greenex 75 #1 Публикувано 5 Октомври, 2016 (Редактирано) Привет, колеги, Тази сутрин ми се появи иконата по-долу и не мога да разгадая какво значи, нито как да прочета повече за нея на самото табло. Някой дали ще успее да ми помогне с идея? Благодаря! Допълнение: Сега видях, че това е индикаторът за DPF филтъра. Сега въпросът е защо изобщо свети. Въпросът не е към форума, а трябва да го задам на лицата от Ботевградско шосе... Но нещо не ми харесва работата. Редактирано 5 Октомври, 2016 от greenex Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
jaccomo 99 #2 Отговорено 5 Октомври, 2016 Прилича ми на нещо свързано с филтър за изгорели газове. Виш в книжката, неможе да няма информация. Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
xaxo 88 #3 Отговорено 5 Октомври, 2016 При нисаните това индикира за DPF филтъра за твърди частици и автоматичната му процедура за изгарянето им / изчистването му. В книжката нищо ли не пише за иконата? Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
greenex 75 #4 Отговорено 5 Октомври, 2016 Определено е DPF (филтърът за твърди частици). А книжката е далече от мен в момента и не мога да проверя. Мисля, че четох някъде нещо за автоматичното почистване (дано да е така). Като се добера до книжката, ще разгледам. Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Drone 801 #5 Отговорено 5 Октомври, 2016 Ако не е тайна на колко хиляди е Колата и как се кара ? Чисто информативно питам. Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
sredez403 39 #6 Отговорено 5 Октомври, 2016 Да това е индикацията за DPF филтъра.В случая има още шанс за регенерация.Но когато този символ се появи със удивителна шанса клони към нула за каквато е да е регенерация или почистване.Следва замяна скъпо удоволствие или механично и софтуерно премахване по ефтиният вариант.Успех.За да изелезе този символ колата има едни 100000км поне. Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
ivan_pop 64 #7 Отговорено 5 Октомври, 2016 А евентуално принудително да се пусне регенерация? Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
sredez403 39 #8 Отговорено 5 Октомври, 2016 Принудително в Бултрако. Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
greenex 75 #9 Отговорено 5 Октомври, 2016 Мдаа, едва 10-ина километра след като светна този символ, вече е придружен с удивителна. Според ръководството при първоначално появяване трябвало да се регенерира DPF, като шофирам автомобила със скорост от 60 км/ч или докато символът изчезне. "Отнема около 15 минути, за да се увеличи температурата на каталитичния преобразувател, което да изгори и отстрани димните частици." Та вечерта тръгнах аз да регенерирам, като произвеждах достатъчно "благословии" наум и полугласно и хоп - светна удивителната. Утре принудително в Бултрако. @Drone: колата е на по-малко от 3 хил. км. Повечето от тях са извънградско/магистрали, но последните 200 са градско. Но каквото и да е, недоумявам как е възможно при чисто нова кола да ми се наложи толкова скоро да се срещна с омразните Бултрако. Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Emicha 1959 #10 Отговорено 5 Октомври, 2016 За 3 х.км., няма как да се запуши филтъра. Най-вероятно някакъв ел. проблем ще излезе. Обикновено филтъра се лекува, като я изкараш на дълго и в продължение на 30-на минути, я караш над 3000 оборота. Нали колата е в гаранция - отивай да си я гледат, да я закачат на компютър,установят откъде идва проблема и да изчистят грешката. А относно принудителната регенерация, гледай да я правиш възможно най-късно и в краен случай. 1 Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
jaccomo 99 #11 Отговорено 6 Октомври, 2016 По принцип качеството на горивата у нас не може да ме учуди с нищо, но 3 000 наистина са много малко за чисто нова кола. Ако от Бултрако кажат че не жиждат технически проблем за случилото се, те съветвам да смениш бензиностанцията от която зареждаш. Въпреки че щом казваш че си ги навъртял извън града предполагам не са еднакви. Спомням си преди време баща ми имаше едно ауди, на което се натрупваха сажди в геометрията на турбината и влизаше в авариен режим. Там нещата също се чистеха с високи обороти на ниска предавка. Тогава по спомен заредихме едно от скъпите горива на ШЕЛ и колата спря да затлачва докато я карахме с такова гориво. После пак сменихме и пак започна. Та мисълта ми е че от тогава съм се обедил, че подобен проблем със замърсяване и зацапване може да идва от горивото и то при не много продължителен пробег. 1 2 Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
