Jump to content

Класация


Popular Content

Showing content with the highest reputation on 30.09.2023 in Мнения

  1. 4 точки
    Не е от течността, така са не си обърнал внимание преди. В испанският форум има тема за този проблем и един колега испанец беше споделил, че проблема е в мембраната на сервото и след подмяната и проблема се решавал. имай на предвид, че всички акорди в Европа са така. Тук Емо беше пуснал тема за това но и никой не пише явно на никой не му се разбутва чинията. https://forums.hondabg.com/topic/119084-%D0%B2%D0%B5%D1%87%D0%B5-%D0%B8-%D1%81-%D0%B0%D0%BA%D0%BE%D1%80%D0%B4-8-%D0%B2%D0%BF%D0%B5%D1%87%D0%B0%D1%82%D0%BB%D0%B5%D0%BD%D0%B8%D1%8F-%D0%B8-%D0%BC%D0%B0%D0%BB%D0%BA%D0%BE-%D0%B2%D1%8A%D0%BF%D1%80%D0%BE%D1%81%D0%B8/page/3/ #92
  2. 2 точки
    От предимство (PAO) сам сподели че цената му се вдигнала (недостатък). Затова по-горе казах: "Всяко от маслата има по нещо, което другото не предлага". Поздрави.
  3. 2 точки
    Всяко от маслата има по нещо, което другото не предлага. Ако говорим за стандарт по MB, то на Rowe е най-висок. Той изисква икономията на гориво да покаже мин +1% спрямо MB 229.51 и се вижда от по-ниския му HTHS. Ravenol обаче предлага (навярно) по-нисък % сулфатна пепел което е по-добре за DPF, а същевременно внушителен TBN и по-висок VI. Факт е, че и 2-те са сертифицирани по MB. Но ако колата бе малко по-нова, тогава Ravenol-а не щеше да се впише. За какво му държат (сравнително ниския към днешен момент) MB 229.51 от 2005г не знам. На Rowe останалите стандарти (в дизеловата им част) са насочени към най-новия автопарк, визирам BMW LL-04 (по N20), MB 229.52 и най-новия на Opel / Vauxhall от 2019. Като представители на ACEA C3 масло реологичните им показатели са почти еднакви. Ако на Rowe съдържанието на тубата отговаря на TDS, и цената ви харесва, в никакъв случай не е за подценяване.
  4. 2 точки
    В цитирания PDF присъстват всичките дизелови стандарти на Mercedes за двигатели с DPF или не от 2004г насам. MB 229.52 е за Евро6 (от 2014 насам) и той заменя и надгражда MB 229.51/31 които се изискват действително за двигателя. Още пише че стандарта е Approval. Потърсете маслото за допълнително потвърждение в сайта на bevo-mercedes, първо в раздела MB 229.52. Поздрави
  5. 1 точка
    Здравейте колеги. От няколко дена ми е влезнала една муха (проект) в главата и не мога да да го разкарам . Мисля да пробвам да си монтирам "Печка /мокра/ с дистанционно стартиране". Добри мнения има за печки Webasto. Харесал съм си даже няколко обяви за рециклирани комплекти печка (управление, дистанционно с модул, бензинова и водна помпа, печка и ауспух), че нови не се пипат! В Алито има и резервоарчета от по 5л. което мисля, че ще ми свърши работа и да монтирам някъде покрай двигателя за да не развалям оригиналния на колата. Интересува ме дали някой е слагал такава печка или да е чувал нещо ? Благодаря Ви предварително .
  6. 1 точка
  7. 1 точка
    Маслата получени. Предстои смяна другата седмица. Всичо е точно. Бгагодаря!
  8. 1 точка
    Ами надяваме се Четох във форум за унгарец, който си я взел от Австрия и там приложението работило. Но в Унгария не става! Направил голяма кореспонденция с Хонда, но без резултат. Моята също е Advance, но я поръчах с 16" и наистина е малко по-икономична, до тука 6700км с 12.2kWh среден разход, предимно градско в Пловдив. Гумите ми са летни Yokohama, за сега не смятам да слагам зимни, ще си карам Субаруто в сняг и лед! После и аз ще мина на всесезонни.
  9. 1 точка
    При мен на 2.4 мотора няма никакво притрисане при изкл./вкл. на климатика ,както спомена колега по-горе ,явно тампон на енджина
  10. 1 точка
    Колега, карай си колата, нищо й няма. Не се занимавай с глупости
  11. 1 точка
    Томпони двигател някой е заминал,и започват вибрациите. Ако не са прегледани клапаните направи го,това е задължително ако незнаеш последно кога са регулирани. Това Х върху тази тапа както казваш не е случайно,това трябва до е бобинатата ти и може да е за смяна. Сещите ако незнаеш кога са сменяни сложи NGK иридиеви. Какво обслужане е правено.
  12. 1 точка
    И 2.4 тресе и вибрира на празен ход, не може да сбъркаш кога е включен климатика.
  13. 1 точка
    Ами 2.0 с климатик си тресе, поне доколкото съм чел в другите теми, почти всички май го имат този "проблем". А той е, че в стремежа си за "икономия" японците са направили на празен хода да работи на около 700 оборота. Когато я купих моята, първите 4 -5 км в София реших, че е за реглаж на клапаните, спра на светофар и след малко почне една вибрация, после изчезне. Хубаво, че след малко видях , че климатика е оставен на AUTO и се пуска.
  14. 1 точка
    Тази муха и на мен ми влиза всяка зима . Мой приятел има такава на Ауди 80. То е газ / бензин, а печката е дизелова. Резервоарчето което той ползва е от моторна косачка. То му е паснало най-добре в двигателния отсек. Това върши работа ако колата е с автоматична скоростна кутия. Ако е ръчна скоростна кутия ще трябва да се оставя на неутрална.
  15. 1 точка
    Здравейте уважаеми колеги! Искам да помогна на начинаещите шофьори,които тепърва ще се сблъскат с мистерията алтернативно гориво. НЕ-яснотата по някои детайли,относно преобразяването на горивната система може да ви доведе до параноя, истерия и грешни решения. Надявам се с тези няколко въпроса и отговора да вдигна мъглата по въпроса.Не гарантирам за изчерпателност,но винаги имам възможността да допълня темата. 1.Какво е газ? -Пропан бутан,LPG e втечнен въглеводороден газ,получен след преработка на нефта използван за гориво от началото на 20-ти век.При нормална температура и атмосферно налягане е в газообразно състояние.В промишленоста и дома се използва във втечнения си вариант.Втечнява се при 8-9 бара налягане в зависимост от съотношението пропан/спрямо бутан.Силно запалима и избухлива смес,без мирис.Ароматизира се допълнително с етилмеркаптан, който нормалното обоняние засича при 20-25% концентрация от въздуха.Това е опасна концентрация за взрив при произвеждане на искра -Метан,SNG e основна част от природния газ.Съпровожда добива на нефт и въглища,разлагането на растителни отпадъци.Труден за транспортиране,поради голямото налягане при което се втечнява. Без мирис,ароматизира се допълнително.Смеси над 5% обемни части са взривоопасни.Открит е в началото на 18 век,но се ползва доста по късно като гориво. 2.Защо се налага преминаването към алтернативно гориво? -Не се налага ,но е желателно.Ограничението в петролните залежи,грижата за околната среда и разликата в крайната цена го правят приемливо гориво 3.По-добро гориво ли е LPG и CNG от бензина за колата ми? -Спорен въпрос.Двигателите не са проектирани за работа на газ,но близките горивни процеси го позволяват.Приемаме го за алтернативно гориво. Това беше обща информация,която ще намерите при всички търговци на газово оборудване.Продължаваме с информация от "кухнята" 4.Каква Газова уредба да монтирам на Хондата си? -За предпочитане е последно поколение.Марката не е от толкова голяма значение.Качеството и дълговечността на компонентите е по-важна.Всяка "велика" Марка има и бюджетни варианти.Гаранцията е много важна! Казчеството също е преходна величина,много от производителите изнесоха производството си на Изток. 5.Важен ли монтажника? - Изключително важен!-това е човека,който ще вземе много решения вместо Вас,касаещи Хондата Ви! 6.Какви решения взима монтажника? -Избор на компоненти:Ако уредбата е сбирщайн,елементите са от ключово значение.Тия уредби No-name се събират с цел докарване на по-ниска крайна цена и по-голяма печалба. Няма алгоритъм по който се избират компоненти.Няма и доказателство ,че тези компоненти ще работят взаимно.