Jump to content
JapCar

Спирачки Акорд 7

Recommended Posts

Предишната ти  Алфичка 156 е красавица, но не е в категорията на Акорда, а на Сивика. По-малка и лека кола спира различно. Колегата ми имаше 155 и нямам спомени от спирачките и, което значи че нито са били супер добри, нито опасно лоши. А и всеки има различно виждане и претенции. Примерно колегата над теб го устройват. Моите също, но при нормални условия. Ако искам да движа по-бързо -трябва да внимавам. Зиме и по сух асфалт не ми е проблем да изпреварвам в колона по надолнища на Шипка и Петрохан, но лятоска в големите жеги, спирачния ми път се удължава и не е много комфортно. Опасно става само тогава когато биваш изненадан, така че тествай ги в различни режими за да си знаеш кога колко могат.

Предишната ти  Алфичка 156 е красавица, но не е в категорията на Акорда, а на Сивика. По-малка и лека кола спира различно.

Значи стана ми интересно и проверих Алфа 156 и Хонда Акорд са в Д сегментя. Т. Е.са в един клас. Ето; https://ru.m.wikipedia.org/wiki/%D0%9A%D0%B0%D1%82%D0%B5%D0%B3%D0%BE%D1%80%D0%B8%D1%8F:%D0%90%D0%B2%D1%82%D0%BE%D0%BC%D0%BE%D0%B1%D0%B8%D0%BB%D0%B8_%D1%81%D0%B5%D0%B3%D0%BC%D0%B5%D0%BD%D1%82%D0%B0_D

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Тези класификации са малко "разтегливи понятия", но че са в различни сегменти, безспорно казах без да проверя. Същността обаче е че 156 е по-малка и лека в сравнение с предния ми Акорд 6 (от подписа), па камоли със 7-мия. Сравнявал съм ги, а и ти вероятно си усетил разликата.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Аз знам, че е по-лека. Но са в един клас.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

На предишния ми accord type r бях сложил предни дискове zimmermann дупчени с накладки brembo и бях много доволен от спирането с тях.

 

Ако си бил R,нормално да си доволен той е с двубутални апарати ;) Между другото е идеален суап към нашите 7-ци,само да успееш да си намериш такъв на части и да ти понася цената ;)

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Всичко ми беше сток.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

На моята i-cTDi префейс 7-ца също задните дискове са неравномерно лъскави, около 1/3-та от диска е покрит с ръжда, докато предните дискове са идеално лъскави. В един сервиз свалиха задните апарати, раздвижиха ги, гресираха ги, защото имаше проблем и с ръчната, накладките са сменени...все тая, диска ръждясал, колата НЕ спира!!! Факт.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

И аз слагах апарати от ATR. Определено има ефект. Намират се трудно и са към 350 лв. Ама разликата в накладките е доста сериозно. И двубуталните апарати са си друга бира ;) Ако някой има интерес от подобни апарати, мога да му потърся.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
На 23.02.2018 г. at 12:41, VTI-S написа:

И аз слагах апарати от ATR. Определено има ефект. Намират се трудно и са към 350 лв. Ама разликата в накладките е доста сериозно. И двубуталните апарати са си друга бира ;) Ако някой има интерес от подобни апарати, мога да му потърся.

Аз имам интерес :) Стига да е още актуално да попитам.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Здравейте колеги

Да поизтупам малко темата от прахоляка 😀.

От скоро съм собственик на 2.2 дизел след фейса. Като за "чисто нова" кола , наложи ми се да се боря със задните спирачки. Оказа се, че са тотал щета. След смяна на накладки, дискове и спирачни апарати (с оригинални, рециклирани) ... Буталата бяха ръждясали, без маншони и т.н. Сега спира като нова!

Явно задните апарати обичат да се прецакват , безвъзвратно 😀.

IMG_20190214_120600.jpg

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Отговорено (Редактирано)

След като българина робува на тази тотално простотия нещо което върви не пипам(не сменям нищо и не поддържам) това се получава когато не сменяш спирачната течност.Апаратите не се прецакват сами когато имат нещо в тях като боза ,но не и спирачна течност това става.

Редактирано от CARPERA
  • Хаха 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
преди 31 минути, zorobg написа:

Явно задните апарати обичат да се прецакват , безвъзвратно 😀.

