Класация
Popular Content
Showing content with the highest reputation on 26.07.2023 in Мнения
-
2 точкиНяма нужда от гадаене на боб. Парт номерата са 15825P8AA01, 36172P8AA01. Така излиза, че грешката е вярна.
-
2 точкиА трансмисия, както и спирачки, окачване, укрепване на купето? По-високата мощност ги изисква. Това е голяма кола, не е за "резки движения". За "дръпки" пък е само на предно предаване, таа ... Единствения + ще е магистралата и изпреварвания, но това е вече въпрос на манталитет. И нещо от личен опит - с 300 коня просто останалите ти пречат повече!
-
2 точкиНа 26 юли 811 г. Крум и войските му се организират и пораждат грандиозна победа в битката при Върбишкия проход,където византийският император Никифор е убит от Крум на бойното поле, а малко по-късно умира и синът му от раните, които са му нанесени в това сражение! Този удар на Крум и войските му над византийската армия води до едно от най-големите поражения във византийската история! Рядко се е случвало императорите да бъдат убити в битка, но българите само в едно сражение успели да убият цели двама! Мощта и силата на българския народ могат да бъдат неописуемо огромни, ако помним кои сме и бъдем винаги организирани срещу неправдата!
-
1 точкаКолеги, поръчката е направена! Ще пиша отново, когато пристигне.
-
1 точкаПо традиция в последния момент да пусна и аз Линк: https://www.ato24.de/en/castrol-edge-professional-h-c2-0w-30-honda-1-l.html Вид и количество: Castrol Edge Professional H C2 0W-30 Honda 1 L - 6x1L. Револют, лично предаване! много благодаря!
-
1 точкаМоята е седан 2,0 фейс и такива решетки нямам. Левия и десния подкалници си ми е идеално гладки. Това ме навежда на мисълта, че има значение въпреки, че спирачните ми дискове са от големите, ако тези решетки са за подпомагане на охлаждането им.
-
1 точкаЗдравей ,Наско, Да поръчам: Линк :https://ato24.de/en/ravenol-dxg-sae-5w-30.html Вид и количество: Ravenol dxg sae 5w30 6 опаковки × 1 л. Стойност - 6 ×13.95 е. (-5% за 6 опаковки) = 79.50 е. 79.50 × 2.15 = 171 лв. Преведени по сметка в ОББ Получаване с куриер. Поздрави!
-
1 точкаВиждам, че никой не ви е отговорил на въпроса до сега. Ако все още се чудите, тези букси/куплунги са за ABS сензорите. Кабела влиза през отвора с черната тапа до куплунга. При Сивик 5/6 японска сглобка , както и Интегра, всички куплунги с оранжев цвят са свързани с ел. системната на ABS. Относно изолацията, според мен най-големия ефект ще е в задържането на влага и ускореното гниене. Евентуалната шумоизолация ще е второстепенна. Все пак важното е, че се занимавате семейно и ви е тръпка да правите, тествате и учите нови неща!
-
1 точкаЩе погледна видеото по-късно, че съм в Китай в момента и тук гугъл продуктите са тегави за достъпване. Направих тези бързи проекции и на база 3-те случайни точки от логовете изглежда стойностите на сензора съвпадат с графиката от сервизното: Също така имам потвърждение и от португалеца, че при атм. налягане дава около 3V на изхода, което съответства на графиката в сервизното и измерените стойности.
-
1 точкаАз се надявам Хонда да пуснат "нормална" електричка - капацитет на батерия около 90kW, да е до 2 тона, около 4,7м дълга, на задно (или 4х4 с основен заден мост), 350+кс. Ако това се случи, директно си взимам такава. В момента карам Tesla, но Хонда ме влече повече, особено ако дизайна е подобен на Honda E, който за мен и вътре и вън е най-добрият на пазара.
-
1 точкаИма тема "парктроник", намери я с търсачката и я разгледай. Там сме качвали и снимки как се сваля и датчик и бронята. Успех!
-
1 точкаМога да ти дам следните данни от моя МАР сензор (извинявам се за качеството на снимката): На празен ход показанията са 0.831V, което по графиката от сервизното ръководство отговаря на около 550-580 mm Hg вакуум. Аз лично не мога да измеря вакуума, нямам с какво. При рязко натискане и пускане на газта показанията са 2,745V (направил съм го три пъти един след друг), което отговаря на някакъв мизерен вакуум (пак по графиката от сервизното ръководство). Т.е отиваме към атмосферно налягане. Може да погледнеш и това - КЛИК Със сигурност за тези 25 години на колата МАР-а не е в идеално състояние, но за момента нямам проблем с придърпване и графиката на МАР-а при рязкото натискане и пускане на газта отговаря (като форма) на такава на здрав сензор. За справка - КЛИК Колкото до тестването на МАР сензора с мултиметър - аз бих се доверил на написаното в сервизното ръководство, като методика, или бих взел предвид това, което е описано в линка, който дадох в предходното изречение - уеб сайта на DITEX, както и видеото (под графиката, по-горе). П.С. Може да разгледаш сайта на DITEX./ДИТЕКС и да видиш какви осцилоскопи предлагат. Дейността им е в областта на автомобилната диагностика.
-
1 точкаИзвинявай за късния отговор. На официалния сайт има актуализации за различните функции на различните модели. Ето линк: https://support.mio.com/Mio.html Избираш си "Rest of E.Europe (English)" -> "Downloads" и твоя модел. Ето пример за MiVue 886 - отваряш най-долния линк и ако наличната версия е по-нова от твоята (в менютата на регистратора би трябвало да я има) и следваш инструкциите за обновяване.
-
1 точкаИ така, днес събрах задницата иии - ефекта е СУПЕР, а това е само половината кола! На гърба на страничните кори след вчерашния тест реших да не слагам нищо. Имат си вата и пенопласт + резонатори. Пътем фанАх жената за помощник, та скроихме от плата на старата шоф. облегалка тапицерия на нишите-задни подлакътници. Не стана супер-бупер (щото пост фактум се сетих как да се получи перфе), ама аз не съм тапицер, а само ентусиаст с някакви идейки. Поне е меко и удобно, а не дискриминираща гола пластмаса. В шумящите клапи просто натиках от бялата вата. Нишките и пропускат ударно възд. налягане при затварянето, а обратният външен шум при открехването им поглъщат успешно. Смених малко концепцията в задните калници. Рехавата бяла вата сложих под плътната, поради различната специфика на обезшемяващият им ефект. От бялата натъпках през отворите за машинките на предните колани в Б колонките (до нивото на прозорците) и напръсках с течен парафин. Пак от бялата сложих и под мокета на задните пасажери, както и под седалката им. Остава да направя ново покритие за гърбовете на облегалките и пода на багажника, което също ще ватирам. Предните врати коренно промениха звукът си при затваряне, а тях дори не съм ги пипал отвътре. 3-тата врата вече също звучи като врата, а не като капак на варел за боклук, но и в нея нищо не съм слагал. Малко дрънка рег. номер, но ще го оправя. Звукът от тел-а не е много коректен, но на живо разликата със сток тенекето е осезаемо по-елитарна. Ходих да тествам пак и ето каквъв е резултата: При скорост 100 км/ч чувам вентилатора на климатика на 1-ва степен! Преди процедурата на тази скорост чувах вентилатора чак на 3- та степен. Над 100 чувам завихрянето от огледалата. До сега не съм го чувал никога, защото бе доста по-шумно в салона, а над 140 всичко е Бойнг при излитане. Генерацията не се чува изобщо, без значение от скоростта! Гласът на мотора стана доста тих и плътен - за съжаление мощността не отговаря на баритона му. При 100, ако газта е в режим равномерно движение и пътят е хоризонтален, моторът спира да се чува, а отпред още нищо не съм лепил. Разликата между гладък и абразивен асфалт е чисто информативна - около 6 db - според приложението на смартфона ми, на което все пак много не вервам. Участъците на които тествах са ми познати и там се редуват кръпки нов-гладък и стар-абразивен (всичко спящо в колата се будеше), та ефекта от настоящото обезшумяване е страхотно неочаквана, а още не съм мазал задните арки с Бодито! Общият щум в колата след затварянето на задната част от салона и багажника спадна с 20-тина децибела и сега е около 75 при извънградска скорост. Пред къщи угасих колата и задържах дъх - показа 43 db. Та благодарско на @Honda_Zза аналогичната му тема и личната ни кореспонденция, на инфо съпорта от @HondaExplorer, на @Митко Йотов - активно насърчаващ ме, както и на другите коментирали заниманието ми. Следва продължение с предната част. VID_20230723_194245.mp4 VID_20230723_194502.mp4
-
1 точкаЕдно допълнение: при температури 38-40 градуса в Пловдив, климатика вдига разхода над 12.5 kWh/100км. Пробега при напечена от слънцето кола пада с 35-40 км, но след няколко километра каране слиза на 28-30 км.
-
1 точкаЗа 3-те месеца през които я карам: 3600 км Среден разход при преобладаващо градско: 12.5 kWh/100 km Климатика не вдига сериозно разхода. Намаля пробега с 7-10км, което е добре. Ще видя през зимата отоплението как ще влияе
-
1 точкаЗдравейте уважаеми колеги! Искам да помогна на начинаещите шофьори,които тепърва ще се сблъскат с мистерията алтернативно гориво. НЕ-яснотата по някои детайли,относно преобразяването на горивната система може да ви доведе до параноя, истерия и грешни решения. Надявам се с тези няколко въпроса и отговора да вдигна мъглата по въпроса.Не гарантирам за изчерпателност,но винаги имам възможността да допълня темата. 1.Какво е газ? -Пропан бутан,LPG e втечнен въглеводороден газ,получен след преработка на нефта използван за гориво от началото на 20-ти век.При нормална температура и атмосферно налягане е в газообразно състояние.В промишленоста и дома се използва във втечнения си вариант.Втечнява се при 8-9 бара налягане в зависимост от съотношението пропан/спрямо бутан.Силно запалима и избухлива смес,без мирис.Ароматизира се допълнително с етилмеркаптан, който нормалното обоняние засича при 20-25% концентрация от въздуха.Това е опасна концентрация за взрив при произвеждане на искра -Метан,SNG e основна част от природния газ.Съпровожда добива на нефт и въглища,разлагането на растителни отпадъци.Труден за транспортиране,поради голямото налягане при което се втечнява. Без мирис,ароматизира се допълнително.Смеси над 5% обемни части са взривоопасни.Открит е в началото на 18 век,но се ползва доста по късно като гориво. 2.Защо се налага преминаването към алтернативно гориво? -Не се налага ,но е желателно.Ограничението в петролните залежи,грижата за околната среда и разликата в крайната цена го правят приемливо гориво 3.По-добро гориво ли е LPG и CNG от бензина за колата ми? -Спорен въпрос.Двигателите не са проектирани за работа на газ,но близките горивни процеси го позволяват.Приемаме го за алтернативно гориво. Това беше обща информация,която ще намерите при всички търговци на газово оборудване.Продължаваме с информация от "кухнята" 4.Каква Газова уредба да монтирам на Хондата си? -За предпочитане е последно поколение.Марката не е от толкова голяма значение.Качеството и дълговечността на компонентите е по-важна.Всяка "велика" Марка има и бюджетни варианти.Гаранцията е много важна! Казчеството също е преходна величина,много от производителите изнесоха производството си на Изток. 5.Важен ли монтажника? - Изключително важен!-това е човека,който ще вземе много решения вместо Вас,касаещи Хондата Ви! 6.Какви решения взима монтажника? -Избор на компоненти:Ако уредбата е сбирщайн,елементите са от ключово значение.Тия уредби No-name се събират с цел докарване на по-ниска крайна цена и по-голяма печалба. Няма алгоритъм по който се избират компоненти.Няма и доказателство ,че тези компоненти ще работят взаимно.Няма качествено оценка на взаимодействие. Компонентите се събират на база рекламата и търговците,отстъпките,на прекупвачите им т.н. на база не-касаеща вашата Хонда. -Изборът при маркова уредба се свежда до определяне на местата за монтаж,Комплекта е събран от проверени и тествани компоненти,с доказана съвместимост.Дори скобите и тройниците са брандирани.Убедете се ,че всички компоненти отговарят на бренда! 7.Важни ли са местата за монтаж? -Важни са.Основни приоретети са по-къси тръби и кабели,внимателен избор на траектория на маркучи.Безопасно полагане на захранващи тръби и маркучи.Монтаж на едрогабаритни детайли с презумция ,че после ще се обслужват,подменят,ще се извършват ремонти по мотора и др. дейности.Надеждно закрепване на всички компоненти. 8.Може ли монтажника да претупа работата си? Може и се случва постоянно.Целта е само една-повече печалба за по-малко работа. 9.Голямо ли е вмешателството в автомобила? -Голямо е!Реже се,дупчи се,криви се,прекъсват се кабели,нарушава се изолоция,нарушава се антикорозионна защита. 10.Мога ли да избегна това голямо вмешателство? -НЕ,но можете да заинтересовате монтажника финансово... за специално отношение. 11.Мога ли да помогна на монтажника? -Да!Занесете му изправна кола,работеща перфектно на бензин,която познавате от поне 2-3 месеца.Измита външно и по възможност с чист двигател. 12.Защо трябва да познавам колата си и какво общо имат моите шофьорски и технически умения? -Монтажа на газова уредба не е еднократно преживяване,макар че техниката доста напредна.В общия случай ще се върнете при газаджията минимум 2-3 пъти. Необходимо е първите километри след монтажа да наблюдавате работата на двигателя и ако откриете нещо необичайно, да уведомите монтажника.Негово задължение е да отстрани проблемите. За целта трябва да установите проблем и при какви обстоятелства се проявява.Обратната връзка е изключително важна за монтажника.Думички като "сецва","придърпва","мудна" имат цифрово и техническо отражение. 13.Има ли зимна и лятна настройка? -Да Има.Дори перфектно настроена уредба ще си промени работата при зимни условия,при смяна на зимната с лятна газ и обратно.Отношението пропан/бутан определя начина на транспорт/втечняване на газта при различни външни температури.Уредбите с обратна връзка по ОБД донякъде неутрализират проблема. 14.Бързи или бавни дюзи? -Газовите дюзи имат 2 основни характеристики:време за отваряне и време за затваряне.Определят се от механични фактори-тегло/форма и електрически-големина и брой намотки на бобината. Сбора от тези времена затварят един цикъл примерно 4ms.Ако минималното време за работа на моя двигател е 3,5 мс,тази дюза не ми върши работа,защото общия цикъл е над минималния.Съответно се налага използването на по-бърза дюза. НОИзбора на работна точка е фактор зависещ от налягане на газта и отвора на жигльора(монтажника).В 90% от случаите бавни дюзи работят прекрасно на Хонда.Изключение правят 6 цилиндровите двигатели. 15.Знае ли монтажника какво става в газовото ЕКУ? -Знае само 10%,а за останалото предполага.Това е политика на фирмите произвеждащи техниката и тия,които им пишат софтуера. 16.Как тогава прави настройка на системата? -Лесно!Пуска автонастройка и пробва да натиска разни копчета,повечето на английски и ако системата заработи добре на празен ход сетъпа може би е успешен.По-напористите монтажници правят тест на колела и донастройват в движение.Алгоритмите по които работят ГИ са тъмна материя за монтажника. Преходни процеси,процеси без обратна връзка,дори принципа на автокалибрация е тайна на производителя.Алгоритмите са различни при всички марки или еднакви при системите ползващи един и същ доставчки на софтуер. Оторизираните монтажници ходят на курсове за монтаж и настройка в главните представителства и получават затова сертификат.Те не полагат изпити-само присъстват на курсовете,Притежанието на сертификат не гарантира разбирането на материята.Представителствата прекъсват отношения с некадърните си монтажници ако има много оплаквания от клиенти отправени към централен офис. 17.Зная ли точно какво купувам,като купя ГИ от фирмата ABC? -Не! Конкретната версия на хардуера и фирмуера е тото,но обещанията на всички фирми са велики!По принцип коректните фирми упоменават върху продуктите си с кой фирмуер и хардуер е оборудвана кутийката. 18.Какво да направя ако се притеснявам ,че колата ми има проблем на газ? -Установете има ли проблем на бензин.Ако да-потърсете квалифициран автомеханик.Ако не-потърсете монтажника си и му споделете проблема. 19.Какво да направя ако монтажника не може да ми отстрани проблема? -Важно е да разберете дали става въпрос за техническа неграмотност и/или непукизъм.Ако човека наистина е неграмотен и недобре запознат със спецификациите на ГИ и колата-в случая Хонда споделете проблема тук в форума. Ако е непукист пребийте го или намерете съответните хора за това. 20.Не ми ли е голям разхода? -Теоретично разхода зависи от много фактори.Отделно количеството на горивото с което засичаме разхода зависи от измамниците по газостанциите.По правило разхода е по-голям с до 20% от разхода на бензин,за който пак важи онова с бензиностанциите. Разхода зависи от шофьорските умения,от познаването на автомобила,от средната скорост,от критичната скорост,от цикъл студено-топло-студено. Ако светне жълтото двигателче на таблото определящо наличие на проблем,обърнете се към автодиагностик или разберете сам номера на грешката и ще се ориентирате проблема дали е свързан с газта и ли има генерален проблем. 21.Имам ли нужда от омаслител? В общия случай НЕ.Необходимостта от допълнително смазване от техническа гледна точка е абсурд.Водачите на клапаните са изработени от сплави на база фосфорен бронз,който предполага нормална дълговечна работа ,съответно с износване в рамките на 200к километра.Маслообирачите изпускат малко масълце,даже и да са нови.Повечето ни Хонди горят масло на поразия.За къв да наливаме още масло? 22.Трябва ли ми емулатор на ламбда сондата? Не е необходимо,даже е нежелателно.Стандартната сонда води бензиновия компютър до постигане на смес 14,7:1,която е малко богата за газ ,но със сигурност е безопасна.При добра настройка на ГИ сондата си върши работата и регулира времената на дюзите,с което помага за безпроблемното съжителство бензин-газ. 23.Трябва ли да сложа аванс регулатор? Не е задължително,но е желателно особенно за метан.Октан коректора увеличава предварението при средни и високи обороти,в зависимост от нуждите на алтернативното гориво.Метана иска корекция да кажем +15,а пропан бутана +5 градуса,като във високите обороти,тази корекция намалява линейно. 24.Иска ли специална настройка двигателя с витек? Да!Витек режима иска много специално отношение.При основната настройка приемаме двигателя като механична константа.Газовото ЕКУ не разпознава витек режима и вместо увеличена мощнoст,получаваме тъпчене на място.Опитните монтажници знаят къде да бутнат,какво и в коя посока. 25.Да питам за един приятел с оригинална газово уредба? Те таково чудо нема.В някои страни са монтирали ГИ в магазина,за да измъкнат 2-3к евро от някой напудрен клиент.В повечето случаи са морaлно остаряли с неясна подръжка и златни консумативи.Като видя редуктор Honda с дюзи Denso и ЕКУ Hitachi може би ще запея друга песен.Изобщо не препоръчвам закупуване на кола с монтирана газ. 26.Течна фаза и/или директно впръскване ? Новите двигатели изискват и нови системи за впръскване...след 2-3 години ще мога да направя оценка.За двигателите с дюзи в пълнителния колектор,не е необходимо..по-скоро е екзотика.Honda вече запова да вади хибриди и скоро ще видим как ще се развие този бизнес.Със сигурност бих си купил Хонда с 2 горива. 27.Трябва ли да имам качен последния софтуер/ъпдейт на моя газов компютър? Да,желателно е да се информирате за това дали има ъпдейти за вас.Флашването е лесно и не боли.Прието е да е безплатно.Както във всеки софтуер с ъпдейтите се подобрява работата на устройството или се добавят нови неща. 28.Трябва ли да сложа свещи за газ? Не е необходимо при съвременен автомобил,особенно в Хонда.Достатъчно е да се намали пробега за смяна на свещи. Следва още,но това е на първо четене от въпросите ,които са ми задавани на лични.Коментирайте на воля.....
-
0 точки
This leaderboard is set to Sofia/GMT+02:00