Jump to content

Класация


Popular Content

Showing content with the highest reputation on 29.10.2024 in all areas

  1. 2 точки
    Кой е огромният кораб на снимката? Това е най-големият плавателен съд, строен някога в България – прочутият танкер „Хан Аспарух”. Със своя тонаж от 100 000 тона, дължина от 244,5 м и ширина от 39 м, той действително е бил нещо впечатляващо. Казвам „бил”, защото него отдавна го няма, но да караме подред. В периода на Израело-арабските войни от 1967 г. и 1973 г., Суецкият канал е затворен за 8 години – от 1967 г. до 1975 г. Това повишава рязко търсенето на огромни танкери за петрол в целия свят. Стимулирани от тази ситуация, тогавашните ръководства на България и Полша решават да си сътрудничат и да строят във Варна гигантски танкери. Към онзи исторически момент Полша има богати традиции в корабостроенето и произвежда много добри двигатели, а България вече е придобила инженерен, технически и кадров потенциал да проектира и строи големи кораби във Варненския кораборемонтен завод. Планира се българите да изградят голям брой големи съдове, но през 1975 година Суецкият канал е отворен и търсенето на подобни гиганти пада. Полша преразглежда споразумението, отказва се от танкерите и бъдещият „Хан Аспарух” е достроен за нуждите на нашия търговски флот. Важна подробност е, че „Хан Аспарух” е създаден по българския проект „606” на Института по корабостроене във Варна с главен конструктор инж. Т. Попов. Пуснат е на вода на 24 март 1976 г., а държавният флаг е издигнат на 3 ноември 1977 г. Както често става при нас българите, оценките за създаването на този кораб са раздвоени. За едни експерти той е „звездният миг на българското корабостроене”, за други е символ за „безумните строежи и грандоманщината на тоталитарната власт”. „Хан Аспарух” има тъжна участ. През 2001 г. на кораба избухва пожар, а през 2003 г. е продаден за скрап в Индия, тъй като не отговарял на новите изисквания танкерите да имат двойно дъно. И все пак ако излезем извън полето на вечните пререкания, не можем да не отдадем дължимото на българските работници и инженери, успели да проектират и построят такова грандиозно плавателно средство. Едно от доказателствата, че България може поне да се опитва да стане истинска морска държава, стига да иска. Защото морските държави не се броят по броя на шезлонгите и коктейлите на плажа, а по това доколко технологично и организационно могат да се възползват реално от морските простори. Нашето море може да е много повече от туризъм за два месеца и половина. Елементарна истина, която вероятно сме забравили.
  2. 1 точка
    https://automedia.investor.bg/a/2-novini/59018-ryadak-chasovnik-na-honda-se-prodava-onlayn?fbclid=IwY2xjawGODnZleHRuA2FlbQIxMQABHf6rsnJI-uNQsRhozSt9Kv3cwGdzAVi_wS2K96uTPADaEDtMukwiW2HzOw_aem_3ZYy7myLBGL4EsXXhxKbCA
  3. 1 точка
    Снимка на m/v ‘Bremer Banken’, на път към Ландскруна, Швеция. Той е първият кораб с автомобили Volkswagen Beetle (бръмбар), наричан в България ‘костенурка’, който отива там през октомври 1961г. Автомобилите били изцяло покривани със защитна вакса наречена космолин. ‘Cosmoline‘ е търговска марка инхибитор на корозия, восъкоподобна вакса на петролна основа, отговаряща на военния стандарт на САЩ, MIL-C-11796C клас 3. Тя е вискозна когато е прясно нанесена, има лека флуоресценция и се втвърдява с течение на времето при излагане на въздух. След доставката, дилърите почиствали колите с парочистачки, като парата била генерирана от размесена вода с керосин. Няма данни за получени рекламации за ръжда, включително и за автомобилите експортирани до Америка през Алантика. От архива на Фолксваген
  4. 1 точка
    Проверено: При температура около 8 градуса включих отоплението. Със безконтактен термометър след няколко секунди на огледалото вече беше над 15 градуса. Включването на отоплението на огледалата НЕ зависи от околната температура.
  5. 1 точка
    Не близва ,всички ДВГ в процеса на екплоатация изразходват определено количество масло .Това е неизбежно като данъците и смъртта.Това ,че чорбаджията не го усеща на щеката е друг въпрос ,който се обяснява с наличието на определено количество вода от неизбежния конденз ,наличие на гориво . Винаги ми е било смешно когато някой гордо обяви "Аз колкото налея -толкова източвам " .С тази разлика ,че налятото и източеното са различни по състав субстанции. Та на въпроса ,че ми стана интересно за тоя Polar .Няква вълшебна нано добавка ли е? Пак задавам въпрос ,колега знаеш ли колко вида триене има в един ДВГ ? Предполагам си чел за хидро-динамично триене,течно триене ,гранично триене . Предполагам знаеш ,че между шийките на коленовия вал и основните и биелни лагери винаги има маслен филм ,същото е положението в ГРМ .Че по стените на цилиндрите имаш хонинг ,който задържа микро маслен филм . Та какво точно пазиш с този Polar ?
  6. 1 точка
    Вероятно не са малко автомобилите с различен от оригиналния антифриз. Като допълнение към коментара на @JoroHondata мога да споделя моя опит за Accord VIII N22B1 /diesel/. 30л. дестилирана вода са достатъчни за 4 промивики. Системата по каталог побира малко под 7л., но при мен влязоха точно 7 Преди всяка смяна на дестилираната вода съм правил 10-тина км на 3к оборота /добре е и за DPF-a/ за да загрее добре мотора и да завърти антифриза из цялата система. При дизела по - бавно загрява на място. - Бутилка №1: Стария антифриз - цвят червен /ръжда/ Бутилка №2: Първа промивка - цвят червен Бутилка №3: Втора промивка - цвят розов Бутилка №4: Трета промивка - цвят мръсно бял /количеството е по - малко защото изпуснах пробката на радиатора/ Бутилка №5: Четвърта промивка - бистър цвят като "първак" както съм я налял. - Обезвъздушаването е по горе посочения начин с малката разлика, че се чака малко повече на място и се долива до MAX
  7. 0 точки
  8. 0 точки
    Това е положението. Животът си върви - километражът се върти.
This leaderboard is set to Sofia/GMT+02:00


×
×
  • Създай нов...