Emicha 1856 #201 Отговорено 10 Април, 2019 Преди 21 часа, didich написа: ...... не търся заяждане или някаква провокация, но имам чувството, че българина взе много да се "вталява" на тема ДОТ. Ти сега да не си помислиш че се заяждам - няма такова нещо. Обаче, няма такова животно, гума произведена преди 3 или 5 години, да се смята за нова - неупотребявана да, но нова не. А дали и защо някой я смята за нова, е съвсем друго нещо и отговора е доста спорен. То има и хранителни продукти, с срок на годност 2+ години, та защо пък гумите да нямат 5/10 годишен срок - няма да ги ядем все пак , ще се таралянкаме с тях, какво толкова. Казваш: Цитат При правилно съхранение всяка една гума произведена до 3г. да не кажа 5г. от датата на производство се счита за нова, предполагам го знаеш ... Еми не знам - Просто НЕ знам, първо как е товарена и разтоварена, как е транспортирана, как е съхранявана и още куп други неща, пред които може да съществува думата "ако". А който и да попиташ за тези неща, всеки ще ти каже, че всичко е спазено супер точно, но лично аз съм виждал точно обратното и то не при кварталния гумаджия . Цитат ...За твоя информация, далечната 2008 г. си купих чисто нови зимни гуми, които карам до ден днешен абсолютно всеки зимен сезон, ти пресметни колко години ги карам и ще продължавам да ги карам, защото имат предостатъчно грайфер /над 4мм съгласно закона/ и не усещам разлика в сцеплението когато ги купих и 11 години по късно, а сега ходи кажи, че съм убиец на пътя защото карам с 11 годишни гуми. Браво юнак - това като хвалба ли да го разбирам? И аз нищо не искам да казвам, най-малкото че си убиец, ти си носиш кръста и твое право е да караш с каквото си искаш и да правиш каквото сметнеш за добре - стига всичко да завършва с щастлив край. Пак казвам - никой не оспорва, няколко месеца разлика в дота, даже нормално е примерно гуми произведени през 2018 (за зимния сезон 2018/2019 г.) да се продават и през 2019 за нови, но произведени през 2015/2016г. да ми ги дават за нови през 2018/2019г. - няма как да се получат нещата. Та така - различни хора, различни виждания, различни мнения. 1 2 Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
didich 94 #202 Отговорено 11 Април, 2019 На 10.04.2019 г. at 22:11, Emicha написа: .... но произведени през 2015/2016г. да ми ги дават за нови през 2018/2019г. - няма как да се получат нещата. Може и да не ти се вярва, но го има и се продават за нови, поради простата причина, че никога не са монтирани и ползвани по предназначение, съответно с поне 30-40% отстъпка в цената спрямо гумите с нов ДОТ и повярвай ми има хора, които ги купуват. Живи и здрави 1 Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
CARPERA 1549 #203 Отговорено 12 Април, 2019 (Редактирано) Да продават се като нови защото повечето хора не знаят какво е ДОТ не могат да го разчетат и изобщо не се интересуват от него. Редактирано 12 Април, 2019 от CARPERA Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
bayxyj 0 #204 Отговорено 17 Юни, 2019 Ми аз да се похваля взех си Гуми BFGOODRICH 225/65R17 102H TL URBAN TERRAIN T/A GO -https://medina-med.com/guma/0-01-17-0-0-03-1-0162/gumi-bfgoodrich-225-65r17-102h-tl-urban-terrain-t-a-go/193.76 лв.вкл. ДДС Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Insolense 0 #205 Отговорено 18 Юли, 2019 Какви евентуално са проблемите при смяна на джантите с ЕТ50 с ЕТ38 ? Ще си тормозя ли ЦР-В-ето? Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
CARPERA 1549 #206 Отговорено 18 Юли, 2019 Според теб като изместиш центъра на тежест на всяко колело ,това добре ли ще е. Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Insolense 0 #207 Отговорено 19 Юли, 2019 Не съм HONDA FANATIC буратинка! За това питам във форума. Според мен може много неща, така че си задавай въпросите с въпросителна, че да ти отговоря после аз! Благодаря 2 1 Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
CARPERA 1549 #208 Отговорено 19 Юли, 2019 Буратинка в този форум гледаме да не си трошим колите безмислено има по-добър форум за това. Ако незнаеш кой е заповядай https://www.offroad-bulgaria.com/forum.php Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
vespa 312 #209 Отговорено 19 Юли, 2019 Колегата не е споменал, че иска да я прави off-road. Затова поста ти е абсолютно безсмислен. 1 Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