Видно е че не са виновни апаратите,а апарата в главата на предишния собственик,който не заслужава да кара хонда,че даже е престъпно виновен,защото е опасен на пътя!

  • Нагоре 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Задните апарати се прецакват най вече от ръчната, защо ли? 

  • Хаха 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Отговорено (Редактирано)

Еее... В случая колата е внос от Германия. Странно, но факт. Поддръжка от страна на предишните собственици няма какво да се коментира. 

Ставаше въпрос, че колата си спира съвсем прилично с изрядни спирачки.

Относно ръчната и повредата в задните апарати, не виждам връзка. Тази хонда е с челюсти на ръчната.

Редактирано от zorobg

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Отговорено (Редактирано)

Привет. Признавам, че нямам възможност да прочета цялата тема, но на първите страници четох за сходен проблем.

Няколко пъти ми задържа задно ляво колело. Когато това стана за първи път, веднага я закарах в сервиз, където ми отговориха, че всичко било за смяна (дискове, накладки, супорти...) Понеже на следващия ден трябваше да пътувам, майстора ми отговори, че сега щял да я раздвижи, колкото да изкара пътуването, но задължително трябвало да се смени всичко това. Както някои колеги се изказаха, това са спирачки и са едно от най-важните неща. Нямах планове да правя мърляви неща и да не обръщам внимание на думите му, но на пръв поглед какво се забелязва. Супорт, силно корозирал (колата е от Германия). Протектора на диска на конкретното колело е доста изгнил (липсва едно парче отгоре). Дискове в добро състояние, без ръбове. Накладки има още до белязката. Друг факт, че в процеса на раздвижване на буталото изпада една шепа фекалии. След като се върнах от път, закарах колата, при майстора, когото посещавам по-често (предния път беше спешно и само този другия работеше). Вдигна колата, гледа и каза, че колелото се движело добре и нямало проблем. Аз му казах да поръчва ремонтен комплект и да обслужи спирачките, на което отговора беше "Покарай я така и я следи. Не се знае с този ремонтен комплект, да не стане по- зле".

След като ме нави да не купуваме нищо, му казах, поне да ревизира и раздвижи и дясното колело. Направи го и каза, че жилата на ръчната се движели много добре.

Днес пак колелото грееше и миришеше. Понеже, когато паркирвам дърпам ръчна, вчера ми направи впечатление, че ръчната не върви "мазно" от долу до горе както, когато не прави този проблем, а има един луфт свободен на първи - трети зъб и хваща след това. След като полашках колата напред назад, дърпах ръчната по-джаладски и натисках силно спирачката проблема като, че ли пак отшумя. Свървам се за трето мнение. Казвам направо да поръчваме супорт. Казаха ми събота да я видим, но най-вероятно било от водачите или жилото на ръчната. Не знам какво да гледам, какво да правя и при кой да ходя. Станах разногласен и аз и доста объркан. Ок събота ще я вдигнем, но какво да гледам? Може ли наистина да е от ръчната при положение, че жилото уж вървяло добре?

 

Друго, което забелязах е, че когато дръпна ръчната в движение, блокира само дясното колело.

Редактирано от dakatash
  • Объркан 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Отговорено (Редактирано)
Преди 3 часа, dakatash написа:

Не се знае с този ремонтен комплект, да не стане по- зле".

Сменяй,ако има корозия или някакви неравности по  стените буталцето...,няма да стане по зле!

Този пин е работил в износен отвор на супорта на моятаpost-32686-0-43809600-1468317133_thumb.jpg.509534732fecf91daca9dbc941ff78fe.jpg.

А това е комплекта,който сменихimage-0-02-05-2e8e2bd675afd764c1b56caedbd094dc26805cee0a4ff9ef2890d90ba888db62-V.thumb.jpg.1caba0215e901eab2341b8316b821c9f.jpg.

 

Редактирано от JHM
  • Нагоре 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

@dakatash "всичко за смяна" включва и маркучите. Сменил си ги, нали?

 

Ръчната ти не е наред. Трябва да хваща веднага от първия зъб, а не 3 зъба луфт. Ако трябва я натегни, има процедура за проверка - вдигаш колелото и трябва на ръка да го въртиш без усилие. Натяга се дотогава, докато на първия зъб не можеш да го въртиш на ръка без усилие. Това се прави когато е 100 % сигурно, че отзад всичко е проверено и работи правилно, вкл. и маркучите. Лостът за ръчна не трябва да има никакъв свободен ход, но също и не трябва да "дърпа" в отпуснато положение.

 

При мен иска още малко натягане, но държи добре и ме мързи да разглобявам за да натягам. Иначе е така:

 

- 1 зъб - държи едва-едва, усеща се, че държи само ако е равно и колата се движи едва-едва - тогава я спира. При тръгване с газ не се усеща, че държи.

- 2 зъба - държи малко по-добре, усеща се на светофар, на който ако не държиш спирачки, колата тръгва много леко да се движи. При тръгване се усеща леко задържане. При паркиране оставям на 2 зъба ако пътят е общо взето равен. 

- 3 зъба - държи сравнително добре, на леки наклони около 5 % държи без проблем. При тръгване се усеща сериозно задържане, но не е трудно да се тръгне. Обичайно при паркиране я оставям на това положение, ако е наклон. 

- 4 зъба - държи сериозно и на по-големи наклони. Тръгването е средно затруднено. 

- 5 зъба - държи здраво и на много големи наклони. Тръгването е много трудно.

- 6 зъба - за да затегна толкова, вече се изисква доста усилие. Тръгването е почти невъзможно.

- 7 зъба - не съм сигурен, че мога да затегна толкова. 

 

Като купих колата, имаше толкова голям свободен ход, че на практика 1-ви зъб беше все едно 5-ти.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Аз имах подобен проблем имах лек луфт в лоста. Беше блокирал механизма за ръчната който е на апарата на дясното колело. Раздвижих го и го смазах и за сега се оправи, но не знам до кога, по принцип трябва да се отвори апарата и да се ремонтира.

Изпратено от моят MI 8 с помощта на Tapatalk

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
On 3/27/2019 at 12:34 PM, dakatash said:

 "Покарай я така и я следи. Не се знае с този ремонтен комплект, да не стане по- зле

Бягай много на далече от този майстор дето незнае какво е ако смениш износени части с нови.

Намери някой който да го отвори този апарат и смени всички износени части . Хубаво е да смениш и цялата спирачна течност.

  • Нагоре 2

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
На 6.07.2016 г. at 16:57, rollin написа:

Това е за Хонда предполагам, защото колкото и други марки да съм карал спират в пъти по добре от нашите Неспиращи коли и аз се чудя как да я накарам да вземе да спира и със задницата по малко...
Всичко са измислили що годе добре, ама спирачките на тея Хонди са пълен кенеф !

на същия принцип като на Голфо са ;) така че 

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Моят опит показа, че по-добре смени спирачните апарати, отколкото да си играеш с ремонтни комплекти. Предлагат се оригинални, рециклирани апарати, за около 70 лв. Това е цена при положение, че върнеш стария , оригинален апарат. Бързо и лесно, а и качествено. 

Относно ръчната. В зависимост от модела, тя е може да е независима от задните спирачки - барабанни, с челюсти. Та може и там да е проблема.

  • Харесвам 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Колега можеш ли да кажеш къде се предлагат  това рециклиране ,ако имаш кординати.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Пътем, да споделя нещо по темата. Бях чувал че Акорд 7 не спира много добре още преди да взема моя. Като го подкарах ми се стори задоволително, но се е случвало при екстремно спиране от голяма скорост да се чувствам несигурен. Свикнах му и си внимавах + "1 на ум". Взех го с чисто нови предни дискове и накладки, но отзад не бе пипано и така го търкалях поне 2 години. Миналото лято най-сетне се реших да взема мерки и за отзад. Там накладките вече имаха по 3мм феродо, а диска беше под 7мм и набразден + ръждива периферия около контактната писта. Сложих нови дискове и накладки + нови буталца и семеринги на тях, а водачите и маншончетата им си бяха добре. Смених и спирачната течност. След напасването на дисковете (имат финно фриловане) колата започна да спира доста по-добре, а педала се втвърди и ходът му намаля. Карах по случайност още 2 Акорд 7 (просто за проба) и тея коли не спираха, та чак страшно да ти стане. Дали 1 кола спира добре е относително понятие, но дали спирачната и система функционира добре според конструктивните си параметри може да се види с "просто око" и без никакви замервания и тестове. Сега вече внимавам колко натискам спирачката, иначе спътниците опъват коланите с гърди.

На моята и 4-те диска са идеално огледални и работните им зони лъщят като хрома на лайсните и дръжките на вратите. Говоря за хондовия хром, а не за този като на 5 годишно Ауди или ФВ Пасат и други немски техни набори, който вече е помътнял и сатенен на пипане. :)

  • Нагоре 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Аз след смяна на спирачната течност започнах да усещам доста по адекватно колата при спиране... Погрижил съм се за гресирането на водачите и определено има ефект от тази дребна подръжка , най малкото което е ,че няма да скапете дискове  ... Ако някой не е обръщал внимание на тези дреболии значи му е време 😁

  • Харесвам 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
На 4.04.2019 г. at 21:56, CARPERA написа:

Колега можеш ли да кажеш къде се предлагат  това рециклиране ,ако имаш кординати.

Ако не ме лъже паметта от autodoc.bg или https://m.avtochastionline24.bg/ridex/8100019  взех моя, но не помня. В нета ще намериш. Със сигурност и Интеркарс имат същата практика и цената е почти същата. Разликата е, че от Интеркарс взимат стария апарат , правят някакви тестовете и едва тогава решават дали да ти платят за него. Докато в моя случай доставиха "новия" и след няколко часа търговеца мина и взе стария. Без коментари и условия. 

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Да подновя темата, че много остаря...

Вече три години нямам промяна в спирачките, не съм доволен от задните, очевидно не натискат добре, защото до сега щяха да се сработят накладките с "изпъкналия" диск и да опират по цялата повърхност, но както се вижда на снимката-не!... Не е ясно и предишните накладки защо са изяли така неравномерно задните дискове, няма обяснение. (пускам нова снимка). Трябва да кажа, че последната година съм карал малко, защото много време бях в БГ, но все пак не е нормално...

Проверих накладките и водачите, движат се свободно.Преди няколко дена минах год. преглед успешно, според уредите си спират добре, въпреки "неприличния" външен вид. Дебелината на дисковете е в норма.

Ръчната също е била в норма, макар, че едва ли държи както на други коли. Ако колата се търкаля бавно и опъна- спира, но плавно. При същото положение на тойотата(комби) в БГ, кове на място. (може би ръчната е като на хондата комби, с барабан/челюсти).

Свикнал съм с това положение, но все пак задните спирачки на 7ма серия са си кусурлии, въпреки твърдението на някои, че са си ОК. Защо все пак има оплаквания от тях, а от предните никога?

Когато остане време, ще проверя/раздвижа и буталцата, домързя ме, бях го намислил ако ме върнат на прегледа. Прегледите тук са твърде сериозни, траят около час, проверяват всичко и не биха направили компромис, особено със спирачките.

444.jpg

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Смени спирачната течност , виж буталцата да нямат корозия ..може да са ти зле и маркучите , брах ядове така с един сивик , бяха започнали да се разпадат отвътре и оказва влияние върху налягането.. ако спирачната течност ти е мътна е много вероятно .. :)

  • Харесвам 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Преди 4 часа, JapCar написа:

 

Когато остане време, ще проверя/раздвижа и буталцата, домързя ме, бях го намислил ако ме върнат на прегледа. 

444.jpg

Това е задължително и пробката се отваря да изтече мръсотията навън,прави се 10 пъти. За диска пробвай с 150 200кг. товар в багажника карай няколко дни и натискаш спирачките по често и агресивно, без да ги прегряваш.

Редактирано от vespa

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Преди 2 часа, jungles написа:

Смени спирачната течност , виж буталцата да нямат корозия ..може да са ти зле и маркучите , брах ядове така с един сивик , бяха започнали да се разпадат отвътре и оказва влияние върху налягането.. ако спирачната течност ти е мътна е много вероятно .. :)

Спирачната течност не е мътна, няма да я сменям, ако всичко друго е наред и с олио ще работи при не екстремно каране...

Ще проверя маркучите за проходимост като отвия обезвъздушителя и сложа прозрачно маркуче потопено в сп. течност в  прозрачен съд и някой натиска спирачката на незапален двг. Така ще видя как върви течността и дали там е мътна. Ще го направя за сигурност, въпреки, че ако маркучите са разложени/раздути отвътре при спиране все пак ще прокарва някакво налягане, но при отпускане цилиндърчетата  няма да се връщат и спирачките ще греят, а при мен го няма.

Както казах, ще проверя/почистя/раздвижа и буталцата (без да ги вадя).

Редактирано от JapCar
  • Харесвам 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
преди 5 минути, vespa написа:

Това е задължително и пробката се отваря да изтече мръсотията навън,прави се 10 пъти. За диска пробвай с 150 200кг. товар в багажника карай няколко дни и натискаш спирачките по често и агресивно, без да ги прегряваш.

Ако натисна докрай педала за всяко колело по 10 пъти (доливайки горе), тя течността вече е сменена... :)

Няма откъде да намеря такива тежести за багажника... :) Каква е идеята, да не се надига задницата при рязко спиране ли? Не знам фейс/ екзекютив седана дали има система която следи натоварването на мостовете или вдигане на задницата?

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
7 hours ago, JapCar said:

Спирачната течност не е мътна, няма да я сменям, ако всичко друго е наред и с олио ще работи при не екстремно каране...

 

 Откога не е сменяна.  

Спирачнана течност както и всички други в колата ти не са вечни.Когато вземеш новата прочети на бутилката на колко се сменя ,на повечето това е 2-3год. За да потъмнее в казанчето значи в апаратите е супер зле и там имаш боза която разяжда всичко.С олио може да провиш само мекици,прочети за точките на кипене при различните спирачни течности.

В големите сервизи имат уред  за тествате на спирачна течност, но ако не е пипана 3-4 години смени я,10-20лв които ще дадеш ще спестят скъп ремонт впоследствие.Ако не го правиш ти а в сервиз задължително присъствай за да не се окаже че само са ти я сменили в казанчето,а в апаратите не е бутната. 

Редактирано от CARPERA
  • Нагоре 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

И да се сменя спирачна течност, не се ли рециклират апаратите ( които са на 15 години ), няма как да стане и пак не е сигурно, че ще са ок.Имам чувството, че спирачките на Хонда, сравнено с немски и италиански конкуренти са доста калпави.На други марки като заковеш спирачката и ще излети човек през предното стъкло а тук нещата са други.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Mkilla калпави са за човек, който не ги обслужва и не ги използва правилно. JapCar при връщане на буталото се отваря пробката, не при натискане на спирачките а тежест се слага за максимално спиране на задните спирачки, има разпределител на спирачното усилие който смята натоварването на задницата. И двамата си нямате понятие от спирачки, но с крайни коментари. 

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Преди 1 час, vespa написа:

......... има разпределител на спирачното усилие който смята натоварването на задницата.                                                                                                                      И двамата си нямате понятие от спирачки, но с крайни коментари. 

Добре е да не коментираш потребителите, а коментарите с които не си съгласен... иначе става заяждане, мерена на...и темата се разводнява.

От спирачки си имам много понятие, защото още от соц колите, до днес на сервиз не ходя и сам си правя не само спирачките.

За олиото казах на шега, въпреки, че действително, ако всичко по системата е ОК и се движи лесно, то пак ще работи...защото всяка течност е несвиваема.

Качествата на течността са важни при екстремно/състезателно каране, за да кипва при мн. висока температура, да не поема влага, да не разяжда гумените части. Ако всичко е ОК и няма разядени/раздути гумени части, спирането не зависи от течността. Та, и да се смени, ако вече има поражения или нещо не е наред, то промяна няма да има, както мнозина са установили. Освен това, ако спирането зависеше от стара/нова течност, то щеше да се отразява и на предните спирачки, едва ли те се правят от различни материали... Всъщност искам да кажа, че е добре течността да се сменя за дълговечност на системата, но когато има проблеми, не са от нея. Съвета на производителя на течности- разбира се, че всеки производител на консумативи дава съвети съответния продукт да се сменя често, интересът му не е да е вечен.

И така- къде е този разпределител на налягането, който не бях сигурен, че всеки модел има? Ако има такъв, то твърде вероятно/логично е той да не е наред и да се отразява на работата на задните спирачки. На времето на Лада комби имаше такъв при задния мост, механичен и беше проблемен...

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Колега @JapCar

 

Нарушена е геометрията на спирачния апарат при движението му, това е 100% сигурно. Понякога причината може да е в блокирала накладка, ако нещо е застанало между нея и апарата в канала, в който накладката се движи. Отстранява се като се почисти хубаво с телена четка и евентуално малка пила, така че каналът да се направи идеално гладък, да няма ръбове с остър ъгъл. Задължително трябва да се гресира хубаво, накладката трябва да се движи като кубче лед върху тефлон, да се пързаля. 

 

Друга причина може да е износването на водачите и уплътненията, което да повежда апарата накриво. Тук със сигурност се изисква подмяна на частите, евентуално буталото (рециклиране на апарата, вътрешното уплътнение), включително и водачите. Доброто смазване с подходяща смазка пак е задължително. 

 

Такива глупости като тежести в багажника и безпричинно агресивно спиране по средата на пътя няма да ти решат проблема и това е 100 % сигурно. 

 

Колата седан ли е или комби? 

 

На седана, при правилно настроена ръчна спирачка, максималното изтегляне е 7-8 зъба, като 8-ия зъб е с много голямо усилие, на практика не се налага да се използва никога. Не съм пробвал в движение дали и на кой зъб ще блокират колелата. На комбито вероятно е различно, заради различната механика.

 

=====

Ред.: Допълнение след мнението ти: 

 

Разпределителят на спирачното усилие е електронен, вграден в ABS-модула, като ползва данни от сензорите на ABS. Това му позволява да е много по-точен от механичния, защото тук се отчита скоростта на всяко колело по време на спиране, което много зависи от сцеплението, докато при механичния разпределител се отчита само положението на моста спрямо купето и не се знае дали двете колела имат еднакво сцепление. Така може да се подаде еднакво усилие към колела с различно сцепление, а при електронния разпределител това не може да стане.

 

Ред. 2: Ако разпределителят на усилието не работи правилно, ще подава грешно усилие към лявото и дясното колело, така може да изхабиш накладките на лявото колело по-бързо от на дясното, но това няма как да ти поведе накриво самия спирачния апарат. 

Редактирано от ogi28b
  • Харесвам 2

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
преди 14 минути, ogi28b написа:

Колега @JapCar

 

Нарушена е геометрията на спирачния апарат при движението му, това е 100% сигурно. Понякога причината може да е в блокирала накладка, ако нещо е застанало между нея и апарата в канала, в който накладката се движи. Отстранява се като се почисти хубаво с телена четка и евентуално малка пила, така че каналът да се направи идеално гладък, да няма ръбове с остър ъгъл. Задължително трябва да се гресира хубаво, накладката трябва да се движи като кубче лед върху тефлон, да се пързаля. 

 

Друга причина може да е износването на водачите и уплътненията, което да повежда апарата накриво. Тук със сигурност се изисква подмяна на частите, евентуално буталото (рециклиране на апарата, вътрешното уплътнение), включително и водачите. Доброто смазване с подходяща смазка пак е задължително. 

Всички тези  неща ги знам, проверил и направил, всичко е наред, единствено не съм раздвижвал буталата, което ще направя.

 

Такива глупости като тежести в багажника и безпричинно агресивно спиране по средата на пътя няма да ти решат проблема и това е 100 % сигурно. 

 

Колата седан ли е или комби? 

Седан

 

На седана, при правилно настроена ръчна спирачка, максималното изтегляне е 7-8 зъба, като 8-ия зъб е с много голямо усилие, на практика не се налага да се използва никога. Не съм пробвал в движение дали и на кой зъб ще блокират колелата. На комбито вероятно е различно, заради различната механика.

Със сигурност при мен няма да блокират...

 

=====

Ред.: Допълнение след мнението ти: 

 

Разпределителят на спирачното усилие е електронен, вграден в ABS-модула, като ползва данни от сензорите на ABS. Това му позволява да е много по-точен от механичния, защото тук се отчита скоростта на всяко колело по време на спиране, което много зависи от сцеплението, докато при механичния разпределител се отчита само положението на моста спрямо купето и не се знае дали двете колела имат еднакво сцепление. Така може да се подаде еднакво усилие към колела с различно сцепление, а при електронния разпределител това не може да стане.

Ред. 2: Ако разпределителят на усилието не работи правилно, ще подава грешно усилие към лявото и дясното колело, така може да изхабиш накладките на лявото колело по-бързо от на дясното, но това няма как да ти поведе накриво самия спирачния апарат. 