Няма качествено оценка на взаимодействие. Компонентите се събират на база рекламата и търговците,отстъпките,на прекупвачите им т.н. на база не-касаеща вашата Хонда. -Изборът при маркова уредба се свежда до определяне на местата за монтаж,Комплекта е събран от проверени и тествани компоненти,с доказана съвместимост.Дори скобите и тройниците са брандирани.Убедете се ,че всички компоненти отговарят на бренда! 7.Важни ли са местата за монтаж? -Важни са.Основни приоретети са по-къси тръби и кабели,внимателен избор на траектория на маркучи.Безопасно полагане на захранващи тръби и маркучи.Монтаж на едрогабаритни детайли с презумция ,че после ще се обслужват,подменят,ще се извършват ремонти по мотора и др. дейности.Надеждно закрепване на всички компоненти. 8.Може ли монтажника да претупа работата си? Може и се случва постоянно.Целта е само една-повече печалба за по-малко работа. 9.Голямо ли е вмешателството в автомобила? -Голямо е!Реже се,дупчи се,криви се,прекъсват се кабели,нарушава се изолоция,нарушава се антикорозионна защита. 10.Мога ли да избегна това голямо вмешателство? -НЕ,но можете да заинтересовате монтажника финансово... за специално отношение. 11.Мога ли да помогна на монтажника? -Да!Занесете му изправна кола,работеща перфектно на бензин,която познавате от поне 2-3 месеца.Измита външно и по възможност с чист двигател. 12.Защо трябва да познавам колата си и какво общо имат моите шофьорски и технически умения? -Монтажа на газова уредба не е еднократно преживяване,макар че техниката доста напредна.В общия случай ще се върнете при газаджията минимум 2-3 пъти. Необходимо е първите километри след монтажа да наблюдавате работата на двигателя и ако откриете нещо необичайно, да уведомите монтажника.Негово задължение е да отстрани проблемите. За целта трябва да установите проблем и при какви обстоятелства се проявява.Обратната връзка е изключително важна за монтажника.Думички като "сецва","придърпва","мудна" имат цифрово и техническо отражение. 13.Има ли зимна и лятна настройка? -Да Има.Дори перфектно настроена уредба ще си промени работата при зимни условия,при смяна на зимната с лятна газ и обратно.Отношението пропан/бутан определя начина на транспорт/втечняване на газта при различни външни температури.Уредбите с обратна връзка по ОБД донякъде неутрализират проблема. 14.Бързи или бавни дюзи? -Газовите дюзи имат 2 основни характеристики:време за отваряне и време за затваряне.Определят се от механични фактори-тегло/форма и електрически-големина и брой намотки на бобината. Сбора от тези времена затварят един цикъл примерно 4ms.Ако минималното време за работа на моя двигател е 3,5 мс,тази дюза не ми върши работа,защото общия цикъл е над минималния.Съответно се налага използването на по-бърза дюза. НОИзбора на работна точка е фактор зависещ от налягане на газта и отвора на жигльора(монтажника).В 90% от случаите бавни дюзи работят прекрасно на Хонда.Изключение правят 6 цилиндровите двигатели. 15.Знае ли монтажника какво става в газовото ЕКУ? -Знае само 10%,а за останалото предполага.Това е политика на фирмите произвеждащи техниката и тия,които им пишат софтуера. 16.Как тогава прави настройка на системата? -Лесно!Пуска автонастройка и пробва да натиска разни копчета,повечето на английски и ако системата заработи добре на празен ход сетъпа може би е успешен.По-напористите монтажници правят тест на колела и донастройват в движение.Алгоритмите по които работят ГИ са тъмна материя за монтажника. Преходни процеси,процеси без обратна връзка,дори принципа на автокалибрация е тайна на производителя.Алгоритмите са различни при всички марки или еднакви при системите ползващи един и същ доставчки на софтуер. Оторизираните монтажници ходят на курсове за монтаж и настройка в главните представителства и получават затова сертификат.Те не полагат изпити-само присъстват на курсовете,Притежанието на сертификат не гарантира разбирането на материята.Представителствата прекъсват отношения с некадърните си монтажници ако има много оплаквания от клиенти отправени към централен офис. 17.Зная ли точно какво купувам,като купя ГИ от фирмата ABC? -Не! Конкретната версия на хардуера и фирмуера е тото,но обещанията на всички фирми са велики!