AtsokOld 18 #81 Отговорено 10 Декември, 2018 преди 6 минути, dandilov написа: С една подробност, че по-големият акумулатор натоварва повече генератора! …. Защо? Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
dandilov 2828 #82 Отговорено 10 Декември, 2018 Акумулатор с по-голям капацитет има и по-голям заряден ток. Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
AtsokOld 18 #83 Отговорено 10 Декември, 2018 преди 6 минути, dandilov написа: Акумулатор с по-голям капацитет има и по-голям заряден ток. Ахм! И как се усеща алтернатора, че има по-голям акумулатор и трябва да подаде по-голям заряден ток? 1 Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
dandilov 2828 #84 Отговорено 10 Декември, 2018 Закон на Ом. Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
AtsokOld 18 #85 Отговорено 10 Декември, 2018 преди 9 минути, dandilov написа: Закон на Ом. Би могъл да го обясниш? Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
JHM 1789 #86 Отговорено 10 Декември, 2018 преди 2 минути, AtsokOld написа: Би могъл да го обясниш? Би могъл,ако в заглавието на темата го пишеше!Хора,придържайте се по съществото на темата. Колега Георги,гаранция от 3 год. си е супер,какво друго ти трябва? 2 Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
dandilov 2828 #87 Отговорено 10 Декември, 2018 I = U / R Когато добавиш по-голям консуматор в системата, респективно увеличаваш тока, консумиран от генератора. По-голям товар = на по-малко R. При относително еднакво напрежение, което се стреми да поддържа генераторът, токът се увеличава. Тоест генераторът се натоварва повече. Ето и реален тест (пост №29) : https://forums.hondabg.com/topic/108198-повече-ah-за-зимата-подготовка-уплътнения-врати/ И последващите изводи - коментарите от №35 до №37 1 1 1 Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
jungles 78 #88 Отговорено 10 Декември, 2018 преди 29 минути, dandilov написа: I = U / R Когато добавиш по-голям консуматор в системата, респективно увеличаваш тока, консумиран от генератора. По-голям товар = на по-малко R. При относително еднакво напрежение, което се стреми да поддържа генераторът, токът се увеличава. Тоест генераторът се натоварва повече. Ето и реален тест (пост №29) : https://forums.hondabg.com/topic/108198-повече-ah-за-зимата-подготовка-уплътнения-врати/ И последващите изводи - коментарите от №35 до №37 Мисля ,че слагат една идея по силен алтернатор като характеристики и са се презапасили , това същото твърдение би трябвало да е вярно и ако акумулатора е много разреден ! (Натоварването на алтернатора) А и разлика от 10 ампера няма да съсипе алтернатора. Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
jungles 78 #89 Отговорено 10 Декември, 2018 https://starttrading.bg/en/product/193/optima-yellowtop-yt-r-2-7-j-12v-38ah-460a.html Иначе са сериозните плащачи , това е акумулатора... за бензинките Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
AtsokOld 18 #90 Отговорено 10 Декември, 2018 преди 55 минути, dandilov написа: I = U / R Когато добавиш по-голям консуматор в системата, респективно увеличаваш тока, консумиран от генератора. По-голям товар = на по-малко R. При относително еднакво напрежение, което се стреми да поддържа генераторът, токът се увеличава. Тоест генераторът се натоварва повече. Ето и реален тест (пост №29) : https://forums.hondabg.com/topic/108198-повече-ah-за-зимата-подготовка-уплътнения-врати/ И последващите изводи - коментарите от №35 до №37 Кой е по-големият консуматор? При проектирането на една такава система винаги се започва от баланса на енергията. Обяснявам простичко: Нека енергията е водата в една кофа. При въртене на стартер до запалване се ползва 1 литър. (примерно) Имаме кофа от 10 литра. Остават 9 литра. Имаме кофа от 6 литра. Остават 5 литра. Колко литра ще трябва да налеем за да допълним кофите? Не е ли 1 литър и за двете кофи? С какво ще се натовари алтернатора при "наливането" на този 1 литър? Обаче, при големият акумулатор ще ти останат едни 9 литра, които примерно ще ти са достатъчни за още 9 паления, а при малкия 5 паления. Всичко това е за онагледяване на примера. п.п. "По-голям товар = на по-малко R." Къде го видя по-големия товар? Това как го сметна? Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
