатно се виждат по-малко неща, но достатъчни за да разбереш за реалния пробег, например всяка година на колко км е била при минаване на год, техн. преглед и ако не е минала от първи път, какво е било...Когато купувам коли не бях проверявал, но сега вече го правя. Та, въпреки, че колата си беше много ОК, след като разбрах, реших, да я сменя с бензин, защото не е здравословно да имам кола с такъв пробег- потенциално както бяха споменати-маховик, дюзи, помпа, турбо. Достатъчно е само едно от тези неща да гръмне и файдата от предимствата отива на кино. Освен това год. ми пробег е малък и дори няма да мога да компенсирам евентуален ремонт с горивната икономия, няма кога да я направя с малък пробег.

И така, за мен вече истината е- дизел само ако е под 5г/малко км и очакван голям годишен пробег. Иначе кефа от карането е по-голям, но цената му за дърта кола може да е голяма.

  • Нагоре 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

....парното зимата тръгва на 3-тата минута.

Твърде смело изказване, да не е пропуснато 1 или 2 преди 3... Дори при бензина не е за 3мин, дизела ми закарваше стрелката зимата на нормалното си положение след 10км, а известно е, че и тогава раб. температура (90гр) още не е достигната...

  • Нагоре 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Отговорено (Редактирано)

Колега, парното тръгва много преди стрелката да е отлепила. Тя мърда от 50 градуса на горе.

На 30 градуса пак духа леко топло и на 40, не само на 90.

Редактирано от vesivanova

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Как всички се оплакват от това бавно захряване, само ти разби мита.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Отговорено (Редактирано)

Добро утро на всички. Предлагам да спрем да се чепкаме с Дидо. Сигурно нещата, които казва са така и всеки е прав за себе си според мен.

Аз искам да продължа темата със следния провокативен въпрос  :D Нищо лично, така че моля да не ми скачате трупешката :D Наистина ли 2.4 мотора е толкова по бърз от 2.0? На няколко места съм чел от колеги, че разликата не е чак толкова голяма. И отново да кажа говорим за стокови с ръчни скорости например. Аз лично карам 2.0 седан с ръчни със стокови джанти 16 и от както я купих продължих да гледам обявите на 2.4 автомат (определено исках такава, но когато купувах нямаше никакво предлагане на пазара). Аз колата си я карам на бензин и за мен върви повече от достатъчно, като вече съм свикнал с вървежа й като повечето от Вас с колите си предполагам. Та, един приятел си взе 2.4 type-S седан с ръчни скорости, сложи газов инжекцион, като колата си е с 17 джанти. Моя човек каза, че на газ почти няма разлика вървежа й и като дойде да се похвали и повозим доста пъти я натисна от 0 км до червено. С риск да се изпокараме пак, смея да кажа, че ако бях със затворени очи нямаше да позная дали съм в моята 2.0 или в неговата 2.4 (говоря за вървеж). Наистина очаквах да се нас@ра от кеф и вървеж и да умра от яд че не съм си взел такава, а то точно обратното – още повече се влюбих в моята. Уточнявам, че не сме се дърпали и състезавали, говоря за обективно/субективно (предполагам) чувство, но смея да твърдя, че съм обективен в преценката си.

100 % колата върви повече, това го показват и обективните цифри (поне 1 сек от 0 до 100 го дават за стокови мотори). Но при въпросната ситуация от какво може да се проявило това чувство на не вървеж в мен (в смисъл очаквах мнооого повече):

1.       Защото е на газ, а моята на бензин

2.       Защото е с по големи джанти/гуми

3.       Технически проблем (колата е много запазена и беше минал през доста прегледи/майстори преди да я вземе)

4.       Комбинация от горните две/три

5.       Защото тотално съм се объркал и отказвам да приема, че моята е много по-бавна и е трябвало да изчакам още няколко месеца за такъв мотор :D :D :D

 

Поздрави на всички и успешен ден.

Редактирано от e4omir
  • Нагоре 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Как всички се оплакват от това бавно захряване, само ти разби митът....

Колега, не четеш редовете, колата бавно достига работна температура, но парно има от 30градуса на горе, а тя ги достига достатъчно бързо, за да духне топличко.мСложил съм си елм и ми ги показва дигитално на живо в цифри. Говоря за диапазона до -5 -6 градуса, на по-студено е друго.

 

Изпратено от моят SM-G388F с помощта на Tapatalk

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Дизелът е с по-високо КПД и за това топлоотдава по-бавно -това е факт. Колцата ми стои в гараж (под блока) и при зимна външна температура 0гр. в него е 12гр. Докато я изкарам и го затворя, минава минутка, а мотора работи на мин.обороти за студен ДВГ . За следващата минута маневрирам на заден и по алеята пред блока излизам на главната квартална улица. За тези 2 мин. до тук педала на газта не се натиска, нито си правя труда да пускам парно. За следващата минута минавам 570метра стигайки до светофара на главната улица, като колцата не надвишава 2000 оборота (ако съм на автоматичен режим) или 1500 -ако "ръчкам". До тук 3 мин и 690 метра. Там "цъквам" парното, понеже стрелката вече е отлепила от 0-та. Ако хвана зелената вълна, минавам още 1270 метра до центъра, което отнема още 2 минути. Шофирам в същия стил понеже трафикът се движи законосъобразно. До тук 5 мин и 1.96 км. Паркирайки, моторът е в нормална работна температура (мин об 750) и си духа горещо. Обикновено отнема още 4-5 мин. понеже не съм късметлия и чакам на 3-те светофара. Времето за загряване може да се съкрати с минутка, само ако след 2-рата мин. му "фъргам газ" -което рядко правя.