По принцип коректните фирми упоменават върху продуктите си с кой фирмуер и хардуер е оборудвана кутийката. 18.Какво да направя ако се притеснявам ,че колата ми има проблем на газ? -Установете има ли проблем на бензин.Ако да-потърсете квалифициран автомеханик.Ако не-потърсете монтажника си и му споделете проблема. 19.Какво да направя ако монтажника не може да ми отстрани проблема? -Важно е да разберете дали става въпрос за техническа неграмотност и/или непукизъм.Ако човека наистина е неграмотен и недобре запознат със спецификациите на ГИ и колата-в случая Хонда споделете проблема тук в форума. Ако е непукист пребийте го или намерете съответните хора за това. 20.Не ми ли е голям разхода? -Теоретично разхода зависи от много фактори.Отделно количеството на горивото с което засичаме разхода зависи от измамниците по газостанциите.По правило разхода е по-голям с до 20% от разхода на бензин,за който пак важи онова с бензиностанциите. Разхода зависи от шофьорските умения,от познаването на автомобила,от средната скорост,от критичната скорост,от цикъл студено-топло-студено. Ако светне жълтото двигателче на таблото определящо наличие на проблем,обърнете се към автодиагностик или разберете сам номера на грешката и ще се ориентирате проблема дали е свързан с газта и ли има генерален проблем. 21.Имам ли нужда от омаслител? В общия случай НЕ.Необходимостта от допълнително смазване от техническа гледна точка е абсурд.Водачите на клапаните са изработени от сплави на база фосфорен бронз,който предполага нормална дълговечна работа ,съответно с износване в рамките на 200к километра.Маслообирачите изпускат малко масълце,даже и да са нови.Повечето ни Хонди горят масло на поразия.За къв да наливаме още масло? 22.Трябва ли ми емулатор на ламбда сондата? Не е необходимо,даже е нежелателно.Стандартната сонда води бензиновия компютър до постигане на смес 14,7:1,която е малко богата за газ ,но със сигурност е безопасна.При добра настройка на ГИ сондата си върши работата и регулира времената на дюзите,с което помага за безпроблемното съжителство бензин-газ. 23.Трябва ли да сложа аванс регулатор? Не е задължително,но е желателно особенно за метан.Октан коректора увеличава предварението при средни и високи обороти,в зависимост от нуждите на алтернативното гориво.Метана иска корекция да кажем +15,а пропан бутана +5 градуса,като във високите обороти,тази корекция намалява линейно. 24.Иска ли специална настройка двигателя с витек? Да!Витек режима иска много специално отношение.При основната настройка приемаме двигателя като механична константа.Газовото ЕКУ не разпознава витек режима и вместо увеличена мощнoст,получаваме тъпчене на място.Опитните монтажници знаят къде да бутнат,какво и в коя посока. 25.Да питам за един приятел с оригинална газово уредба? Те таково чудо нема.В някои страни са монтирали ГИ в магазина,за да измъкнат 2-3к евро от някой напудрен клиент.В повечето случаи са морaлно остаряли с неясна подръжка и златни консумативи.Като видя редуктор Honda с дюзи Denso и ЕКУ Hitachi може би ще запея друга песен.Изобщо не препоръчвам закупуване на кола с монтирана газ. 26.Течна фаза и/или директно впръскване ? Новите двигатели изискват и нови системи за впръскване...след 2-3 години ще мога да направя оценка.За двигателите с дюзи в пълнителния колектор,не е необходимо..по-скоро е екзотика.Honda вече запова да вади хибриди и скоро ще видим как ще се развие този бизнес.Със сигурност бих си купил Хонда с 2 горива. 27.Трябва ли да имам качен последния софтуер/ъпдейт на моя газов компютър? Да,желателно е да се информирате за това дали има ъпдейти за вас.Флашването е лесно и не боли.Прието е да е безплатно.Както във всеки софтуер с ъпдейтите се подобрява работата на устройството или се добавят нови неща. 28.Трябва ли да сложа свещи за газ? Не е необходимо при съвременен автомобил,особенно в Хонда.Достатъчно е да се намали пробега за смяна на свещи. Следва още,но това е на първо четене от въпросите ,които са ми задавани на лични.Коментирайте на воля.....
This leaderboard is set to Sofia/GMT+02:00


×
×
  • Създай нов...