Jump to content
sttekata

Размери на джанти и гуми

Recommended Posts

Преди 21 часа, didich написа:

...... не търся заяждане или някаква провокация, но имам чувството, че българина взе много да се "вталява" на тема ДОТ.

Ти сега да не си помислиш че се заяждам:) - няма такова нещо.

 

Обаче, няма такова животно, гума произведена преди 3 или 5 години, да се смята за нова - неупотребявана да, но нова не.

А дали и защо някой я смята за нова, е съвсем друго нещо и отговора е доста спорен.

То има и хранителни продукти, с срок на годност 2+ години, та защо пък гумите да нямат 5/10 годишен срок - няма да ги ядем все пак:D , ще се таралянкаме с тях, какво толкова. 

 

Казваш:

Цитат

При правилно съхранение всяка една гума произведена до 3г. да не кажа 5г. от датата на производство се счита за нова, предполагам го знаеш ...

Еми не знам - Просто НЕ знам, първо как е товарена и разтоварена, как е транспортирана, как е съхранявана и още куп други неща, пред които може да съществува думата "ако".

А който и да попиташ за тези неща, всеки ще ти каже, че всичко е спазено супер точно, но лично аз съм виждал точно обратното и то не при кварталния гумаджия . 

 

Цитат

...За твоя информация, далечната 2008 г. си купих чисто нови зимни гуми, които карам до ден днешен абсолютно всеки зимен сезон, ти пресметни колко години ги карам и ще продължавам да ги карам, защото имат предостатъчно грайфер /над 4мм съгласно закона/ и не усещам разлика в сцеплението когато ги купих и 11 години по късно, а сега ходи кажи, че съм убиец на пътя защото карам с 11 годишни гуми.

Браво юнак - това като хвалба ли да го разбирам?

И аз нищо не искам да казвам, най-малкото че си убиец, ти си носиш кръста и твое право е да караш с каквото си искаш и да правиш каквото сметнеш за добре - стига всичко да завършва с щастлив край.

 

Пак казвам - никой не оспорва, няколко месеца разлика в дота, даже нормално е примерно гуми произведени през 2018 (за зимния сезон 2018/2019 г.) да се продават и през 2019  за нови, но произведени през 2015/2016г. да ми ги дават за нови през 2018/2019г. - няма как да се получат нещата.

 

Та така - различни хора, различни виждания, различни мнения.

 

 

  • Харесвам 1
  • Нагоре 2

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
На 10.04.2019 г. at 22:11, Emicha написа:

.... но произведени през 2015/2016г. да ми ги дават за нови през 2018/2019г. - няма как да се получат нещата.

Може и да не ти се вярва, но го има и се продават за нови, поради простата причина, че никога не са монтирани и ползвани по предназначение, съответно с поне 30-40% отстъпка в цената спрямо гумите с нов ДОТ и повярвай ми има хора, които ги купуват.

 

Живи и здрави :drunk:

  • Объркан 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Да продават се като нови защото повечето хора не знаят какво е ДОТ  не могат да го разчетат и изобщо не се интересуват от него.

 

Редактирано от CARPERA

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ми аз да се похваля взех си  Гуми BFGOODRICH 225/65R17 102H TL URBAN TERRAIN T/A GO -https://medina-med.com/guma/0-01-17-0-0-03-1-0162/gumi-bfgoodrich-225-65r17-102h-tl-urban-terrain-t-a-go/193.76 лв.вкл. ДДС

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Какви евентуално са проблемите при смяна на джантите с ЕТ50 с ЕТ38 ? Ще си тормозя ли ЦР-В-ето?

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Според теб като изместиш центъра на тежест на всяко колело ,това добре ли ще е.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Не съм HONDA FANATIC буратинка! За това питам във форума. Според мен може много неща, така че си задавай въпросите с въпросителна, че да ти отговоря после аз! Благодаря

  • Харесвам 2
  • Хаха 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Буратинка в този форум гледаме да не си трошим колите безмислено има по-добър форум за това.

Ако незнаеш кой е заповядай https://www.offroad-bulgaria.com/forum.php

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Колегата не е споменал, че иска да я прави off-road. Затова поста ти е абсолютно безсмислен. 

  • Хаха 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Отговорено (Редактирано)

Аз къде съм споменал че иска да я прави off-road,явно пак си чел поста ми както си искаш ти,давам само пример с въпросния форум.

