dzrasd 104 #1 Posted October 23, 2016 Здравейте. Днес ми се случи нещо странно. Търсих място за парикране в центъра на София и изведнъж колата спря да вдига повече от 1300-1400 оборота на първа и втора скорост. Не успях да пробвам другите скорости, защото бях из малките улички на центъра. Чуваше се странен шум през цялото време, дори и когато коалта не на празен ход (монотонен звук от двигателя). През цялото това време никакви светлини или лампички не светнаха да предупредят, че колата има проблем или нещо такова. Като изгасих двигателя и го стартирах на ново, проблемът изчезна !? От четеното тук съм забелязвал, че такова нещо може да се случи заради филтъра за твърди частици, но пък това уж трябва да бъде съпроводено от светване на лампичка по таблото. Някой има ли идея какво може да го е предизвикало това ? Honda Accord 2.2 i-DTEC 150hp manual Благодаря. Share this post Link to post Share on other sites
sredez403 39 #2 Posted October 23, 2016 Нормално е.Колата си прави регенерация на филтъра за твърди частици.Трябва да е изчакваш до края да си завърши процеса.В противен случай скоро ще трябва да махаш филтъра.Когато си прави тази регенерация нищо не светва на таблото. 1 Share this post Link to post Share on other sites
simo vtecman 163 #3 Posted October 24, 2016 Нормално е.Колата си прави регенерация на филтъра за твърди частици.Трябва да е изчакваш до края да си завърши процеса.В противен случай скоро ще трябва да махаш филтъра.Когато си прави тази регенерация нищо не светва на таблото.но не влиза в авариен режим. Share this post Link to post Share on other sites
Veseliq 1556 #4 Posted October 25, 2016 Не съм карал Accord 8ма с дизел, но съм карал други коли с DPF и там светва лампа, че колата започва да чисти филтъра и обикновено това става като караш със скорост от порядъка на 80-100км/ч на 2500-3000об/м. Въобще не ми звучи нормално да ти ограничава оборотите без никаква обратна връзка. На първо време бих те посъветвал поне да опиташ да прочетеш дали е записала някакви грешки и дано и друг колега с такъв автомобил се изкаже дали това е нормално. Share this post Link to post Share on other sites
Maximus 11 #5 Posted October 25, 2016 Автоматичната регенерация също е съпроводена със светлинен индикатор (в книжката може да се види). Разликата между двата индикатора (този за автоматична регенерация и този за запушен DPF) е един удивителен знак в повече. Според мен проблемът е друг. Share this post Link to post Share on other sites
policeman 1079 #6 Posted October 25, 2016 При мен когато прави регенарация не влиза в авариен режим,нито светва индикатор.Разбирам ,че е правила на диагностика. Share this post Link to post Share on other sites
dzrasd 104 #7 Posted October 29, 2016 Благодаря за менията. От тогава не ми се е случвало това. За съжаление нямам адаптер, с който да си "чета" компютъра, може би трябва да си купя. П.П Знаете ли от къде мога да си сваля пълно ръководство за колата на Английски ? Благодаря. Share this post Link to post Share on other sites
dzrasd 104 #8 Posted November 15, 2016 Здравейте на всички. По моят проблем има "развитие", или по-точно нещата започнаха да стават по-зле. Пътувах извънградско и започнах да усещам как на 4-5-6 скорост, като натисна педала на газта (примерно да изпреварвам), оборотите на колата се покават, но само двигателя се форсира, ебз въртящ момент да отива към колелата. Стигат до около 3000 оборота и рязко падат до към 2500 и така постоянно. Това не се случва всеки път, но се случва достатъчно често. Не знам дали това изобщо има връзка с първоначалният проблем, но пак става дума за обороти. Аз от коли не разбирам (както съм споменал), но до колкото знам, това може да е проблем с трансмисията ? Ако да: 1. Това може ли да се провери в сервиз, преди да се смени 2. Какво точно трябва да се смени ? 3. Колко би ми струвало Благодаря на всички ! Share this post Link to post Share on other sites
Drone 791 #9 Posted November 15, 2016 Приплъзва ти съединителя, това са най- честите симптоми. карай на 5та със 100 и дай рязко газ, ако се покачат оборотите, но скоростта си остане същата, значи ти е за смяна съединителя. Маховик+съединител комплект май е към 1400лв. http://www.coxmotorparts.co.uk/genuine-honda-accord-22-diesel-clutch-kit-luk-flywheel20092015-p-3725.html Ето примерна цена. Сваляне на кутия май е към 300-400лв. За труд не знам. Ама май към 2000лв ще те оправят. едит:Сега паунда е евтин, та си заслужава да се поръча от Англия такова нещо. Share this post Link to post Share on other sites