greenex 75 #12 Отговорено 7 Октомври, 2016 И така, след посещение в Бултрако, филтърът е регенериран и софтуерът е актуализиран (с такъв, разработен специално за Източна Европа) Свързаха компютъра, поддържаха 2000-2500 оборота за 15-20 минути (това по мой слух, не съм им висял на главите) и после актуализираха софтуера. Не можаха да дадат адекватно обяснение защо на тези километри се задръства филтърът. "Идвали са други коли с този проблем и след само 150 км. пробег". "Чудесно", им викам. Както и да е... Казаха да не карам с обикновен дизел. Да видим кога пак ще светне нещо 1 Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
jaccomo 99 #13 Отговорено 7 Октомври, 2016 Колега, софтуера на източна Европа Вероятно е съобразен с качеството на горивата. Предполагам сегашния вместо данти подскаже "виш кво прайме че нещо не етака работата с тая нафта" сигурно си казва "карай тука е така" и ме дава грешка. За 150км да светне индикация...... Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Emicha 1959 #14 Отговорено 7 Октомври, 2016 И така, след посещение в Бултрако, филтърът е регенериран и софтуерът е актуализиран (с такъв, разработен специално за Източна Европа) ......Е това направо ме разби!Очаквах да смотляват нещо за проблема,но такова малоумно нещо, не очаквах да ти кажат. Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
mccoy 51 #15 Отговорено 10 Октомври, 2016 Преди време имах подобен проблем на crv-3 и тогава доста четох по тизи проблем. Светеща лампа за DPF не означава непременно запушен филтър. Лампата може да светне и от няколко неуспешни опита за регенерация. Регенерация започва по 3 причини: 1. голяма разлика в налягането преди и след филтъра ( запушен DPF ) 2. след определени километри след последната регенерация 700 - 1000км (зависи от софтуера ) 3. след определено време след последната регенерация (зависи от софтуера ) така че не винаги е виновно горивото за светнала лампа Неуспешна регенерация се получава при каране на къси разтояния и често палене и гасене на дригателя. 4 Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
jaccomo 99 #16 Отговорено 10 Октомври, 2016 (Редактирано) Много полезен пост. На колегата mccoy Редактирано 10 Октомври, 2016 от jaccomo Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
greenex 75 #17 Отговорено 12 Октомври, 2016 Благодаря за информацията, mccoy! Озадачаващото е, когато това се случва на 3 хил. км (или може би бъркам), а още повече на 150 км, както ми казаха от сервиза (ако е вярно). Но каквото и да е, на нова кола не очаквах да ходя за каквото и да е в сервиз толкова рано. Сега минавам на по-добрия дизел, май това е опцията. А има ли смисъл да слагам някакви добавки за почистване на филтъра? Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
jaccomo 99 #18 Отговорено 13 Октомври, 2016 За добавки аз не бих те посъветвал да сипваш на тази нова кола, та ако ще да ти обещаят че ще хвърля жълтици през ауспуха с нея. 1 Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
jsarbenishki 0 #19 Отговорено 1 Октомври (Редактирано) Здравейте, Сега се сдобих със същия символ без удивителна на таблото. Има ли смисъл да я пробвам с каране? Не бих искал да насилвам нещата, а и ме е страх какво могат да са последиците. Явно предимно градското на 1.6 idtec 2016 не и понася. Благодаря на отзовалите се. Редактирано 1 Октомври от jsarbenishki Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Emicha 1959 #20 Отговорено 1 Октомври Има смисъл. Гледай горивото да не е под средата, колата да е загряла и покарай10/15 минути от 2000 до 2300 оборота, за да си завърши прекъснатата регенерация и иконата ще изгасне. 1 Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Rakeem 942 #21 Отговорено 1 Октомври Най-добре ще е да се сложи добавка за дпф и да се покара повече, без прекъсване, ако ще и безцелно(примерно да се пробва новата магистрала до Сърбия), за да може хубаво да се изчисти, докато е време. 1 Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
jsarbenishki 0 #22 Отговорено 1 Октомври Регенерацията си свърши работата, както е описано. С 65km/h, на 3-та ръчна скорост. Отне 7 минути, но я покарах така 30-тина минути. Колко ще изкара до следващия път, не се знае 😀. Благодаря отново на всички! Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
