Jump to content

Класация


Popular Content

Showing content with the highest reputation on 25.08.2025 in Мнения

  1. 3 точки
    Дърта баба на разходка до супермаркета (като през последните 27 години 😄) https://freeimage.host/i/KdfQG07 https://freeimage.host/i/KdfQMg9 https://freeimage.host/i/KdfQWJe
  2. 1 точка
    Ето какво казва кратка справка в нет-а: "Да, пропан-бутанът (LPG) обикновено съдържа малко количество серни съединения, които се срещат като примеси от рафинирането на суров петрол и се добавят и като одоранти, за да се направят течовете откриваеми. Въпреки че се счита за чисто гориво с ниски общи емисии в сравнение с други горива, това остатъчно съдържание на сяра се контролира от строги разпоредби и е цел за отстраняване в някои приложения, като например горивни клетки, за да се предотврати повреда на чувствителни компоненти. Странични продукти от рафинирането: LPG, произведен от рафинирането на петрол, съдържа следи от серни съединения като сероводород и меркаптани. Одоранти: Одоранти, съдържащи сяра, се добавят умишлено към LPG, за да му придадат отличителна миризма, което служи като мярка за безопасност, която помага за откриване на течове." Това съвсем не прави LPG-то най-серното гориво. В руския бензин и дизел има много по-голямо количество на единица обем. Пък си го горим и си траем... Мне. Точно обратното трябва да се случи при хидрокрекинговите масла със стандартните подобрители на вискозитета. Вискозитетът може да спадне от наличието на бензин в маслото. Но тук горивото е LPG. Само пали на бензин и когато маслото загрее достатъчно - го изпарява. Тук, според достатъчно дългият интервал (15000км), следва да има частично разграждане на VIIs, плюс нитриране, плюс окисление. Тези неща водят до повишаване на вискозитета. При капковите проби се виждат 2 неща: 1. Нивото на замърсяване на маслото. Било то от отлагания, било то от нивата износване, наличие на гориво, или вода. 2. Нивото на диспергиращи свойства, което има косвена връзка с нивото на TBN. Нищо друго не може да се види. Бензинът, при горенето си, отделя много вещества, които са способни да образуват киселини. При LPG липсват. Затова при LPG, TBN-ът намалява много по-бавно. Капковата проба на HondaExplorer показва все още запас от TBN. За съжаление не могат да се преценят нивата на окисление, нитриране и промяната във вискозитета.
  3. 1 точка
    Здравей, Ето линк към 2023 за Европа. https://drive.google.com/file/d/1x37PCVrRMIOfLVFf8spplc8W5NtFNcPC/view?usp=drive_link За 2025 от европейската имам изрязана само за България (моя грешка). Прочете ли другата тема? Ще ти трябва UNL файла от твоето устройство. Трябва по някакъв начин да се сдобиеш с него, аз го имам от безплатния ъпдейт на който си направих бекъп, обяснил съм мисля в другата тема. Ако го нямаш може да ми пратиш ID на устройството и да пробвам да ти го генерирам. Предлагам да се прехвърлим в другата тема, за да може всичко за гармина да е на едно място. Може да ми пишеш, ако трябва ще се чуем за по-лесно да ти обясня.
  4. 1 точка
    Индикация се появява, когато вече е късно. Реално колата си е направила регенерация, но според мен е трябвало да изчакаш още малко (или да врътнеш едно кръгче на квартала) преди да я изгасиш.
  5. 1 точка
    Карал си го 4 месеца декември до април когато се трупа най-много влага в картера. Пропан-бутана е гориво с най-високо съдържание на сяра, която неминуемо попада в картера и в съчетание с водата се повишава окисляване на маслото. Капковите проби са като късата пола на хубава жена-показват нещо но нищо съществено. Виждал съм масла черни на катран след 20 хил но лабораторни анализи показват, че маслото има запас за безопасно ползване поне 5 хил км. Пропана при изгаряне отделя в пъти по-малко сажди от бензина и за това едно на вид леко потъмняло масло, изглеждащо чисто на вид и бистро реално може след подобен пробег да е напълно сработило.