jungles 78 #91 Отговорено 10 Декември, 2018 преди 1 минута, AtsokOld написа: Кой е по-големият консуматор? При проектирането на една такава система винаги се започва от баланса на енергията. Обяснявам простичко: Нека енергията е водата в една кофа. При въртене на стартер до запалване се ползва 1 литър. (примерно) Имаме кофа от 10 литра. Остават 9 литра. Имаме кофа от 6 литра. Остават 5 литра. Колко литра ще трябва да налеем за да допълним кофите? Не е ли 1 литър и за двете кофи? С какво ще се натовари алтернатора при "наливането" на този 1 литър? Обаче, при големият акумулатор ще ти останат едни 9 литра, които примерно ще ти са достатъчни за още 9 паления, а при малкия 5 паления. Всичко това е за онагледяване на примера. п.п. "По-голям товар = на по-малко R." Къде го видя по-големия товар? Това как го сметна? Нещо в тези безмислени спорове не ми се влиза... с две думи и да сложа идея по голям ампераж няма как да повредя (толкова сложната изчислена система ).. Ти можеш и законите на Архимед да ми цитираш и да ми смяташ , но на практика алтернатора ще издържи без проблем... Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
AtsokOld 18 #92 Отговорено 10 Декември, 2018 преди 3 минути, jungles написа: Нещо в тези безмислени спорове не ми се влиза... с две думи и да сложа идея по голям ампераж няма как да повредя (толкова сложната изчислена система ).. Ти можеш и законите на Архимед да ми цитираш и да ми смяташ , но на практика алтернатора ще издържи без проблем... И що така с рогата напред? Нищо не ти цитирам, ама трябва четене с разбиране! Май не разбра, че искам да кажа … "но на практика алтернатора ще издържи без проблем..." (твой цитат) ! : ) 1 Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
jungles 78 #93 Отговорено 10 Декември, 2018 преди 8 минути, AtsokOld написа: И що така с рогата напред? Нищо не ти цитирам, ама трябва четене с разбиране! Май не разбра, че искам да кажа … "но на практика алтернатора ще издържи без проблем..." (твой цитат) ! : ) Извинявам се ако е така , нещо просто не сме се разбра ли. Не съм искал да се правя на професор или голям майстор просто исках да споделя моето виждане , и ако би било полезо за някои ще се радвам. Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
AtsokOld 18 #94 Отговорено 10 Декември, 2018 преди 10 минути, jungles написа: Извинявам се ако е така , нещо просто не сме се разбра ли. Не съм искал да се правя на професор или голям майстор просто исках да споделя моето виждане , и ако би било полезо за някои ще се радвам. ОК Просто исках с нагледен пример да покажа, че по-големият акумулатор не натоварва алтернатора. Мое мнение е, че е по-добре да си купиш най-големия акумулатор, който физически може да се побере на отреденото му място. Едва ли ще е с повече от 20-30 лв. за една и съща марка, но ще ти осигури в екстремни моменти 2-3-4 завъртания в повече при палене. Но пък в нашите хонди едва ли можеш да сложиш физически по голям акумулатор. Нещата са изчислени! п.п. Бях безкрайно против разните му там БОШ S3, S4. Защото на едни други ми коли изкарваха точно гаранцията - 3 години (и след два месеца тотална щета). НИКОГА ВЕЧЕ БОШ (се зарекох) ! Преди 8 години в Гърция (на почивка) може би оригиналния акумулатора на сивика (7 годишен Tudor) "сдаде" багажа!. Тикане и запали. Газ до България без да гася (в лидъл Кърджали спряхме за студено безалкохолно, пак без да гася). Като пристигнахме направо в магазина за акумулатори (пак без да гася, парен каша духа). Е … японския стандарт само бош 45 Аh и никакви други! (с полу откъснат етикет там където е дата на производство). Ами зор! Взех го. Ахааа … какво се оказа? Смених го преди 6 месеца с дюрасел. Та … 7 години и половина с БОШ S4 без да съм дозареждал НИТО един път Ахм … това хич да не се приема за реклама на бош, напротив! Причини: (пак спорад мен, без да налагам мнение) 1. За състоянието на акумулатора е "виновна" май най-вече зареждащата система, т.е. алтернатор, реле регулатори и т.н. Алтернатора на сивика е митсубиши, ако сте се загледали. 2. Имал съм късмет да попадна на "читава" серия на акумулатори на бошшшшш ... Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
jungles 78 #95 Отговорено 10 Декември, 2018 Можеш да набуташ по голям слагал съм и със леко преправяне става прилично. Но с времето поради по лошото качество на акумулаторите и поради ред причини от сорта на амортизация 3 години експлоатация е лук. ПС ..одеве обърках , над твоя пост друг колега обясняваше ,че било порблем за генератора, помислих ,че той ми изпраща формули , сори.. Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
