Jump to content
Sign in to follow this  
greenex

Помощ за разчитане на икона/индикатор

Recommended Posts

Привет, колеги,

 

Тази сутрин ми се появи иконата по-долу и не мога да разгадая какво значи, нито как да прочета повече за нея на самото табло.

Някой дали ще успее да ми помогне с идея?

 

post-3557-0-37624300-1475665586_thumb.jpg

 

Благодаря!

 

Допълнение:

Сега видях, че това е индикаторът за DPF филтъра. Сега въпросът е защо изобщо свети. Въпросът не е към форума, а трябва да го задам на лицата от Ботевградско шосе... Но нещо не ми харесва работата.

Edited by greenex

Share this post


Link to post
Share on other sites

Прилича ми на нещо свързано с филтър за изгорели газове. Виш в книжката, неможе да няма информация.

Share this post


Link to post
Share on other sites

При нисаните това индикира за DPF филтъра за твърди частици и автоматичната му процедура за изгарянето им / изчистването му.

В книжката нищо ли не пише за иконата?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Определено е DPF (филтърът за твърди частици).

А книжката е далече от мен в момента и не мога да проверя.

Мисля, че четох някъде нещо за автоматичното почистване (дано да е така).

 

Като се добера до книжката, ще разгледам.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ако не е тайна на колко хиляди е Колата и как се кара ? Чисто информативно питам. 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Да това е индикацията за DPF филтъра.В случая има още шанс за регенерация.Но когато този символ се появи със удивителна шанса клони към нула за каквато е да е регенерация или почистване.Следва замяна скъпо удоволствие или механично и софтуерно премахване по ефтиният вариант.Успех.За да изелезе този символ колата има едни 100000км поне.

Share this post


Link to post
Share on other sites

А евентуално принудително да се пусне регенерация?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Принудително в Бултрако.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Мдаа, едва 10-ина километра след като светна този символ, вече е придружен с удивителна.

Според ръководството при първоначално появяване трябвало да се регенерира DPF, като шофирам автомобила със скорост от 60 км/ч или докато символът изчезне. "Отнема около 15 минути, за да се увеличи температурата на каталитичния преобразувател, което да изгори и отстрани димните частици."

 

Та вечерта тръгнах аз да регенерирам, като произвеждах достатъчно "благословии" наум и полугласно и хоп - светна удивителната.

Утре принудително в Бултрако.

 

@Drone: колата е на по-малко от 3 хил. км. Повечето от тях са извънградско/магистрали, но последните 200 са градско.

 

Но каквото и да е, недоумявам как е възможно при чисто нова кола да ми се наложи толкова скоро да се срещна с омразните Бултрако.

Share this post


Link to post
Share on other sites

За 3 х.км., няма как да се запуши филтъра.

Най-вероятно някакъв ел. проблем ще излезе.

Обикновено филтъра се лекува, като я изкараш на дълго и в продължение на 30-на минути, я караш над 3000 оборота.

Нали колата е в гаранция - отивай да си я гледат, да я закачат на компютър,установят откъде идва проблема и да изчистят грешката.

А относно принудителната регенерация, гледай да я правиш възможно най-късно и в краен случай.

Share this post


Link to post
Share on other sites

По принцип качеството на горивата у нас не може да ме учуди с нищо, но 3 000 наистина са много малко за чисто нова кола. Ако от Бултрако кажат че не жиждат технически проблем за случилото се, те съветвам да смениш бензиностанцията от която зареждаш. Въпреки че щом казваш че си ги навъртял извън града предполагам не са еднакви.

 

Спомням си преди време баща ми имаше едно ауди, на което се натрупваха сажди в геометрията на турбината и влизаше в авариен режим. Там нещата също се чистеха с високи обороти на ниска предавка. Тогава по спомен заредихме едно от скъпите горива на ШЕЛ и колата спря да затлачва докато я карахме с такова гориво. После пак сменихме и пак започна. Та мисълта ми е че от тогава съм се обедил, че подобен проблем със замърсяване и зацапване може да идва от горивото и то при не много продължителен пробег.

  • Upvote 2

Share this post


Link to post
Share on other sites

И така, след посещение в Бултрако, филтърът е регенериран и софтуерът е актуализиран (с такъв, разработен специално за Източна Европа) :)

Свързаха компютъра, поддържаха 2000-2500 оборота за 15-20 минути (това по мой слух, не съм им висял на главите) и после актуализираха софтуера.

Не можаха да дадат адекватно обяснение защо на тези километри се задръства филтърът. "Идвали са други коли с този проблем и след само 150 км. пробег". "Чудесно", им викам. Както и да е...

Казаха да не карам с обикновен дизел.

Да видим кога пак ще светне нещо :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Колега, софтуера на източна Европа Вероятно е съобразен с качеството на горивата. :) Предполагам сегашния вместо данти подскаже "виш кво прайме че нещо не етака работата с тая нафта" сигурно си казва "карай тука е така" и ме дава грешка. За 150км да светне индикация......

Share this post


Link to post
Share on other sites

И така, след посещение в Бултрако, филтърът е регенериран и софтуерът е актуализиран (с такъв, разработен специално за Източна Европа) :)......

Е това направо ме разби!

Очаквах да смотляват нещо за проблема,но такова малоумно нещо, не очаквах да ти кажат.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Преди време имах подобен проблем на crv-3 и тогава доста четох по тизи проблем.

Светеща лампа за DPF не означава непременно запушен филтър.

Лампата може да светне и от няколко неуспешни опита за регенерация.

Регенерация започва по 3 причини:

1. голяма разлика в налягането преди и след филтъра ( запушен DPF )

2. след определени километри след последната регенерация  700 - 1000км  (зависи от софтуера )

3. след определено време след последната регенерация   (зависи от софтуера )

 

така че не винаги е виновно горивото за светнала лампа

Неуспешна регенерация се получава при каране на къси разтояния и често палене и гасене на дригателя.

  • Upvote 3

Share this post


Link to post
Share on other sites

Много полезен пост. На колегата mccoy

Edited by jaccomo

Share this post


Link to post
Share on other sites

Благодаря за информацията, mccoy!

Озадачаващото е, когато това се случва на 3 хил. км (или може би бъркам), а още повече на 150 км, както ми казаха от сервиза (ако е вярно). Но каквото и да е, на нова кола не очаквах да ходя за каквото и да е в сервиз толкова рано.

Сега минавам на по-добрия дизел, май това е опцията.

А има ли смисъл да слагам някакви добавки за почистване на филтъра?

Share this post


Link to post
Share on other sites

За добавки аз не бих те посъветвал да сипваш на тази нова кола, та ако ще да ти обещаят че ще хвърля жълтици през ауспуха с нея.

  • Upvote 1

Share this post


Link to post
Share on other sites
Posted (edited)

Здравейте,

Сега се сдобих със същия символ без удивителна на таблото. Има ли смисъл да я пробвам с каране? Не бих искал да насилвам нещата, а и ме е страх какво могат да са последиците. 

Явно предимно градското на 1.6 idtec 2016 не и понася. 

Благодаря на отзовалите се.

 

IMG_20251001_151159.jpg

Edited by jsarbenishki

Share this post


Link to post
Share on other sites

Има смисъл. Гледай горивото да не е под средата, колата да е загряла и покарай10/15 минути от 2000 до 2300 оборота, за да си завърши прекъснатата регенерация и иконата ще изгасне. 

  • Thanks 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Най-добре ще е да се сложи добавка за дпф и да се покара повече, без прекъсване, ако ще и безцелно(примерно да се пробва новата магистрала до Сърбия), за да може хубаво да се изчисти, докато е време.

  • Thanks 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Регенерацията си свърши работата, както е описано. С 65km/h, на 3-та ръчна скорост. Отне 7 минути, но я покарах така 30-тина минути. 

Колко ще изкара до следващия път, не се знае 😀.

Благодаря отново на всички!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Здравейте,

Отново по въпроса с дпф - освен Варна, бихте ли препоръчали механично почистване в София. Едно основно почистване на самия филтър би следвало да има по-дълготраен ефект от регенерациите (автоматична в движение или принудителна в Бултрако). 

Определено бих пробвал. Дано не е само варианта с изпращане във Варна.

Share this post


Link to post
Share on other sites

В допълнение: 

Кое е по-добре - чистене с попа, която вкарва препарат под налягане с тръбички в системата и изкарва гняста от ауспуха, без да се сваля дпф или да се свали и почисти в камера само тялото на дпф-а?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
Sign in to follow this  

  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

  • Upcoming Events

    No upcoming events found
×
×
  • Create New...