Твоите постове като на всяка манджа мирудия са наистина безмислени явно не можеш да се спреш.

Редактирано от CARPERA
  • Хаха 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Отговорено (Редактирано)
На 18.07.2019 г. at 15:41, Insolense написа:

Какви евентуално са проблемите при смяна на джантите с ЕТ50 с ЕТ38 ? Ще си тормозя ли ЦР-В-ето?

Ще изнесеш гумата с 12мм, тоест стъпката ще се увеличи с 24мм, нищо няма да му стане, най-много да ти цапа повече страниците.

Ще го има и ефекта на лоста, тоест по-лесно ще се сгъва окачването, но надали ще е съществено.

Редактирано от Rakeem
  • Нагоре 3

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Благодаря Rakeem! Супер изчерпателно.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Увеличавайки рамото, увеличаваш и усилията, която компоненитите от окачването трябва да поемат. Резултатът, освен посоченият от Rakeem, може да бъде по-бързо износване. Но на практика колко ще е голяма разликата не бих могъл да кажа.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

За две три години заминават  полуоскаите, може да провери за цена на оригинални всичко друго е писано за тях как нестават.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Значи като отвори предницата с 2 3 см. ще хвърли полуоските, от собствен опит ли го написа това или някой ти подсказва. 

  • Хаха 2

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Отговорено (Редактирано)

Да пробва ще проследим темата. 

Освен че зимата в калта ще цапа зверски колата може при големи дупки отзад да опират в подкалника.

Ето един калкулатор за гуми да види кое как.

https://www.wheel-size.com/calc/?wheel1=205-70-16X6.5ET45&wheel2=225-45-17X7.5ET40&fcl=50mm&wcl=30mm&scl=50mm&sr=0mm

Редактирано от CARPERA

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Преди 2 часа, CARPERA написа:

За две три години заминават  полуоскаите, може да провери за цена на оригинални всичко друго е писано за тях как нестават.

Офсета на джантата не влияе хич на трансмисията. Кво износване, кви 5 лв.?

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Даже мое му се олюпи и тавано от тоа офсет.  Няма ли кой да го запре колегата CARPERA че малко почва да ми писва от глупостите които пише.  Тоа форум е за 3-та генерация и колегата питаше за мнение на хора с опит с подобни джанти. Още 29 мнения и праиш 1000 давааай.

  • Нагоре 3
  • Хаха 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ами никой не те е спрял дай мнение или само можеш да СПАМИШ и така трупаш твоите .

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Off Topic

Аз нямам подобен опит и затова само чета ама поне не пиша че ще се прецака полуоската. Единственото нещо което може и да се натовари е лагера в главините ама може и да не се натовари толкова че да му падне циментацията и да почне да се износва. Извинявам се за офтопика.

 

  • Харесвам 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Споко! Няма да натоварваме полуоските и лагерите. Намерих си ОЕМ-ки с оффсет 50! Сложих ги и съм супер доволен! Благодаря на всички!

  • Харесвам 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Повече никога 18-ски 😂. Ще си направя още един комплект 16-КИ и за лятото. Много съм доволен от резултата-джантите са 16/7 ет40

гумите са 225/70/16

ECBCB759-007C-45F2-A84E-F2B7C807D0DB.jpeg

5CDAF3FC-8F50-42A3-A624-9667CD5EC476.jpeg

  • Нагоре 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

На  мен пък си ми вози добре с 18,сега зимата ще пробвам за сефте 17,че ги купих това лято.Чак пък такава голяма разлика ли има,да не карате с някой рън флат или голям товарен индекс,че толкова да друса на 18.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
преди 21 минути, zograffa написа:

На  мен пък си ми вози добре с 18,сега зимата ще пробвам за сефте 17,че ги купих това лято.Чак пък такава голяма разлика ли има,да не карате с някой рън флат или голям товарен индекс,че толкова да друса на 18.

18-ските са continental conticrosscontact lx 2   Отлично е като поведение , но комфорта е много зле. - гумите не са стари ,миналата година ги сложих нови. 

2A433D3B-7F30-4467-8A46-CD791B0DB953.jpeg

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Здравейте, зимата приближава и темата за гумите става все по актуална. Миналата зима карах с гумите, с който я купих. И щото реших, че им е последно използване лятото си карах с тях. CONTINENTAL са и колата се държи много добре с тях. За тая зима заглеждах за нови континенталки, когато ми попаднаха едни DOT 3517 с джанти за 380лв. Става въпрос за 225/65/17, но с железни оргинални джанти, който ми грознеят /въпреки, че ги тръкнах, пръснах и тнт.Вчера ги закарах на баланс понесоха по некой грам, но не много. И пак се питам, а и вашето мнение ме интересува. Дали да кача гумите с железните джанти или да се изръса още седем-осемдесет лева и да ги кача на алуминките ? За нагледност ще кача снимки, но сигурно по-късно днес или утре.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

IMG_20190924_204636.jpg

 

IMG_20190924_204533.jpg

Редактирано от emonai

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Аз ако имах такива щях да ги сложа на колата и ако пак стоят така добре и на нея се мятам на тях без да питам и да се чудя!

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Преди 6 часа, emonai написа:

...... И пак се питам, а и вашето мнение ме интересува. Дали да кача гумите с железните джанти или да се изръса още седем-осемдесет лева и да ги кача на алуминките ?.....

 

Мнението ми: - това си е твой избор и той ще е правилния.

Само не знам, дали болтовете от алуминиевите джанти, ще станат на тези  (да не дойдат по-дълги, или да са с друг профил на челото - подсещам те само).

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Да, без да пробвам не мога да знам как ще се държи с железните джанти, но ще трябва да намеря и капачки за центъра на джантите, че така ще е супер недодялано. А иначе гумите са добри.

IMG_20190924_204350.jpg

Редактирано от emonai

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Железните джанти са по добри от алуминиевите и колата ще се чувства по добре с тях. и са по леки и са по еластични и обират вибрациите. Зимно време солта не им влияе и са за предпочитане за сняг. Плюса не алуминиевите е само един и той е визуалният.

Слагай ги смело на зимни гуми и определено си уцелил.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

По леки железните ,може ли да дадеш кг и на двата вида.

  • Хаха 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Сега ще премеря железните /заедно с гумата/ и ще кажа резултата, но алуминките, чак като се наложи да свалям от колата.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Преди 4 часа, CARPERA написа:

По леки железните ,може ли да дадеш кг и на двата вида.

Стига бе колега, ти сериозно ли.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Не съм карал с железни не мога ли да попитам.??????

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Със железна джанта и надута гума тежи между 26/27кг. Взех 17ки тасове, но сори, на тия железни джанти тасове не стават. Можеше да се поинтересувам преди да взема тасовете, но "науката изисква жертви"!

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Всички ли карате 225 65 17 на налагяне 2.1? Знам, че това пише на табелката и го спазвам, но защо все ми се виждат меки тия гуми? И гумаджията ме пита не е ли малко...На 2.5 ги правели за джиповете и ала бала. Аз си карам на 2.1, но все ми се виждат меки...Не знам може да е от 18 ките и сега да ми лъже окото. Гумата е Бриджстон Близак.

Sent from my SM-G950F using Tapatalk

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Аз съм с 215/70/16  и в момента съм на 2.2 атм. колата вози доста по-добре и е по-устойчива не помръдва значи са си ок. 2.5 за мен е твърде много макар че и мойте при монтажа ги бяха напомпали толкова но аз ги изпуснах до 2.2 и са си ок. Аз съм с Ханкук

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Преди 2 часа, frizzante написа:

....Аз си карам на 2.1, но все ми се виждат меки...

....Гумата е Бриджстон Близак...

Предполагам  е от гумите.

Няколко комплекта Бриджстон съм сменял, а и сега на едното СРВ  съм с такива и на мен винаги са ми изглеждали леко меки.

Отдавам го, на по-меките странични бордове.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Възможно е. Ще пробвам да ги бутна на 2.2 да видя как ще се държи колата. Направих оригиналните 17-ки графитени, че имаха разни бонуси от "кадърни" гумаджии. Мисля и 18-ките да направя така. Замислям се за фланци евентуално, 20 мм. Някой слагал ли е? Как стои въпроса със шпилките? Позитиви/негативи? 52bd349e5d20f4fa0184cb9cd583f0c8.jpg

  • Харесвам 2

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Това с фланците от какъв зор.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване

  • Потребители разглеждащи страницата   0 потребители

    No registered users viewing this page.

  • Предстоящи събития

    No upcoming events found
×
×
  • Създай нов...