Jump to content
sttekata

Размери на джанти и гуми

Recommended Posts

Проблема е решен в Ай Ем Ай Стара Загора - сервиза на Хонда срещу 126лв. :punk:

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Здравейте колеги! има ли някой с гуми 225/70 R16 ? 

 

Моето CRV e с 225/65 R17. Изпаднаха ми едни 16ки джанти от хонда и същите болтове и офсет и ги взех с много подобна шарка на оригиналните. На https://www.wheel-size.com/  ми дава за 16ки 215/70R16 но това сваля колата с цял сантиметър. 225/70R16 обаче е много популярен размер СУВ гуми и диаметъра е идентичен със заводските 225/65R17. Чудех се има ли някой с такива, дали изглежда добре колата и най важното стават ли? В нета не откривам читави снимки на CRV III с такъв размер.

 

Аз предпочитам по голям балон на гумата, защото нашите пътища не са за нископрофилни гуми. Имах проблеми с предишни коли. По-висока гума по-голям комфорт и повече пази окачването. Малко повече ще се лашка на завои, но аз не съм състезател а и само за зимата.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

За можене трябва да може, въпроса е как изглежда. Един цитат: I just put 235/70/17 Michelin LTX M/S2 on my '10. They are 30" diameter and 9" wide at the fattest point with no problems. OEM tires are 28.5" diameter.

 

23369d1398099596-2012-crv-biggest-tires-

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Че може, може... Как изглежда е въпрос на вкус. Голям балон за офроад е за предпочитане, но за пътуване дали не влияе негативно на стабилността?

И 225/65 R17 е много далеч от нископрофилна гума! За това возило се предлагат Р18 които са по-ниски.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Колеги, някой от вас кара ли CRV-то с джанти 17 цола, конкретно с ширина 7J и офсет ЕТ55 ? Само "kaloian311" е споменал, че има такава конфигурация, някой друг да сподели ?

 

Конкретното ми питане е, следното: стандартните 17 цола джанти с които CRV 3-а ген. излиза от завода (тези джанти):

 

243723.jpg

 

...., са джанти са с ширина 6.5J и с ЕТ50. Дали би имало фрапираща разлика и проблем, ако се сложат джанти

с 7J и ЕТ55 (дали би имало по-голямо натоварване на лагерите или опиране на джантата с гумата към амортисьор или нещо от сорта) ?

Редактирано от ADH-Honda

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

За ЕТ не знам, но ако местиш гуми от 6,5 на 7J може да имаш проблем поради различното износване в края на профила на гумата. Аз имах такъв проблем като ми откраднаха преди години оригиналните джанти на Акорда ми и сложих новите летни гуми на металните джанти, после като ги преместих на по-широки лети джанти, гумите шумяха много!

Ако слагаш нови гуми на по-широката джанта, не би трябвало да има проблем!

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Едва ли ще има проблем, но трябва да премериш.

При едната конфигурация са 13,25 см.  , а при другата 14,39 см. , което е разлика от 1,14 см. .

Или казано по-просто с 1,14 см. джантата и гумата ,ще се приближат към амортисьора - демек навътре.

Най-добре легни , премери и прецени дали може да поеме тези 1,14 см.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

https://www.wheel-size.com/calc/?wheel1=225-65-17X6.5ET50&wheel2=225-65-17X7ET55&fcl=50mm&wcl=30mm&scl=50mm&sr=0mm

 

ето и нагледно. Както е казал колегата има 1.14 см 

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Тези ли продаваш и те питат дали ще станат? :)

 

http://forums.hondabg.com/index.php?showtopic=104948&do=findComment&comment=1057498561

 

Разлика от половин цол може да се обере от офсета доколкото знам, но ЕТ-то трябва да е по-малко, не повече както в случая.

Чавдар К да каже, че той ги разбира повече.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Точно за тези джанти става дума.Човека няма регистрация във форума и затова не може да пита за мнение, затова питам аз.

Той има опасения не толкова дали ще станат заради самата ширина и офсет (дали няма да опрат навътре в окачването), това май го изяснихме вече, че проблем няма да има. Все пак има друг колега (kaloian311) писал в темата и казва, че на своето CRV е с такива джанти и няма проблем. Ето един американец, който е сложил друг модел, но също ОЕМ хонда джанти 17 цола, отново 7J ЕТ55 (спецификации като на моите) и не се е оплакал:

 

009.jpg

 

Притеснение от страна на човека има в това дали моите джанти, понеже са малко по-широки и с по-голям офсет спрямо стандартните 17-ки предлагани за модела (т.е. моите 7J и ЕТ55 спрямо стандартните, които са 6,5J и ЕТ50), дали биха натоварили повече лагерите на главините и това да доведе до тяхното по-ранно износване. Това се пита в задачата. Същия човек в момента кара своето CRV на 18 цола, стандартни за модела executive джанти, които ако не се лъжа са 7J и ЕТ50. Моето субективно мнение, че натоварване не би трябвало да има. Реално неговите колега (сумарно гума + джанта 18) които са в момента са по-тежки от конфигурация с 17 цола джанти, да не говорим, че за CRV срещу заплащане от завода е излизал и на 19 цола джанти 7,5J и ЕТ48.

Но търся и други мнения.

 

Казано просто (защото вече разтягам локуми, за което се извинявам) - човека иска да мине от 18-ки и да сложи 17-ки. Харесал е моите джанти 17-ки, но се притеснява за лагерите на главините. Това е.

Редактирано от ADH-Honda

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Такааа,да се включа и аз след като ми се споменава името,зимата изкарах точно с такива джанти около 9к.км. и проблеми не съм имал с нищо по-окачването.Сега лятото още около 11к.км.с 18ки,все още нищо не се е обадило.За сега това е от първа ръка за проба грешка.От тук на татък всеки сам си решава,но според мен не би трябвало и за в бъдеще да има проблем.

  • Нагоре 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

@kaloian311 Гледах джанти от Хонда Сивик 8-ма генерация които са с размер 17, 5x114.3, 64.1, 55 (на CR-V III e 50). Такива ли си сложил ти и какви пари даде за тях? Ползвал ли си и други болтове?

 

@markony Ще се радвам да дадеш проверени линкове за покупка гуми/джанти от чужбина с DOT от тази година.

 

Към настоящият момент разликата в цените на нови зимни гуми не е голяма

225/70/16 https://bg.avtogumi.bg/oscommerce/advanced_search_result.php?s=225&h=%2F70&r=R16&categories_id=2&manufacturers_id=

225/65/17 https://bg.avtogumi.bg/oscommerce/advanced_search_result.php?s=225&h=%2F65&r=R17&manufacturers_id=&categories_id=2

225/60/18 https://bg.avtogumi.bg/oscommerce/advanced_search_result.php?s=225&h=%2F60&r=R18&categories_id=2&manufacturers_id=

 

Интересното е че има повече 17-ки с добри индекси (разход, стабилност, шум) отколкото 18-ки. Виждам непозната за мен марка Petlas която е с индекси като на Continental и наполовин цена. Има ли някой впечатления от тази марка? Ето един тест на зимни гуми 17-ки от тази година https://shina.guide/press/12059/.

 

При джантите 17-ките варират в диапазона 400-800 лв. в зависимост от качеството, а за 18-ките нямам данни (понеже не ме интересуват), но предполагам че ще дойдат едно 150-200 лв. отгоре. Интересна ми е разликата в килограмите м/у железните и алуминиевите.

 

И все пак ако някой си продава или познава такъв който иска да се раздели с джантите си (17-ки), нека ми пише.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Такааа,да се включа и аз след като ми се споменава името,зимата изкарах точно с такива джанти около 9к.км. и проблеми не съм имал с нищо по-окачването.Сега лятото още около 11к.км.с 18ки,все още нищо не се е обадило.За сега това е от първа ръка за проба грешка.От тук на татък всеки сам си решава,но според мен не би трябвало и за в бъдеще да има проблем.