dzrasd 104 #10 Posted November 16, 2016 Благодаря за отговора. Коментирах проблема и с други хора, те са на менение, че може да е от филтъра за твърди частици. Ако било от съединителя, то при дадена пълна газ оборотомера трябва да се "напълни", а колата да не ускори. При мен е малко по-различно. Когато дам постоянна газ (не до край) на пета, колата ускорява, стига 3000 оборота, стрелката рязко пада на 2700, пак стига 3000 и пак рязко пада на 2700. Подчертавам, това не се случва винаги. На магистралата успях да вдигна 210 без проблем, което не знам дали би отхвърлило или потвърдило някоя от версиите. Бих искал да мога да проверя дали наистина е от съдеинителя, преди да дам 2000 лева. Share this post Link to post Share on other sites
Maximus 11 #11 Posted November 16, 2016 Благодаря за отговора. Коментирах проблема и с други хора, те са на менение, че може да е от филтъра за твърди частици. Ако било от съединителя, то при дадена пълна газ оборотомера трябва да се "напълни", а колата да не ускори. При мен е малко по-различно. Когато дам постоянна газ (не до край) на пета, колата ускорява, стига 3000 оборота, стрелката рязко пада на 2700, пак стига 3000 и пак рязко пада на 2700. Подчертавам, това не се случва винаги. На магистралата успях да вдигна 210 без проблем, което не знам дали би отхвърлило или потвърдило някоя от версиите. Бих искал да мога да проверя дали наистина е от съдеинителя, преди да дам 2000 лева. Ако ти е от филтъра за твърди частици, ще имаш постоянен проблем. Колата влиза в авариен режим и мощността и спада до 30%. Освен това при всяко запалване ще ти светва тази лампа. Аз доста ядове брах с него. Share this post Link to post Share on other sites
dzrasd 104 #12 Posted November 16, 2016 Благодаря и за това мение. Ще я закарам ан сервиз и там да видят. Такава икона нямам. Обаче имам подозрения, че компютъра на колата е манипулиран, следователно той да не дава "грешки" свързани с филтъра, а той да си създава проблеми. Това го казвам, защото самият компютър под капака изглежда пипан и има някакви неща писани върху него с черен марекер. Освен това Круиз Контрола не работи, като този круиз контрол на компютър не дава никакви грешки (гледаха го и в Бултрако, и в Юбико без да могат да кажат какво му има, компютъра никакви грешки не давал). Ще напиша какво се е случило след като я зкарам да я видят. Share this post Link to post Share on other sites
dindin 1257 #13 Posted November 16, 2016 Махан ти е DPF-a и софтуерната част е осрана. Оттам и cruise-a не бачка и другите мизерии. 1 Share this post Link to post Share on other sites
Maximus 11 #14 Posted November 17, 2016 Това вече е съвсем друга бира. +1 за мнението на dindin. Share this post Link to post Share on other sites
Drone 791 #15 Posted November 17, 2016 Аа при Акорд 8ма оправен ли е проблема с потенциометъра на педала ? Или там симптомите бяха други ? Share this post Link to post Share on other sites
simo vtecman 163 #16 Posted November 17, 2016 Аа при Акорд 8ма оправен ли е проблема с потенциометъра на педала ? Или там симптомите бяха други ?за сега изглежда оправен,още не съм чул някой да се оплаква от Испания форум. Share this post Link to post Share on other sites
g0sh 87 #17 Posted November 17, 2016 За запушен DPF не се занимавайте да сваляте, да чистите с химикали, да го изключвате или каквото и да е. Бях го задръстил на 100% на един black friday в паркинга на мола. Два пъти пусках софтуерна регенерация през PC и нищо. Накрая я закарах за машинно чистене при Дунев - за един ден и 300 - 400лв. го оправиха. От тогава съм минал 30000км и няма проблем. Признаците за запушен DPF са точно описаните - първо светва тая жълтата лампа. Изключва турбината, за да може да вдига по-висока температура и да гори тия парченца. Оборотите не помня как беше, ама за регенерация искаше 4-5 минути да държа на 3000, така че най-вероятно си ги е вдигало, но без турбо 1 Share this post Link to post Share on other sites
dindin 1257 #18 Posted November 17, 2016 Признаците за запушен DPF са точно описаните - първо светва тая жълтата лампа. ⇩ Такава икона нямам. Иначе другото е така по принцип. Share this post Link to post Share on other sites
g0sh 87 #19 Posted November 18, 2016 То дали DPF има е по-интересно Share this post Link to post Share on other sites
dzrasd 104 #20 Posted November 18, 2016 Здравейте. На мен теорията ми е, че предишният собственик е започнал да има проблми с филтъра. Отишал е да го изчистят, но и в същото време е казал, да му го махнат, но само софтуерно. Така че е вероятно компютъра да си мисли, че няма филтър, а той да е там. Следователно: 1. Не знам дали гореописаното е възможно 2. Не знам какви последствия при поведедението на колата би имал запушен филтър, при който компютъра си мисли, че няма такъв Карам предимно извънградско. От както съм купил колата съм минал около 17к километра, тези проблеми се появиха преди 1к. Първоначално бих искал да я закрам някъде, където разбират от компютрите на тези коли, да видят дали е пипано нещо там. Предложения ? Share this post Link to post Share on other sites
CkpomeH 0 #21 Posted June 26, 2017 (edited) Здравейте колеги. Не съм сигурен, че въпроса ми е точно за тази тема, но наистина търся някаква информация за грешка, която ми възникна съвсем скоро. P00AF . Грешката, до колкото прочетох, е за турбото, но това което обхваща доста, ако мога така да се изразя. Ще бъда много благодарен, ако някой ми каже точно за какво става въпрос .. Да уточня, че се случи в опит за изпреварване на голям баир и се опитах да дам максимално газ, за да успея да изпреваря навреме. Колата е Honda Accord 2.2 i-DTEC 150hp Automatic. Edited June 27, 2017 by vesivanova Share this post Link to post Share on other sites
GeorgiD 46 #22 Posted July 28, 2017 Благодаря за отговора. Коментирах проблема и с други хора, те са на менение, че може да е от филтъра за твърди частици. Ако било от съединителя, то при дадена пълна газ оборотомера трябва да се "напълни", а колата да не ускори. При мен е малко по-различно. Когато дам постоянна газ (не до край) на пета, колата ускорява, стига 3000 оборота, стрелката рязко пада на 2700, пак стига 3000 и пак рязко пада на 2700. Подчертавам, това не се случва винаги. На магистралата успях да вдигна 210 без проблем, което не знам дали би отхвърлило или потвърдило някоя от версиите. Бих искал да мога да проверя дали наистина е от съдеинителя, преди да дам 2000 лева. Ако ти е от филтъра за твърди частици, ще имаш постоянен проблем. Колата влиза в авариен режим и мощността и спада до 30%. Освен това при всяко запалване ще ти светва тази лампа. Аз доста ядове брах с него. Днес в задръстването на Младост в София светна същото, какви са ми опциите ? Share this post Link to post Share on other sites
Maximus 11 #23 Posted July 28, 2017 Благодаря за отговора. Коментирах проблема и с други хора, те са на менение, че може да е от филтъра за твърди частици. Ако било от съединителя, то при дадена пълна газ оборотомера трябва да се "напълни", а колата да не ускори. При мен е малко по-различно. Когато дам постоянна газ (не до край) на пета, колата ускорява, стига 3000 оборота, стрелката рязко пада на 2700, пак стига 3000 и пак рязко пада на 2700. Подчертавам, това не се случва винаги. На магистралата успях да вдигна 210 без проблем, което не знам дали би отхвърлило или потвърдило някоя от версиите. Бих искал да мога да проверя дали наистина е от съдеинителя, преди да дам 2000 лева. Ако ти е от филтъра за твърди частици, ще имаш постоянен проблем. Колата влиза в авариен режим и мощността и спада до 30%. Освен това при всяко запалване ще ти светва тази лампа. Аз доста ядове брах с него. Днес в задръстването на Младост в София светна същото, какви са ми опциите ? Дунев в Слатина. Това мога да те посъветвам. Sent from my HTC 10 using Tapatalk Share this post Link to post Share on other sites
GeorgiD 46 #24 Posted July 28, 2017 За утре имам уговорен час,малко питане какво ще правят, монтаж демонтаж това предполагам се подразбира, времево колко време изисква това (цялата процедура демонтаж чистене монтаж ) ? Бих искал и ЕГР да почистят опция ли е ? Благодаря предварително! Share this post Link to post Share on other sites
Tokio 177 #25 Posted July 30, 2017 EGR-a ти е отделен елемент и ако искаш и него да почистят, трябва да им го кажеш. Share this post Link to post Share on other sites
GeorgiD 46 #26 Posted July 30, 2017 Мда уви Дуневи решиха да направят регенерация през софта и сега 3ти ден няма проблем питане ако това стане на път докато си круизвам има ли как да се 'selffix-не' или съм прееван Share this post Link to post Share on other sites
pendoc 189 #27 Posted July 31, 2017 Зависи колко е запушен! Може да влезе в режим на самопочистване и да успее, а може и да се наложи да се ходи пак до Дуневи и вече машинно да се чисти. Цената колега g0sh я беше дал- 335 лева. http://forums.hondabg.com/index.php?showtopic=90322&p=1057446945 Share this post Link to post Share on other sites
GeorgiD 46 #28 Posted July 31, 2017 Това което ми казаха от Дунев е, че преди ~1600км е правила регенерация, ако си спомням правилно по това време бях на път така че ... може да не е свършила работа едва ли не, ще видим не знам. Share this post Link to post Share on other sites
GeorgiD 46 #29 Posted August 1, 2017 Уви светна пак, ще се ходи на машинно честене Share this post Link to post Share on other sites
docev 450 #30 Posted August 1, 2017 А водородно почистване в такъв случай не би ли помогнал до някаква степен? Share this post Link to post Share on other sites
GeorgiD 46 #31 Posted August 1, 2017 Не знам не съм наясно Share this post Link to post Share on other sites
chavdu 740 #32 Posted August 1, 2017 Уви светна пак, ще се ходи на машинно честене Колега, колко ти струва софтуеърната регенерация? Share this post Link to post Share on other sites
GeorgiD 46 #33 Posted August 1, 2017 В Дунев - 58 лева. Причината поради която се дърпам там да направят т.н. почистване е горчив опит на брат ми със неговият ALLROAD 3.0 TDI, отиде там плати има 350 лева уж да свалят филтъра и да го изперат а когато аз взех колата и отидох да му я закарам той щеше мен да бие... дори скобите не бяха махани (бяха ръждиви) затова ми е доста съмнителна тази работа със конкретно тяхното чистене, видях, че в М-комплект го предлагат 270 лева и 2 дни колата е при тях, предполагам, че ще успея да се вместя тъй като почивам от четвъртък и заминавам на държавна обиколка с новата кола уж, ама с този проблем май нийде нема да мога да ида... Намерих нещо интересно: https://www.boards.ie/b/thread/2057586601 ако наистина не се сваля толкова трудно този филтър мисля довечера да го накисна собственоръчно във една гняс с която брат ми си чисти неговият. Идеи / предложения ? Благодаря предварително Share this post Link to post Share on other sites
Emicha 1870 #34 Posted August 1, 2017 След като го чистиха със софтуерната процедура, занулиха ли го в компа? Share this post Link to post Share on other sites
GeorgiD 46 #35 Posted August 1, 2017 Не мога да дам адекватен отговор, гледах го какво прави, но ми е много ново за да кажа какво точно направи. Share this post Link to post Share on other sites
Emicha 1870 #36 Posted August 3, 2017 А водородно почистване в такъв случай не би ли помогнал до някаква степен? Това и аз не съм сигурен дали ще помогне, защото не съм го правил никога - но може и да има, някакъв положителен ефект. Реално познавам и съм говорил само с един човек, който го е правил, но на Волво ХС90 . Джипа му е фабрично без филтър за твърди частици , но неговия коментар беше , че е страшно доволен и колата се е отпушила значително след тая процедура. Интересно ми е някой друг дали има преки наблюдения за това почистване? Share this post Link to post Share on other sites
docev 450 #37 Posted August 3, 2017 Емич , за други Хонди не знам , но имам 3-ма познати които са ходили и казват че е наистина по добре вървежа. Единият с Х5 , другият с 407 и третият с някъв Сеат. Share this post Link to post Share on other sites
Emicha 1870 #38 Posted August 3, 2017 (edited) Принципно за сега, аз нямам проблем с ДПФ филтъра, но бях решил да го пробвам / със същия двигател като на колегата съм , но на СРВ- 3 та ген./. Утре щях да го пробвам, но няма да ми остане време, че имам много работа през деня , а нощес, ще пътувам на почивка. Та сметнах, че на дълъг път и по високи скорости, едва ли ще усетя някаква разлика, но като се върна , другия месец може и да направя тази процедура, пък ще пиша. Относно ДПФ филтъра, единствения проблем при мен е, че покачва нивото на маслото в картера / за близо 5х.км. градско, се вдигна с около 2-2,5см. на щеката - или вчера като го смених, източих близо около 2л. повече/ . Това според мен се дължи най-вече ,че не бях свикнал на регенерациите в началото /кога почват и свършват/ и доста пъти ги прекъсвах, но последния месец му хванах цаката. Сега ще я дебна и следя да видим какво ще се получи с новото масло. Edited August 3, 2017 by Emicha Share this post Link to post Share on other sites
zemnovodno 12 #39 Posted August 4, 2017 Винаги съм мислил че покачването на маслото в картера е свързано НЕ със състоянието на ДПФ филтъра а с ЕГР клапана Share this post Link to post Share on other sites
GeorgiD 46 #40 Posted August 4, 2017 Update: след 630 км каране извън града основно с 120км/ч като на няколко пъти до 140+ ускорение лампата не е светила,разход по борд 6.1/100 не знам дали е висок за тази скорост, но скалата на моментния разход много рядко показваше над 5.5 на равно инак на изкачване си показво 10+ Share this post Link to post Share on other sites