Класация
Popular Content
Showing content with the highest reputation on 16.09.2024 in Мнения
-
2 точкиТехниката с къртача работи. Справя се отлично и с ръждиви кръстати винтчета, като тези на шилдовете. И сега общо взето опрях до преса, за да се изкара фланеца от главината...
-
2 точкиТавана е виснал и вече имам идея как ще го оправя. Само трябва да избера близък цвят плат. Днес се занимавах с предните спирачки и шенкели/главини/дискове. Камера за песъкоструй все още нямам, не ми е дошъл и игления чук, затова ги дялках с телената четка и дремела. Ползвах старите уплътнители за разделяне на зоната без боя. Цилиндрите изглеждат читави, без ръжда и деруги по работния участък. Ще се сменят само вътрешните семеринги + външните уплътнители. Водачите се движат добре и по тях няма да сменя нищо, освен слагането на нова грес. Търкане, обезмасляване, спрей вюрт и накрая боя за печки. Принципно тая боя я дават да се пече 1ч на 200гр за финално запечатване и гланц. Може да се разходя до село да ги бутна в готварската печка там за 1ч... Май открих виновника за шума в движение и по инерция, който идваше отпред вдясно. Уви, отделянето на главината с диска от шенкела е труден процес, особено когато са били заедно последните 26г. Охлабих 4-те болта, млатих ги с чука през вложка 12, като бяха навити почти докрай, с лека фуга, за да могат да отчупят ръждата като се бият. Главината не помръдна. Утре мисля да пробвам да ги млатя с големия къртач 50 джаула през такъв адаптер: Другия вариант е набързо да си спретна планираната 20т гаражна преса. Забелязах, че ми е покапал антифриз от дренажния болт на мотора. Май като го стягах освен че не смених дихтунгата забравих да намажа и резбата със силикон, както пише в книгата. Ще се точи, видяло се е...🔧
-
2 точкиБаба Хонда мина изпита и вече е член на софийския Хонда клуб. За почерпка се сдоби с малко дискове, накладки и ремонтни комплекти за апаратите. Вчера отнесе и нови биалетки отпред, че старите се разпадаха и дясната буквално се разпадна на път и започна да лашка на метал. На лявата гледам малко се е пресукала едната гумичка, ама като сменям дисковете мога да пробвам да я наместя. От автомата дръпнах над 500мл масло да дойде на макс и веднага започна да включва по-добре. Одеве на пусната перка я изгасих и замерих след 1-2мин - пак лизваше горния ръб на макса. Ще смъкна още 50-100мл да падне под макса и да видя как ще е включването. За момента се въздържам от нови китайски соленоиди. Нека се разработи малко, че бая време е стояла, а и последните години изглежда не е карана много редовно.
-
1 точка
-
1 точкаЕдното странно нещо е, че започва да заформя ядро още на 1400км. Тоест наличие на тежки частици. Другото, което забелязвам на основното изображение е, че скенерът не е сканирал равномерно цялата хартия. Отгоре и отдолу има някакъв по-тъмен нюанс, а в средата, където е капката, хартията е по-бяла. Това го забелязах и на пробата на Legend-а по-горе.
-
1 точка
-
1 точка
-
1 точкаТочно тая е ситуацията. Чакам си дръжката. М/у другото тази дръжка изкара поне седмица от началото на първите симптоми преди да се предаде окончателно.
-
1 точкаИ по случай първият учебен ден: - Седнете млади господине. Днес имате изпит при мен. - Благодаря г-н професоре. Хайде сега да видим, на какво сте ме научили.
-
1 точкаЛятото свърши - момчето замина, но капнах Първа кръв и от Сивика. 1) Автомобил – Honda CIVIC 6 / префейс / хеч / ръчка – 5 ск. , D14A3, 1997г. 2) Масло – 5W-34 - микс от 2 литра SHELL HELIX ULTRA 5W-30 + 1,2 литра SHELL HELIX ULTRA 5W-40. 3) Маслен филтър – BLUE PRINT ADH22114. 4) Общ пробег на автомобила – 423399 км. 5) Пробег на маслото в момента на вземане на пробата - 1399 км . Долният трип е нулиран с наливането на маслото и си превърта хилядарките без да се пипа. 6) Цикъл извънградско / градско – приблизително 50% / 50% 7) Средна скорост за пробега около 70км/ч извънградско и около 20 км/ч. градско. 8) Сезон на експлоатация - 12.06.2024 - 13.09.2024 9) Мото часове – около 45 мото часа. 10) Приблизително изразходвано гориво – около 110л газ + някой литър А 95. 11) Пробата е взета в рамките на 10 мин. след 10 км градско от напълно загрял мотор и съхна 24 часа на стайна температура. 12) Обем на налятото чисто масло при смяната – 3,2 л. Без доливане на масло за периода. Нивото - "Сон Шон Жмо". 13) Угар на масло - 0,0 литра. 14) Други - Пробата е сканирана на скенер CanoSkan LiDE35 с 600dpi. 16) Предишно масло микс от 3 литра SHELL HELIX ULTRA 5W-30 + 0,4 литра SHELL HELIX ULTRA 5W-40, предно - SHELL HELIX ULTRA 5W-40, преди него тайната формулата на Фена за разработване след ремонта (1000 км с разход 0.1л.), а преди това е карана с наливен SHELL 10W-40 и разход 0,5л за 1000 км.
-
1 точкаАкумулаторът има саморазряд, когато стои на съхранение. Не съм съвсем сигурен дали не беше около 3% на месец. Зависи и от технологията, по която е изработен, и от качеството на материалите. Във всички случаи, саморазрядът води до обратния електролизен процес, при който се разпада сярната киселина и се образува оловен сулфат и вода. Така намалява гъстотата на електролита от една страна, а от друга страна се натрупва оловен сулфат по активната маса на плочите. Така намалява и капацитета на батерията. Бедата настъпва при продължително съхранение на акумулатора, без да бъде зареждан. Тогава оловният сулфат кристализира в едри кристали по плочите активна маса и обратната реакция става невъзможна. Тогава трябва да се направят един до няколко цикли на десулфатизация със специално зарядно, за да може да бъдат разбити едрите сулфатни кристали и да се възобновят електролизните процеси така, че акумулаторът да може да бъде зареден отново. При такава операция никога не може да се достигме първоначалният производствен капацитет на батерията, но поне може да се спаси. Има малки зарядни за поддържащ заряд, които се оставят включени към акумулатора, по време на съхранението му. Най-често се използват при мотористите, за да поддържат акумулатора през зимния период, когато моторът не се кара. Запомнете. Оловно - кииселинен акумулатор винаги трябва да се поддържа напълно зареден, за да се избегнат процесите на сулфатизация. Дори и ако е в колата, алтернаторът никога не може да го зареди напълно на 100%. Затова правете пълен заряд поне веднъж преди зимата и веднъж след зимата, за да ви изкара по-дълго време.
-
1 точка
-
1 точкаСтава и за CRV-то, и за Accord-а. От данните, от лабораторни анализи се вижда, че е много добро съвременно масло, с намалено съдържание на сулфатна пепел. Смес от GTL, ПАО, хидрокрек и естери като базови масла. Както всяко съвременно масло, с намалено съдържание на сулфатна пепел, има ограничен ресурс. Ако си на бензин, сменяй на 7000 км. Ако си на газ, сменяй на макс. 10 000км. Лабораторни анализи - тук: https://oil-club.de/index.php?thread/8582-mobil1-esp-lv-0w-30/&postID=287517#post287517 https://www.oil-club.ru/forum/topic/43130-mobil1-esp-lv-0w-30-svezhee/
-
1 точкаНезависимо дали става въпрос за Джаз, Сивик, Акорд, ЦРВ (изключвам проблемният мотор в първото ХРВ) или друг от моделите, използващи бензинови мотори, на няколко места съм получавал същият отговор - ако опреш до сегменти и се направи качествена ревизия на мотора, те чакат още стотици хиляди безпроблемни километри. Един от по-сигурните монтьори с които съм разговарял, сподели следното за Джаза от 2002-2008: Караш 300 000км, ако се наложи изобщо смяна на сегменти, сменяш и караш още 300 000км. Същото важи и за веригата. Само че и на него, както на много още хора, не му харесват двете бобини и свещи на цилиндър в i-dsi моторетката. Поне и това неудобство си има своята положителна страна - в диагностиката, мотора излиза като V8 и е повод за усмивки и весело настроение.