Не е казано ,че трябва да имаш проблем.Като си купувах втория комплект джанти четох много и помня само ,че се променя векторната сила по оста на амортисьора.В каква степен не е ясно,как се отразява на поведението на масата гума +джанта теоретично е ясно.Но говорим не за каруца ,а за мека динамична система гума +въздух....което е доста размазана история инженерно погледнато.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

За ЕТ не знам, но ако местиш гуми от 6,5 на 7J може да имаш проблем поради различното износване в края на профила на гумата. Аз имах такъв проблем като ми откраднаха преди години оригиналните джанти на Акорда ми и сложих новите летни гуми на металните джанти, после като ги преместих на по-широки лети джанти, гумите шумяха много!

Ако слагаш нови гуми на по-широката джанта, не би трябвало да има проблем!

 

Намерих джанти 16-ки (350 лв.) с размери 7J и ЕТ48, карани пак на CR-V III, но това което колегата @ivan_m е споменал ме притеснява. Предполагам че за момента никой друг не си е правил експерименти с такива джанти и как точно влияе в/у износването на гумите.

Интересно е да се знае какъв е позволеният диапазон за офсета. Вече разбрахме че 55 става, но дали може по-малко от 50.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Здравейте, имам летни гуми 225/60R18 и сега искам да слагам зимни. Какъв друг размер е подходящ и ще се кара ли без проблем на тези джанти, Мога ли да сложа 225/65R18 или 235/65R18?

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

235/60/18 е размера за 18ките. На 65 незнам дали би имало проблем. Предполагам че но нека някой колега с 18ки да сподели мнение ако знае.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

225/60/18 е точния размер .

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Аз карам летните 235/55/18, зимните са 225/65 /17.Така купих колата с тези гуми.За догодина мисля да мина на 225/60 18 летни ,че са за смяна

Редактирано от POPAI

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Аз карам с 225/60/18 Vredestein Quatrac 5 всесезонни. Имам 20-тина хил. км и нямам забележки и оплаквания. Гумите са надути с азот.

Купих колата с 16ки зимни гуми и мога да кажа, че има разлика в пъргавината на автомобила, но стабилността е по-добра.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

.... Гумите са надути с азот....

Те и мойте гуми са надути с азот, на 78%. Ако искаш друг газ е много скъпо :yes:

  • Нагоре 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

 

 

.... Гумите са надути с азот....

Те и мойте гуми са надути с азот, на 78%. Ако искаш друг газ е много скъпо :yes:

Всъщност си нямам и на идея какво има вътре, но и не искам да разбирам :)

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

 

 

.... Гумите са надути с азот....

Те и мойте гуми са надути с азот, на 78%. Ако искаш друг газ е много скъпо :yes:

Всъщност си нямам и на идея какво има вътре, но и не искам да разбирам :)

 

То няма и как да разбереш, иначе има или нормалното 78% азот и 20% кислород като на всички, или до към 90% азот ако някой ти ги е помпал от бутилка. Разлика практически няма.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

 

 

 

 

.... Гумите са надути с азот....

Те и мойте гуми са надути с азот, на 78%. Ако искаш друг газ е много скъпо :yes:
Всъщност си нямам и на идея какво има вътре, но и не искам да разбирам :)

То няма и как да разбереш, иначе има или нормалното 78% азот и 20% кислород като на всички, или до към 90% азот ако някой ти ги е помпал от бутилка. Разлика практически няма.

Незнам точно какъв е състава на този газ, но ги наду от някаква бутилка (живея в Германия и там е "reifengas"). Човека ми каза, че е по-добре с него като тръгна да ми обеснява защо, но така и не го доизслушах, понеже бързах..

А и тъй като беше 2 евро на гума не съм го правил и на проблем.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ето и табелката на предната врата

 

9207295p.jpg

 

Успях да си намеря и джанти от CR-V, с размер 17", ET 50, 6.5J както е по ръководство. Цената не беше малка (580 лв.), но бях на зор а и джанти с точно тези размери се оказаха доста трудни за намиране (поне в настоящия момент). Масово се продават такива от Civic с размери ЕТ 55, 7J. За сравнение летните джанти с които купих колата са с размер 18", ET 50, 7J.

 

Гумите реших да са среден вариант https://bg.avtogumi.bg/oscommerce/zimni-gumi/yokohama/v905-bluearth-22565-102h-p-216260.html. За момента впечатленията са ми добри, сравнително тихи са, като возията се подобри предвид и по-високата гума. Ще споделя и какво им е поведението когато дойде зимата.