  6. 1 точка
    Благодарско, Дани! Експериментът е към края си въпреси, че исках да избутам още 2000км лятото и за зимата, когато не карам толкова да си имам съвсем ново масло за студените стартове. Експериментът е ценен тай като показва, че и най-хубавото масло може да се скапе от кофти условия и обратното, с по-евтино масло да се изкарат повече километри и да се сложи по-качествено при предстоящо каране при по изискващи условия. Какво му е на сезона? Двигателя си работи при нормална температура, вече уточних че не карам над 2800 оборота. От какво ще намалее допълнително вискозитета, нямам данни да смесва масло и бензин. TBN не се ли убиваше най-вече от замърсяванията? Ясно е, че маслото ще се сменя, но не съм убеден, че състоянието на доста масла, чиито какпови проби са били поствани тук и не са достигнали 8000км е по-добро. п.п. TIPS , мотивиран от похвалите на Дани @dandilov , за колегите които искат да създадат хубава капка ето какво правя аз: До около 5-тата минута капката капва сама после вече трябва докосване което крие риск да се докосне хартията с щеката. Важно е хартията да е абсолютно хоризонтирана и да остане такава докато се разнесе. И най-вече да не се лашка тъй като ядрото губи форма. Аз оставям хартията върху картонена чашка от кафе машина на хоризонтална основа без да има допир с друго отдолу. И те така.
  7. 1 точка
    Изгорял беше говоритела, с "новия" няма проблем. Но си е разглобяване: седлото на заднатасе седалка, облегалката, C - корите, и чак тогава задната кора. След развиване на на говоритела излиза през багажника :).
  8. 1 точка
    След 15 хил км съдейки по сезона на ползване това масло според мен отдавна е с понижен вискозитет. Капковите проби при ДВГ на LPG/CNG могат да бъдат много подвеждащи, маслото може да е леко потъмняло и без следи от сажди но и да е убито по TBN,TAN. Енеос-а в случая си е чист крекинг 3-та група, според мен го сменяй.
  9. 1 точка
    Поздравления за усърдието и поредицата! Въпреки, че е с абревиатура "HYPER, DUPPER, MULTI, EXTRA, PLASMA, THE FIRST, THE BEST, The Самый лучший"... Неща, които не харесвам по принцип. Маслото наистина се е представило перфектно в твоя двигател. Предишна проба: Сегашна проба: Няма разлика! Маслото не е много замърсено, даже има още доста ресурс от диспергиращи свойства, да поема замърсявания и да ги дъри в суспензия. Не се знае, обаче, какво се случва химически със самото масло. Не се знаят хивата на нитриране, окисление и сулфатиране. Нещо, което капковите проби не могат да покажат. А от това зависи, дали са се образували утайки, лакови налепи и др. Тук, обаче, трябва да си зададеш въпроса: Трябва ли да продължиш експеримента (ако не ти дреме за двигателя), или да смениш маслото. Ако те е грижа за двигателя - сменяй. Ако не - продължавай с експеимента, да видим кога ще се предадат диспергиращите възможности на маслото.
  10. 1 точка
    Цветът е много готин, а и изглежда мераклийска. Вземай, а каквото излезе - правиш. Регистрирана е и вероятно обслужена - зависи кога? Пробег на Хонда да не те плаши. Цената е височка - дано има защо, но тя е комент само между теб и продавача - тук думите са попкорн. Иди, виж я, покарай, огледай и това е. Предварително погледни темите в раздела за модела (ще ти отнеме седмици), или скачай. Нещата са сложни, или прости - както си ги направиш. Съвети много, ама все на твой гръб. Ако сърцето те тегли - вземаш, ако разумът те дърпа - бягаш.
  11. 1 точка
  12. 1 точка
    преди 2-3 дни видях Джаз в една морга и сещайки се за твоята тема погледнах към казанчето за умивателя, имаше двете моторчета но колко са работещи нямаше как да питам защото не срещнах никой от бачкаторите там. За съжаление моргата е в Айтос и май ти идва далече. Ако им се обадиш сигурно ще ти кажат че нямат, защото са изключително мързеливи и некомуникативни. Ако ти е голям зор в сряда ще имам път натам и ще се отбия да питам, пиши на лични да се разберем. Най-малко ще ми трябва снимка на двете помпи за да знам коя да взема.
  13. 1 точка
    Има си инчови луфтомерни пластини.Не е никакъв проблем да си я караш така.
  14. 1 точка
    Скоро имах същия проблем. Реших да сменя потенциометъра естествено с оригинален. Да ама не. След като проверих - продава се заедно със стойката за ...960лв. Не знам колко още ще е смяната му в сервиза от "висшите професионалисти". Купих си само потенциометъра за около 30лв от Алиекспрес. Сменя се сравнително лесно. Японските педали са го закрепили с винтове М6 с отрязани глави. Предполагам се сещате защо. Затова се наложи с един малък диск на дремела да им направя канал за отверка. След смяната заработва веднага. Добре е да се нулира грешката. Работи си перфектно. Вътре представлява двоен потенциометър. Прилагам схемата за който се интересува. Когато поренциометъра се постави в металната стойка, той е леко завъртян с начално съпротивление около 400 Ом. Така че ако си вземете нов и го поставите за тестване в куплунга, няма да заработи, понеже е в нулево положение. Предполагам че това е пак някаква хитрост на жълтурите. Трябва да е поставен на стойката в определеното положение. Първия път от Алиекспрес ми изпратиха погрешно друг модел 37971-RCA-А01. Ако на някой му трябва такъв може да се обади. За FRV дизел правилния модел е 37971-RDJ-А01. Това е от мен. Който не му се дават 1000+ лева и не е много леворък няма проблем да си го смени сам. Супер елементарно е. Има го и заедно със стойката. Също го има в комплект и в emag.bg на сносна цена.
  15. 1 точка
    Старите фарове за мъгла бяха много зле, оригинални, но зле. Новите са единият ОЕ а другият отново Depo. Бронята пада за секунди с бутоните и смяната е лесна.
  16. 1 точка
    Само да споделя опита си.Беше скъсано жилото и поради не знание падна голямо ръчкане,при което съм счупил пластмасовият палец,който отключва от централното.Намерих втора употреба и смених.Обаче,ако ви заяде така багажникът има два вида ключалки:на джаз с пластмасов "кожух" и на фит ,който е механизъм-гол.На вратата на багажника има една кръгла дупка:махате капака и за джаз ще се покаже белият"кожух".С кука,остра отваряте ревизионното капаче и ще видите един "палец".просто го преместете на дясно и от ръчката на вратата отворете.Обаче ако е както при мен-скъсано жило,отвотете кората максимално(не може да се махне защото е затисната от вратата и с дълга кука дръпнете от гнездото за което се хваща жилото,но под него има още една пластинка,което трябва да се премести на дясно и там е тънкият момент,че е много тънък момент.Желателно е да има някой на вратата и да дърпа вратата при всяка манипулация за да не се стигне до счупване на пластмасата на ключалката.
  17. 0 точки
    Има си европейски стандарти. EN589 за пропан-бутана - до 50ppm. EN228 за бензина - до 10ppm. EN590 за дизела - до 10ppm. Пропан-бутанът е с най-високо съдържание по простата причина, че такива са изискванията и никой няма да оскъпява процеса с допълнително рафиниране, за да компенсира сярата от одорантите(законово задължителни) и да докара сярата на другите горива.
  18. -1 точки
    Абсолютно невярно е това, иначе нямаше да се използва за готвене и отопление.
  19. -1 точки
    100% вярно , пропан-бутана е с най-високо съдържание на сяра от всички горива произведени от нефт. Количеството не е опасно за хората при използване за домакински нужди, не е токсично.
This leaderboard is set to Sofia/GMT+03:00


×
×
  • Създай нов...