-
1 точка
-
1 точкаМалко, нагледно представяне как една и съща проба може да изглежда различно при различни условия и при различно време на сканиране. Пробата е взета на лабораторна филтърна хартия, с плътност 84 г/м2 и филтрираща способност на частици до 2 - 3 microns. 1. Първа снимка (отляво), взета 24 часа след сушенето и сканирана с подложен гръб от лист офисна хартия А4. 2. Втора снимка (в средата), сканирана след 5 денонощия, с подложен гръб от лист офисна хартия А4. 3. Трета снимка (отдясно), сканирана след 5 денонощия, без подложен гръб от лист офисна хартия А4. При първите две снимки се вижда как при един и същ начин на сканиране, изгледът на пробата се променя, поради престояването на пробата повече от 24 часа. Другото, на което трява да се обърне внимание е как влияе балансът на белия цвят, поради различните условия на сканиране на пробата. В случая - с лист А4 зад пробата ( снимката в средата) и без лист А4 (снимката отдясно). Ето и как изглеждат изображенията без инверсната обработка: Ясно се вижда как офисната хартия не е истинси "бяла" при сканирането, а леко синее. Това оказва влияние и на окончателнто изображение. Ако не се лъжа, офисната хартия съдържа минимално количество хром, който и придава съответната твърдост, плътност и здравина.
-
1 точка1) Автомобил – Honda Jazz, 1.4 i-DSi, 2005г. 2) Масло - RAVENOL DXG 5W30 3) Маслен филтър – NITTO 4HM-113 4) Общ пробег на автомобила – 217659 км. 5) Пробег на маслото в момента на вземане на пробата - 7850 км. 6) Гориво – Бензин 95. 7) Цикъл - тежък, предимно градско и на къси разстояния. 8) Средна скорост за пробега - n/a 9) Сезон на експлоатация – 13.05.2023г. - 07.09.2024 . 10) Мото часове – n/a 11) Приблизително изразходвано гориво – n/a 12) Пробата е взета в рамките на 10 мин. след 6 км градско и е сушена 1 денонощие на стайна температура. 13) Обем на налятото чисто масло при смяната – 3.7л. 14) Доливане на масло в пробата - НЕ. Стои като залепено на максимума, след основен ремонт преди 17672 км. 15) Други - Пробата е сканирана на Epson Perfection V19, 600dpi . Попрезорило се е маслото, с оглед на тежкия режим и беше сменено.
-
1 точкаКапков тест 4 1.RAVENOL DXG 5W30 2.Honda accord-K20Z2 2006г. 3.Общ пробег на автомобила-254300км. 4.Пробег на маслото, в момента на вземане на пробата 9000км. 5.Цикъл извънградско/градско 70/30 6.Средна скорост,около 50 км/ч. 7.Сезон на експлоатация 01.04.24 //12.09.24 8.Мото часове около 180 9.Изразходвано гориво 850 л.газ и 90л.бензин. 10.Обем на налятото масло при смяната-4,5л. 11.Доливане 150ml 12.Маслен филтър, Honda OEM (15400-PLM-A02)"honda of America"🙂. 13.Въздушен "Blueprint" 14.Режим на използване лек. 15.Предишно масло -Ravenol FDS 5W30,Ravenol SSV 5W30 Mobil1 ESP 5W30,Mobil1 ESP 5W30,Amsoil SS 5w30, Petro-Canada SS5W20,Amsoil ss 5w30,Petro-Canada 5w20, Mobil1 0W20 AFE,Mobil 1 0W30ESP,petro-canada 5w30, Mobil10w20 AFE,Honda HG 0W20 Ultimate syntetic,MOBIL ESP0W30,Amsoil 0w20,petro canada 0w30,castroledge0w30,motul eco energy0w30,castrol magnatec 5w40 16.Пробата е взета от напълнозагрял двигател,1мин. след изгасяне (докоснах щеката до листа). 17.Сушена е 24ч.,на стайна (гаражна)температура. 18.Сканирана е на скенер с разд. способност 600dpi,на офисна хартия Ще обмислям следващия тест кандидат,кой ще бъде?
-
1 точка
-
1 точкаСлучайно попаднах на темата, но макар и късно може и да ти помогна. Моята е CR-V 2015 и откакто я имам вече 5 години, въобще нямах това меню за ремайндърите. Водих я на обслужване и се разговорих с момчетата. Закачиха я на компютъра и се оказа, че Бултрако(понеже е била тестова при тях) са изключили това меню. Сега ми го активираха и днес за пръв път ми показа service due soon . Закачи я някъде да видиш дали и това не е твоя случай, ако модела на колата ти има service reminder меню. Успех.
-
1 точка
-
1 точкаВтора капка с новото олио. 1) Автомобил – Honda LEGEND KB1, J35A8, 2007г.; 2) Масло - RAVENOL RSP Racing Super Performance SAE 5W-30 3) Маслен филтър – NITTO 4HM-113 19011. 4) Общ пробег на автомобила – 357082 км. 5) Пробег на маслото в момента на вземане на пробата - 2995,6 км . 6) Цикъл - извънградско над 93% + 7% градско. 7) Средна скорост за пробега - 73 км/ч 8) Сезон на експлоатация – 12.06.2024 - 09.09.2024 . 9) Мото часове – около 36 мото часа извънградско + около 5 градско - ОБЩО 41 м/ч. 10) Приблизително изразходвано гориво – около 370л. газ + поне 10-тина мин. на А 95. Аа, сложих и 10л 100 октанов - за ГТП-то. 11) Пробата е взета в рамките на 10 мин. след 270 км извънградско и е сушена 1 денонощие на стайна температура. 12) Обем на налятото чисто масло при смяната – 3.7л. 13) Доливане на масло в пробата - ДА. Около 250 мл. след първата капка и преди последвалият пробегът от 1720 км. 14) Други - Пробата (както предните) е сканирана на CanoSkan LiDE35 600dpi . 16) Предишни масла: SHELL HELIX ULTRA 0W-30 , ACEA A5 / B5 , API SL. Fully synthetic - с разход 1,4л за 8966км за 15 месеца - 170 м/часа Ravenol DXG 5W-30 dexos1 gen 2, ILSAC GF5, API SN - 14140 км (10 месеца / 210 мото часа / 85% извънградско) с разход 1.5 литра за целия пробег. Ravenol SSO 0W-30 , ACEA A3/B4, API SN/CF, с пробег 12 354 км и 1,2л. харч.
-
1 точкаИма 2 фактора : субективвни и обетивни. Обективните - влизаш и гледаш представянето на тоя модел срещу конкуренцията, ама гледаш всичко вкл. и защита на пешеходците например, системата сити сейфти, която работи перфектно (знам за клипа с издънката, но това не ме топли, променили са тия неща), адаптивния круиз контрол за онези години, повечето немски премиуми 2009 не са и чували за него или го има само във върховите версии, моя беше базов с най-слабия мотор петцилиндровия д3 163 коня (слаб слаб, колко да е слаб на фона на бензиновия атмосфер на Тойотата - знам, че сравнението е некоректно)............и малко история - Волво е внедрило предпазния колан, не го патентова за да могат всички автомобилни производители да го използват с цел защита 9завидно благородна постъпка) Субективните - правя на година по между 60 и 80 хиляди километра общо с личните си автомобили, държа колата да е надеждна, тиха при висока скорост окачване, което да не ме изморява, да е логична и да не ме вкарва в излишни разходи, антикорозионната защита да е на много високо ниво и да има екстри. Имам гадния навик да обръщам голямо внимание на изработката на салона, обезшумеността и т.н. Но най-големия фактор - усещането, това няма как да го обясня - седни в такава кола (катедрала), затвори и всички врати и прозорци и си помисли харесва ли ти или не, покарай я, прецени си сам - това е супер субективно, като основни минуси на хц60 бих посочил два - големия радиус на завои и минуса на акумулатора и за д ане съм голословен ето едно клипче, което говори само за себе си, е не е хц60, 70 е но от една майка ги е раждала, предполагам ьц60-то ще е още по-безопасно, забележи как в края на клипа човека си отваря врата сам, без затруднения, нито той е пострадал нито дори рамката на врата. Това е P3 платформата на която е и моето хц.