Редактирано от petromir
  • Нагоре 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Дойде време за преобуване. В крайна сметка си взех размера който мислех 225/70 R16. Джантите са 16" 6.5J 5x114.3 ET50. Централния отвор беше 67 но си взех втулки до 64.1. поръчах и капачки които са със странния размер 56/52 мм. Явно джантите не са от Хонда, колкото и да ме убеждаваше продавача, защото такива капачки Хонда не намерих никъде. 

post-33266-0-16359600-1509200980_thumb.jpg

 

Мога отговорно да кажа че возията е супер! Има чувствително подобрение в поемането на дупки и спящи полицаи. Никаква разлика в стабилността. Определено съм доволен и от цената на този размер гуми. 

 

И нещо любопитно - оригиналните оем джанти 17" които свалих с летните гуми са произведени за Хонда от CMS в Турция !!!   глобализация .....

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Честито 16-ки :)

Иначе само при споменаване на "втулки" и "67мм" трябва да ти светне, че не са Хондовски.

Те може да са били СВАЛЕНИ от няква Хонда и продавачът пак да е бил прав. :D

А защо слизаш на 16, за по-високи гуми ли?

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Не можах да намеря 17ки, уж много ЦРВта, пък джантите трудно се намират. А и цената им е от порядъка на 600+ лв. Тези бяха 350, проверих дали стават и ги взех. 

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

А аз си търся 18ки за лятото. Изненадващо гумите са по-евтини от 17ките :|

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

С оглед да не пускам друга тема, реших да пиша в тази, понеже мисля, че нещата малко се припокриват.

Та... на въпроса... предвид идващата зима предстои закупуване на зимни гуми. Ще се радвам да споделите с какви впечатления

сте от тези, с които сте карали (говорим за размер 225/65/17). Като цяло се оглеждам в Nokian WR SUV3, Falken Eurowinter, Vredestein Wintrac и

Continental  WinterContact. Някъкви набюдения в/у тях? Ще се кара доста извън града и ще има тъпкане в снега към планината няколко пъти.

Желанието ми е да са по-сигурни на сняг, пестене на гориво и шум не са от значение.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Карал съм на предишната си кола Conti Wintercontact TS850 -  страхотна гума, не случайно е топ в тестовете за вимна гума на ADAC. Тръгвах от място по баир нагоре на сняг с кола с предно. Недостатъка е че са малко шумни. На четвъртата зима започна да се усеща че са износени и започнаха леко да се пързалят. 

лошото е че 225/65R17 е 250 лв с отстъпка. Сега съм с Nexen Winguard Snow G за която четох все хубави неща и приятели ми я похвалиха - цената им е отлична и са корейски. Засега съм впечатлен от поведението им. Но ще пиша пак като завали сняг. Живея извън града и имам едни 800м докато изляза на шосе което се чисти. 

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Карал съм на предишната си кола Conti Wintercontact TS850 -  страхотна гума, не случайно е топ в тестовете за вимна гума на ADAC. Тръгвах от място по баир нагоре на сняг с кола с предно. Недостатъка е че са малко шумни. На четвъртата зима започна да се усеща че са износени и започнаха леко да се пързалят. 

лошото е че 225/65R17 е 250 лв с отстъпка. Сега съм с Nexen Winguard Snow G за която четох все хубави неща и приятели ми я похвалиха - цената им е отлична и са корейски. Засега съм впечатлен от поведението им. Но ще пиша пак като завали сняг. Живея извън града и имам едни 800м докато изляза на шосе което се чисти. 

Благодаря за инфото колега, а за Nexen-а съм чувал добри отзиви, но самата мисъл, че са корейски чисто психологически накланя везните към другите изброени :) (не, че нямат добри производства и корейците, просто лично предубеждение)

А за контито къде намери такава цена, че аз най-ниската,която виждам е 300лв

Редактирано от Stefan86

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

 Ползваме фирмена отстъпка в Диана - извинявам се 282 лв е този размер. А относно корейските неща, предишната ми кола беше Киа и със сигурност пак бих си взел! за 8 години - 0 проблеми и след гаранция цените на частите са смешно ниски и са оригинални корейски.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Аз карам с тези:

http://www.gumi7.com/bg/tire/117964/BRIDGESTONE-BLIZZAK+LM-80+EVO-225-65-R17.html

Изключително доволен съм като тази зима ще ми е трета с тях. Много добро впечатление ми правят на сняг и киша. На лед също не са лоши. Скиор съм и съм ги изпробвал във всякакви условия и никога не съм имал ядове. Не съм карал континентал, но съм чел много добри отзиви за тях по форуми. Ако сега трябва да купувам избора ми би се свел до тези две марки. За нокиана съм чувал, че на тестове са много добри, но реалността е друга, както и за мишелина, но подчертавам, че това само съм го чул, а не изпробвал. Летните ми бяха Нокиан, но ги изхвърлих.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Аз карах 5 сезона с ЛМ-80 (преди ЕВО). Чудесни са, като изключим шума. Нокиана са добри на тестове, ама си признаха, че там дават други гуми, не същите като по магазините. Конти са страхотни гуми, карал съм 15" на лека кола, за СУВ нямам наблюдение.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Благодаря за отговорите на включилите се! Май везните се наклониха към контитата. Взимам една торба пари и тръгвам към магазина :tooth:

 

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

 Ползваме фирмена отстъпка в Диана - извинявам се 282 лв е този размер. А относно корейските неща, предишната ми кола беше Киа и със сигурност пак бих си взел! за 8 години - 0 проблеми и след гаранция цените на частите са смешно ниски и са оригинални корейски.

 

Не знам кое му е ниското на цените на Киа.Sportage дизел 136к.с., 2014г. смяна съединител(комплект с маховик,задължително) на 90хил.км.,цена 4800лв. в Киа.Големи мизерници са с тяхната 7г. гаранция.Остави другото,ами има още една,като тя е дизел пак и е 117к.с. на предно,а тя също наближава 90хил. и се очаква още толкова да се плащат.Сигурно слагат керамичен съединител Sachs Performance със златно покритие за тези пари.

Редактирано от Deodriver

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ами написал съм - "след гаранция"  :) моята беше 5г + 2 на двигателя и трансмисията, по късно ги направиха 7 пълни.  Като ми изтече гаранцията направо се родих :) - Пълен комплект съединител  LUK Киа Сийд 1.6 дизел - 220 лв, Биалетка 9 лв, Преден амортесьор 90 лв. 

 

А това е при всички не само Киа. Не знам някой купил нова кола да не реве от цените в оригиналните сервизи. 

Редактирано от nix111

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Въпрос за гуми?

 

Първоначално бях се спрял пак на тези:
https://bg.avtogumi.bg/oscommerce/zimni-gumi/bridgestone/blizzak-lm80evo-22560r18-100h-p-190087.html
Но миналата година сложих абсолютно същите на двойката  и въпреки че  много добре се представиха, много ме дразни шума/виенето от тях, затова реших , че няма да са такива.

 

Та въпроса е, дали някой е карал с такива и евентуално да изкаже мнение:

https://bg.avtogumi.bg/oscommerce/zimni-gumi/hankook/w320-winter-icept-evo2-22560r18-104v-p-173936.html

Мога да ги взема на прилична цена ( почти като на тези от долния линк) и се чудя тях ли да избера или тези:

https://bg.avtogumi.bg/oscommerce/zimni-gumi/nexen/winguard-22560-104v-p-177283.html

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ето ги джантите от сивик с гуми 225/65/17

post-19666-0-30229900-1511289429.jpg

  • Нагоре 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Аз гуми под 71db не видях да продават от този размер. Малко по-вече увеличавате музиката и се решава проблема. Не съм се возил в двойка, не знам колко е шумна, но за мен тройката е добре обезшумена от към гуми. Разбира се това е лично усещане. Бриджстона изглежда наистина добър и може би най-добрия избор, но разбира се, че има и финансова страна.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване

  • Потребители разглеждащи страницата   0 потребители

    No registered users viewing this page.

  • Предстоящи събития

    No upcoming events found
×
×
  • Създай нов...