Jump to content
Markony

FAQ-1:Двигателни масла-обсъждане 1, част Първа

Recommended Posts

Да,то няма други забележки...

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Значи не е проблем, аз нямам.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Момчета,като си говорим тук за масла,какво ви е мнението за промивка на двигателя между смяна на маслото?

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Кое по-точно,че маслото ми е още живо или ,че Амсойла няма съвместимост с катализатори в дългосрочен план?

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

В таблицата за Honda Civic 1.6 i-DTEC е дадено 0W30 C2. Бързата справка показва, че препоръките на Хонда са за 0w16 C2. Колегите с такъв двигател да кажат и ако се налага да се корегира.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Колкото повече чета толкова повече се убеждавам че само естерните , двоиноестерните и пао маслата стават за каране. Общо взето това са 3-4 производителя на масло. Не ми става ясно обаче какво ще се промени за нашите двигатели на "реални " километри в краткосрочен и в дългосрочен план . Ок ако купя нова кола ще и сипвам само Редлайн. Ама ние караме стари таралясници който не е ясно с какво и колко са карани преди да попаднат при нас . Та ако сега и налея Амсойл какво ще се случи ? Разхода на масло ще ми падне ли ? Износените части пак ще са си износени. Да ще ги запазя в дулгосрочен план но на каква цена ? Напълно приветствам темата и дискусията , но на обикновенноят потребител не става напълно ясно аджева кво масло да си сипе на колата обикнояенният потребител и дали ще му падне масленият разход ако се напъне малко(двойно или троино) финансово. За пример ще питам за колата на жената - Сивик D16V1 . 5w40 Репсол (хидрокрег) си го гори от първият километър . Сега 10w40 Мотул (хидрокрег) пак си го гори .гори 2-3 литра на 10 000 . Та ако сложа Амсоил ще го гори ли ? Питам като обикновенн потребител . Или да се спра на Реванола 5w40 , които е 50% пАо и 50% хидрокрег . Квото и да е ще е по добре от мотул чист хидрокрег нали ?

  • Нагоре 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Спецификацията за маслото на D16V1  е 0W20 или 0W30! Ама вие си карайте с 10W40 и после хондите горят масло от километър 1.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ами ще горят, защото маслото трябва да е 0W10 !

 

Всичко друго е компромис, лъжа, измама и съсипване на тез добри коли!!!

 

-_-

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Кво да ви кажа . Като са видяли жената в сервиза и са я прецакали . Наляли са и боза , ама това е тема за коректните ни сервизи . В книгата на моята пише 5w30 . За упрека към налятото масло разбрах ,но не отговорихте на нито един поставен въпрос.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Трудно може да се даде съвет за двигател каран неизвестно колко с масло 5-10W40. Цифрите 10 и 40 абсолютно не се се връзват с този тип двигатели! Аз на мястото на колегата kebappa бих сменил с 0W30.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

0W10 е маслото, другото е компромис, който не се връзва с този тип двигатели!

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Когато е проектиран този двигател на пазара масло 0W10 не е имало и никъде в препоръките на Honda няма 0W10 за D16V1!  Производителят препоръчва този тип масла само за хибриди!

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Е той колегата си троли, ма вие му се вързвайте :D

Пък колата ако гори "всякакво" масло начи е за сегменти :)

Особено пък от първи км.

Редактирано от dindin

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ще сканираш ли ръководството за експлоатация?

 

п.п. Някой беше направил това. Там друго пишеше.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Dindin, ако е така, то в сериозните форуми троловете получават предупреждение, наказание и............................!

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Значи този форум не е сериозен?

Ще се аргументираш ли защо трябва да получа предупреждение, наказание и .......!

 

Може би защото поисках да видя какво пише в ръководството на ХОНДА, което си върви с колата?

 

Е ... не искам, пред мен е!

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Дали сам трол , гном или друго митично създание е съвдем отделна тема. Питам ви като пич а вие ме нападате и ми се карате кво масло било сипано . В краина сметка въпросите ми си остават без отговор. Да , гори масло кошницата ама съм си направил простата сметка че ми е по изгодно в дългосрочен план да и доливам а не да правя експерименти с двигателя .Пробега на тая кола е около 5000 годишно . По добре 20 лева на година за масло отколкото мотор да правя ...приключение с неясен край и едни 1000 лева на вяръра. Та вместо да се чудите дали да ме накажете щот съм бил трол и сте сериозен форум ,по дпбре ако може кажете какво да очаквам от към маслен разход ако мина конкретно на Амсоил или друго масло без хидрокрег. Еи тва питах ...ама май наказание ще си отнеса ...

Редактирано от kebappa

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Предполагам, че за троленето dindin намяше предвид теб. Не се вкарвай сам във филми.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Honda CR-V 2016

Страница 422

Genuine Honda Motor Oil • Premium-grade 0W-20 detergent oil with an API Certification Seal on the container.

 

Honda Civic 2003 / 2005

Recommended Engine Oil

Oil is a major contributor to your engine’s performance and longevity. Always use a premium-grade 5W-20 detergent oil displaying the API Certification Seal. This seal indicates the oil is energy conserving, and that it meets the American Petroleum Institute’s latest requirements.

 

Та така за троловете. Знаете, че темата ще я зачистя.

Спрете с глупостите.

 

Kebappa пробвай с друго масло, човек :)

Не си ти трола, недей гузен негонен :D

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Добре, аз не схващам следното:

Първото мнение в тая вече 8 страници дълга тема има всичката нужна информация, барабар с таблицата.

Как така аджеба след 8 страници все не знаем кое ни е маслото?

Аз Amsoil няма да си купя, няма и да адвокатствам. Всеки да слага квото му е на сърце.

 

Като го гори едното ще пробвам друго, трето, четвърто. Ако финансово не ми е изгодно и ми е все едно ще доливам, па ако ще 15w40 минерално както бащата на дъртия Опел Кадет.

Тоя Кадет гори повече масло отколкото газ! И му пропадна пасажерското място, та сега е като Флинтстоун. Върви ли? Върви :)

 

Има общи поръчки от ato24.de, там има търсене по вискозитет, спецификации, квото ти душа сака. Па и не са толкова скъпи тея масла, вярно че Мотула 6100 10w40 е 50 лева тука.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Значи този форум не е сериозен?

Ще се аргументираш ли защо трябва да получа предупреждение, наказание и .......!

 

Може би защото поисках да видя какво пише в ръководството на ХОНДА, което си върви с колата?

 

Е ... не искам, пред мен е!

Първо, форума е сериозен и трябва така да го запазим. Второ дали ще получиш предупреждение не зависи от мен, има модератори! Трето, тролиш, понеже такова масло 0W10 не е препоръчвано от Honda и ти въвеждаш в заблуждение питащите, умишлено или неумишлено! Ако е умишлено ( понеже казваш, че книжката е пред теб) това не се толерира, поне според мен. Ако е шегичка, то шегичките не всеки може да ги схване от написаното, а и такива със "здравето" на двигателя не бива! Ако е да предизвикваш спорове, напрежение, отрицателни емоции, то всичко това влиза в понятието "тролене".

Редактирано от pendoc

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

 

Та с 2 думи наливаш най-евтиното,което можеш да намериш отговарящо на вискозитета и сертификата за твоя двигател,сменяш го на 3500-4000 км,караш още 5000 и пак сменяш.На третата смяна двигателя ще светне и ще разбереш колко е истинския разход на репер 5000км.Обръщаш всичко в левчета и ще ти светне като на Леонардо Да Винчи...

Само мога да добавя, че след всичките тия смени на масло през тези кратки интервали ако мотора ти продължава да харчи масло проблема ще се реши генерално като смениш сегменти и гумички.

В субару форума имаше една доста дълга тема за маслата и там хората споделяха, че с разни препарати са успявали да разкиснат сегменти и да предотвратят отварянето на мотора, ама аз докато не видя не вярвам, тЪ това може да ти е последен експеримент преди да си отвориш мотора - да пробваш една от тия накисващи магии, ама това след като направиш смените на масло, които ти е описал колегата Markony и не са се получили нещата.

Редактирано от didich

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

До колегата Атсоколд:.Honda e първия автомобилопроизводител изискващ производство на 0W-10 за своите хибриди 2009г.Маслопроизводителите още нямали отговор-рецепта за това масло.Консорциум от BP,Shell,Penzoil,Petro-Canada...го умували 1 година.На американския пазар най-тънкото масло до тогава било 5W-20.

Накрая просто го разредили...сега се казва Honda Green.

 

Естествено това е една малка революция в целия нефтен бизнес....да не замърсяваш природата с помощта на по-тънки и качествени масла и да ползваш по-мало гориво,което точно ти продаваш :)......това е Хонда :)

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

@Markony

Имаш ли наблюдение как влияе масло, изградено предимно на PAO (над 50-60%), върху гумените уплътнения и семерингите на по-старите мотори (1996-2000 г.)? За колко време (горе-долу) такова масло би ги повредило в степен, в която да се появят течове?

Че ми се въртят в главата едни лоши мисли, а не разбирам от това:

037560928.jpg?r=0

Не съм наясно от какъв тип "гума" са направени уплътненията по моторите в периода 1996-2000 г., респ. какво ми продават като резервни части в днешно време, в т.ч. гумички на клапаните, семеринги и т.н.

Редактирано от emod

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Да имаше изследване на Кортеко по въпроса,но беше за колите до 95 година,заради оплаквания от течове.Аз лично нямам идея какво има в гумичките,но руснаците често реват от течове на семерингите на к.вал.На по-съвременните автомобили...2000 и нагоре не съм забелязал течове с Равенола...

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Колеги дайте мнение за маслото ENI, знам само, че са италианско, тук един познат ми го хвали, че било висок клас и много качествено

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Благодаря за отговора Markony.

В oil-club.ru има добри отзиви за Ravenol-a, в т.ч. VST 5w40. Уж се слагат агенти в маслото, които предпазват уплътненията, но ...

Ще видя какво ще се случи с моето Ravenol SSO 0w30, което сипах преди няколко дена.

Сменил съм всички семеринги, гумички на клапаните и част от уплътненията миналата година с нови (ОЕМ). Правих частична ревизия на мотора.

Обикновено оплакванията идват при стари/износени семеринги, но нещо не съм оптимист...

Редактирано от emod

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Когато ползвах Амсойл преди години, на Опел Омега Б с X20SE двигател, протече уплътнението на картера и леко задния семеринг на коляновият вал. Не мога да твърдя със сигурност, че амсойлът е причината, но събитията съвпаднаха подозрително точно. Омегата беше 95 г.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Опел и масло,е... ми.. обича си го!И с GM масло на 140 000 смених семеринг на колянов вал.Говоря за друг модел на марката.Най вероятно не е виновен Amsoil.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Хвърлил съм око на това масло http://www.ato24.de/en/honda-synthetic-blend-5w-20-0-946-l.html  Някой да има впечатления от него?

Данните му намерих в една вехта тема https://www.bobistheoilguy.com/forums/ubbthreads.php?ubb=showflat&Number=2127653#Post2127653

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Изкарах 8 хил. км с масло Тотал 10-40, понеже така ме посъветваха, но мисля да се върна пак на 5-40, за зимата. Набелязал съм Мотул 8100+, какви са отзивите за него? Във форума на фолксваген го хвалят много, за кратко и аз бях с тая марка, но продадох голфа, и не можах да го преценя докрай! Гледам из нета доста оферти, 5 литрови туби, но леко ме смущава, че имат доста разлика в цената, и то, за едно и също нещо! Страх ме е, да не попадна на менте, пък макар и бутилирано! Откъда да го взема, и какво да гледам, като външни обозначения?

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Не знам с каква кола си колега,но и аз изкарах при първата смяна на ЦР-В с Тотал 10-40 около 10000км.с малко доливане ,както писах.Утре слагам Мотул 8100 Specific CNG/LPG ,5-40 и времето ще покаже.За маслото мога да кажа ,че  пише произведено във Франция,има го в две фирми ,разлика в цената 0,50лв.,но няма да казвам кой,да не излезе реклама.За мен това е достатъчно,не мисля да влизам в дълбоки проучвания и т.н.                                                                                                                                                

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Някой може ли да ме светне, какви са тънките разлики на тия, на вид еднотипни масла? И кое е най-подходящо за сивик 7, 1.6, 110 коня?

 

MOTUL SPECIFIC LL-04 , Motul specific 505 01-502 00, MOTUL 8100 X-CESS,
Motul 8100 X-clean.

 

 Само да уточня, че всичките са 5W40! Приемам и други предложения за масла, от собствен опит?

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ето ти анализ на три от маслата, макар и да е правен преди години:

 

http://g.io.ua/img_aa/large/3352/75/33527501.jpg

http://g.io.ua/img_aa/large/3450/30/34503038.jpg

http://g.io.ua/img_aa/large/2980/08/29800872.jpg

 

И трите са крекинг, но като химичен състав най-много калций, фосфор и цинк има MOTUL 8100 X-CESS, ако трябва да избирам от всичките на него бих заложил.

Редактирано от didich

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Някой може ли да ме светне, какви са тънките разлики на тия, на вид еднотипни масла? И кое е най-подходящо за сивик 7, 1.6, 110 коня?

 

MOTUL SPECIFIC LL-04 , Motul specific 505 01-502 00, MOTUL 8100 X-CESS,

Motul 8100 X-clean.

 

 Само да уточня, че всичките са 5W40! Приемам и други предложения за масла, от собствен опит?

 

С абсолютно същият мотор съм. Motul X-cess 5w40 до 6 хиляди км. е добре, след това почва да гълта като змей. Маркони може да ти го каже същото. Иначе от към разход, поведение, шумове и тнт. абстрактни критерии не мога да се оплача.

Сега обаче като дойдат маслата, ще сложа Ravenol VSI 5w40, хем и да го пробвам, хем и заради горепосочените анализи от колегата ;)

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Колеги дайте мнение за маслото ENI, знам само, че са италианско, тук един познат ми го хвали, че било висок клас и много качествено

Интересно твоя приятел от къде има такава информация,след като на сайта им официално нямат бизнес с България.

Маслата са от групата AGIP ,които също не са популярни тук.Трудно се ориентирах на сайта им.Не мога да намеря пдф-те на маслата.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Тъй става дума за R18. Досега карах с PC 5/30 SS. Сега си взех от общите PC 0/30 SS. Искам да видя как ще се държи с него. На 7 к сменям. Не го гори. Имам и някви планове на пролет да пробвам 0/20. Още не съм избрал марката. Може и Амсойла, някой пробвал ли го е? А иначе днес докопах това:

 

d60d67b4de9db1da3df293120e8b593f.jpg

Не знам дали е редовен. Цената е х 2 от масовките. Ама то това май вече нищо не значи. Някой нещо съмнително да вижда?

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Да попитам и аз за маслен филтър за К24А3 ? Кой какво ползва на приемливи цени? Предния Акорд карах с FIAAM и не съм имал ядове.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Guest
Темата е заключена и Вие нямате право да коментирате в нея.

  • Потребители разглеждащи страницата   0 потребители

    No registered users viewing this page.

  • Предстоящи събития

    No upcoming events found
×
×
  • Създай нов...