Нещо не разбрах за разпределителя как е в ABSa... Ако няма блокиране (което е ролята на ABS), то при нормално спиране при всякакво натоварване, всички колела се въртят с еднаква скорост, та не виждам как ще е критерий за сцепление, надигане на задницата та да разпределя налягането...

 

 

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ето, сам го казваш: когато спираш нормално, колелата се въртят еднакво (това не е точно така, винаги има приплъзване, но да не задълбаваме с лабораторни измервания) -> сцеплението е еднакво -> спирачното усилие е еднакво. Когато обаче спираш ненормално, има различно сцепление, колелата никога не се въртят еднакво. Човешкото око не може да хване толкова малки разлики в скоростите на въртене, но сензорите на ABS могат, защото са Хол-сензори. (Специално на тези коли, има коли с друг вид сензори!). Колелото може да се върти, може да е блокирало, но при спиране има трето положение - приплъзване. Именно това приплъзване се отчита от сензорите. Понякога е микроскопично - по-малко от милиметър за оборот, но ако колелото спира в локва или на пясък - може да е много по-голямо. 

 

EBD e част от ABS-а в смисъл такъв - ABS с EBD е по-съвършен от ABS без EBD. При спиране, първо работи EBD, за да оптимизира разпределението на усилието върху колелата според измерените разлики в скоростта, а чак когато усилието е прекалено голямо и EBD няма накъде да го пренасочи - някое колело получава повече усилие, отколкото му е нужно, и блокира (или намалява скоростта си прекалено бързо спрямо останалите). Тогава заработва и ABS-помпата, която рита педала и така намалява усилието, за да освободи колелото.

 

Но тия неща нямат връзка с това, че апаратът ти се движи накриво. Налягането, което идва по маркуча от ABS модула се предава в апарата еднакво във всички посоки, без значение от стойността му.  

 

Регулирай ръчната ако не е. Струва ми се, че нещата са свързани, но едва след като свалиш апарата и го отвориш, ще можеш да видиш. 

Редактирано от ogi28b

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Моите задни дискове бяха в доста по-добро състояние и колата спираше прилично, но и 2-те буталца в апаратите им имаха корозия. Водачите бяха ОК, но новите бутала, дискове, накладки и спирачна течност оказаха ползотворно влияние и сега неподготвените пътници ги "беся" на коланите. :) Ръчната и преди това си държеше, та колата клякаше и влачех задните гуми, но това си е екстремизъм, а и комбито е с разделни крачна и ръчна.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Преди 1 час, ceco_accord написа:

Ръчната и преди това си държеше, та колата клякаше и влачех задните гуми, но това си е екстремизъм, а и комбито е с разделни крачна и ръчна.

Несравними са нещата при твоя вид и седана. Сигурен съм, че варианта с отделна ръчна е по-добър и безпроблемен и наистина може да повлечеш задницата. При седана дори тези които се хвалят, едва ли могат да го направят...но нека някой опита и се похвали. :)

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Преди 23 часа, JapCar написа:

Да подновя темата, че много остаря...

Вече три години нямам промяна в спирачките, не съм доволен от задните, ...

Ремонтен комплект за задните апарати, почистване, смяна, нови дискове и накладки и готово.

Няма оправяне иначе.

  • Нагоре 1
  • Хаха 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
преди 53 минути, JapCar написа:

Несравними са нещата при твоя вид и седана. Сигурен съм, че варианта с отделна ръчна е по-добър и безпроблемен и наистина може да повлечеш задницата. При седана дори тези които се хвалят, едва ли могат да го направят...но нека някой опита и се похвали. :)

Аз мога да пробвам например да ти кажа на колко зъба от каква скорост за колко време спира колата до 0, но не бих си играл да влача гумите по асфалта само за теста. 

Иначе щракнах една снимка сега, при мен изглежда нормално. Само тая черната "писта" се чудя - дали е вид белег за износване? Има го и на левия, и на десния диск, на едно и също място, не е канал, а е равно с другата повърхност. Може би като изчезне - значи че дискът е за смяна? Не съм виждал подобен белег на други дискове, винаги са имали различни видове вдлъбнатини. 

 

IMG_20190430_184128.thumb.jpg.23c563c93150320a3db72e27e293118c.jpg

 

Редактирано от ogi28b

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване

  • Потребители разглеждащи страницата   0 потребители

    No registered users viewing this page.

  • Предстоящи събития

    No upcoming events found
×
×
  • Създай нов...