jsarbenishki 0 #23 Отговорено 9 Октомври Здравейте, Отново по въпроса с дпф - освен Варна, бихте ли препоръчали механично почистване в София. Едно основно почистване на самия филтър би следвало да има по-дълготраен ефект от регенерациите (автоматична в движение или принудителна в Бултрако). Определено бих пробвал. Дано не е само варианта с изпращане във Варна. Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
jsarbenishki 0 #24 Отговорено 10 Октомври В допълнение: Кое е по-добре - чистене с попа, която вкарва препарат под налягане с тръбички в системата и изкарва гняста от ауспуха, без да се сваля дпф или да се свали и почисти в камера само тялото на дпф-а? Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Недьо 4 #25 Отговорено 20 Ноември (Редактирано) Здравейте и аз минах през пренудителна регенерация във сервиз . Разбрах ,че когато започне да регенерира не трябва да я гасиш . Въпросът ми е как да се осети ,че влиза във регенерация . Един колега кара друга марка кола при която когато почне включва реолтаните на задното стъкло и той е вързал един светодиодт така отива извън града и регенерира . Един друк пък използва OBD2 безжичен скенер за диагностика на превозни средства и така следи за нивото на запушване на DPF -а и когато наближи си знае какво да прави . Редактирано 20 Ноември от Недьо Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Rakeem 942 #26 Отговорено 20 Ноември От друга марка: повишаване на оборотите на празен ход в порядъка на 900-1000(тоест ако е започнала регенерация, спреш и изключиш от скорост ще държи по-високи обороти), повишаване на моментния разход, с около литър и нещо, но тук трябва да си познаваш колата и маршрута. За най-сигурно, просто изкарвай колата извънградско, поне веднъж в месеца, така че да имаш около 30тина минути непрекъснато пътуване с поддържане на поне 2000 оборота(най-добре магистрала). Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Emicha 1959 #27 Отговорено 20 Ноември Преди 2 часа, Недьо написа: .... . Въпросът ми е как да се осети ,че влиза във регенерация.... Недьо, махни тези глупости които ти разправят приятелите.... При Хонда няма индикация, но може да се хване по временния разход когато се повиши с около литър от стандартния разход, по миризмата и пушка когато примерно си спрял на светофар и по включването на двете перки за охлаждане. Тъпо е, но се свиква с времето. Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Plamen_Honda 40 #28 Отговорено 21 Ноември Аз правя следното за регерацията на CRV 4. Ако вентилаторите за охлаждане продължават да работят при изгасен двигател (прекъсната регенерация в повечето случаи, освен ако не си качвал баир). При следващото потегляне включвам диагностика. Пускам да виждам така наречените живи данни. Ако температурния сензор започне рязко да се покачва над 350 градуса, започва регенерацията при достигане на 650 градуса приключва и пада под 350. Аз така си я следя. В приложения Car Scanner се казва"Catalyst temperature Bank 1 Sensor 1" . Вече 4 години работи този метод. 1 Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Borislava 19 #29 Отговорено 21 Ноември Абсолютно същото правя и аз с живите данни. 1 1 Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
dandilov 3165 #30 Отговорено 21 Ноември Със съвремените дизелови двг - само добавчици е спасението. Тя "работата" явно е била измислен предваритлно, за съжаление... Но! Във връзка с това са измислени и добавчиците... Да се ръсим и за тях, ако искаме всичко да е О.К., но няма начин. Съвременна икономика. https://autoro24.de/produkt/oilsyn-diesel-power-dna/ https://autoro24.de/produkt/oilsyn-carbon-code-diesel-doctor/ https://autoro24.de/produkt/oilsyn-carbon-code-dpf-turbo-doctor/ https://autoro24.de/produkt/archoil-6900-d-max-kraftstoff-system-reiniger/ Тези поне са добри. Но има и всякакви други. По джоб и/или по мерак. Комуто и каквото му душа иска. И по ефективност, съответно. П.П. И за бензинките с директно впръскване, а и тези с турбо, ситуацията е същата. Само дето на тях не им светва "лампата" толкова често. Но пък, когато светне е вече късно. ... "и айде у кофата"... Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Недьо 4 #31 Отговорено 24 Ноември Закупих си OBD 2 модул инсталисах си Car Scanner и ще видя какво ще направя . Понеже моята е автомат ми казаха при регенерация да е на S и със перките от волана да държя на 3-та и над 2500 оборота . Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Plamen_Honda 40 #32 Отговорено 25 Ноември И аз съм с автомат карам си нормално на D, гледам да подържам около 70-80 км/ч. (извън града) По живите данни се вижда как загрява. 1 Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове