Класация
Popular Content
Showing content with the highest reputation on 9.11.2023 in Мнения
-
3 точкиЗдравейте. Предстои ми смяна на ангренажна верига, плъзгачи и обтегач на Акорд 7ца с к24а3. Прегледах процедурата и смятам, че не е проблем да извърша ремонта сам. Интересно стана когато започнах да търся оригинални части за въпросния ангренаж в България. Минимална цена която ми обявиха беше 1050 лв с отстъпка за верига,,трите плъзгача и хидравличния обтегач. Поръчах ги от Япония и с освобождаване от митница и транспорт ми струваха 570 лв. Най неприятното беше, че въпросните части ги нямаше никъде в наличност. Ако на някой колега му трябват оригинални части на нормални цени да пише. Ще помогна
-
3 точкиНяма ли кой да попита как се решава проблем с лагер ,който си превърта в леглото някой стар майстор? Ако лагера е здрав и няма питинг и деруги по него просто се залепя и забравя. Локтайт ще фалира заради вас....лепя лагери с лепилата им от 30 години...
-
3 точкиВторник след работа реших да си направя експеримент, с цел потвърждаване на тезата, споделена от няколко колеги по-горе. Преди прибиране вкъщи, развих капачката на казанчето, извадих тръбичката и я оставих да виси безопасно надолу. До дома са 2,1 км, а V6 загрява до работна температура за 0.5 км. Жената обаче ме води да пълним багажника с провизии, та станаха 6 км. В гаража вдигнах капака да видя ефекта. На антифриз не е воняло, понеже нямаше разплискано от казанчето (там антифриза е студен), а и клапана на радиаторната капачка не е отварял (за да претака), от където би воняло, понеже вече там е жега и налягане. Тоест, всичко отвън сухо. Оставих казанчето отворено и тръбичката висяща отвън. На другата сутрин тя беше изсъхнала, в казанчето нивото не бе мръднало (нема кЪ), но в радиатора антифриз не се виждаше. Тоест свил се е и е дръпнала въздух. Затворих казанчето, запалих и отидох на работа. Всичко си бе ОК и парно - "ток". По обед (за да изстине) проверих нивата. В казанчето бе намаляло, а в радиатора до горе. Никакви странични симптоми не съм усетил. Дръпнала си е системата колкото и трябва, и се е самообезвъздушила. Днес пак всичко си е наред с колата. Та, важното е тръбичката на казанчето да не е на сухо при изстиващ мотор - не че е голям проблем. Вече в движение (особено лятоска) е добре всичко да си е здраво и както е измислено, за да няма драма. 1 време Бранко е писал по въпроса. Там няма конкретно споменат модел като изключение от типовата работа на системата, а ето и темата: Пълно казанче. Суха тръбичка На другият ден - след каране. VID_20231107_180736.mp4
-
3 точкиДа...това на снимката е Георги Сава Раковски (Г.С.Раковски) на възраст м/у 30-35г. Ако си мислите, че хора като Раковски, Ботев и Левски са били слабо образовани, селски тип момчета които са тръгнали от някое самобитно читалище. Не ! Не сте прави ! Това са високо образовани хора ! Хора от европейска величина ! Раковски е пребивавал във Ватикан (Ватиканската Библиотека) също и във Виенската Библиотека, в Английската Библиотека като е изнамирал старопечатни издания на книги които са документи от преди 5 - 6 века назад от 19-ти век, за което много малко от българите знаят! Гарибалди (италиански генерал,политик,революционер...) ,казва за Раковски : “...моят приятел Раковски! Той надмина всичките ми очаквания”! Съвременниците на Раковски са го наричали “Човекът със стоте ръце” ! За сведение - Раковски е знаел 8 езика : - индийски (хинди) - турски - български - английски - френски - персийски - румънски - руски Ако не си познаваме историята, на къде сме тръгнали всъщност? Амии, натам на където ни водят ... 🇧🇬
-
2 точкиНе е проблема в контрола. Проблема е в липсата на инфраструктура и възпитание. Бавно и методично съсипаха работещи системи, а сега се чудят как да оправят бакиите. Искаха прост народ, ето ти прост народ. Всеки ден жертви по пътищата. Проблемите са много и сериозни. Темата е тегава и дълга. За съжаление светлината в тунела е много далеч. Само помислете една Тракия колко живота спаси. Къде е Хемус, къде е връзката Търново-Русе? До кога ще се правят, че не виждат проблемите? Колко още хора ще загинат по тия тесни и натоварени пътища. Всички ги виждаме и знаем. Днес пак жертви….пак от неправилно изпреварване
-