GeorgiD 46 #96 Отговорено 10 Декември, 2018 Преди 2 часа, JHM написа: Би могъл,ако в заглавието на темата го пишеше!Хора,придържайте се по съществото на темата. Колега Георги,гаранция от 3 год. си е супер,какво друго ти трябва? Малко застрелка по този въпрос, пратих баща ми до Бултрако Варна... акумулатори от началото на 2018, взе един за неговия сивик и взе 1 за моят акорд... Защо в София е от 30-та седмица на 2017 което е 8/9 месец а във Варна са 7 седмица 2018 ? 1 Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
AtsokOld 18 #97 Отговорено 10 Декември, 2018 преди 2 минути, jungles написа: Можеш да набуташ по голям слагал съм и със леко преправяне става прилично. Но с времето поради по лошото качество на акумулаторите и поради ред причини от сорта на амортизация 3 години експлоатация е лук. ПС ..одеве обърках , над твоя пост друг колега обясняваше ,че било порблем за генератора, помислих ,че той ми изпраща формули , сори.. Няма проблем. Мнението ми е, че до голяма степен живота на акумулатора зависи от колата. Не знам, сигурно съм случил на сивик, ама нямам проблеми до сега. Последните години го карам на 2х4 километра всеки ден градско и не съм имал проблеми. При това без да дозареждам батерията. п.п. В по старите постове много съм "плюл" сивика 7 генерация. В по-новите съм бил удовлетворен (защото може би съм свикнал), но мога да кажа, че до сега съм сменил само предни амортисьори за 80 000 км. Малко се разтропа рейката и може би биалетки и там каквото има, но пък е перфектната градска кола (дори и за дълъг път става). това за четящите мераклии за сивик ! Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
gmarinov 36 #98 Отговорено 7 Юни, 2019 След 3 забравяния на фаровете през последните месеци, днес моя сдаде багажа. След малко търсене в Бургас, взех единственото което се доближава до оригиналния - BANNER POWER BULL 45AH 390A JIS L. Цена 104 лева след връщане на стария. Стария беше Bosch S4 JIS 45ah 330A, на 2 години и 9 месеца. Колата се усеща, че пали по-бързо от преди. Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
JHM 1789 #99 Отговорено 7 Юни, 2019 С такъв,като твоя съм на 4-та година.Режим тежък всекидневно старт стоп,през 3км няколко пъти. От края на зимата забелязвам,че ако не паля кплата 4 или повече дни,върти тегаво. Сега като е топло вече,няма проблем,ще изкара лятото,надявам се. След това и аз ще "трябва да купя акумулатор днес". В представителството на марката тук искат 215лв. Където каза един колега за батерия на АТВ. Друг вариант е коксмотор,или някоя yuasa, сега даже са на промоция. Колега имах преди (зимата) проблеми с клемите на банера,не са с диаметъра на оригиналните и се разхлабваха. Реших проблема с латун от месингова ламарина,но като цяло за 100лв. аку е повече от добре,за режима му на експлоатация. Оригиналния е с малко по силен ампераж. Имам и такъв,за резерва но при зареждане не вдига повече от 3 черти на зарядното. Няколко часа след заряд е на 12,5V. За зима не става. Банера е на 12,75V четири часа след заряд.Тестваха го и с товарна вилка и казаха,че е читав. Динамото зарежда в нормите. Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
gmarinov 36 #100 Отговорено 7 Юни, 2019 Имам същия проблем с клемите, плюсовата можеш да я изкараш без гоямо усилие. Ще пробвам с "латун" ако намеря някъде. Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
CARPERA 1537 #101 Отговорено 7 Юни, 2019 Трябва ви това http://akumulatori.bg/236/Product/395/Оловни втулки за полюси - комлект ако не намерите взимате една рибарска тежест и с чука я сплесквате на лис после дооформяте с секачи. Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
gmarinov 36 #102 Отговорено 7 Юни, 2019 Банер-а е с такива заводско, тънки клеми с втулки, но пак му трябва половин милиметър за да стегне както трябва. Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
CARPERA 1537 #103 Отговорено 7 Юни, 2019 Направи си по-дебели втулки. Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
vespa 311 #104 Отговорено 7 Юни, 2019 А не е ли по лесно и сигурно да си смените клемите. Те на нашите коли не са от най добрите. Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Fen8 25 #105 Отговорено 30 Ноември, 2020 Здравейте , мнения за Varta много ми ги хвалят ? Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
GaiJin 26 #106 Отговорено 30 Ноември, 2020 Аз бих заложил на Yuasa от Тех-ко 1 Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
