Jump to content

Класация


Popular Content

Showing content with the highest reputation on 15.03.2025 in all areas

  1. 3 точки
    Шофирането на автомобил без ГТП носи редица рискове – от глоби в България и чужбина до отказ за изплащане на щети по застраховки ГО и Автокаско. Законът предвижда санкция от 50 до 500 лв. за шофьор, който управлява технически неизправно превозно средство. Може да се счита, че след като автомобилът няма валиден ГТП, следователно той е неизправен. Глобата от 50 лв. е при констатирани незначителни неизправности, а 500 – при опасни неизправности. Всеки има глава на раменете и сам решава какво да прави със себе си и своята собственост. Работата е там, че на пътя не сме сами.
  2. 2 точки
    Благодаря на всички днес я обслужих ,не беше сложно даже беше приятно.Автоматика изкара около 2,800-а взе близо 3,смяната на филтъра беше лесна .
  3. 2 точки
    В изпускателната система газовете са на импулси - тласъци. На мин. обороти е осезаемо, но е компромис заради доброто пълнене в средни и високи. Има възможност да върне, защото се припокрива ходът на клапаните в момента когато и 4-те са отворени.
  4. 1 точка
    Бравос! А за контролната пробка извинявай - много Хонди ми станаха в главата.
  5. 1 точка
    Не съм го сменял лично, но горна пробка няма. Маслото е добре да се източва при загрял двигател. Оставяш пробката отворена, да се изтече колкото може повече. През това време сменяш филтъра. Добре е двигателя да изстине, преди да почнеш да наливаш новото масло, иначе се запенва. Налива се през тръбичката на щеката, и гледаш нивото. Като стигне горе-долу на нормалното положение, палиш и превключваш по всички позиции. Проверяваш нивото по инструкция - при загрял двигател, между 60 и 90 секунди след изгасяне на двигателя. Ако е необходимо доливаш и пак превключваш по всички позиции. При мен на 2.4 двигател, ми взе малко над 3 литра, като пробката беше отворена 2 часа. Препоръчвам да си купиш тубичка от 4 литра. След като покараш малко пак провери нивото, също така за някой теч около филтъра и долната пробка. Препоръчвам ОЕМ филтър и масло.
  6. 1 точка
    И при 7 ма не знам да има каквато и да е пробка, освен тази от която се точи. Колегите са обяснили процедурата. Развиваш, мериш какво количество е източени и наливаш същото количество през отвора на щеката. Нивото на автомата се мери на загрята СК. Можеш да провериш как е нивото, преди да започнеш да точиш маслото. Но дори и да налееш малко повече и отиде над максимума - после можеш да издърпаш със голяма спринцовка и шлаух. Ако си налял по - малко - ясно е какво се прави 😁 Аз последното опресняване на маслото направих с масло на Равенол. Тяхното също е подходящо за тази СК и е с одобрение на Хонда. Но за филтъра - задължително ОЕМ.
  7. 1 точка
    Като за начало си смени горивния филтър,каретата и полуоските засега ги остави.
  8. 1 точка
    Много марки вече ползват "бадж инжинеринг". Тойота има кооперации с кого ли не. На последното изложение в Експото лани ги имаше и двете, но Сузукито естествено по-евтино. Тойотата нъл са по-престижен бренд.
  9. 1 точка
    Здравейте, има ново развитие по казуса. Вчера монтирах новия алтернатор(втора ръка), покарах малко из квартала и всичко изглеждаше наред. Днес сутринта отидох да свърша малко работа с колата и не щеш ли същата история се повтаря - волтметъра от запалката показва 12-12.5 волта зареждане, което се съчета с придърпване както при подаване, така и при пускане на газта. Черешката на тортата бяха играещите обороти на празен ход между 500 и 1000. Като се прибрах, реших да се направя на хирург, взех скалпела и байпаснах ELD модула, отделяйки белия кабел със зелената лента от буксата на алтернатора. След тази операция покарах около час и половина, алтернатора зареждаше прекрасно - между 14 и 14,5 волта. Да кажа също, че оборотите след изминати около 25 километра също се нормализираха както на бензин, така и на газ. 😊 Реших да споделя всичко това във форума, защото темите оттук ми помогнаха да разреша проблема, за което съм много благодарен 💙,както и това, че моя опит в случая може да спести много главоболия, пари и време на други колеги с подобен проблем. Уроците които взех от случилото се са: започни първо с проверка на най-лесното, в случая ЕLD модула, за да спестиш ненужни разходи на принципа проба - грешка. Аз минах само със 120 лева за алтернатор но четох в друга тема, че колега е дал едни 1000 лева за рециклиране на рейка и излизайки от сервиза пак същото. Друго положително е, че се научих на монтаж и демонтаж на алтернатор, смяна и натягане на пистов ремък. Също така си изчистих и пътя между ЕГР клапана и смукателния колектор, беше задръстен на 60% от сажди. Точно тази зона от пет шест сантиметра си мисля, че много малко хора я чистят. Накрая бих препоръчал с две ръце волтметъра за запалката. Според мен изключително полезна джаджа, която като превенция може да ни спести много главоболия, пари и време за ненужни бъдещи ремонти.
  10. 1 точка
    Реших да споделя моя опит със скоростната кутия на джазката (2005). Имах лек шум от първичния вал, който изчезваше при натискане на съединителя. След смяна на маслото шумът остана. Нямах проблеми с превключване и виене в движение. Дълго време проучвах скоростната и четох из нета докато шумът малко по малко се увеличаваше. Стана време за смяна на съединител и реших, че ще го съчетая с подмяна на лагерите в скоростната преди да е станало по - сериозно. Почнах да търся майстори да свършат всичко на един път, но или можеха след няколко месеца, или отказваха защото ще се чакат частите и т.н. Бавно и славно намерих номерата на всички части и почнах да ги поръчвам за да ускоря нещата ако намеря сервиз. Съединителят съвсем се беше скапал когато намерих хора за ремонта. Единия сервиз за съединителя и сваляне/поставяне на скоростната, другия само за кутията. Бях готов с частите и така помогнах доста. Шумът се оказа от единият лагер на първичния вал. След ремонта шумът изчезна и всичко е точно. Лагерите са 7 + 3 семеринга за скоростната и 1 лагер + 1 семеринг за коляновия вал. Хубаво е да се сменят всичките щом ще се отваря. Лагерите ги поръчах от Триера, всичко друго от Amayama. Качвам списъци с частите и .pdf файл с чертежи, в който има линкове (синьо за семерингите, червено за лагерите). Има номерата на Honda, както и на NTN. Лагери Jazz.txt Семеринги Jazz.txt Скоростна кутия - Jazz.pdf
  11. 1 точка
    Да споделя и нещо интересно! Явно проблема с тампоните е бил отдавна защото имах лека вибрация в седалката при движение от около 100 до 140. Това изглеждаше като дисбаланс на някоя задна гума и съответно ги "въртях" , а после на зимния сет съм минавал 2 пъти на реглаж, както и на летния - поне веднъж след монтирането им. Вече със сменените тампони това нещо изчезна при скорошното ми извънградско + магистрала. А след балансите вече подозирах кардан или дисбаланс в хидротрансформатора на автомата. Та неочакваната добра бонус новина много ми допадна.
  12. -4 точки
    Аз за това преглед неминавам...Така преди с Акорда не бях ходил 4 год и едва след 4 год ме спряха, питаха защо толкова време не съм имал, казах че не е каране , писаха ми 50 и досега преглед нямам.
This leaderboard is set to Sofia/GMT+03:00


×
×
  • Създай нов...