-
1 точкаПонеже синковеца може би вижда по-добре от мен, а аз все още карам по-добре от него - разпределихме се така - аз зад волана, а той зад обектива. А го питах - Ще участваш ли? - отказа. Ноо, някой ден ще се осмели. Виде доста "натокани" коли. Неговата почва да му "слабее", ама па си я харесва.
-
1 точкаСлед 1 тест-уикенд от 640 км - аз доволен. Наложи се само корекция стегнатостта на фиксирането в 2-те крайни положения по релсите. Все пак 2 х 0.5 литра вода тежат и при рязко ускорение, или спиране имаше нерегламентиран ход напред/назад, което не е желателно. Другото е ОК. Но най-много съм доволен че синковецът разбира пътя от идеята до реализацията и оценява резултата.
-
1 точкаОнзи ден идва колегата @boiskii (по едни други Хонда дела), та сбрАаме 2 Сивика-набори. Моят - неподдържан от предните стопани, много правен от мен и малко поукрасен поради мерак. Неговият - свежарка и глезен, на под 200К. Врътнах му 1 кръгче из квартала - друга бира си е ухажваната кола, а и пробегът оказва влияние. Викам на синковеца: - ГлЕй - бива я за музеен експонат! - Наща повече си ми харесва, нищо че е малко "лабава" и не върви така ентусиазирано. На мен ми стига. Кат си купя друга, ще я "засилим". Мечтател. Радост ми е че има такива хора като Боян, и тъга че аналоговите автомобили в добра форма са намаляващи с всяка година.
-
1 точкаСимвол Елементи за поддръжка A Сменете двигателното масло и масления филтър В услуга за проверка 2 Сменете филтъра за прах и полени Проверете задвижващия ремък 3 Сменете трансмисионната течност 4 Сменете горивния филтър Проверете скоростта на празен ход Сменете запалителните свещи 5 Сменете охлаждащата течност на двигателя 7 Сменете спирачната течност 8 Сменете въздуха елемент за почистване 9 Проверете хлабината на клапана[/size ] Нулирай го, това е за филтъра на мотора и по никакъв начин не влияе на код АВ който ще се появи когато дойде момента за смяна на маслото (ако си го занулил тогава). Кодовете 2 3 4 5...9 се появяват винаги със символите на двата брояча А и В, само за двигателното масло е АВ без цифра. Ако сега го занулиш този код 2 ще се появи след 40 000 км или след 24 месеца (което от двете настъпи първо). Не знам дали го обясних разбираемо но това е по спомен което съм чел в Manual на колата. А дали ако не го занулиш ще влезе колата в сервизен режим, до сега не съм видял колега с такива железни нерви да го изтърпи това петно да му свети право в очите достатъчно дълго време, че да се случи, аз също ги нямам предполагам и ти колега няма да имаш.
-
0 точкиБременна ще ражда скоро. Няколко дни преди термина й се появява на сън Господ, който й казва: - Ще направя така, че когато раждаш, половината болка ще изпитва бащата на детето! След два дни в родилния дом бащата отива да види за първи път бебето. Майката го пита: - Как спа завчера, когато раждах през нощта? - Уфф, още ме боли главата, въобще не спах! - Що, да не те болеше нещо? - Не бе, нищо ми нямаше, ама оня от ЗиС - а имаше някаква криза, викаше цяла нощ..
-
0 точкиЕмии, ваканцията свърши. Поживя си и отпътува, да трупа свои километри и знания. След 4 часа докладва текстово че е стигнал. От врата до врата са 275км + 10 мин почивка на Обнова си е нормално. Обаче писа че е изпреварил няколко Поршета. Те тук вече се напрегнах - кой кара Порш бавно? Прати клипче - хилнах се, но веднага го смъмрих. Вярно, мястото е избрал безопасно, но че снима в движение не е ОК. Какво да му кажа, кат съм му дал не веднъж такъв лош пример! Знам че е по-разумен от мен, но и с мижав опит, а той не се преподава. VID_20240914_151145.mp4 Messenger_creation_2f6c65c7-0898-4a08-bcc6-5cbad651304f.mp4
This leaderboard is set to Sofia/GMT+03:00