jungles 78 #107 Отговорено 30 Ноември, 2020 Ориентирай се към Yuasa ,Banner, Varta и Bosch са едно и също. Ако искаш нещо наистина ХАЙ левъл , взимаш една червена Optima. По принцип не си заслужава нещо евтино поради фактра ,че разлика в цената е ще е 30на лева. И най важното е да е ''прясна'' батерия Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Fen8 25 #108 Отговорено 30 Ноември, 2020 (Редактирано) Оказа се че не е от акумулатора 2г и още не е мръднал. A aз първо там търсих проблема , пали на 3-4 оборота. Питаx за ( Varta ) защото от сервиза ми казаха че са 1 към 1 със моя ( Duracell ) Благодаря все пак за съветите Редактирано 30 Ноември, 2020 от Fen8 Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
ivailopp 291 #109 Отговорено 30 Ноември, 2020 Пробвай и със словенските акумулатори TAB. Преди два месеца взех трети и съм много доволен. Първите два ми изкараха по около седем години всеки... Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Nikito82 61 #110 Отговорено 10 Април, 2022 http://akumulatori.bg/335/Product/1301/YUASA 48Ah YBX5053 #info Здравейте, някой слагал ли е този модел на акорд 7 2. 4? Събирали се в кутията и доволни линсте от него? Има ли смисъл да е той или черната серия на Яса да взема? Как мога да разбера дата на производство на акумулатора? Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
CARPERA 1537 #111 Отговорено 11 Април, 2022 (Редактирано) Показания от теб сивата серия е по добрия вариант,имаш размери можеш да провериш дали ще влзе. Датат но производство е върху самия акумулатол маркирана с иглен или топъл печат. Печата може да се разчете от продавача. Редактирано 11 Април, 2022 от CARPERA Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Nikito82 61 #112 Отговорено 11 Април, 2022 (Редактирано) @CARPERA@CARPERA ти нали имаше yuasa, колко изкара с него? Ето снимка на печата, ако някой може да каже. Редактирано 11 Април, 2022 от Nikito82 Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
CARPERA 1537 #113 Отговорено 11 Април, 2022 (Редактирано) Вече трета зима върти стартера та ще го счупи няма умиране.Да същата серия сивата падсилената имам и аз За жалост това е специфика на производителя топлия печат. Може би печата е 5 месец на 21година. Редактирано 11 Април, 2022 от CARPERA 1 Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Nikito82 61 #114 Отговорено 11 Април, 2022 Според търговеца са произведени януари 2022г Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
CARPERA 1537 #115 Отговорено 11 Април, 2022 Може това визира той иглени печат да там пише 1 22. Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Nikito82 61 #116 Отговорено 20 Април, 2022 (Редактирано) В крайна сметка взех днес Yuasa YBX5053 50Ah 450A с тънки клеми е и с фабрични втулки. Оставих го на зарядното и след час ще го монтирам. Ще видим във времето как ще се представи. Малко офтопик, някой сменял ли е плюсовата клема и ако да с каква? Лесно ли се сменя или трябва да се запоявя? Сменял ли е някой и масите на купето и от къде ги е закупил? Редактирано 20 Април, 2022 от Nikito82 Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Niakoi 42 #117 Отговорено 11 Май, 2022 Аз съм с такава Yuasa от миналото лято - вартата умря през юли, точно както умират акумулаторите пра зимата :-) Засега единственият проблем е, че не може да се затегне плюсовата клема, та съм подложил парче олово от стар кабел. И на вартата беше така. Има фрапираща разлика във въртенето на стартера с новия акумулатор - с вартата мислех, че стартера е повреден, щото въртеше мудно (даже бях писал тук преди време за това), но с 330А толкова!Сега всичко е нормално. 1 Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
CARPERA 1537 #118 Отговорено 11 Май, 2022 (Редактирано) @Niakoi Ако се обслужи стартера,почисване гресиране и смяна на чегки,ще се учудиш колко още по-добре ще върти. Продават втулки в магазините за акумулатори Редактирано 11 Май, 2022 от CARPERA Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Nikito82 61 #119 Отговорено 12 Май, 2022 Втулките в магазините не са по-дебели от акумулатор със стандартни полюси. Даже новият ми Yuasa си идват с тънки полюси и втулки на тях, но минусувата е доста тънка и извадих от стария втулката, една идея е по дебела. Но проблема вече идва в износените клеми от престягане, та смених и клемите. Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Niakoi 42 #120 Отговорено 24 Май, 2022 @CARPERA, Веднага след като купих вартата, обслужих стартера точно както си трябва и се очудих, че нищо не се промени. След 4 години, като умря вартата и сложих Yassa, пак се очудих, че стартера върти "като за световно" без да съм го пипал. Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове