Здравейте, има ново развитие по казуса. Вчера монтирах новия алтернатор(втора ръка), покарах малко из квартала и всичко изглеждаше наред. Днес сутринта отидох да свърша малко работа с колата и не щеш ли същата история се повтаря - волтметъра от запалката показва 12-12.5 волта зареждане, което се съчета с придърпване както при подаване, така и при пускане на газта. Черешката на тортата бяха играещите обороти на празен ход между 500 и 1000.
Като се прибрах, реших да се направя на хирург, взех скалпела и байпаснах ELD модула, отделяйки белия кабел със зелената лента от буксата на алтернатора.
След тази операция покарах около час и половина, алтернатора зареждаше прекрасно - между 14 и 14,5 волта. Да кажа също, че оборотите след изминати около 25 километра също се нормализираха както на бензин, така и на газ. 😊
Реших да споделя всичко това във форума, защото темите оттук ми помогнаха да разреша проблема, за което съм много благодарен 💙,както и това, че моя опит в случая може да спести много главоболия, пари и време на други колеги с подобен проблем. Уроците които взех от случилото се са: започни първо с проверка на най-лесното, в случая ЕLD модула, за да спестиш ненужни разходи на принципа проба - грешка. Аз минах само със 120 лева за алтернатор но четох в друга тема, че колега е дал едни 1000 лева за рециклиране на рейка и излизайки от сервиза пак същото.
Друго положително е, че се научих на монтаж и демонтаж на алтернатор, смяна и натягане на пистов ремък. Също така си изчистих и пътя между ЕГР клапана и смукателния колектор, беше задръстен на 60% от сажди. Точно тази зона от пет шест сантиметра си мисля, че много малко хора я чистят.
Накрая бих препоръчал с две ръце волтметъра за запалката. Според мен изключително полезна джаджа, която като превенция може да ни спести много главоболия, пари и време за ненужни бъдещи ремонти.