CARPERA 1549 #210 Отговорено 19 Юли, 2019 (Редактирано) Аз къде съм споменал че иска да я прави off-road,явно пак си чел поста ми както си искаш ти,давам само пример с въпросния форум. Твоите постове като на всяка манджа мирудия са наистина безмислени явно не можеш да се спреш. Редактирано 19 Юли, 2019 от CARPERA 1 Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Rakeem 799 #211 Отговорено 19 Юли, 2019 (Редактирано) На 18.07.2019 г. at 15:41, Insolense написа: Какви евентуално са проблемите при смяна на джантите с ЕТ50 с ЕТ38 ? Ще си тормозя ли ЦР-В-ето? Ще изнесеш гумата с 12мм, тоест стъпката ще се увеличи с 24мм, нищо няма да му стане, най-много да ти цапа повече страниците. Ще го има и ефекта на лоста, тоест по-лесно ще се сгъва окачването, но надали ще е съществено. Редактирано 19 Юли, 2019 от Rakeem 3 Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Insolense 0 #212 Отговорено 20 Юли, 2019 Благодаря Rakeem! Супер изчерпателно. Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Pavel_Pavlov 1029 #213 Отговорено 20 Юли, 2019 Увеличавайки рамото, увеличаваш и усилията, която компоненитите от окачването трябва да поемат. Резултатът, освен посоченият от Rakeem, може да бъде по-бързо износване. Но на практика колко ще е голяма разликата не бих могъл да кажа. Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
CARPERA 1549 #214 Отговорено 21 Юли, 2019 За две три години заминават полуоскаите, може да провери за цена на оригинални всичко друго е писано за тях как нестават. Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
vespa 312 #215 Отговорено 21 Юли, 2019 Значи като отвори предницата с 2 3 см. ще хвърли полуоските, от собствен опит ли го написа това или някой ти подсказва. 2 Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
CARPERA 1549 #216 Отговорено 21 Юли, 2019 (Редактирано) Да пробва ще проследим темата. Освен че зимата в калта ще цапа зверски колата може при големи дупки отзад да опират в подкалника. Ето един калкулатор за гуми да види кое как. https://www.wheel-size.com/calc/?wheel1=205-70-16X6.5ET45&wheel2=225-45-17X7.5ET40&fcl=50mm&wcl=30mm&scl=50mm&sr=0mm Редактирано 21 Юли, 2019 от CARPERA Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
s.s.d.d. 280 #217 Отговорено 21 Юли, 2019 Преди 2 часа, CARPERA написа: За две три години заминават полуоскаите, може да провери за цена на оригинални всичко друго е писано за тях как нестават. Офсета на джантата не влияе хич на трансмисията. Кво износване, кви 5 лв.? Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
krasimir_01 84 #218 Отговорено 21 Юли, 2019 Даже мое му се олюпи и тавано от тоа офсет. Няма ли кой да го запре колегата CARPERA че малко почва да ми писва от глупостите които пише. Тоа форум е за 3-та генерация и колегата питаше за мнение на хора с опит с подобни джанти. Още 29 мнения и праиш 1000 давааай. 3 1 Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
CARPERA 1549 #219 Отговорено 22 Юли, 2019 Ами никой не те е спрял дай мнение или само можеш да СПАМИШ и така трупаш твоите . Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
krasimir_01 84 #220 Отговорено 22 Юли, 2019 Off Topic Аз нямам подобен опит и затова само чета ама поне не пиша че ще се прецака полуоската. Единственото нещо което може и да се натовари е лагера в главините ама може и да не се натовари толкова че да му падне циментацията и да почне да се износва. Извинявам се за офтопика. 1 Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Insolense 0 #221 Отговорено 27 Юли, 2019 Споко! Няма да натоварваме полуоските и лагерите. Намерих си ОЕМ-ки с оффсет 50! Сложих ги и съм супер доволен! Благодаря на всички! 1 Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Svetlio3911 1 #222 Отговорено 23 Септември, 2019 Повече никога 18-ски 😂. Ще си направя още един комплект 16-КИ и за лятото. Много съм доволен от резултата-джантите са 16/7 ет40 гумите са 225/70/16 1 Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
zograffa 181 #223 Отговорено 23 Септември, 2019 На мен пък си ми вози добре с 18,сега зимата ще пробвам за сефте 17,че ги купих това лято.Чак пък такава голяма разлика ли има,да не карате с някой рън флат или голям товарен индекс,че толкова да друса на 18. Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Svetlio3911 1 #224 Отговорено 23 Септември, 2019 преди 21 минути, zograffa написа: На мен пък си ми вози добре с 18,сега зимата ще пробвам за сефте 17,че ги купих това лято.Чак пък такава голяма разлика ли има,да не карате с някой рън флат или голям товарен индекс,че толкова да друса на 18. 18-ските са continental conticrosscontact lx 2 Отлично е като поведение , но комфорта е много зле. - гумите не са стари ,миналата година ги сложих нови. Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
emonai 49 #225 Отговорено 24 Септември, 2019 Здравейте, зимата приближава и темата за гумите става все по актуална. Миналата зима карах с гумите, с който я купих. И щото реших, че им е последно използване лятото си карах с тях. CONTINENTAL са и колата се държи много добре с тях. За тая зима заглеждах за нови континенталки, когато ми попаднаха едни DOT 3517 с джанти за 380лв. Става въпрос за 225/65/17, но с железни оргинални джанти, който ми грознеят /въпреки, че ги тръкнах, пръснах и тнт.Вчера ги закарах на баланс понесоха по некой грам, но не много. И пак се питам, а и вашето мнение ме интересува. Дали да кача гумите с железните джанти или да се изръса още седем-осемдесет лева и да ги кача на алуминките ? За нагледност ще кача снимки, но сигурно по-късно днес или утре. Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
emonai 49 #226 Отговорено 24 Септември, 2019 (Редактирано) Редактирано 24 Септември, 2019 от emonai Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
krasimir_01 84 #227 Отговорено 24 Септември, 2019 Аз ако имах такива щях да ги сложа на колата и ако пак стоят така добре и на нея се мятам на тях без да питам и да се чудя! Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Emicha 1856 #228 Отговорено 24 Септември, 2019 Преди 6 часа, emonai написа: ...... И пак се питам, а и вашето мнение ме интересува. Дали да кача гумите с железните джанти или да се изръса още седем-осемдесет лева и да ги кача на алуминките ?..... Мнението ми: - това си е твой избор и той ще е правилния. Само не знам, дали болтовете от алуминиевите джанти, ще станат на тези (да не дойдат по-дълги, или да са с друг профил на челото - подсещам те само). Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
emonai 49 #229 Отговорено 25 Септември, 2019 (Редактирано) Да, без да пробвам не мога да знам как ще се държи с железните джанти, но ще трябва да намеря и капачки за центъра на джантите, че така ще е супер недодялано. А иначе гумите са добри. Редактирано 25 Септември, 2019 от emonai Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Митко Йотов 1257 #230 Отговорено 25 Септември, 2019 Железните джанти са по добри от алуминиевите и колата ще се чувства по добре с тях. и са по леки и са по еластични и обират вибрациите. Зимно време солта не им влияе и са за предпочитане за сняг. Плюса не алуминиевите е само един и той е визуалният. Слагай ги смело на зимни гуми и определено си уцелил. Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
CARPERA 1549 #231 Отговорено 26 Септември, 2019 По леки железните ,може ли да дадеш кг и на двата вида. 1 Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
emonai 49 #232 Отговорено 26 Септември, 2019 Сега ще премеря железните /заедно с гумата/ и ще кажа резултата, но алуминките, чак като се наложи да свалям от колата. Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Митко Йотов 1257 #233 Отговорено 26 Септември, 2019 Преди 4 часа, CARPERA написа: По леки железните ,може ли да дадеш кг и на двата вида. Стига бе колега, ти сериозно ли. Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
CARPERA 1549 #234 Отговорено 26 Септември, 2019 Не съм карал с железни не мога ли да попитам.?????? Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
emonai 49 #235 Отговорено 2 Октомври, 2019 Със железна джанта и надута гума тежи между 26/27кг. Взех 17ки тасове, но сори, на тия железни джанти тасове не стават. Можеше да се поинтересувам преди да взема тасовете, но "науката изисква жертви"! Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
frizzante 184 #236 Отговорено 2 Ноември, 2019 Всички ли карате 225 65 17 на налагяне 2.1? Знам, че това пише на табелката и го спазвам, но защо все ми се виждат меки тия гуми? И гумаджията ме пита не е ли малко...На 2.5 ги правели за джиповете и ала бала. Аз си карам на 2.1, но все ми се виждат меки...Не знам може да е от 18 ките и сега да ми лъже окото. Гумата е Бриджстон Близак.Sent from my SM-G950F using Tapatalk Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
krasimir_01 84 #237 Отговорено 2 Ноември, 2019 Аз съм с 215/70/16 и в момента съм на 2.2 атм. колата вози доста по-добре и е по-устойчива не помръдва значи са си ок. 2.5 за мен е твърде много макар че и мойте при монтажа ги бяха напомпали толкова но аз ги изпуснах до 2.2 и са си ок. Аз съм с Ханкук Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Emicha 1856 #238 Отговорено 3 Ноември, 2019 Преди 2 часа, frizzante написа: ....Аз си карам на 2.1, но все ми се виждат меки... ....Гумата е Бриджстон Близак... Предполагам е от гумите. Няколко комплекта Бриджстон съм сменял, а и сега на едното СРВ съм с такива и на мен винаги са ми изглеждали леко меки. Отдавам го, на по-меките странични бордове. Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
frizzante 184 #239 Отговорено 3 Ноември, 2019 Възможно е. Ще пробвам да ги бутна на 2.2 да видя как ще се държи колата. Направих оригиналните 17-ки графитени, че имаха разни бонуси от "кадърни" гумаджии. Мисля и 18-ките да направя така. Замислям се за фланци евентуално, 20 мм. Някой слагал ли е? Как стои въпроса със шпилките? Позитиви/негативи? 2 Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
CARPERA 1549 #240 Отговорено 3 Ноември, 2019 Това с фланците от какъв зор. Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове