Jump to content

Класация


Popular Content

Showing content with the highest reputation on 27.12.2022 in all areas

  1. 7 точки
    Честита Коледа на всички! Живи и здрави! Пускам първата си тема с цел бъдеща помощ на колеги имащи такъв проблем, и неговото решение. Все пак сме Хонда форума и споделянето на решението на даден проблем е от особено важно значение, а не да се реши даден проблем и след това никаква обратна връзка и всички знаем какво е чувството. Затова лично аз реших да споделя открито как се правят нещата, а дано и да е полезно все за някого. Колата: Акорд 7 К24 Фейс (Моят личен Самурай) Стартер: DENSO (made in Japan) оригинален 15 годишен неотварян до момента (според мен и това какво беше вътре). Проблемът: При запалване много наистина много рядко бендикса не се връщаше навреме, а оставаше зацепен за вече въртящият се маховик и ....... всички сте чували този грозен звук. Направо сърцето спира за секунда през която се питаш "Сега пък какво стана". Обаче със застудяване на времето този грозен звук взе да се чува в седмицата по 2-3 пъти и беше ясно какво трябва да се направи докато още е в начален стадий. Решението: Трябва да се изкара стартера от колата (е те тука е забавната част) и да се пръсне на части ама буквално. Първо и най-важното нещо е да се свали акумулатора, за да не подранят фоерверките за нова година! Колектора задължително се маха иначе стартера няма изкарване и точно тука е работата, че докато се извади колектора е повече време от обслужването на стартера. Откачат се вакууми, 2-3 букси, дросела, въздуховод и въздушен филтър. Много важно е да се развие долния болт на тази черната стойка на колектора (на снимката отдолу на колектора) иначе започва едно чудене, защо като горните 2 гайки и 3 болта на колектора са развити (при завиването се стягат на 22Nm да знаете) тая гад не излиза. Когато вече излезе изглежда така, даже и табелката не му се виждаше от боклуци. Този по-дългитят болт стой между стартера и блока на двигателя (затяга се с 44Nm), а другия предния се затяга с 64Nm. Тук вече е ясно какво е вътре. Както очаквах смазката (греста) беше се удървила за дългите си години служба и оттам бендикса не връща когато трябва. Последва 2 часа промиване на всяка една част по отделно със спрей за почистване на спирачки. Това е оригиналната схема за този стартер. И точно така беше разглобен част по част и измит от старата смазка и боклуците. Четките бяха в доста добро състояние (минимално износване с размери 6,2мм дебели и 12,9 широки). Ротора изчистен със ситна шкурка и промит със спрей за ел.контакти. След като всичко беше измито до блясък, смазано с литиева грес (графитна) и сглобено обратно изглеждаше еййййй така. След това задължително проверка с кабелите направо от акумулатора докато е на масата, че ако има проблеми да се отстраняват навреме. Като премине успешно теста, както и стана се върна успешно по обратния ред на колата. Точно докато бях свалил акумулатора ползвах момента да му почистя клемите, да го дозаредя и да изчистя и промия със спрей клемите на колата, че не изглеждаха много добре. След това при връщане на акумулатора смазване на клемите с подходяща смазка (технически възелин) за протекция. След целия този филм стартера работи отлично. Върти супер леко и мазно. Иначе мотора пак си пали след 4-5 завъртания, но това е нормално все пак акумулатор 45ah на обем 2.4 Тук бързам да уточня, че всичко (ремонти, обслужвания и т.н. всичко) минава през мен, защото сам си правя всичко от начало до край. Както се казва аз съм си сервиза, затова имам доста наблюдения над самата кола като цяло и вложеното в нея. Заглавието на темата е обслужване понеже не съм сменял никакви части по стартера, а и исках да му видя реалното състояние вместо да взимам излишни части. В случай се касаеше само до едно елементарно обслужване. Дано всичко това да е от полза все на някой в нужда. Весели празници! Да сте живи и здрави!
  2. 2 точки
  3. 1 точка
    Много полезно инфо и адмирации за положения труд! Темата е за в рамка! Весели празници и на теб!
  4. 1 точка
    Здравейте, Междупразнично между Коледа и Нова година Втори тест с ново масло – Prista Ultra G 5W30 от Markony’s Garage 1) Автомобил – Honda Accord 6, F18B2, ръчни скорости, 2001г.; 2) Масло – Prista Ultra G 5W30 3) Маслен филтър – MAHLE OC 617, Въздушен – Mahle-Knecht LX1075 ; 4) Общ пробег на автомобила –183 385 км; 5) Пробег на маслото в момента на вземане на пробата - 2165 км; 6) Цикъл (извънградско/градско) – 80/20; 7) Средна скорост - N/A; 8) Сезон на експлоатация – от 18.11.2022; 9) Моточасове – N/A; 10) Изразходвано гориво – LPG около 215 литра Insa Oil; 11) Kтм = (л.215 / 4.3 л.) ≈ 50;(LPG?) 12) Пробата е взета от напълно загрял двигател веднага след гасене и е сушена 24 часа на стайна температура; 13) Обем на налятото чисто масло при смяната – 4,3 л; 14) Доливане на масло – не 15) Други - Предходни масла Castrol 10W40 (немски) на около 10000, но на около 2 г., Liqui Molly 10W40 ACEA A3 ∙ ACEA B4 ∙ API SL на 6850 км. Honda Synthetic Blend 5W-30 – 6350 км, PETRO-CANADA SS 5w30 на 4890 км., MOTUL 8100 Eco-lite 5w30 на 9650 км предимно магистрално каране. Режим - рядко над 4000 об./мин. Пробата е сканирана на скенер Canon TR4600 series 3 in1 с разд. способност 600 dpi. на офисна хартия с леко докосване на капката до офисната хартия (business laser Xerox).
  5. 1 точка
    И ний сме дали нещо на японците. 🇯🇵 / 🇧🇬 "Над смълчаните полета" - една от шестте български детски песни, включени в японските учебници по пеене.
  6. 1 точка
    Няма нужда. Ще си "изтлее" с времето. За 26 месеца имаш 38 поста. Ако нещо важно си споделил, ще остане и ще те споменават с добро. Ако не, здраве да е.
  7. 1 точка
    Прибирам се към София. Някво хубаво мургаво момиче на Ботевград на пътя, подскача, танцува, усмихва ни се, вдига си рокличката. Грее слънце, направо ми вдигна настроението. После се сещам за всички снимки на сериозни, тежки п**ки, гледащи сърдито и уморено, от красиви коли, луксозни курорти и бутикови вили във ФБ и Инстаграм, и си викам: какво нещо е живота... за едни магистралата е щастие, за други лукса е мъка. А професията- една и съща.
  8. 1 точка
    Не разчитайте сляпо на електрониката! Тя не е лаборатория! Дава някакви хипотетични проценти на база на инсталиран софтуер (алгоритъм). При достатъчен процент градско и/или други фактори, това масло, в тоя двигател, е свършило преди да ти съобщи "изкуственият интелект". Именно защото е много изкуствен...
  9. 0 точки
    Всеки шофьор ще ви каже, че дете може да изкочи отвсякъде. Според генеколозите обаче нещата не са толкова разнообразни.
  10. 0 точки
  11. 0 точки
    За пръв път на световно първенство зрителите по трибуните са по-богати от играчите на терена.
  12. 0 точки
    Монах и монахиня пътуват с камила из пустинята, а камилата да вземе, че да издъхне. Трагедия! Монахът казва на монахинята: - Е, сестро, явно тук ще умрем. Но дай да си представим, че вече сме в Рая, да свалим тези окови - дрехите си и да чакаме Всевишната благодат! Свалят дрехите си, а монахинята гледа монаха в областта между краката и пита: - А какво е това? - Това, сестро, е коренът на живота. Ако го поставя в теб, ще се роди живот. - И какво чакаш?! Заври го в камилата и да тръгваме!
This leaderboard is set to Sofia/GMT+02:00


×
×
  • Създай нов...