Колега, извървял съм го този път... Гарнитурата на капака на клапаните е първата част от филма - нея вече си сменил, значи преминаваме натам. Има два основни "виновника" за теч на масло след капака на клапаните:
1. Тапата на разпределителния вал, която се намира вдясно от EGR клапана или отляво на капака на клапаните - черна пластмасова тапа с две хоризонтални черти на нея. С времето гарнитурката й (голям О-пръстен) се предава и от тапата започва да тече яко. Нея лесно можеш да я провериш, като погледнеш дали под нея се събира масло - гледаш точно вдясно от EGR клапана под тапата има нещо като легенче, в което се събира течащото масло. Ако там е омаслено, единственото решение е нова тапа, и то оригинална. Не става със силикон - пробвано неколкократно... Иначе ако там е сухо, значи не е от тапата и преминаваме натам.
Вторият виновник се нарича гарнитура на VTEC клапана. Тук филма е малко по-голям, защото самия клапан се сваля сравнително трудно - държи се на 3 болта, единия от които е на кофти място и за капак на всичко, имат навика да се чупят, когато се натягат повече от нужното. Това не си го пожелавай... Иначе като се свали клапана, гарнитурката се сменя лесно. Самата тя също е добре да е оригинална, за да си сигурен, че ще стане от първия път. На гарнитурката има и една малка метална цедка, която пък се задръства с времето и почва да пречи на VTEC системата, та поне ще я смениш превантивно.
Гарнитурата на VTEC клапана се познава също лесно - обикновено се омаслява самия клапан, а ако не я хванеш навреме започва да тече надолу, подлива маслото под капака на клапаните и започва да се вижда теч на масло отпред на блока на мотора, вляво от изпускателния колектор. Там започва да се вижда теч и когато си не си хванал навреме тапата на разпределителния вал...
Та общо взето е това - гарантирам ти че е някое от двете неща. Аз съм сменил и трите неща вече и навсякъде е сухо като в Сахара вече над година и нещо.
Ако пък теча ти е само отдолу на мотора, то е или картера, или семеринг коляновия вал или пък както си предположил са те метнали с масления филтър и са сложили някой ментак с измислено уплътнение...
Сподели къде наблюдаваш големия теч
Успех с начинанието!