1 точкаЗдравей колега Първа Нация ,каквото и да значи... Много ще помогне ако напишеш в профила си от кой град си. При неправилно зададен въпрос няма как да получиш правилен отговор.А ти не знаеш какво да питаш! След това форумните тролове почват да хвърлят боб да гадаят и ти хвърлят леща. от което се объркваш почвече.Та въпроса ти би трябвало да бъде "Струва ми се ,че двигателя прекъсва или губя мощност или усещам вибрации" Изобщо дай дефиниция на думата "притрисане" .Аз ще ти дам допълнителна информация. На 50 км час Автомата не трябва да държи автомата на 1500 оборота. Възможните проблеми са много и без читав диагностик със съответната апаратура няма да си решиш проблема. Длъжен си след закупуването на автомобила да си направиш обслужване "нов собственик" Това включва всички течности и филтри,клапани,дросел, евентуално и ангренажен комплект. Сега към троловете: Няма как от скоростната кутия да има прекъсване, притрисане,придърпване и т.н. симптоми. Представете си че едни 200 кг се въртят и няма как масло ,свещ ,бобина да накара това желязо да спре да се върти.....Напротив...всяко едно прекъсване на двигателя ще се замаже ,прикрие от огромния въртящ момент ,който има скоростната кутия. така ,че спрете да давате криви съвети ,обърквате хората. Специално за Влади...Разрежи си филтъра на ск,кутия и ще се изненадаш ,че вътре има само цетка. От къде ги измисляш тези дивотии??? Кой ти каза че НГК са правилните свещи за твоя двигател? Денсо са в пъти по-добри и даже са по-евтини...??? Към Ноте: Като отидеш в Бултрако някой път се налага да им обесняваш кое е двигател ,кое е скоростна кутия.Фирмуер е лоша дума ,а и той никога не решава механични проблеми.Ти колко пъти сменя фирмуер на твоята кола? Марто_бо....Браво пич...само ти мислиш адекватно.В тоя режим двигателя няма 60 коня!
-
1 точкаСъщия е, до 2012 е все същия.
-
1 точкаДнес го почистих със спрей и започна да трака топчето. Отива в склада... за всеки случай ако се наложи. Изпратено от моят motorola edge 20 с помощта на Tapatalk
-
1 точка@Cyreon Ако ти дам да покараш дизелака за известно време сигурно ще го докараш до под 4/100. Ама на мен нали ми е тежък десния крак друдно слизам под 6/100, дори и извънградско. В интерес на истината веднъж в Австрия за изминати около 100 километра между Линц и Пасау по медуградски (междуселски) път ми даде разход по бордкомпютър 4/100, но при стриктно спазване на ограниченията. Обаче след това в Германия като стъпих на магистралата ела да видиш. И все пак накрая след изминати няколкостотин километра като засякох пълно-пълно, реалния разход беше 5.2/100 с много бързо каране по магистралата, защото там обстоятелствата го изискват. За протокола нафтата беше заредена в Австрия а преди това в Словения, така, че в резервоара може да се каже, че е нямало Бъгарско гориво. Също така и в България съм достигал до такъв разход (около 5/100), но при доста по-умерено каране.
-
1 точкаА аз (по същата причина) напуснах армията. Приказката "Съсипаха я тая държава" никак не е куха фраза! И макар и вехт, не съм от хората дет смятат че едно време сме живели по-добре, но поне нямаше сегашното институционално безхаберие и всичките му последици за обществото. Само за 1 поколение "коня ойде у ряката", а и тя пресъхна, освен когато прелива. Бахтазкриванива!
-
1 точкаНе съм съгласен, ама никак. Тук коментирана система я съсипаха БЪРЗО и методично. Точно преди 30г., силно ентусиазиран, сложих бялата фуражка, запалих дъртата Жигула с надписи КАТ на вратите и излязох на пътя. Точно 5г. по-късно подадох рапорт за преназначаване в друга служба. Регионалният началник на КАТ, след като подписа рапорта ми каза - "Аз съм пред пенсия, цял живот съм работил в КАТ. Ти си първият, който доброволно напуска системата". Таааааа, тетака. Една от причините да се махна, даже бих казал причина #1, беше методичното съсипване на системата. Като прибавим към това манталитета на бившите милиционери (на всяко ниво) и манталитета на народа, мда ...
-
1 точкаХемус ще е готова когато човек стъпи на Марс. От София до Търново може и да я направят (къде с инхаус, къде без). От Търново до Лозница е на етап ОВОС. https://magistralahemus.bg/trase/ За Търново - Русе има идеен проект. Има определен изпълнител на проекта. Кога ще е готава един Господ знае.
-
1 точка
-
1 точкаДокато на "държавата" (в лицето на използващите я) и е изгодно. Прост народ - слаби водачи. Уикенда по маршрута Монтана - Русе: 4 коли в канавката след Плевен (не валеше силно) + 2 ТИР-а преди Бяла. Същият маршрут през 90-те години на миналия век (с първия ми Сивик) ми отнемаше 160 минути, а онзи аз не е бил безумец - просто имаше по-малко коли, но и пътят бе по-зле. Сега с Ледженда е 220 мин. А знаковото стопанство си е почти същото - никаква адаптация. Поне в баирите след Бяла теглиха червена осева и наслагаха колчета, та е по-спокойно, но има вече отнесени от някого Магистрала там - в някой друг живот. Довършване на Хемус - също. Тази е убиец! Коловози, аквапланинг - тест за професионалисти. Хомогенната скорост на трафика извънградско е около 110 км/ч. По-бавните пречат. Има такива, но са малко и основно ТИР-ове. Застигаш го - ограничава ти видимостта. Пътната агенция и пътната обстановка ти позволяват изпреварване, но законът го забранява, понеже превишаваш легитимната скорост с 20-30%. Правилникът казва - маневрата максимално бързо, ЗДП я рестриктира. WTF??? 1 камера в драките и си престъпник, погрижил се за безопасността си. Какво е това 90, от миналия век? Значи законодателят (умишлено или безхаберно) създава предпоставки за колизии, понеже всяко изпреварване може да е риск, и е - при персонална недооценка на конкретната ситуация. Отделно е и висяща глоба! КАТ как да постъпят с това? Между чукът и наковалнята са. Мрънкаш ако работят, както и ако не работят. Масово камери и глоби за + 20 км/ч? Кому е изгодно това??? Както се казва в крими жанра - следете парите! Никой не излиза да шофира за да умре, или убие, което значи че не съзнава какво и колко може на пътя! А при масирана неадекватност, ефективен контрол няма. То има де, ама технологията е скъпа и недемократична.
-
1 точкаПробвах и с друг акумулатор и няма промяна. Ще пробвам и с въртенето на волана. Имам запазен час в Бултрако за диагностика, да видим какво ще кажат. Sent from my iPhone using Tapatalk
-
1 точкаНа колко са надути гумите не повече от 2 атмосфери,ако се пренадути ще тресе отчайващо. Ако не са пренадути гумите значи не е от тах.
-
1 точкаСъгласен съм и с това, но не превишената скорост по магистралите е основният проблем за високия пътен травматизъм у нас.
-
1 точкаМерси. Купих още една К24а3 И мисля да се заиграя с нея. Гледах части за силов тунинг в Toda racing та доста неща ще бъдат поръчани от там. Както казах ако някой иска да му внеса разни OEM чаркуляци от там да пише.
-
1 точкаИ аз от днес съм с нов клапан. Стария нямаше никакви признаци на живот. Изпратено от моят motorola edge 20 с помощта на Tapatalk
-
1 точка
-
1 точка@CARPERA стига плаши човека! Дотук освен клетви, нищо конкретно не прочетох имаш ли да кажеш за проблема. На всички ни е ясно "как се прави". Ти в какъв свят живееш, че да смяташ, че човекът може да се договори с продавача колата първо да влезе в сервиз за ремонт?! Аз пък съм "за" такива авантюри. Особено, ако цената си е заслужавала. Дори и да е за смяна цялата кутия, не смятам, че сумата е толкова сериозна. Съжалявам, че не мога да помогна с нещо конкретно повече. @valkata1 гледам, че си от Стара Загора. Венко може да си каже всичко, като я отвори.
-
1 точкаСпоред мен, Чеко закъсня с атаката. Алонсо много такива битки е изкарвал и ги е печелил ... Перес би трябвало да го знае
-
1 точкаНе че е много за хвалене, ама сърбят ме ръцете и не мога да не се изфукам. Предстои ми пролетта, живот и здраве пътуване с Хондюшка до любимата Швейцария. И мисля да я засека на 5800 км разстояние (понеже толкова е до там и обратно заедно с обиколките). Тая пролет до Женева и обратно ми даде 5.3/100 км по борд и някъде горе-долу толкова пълно-празно, ама що не го документирах, много ме е яд. Но на пролет ще поправя грешката, дори мисля да подобря рекорда. Ако някой чуе за състезание "Най-икономичен шофьор", обадете се да се включа. И бас тук щях по едно време да сключвам с неверниците, ама никой не се нави като разбраха, че ще го документирам.
-
1 точкаСлучай от днес,"Фантомас заловен". И твърдял културно разбира се че е легитимен🤣. Спрян чисто от любопитство, за да му разгледат ретро возилото,а то станало истинско изпитание за служителите на кат. Резултата: Закона е спазен,адмирации!
-
0 точкиЩото една девойка се обади ,че тук в гаража съм си правел пружини.Викам ей сега ще врътна едни..:)
This leaderboard is set to Sofia/GMT+02:00