Ако някой с 2.2 мотор ми каже че неговият стопля по-бързо, ще си помисля че или го "напича" още от първата секунда (което си е вредно), или че слага печка под картера, което си е опасно, или че за него времето е относително понятие :)

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Отговорено (Редактирано)

Така е, на 3-тата минута духа леко топло, на 5-тата вече е топло, на 10-тата е жега. Големият мотор загрява по-бързо и изтива по-бавно, не правете ставнение с 1.9тди, той загрява много по-бавно. Нищо лично, просто правя сравнение.

 

Изпратено от моят SM-G388F с помощта на Tapatalk

Редактирано от vesivanova

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Отговорено (Редактирано)

Горното е вярно само и единствено ако двигателя е под товар. Три години работих в северния край на София (Сухата Река) и пътувах от южния й край (Борово) и ако карах през задръстванията на -10 градуса, ми отнемаше около 40-50 минути да стигна и колата още не беше загряла (стрелката не беше стигнала средата), парното едва започваше да работи след 15тата минута (и то без бутона Auto, а ръчен режим, иначе никакво топло) и колата работеше студена от край до край. Заради това в един момент започнах да карам около 3но по-дълъг като разстояние маршрут по околовръстното, през Горубляне, през бул. Брюксел, че като време е почти същото, но поне не умираш от студ. Та, ако висиш в задръствания, това с "жега на 10тата минута" е абсурд. Еле пък ако караш колата на кратки разстояния на 2-3км - просто си караш с яке, шапка и ръкавици. Което пак не беше причината да не взема пак дизел - не ми пречеше, но нека да казваме фактите каквито са. 

 

П.П. Ей на, докато пиша и се е появил още един със скъпите консумативи   :)  маховик, турбо и вериги, които човек може да избегне, ако си отваря очите при покупката .

При мен веригата леко потракваше от началото и бях приготвил парите за смяна. Но маховика замина след 40 хил. км след покупката. Малко по-късно се спука изпускателния колектор. Колата прогресивно започна да пуши след 50-60 хил. км (намекващо за турбо/дюзи, така и не се случи), хем тогава и ремапнах. Не знам как можеше да предвидя тези неща - Юби-ко гледаха колата, карах я, нищо нямаше как да го подскаже. Мога да кажа, че 2010та година взех доста запазен дизел и не съжалявам за нищо. Но ако тогава беше пълно с дизели кенефи, то 2017та шанса да намериш запазен такъв с много остатъчен живот ми се вижда още по-трудна мисия.

Редактирано от Veseliq
  • Нагоре 2

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Отговорено (Редактирано)

Именно. Всеки мотор загрява по-бързо при натоварване. То обаче е противопоказно в началните минути. Живея в краен квартал и ако тръгна от къщи да излизам от града, колата е загряла на 3-тата минута, понеже има баир в посока Враца (0.5км) на който и "фъргам газ". Преди това (1.5км) се движа в режима описан преди. Така за 2 км и 3 мин мотора е загрял и на билото в комбито вече е топло. Кой каквото и да говори -дизела това не го може.

Редактирано от ceco_accord

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Отговорено (Редактирано)

"...Кой каквото и да говори -дизела това не го може."

Даже и при 8 генерация дизел парното е същото.

 

А за вървежа м/у 2.0 и 2.4,за който говори колегата е4омир по горе, бих потвърдил същото.Преди да купя моята,карах една след друга, двете и очакванията за нещо много по силно, като тяга и вървеж не се оправдаха. Шумът от мотора и при 2.4 при ускрение,е също така доста в купето.

Редактирано от JHM

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Каквото и да се говори, на дизела отоплението не тръгва бързо, както се каза без натоварване. До работата ми беше 3.5 мили и повечето надолнище, та си се возех все на студено, а стрелката едвам стигаше нормално положение. То и големи студове тук няма ама все пак с бензина е по-добре в моя случай.

В книжката пишеше нещо, че имало допълнително подгряване, работещо преди основното отопление да загрее, но така и не се разбра има ли, няма ли, работи ли, не работи ли...Май беше ставало въпрос в някаква тема за това, но не се разбра ясно, ако го има къде е и на какъв принцип работи и как да се тества...

Електрическите седалки, май и те не вършеха кой знае какво, на къси разстояния...

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване

  • Потребители разглеждащи страницата   0 потребители

    No registered users viewing this page.

  • Предстоящи събития

    No upcoming events found
×
×
  • Създай нов...